Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 10 din 28 ianuarie 1997  privind autorizarea societatilor comerciale care desfasoara activitati de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strain    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 10 din 28 ianuarie 1997 privind autorizarea societatilor comerciale care desfasoara activitati de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strain

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 31 ianuarie 1997
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Societãţile comerciale, persoane juridice romane, sau reprezentantele din România ale unor firme strãine care desfãşoarã activitãţi de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strãin, denumite în continuare societãţi de crewing, vor putea desfasura aceasta activitate numai în baza autorizaţiei emise de Ministerul Transporturilor, potrivit metodologiei din anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 2
Pentru obţinerea autorizaţiei, societãţile de crewing vor trebui sa facã dovada constituirii unei garanţii în valoare de 100.000 dolari S.U.A., care reprezintã contravaloarea estimativã a salariului pe o perioada de 3 luni, pentru un echipaj complet, precum şi a cheltuielilor aferente repatrierii echipajului.
ART. 3
Garanţia prevãzutã la art. 2 se poate constitui fie prin depunerea acestei sume într-un cont deschis la o banca din România, fie sub forma unei poliţe de asigurare eliberata de o societate româneascã de asigurare, întocmitã pentru acest scop.
Sumele prevãzute la alin. 1 vor putea fi disponibilizate la solicitarea Ministerului Transporturilor, pentru plata salariilor neachitate de armatori, precum şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea personalului navigant.
ART. 4
Personalul navigant poate beneficia de protecţia prevãzutã în prezenta hotãrîre, o singura data pe parcursul unui contract.
ART. 5
Societãţile de crewing sînt obligate ca, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, sa obţinã autorizaţia emisã de Ministerul Transporturilor.
ART. 6
Personalul navigant care se angajeazã în baza unui contract individual, încheiat direct cu armatorii strãini, va depune la cãpitãnia unde este înmatriculat o copie de pe contract sau o declaraţie privind denumirea şi sediul companiei angajatoare, funcţia la bordul navei şi durata angajãrii.
ART. 7
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

ANEXA 1

METODOLOGIE
privind obţinerea autorizaţiei pentru desfãşurarea activitãţii de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strãin

ART. 1
Societãţile de crewing pot desfasura activitate de intermediere pentru angajarea personalului navigant maritim sau fluvial roman pe nave sub pavilion strãin, numai dacã sînt autorizate de Ministerul Transporturilor.
Modelul autorizaţiei şi al documentelor anexa la autorizaţie sînt cele prevãzute în Normele metodologice de acordare a licenţelor şi a autorizaţiilor privind efectuarea transporturilor navale de mãrfuri şi cãlãtori şi de autorizare a functionarii agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 112/1996 .
ART. 2
Societãţile de crewing care solicita autorizarea din partea Ministerului Transporturilor trebuie sa facã dovada constituirii unei garanţii în valoare de 100.000 dolari S.U.A., reprezentind salariul estimativ al unui echipaj complet pentru o perioada de 3 (trei) luni, precum şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea acestui echipaj.
Garanţia se poate constitui într-una dintre modalitãţile urmãtoare:
a) prin depunerea sumei într-un cont deschis la o banca din România, pentru care sa existe o clauza de operare numai cu avizul Ministerului Transporturilor;
b) prin depunerea la Ministerul Transporturilor a unei poliţe de asigurare la o societate româneascã de asigurãri, pentru cazurile de neplata a salariilor echipajelor care sînt imbarcate pe nave strãine şi pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de repatrierea acestora.
Polita de asigurare va prevedea, în mod obligatoriu, ca sumele necesare plãţii salariilor şi acoperirii cheltuielilor ocazionate de repatrierea echipajelor se vor elibera din dispoziţia Ministerului Transporturilor.
ART. 3
Autorizaţiile pentru societãţile de crewing se elibereazã de cãtre Ministerul Transporturilor prin:
a) Direcţia generalã a transporturilor maritime, pentru societãţile de crewing care asigura personal navigant pentru nave maritime;
b) Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile, pentru societãţile de crewing care asigura personal navigant pentru nave fluviale.
ART. 4
Direcţia generalã a transporturilor maritime şi Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile vor informa despre autorizaţiile emise Inspectoratul Navigaţiei Civile şi capitaniile zonale de port.
ART. 5
În situaţia în care:
a) drepturile salariale nu au fost achitate pentru o perioada de maximum doua luni, în conformitate cu contractul individual de munca, semnat cu armatorul; şi
b) neplata drepturilor salariale este confirmatã de reprezentantul Sindicatului Internaţional al Lucrãtorilor din Transporturi (I.T.F.),
personalul navigant poate solicita, prin intermediul serviciului consular roman din zona, plata salariilor neachitate şi repatrierea.
Ministerul Transporturilor va dispune plata salariilor şi a sumelor pentru repatrierea personalului navigant din garanţia constituitã de societatea de crewing, prin intermediul cãreia a fost semnat contractul de munca, dacã sînt îndeplinite toate condiţiile mai sus menţionate.
ART. 6
În cazul societãţilor de crewing care au constituit garanţia prin depunerea sumei într-un cont bancar, la solicitarea Ministerului Transporturilor, aceste societãţi vor efectua plata în contul indicat de fiecare persoana indreptatita.
ART. 7
În situaţia în care a fost executatã garanţia, parţial sau total, societatea de crewing are obligaţia reconstituirii în termen de 10 zile a acesteia pînã la nivelul sumei de 100.000 dolari S.U.A.
ART. 8
În cazul societãţilor de crewing care au constituit garanţia prin încheierea unei poliţe de asigurare, Ministerul Transporturilor va dispune societãţii de asigurare efectuarea plãţii în contul indicat de fiecare persoana indreptatita, comunicind aceasta şi societãţii de crewing.
ART. 9
În situaţia în care polita de asigurare a fost executatã total, conform termenilor din aceasta, în maximum 10 (zece) zile, societatea de crewing are obligaţia încheierii unei noi poliţe de asigurare.
ART. 10
În situaţia în care societatea de crewing îşi înceteazã activitatea, aceasta este obligatã sa predea autorizaţia organului emitent, dupã care va putea solicita eliberarea garanţiei constituite la obţinerea autorizaţiei. Garanţia se va putea elibera dupã prezentarea documentelor prin care sa se dovedeascã ca nu mai exista nici o persoana cu contract de munca individual, intermediat de societatea de crewing.
ART. 11
Societãţile de crewing vor informa Inspectoratul Navigaţiei Civile despre personalul navigant imbarcat, prin intermediul lor, pe nave sub pavilion strãin. Informarea va conţine urmãtoarele date:
a) numele şi prenumele persoanei imbarcate;
b) numãrul carnetului de marinar şi cãpitãnia emitenta;
c) funcţia şi nava pe care este imbarcat;
d) denumirea şi sediul armatorului;
e) data imbarcarii şi durata contractului.
Inspectoratul Navigaţiei Civile va transmite aceste informaţii la capitaniile zonale şi la sindicatul de ramura afiliat Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor.
ART. 12
La întoarcerea din voiaj, personalul navigant va prezenta la capitaniile de port o adeverinta de imbarcare care, eliberata de nava pe care a fost imbarcat, pentru a fi înscrisã în foaia matricola.
ART. 13
Prezenta metodologie se completeazã cu normele metodologice aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 112/1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996.

---------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016