Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 103 din 29 februarie 1992  pentru aprobarea regulamentului-cadru orientativ de functionare a consiliilor locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 103 din 29 februarie 1992 pentru aprobarea regulamentului-cadru orientativ de functionare a consiliilor locale

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 47 DIN 23/3 /92
În temeiul <>art. 21 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 69 din 26 noiembrie 1991 privind administraţia publica localã,

Guvernul României hotãrãşte:

Se aproba regulamentul-cadru orientativ de funcţionare a consiliilor locale, cuprins în anexa la prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
---------------
Secretari de stat
în Departamentul pentru
Administraţia Publica Localã,
Doru Viorel Ursu
Mircea Teodor Vaida


ANEXA 1

REGULAMENT-CADRU ORIENTATIV

privind funcţionarea consiliilor locale

CAP. 1
Constituirea consiliilor locale şi a comisiilor pe domenii de specialitate

SECŢIUNEA I
Norme preliminare privind constituirea consiliilor locale
ART. 1
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 69/1991 privind administraţia publica localã, prefectul convoacã consiliile locale în şedinţa de constituire, precum şi primãrii aleşi, în termen de 20 de zile de la data alegerilor.
ART. 2
Prin grija secretarului consiliului vor fi prezentate celui mai în virsta consilier şi celor care îl asista dosarele consilierilor, inclusiv ale supleanţilor de pe lista, înaintate de comisia electoralã de circumscripţie. Dosarele vor fi însoţite de opţiunile scrise ale consilierilor aleşi ce ocupa funcţii care devin, potrivit legii, incompatibile cu exercitarea mandatului de consilier.
ART. 3
Pentru validarea mandatelor de consilieri, consiliile locale aleg dintre membrii lor o comisie de validare compusa dintr-un numãr impar de consilieri, între 3 şi 7, dupã cum urmeazã: la consiliile comunale, comisia de validare este compusa din 3 consilieri, la cele orãşeneşti din 5, iar la consiliile municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, din 7 consilieri.
ART. 4
Componenta comisiei de validare va reflecta, pe cît posibil, configuraţia politica a consiliului.
Comisia de validare funcţioneazã pe intreaga durata a mandatului consiliului.
ART. 5
Desemnarea de candidaţi pentru comisia de validare se face de gruparile de consilieri care reprezintã aceleaşi partide sau coalitie de partide, precum şi grupul independentilor.
Cel mai în virsta consilier supune la vot candidaturile depuse, în ordinea descrescãtoare a mãrimii grupului de consilieri care au fãcut propunerile.
Prin vot secret consiliul hotãrãşte asupra fiecãrei propuneri, alegerea membrilor comisiei de validare facindu-se prin votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor sãi.
ART. 6
Comisia de validare alege din rindul membrilor sãi un preşedinte şi un secretar, respectîndu-se procedura de vot menţionatã la art. 5 alin. 3.
ART. 7
Procedura prevãzutã la art. 4 şi 5 cu privire la desemnarea candidaţilor pentru comisia de validare se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul desemnãrii preşedintelui de şedinţa, a viceprimarilor, a membrilor comisiilor pe domenii de specialitate, precum şi în alte asemenea situaţii.
ART. 8
Dupã constituirea comisiei de validare se procedeazã la prezentarea dosarului cu rezultatul validãrii primarului. În cazul în care primarul a candidat şi pentru funcţia de consilier şi a obţinut mandatul, dosarul va fi însoţit de opţiunea scrisã a acestuia pentru una din cele doua funcţii.
Dacã opţiunea exprimatã este pentru funcţia de primar, ulterior va fi prezentat spre validare mandatul supleantului pentru funcţia de consilier, devenitã astfel vacanta.
ART. 9
Dupã validarea mandatelor şi constituirea legalã a consiliului, consilierii depun jurãmîntul conform legii.
Consilierii care refuza sa depunã jurãmîntul sînt consideraţi demisionaţi de drept, aceasta consemnindu-se în procesul-verbal al şedinţei, urmînd sa fie desemnat, în termenul cel mai scurt, supleantul de pe lista sau se vor lua mãsurile de completare a consiliului, prevãzute de lege, dupã caz.
ART. 10
Primarul depune în fata consiliului jurãmîntul prevãzut în <>art. 18 din Legea nr. 69/1991 privind administraţia publica localã.
ART. 11
Dupã constituirea legalã a consiliului se alege preşedintele de şedinţa, cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
ART. 12
Consiliile locale comunale, orãşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti aleg viceprimarii.
ART. 13
Propunerea de candidaţi poate fi facuta de cãtre primari sau consilieri.
Viceprimarii se aleg prin vor secret.
ART. 14
Este declarat ales viceprimar consilierul care a obţinut votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul consilierilor prezenţi.
În situaţia în care nu s-a întrunit aceasta majoritate se organizeazã un al doilea tur de scrutin, în aceeaşi şedinţa, la care vor participa candidaţii situati pe primele doua locuri. Este declarat ales consilierul care a obţinut cel mai mare numãr de voturi.
ART. 15
În caz de balotaj se va proceda la un nou tur de scrutin, la care vor participa numai candidaţii care s-au aflat în aceasta situaţie. Va fi declarat ales candidatul care a obţinut cele mai multe voturi.
ART. 16
Viceprimarii aleşi depun jurãmîntul prevãzut la <>art. 18 din Legea nr. 69/1991 şi li se aplica în mod corespunzãtor, prevederile art. 39 alin. 2 din lege.
ART. 17
Mandatul viceprimarilor are o durata de 4 ani şi expira o data cu cel al primarului.
SECŢIUNEA a II-a
Constituirea şi funcţionarea comisiilor pe domenii de specialitate
ART. 18
În funcţie de specificul local şi nevoile activitãţii sale, consiliul local organizeazã comisii de specialitate în domeniile: buget şi finanţe; drepturile omului, culte şi probleme ale minoritãţilor; ecologie şi protecţia mediului; administraţie publica localã, amenajarea teritoriului şi urbanism; sãnãtate, cultura, învãţãmînt; munca şi protecţie socialã; juridic; relaţii cu cetãţenii.
Prevederile art. 6 se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 19
Preşedintele comisiei asigura reprezentarea acesteia în raporturile sale cu consiliul şi cu celelalte comisii. El conduce şedinţele comisiei, poate propune ca la lucrãrile acesteia sa participe şi alte persoane din afarã ei, dacã interesele efectuãrii lucrãrii respective o cer; are acces, ca reprezentant al comisiei, la lucrãrile celorlalte comisii ce examineazã lucrãri care prezintã importanta pentru comisia pe care o conduce; îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de prezentul regulament.
Secretarul comisiei asigura redactarea actelor (rapoarte, avize, procese-verbale etc.) şi efectueazã numãrarea voturilor exprimate în cadrul şedinţelor acesteia.
ART. 20
Convocarea şedinţelor comisiei se face de cãtre preşedintele acesteia, cu cel puţin 3 zile înainte.
Participarea consilierilor la şedinţele comisiei este obligatorie.
În caz de absenta nejustificatã la şedinţa comisiei, consilierul în cauza nu primeşte indemnizaţia de şedinţa. Dacã absentele continua, preşedintele comisiei poate propune consiliului înlocuirea acestuia.
ART. 21
Şedinţele comisiei nu sînt publice. Comisia poate hotãrî ca la dezbaterile sale sa fie prezente şi alte persoane interesate sau reprezentanţi ai presei.
Comisia poate invita sa participe la şedinţele sale şi alţi specialişti. De asemenea, la şedinţe au dreptul sa participe consilieri care au fãcut propuneri ce stau la baza lucrãrilor acesteia (autori de proiecte de hotãrîri, amendamente, de anchete), precum şi, la cererea preşedintelui comisiei, funcţionari specialişti din serviciile publice locale.
Persoanele prevãzute la alin. 1 şi 2 pot fi ascultate în cadrul şedinţei comisiei, dar nu au dreptul de a participa la vot.
ART. 22
Preşedintele comisiei va urmãri ca, cel puţin o data pe luna, înaintea şedinţei consiliului, o zi sa fie consacratã exclusiv activitãţii în comisie.
ART. 23
Preşedintele comisiei desemneazã unu sau mai mulţi raportori din rindul membrilor comisiei.
Aceştia vor redacta raportul sau avizul comisiei, care va fi supus aprobãrii acesteia, prin vot.
Rapoartele şi avizele vor cuprinde, în mod obligatoriu, pe lîngã opinia majoritãţii membrilor comisiei, şi pãrerea contrarã, motivatã, a celorlalţi consilieri din comisie.
ART. 24
Comisia lucreazã valabil în prezenta a 2/3 din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu jumãtate plus unu din numãrul celor prezenţi.
Votul în comisie este, de regula, deschis. În anumite situaţii, hotãrîte prin vot de membrii acesteia, se poate recurge şi la vot secret.
ART. 25
Cu privire la desfãşurarea şedinţelor comisiei se încheie procese-verbale. Acestea pot fi puse la dispoziţia altor persoane decît membrilor comisiei numai cu încuviinţarea preşedintelui acesteia, afarã de cazul în care şedinţa a fost publica.
ART. 26
Comisiile de specialitate avizeazã proiectele de hotãrîri, efectueazã anchete, hotãrãsc asupra altor probleme trimise de consiliu spre avizare şi întocmesc rapoarte pe care le prezintã consiliului.
Raportul va cuprinde propuneri motivate privind admiterea sau respingerea proiectului de hotãrîre sau a actului examinat.
Raportul astfel întocmit va fi difuzat consilierilor cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilitã pentru dezbaterea proiectului de hotãrîre în şedinţa consiliului.
ART. 27
Dacã în urma dezbaterilor din şedinţa intervin modificãri importante pentru conţinutul proiectului, preşedintele de şedinţa solicita, prin votul consilierilor, supunerea proiectului reexaminarii de cãtre comisie şi compartimentul de specialitate al serviciilor administraţiei publice locale.
ART. 28
La cererea unei treimi din numãrul membrilor sãi, consiliul va putea hotãrî organizarea unei comisii de ancheta cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
Comisia de ancheta prezintã raportul sau în şedinţa consiliului, în urma verificãrilor fãcute pentru stabilirea adevãrului în cauza care formeazã obiectul activitãţii comisiei.
CAP. 2
Şedinţele consiliului local
SECŢIUNEA I
Atribuţiile preşedintelui de şedinţa
ART. 29
La începutul fiecãrei şedinţe a consiliului local, cel mai în virsta dintre consilierii prezenţi asigura alegerea preşedintelui de şedinţa.
ART. 30
Preşedintele de şedinţa are urmãtoarele atribuţii:
a) supune votului consilierilor, componenta nominalã a comisiilor consiliului;
b) asigura menţinerea ordinii şi respectarea regulamentului în timpul şedinţelor;
c) anunta rezultatul votarii şi hotãrîrile adoptate;
d) semneazã hotãrîrile adoptate de consiliu;
e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, de prezentul regulament sau stabilite de consiliu.
ART. 31
În cazul în care preşedintele ales pentru şedinţa respectiva a consiliului nu-şi poate îndeplini atribuţiile, se procedeazã la alegerea unui alt consilier pentru aceasta funcţie, în condiţiile prevãzute de prezentul regulament.
ART. 32
Secretarul consiliului participa la şedinţele acestuia, fãrã drept de vot, şi are urmãtoarele atribuţii, în afarã celor prevãzute de lege:
a) efectueazã apelul nominal şi tine evidenta participãrii la şedinţe a consilierilor;
b) noteaza rezultatul votului şi informeazã preşedintele asupra cvorumului necesar pentru adoptarea fiecãrei hotãrîri ce se adopta de consiliu;
c) supravegheazã sau întocmeşte stenogramele şi procesele-verbale, urmînd ca acestea sa fie semnate, sigilate şi parafate de persoanele prevãzute de lege; tine evidenta proceselor-verbale ale şedinţelor în dosare speciale;
d) urmãreşte ca la deliberarea şi adoptarea unor hotãrîri sa nu ia parte consilierii care se încadreazã în dispoziţiile art. 31 din Legea administraţiei publice locale, informind pe preşedinte şi fãcînd cunoscutã sancţiunea prevãzutã de lege;
e) întocmeşte şi înainteazã primarului proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului.
SECŢIUNEA a II-a
Desfãşurarea şedinţelor consiliului local
ART. 33
Proiectul ordinii de zi cuprinde proiectele de hotãrîri, rapoarte ale comisiilor de specialitate, întrebãri, interpelãri, petiţii sau alte probleme propuse de primar sau de consilieri.
Proiectele de hotãrîri, discutate şi avizate de comisiile de specialitate, însoţite de raportul de specialitate al compartimentului de resort al serviciilor administraţiei publice locale, se înscriu pe ordinea de zi, cu respectarea prevederilor legale şi ale prezentului regulament.
ART. 34
Consilierii sînt obligaţi sa fie prezenţi la lucrãrile consiliului şi sa se înscrie în registrul de prezenta, pãstrat de secretarul consiliului.
Consilierul care nu poate lua parte la şedinţa, din motive independente de vointa sa, va trebui sa comunice aceasta secretarului consiliului.
ART. 35
La dezbateri nimeni nu poate lua cuvintul decît dacã îi este dat de preşedinte.
Preşedintele are dreptul sa limiteze durata luarilor de cuvint, în funcţie de obiectul dezbaterilor.
Consilierul este obligat ca în cuvintul lui sa se refere exclusiv la problema pentru care s-a înscris la cuvint.
ART. 36
Preşedintele de şedinţa va da cuvintul oricind unui consilier pentru a rãspunde într-o problema de ordin personal.
Prevederile alin. 1 se aplica şi în cazul în care se cere cuvintul în probleme privitoare la regulament.
ART. 37
Preşedintele consiliului poate cere încheierea dezbaterii unei probleme puse în discuţia consiliului.
Cererea de încheiere a dezbaterii se aproba cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul consilierilor prezenţi.
ART. 38
Este interzisã proferarea de insulte sau calomnii atît de cãtre cel care are cuvintul, cît şi de cei din sala de şedinţa.
Se interzice dialogul între vorbitori şi persoanele aflate în sala.
ART. 39
În cazul în care desfãşurarea şedinţei este perturbata, preşedintele poate întrerupe şedinţa şi dispune eliminarea din sala a persoanelor, altele decît consilierii, care impiedica în orice mod desfãşurarea normalã a şedinţei consiliului.
SECŢIUNEA a III-a
Procedura initierii proiectelor de hotãrîri
ART. 40
Dreptul la initiativa pentru unele proiecte de hotãrîri aparţine primarului şi consilierilor.
Proiectele de hotãrîri trebuie însoţite de o expunere de motive şi redactate în forma prevãzutã de lege.
ART. 41
Proiectele de hotãrîri se înscriu în ordinea de zi a şedinţelor prin menţionarea titlului şi a iniţiatorului.
Ele se aduc la cunostinta consilierilor, în termenele prevãzute de lege, prin grija secretarului.
ART. 42
Proiectele de hotãrîri se transmit spre dezbatere comisiilor de specialitate ale consiliului.
De asemenea, aceste proiecte şi alte propuneri vor fi transmise şi compartimentelor de specialitate ale serviciilor administraţiei publice locale.
Initiatorul proiectului sau al propunerilor poate sa-şi retragã proiectul sau propunerile pînã la înscrierea acestora pe ordinea de zi.
ART. 43
Dupã examinarea proiectului sau propunerilor, comisia de specialitate a consiliului şi compartimentul de specialitate din cadrul serviciilor administraţiei publice întocmesc cîte un raport cu privire la adoptarea sau, dupã caz, modificarea ori respingerea proiectului sau propunerilor examinate.
Rapoartele, însoţite de avizele necesare, se transmit secretarului consiliului, care va lua mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea cunoaşterii lor de cãtre primar şi de cãtre consilieri.
ART. 44
Proiectele de hotãrîri şi propunerile, avizate şi însoţite de rapoartele serviciilor de specialitate, se supun dezbaterii şi votului consiliului în şedinţa pe a carei ordine de zi au fost introduse.
ART. 45
Dezbaterea proiectului de hotãrîre sau a propunerilor este precedatã de prezentarea de cãtre initiator a motivelor care au condus la promovarea proiectului, precum şi raportul de specialitate.
Raportul de specialitate este prezentat de şeful serviciului respectiv.
ART. 46
Pentru dezbaterea generalã a proiectului sau a propunerilor, preşedintele consiliului da cuvintul consilierilor în ordinea înscrierii la cuvint.
ART. 47
Dezbaterile proiectelor de hotãrîri şi a propunerilor sînt generale şi pe articole.
Consilierii pot lua cuvintul pentru a-şi exprima punctul de vedere şi a propune modificãri.
Preşedintele consiliului poate supune spre aprobare sistarea discuţiilor asupra cãreia consiliul se pronunţa prin vot.
SECŢIUNEA a IV-a
Procedura de vot
ART. 48
Votul consilierilor este personal şi poate fi deschis sau secret.
Votul deschis se exprima public prin ridicarea miinii sau prin apel nominal.
Consiliul hotãrãşte, la propunerea preşedintelui de şedinţa, ce modalitate de vot va folosi, afarã de cazul în care prin lege sau regulament se stabileşte o anumitã procedura de vot.
ART. 49
Votarea prin apel nominal se face în modul urmãtor: preşedintele explica obiectul votarii şi sensul cuvintelor "pentru" şi "contra". Secretarul consiliului da citire numelui şi prenumelui consilierului, fiecare consilier rãspunde "pentru" sau "contra" şi semneazã.
Dupã terminarea apelului se repeta numele şi prenumele consilierilor care nu au rãspuns.
ART. 50
Pentru votul secret se folosesc buletine de vot.
Buletinele de vot se introduc într-o urna, iar la numãrarea voturilor nu se iau în calcul acele buletine de vot pe care nu a fost exprimatã opţiunea.
ART. 51
Hotãrîrile şi alte acte sau propuneri se adopta cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul consilierilor prezenţi, în afarã de cazul în care prin lege sau regulament se dispune altfel.
Pentru adoptarea hotãrîrilor este necesarã prezenta a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul consilierilor.
Dacã în sala de şedinţe nu sînt prezenţi jumãtate plus unu din numãrul consilierilor, preşedintele amina votarea pînã la întrunirea acestui numãr.
ART. 52
Proiectele de hotãrîri sau propunerea respinsã de consiliu nu pot fi readuse în discuţia acestuia în cursul aceleaşi şedinţe.
CAP. 3
Exercitarea mandatului de consilier
SECŢIUNEA I
Norme privind exercitarea mandatului de consilier
ART. 53
Consilierul se bucura de protecţia acordatã de lege.
ART. 54
Schimbãrile survenite în activitatea consilierului, în timpul exercitãrii mandatului, se aduc la cunostinta consiliului în cel mult 10 zile de la data apariţiei acestora.
ART. 55
Dupã validarea alegerilor, consilierului i se elibereazã legitimatia de membru al consiliului.
ART. 56
Pentru participarea la şedinţele consiliului şi ale comisiilor pe domenii de specialitate, consilierul primeşte o indemnizaţie de şedinţa în cuantumul stabilit de consiliu.
Consilierul are dreptul, dupã caz, la diurna de deplasare şi plata cheltuielilor de transport şi de cazare pentru activitãţile legate de exercitarea mandatului.
SECŢIUNEA a II-a
Absente şi demisii
ART. 57
Participarea consilierilor la şedinţele consiliului şi ale comisiilor pe domenii de specialitate este obligatorie.
Nici un consilier nu poate lipsi de la şedinţele consiliului sau comisiei din care face parte decît în cazul în care a obţinut aprobarea consiliului sau din motive temeinice.
ART. 58
Consilierul care absenteazã nemotivat la 2 şedinţe consecutive poate fi sancţionat, potrivit prezentului regulament.
ART. 59
Consilierul poate demisiona prin cerere scrisã adresatã preşedintelui de şedinţa, urmînd a se aplica prevederile legale.
SECŢIUNEA a III-a
Sancţiuni
ART. 60
Încãlcarea de cãtre un consilier a obligaţiilor ce-i revin în exercitarea mandatului constituie abatere şi se sancţioneazã potrivit legii prezentului regulament.
La aplicarea sancţiunilor se va tine seama de gravitatea abaterii, frecventa acesteia şi condiţiile producerii ei.
ART. 61
În exercitarea atribuţiilor sale cu privire la menţinerea ordinii şi respectarea regulamentului în timpul şedinţei, preşedintele de şedinţa poate aplica urmãtoarele sancţiuni:
a) chemarea la ordine;
b) retragerea cuvintului.
ART. 62
Consiliul poate hotãrî cu 2/3 din numãrul membrilor sãi aplicarea urmãtoarelor sancţiuni, consilierilor care, în exercitarea mandatului au savirsit abateri de la prevederile legii şi prezentului regulament:
a) avertisment;
b) eliminarea din sala de şedinţa;
c) revocarea din funcţia încredinţatã de consiliu.
ART. 63
Pentru abateri deosebit de grave prevãzute de lege, consiliul poate propune, cu votul a 2/3 din numãrul membrilor sãi, aplicarea mãsurilor prevãzute la <>art. 35 din Legea nr. 69/1991 .
SECŢIUNEA a IV-a
Întrebãri şi interpelãri, informarea consilierilor, petiţii
ART. 64
Fiecare consilier poate adresa întrebãri primarului, viceprimarului, secretarului consiliului, precum şi celorlalţi şefi ai serviciilor administraţiei publice locale.
Prin intrebare se solicita informaţii cu privire la un fapt necunoscut.
Cei întrebaţi vor rãspunde, de regula, imediat sau, dacã nu este posibil, la urmãtoarea şedinţa.
ART. 65
Interpelarea consta într-o cerere prin care se solicita explicaţii în legatura cu un fapt cunoscut. Cel interpelat are obligaţia de a rãspunde în termenele prevãzute de art. 64 alin. 3.
ART. 66
Consilierii pot consulta acte sau dosare ale consiliului şi pot primi informaţii la sediul autoritãţii publice locale sau, dupã caz, ale serviciilor publice ale acestora.
Informaţiile se pot cere şi comunica şi în scris.
ART. 67
Orice cetãţean are dreptul de a se adresa cu petiţii consiliului local.
ART. 68
Petitiile se înscriu într-un registru, primesc un numãr, consemnindu-se elementele principale cu privire la petent şi obiectul lor.
Secretarul consiliului transmite petiţia autoritãţii competente, spre analiza şi soluţionare.
Petitionarului i se aduce la cunostinta soluţia adoptatã, în termenul prevãzut de lege.
Semestrial, consiliul analizeazã modul de soluţionare a petitiilor primite.
CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 69
Secretarul consiliului, precum şi serviciile administraţiei publice locale asigura consilierilor asistenta de specialitate.
ART. 70
Adoptarea şi modificarea regulamentului propriu se fac pe baza prezentului regulament-cadru orientativ de funcţionare a consiliului, cu votul a 2/3 din rindul membrilor sãi.
------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016