Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 113 din 4 martie 1992  privind stabilirea unor masuri pentru defalcarea si trecerea in patrimoniul comunelor, oraselor sau, dupa caz, al judetelor a bunurilor si valorilor de interes local din domeniul public si privat al statului, precum si trecerea sub autoritatea consiliilor r locale sau, dupa caz, judetene a regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital integral de stat, care presteaza servicii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 113 din 4 martie 1992 privind stabilirea unor masuri pentru defalcarea si trecerea in patrimoniul comunelor, oraselor sau, dupa caz, al judetelor a bunurilor si valorilor de interes local din domeniul public si privat al statului, precum si trecerea sub autoritatea consiliilor r locale sau, dupa caz, judetene a regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital integral de stat, care presteaza servicii publice

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 47 DIN 23/3 /92

In temeiul <>art. 115 din Legea nr. 69/1991 privind administratia publica locala,

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
In vederea defalcarii si trecerii in patrimoniul comunelor, oraselor sau, dupa caz, al judetelor a bunurilor si valorilor de interes local din domeniul public si privat al statului, se constituie in fiecare judet, in municipiul Bucuresti si in sectorul agricol Ilfov o comisie, in subordinea prefectului, pentru inventarierea patrimoniului public si privat al comunelor, oraselor si al judetului si cite o subcomisie pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala, care va functiona dupa caz, in subordinea primarului, primarului general al Capitalei sau a presedintelui consiliului judetean (conform anexei).
ART. 2
(1) Pina la data de 30 iunie 1992, subcomisiile determina, potrivit legii, bunurile mobile si imobile, precum si drepturile si obligatiile aferente acestora, ce urmeaza a constitui patrimoniul unitatii administrativ-teritoriale.
(2) Comisia ce functioneaza in subordinea prefectului analizeaza listele de bunuri si valori inaintate de subcomisii si definitiveaza propunerile de determinare si de defalcare pe baza carora se va constitui patrimoniul la fiecare unitate administrativ-teritoriala, ce vor fi inaintate Guvernului, spre aprobare, pina la 30 septembrie 1992.
ART. 3
(1) Bunurile si valorile care apartin domeniului public se determina potrivit prevederilor art. 135 din Constitutia Romaniei, <>art. 53 din Legea nr. 15 din 7 august 1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, <>art. 5 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 privind fondul funciar, <>art. 72 din Legea nr. 69 din 26 noiembrie 1991 privind administratia publica locala, precum si altor prevederi legale.
(2) Delimitarea intre domeniul public de interes national si cel de interes local sau judetean va avea in vedere uzul si interesul pe care il reprezinta bunurile si valorile respective.
ART. 4
(1) Nu fac parte din domeniul public de interes local sau judetean: drumurile nationale, marea teritoriala, resursele naturale ale zonei economice si ale platoului continental, porturile, aeroporturile, spatiul aerian, terenurile si cladirile cu destinatii speciale pentru nevoile de aparare, cladirile Parlamentului, Presedentiei, Guvernului, autoritatilor administratiei publice centrale si autoritatilor judecatoresti, terenurile pe care se afla aceste constructii, bunurile necesare desfasurarii activitatii acestora, rezervele statului, precum si altele asemenea, stabilite prin lege.
(2) Bogatiile subsolului pot face parte din domeniul public de interes local sau judetean numai daca nu au fost declarate de interes public national si daca exista acordul autoritatilor administratiei publice centrale de specialitate.
ART. 5
(1) Apartin domeniului public local al comunelor si oraselor terenurile si cladirile de interes public, pietele, caile de comunicatie, strazile, zonele de agrement, parcurile publice, padurile, pasunile, lacurile, alte bunuri mobile si imobile care sint, potrivit legii sau prin natura lor, de uz sau de interes local si nu au fost declarate de interes national.
(2) Apartin domeniului public de interes judetean bunurile de natura celor prevazute la alin. 1, daca nu sint de uz sau de interes local sau de interes public national.
ART. 6
(1) Apartin domeniului privat al comunelor sau oraselor bunurile mobile si imobile, altele decit cele care apartin domeniului public, aflate sau intrate in proprietatea acestora prin caile si mijloacelor prevazute de lege.
(2) Apartin domeniului privat al judetelor bunurile mobile si imobile, altele decit cele care fac parte din domeniul privat al comunelor sau oraselor si care se afla sau au intrat in proprietatea acestora prin caile si mijloacele prevazute de lege.
ART. 7
(1) Predarea-primirea prin protocol a patrimoniului, dupa aprobarea prin hotarire a Guvernului a propunerilor prezentate de comisia constituita potrivit art. 1, se face in termen de 10 zile de catre prefecti, in calitate de reprezentanti ai statului, si primarii localitatilor, respectiv primarul general al Capitalei, sau presedintele consiliului judetean ca autoritati ale administratiei publice locale, pe baza de inventar.
(2) Protocoalele de predare-primire, incheiate in trei exemplare si semnate de autoritatile mentionate la alineatul precedent, vor fi inregistrate si depuse cite unu la: prefect, primarul localitatii, respectiv primarul general al Capitalei, sau presedintele consiliului judetean; Ministerul Economiei si Finantelor prin directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.
ART. 8
(1) In vederea trecerii sub autoritatea consiliilor locale si judetene a regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital integral de stat, care presteaza servicii publice de interes local sau judetean, in termen de 7 zile de la adoptarea prezentei hotariri, primarii vor intocmi si transmite lista acestor regii si societati comerciale, facindu-se mentiunea cu privire la regiile autonome care se vor reorganiza ca societati comerciale, precum si, daca este cazul, cu privire la cele pentru care nu se justifica trecerea sub autoritatea consiliilor locale sau judetene.
(2) Propunerile vor avea in vedere numai regiile autonome si societatile comerciale organizate in baza <>Legii nr. 15 din 7 august 1990 , prin decizie a autoritatilor administratiei publice locale.
(3) Pe baza propunerilor centralizate pe judete si municipiul Bucuresti, inaintate de catre prefecti la Departamentul pentru Administratia Publica Locala, Guvernul va adopta, potrivit <>art. 115 din Legea nr. 69/1991 , hotarirea de trecere sub autoritatea consiliilor locale sau, dupa caz, judetene, a regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital integral de stat, care presteaza servicii publice, stabilite prin aceasta lege, in sarcina consiliilor locale sau judetene.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneaza:
---------------
Secretari de stat
in Departamentul pentru
Administratia Publica Locala,
Doru Viorel Ursu
Mircea Teodor Vaida

Bucuresti, 4 martie 1992.
Nr. 113.

ANEXĂ

LISTA
privind componenţa Comisiei pentru
inventarierea patrimoniului public şi privat al comunelor, oraşelor şi al
judeţelor şi a subcomisiilor pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã

1. Comisia pentru inventarierea patrimoniului public şi privat al comunelor, oraşelor şi al judeţelor va avea urmãtoarea componenţã:
- prefectul;
- subprefectul;
- conducãtorii serviciilor publice ale ministerelor şi ale celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale de specialitate, organizate la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti.
2. Subcomisiile vor fi constituite din:
- primar, primar general al Capitalei, respect. preşedintele consiliului judeţean;
- secretarul autoritãţii administrative locale;
- conducãtorii instituţiilor de interes local.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016