Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 113 din 14 aprilie 1997  privind continutul, actualizarea si valorificarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 113 din 14 aprilie 1997 privind continutul, actualizarea si valorificarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populatiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 21 aprilie 1997
În temeiul prevederilor art. 2 alin. (3) şi al <>art. 9 din Legea nr. 105/1996 privind evidenta populaţiei şi cartea de identitate,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Registrul permanent de evidenta a populaţiei reprezintã ansamblul datelor personale ale cetãţenilor romani cu domiciliul în România, rezultate din procesul de prelucrare automatã, într-o conceptie unitarã, în scopul cunoaşterii numãrului, structurii şi miscarii populaţiei pe teritoriul tarii.
(2) Sînt considerate date personale informaţiile care permit identificarea persoanei fizice la care acestea se referã.
(3) Prelucrarea automatã reprezintã totalitatea operaţiunilor de înregistrare, actualizare, grupare, calcul şi comunicare a datelor cu mijloace informatizate.
ART. 2
Identificarea persoanelor în cadrul Registrului permanent de evidenta a populaţiei se realizeazã prin codul numeric personal.
ART. 3
Întocmirea, actualizarea, exploatarea şi valorificarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populaţiei se asigura, potrivit legii, de cãtre Ministerul de Interne prin Direcţia de evidenta a populaţiei, care are urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea procedurilor de culegere şi prelucrare a informaţiilor pentru actualizarea datelor;
b) stabilirea procedurii de comunicare a datelor în condiţiile legii;
c) stabilirea metodologiei şi procedurii de comunicare a datelor pe suport magnetic sau prin reţeaua de teletransmisie a datelor;
d) întocmirea calculatiilor pentru tarifele aferente prestaţiei de furnizare a datelor;
e) asigurarea protecţiei datelor.
ART. 4
(1) Registrul permanent de evidenta a populaţiei, organizat dupã principiul locului de domiciliu al cetãţenilor, este structurat pe trei niveluri: local, judeţean şi central.
(2) La nivel local, Registrul permanent de evidenta a populaţiei este constituit din ansamblul datelor personale ale cetãţenilor romani cu domiciliul în raza teritorialã de competenta a formatiunii teritoriale de evidenta a populaţiei.
(3) La nivel judeţean, Registrul permanent de evidenta a populaţiei este constituit din ansamblul datelor personale ale cetãţenilor romani cu domiciliul pe raza judeţului.
(4) La nivel central, Registrul permanent de evidenta a populaţiei este constituit din ansamblul datelor personale ale tuturor cetãţenilor romani cu domiciliul în România, precum şi fotografiile color ale cetãţenilor romani cu domiciliul în ţara, cãrora li s-au eliberat cãrţi de identitate.
ART. 5
(1) Datele referitoare la persoana fizica, înregistrate în Registrul permanent de evidenta a populaţiei, constituie evidenta activa şi au urmãtoarea structura:
a) datele personale principale: numele şi prenumele, sexul, data naşterii, localitatea de naştere, prenumele pãrinţilor, codul numeric personal, soţ/sotie şi copii în întreţinere, statutul civil, naţionalitatea;
b) datele personale generale: studiile, ocupaţia şi, dupã caz, situaţia militarã;
c) datele despre domiciliu şi resedinta: judeţul, localitatea/sectorul, strada, numãrul, blocul, scara, etajul, apartamentul;
d) datele privind documentele de identificare eliberate persoanelor de cãtre autoritãţile publice: actele de identitate (tipul, seria, numãrul, formatiunea de evidenta a populaţiei emitenta, data eliberãrii, termenul de valabilitate); certificatele de naştere, de cãsãtorie, de deces (seria, numãrul, data şi locul eliberãrii, emitentul, numãrul actului de stare civilã, anul, localitatea, judeţul);
e) datele privind emigrarea şi imigrarea: data, localitatea, ţara;
f) datele privind decesul: anul, localitatea;
g) fotografia color a persoanei posesoare a cãrţii de identitate.
(2) Datele prevãzute la alin. (1), referitoare la persoanele decedate, la cele care şi-au pierdut cetãţenia romana, precum şi la cele care şi-au stabilit domiciliul în strãinãtate, constituie evidenta pasiva.
(3) Conţinutul iniţial de date din Registrul permanent de evidenta a populaţiei este constituit din datele înscrise în actele de stare civilã şi actele de identitate ale persoanelor fizice, urmînd a fi completat pe baza informaţiilor furnizate de cetãţeni cu ocazia eliberãrii cãrţii de identitate.
ART. 6
Actualizarea datelor ce formeazã conţinutul Registrului permanent de evidenta a populaţiei consta în înregistrarea periodicã a informaţiilor privind modificãrile intervenite în datele referitoare la persoana fizica, prevãzute la art. 5 alin. (1), pe baza documentelor obţinute prin:
a) punerea în aplicare de cãtre Ministerul de Interne, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã, Ministerul Justiţiei şi Ministerul Afacerilor Externe a normelor metodologice comune privind conţinutul, fluxul documentelor şi nomenclatoarelor unitare care sa asigure ţinerea în actualitate a Registrului permanent de evidenta a populaţiei;
b) furnizarea datelor proprii şi a datelor copiilor minori, de cãtre fiecare cetãţean, cu prilejul prezentãrii la formatiunea de evidenta a populaţiei sau cînd primeşte înştiinţare scrisã de la aceasta.
ART. 7
Cetãţenii care furnizeazã datele prevãzute la art. 6 lit. b) vor fi informati asupra consecinţelor juridice ale declaraţiilor fãcute, precum şi asupra destinaţiei informaţiilor şi existenţei unui drept de acces şi de actualizare a acestora, potrivit legii.
ART. 8
Registrul permanent de evidenta a populaţiei funcţioneazã în sistem deschis şi este furnizorul unic al datelor referitoare la persoana fizica, pentru toate sistemele informatice ce prelucreaza astfel de date.
ART. 9
Beneficiarii datelor din Registrul permanent de evidenta a populaţiei pot fi:
a) persoanele fizice, pentru datele proprii şi ale copiilor minori, sau pentru datele altei persoane, numai dacã prezintã dovada unui temei legal justificat;
b) agenţii economici şi alte persoane juridice, pentru datele unor persoane fizice, în situaţiile în care prezintã dovada unui temei legal justificat;
c) autoritãţile publice locale, pentru datele unor persoane fizice sau pentru aplicaţii de interes local, în baza unui temei legal justificat;
d) autoritãţile publice centrale, pentru datele unor persoane fizice sau aplicaţii la nivel central, în baza unui temei legal justificat;
e) Guvernul României, pentru acţiuni de interes general.
ART. 10
Solicitarea datelor din Registrul permanent de evidenta a populaţiei se face, dupã caz, prin:
a) cerere scrisã, pentru beneficiarii şi în condiţiile prevãzute la art. 9 lit. a);
b) adresa oficialã, în care se menţioneazã motivul solicitãrii, volumul şi structura informaţiilor şi modul de utilizare a acestora, pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. b) - d).
ART. 11
(1) Comunicarea unor date din Registrul permanent de evidenta a populaţiei se aproba de cãtre:
a) şeful unitãţii, pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. a) şi b);
b) şeful Direcţiei de evidenta a populaţiei, pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. c);
c) inspectorul general al poliţiei, pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. d);
d) ministrul de interne, pentru acţiuni de interes general.
ART. 12
(1) Contravaloarea prestaţiei de furnizare a datelor din Registrul permanent de evidenta a populaţiei se stabileşte în funcţie de beneficiar, pe baza urmãtoarelor elemente:
a) tariful/informaţie/persoana;
b) preţul de achiziţie a suportului pe care se livreaza datele, acolo unde este cazul.
(2) Tariful se stabileşte de cãtre Inspectoratul General al Poliţiei, cu avizul Oficiului Concurentei, avîndu-se în vedere finanţarea cheltuielilor de exploatare aferente prelucrãrii şi furnizarii datelor.
(3) Pentru acţiuni de interes general finanţate potrivit actelor normative care le reglementeazã, tariful se stabileşte avînd în vedere recuperarea cheltuielilor materiale aferente prelucrãrii şi furnizarii datelor.
(4) Sumele corespunzãtoare prestaţiei de furnizare a datelor se achitã pe baza de chitanţa, de cãtre beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. a) şi b) sau prin ordin de plata, de cãtre beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. c), d) şi e).
(5) Se excepteazã de la plata verificãrile în evidenta populaţiei pentru datele de identificare ale unor persoane, solicitate de instituţiile cu atribuţii în domeniul apãrãrii, siguranţei naţionale, ordinii publice şi justiţiei, în scopul exercitãrii atribuţiilor legale ale acestora.
ART. 13
(1) Furnizarea datelor, pentru acţiuni/aplicaţii de interes local şi central, se va asigura prin încheierea unui contract între Ministerul de Interne prin inspectoratul de poliţie judeţean sau Inspectoratul General al Poliţiei, dupã caz, şi beneficiar.
(2) Contractul va conţine, în mod obligatoriu, destinaţia datelor, structura acestora, suportul pe care se livreaza, mãsurile de protecţie şi securitate a datelor adoptate de comun acord, precum şi devizul întocmit pe baza elementelor menţionate la art. 12 alin. (1) şi (4).
ART. 14
Beneficiarii prevãzuţi la art. 9 lit. b), c) şi d) vor semna un angajament prin care se obliga sa utilizeze datele numai pentru destinaţia stabilitã şi sa asigure confidenţialitatea şi protecţia acestora.
ART. 15
Direcţia de evidenta a populaţiei şi formaţiunile subordonate sînt abilitate sa controleze dacã datele din Registrul permanent de evidenta a populaţiei sînt folosite exclusiv în scopul pentru care au fost furnizate şi modul de asigurare a protecţiei acestora.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Gavril Dejeu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016