Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1079 din 8 octombrie 1990  privind efectuarea recensamintului populatiei si locuintelor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1079 din 8 octombrie 1990 privind efectuarea recensamintului populatiei si locuintelor din Romania

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 113 din 16 octombrie 1990
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pentru cunoaşterea cît mai exactã a numãrului şi distribuţiei teritoriale a populaţiei, a structurilor sale demografice şi socio-economice, precum şi a fondului locativ şi condiţiilor de locuit ale populaţiei, în perioada 7-14 ianuarie 1992 se va efectua pe întregul teritoriu al tarii recensamintul populaţiei şi locuinţelor din România (numit în continuare recensamint).
Informaţiile care se înregistreazã la recensamint vor avea drept moment de referinta ora "0" din noaptea de 6 spre 7 ianuarie 1992.
ART. 2
La recensamint se înregistreazã toţi cetãţenii romani cu domiciliul în ţara, indiferent dacã la momentul de referinta al recensamintului se afla pe teritoriul tarii sau se afla temporar în strãinãtate, precum şi persoanele de alta cetãţenie sau fãrã cetãţenie care au domiciliul în România.
Nu se înregistreazã persoanele de cetateniei strãinã din cadrul reprezentantelor diplomatice, consulare şi comerciale, al organizaţiilor internaţionale, firmelor, companiilor şi organizaţiilor economice, financiare, comerciale şi culturale strãine, precum şi persoanele de cetateniei strãinã sau fãrã cetãţenie aflate temporar pe teritoriul României la data recensamintului.
ART. 3
Recensamintul locuinţelor se va efectua concomitent cu recensamintul populaţiei şi va cuprinde clãdirile de locuit, precum şi locuintele situate în orice clãdire, indiferent de forma de proprietate.
Se excepteazã clãdirile situate pe teritoriul României deţinute cu titlu de proprietate de cãtre state, firme, companii sau persoane strãine.
ART. 4
Pentru verificarea calitãţii datelor şi informaţiilor înregistrate în formularele de recensamint, se va efectua o ancheta selectiva de control dupã încheierea acţiunii de recenzare.
ART. 5
În scopul cunoaşterii aprofundate a unor aspecte socio-demografice, cu ocazia recensamintului vor putea fi efectuate cercetãri selective pe esantioane reprezentative. Caracteristicile ce vor fi înregistrate în chestionarele cercetãrii vor fi aprobate o data cu formularele recensamintului.
ART. 6
La recenzarea populaţiei se vor inregistra, pentru fiecare persoana, urmãtoarele caracteristici: numele şi prenumele; situaţia (gradul de rudenie) fata de capul gospodãriei; sexul; starea civilã; data naşterii; locul naşterii; domiciliul actual şi cel anterior; resedinta; anul stabilirii la domiciliul actual; anul cãsãtoriei (pentru persoanele de sex feminin); numãrul de copii nãscuţi vii (pentru femeile în virsta de 15 ani şi peste); cetãţenia; naţionalitatea etnicã; limba maternã; religia; studii; ocupaţia; locul de munca; sectorul socio-economic al locului de munca; statutul profesional; deficiente fizice.
ART. 7
La recenzarea locuinţelor se vor inregistra urmãtoarele caracteristici:
- pentru clãdiri: destinaţia clãdirii; anul construirii; materialul de construcţie a pereţilor exteriori; numãrul nivelurilor; existenta garajelor şi capacitatea lor; numãrul locuinţelor din clãdire ;
- pentru locuinţe: tipul locuinţei şi regimul de ocupare; forma de proprietate; nivelul la care se afla; sursa de alimentare cu apa; instalatia de apa calda; canalizarea; instalatia electrica; instalatia de gaze la bucatarie; modul de încãlzire; numãrul şi suprafata camerelor de locuit; felul dependintelor şi suprafata lor; titlul sub care este ocupatã locuinta; numãrul gospodariilor din locuinta.
ART. 8
Înregistrarea informaţiilor prevãzute la art. 6 şi 7 în formularele de recensamint se face, de regula, la domiciliul (resedinta) persoanelor, de cãtre recenzori, pe baza declaraţiei persoanelor majore şi a consultãrii buletinelor de identitate, a certificatelor de naştere şi a altor documente legale care atesta corectitudinea datelor înregistrate astfel:
a) persoanele aflate la domiciliu (resedinta) vor fi înregistrate de cãtre recenzorul sectorului în care se afla amplasata locuinta, pe baza declaraţiilor acestora (pentru copii minori şi persoanele cu deficiente, pe baza declaraţiilor celorlalţi membri ai gospodãriei), precum şi consultãrii actelor de identitate şi altor documente legale care conţin informaţiile necesare;
b) persoanele absente din gospodãrie vor fi înregistrate la domiciliu, pe baza informaţiilor furnizate de celelalte persoane din gospodãrie sau a informaţiilor ce rezulta din evidentele oficiale existente pe plan local, iar în localitatea unde se afla (temporar sau pentru o perioada mai lungã de 6 luni), potrivit declaraţiei şi documentelor oficiale proprii, de cãtre recenzorul sectorului în care se afla;
c) persoanele care, datoritã unor situaţii excepţionale, nu au fost recenzate au obligaţia sa se prezinte în ultima zi a perioadei de înregistrare la comisia de recensamint din localitatea în care se afla şi unde vor fi recenzate.
Cu excepţia buletinelor de identitate şi a certificatelor de naştere, consultarea altor documente legale se poate face numai cu acordul persoanelor recenzate.
ART. 9
Recenzarea persoanelor din unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale şi Ministerului de Interne se face de cãtre aceste ministere în conformitate cu prevederile prezentei hotãrîri şi ale normelor specifice elaborate de cãtre acestea şi aprobate de Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor.
ART. 10
Recenzarea cetãţenilor romani din cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor comerciale româneşti din strãinãtate şi a cetãţenilor romani aflaţi temporar în strãinãtate la data recensamintului se face de cãtre Ministerul Afacerilor Externe, potrivit prevederilor prezentei hotãrîri şi ale normelor specifice elaborate de acesta şi aprobate de Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor.
ART. 11
Cetãţenii au obligaţia de a furniza recenzorilor informaţii corecte.
Datele şi informaţiile individuale înscrise în formularele de recensamint sînt strict confidenţiale şi nu pot fi utilizate decît în scopuri statistice.
ART. 12
Persoanele care efectueazã înregistrarea în formularele de recensamint (recenzorii), precum şi cele cu sarcini de îndrumare, coordonare şi control, au obligaţia de a respecta întocmai prevederile prezentei hotãrîri şi de a asigura pãstrarea caracterului confidenţial al datelor declarate de cetãţeni şi înscrise în formularele de recensamint.
În îndeplinirea sarcinilor ce îi revin pe timpul efectuãrii recensamintului, personalul prevãzut la alineatul precedent se bucura de protecţia legii ce se acorda persoanelor care îndeplinesc funcţii ce implica exerciţiul autoritãţii de stat.
ART. 13
Organizarea şi efectuarea recensamintului se realizeazã sub conducerea şi controlul Comisiei centrale şi al comisiilor teritoriale pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor. În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri se va constitui Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor, în componenta prevãzutã în anexa nr. 1.
Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor rãspunde de efectuarea în bune condiţii a întregii acţiuni, avînd urmãtoarele atribuţii:
a) aproba planul general de organizare a recensamintului, programul şi metodologia de înregistrare, prelucrare a datelor şi publicare a rezultatelor, precum şi programele anchetelor selective;
b) aproba formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;
c) aproba clasificarile şi nomenclatoarele necesare înregistrãrii, prelucrãrii şi publicãrii datelor;
d) organizeazã şi indruma operaţiile de delimitare şi mãsurare a locuinţelor şi de împãrţire a teritoriului localitãţilor în sectoare de recensamint;
e) organizeazã acţiunile de instruire a întregului personal de recensamint;
f) organizeazã acţiunile de popularizare a recensamintului;
g) stabileşte atribuţiile comisiilor de recensamint judeţene, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale;
h) prezintã guvernului şi publica rezultatele preliminare ale recensamintului, rezultatele definitive şi detaliate urmînd a fi publicate de Comisia Nationala pentru Statistica.
ART. 14
Pentru efectuarea lucrãrilor de pregãtire, organizare, prelucrare şi publicare a datelor recensamintului, se organizeazã, pe lîngã Comisia Nationala pentru Statistica, Direcţia generalã pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor, cu 40 posturi de specialitate, pe o perioada de 4 ani, iar la direcţiile judeţene de statistica şi a municipiului Bucureşti se aproba angajarea, în medie, a cîte 15 persoane, pe o perioada de doi ani.
Structura organizatoricã a direcţiei generale, care va îndeplini funcţia de secretariat tehnic al comisiei centrale, se aproba de cãtre ministrul de stat pentru calitatea vieţii şi protecţia socialã, preşedintele Comisiei centrale pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor. În cadrul numãrului de 40 de posturi pot fi angajaţi şi specialişti pensionari cu experienta în statistica şi recensaminte, care, pe perioada respectiva, îşi pãstreazã integral dreptul la pensie.
Direcţia generalã pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor va fi dotatã cu un autoturism şi un microbuz pe intreaga perioada de organizare, efectuare, prelucrare şi publicare a datelor.
ART. 15
Pentru pregãtirea, organizarea, conducerea şi efectuarea lucrãrilor de recensamint la nivel teritorial, se constituie comisii de recensamint judeţene, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale, în componenta prezentatã în anexa nr. 2, care rãspund de efectuarea recensamintului pe teritoriul în care îşi desfãşoarã activitatea.
Atribuţiile comisiilor teritoriale de recensamint se stabilesc de Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor.
ART. 16
Comisiile de recensamint judeţene, ale municipiilor care au peste 100.000 locuitori şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor avea secretariate tehnice permanente. Componenta acestor secretariate, atribuţiile lor şi data începerii activitãţii vor fi stabilite de Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor.
ART. 17
Personalul de recensamint (recenzori, recenzori şefi şi controlori) va fi recrutat din rindul personalului didactic, al funcţionarilor, al specialiştilor în economie, informatica şi alte domenii din aparatul primãriilor şi organelor sale specializate, al instituţiilor de stat, altor unitãţi economice şi sociale, precum şi din rindul pensionarilor, studenţilor şi altor persoane cu pregãtire corespunzãtoare.
Pentru efectuarea în bune condiţii a recensamintului şi pentru a nu se perturba procesul de învãţãmînt, Ministerul Învãţãmîntului şi Ştiinţei şi Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor vor stabili, de comun acord, perioada vacantei de iarna în anul şcolar 1991/1992.
ART. 18
Personalul de la art. 17, ca şi specialiştii detasati în secretariatele tehnice vor fi scutiţi de toate sarcinile ce le revin la unitãţile unde sînt încadraţi în munca şi îşi pãstreazã toate drepturile de care beneficiazã la aceste unitãţi, pe intreaga perioada de participare la lucrãrile de recensamint stabilitã de comisia centrala.
Recenzorii, recenzorii şefi şi controlorii vor primi pentru activitatea depusa, pe lîngã drepturile bãneşti ce li se cuvin la locurile de munca, o indemnizaţie de 1.500 lei, neimpozabila, ce se acorda o singura data. Celorlalte categorii de personal antrenate în lucrãrile de pregãtire, efectuare şi prelucrare a datelor recensamintului li se pot acorda prime în limita fondului alocat prin buget.
ART. 19
Prefecturile şi primãriile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orãşeneşti şi comunale vor asigura condiţiile tehnico-materiale necesare bunei desfasurari a pregãtirii, organizãrii şi efectuãrii recensamintului.
În acest scop:
a) constituie şi aproba prin decizii componenta nominalã a comisiilor teritoriale de recensamint şi a secretariatelor tehnice, în conformitate cu prevederile prezentei hotãrîri şi ale instrucţiunilor Comisiei centrale de recensamint;
b) asigura spaţiile necesare desfãşurãrii activitãţilor comisiilor de recensamint şi secretariatelor tehnice, depozitarii şi pãstrãrii în condiţii corespunzãtoare a materialelor de recensamint, precum şi alte mijloace necesare desfãşurãrii în bune condiţii a lucrãrilor de recensamint;
c) verifica şi actualizeazã denumirea strazilor şi numerotarea clãdirilor;
d) întocmesc listele strazilor, clãdirilor, locuinţelor, cu numãrul persoanelor existente în locuinţe, precum şi materialele cartografice necesare delimitãrii unitãţilor administrativ-teritoriale şi împãrţirii acestora în sectoare şi circumscripţii de recensamint, la termenele şi în conformitate cu instrucţiunile Comisiei centrale de recensamint;
e) efectueazã, potrivit normelor stabilite de Comisia centrala de recensamint, împãrţirea localitãţilor în sectoare şi circumscripţii de recensamint;
f) efectueazã mãsurarea suprafeţei clãdirilor şi locuinţelor supuse recenzarii;
g) organizeazã recrutarea recenzorilor, a recenzorilor şefi şi a controlorilor şi asigura - din bugetul de recensamint - transportul şi cazarea acestora la centrele de instruire, precum şi spaţiile necesare acestei activitãţi;
h) asigura mijloacele de transport necesare pregãtirii şi efectuãrii recensamintului, la termenele şi pe duratele prevãzute în graficele elaborate de comisiile de recensamint.
ART. 20
În scopul stabilirii cu exactitate a numãrului populaţiei pe localitãţi, în funcţie de domiciliul şi resedinta fiecãrei persoane la data recensamintului, Ministerul de Interne va asigura actualizarea cãrţilor de imobil, înscrierea operativã în buletinele de identitate a menţiunii de schimbare a domiciliului sau reşedinţei, inclusiv a modificãrilor survenite în denumirile de localitãţi şi strãzi, precum şi în numerotarea clãdirilor, astfel încît fiecare persoana sa poatã fi recenzata corespunzãtor situaţiei reale de la data recensamintului.
ART. 21
Fondurile necesare pregãtirii, organizãrii şi efectuãrii recensamintului, prelucrãrii datelor şi publicãrii rezultatelor - anexa nr. 3*) - se includ anual în indicatorii economici şi financiari al Comisiei Naţionale pentru Statistica.
Ministerul Finanţelor va introduce modificãrile corespunzãtoare în bugetele anuale de venituri şi cheltuieli ale Comisiei Naţionale pentru Statistica, potrivit defalcarii din anexa nr. 3 la prezenta hotãrîre.
Cheltuielile pe plan local pentru realizarea activitãţilor prevãzute la art. 19 lit. b), c), d), e), f) şi h) se suporta din bugetele primãriilor.
ART. 22
Ministerul Resurselor şi Industriei va asigura cantitãţile de hirtie, carton, carburanţi, lubrifianţi, precum şi alte mijloace tehnico-materiale necesare efectuãrii recensamintului, potrivit anexei nr. 4*).
ART. 23
Ministerul Culturii va asigura tipãrirea la timp şi în condiţii corespunzãtoare a întregului material de recensamint, pe baza graficelor stabilite de Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor.
ART. 24
Comisia centrala pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor va organiza acţiunile de popularizare a recensamintului. Radioteleviziunea şi celelalte mijloace de informare sînt chemate sa sprijine aceste acţiuni.
ART. 25
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului va asigura, în mod prioritar, transportul materialelor de recensamint, potrivit graficului stabilit de Comisia centrala de recensamint. De asemenea, Ministerul Comunicaţiilor va asigura, cu prioritate, servicii poştale şi de telecomunicaţii pentru operaţiunile de recensamint.
ART. 26
Prelucrarea datelor recensamintului se va efectua de cãtre Comisia Nationala pentru Statistica cu ajutorul echipamentelor de calcul aflate la centrul sau de calcul şi la direcţiile judeţene de statistica, precum şi al echipamentelor specializate care urmeazã a fi primite de organul naţional de statistica pentru efectuarea recensamintului în cadrul acordului între guvernul roman şi Fondul Naţiunilor Unite pentru Populaţie.
ART. 27
Publicarea rezultatelor definitive ale recensamintului se va face de cãtre Comisia Nationala pentru Statistica, pe baza planului şi calendarului, aprobate de Comisia centrala de recensamint.
ART. 28
Încãlcarea prevederilor prezentei hotãrîri atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, materialã, civilã, contravenţionalã sau penalã a celor vinovaţi.
ART. 29
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte - dacã nu sînt sãvîrşite în astfel de condiţii încît, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni - şi se sancţioneazã cu amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei:
a) împiedicarea persoanelor antrenate în acţiunea de recensamint de a efectua înregistrarea şi controlul datelor ce fac obiectul recensamintului cu respectarea prevederilor prezentei hotãrîri sau a desfãşurãrii, în orice mod, a lucrãrilor recensamintului;
b) refuzul de a furniza organelor de recensamint informaţiile prevãzute în formularele de înregistrare, precum şi furnizarea de date eronate;
c) nerespectarea de cãtre personalul însãrcinat cu efectuarea recensamintului a dispoziţiilor legale şi a instrucţiunilor privind modul de înregistrare a populaţiei şi de pãstrare a caracterului confidenţial al datelor personale declarate de cetãţeni şi înscrise în formularele de recensamint.
Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii se fac de cãtre primar sau de persoane anume împuternicite de Comisia centrala sau de cãtre comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor.
Contravenţiilor prevãzute în prezentul articol le sînt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 30
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
----------------------
*) Anexa se comunica unitãţilor interesate.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei centrale pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor

Preşedinte:
----------
Ioan Aurel Stoica - ministru de stat pentru calitatea vieţii şi protecţia
socialã

Vicepreşedinţi:
--------------
Petru Pepelea - secretar de stat - preşedintele Comisiei Naţionale
pentru Statistica
Octavian Partenie - secretar de stat al Ministerului Muncii şi Protecţiei
Sociale
Gheorghe Polizu - secretar de stat al Ministerului lucrãrilor Publice,
Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului
Secretar:
--------
Alexandru Radocea - vicepreşedinte al Comisiei Naţionale pentru
Statistica
Membri:
-------
Dumitru Popescu - secretar de stat al Ministerului Resurselor şi
Industriei
Mihai Draganescu - preşedintele Academiei Romane
Hans Otto Stamp - secretar de stat al Ministerului Învãţãmîntului şi
Ştiinţei
Babeti Coriolan - secretar de stat al Ministerului Culturii
Gheorghe Iacob - secretar de stat al Ministerului Sãnãtãţii
Gheorghe Voinea - secretar de stat al Ministerului Apãrãrii Naţionale
George Ioan Danescu - secretar de stat al Ministerului de Interne
Constantin Ene - secretar de stat al Ministerului Afacerilor Externe
Alexandru Dobre - secretar de stat al Ministerului lucrãrilor Publice,
Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului
Virgil Popescu - subsecretar de stat al Ministerului Comunicaţiilor
Eugeniu Goga - subsecretar de stat al Ministerului Finanţelor
Vasile Ghetau - director în Comisia Nationala pentru Statistica


ANEXA 2

Comisiile judeţene (a municipiului Bucureşti), municipale, orãşeneşti, ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi comunale pentru recensamintul populaţiei şi locuinţelor

A. Comisia judeteana şi a municipiului Bucureşti

Preşedinte: - subprefect al judeţului (viceprimar al capitalei)
Vicepreşedinţi: - secretarul prefecturii (primãriei capitalei)
- directorul direcţiei judeţene de statistica
- directorul direcţiei de urbanizare şi amenajare a
teritoriului
Secretar: - directorul adjunct al direcţiei judeţene de
statistica
Membri: - directorul direcţiei dezvoltãrii economico-sociale
- locţiitorul şefului Inspectoratului Ministerului de
Interne
- inspectorul general al inspectoratului şcolar
- directorul direcţiei pentru dezvoltare şi
administrare locativã
- directorul direcţiei sanitare
- directorul direcţiei posta şi telecomunicaţii
- directorul direcţiei de munca şi protecţie socialã
- 3-4 specialişti din administraţia localã, din
învãţãmînt, sãnãtate

B. Comisia municipala (oraseneasca) de recensamint şi a sectorului Municipiului Bucureşti


Preşedinte: - viceprimar al municipiului (oraşului)
Vicepreşedinte: - secretarul primãriei
Secretar: - şeful oficiului (compartimentului) de stare civilã
Membri: - adjunct al şefului poliţiei
- inspectorul şcolar
- şeful compartimentului pentru administrarea fondului
locativ
- şeful sectiei sanitare a oraşului
- 1-3 specialişti din administraţia localã (învãţãmînt,
cultura, sãnãtate)

C. Comisia comunalã

Preşedinte: - primarul comunei
Secretar: - secretarul primãriei
Membri: - directorul şcolii din satul de resedinta al comunei
- referentul cu starea civilã
- şeful postului de poliţie
- şeful circumscripţiei medicale.

--------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016