Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 104 din 12 februarie 1991  privind organizarea unor intreprinderi de constructii din subordinea Ministerului Mediului ca societati comerciale pe actiuni    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 104 din 12 februarie 1991 privind organizarea unor intreprinderi de constructii din subordinea Ministerului Mediului ca societati comerciale pe actiuni

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 47 din 9 martie 1991
În temeiul <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã societãţile comerciale pe acţiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Societãţile comerciale pe acţiuni, înfiinţate potrivit prezentei hotãrîri, se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu statutul prevãzut în anexele nr. 2.1.*)-2.9.*).
ART. 3
Societãţile comerciale nou înfiinţate îşi vor definitiva capitalul social pe baza reevaluarii patrimoniului, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 4
Pe data infiintarii societãţilor comerciale pe acţiuni, Trustul pentru lucrãri hidrotehnice Bucureşti - unitate economicã de stat - îşi înceteazã activitatea.
Activul şi pasivul unitãţii de stat care îşi înceteazã activitatea se preiau de cãtre societãţile comerciale înfiinţate.
Personalul care trece la societãţile comerciale se considera transferat în interesul serviciului şi beneficiazã timp de 3 luni de diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi sporul de vechime, dupã caz, dacã este încadrat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi nr. 2.1-2.9 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

--------------
*) Anexele nr. 2.1-2.9 se comunica unitãţilor interesate. Statutul cadru al societãţilor comerciale, înfiinţate potrivit art. 1, este cuprins în anexa nr. 2.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

LISTA
societãţilor comerciale care se înfiinţeazã în baza <>Legii nr. 15/1990




Capitalul
social Denumirea
Denumirea iniţial unitãţilor
societa- Forma Sediul ------------ care îşi
Nr. tii comer- juridicã ------- Obiectul de Structura con- înceteazã
crt. ciale locali- activitate form bilanţului activitatea
tatea, la 30.09.1990
judeţul (mil. lei)
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
-------------------------------------------------------------------------------
1. Societatea Socie- Siret, - Proiectare, asisten- 65.737 Grupul de
comercialã tate str. ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Consir" comer- Repu- tare de lucrãri în 33.605+32.132 Nord
- S.A. ciala blicii construcţii (baraje,
pe nr. 2, alimentari cu apa,
acti- jude- îndiguiri, regulari-
uni tul zari, staţii de
Suceava epurare şi tratare a
apei potabile şi în-
dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice,
construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.


2. Societatea Socie- Iaşi, - Proiectare, asisten- 176.699 Grupul de
comercialã tate str. ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Moldaviae comer- Cultu- tare de lucrãri în 93.614+83.085 Moldova
Domini ciala rii construcţii (baraje,
Aquis" pe nr. 13, alimentari cu apa,
- S.A. acti- jude- îndiguiri, regulari-
uni tul zari, staţii de
Iaşi epurare şi tratare a
apei potabile şi în-
dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantoare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice
- construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale
în construcţii).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.

3. Societatea Socie- Focsani, - Proiectare, asisten- 114.303 Grupul de
comercialã tate str. ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Sibarex" comer- Longi- tare de lucrãri în 40.810+73.493 Focsani
- S.A. ciala nescu construcţii (baraje,
pe nr. 33, alimentari cu apa,
acti- jude- îndiguiri, regulari-
uni tul zari, staţii de
Vrancea epurare şi tratare a
apei potabile şi în-
dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantoare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice
- construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale
în construcţii).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.

4. Societatea Socie- Comuna - Proiectare, asisten- 192.641 Grupul de
comercialã tate Maneciu, ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Apasco" comer- str. tare de lucrãri în 97.591+95.050 Prahova
- S.A. ciala Tabla construcţii (baraje,
pe Butii alimentari cu apa,
acti- nr. 283, îndiguiri, regulari-
uni judeţul zari, staţii de
Prahova epurare şi tratare a
apei potabile şi în-
dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantoare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice
- construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale
în construcţii).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.

5. Societatea Socie- Tirgu - Proiectare, asisten- 169.643 Grupul de
comercialã tate Mures, ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Socot" comer- str. tare de lucrãri în 105.112+64.531 Transil-
- S.A. ciala Mihai construcţii (baraje, vania
pe Vitea- alimentari cu apa,
acti- zul îndiguiri, regulari-
uni nr. 36, zari, staţii de
judeţul epurare şi tratare a
Mures apei potabile şi în-
dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantoare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice
- construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale
în construcţii).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.

6. Societatea Socie- Draga- - Proiectare, asisten- 132.617 Grupul de
comercialã tate nesti- ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Derol" comer- Olt, tare de lucrãri în 87.591+45.126 Draga-
- S.A. ciala str. construcţii (baraje, nesti
pe Coma- alimentari cu apa,
acti- nence- îndiguiri, regulari-
uni lor zari, staţii de
nr. 14, epurare şi tratare a
judeţul apei potabile şi în-
Olt dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantoare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice
- construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale
în construcţii).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.

7. Societatea Socie- Urzi- - Proiectare, asisten- 55.386 Grupul de
comercialã tate ceni, ta tehnica şi execu- ------------- santiere
"Ascona" comer- sos. tare de lucrãri în 46.136+ 9.250 Muntenia
- S.A. ciala Buzau- construcţii (baraje,
pe lui, alimentari cu apa,
acti- judeţul îndiguiri, regulari-
uni Ialomita zari, staţii de
epurare şi tratare a
apei potabile şi în-
dustriale, consolidãri,
derivatii, galerii, cas-
tele de apa, decantoare,
rezervoare, foraje, în-
jectii, drumuri, poduri,
amenajãri agrozootehnice
- construcţii civile şi
industriale conexe, în-
clusiv reparaţii capitale
în construcţii).
- produse şi prestãri de
servicii specifice activi-
tatii de construcţii, tran-
sporturi şi mecanizare
(producerea şi extragerea
produselor de cariera şi
balastiera, betoane, prefa-
bricate din beton, confecţii
metalice şi lemn şi alte
materiale de construcţii,
prestaţii cu utilaje şi
mijloace de transport,
reparaţii de utilaje şi
mijloace de transport).
- import-export şi comer-
cializare în cadrul obiec-
tului de activitate.

8. Societatea Socie- Bucu- - Fabricaţie de mijloa- 224.274 S.R.U.G.T.
comercialã tate resti, ce de medie şi mica -------------
"Euro comer- Drumul mecanizare, precum 155.429+68.845
Trading" ciala Sabare- şi a pieselor de
- S.A. pe nilor schimb aferente
acti- 24-26 acestora;
uni secto- - executarea de confecţii
rul 6 metalice diverse şi
montaj tehnologic aferent;
- reparaţii preventive şi
corective pentru intreaga
gama de mijloace de
mecanizare;
- fabricaţie de piese de
schimb pentru domeniul
de activitate;
- asistenta tehnica şi
service în domeniul de
activitate;
- prestaţii cu mijloace de
transport şi mijloace de
mecanizare;
- operaţiuni de import-export;
- schimb de marfa şi opera-
tiuni speciale;
- consultanţa în domeniul de
activitate.

9. Societatea Socie- Bucu- - Consultanţa, experţi- 49.008 Trustul
comercialã tate resti, zare, studii, evaluãri ------------ de
"Contas" comer- str. şi proiectare tehnica, 3.338+45.670 lucrãri
- S.A. ciala Giu- tehnologicã, econo- hidro-
pe seppe mica, organizatoricã, tehnice
acti- Verdi informatica şi
uni nr. 2, juridicã;
sec- - asistenta tehnica şi
torul 2 juridicã;
- reprezentare;
- aprovizionare;
- antreprenoriat general
şi coordonare lucrãri;
- testare şi selectare
personal;
- intermedieri.
-------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 2

STATUTUL*)
Societãţii comerciale "..........................." - S.A.

------------------
*) Denumirea, sediul, capitalul social şi obiectul de activitate pentru fiecare societate sînt prevãzute în anexa nr. 1.


CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã "..............." - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi al Monitorului Oficial în care s-a fãcut publicarea.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã ............... este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, localitatea ............., str. ........ nr. .... . Sediul societãţii poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, situate şi în alte localitãţi.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în registrul comerţului.

CAP. 2
Obiectul de activitate al societãţii

ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii este ........................

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de ...... şi se compune din: mijloace fixe în valoare de ........, mijloace circulante în valoare de ......... şi este împãrţit într-un numãr de .......... acţiuni nominative, cu o valoare nominalã de ....... fiecare.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de stat şi vãrsat în întregime la data infiintarii societãţii, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile cuprind menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii, sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aport în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã comisiei de cenzori de cãtre consiliul de administraţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
Majorarea sau reducerea capitalului societãţilor, cît timp statul deţine capitalul social integral, se poate face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat societatea.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu capitalul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor pe care le-au subscris.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunii se face potrivit legii şi se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorii, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi, competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractare de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor, stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori; aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social;
j) hotãrãşte cu privire la modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; hotãrãşte asupra salariilor şi primelor directorilor;
n) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuitã societãţii;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa, potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 14
Felurile adunãrii
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 13 lit. a)-g), m) şi n), iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-l), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 15
Convocarea adunãrii generale
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã, potrivit alin. 1, ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Administratorii sînt obligaţi sa convoace adunarea la cererea actionarilor reprezentind 1/10 din capitalul social şi la cererea comisiei de cenzori, potrivit legii.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu majoritatea absolutã de voturi a celor prezenţi sau reprezentaţi.
ART. 16
Organizarea adunãrii generale
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia de cãtre unul din administratori, desemnat de preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã dintre acţionari doi secretari pentru a verifica prezenta actionarilor la adunare şi pentru a întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat.
Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 17
Exercitarea dreptului de vot
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 18
Consiliul imputernicitilor statului
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile legale ale adunãrii generale a actionarilor vor fi îndeplinite de consiliul imputernicitilor statului, pînã la şedinţa de constituire a adunãrii generale a actionarilor, data la care acesta îşi înceteazã activitatea de drept.
Din consiliul imputernicitilor statului, compus din 7 persoane, fac parte obligatoriu urmãtorii: reprezentantul Ministerului Finanţelor, reprezentantul Ministerului Mediului, precum şi ingineri, economişti, jurişti, tehnicieni, alţi specialişti din domeniul de activitate al societãţii.
Din consiliul imputernicitilor statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, crima, viol, furt din avutul personal, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege, referitor la societãţile comerciale.
Membrii consiliului imputernicitilor statului se numesc pînã la constituirea adunãrii generale a actionarilor. Ei îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate. Membrii consiliului imputernicitilor statului beneficiazã de o indemnizaţie, în condiţiile stabilite prin hotãrîre a guvernului.
Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii sau participa la societãţi cu care respectivele societãţi întreţin relaţii de afaceri sau au interese contrare.
Componenta consiliului imputernicitilor statului se aproba de Ministerul Mediului.
Periodic şi la încheierea activitãţii, consiliul imputernicitilor statului prezintã Ministerului Mediului un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã pe acţiuni şi un program de activitate pentru perioada urmãtoare.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor, şi în prezenta a 4/5 şi votul a trei pãtrimi din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea de drept pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 19
Organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie format din 7-15 persoane, alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul Ministerului Mediului.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte, numit de adunarea generalã a actionarilor.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi, şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie.
Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi dintre administratori.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general (director), în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 20
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul urmãtor;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitãţii.

CAP. 6
Controlul societãţii

ART. 21
Controlul gestiunii
Gestiunea societãţii este controlatã de comisia de cenzori, aleasã în condiţiile legii, formatã din 3 membri şi tot atitia supleanţi. Cel puţin unul din cenzori va fi contabil autorizat sau expert contabil. Comisia de cenzori se alege pentru o perioada de 3 ani.
În perioada în care statul este unic acţionar, cenzorii se stabilesc de Ministerul Finanţelor.
ART. 22
Prezentarea de date
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 23
Atribuţiile comisiei de cenzori
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;
- la lichidarea societãţii controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii prevãzute de lege.
ART. 24
Modul de lucru
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% .

CAP. 7
Activitatea societãţii

ART. 25
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 26
Contabilitatea
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
ART. 27
Beneficiul
Beneficiul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate, în condiţiile legii.
ART. 28
Salarizarea
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de adunarea generalã a actionarilor, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
ART. 29
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii

ART. 30
Transformarea societãţii
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Cît timp capitalul este integral de stat, societatea va putea fi transformata numai cu aprobarea organului care a înfiinţat-o.
Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţilor.
ART. 31
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social;
- pierderea a jumãtate din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5, timp de 6 luni;
- în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 32
Lichidarea societãţii
În caz de dizolvare, societatea se lichideazã.
Lichidarea se va face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 33
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 34
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016