Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1 din 26 februarie 1996  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Legislativ si a nomenclatorului de functii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1 din 26 februarie 1996 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Legislativ si a nomenclatorului de functii

EMITENT: BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTATILOR SI SENATULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 29 februarie 1996
    Avînd în vedere Avizul comun al Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi a Camerei Deputaţilor şi al Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări a Senatului,
    în temeiul art. 10 din Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ,

    Birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului adoptă prezenta hotărîre.

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, care face parte integrantă din prezenta hotărîre.
    ART. 2
    Se aprobă nomenclatorul de funcţii al Consiliului Legislativ, care face parte integrantă din prezenta hotărîre.

           PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                  ADRIAN NĂSTASE

               PREŞEDINTELE SENATULUI
           prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Bucureşti, 26 februarie 1996.
    Nr. 1.


                      REGULAMENTUL
    de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului României, se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 73/1993 şi ale prezentului regulament.
    ART. 2
    Regulamentul stabileşte, în temeiul prevederilor art. 6, 8, 10, 15, 16 şi 19 din Legea nr. 73/1993, structura organizatorică a Consiliului Legislativ, procedura de desfăşurare a activităţii de avizare a proiectelor de acte normative, atribuţiile secţiilor şi ale celorlalte compartimente, statutul personalului, atribuţiile, drepturile şi obligaţiile acestuia, precum şi răspunderea în caz de abateri disciplinare.
    Prin regulament se instituie, de asemenea, măsuri privind organizarea activităţii de sistematizare, unificare şi coordonare legislativă, norme privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislaţiei, informatizarea acesteia, precum şi coordonarea activităţii de elaborare şi editare de repertorii legislative şi culegeri de acte normative, în vederea asigurării autenticităţii informatiei legislative.
    ART. 3
    Organizarea şi structura Consiliului Legislativ trebuie sa asigure realizarea competentei acestuia, prevăzută în art. 2 din Legea nr. 73/1993.
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin legea sa de organizare şi funcţionare, Consiliul Legislativ va urmări, în principal, următoarele obiective:
    1. În activitatea de avizare a proiectelor de acte normative sau a amendamentelor, analizează reglementările propuse atît din punct de vedere al legalităţii soluţiilor preconizate şi al tehnicii legislative, cît şi al încadrării lor în contextul sistemului legislativ, al conexiunilor, al incidentelor cu alte acte normative, al tuturor implicaţiilor acestora. De asemenea, examinează concordanta normelor propuse cu reglementările Uniunii Europene, pentru a se asigura armonizarea legislaţiei României cu acestea.
    Examinarea proiectelor şi a propunerilor legislative se face, în principal, în raport cu următoarele aspecte de ordin legislativ:
    a) concordanta soluţiilor legislative cuprinse în proiect cu prevederile şi principiile Constituţiei;
    b) corelarea cu prevederile din convenţiile internaţionale la care România este parte;
    c) natura legii şi nivelul actului normativ, în raport cu competentele stabilite prin Constituţie sau alte legi;
    d) înlăturarea unor eventuale contradicţii sau necorelari din textul proiectului;
    e) corelarea prevederilor proiectului cu actele normative de nivel superior;
    f) caracterul complet al reglementării conţinute în proiect, raportată la materia ce face obiect de reglementare;
    g) implicaţiile noii reglementări asupra legislaţiei în vigoare şi modul cum acestea sînt rezolvate în textul proiectului prin abrogări, modificări, completări, după caz;
    h) evitarea unor eventuale paralelisme în reglementare, în raport cu alte acte normative;
    i) necesitatea concentrării în reglementări unitare a unor dispoziţii din aceeaşi materie cuprinse în mai multe acte normative;
    j) redactarea corespunzătoare a textului, din punct de vedere al claritatii în exprimare, al unităţii terminologice, al unei bune sistematizari a acestuia, precum şi al respectării celorlalte reguli de tehnica şi metodologie legislativă.
    2. În vederea punerii de acord a legislaţiei anterioare Constituţiei cu prevederile şi principiile acesteia, precum şi pentru sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei României, Consiliul Legislativ va inventaria întreaga legislaţie existenta pentru a se stabili fondul legislaţiei active şi a se face propuneri de abrogare a reglementărilor neconstituţionale, a celor contrare actualei ordini de drept, a celor căzute în desuetudine, de eliminare a tuturor contradictiilor şi necorelarilor legislative.
    Totodată, pentru a se facilita procesul de aplicare a legii, precum şi accesul cetăţeanului la legislaţie, Consiliul Legislativ va propune celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului un program de codificare a legislaţiei şi va coordona operaţiunea de codificare.
    3. În vederea modernizării, optimizarii şi computerizarii activităţii de legiferare şi a legislaţiei, Consiliul Legislativ va elabora şi va organiza un program de informatizare legislativă care sa se constituie într-un sistem naţional conectat la sistemele similare internaţionale şi care sa servească instituţiilor fundamentale ale statului.
    ART. 4
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul Legislativ colaborează cu autorităţile administraţiei publice şi cu instituţiile publice de specialitate, în funcţie de natura lucrărilor. Acestea sînt obligate, potrivit legii, sa asigure, în termenele şi în condiţiile stabilite de Consiliul Legislativ, informaţiile şi documentaţiile solicitate, acordindu-i sprijinul necesar.

    CAP. II
    Structura organizatorică a Consiliului Legislativ

    ART. 5
    Consiliul Legislativ este alcătuit din Secţia de drept public, Secţia de drept privat şi Secţia de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare.
    În structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare, Departamentul de informatică legislativă, Secretariatul Consiliului Legislativ, Serviciul de relaţii externe, protocol şi presă şi Biroul de organizare, resurse umane şi contencios.
    ART. 6
    Structura organizatorică a Consiliului Legislativ şi nomenclatorul de funcţii sînt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul regulament.
    Statul de funcţii şi regulamentul de ordine interioară se aprobă de către preşedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. III
    Conducerea Consiliului Legislativ

    ART. 7
    Consiliul Legislativ este condus de preşedintele acestuia, iar fiecare secţie, de către un preşedinte de secţie.
    ART. 8
    Unul dintre preşedinţii de secţie, desemnat de preşedintele Consiliului Legislativ, este locţiitorul de drept al acestuia.
    ART. 9
    În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, preşedintele Consiliului Legislativ:
    a) asigură conducerea întregii activităţii a Consiliului Legislativ;
    b) prezintă anual Parlamentului raportul asupra activităţii Consiliului Legislativ;
    c) reprezintă Consiliul Legislativ în fata Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a celorlalte autorităţi publice, precum şi în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice;
    d) semnează avizele şi celelalte acte ale Consiliului Legislativ, care se pot emite numai cu acordul său;
    e) convoacă şi supune spre dezbatere secţiilor unite probleme pe care le considera necesare în activitatea de avizare şi pentru buna desfăşurare a activităţii Consiliului Legislativ;
    f) conduce nemijlocit dezbaterile în secţiile unite ale Consiliului Legislativ şi concluzioneaza asupra problemelor dezbătute;
    g) repartizează lucrările pe secţii şi pe alte compartimente din structura Consiliului Legislativ şi urmăreşte executarea corespunzătoare a acestora;
    h) aproba numirea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului, altul decît cel prevăzut la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 73/1993; acordă gradaţii, salarii de merit şi alte drepturi, potrivit dispoziţiilor legale;
    i) exercită autoritatea disciplinară, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament;
    j) aprobă programele de efectuare a concediilor anuale de odihnă;
    k) aprobă statul de funcţii, salariile şi atribuţiile aparatului Consiliului Legislativ;
    l) exercită atribuţiile ordonatorului principal de credite;
    m) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
    ART. 10
    În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internă a Consiliului Legislativ, preşedintele emite ordine.

    CAP. IV
    Secţiile Consiliului Legislativ

    SECŢIUNEA I
    Structura şi domeniile de activitate ale secţiilor

    ART. 11
    Secţiile Consiliului Legislativ sînt:
    - Secţia I de drept public;
    - Secţia II de drept privat;
    - Secţia III de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare.
    Fiecare secţie este condusă de un preşedinte de secţie.
    Preşedintele de secţie este ajutat de unul dintre şefii de sectoare, care este locţiitorul de drept al acestuia; desemnarea sa se face de către preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea preşedintelui de secţie.
    ART. 12
    Secţiile au în componenţa lor sectoare, constituite pe criterii privind natura legislaţiei şi profilul de activitate.
    Fiecare sector din cadrul unei secţii este condus de unul dintre consilieri, cu excepţia Sectorului de studii şi documentare, care este condus de un director.
    ART. 13
    Domeniile de activitate ale Secţiei de drept public sînt:
    - legislaţia constituţională şi administrativă;
    - legislaţia penală şi contravenţională;
    - legislaţia bugetară, fiscală şi monetara;
    - legislaţia privind învăţămîntul, cercetarea, cultura şi arta;
    - legislaţia privind cultele religioase;
    - legislaţia privind apărarea ţării, ordinea publică şi siguranţa naţională;
    - relaţiile de drept internaţional public.
    ART. 14
    Secţia de drept public este alcătuită din următoarele sectoare:
    1. Sectorul de legislaţie privind autorităţile publice şi de analiza constituţională: asigură analiza din punct de vedere al constituţionalităţii a tuturor proiectelor de acte normative şi a amendamentelor la proiectele de legi cu care Consiliul Legislativ este sesizat şi examinează proiectele de acte normative din domeniile dreptului constituţional, legislaţiei electorale, drepturilor omului şi ale minorităţilor naţionale, organizării şi funcţionarii autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, precum şi al autorităţilor administrative autonome;
    2. Sectorul de legislaţie penală şi contravenţională: reglementări din domeniul dreptului penal şi procesual penal, regimul contravenţiilor şi sancţiunilor contravenţionale;
    3. Sectorul de legislaţie bugetară, fiscală şi monetară: reglementări privind bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi execuţia acestora; finanţele publice; sistemul de impozite şi taxe; legislaţia monetara şi circulaţia bănească;
    4. Sectorul de legislaţie privind învăţămîntul, cercetarea, arta, cultura şi cultele: reglementări privind învăţămîntul, cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică; arta şi cultura; regimul juridic al cultelor religioase; regimul juridic al mijloacelor de informare în masa: presa, radioul, televiziunea;
    5. Sectorul de legislaţie privind apărarea, ordinea publică şi siguranţa naţională: reglementări privind apărarea ţării, ordinea şi liniştea publică, precum şi siguranţa naţionala a României;
    6. Sectorul de legislaţie privind relaţiile internaţionale: reglementări din domeniul dreptului internaţional public.
    ART. 15
    Domeniile de activitate ale Secţiei de drept privat sînt:
    - legislaţia civilă: norme de drept substanţial, procedural şi conflictual;
    - legislaţia agrară, silvică şi asociativă;
    - legislaţia comercială şi a afacerilor;
    - legislaţia privind concurenta şi legislaţia privind protecţia consumatorului;
    - legislaţia economică, industrială şi a serviciilor;
    - legislaţia financiară, bancară, a creditului, plăţilor şi garanţiilor;
    - legislaţia socială, a muncii, a protecţiei şi asistenţei sociale;
    - legislaţia privind sănătatea şi protecţia mediului.
    ART. 16
    Secţia de drept privat este alcătuită din următoarele sectoare:
    1. Sectorul de legislaţie civilă: reglementări de drept civil, dreptul familiei, drept procesual civil, dreptul creaţiei intelectuale şi drept internaţional privat;
    2. Sectorul de legislaţie agrară şi asociativă: reglementări privind dreptul agrar, dreptul silvic, regimul asociaţiilor, meseriilor şi profesiunilor liberale;
    3. Sectorul de legislaţie comercială: reglementări privind regimul operaţiunilor comerciale şi al comercianţilor, al burselor de valori şi al burselor de mărfuri, al operaţiunilor bancare şi financiare, de credit, plăţi şi garanţii, al asigurărilor, titlurilor de credit, reglementări privind proprietatea industrială, concurenţa şi contenciosul afacerilor;
    4. Sectorul de legislaţie economică şi de privatizare: reglementări privind reforma economică, privatizarea, regiile autonome, regimul întreprinderii, industria, transporturile şi telecomunicaţiile, turismul şi serviciile;
    5. Sectorul de legislaţie a muncii şi securităţii sociale: reglementări privind raporturile de muncă, patronatul şi sindicatele, asistenţă şi protecţia socială, asigurările sociale;
    6. Sectorul de legislaţie privind sănătatea, protecţia mediului şi protecţia consumatorului: reglementări privind sănătatea, problemele demografice, tineretul şi sportul, mediul înconjurător, protecţia consumatorului.
    ART. 17
    Secţia de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare este alcătuită din:
    1. Sectorul de studii şi documentare, cu:
    a) Serviciul de documentare şi informare legislativă;
    b) Serviciul de studii şi analiza;
    c) Biblioteca;
    2. Sectorul de metodologie, tehnica legislativă şi sistematizare a legislaţiei;
    3. Sectorul de coordonare a publicaţiilor legislative;
    4. Sectorul de evidenţă oficială a legislaţiei.
    ART. 18
    Domeniile de activitate şi atribuţiile principale ale Secţiei de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare, pe sectoare componente, sînt:
    1. Sectorul de studii şi documentare:
    - furnizează informaţii privind istoricul reglementării în legislaţia românească, lucrări de doctrina, de jurisprudenţă şi, după caz, de legislaţie comparată, din domeniul supus reglementării prin proiectul de act normativ ce urmează a fi avizat;
    - organizează biblioteca documentară prin asigurarea fondului necesar de carte din ţară şi din străinătate;
    - analizează planurile editoriale şi face propuneri de achiziţii în limita sumei alocate prin buget;
    - întocmeşte referatele de necesitate în vederea achiziţionării publicaţiilor şi le supune spre aprobare preşedintelui secţiei;
    - asigură achiziţionarea de legislaţie străină, cu precădere din domeniile ce urmează a face obiect de reglementare prin acte normative noi;
    - urmăreşte jurisprudenţa Curţii Supreme de Justiţie, a celorlalte instanţe judecătoreşti, a Curţii Constituţionale şi a Curţii de Conturi;
    - inventariaza, examinează, clasifică şi prelucreaza informaţia legislativă şi doctrinară internă şi externă;
    - întocmeşte studii privind reglementarea unor instituţii, precum şi documentare tematice legislative;
    - efectuează traduceri de legislaţie străină;
    - aduce periodic la cunoştinţa secţiilor cărţile, revistele, alte publicaţii, precum şi legislaţia străină, intrate în bibliotecă;
    - întocmeşte un "Buletin legislativ: trimestrial, cu informaţii privind activitatea Consiliului Legislativ şi studiile elaborate în cadrul acestuia, la realizarea căruia participă toate structurile sale;
    2. Sectorul de metodologie, tehnica legislativă şi sistematizare a legislaţiei:
    - realizează, în colaborare cu secţiile de avizare, studii pentru sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei;
    - participa la activitatea de examinare a legislaţiei anterioare Constituţiei, în vederea prezentării de propuneri pentru punerea de acord a acestei legislaţii cu prevederile şi principiile Constituţiei;
    - întocmeşte, în colaborare cu secţiile de avizare, normele de tehnica legislativă pentru elaborarea actelor normative, în vederea exercitării de către cei interesaţi a dreptului de initiativa legislativă;
    3. Sectorul de coordonare a publicaţiilor legislative:
    - coordonează elaborarea şi editarea repertoriilor legislative, editarea codurilor, a culegerilor de acte normative şi a broşurilor legislative tematice, în limba romana şi în limbi de circulaţie internaţionala;
    - examinează, în vederea publicării, sub aspectul concordanţei cu evidenţă oficială a legislaţiei, repertoriile şi culegerile legislative elaborate de alte autorităţi sau persoane fizice ori juridice;
    4. Sectorul de evidenţă oficială a legislaţiei:
    - organizează şi asigură primirea şi păstrarea unui exemplar original, cu semnături autografe, din legile adoptate de Parlament şi din decretele de promulgare a acestora;
    - întocmeşte fişele actelor normative în vigoare şi tine la zi modificările aduse acestora;
    - organizează şi tine evidenţă oficială a legislaţiei şi ia măsuri pentru informatizarea sistemului de evidenţă a acesteia, în colaborare cu Departamentul de informatica legislativă;
    - furnizează, în activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, informaţii privind contextul legislativ în care reglementarea urmează a se integra. În acest sens, determina conexiunile şi incidentele legislative ale actului nou în raport cu legislaţia existenta, menţionînd expres actele normative cuprinse în zona de influenta a acestuia şi în ce constau asemenea interferente, sesizează conflictele de texte, paralelismele în reglementare si, după caz, necesitatea concentrării într-un singur act a unor reglementări dispersate în mai multe acte normative.
    ART. 19
    În funcţie de ponderea lucrărilor, la propunerea şefilor de secţie, preşedintele Consiliului Legislativ poate adapta structura sectoarelor potrivit necesităţilor activităţii curente.

    SECŢIUNEA a II-a
    Atribuţiile preşedinţilor de secţie

    ART. 20
    Atribuţiile preşedinţilor de secţie sînt următoarele:

    A. Atribuţii comune
    Preşedintele de secţie:
    a) asigură conducerea efectivă a secţiei, îndrumă şi controlează activitatea acesteia potrivit dispoziţiilor prevăzute de lege, de prezentul regulament şi ţinînd seama de dispoziţiile Consiliului Legislativ;
    b) informează operativ pe preşedintele Consiliului Legislativ asupra desfăşurării lucrărilor, semnalînd aspectele mai importante din activitatea secţiei;
    c) stabileşte atribuţiile personalului din cadrul secţiei şi aproba fişa fiecărui post; efectuează, potrivit nevoilor secţiei, redistribuirea unor sarcini şi atribuţii ale personalului în vederea realizării unei repartiţii echilibrate;
    d) ia măsuri pentru aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor primite din partea preşedintelui Consiliului Legislativ şi a celor rezultate din hotărîri ale secţiilor unite;
    e) întocmeşte, la sfîrşitul fiecărui an sau la cererea preşedintelui Consiliului Legislativ, cînd acesta considera necesar, o informare privind activitatea secţiei, evidenţiind aspectele semnificative în materie de avizare şi, respectiv, problemele legate de sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei;
    f) participă la dezbaterea problemelor în şedinţele secţiilor unite;
    g) rezolva orice alte probleme legate de buna desfăşurare a activităţii secţiei.

    B. Atribuţii specifice secţiilor de avizare
    Preşedintele de secţie:
    a) stabileşte colectivul de examinare în vederea avizării lucrărilor primite şi desemnează raportorul fiecărei lucrări;
    b) prezidează dezbaterile lucrărilor de avizare în secţie;
    c) verifica şi îşi dă acordul asupra formei finale a proiectului de aviz ce se prezintă spre însuşire preşedintelui Consiliului Legislativ.

    C. Atribuţii specifice secţiei de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare
    Preşedintele de secţie:
    a) coordonează activitatea de ţinere a evidenţei oficiale a legislaţiei şi de informatizare a sistemului de evidenţă a acesteia;
    b) coordonează şi verifica activitatea de furnizare a informatiei legislative necesare în procesul de avizare a proiectelor de acte normative, în ceea ce priveşte sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei;
    c) asigură compunerea colectivelor pentru întocmirea de studii, prevăzute de lege, pentru îmbunătăţirea ansamblului legislaţiei, din punct de vedere al sistematizării, unificării, coordonării şi conformităţii cu Constituţia;
    d) coordonează şi îndrumă colectivul de întocmire a normelor de tehnica legislativă pentru elaborarea proiectelor de acte normative;
    e) îndrumă activitatea de coordonare a elaborării şi a editării de repertorii şi publicaţii legislative.

    SECŢIUNEA a III-a
    Atribuţiile şefului de sector

    ART. 21
    Consilierul, şef de sector, îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) îndrumă activitatea ce se desfăşoară în cadrul sectorului, asigurînd îndeplinirea atribuţiilor de către personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului şi dispoziţiilor preşedintelui de secţie;
    b) participă şi conduce dezbaterile ce au loc la nivelul sectorului;
    c) face propuneri de îmbunătăţire a lucrărilor întocmite de colectivele constituite potrivit art. 37 din prezentul regulament;
    d) verifică calitatea şi îşi da acordul asupra lucrărilor ce se supun dezbaterii în secţie;
    e) elaborează fişa postului, pe care o supune spre aprobare preşedintelui de secţie;
    f) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de preşedintele de secţie.

    CAP. V
    Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare

    ART. 22
    Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare are următoarele atribuţii:
    a) analizează, împreună cu structurile similare din cadrul Executivului, reglementările Uniunii Europene, în vederea asigurării asistenţei de specialitate pentru factorii de decizie în procesul integrării acestora în dreptul intern, precum şi pentru armonizarea legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară;
    b) participă la acţiunea de traducere în limba romana a legislaţiei comunitare;
    c) examinează proiectele şi propunerile legislative trimise spre avizare Consiliului Legislativ, sub aspectul concordanţei acestora cu reglementările comunitare;
    d) furnizează informaţii legislative necesare activităţii structurilor parlamentare constituite în vederea integrării europene.
    ART. 23
    Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare este condus de un şef de departament, numit dintre consilieri.
    Atribuţiile personalului departamentului, pe funcţii, se stabilesc prin fişa postului, care se elaborează de către şeful departamentului şi se aprobă de către preşedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. VI
    Departamentul de informatică legislativă

    ART. 24
    Departamentul de informatică legislativă asigură folosirea tehnicii electronice avansate în rezolvarea sarcinilor Consiliului Legislativ, utilizarea celor mai eficiente mijloace de informare legislativă şi juridică, constituind compartimentul metodologic şi operativ al acţiunii de informatizare.
    Departamentul de informatică legislativă va asigura conectarea şi întrepătrunderea cu celelalte sisteme informatice şi informationale din ţară şi din străinătate.
    În acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativă se orienteaza în direcţia următoarelor obiective:
    a) elaborarea şi crearea bazelor proprii de date;
    b) organizarea, împreună cu sectoarele Secţiei de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare, a unui sistem de informatica juridică pentru evidenta, prelucrarea, avizarea şi valorificarea datelor stocate;
    c) exploatarea sistemului şi a bazelor sale de date, în scopul sistematizării, unificării şi coordonării legislaţiei, precum şi al sprijinirii activităţii de avizare.
    ART. 25
    În vederea îndeplinirii obiectivelor precizate la art. 24, compartimentele din structura departamentului urmăresc, distinct sau împreună cu celelalte structuri ale Consiliului Legislativ:
    1. În ceea ce priveşte elaborarea şi crearea bazelor de date:
    a) crearea bazei de date a legislaţiei active;
    b) crearea bazei de date a legislaţiei istorice;
    c) crearea bazei de date de drept comparat;
    d) crearea bazei de date de drept comunitar şi internaţional.
    2. În ceea ce priveşte prelucrările informatice:
    a) sprijinirea secţiilor Consiliului Legislativ în pregătirea avizelor privind proiectele de reglementări, precum şi amendamentele propuse; furnizarea în mod curent şi operativ a informatiei privind contextul legislativ. În acest scop, sesizează conexiunile şi incidentele legislative, interferentele cu alte acte normative, conflictele de texte şi paralelismele în reglementare sau posibilitatea concentrării unor reglementări dispersate;
    b) analiza complexă, formală şi de fond, a datelor legislative, implicînd tratarea şi prelucrările lingvistice (lexicale şi gramaticale), cele logice şi tipologice, cele juridice propriu-zise şi cele de tip raţional;
    c) validarea juridică a datelor informatizate ale sistemului;
    d) structurarea şi organizarea sistemului informatic raţional interlegislativ;
    e) crearea şi utilizarea vocabularelor controlate şi a tezaurului lingvistic legislativ român;
    f) constituirea elementelor de interfata pentru un sistem informatic al literaturii juridice şi al practicii juridice, precum şi cu partenerii străini;
    g) asigurarea, prin dotare, programe, servicii în linie sau pe suport electromagnetic, a interoperabilitatii informatice interne şi externe a sistemului informatic al Consiliului Legislativ.
    3. În ceea ce priveşte exploatarea sistemului:
    a) crearea regulamentului specific de organizare şi funcţionare a sistemului informatic al Consiliului Legislativ;
    b) crearea şi funcţionarea sistemului de urmărire informatica a serviciilor interioare (în sistem, în Consiliul Legislativ şi în Parlament), interne (Guvern, departamente etc.) şi externe (transfrontiere);
    c) constituirea şi codificarea fisierelor privind sursele, elaborarile, utilizatorii prezumtivi şi efectivi şi utilizările lor;
    d) crearea şi organizarea sistemului de coduri, chei, parole şi accese în domeniul informatic legislativ;
    e) organizarea şi funcţionarea arhivei secretariale a Consiliului Legislativ;
    f) asigurarea permanenta a informării şi documentării, precum şi a schimbului de experienţă asupra stadiului juridic şi informatic al dezvoltării sistemelor similare la nivelul tehnicii de vîrf şi al capacităţilor de folosire.
    ART. 26
    Pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin, Departamentul de informatică legislativă are în structura sa:
    a) Serviciul de proiectare - sistematizare, analiza - prelucrare şi validare juridică a datelor informatice;
    b) Biroul de management secretarial-birotic şi de arhivare informatică.
    ART. 27
    Departamentul de informatică legislativă este condus de un şef de departament, numit dintre consilieri.
    Atribuţiile personalului departamentului, pe funcţii, se stabilesc prin fişa postului, care se elaborează de către şeful departamentului şi se aprobă de preşedintele Consiliului Legislativ.

    CAP. VII
    Avizarea de către Consiliul Legislativ a proiectelor de acte normative

    SECŢIUNEA I
    Solicitarea avizului

    ART. 28
    Sunt supuse avizării, de către Consiliul Legislativ, următoarele categorii de proiecte de acte normative:

    I. Proiecte de legi iniţiate de Guvern:
    a) proiectele de legi iniţiate de Guvern, anterior dezbaterii acestora în şedinţa Guvernului;
    b) proiectele de legi iniţiate de Guvern, ulterior dezbaterii şi adoptării lor în şedinţa Guvernului şi anterior trimiterii la Parlament, în situaţia în care Guvernul modifică varianta avizată a proiectului;
    c) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinării proiectului respectiv în prima Cameră a Parlamentului;
    d) proiectele de legi adoptate în prima Camera şi supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, în cazul în care s-au adus modificări formei anterioare, avizate;
    e) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinării proiectului respectiv în a doua Camera a Parlamentului.

    II. Propuneri legislative:
    a) propunerile legislative iniţiate de senatori şi deputaţi, precum şi cele care fac obiectul iniţiativei legislative a cetăţenilor, după înregistrarea lor la una dintre Camerele Parlamentului;
    b) amendamentele la propunerile legislative supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinării propunerii respective în prima Camera a Parlamentului;
    c) propunerile legislative adoptate în prima Camera şi supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, în cazul în care s-au adus modificări formei anterioare, avizate;
    d) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinării proiectului respectiv în a doua Camera a Parlamentului.

    III. Proiecte de ordonanţe ale Guvernului:
    a) proiectele de ordonanţe emise în baza unei legi speciale de abilitare, anterior supunerii lor spre adoptare în şedinţa Guvernului;
    b) proiectele de ordonanţe prevăzute la art. 114 alin. (4) din Constituţie, anterior supunerii lor în şedinţa Guvernului.

    IV. Proiecte de hotărîri cu caracter normativ ale Guvernului:
    - proiectele de hotărîri cu caracter normativ, anterior supunerii lor spre adoptare în şedinţa Guvernului.
    ART. 29
    Solicitarea avizului se face de către:
    a) secretarul general al Guvernului, în cazul proiectelor de legi prevăzute la art. 28 pct. I lit. a) şi b) şi al proiectelor de ordonanţe şi de hotărîri cu caracter normativ ale Guvernului, prevăzute la art. 28 pct. III şi IV;
    b) secretarul general al fiecărei Camere a Parlamentului, în cazul proiectelor de legi prevăzute la art. 28 pct. I lit. d) şi al propunerilor legislative prevăzute la art. 28 pct. II lit. a) şi c);
    c) preşedintele comisiei parlamentare sesizate în fond, în cazul amendamentelor la proiectele de legi şi la propunerile legislative prevăzute la art. 28 pct. I lit. c) şi e) şi la pct. II lit. b) şi d).
    ART. 30
    Avizul Consiliului Legislativ are caracter consultativ şi va fi dat în următoarele termene:
    a) termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de 10 zile în cazul proiectelor de acte normative cu procedura obişnuită şi de 2 zile în cazul proiectelor de legi cu procedură de urgenţă;
    b) 24 de ore, în cazul proiectelor de ordonanţe prevăzute la art. 28 pct. III lit. b);
    c) termenul stabilit de Biroul permanent al Camerei care l-a solicitat, în cazul proiectelor de legi prevăzute la art. 28 pct. I lit. d) şi al propunerilor legislative prevăzute la art. 28 pct. II lit. a) şi c);
    d) termenul stabilit de comisia parlamentară sesizată în fond, în cazul amendamentelor prevăzute la art. 28 pct. I lit. c) şi e) şi la pct. II lit. b) şi d).
    Dacă avizul nu este dat în termenul stabilit, aceasta nu împiedică desfăşurarea procedurii legislative.
    ART. 31
    Proiectul de act normativ, trimis spre avizare de către Guvern, va fi însoţit de expunerea de motive - respectiv nota de fundamentare în cazul actelor Guvernului - care va cuprinde justificarea reglementării propuse. Expunerea de motive sau, după caz, nota de fundamentare va purta semnătura conducătorului autorităţii elaboratoare, precum şi semnăturile conducătorilor ministerelor şi ai altor autorităţi avizatoare. În cazul existenţei unei divergenţe, avizul va fi solicitat după soluţionarea acesteia la nivelul Guvernului. Proiectul va fi însoţit de studiile sau alte lucrări documentare care au stat la baza elaborării acestuia.
    În cazul propunerilor legislative iniţiate de senatori şi deputaţi, avizul Consiliului Legislativ se solicita după îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 110 alin. (1) din Constituţie.
    ART. 32
    În cazul propunerilor legislative iniţiate de cetăţeni în condiţiile art. 73 alin. (1) din Constituţie, Consiliul Legislativ verifica existenta punctului de vedere exprimat de către Curtea Constituţională privind întrunirea condiţiilor aferente acestei iniţiative legislative.

    SECŢIUNEA a II-a
    Procedura avizării

    ART. 33
    După o prealabilă examinare asupra întrunirii condiţiilor legale privind cererea de aviz, preşedintele Consiliului Legislativ dispune înregistrarea lucrării, cu întreaga documentaţie care o însoţeşte.
    ART. 34
    Repartizarea lucrării, în vederea avizării, se face pe bază de rezoluţie a preşedintelui Consiliului Legislativ, indicîndu-se secţia în profilul căreia intră examinarea şi avizarea proiectului de act normativ, precum şi termenul de definitivare a avizului.
    ART. 35
    În situaţia în care proiectul de act normativ cuprinde reglementări ce intră în profilul ambelor secţii de avizare, avizarea se va face în secţii unite, potrivit rezoluţiei preşedintelui Consiliului Legislativ.
    ART. 36
    Concomitent cu repartizarea lucrării la secţia de profil, sînt sesizate, cu analiza proiectului, şi Secţia de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare, în scopul aducerii la îndeplinire a prevederilor art. 38 din prezentul regulament şi Secţia de drept public - Sectorul de legislaţie privind autorităţile publice şi de analiza constituţională, pentru verificarea conformităţii cu prevederile Constituţiei, precum şi Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare, în vederea examinării aspectelor de compatibilitate a dispoziţiilor proiectului cu legislaţia europeană.
    Sesizarea se va face prin transmiterea unei copii de pe proiect, de pe expunerea de motive si, după caz, de pe documentaţia care îl însoţeşte.
    ART. 37
    Primind lucrarea, preşedintele de secţie desemnează, în funcţie de importanţa şi amploarea proiectului, colectivul de examinare şi pe raportorul lucrării şi stabileşte termenul înăuntrul căruia urmează a se elabora proiectul de aviz în vederea dezbaterii în secţie.
    În cazul prevăzut la art. 35, colectivul de examinare şi raportorul lucrării vor fi stabiliţi, prin rezoluţie, de către preşedintele Consiliului Legislativ.
    La examinarea proiectului, raportorul lucrării poate invita pe reprezentanţii iniţiatorului pentru furnizarea de explicaţii şi date suplimentare cu privire la conţinutul proiectului.
    ART. 38
    După examinarea proiectului şi a documentaţiei care îl însoţeşte, de către colectivul constituit potrivit art. 37, observaţiile şi propunerile rezultate se dezbat în sectorul din care face parte raportorul lucrării.
    Dezbaterile se desfăşoară sub conducerea şefului de sector.
    La examinarea proiectului de act normativ se va avea în vedere şi conţinutul referatului întocmit de Secţia de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare, privind măsurile ce se impun pe linia sistematizării, unificării şi coordonării legislaţiei, precum şi informarile doctrinare, jurisprudentiale şi legislative, inclusiv cele de drept comparat, după caz, necesare emiterii avizului; totodată, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil privind conformitatea cu prevederile Constituţiei şi compatibilitatea cu reglementările comunitare.
    ART. 39
    Pe baza sintezei dezbaterilor se întocmesc, de către titularul lucrării, un raport cuprinzînd concluziile examinării, precum şi proiectul de aviz, care se supun spre examinare în şedinţa organizată în cadrul secţiei, sub conducerea preşedintelui de secţie. La această şedinţă participă colectivul de examinare a proiectului, şefii de sectoare precum şi ceilalţi consilieri din componenţa secţiei.
    ART. 40
    Proiectul de aviz se definitivează pe baza dezbaterilor din şedinţa pe secţie, după care, sub semnătura şefului de secţie, se prezintă spre însuşire preşedintelui Consiliului Legislativ.
    ART. 41
    În funcţie de importanta şi amploarea proiectului supus avizării, preşedintele Consiliului Legislativ participa la dezbaterea în secţie a acestuia, situaţie în care conduce desfăşurarea lucrărilor.
    ART. 42
    La dezbaterea în secţie a proiectelor mai importante sau care prezintă unele aspecte deosebite, preşedinţii de secţie pot propune preşedintelui Consiliului Legislativ invitarea senatorilor şi a deputaţilor, autori ai propunerii legislative supuse avizării, precum şi a ministrilor sau a secretarilor de stat din organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, care au atribuţii în domeniul de aplicare a viitoarei reglementări. Participarea acestora poate avea loc şi din proprie initiativa.
    La dezbaterea proiectului în condiţiile alin. 1 participa şi preşedintele Secţiei de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare sau reprezentantul acestuia şi şeful Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare.
    ART. 43
    În situaţia în care proiectul de act normativ, prin natura reglementărilor pe care le cuprinde, a fost repartizat spre examinare ambelor secţii, raportul şi proiectul de aviz, întocmite potrivit prevederilor art. 37, se dezbat în secţii unite.
    ART. 44
    Definitivarea proiectului de aviz şi prezentarea acestuia preşedintelui Consiliului Legislativ se fac cu luarea în considerare a prevederilor art. 40, sub semnătura preşedinţilor de secţie.
    ART. 45
    În cazul în care în cadrul dezbaterilor prevăzute la art. 43 intervin divergenţe neconciliate între punctele de vedere exprimate de către fiecare secţie, dezbaterile vor fi reluate în prezenţa preşedintelui Consiliului Legislativ, care va conduce lucrările şi se va pronunţa asupra punctelor aflate în divergenta, avizul Consiliului Legislativ urmînd a cuprinde concluziile reţinute.
    La dezbaterile prevăzute la alin. 1 participa şi preşedintele Secţiei de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare, precum şi şeful Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementările comunitare.
    ART. 46
    Preşedintele Consiliului Legislativ poate supune în dezbaterea secţiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme controversate. În această situaţie, definitivarea avizului se va face, pe baza concluziilor desprinse din dezbateri, de către preşedintele Consiliului Legislativ.
    La dezbaterile prevăzute la alineatul precedent participa preşedinţii de secţii, şefii de sectoare, raportorul lucrării şi alte persoane desemnate de către preşedintele Consiliului Legislativ.
    ART. 47
    După însuşirea de către preşedintele Consiliului Legislativ a conţinutului proiectului de aviz, definitivat pe baza dezbaterilor avute în secţie, respectiv în secţiile unite, avizul Consiliului Legislativ se transmite autorităţii care l-a solicitat, sub semnătura preşedintelui acestuia.
    ART. 48
    În situaţia în care, în urma examinării proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca acesta este corespunzător sub toate aspectele prevăzute la art. 3 pct. 1, avizul este favorabil.
    În cazul în care, ulterior examinării proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca, în mod global, reglementarea propusă corespunde exigenţelor urmărite prin art. 3 pct. 1, dar sînt necesare unele completări, modificări ori reformulari, avizul este favorabil şi va cuprinde observaţiile şi propunerile corespunzătoare definitivării corecte a proiectului.
    În situaţia în care proiectul de lege sau propunerea legislativă contravine prevederilor sau principiilor constituţionale, ordinii statului de drept ori tratatelor la care România este parte sau este în discordanta cu sistemul nostru legislativ, avizul va fi negativ, motivîndu-se în mod corespunzător.
    ART. 49
    Prevederile de la articolul precedent sînt aplicabile deopotrivă şi în cazul amendamentelor supuse dezbaterii comisiilor parlamentare, precum şi în cazul ordonanţelor sau hotărîrilor Guvernului.
    Avizul Consiliului Legislativ urmează a fi negativ şi în cazurile emiterii unei ordonanţe a Guvernului într-un domeniu rezervat legii organice sau care nu respecta prevederile dintr-o asemenea lege ori depăşeşte limitele legii de abilitare, precum şi atunci cînd se propune emiterea unei hotărîri a Guvernului într-un domeniu rezervat legii sau cînd aceasta contravine unor prevederi dintr-o lege ori ordonanţa.

    SECŢIUNEA a III-a
    Forma de redactare a avizelor

    ART. 50
    Avizul favorabil fără observaţii sau propuneri nu se motivează.
    ART. 51
    Avizul negativ sau avizul favorabil cu observaţii şi propuneri se motivează, astfel încît să conducă la o fundamentare temeinică a punctelor de vedere exprimate.
    ART. 52
    Redactarea avizului favorabil cu observaţii şi propuneri se va face astfel încît în prima parte să fie prezentate observaţiile de principiu si, subsecvent, cele de text, în ordinea grupării pe articole.
    Observaţiile şi propunerile de reformulare a textului se vor face prin redarea noului text în forma avută în vedere.
    ART. 53
    Observaţiile de principiu pot fi fundamentate şi pe lucrări de doctrina, jurisprudenta şi legislaţie comparată, fără însă a se face consideraţii cu caracter politic.
    Obiecţiile şi propunerile vor fi însoţite, după caz, de studiile efectuate în acest sens, de alte documente sau de informaţiile pe care se sprijină.
    ART. 54
    Avizul Consiliului Legislativ se va întocmi în trei exemplare, din care originalul se va transmite autorităţii publice care l-a solicitat, exemplarul al doilea se va ataşa la dosarul constituit potrivit art. 79 din prezentul regulament, iar la treilea se va păstra într-un dosar special al avizelor ce se tine la Secretariatul Consiliului Legislativ.
    ART. 55
    Iniţiatorul sau autoritatea care a solicitat avizul poate cere Consiliului Legislativ lămuriri suplimentare asupra conţinutului avizului dat sau poate invita pe preşedintele acestuia ori pe un reprezentant al sau la dezbaterea propunerilor legislative sau a proiectelor avizate.
    ART. 56
    După adoptarea proiectului de act normativ la care s-a emis avizul, raportorul lucrării va întocmi o fişa în care se va consemna modul în care a fost insusit avizul de către autoritatea care l-a solicitat. Aceasta fişă se va ataşa dosarului în cauză, care va fi înaintat, pentru conservare, la arhiva Consiliului Legislativ.

    CAP. VIII
    Elaborarea proiectelor de coduri şi de alte legi complexe de către Consiliul Legislativ sau sub coordonarea acestuia

    ART. 57
    Potrivit art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 73/1993, din dispoziţia Camerei Deputaţilor sau a Senatului, Consiliul Legislativ realizează nemijlocit sau coordonează elaborarea unor proiecte de coduri sau de alte legi de complexitate deosebita.

    SECŢIUNEA I
    Elaborarea nemijlocită de coduri sau de alte legi complexe de către Consiliul Legislativ

    ART. 58
    După primirea dispoziţiei prevăzute la art. 57, preşedintele Consiliului Legislativ dispune constituirea unei comisii, formată din personal de specialitate din cadrul secţiilor, în funcţie de natura legislaţiei ce se preconizează. În aceasta comisie vor fi cooptaţi şi alţi specialişti din Ministerul Justiţiei şi din alte ministere şi autorităţi publice centrale, de profil sau interesate în aplicarea prevederilor noii reglementări. Desemnarea acestora se va face prin dispoziţia conducătorului ministerului sau al autorităţii publice la care sînt încadraţi.
    În funcţie de importanţa şi de natura problemelor ce urmează a face obiect de reglementare, în activitatea de documentare şi elaborare se va asigura şi participarea unor cadre din învăţămîntul superior, din institutele de cercetări sau alţi specialişti de prestigiu, în calitate de colaboratori externi.
    ART. 59
    Elaborarea proiectelor de coduri sau de alte legi complexe va fi precedată de o vastă şi atotcuprinzătoare activitate de documentare, finalizată prin studii, care vor evidenţia necesitatea noii reglementări, cu arătarea efectelor previzibile ale unor soluţii preconizate.
    Studiile şi alte lucrări documentare vor sta la baza stabilirii concepţiei noilor reglementări.
    Studiile vor cuprinde analiza legislaţiei existente în domeniul supus viitoarei reglementări, imperfectiunile acesteia sau lipsa unei reglementări în materie, precum şi informaţii cu privire la istoricul reglementării în dreptul romanesc şi de drept comparat, de natură a orienta în stabilirea unor soluţii legislative.
    ART. 60
    Concluziile reţinute în studii, cuprinzînd liniile directoare ale concepţiei de ansamblu a viitoarei reglementări, vor fi înaintate, pentru exprimarea punctului de vedere, ministerelor şi celorlalte autorităţi publice interesate.
    ART. 61
    Pe baza studiilor întocmite şi a punctelor de vedere exprimate de organele prevăzute la art. 60, se vor întocmi teze prealabile care sa reflecte concepţia generală, principiile, noile orientări şi principalele soluţii ale reglementărilor preconizate.
    ART. 62
    Tezele prealabile vor fi înaintate spre însuşire Guvernului. După aprobarea tezelor, comisia prevăzută la art. 58 va proceda la redactarea textului viitorului act normativ.
    ART. 63
    Proiectul de cod, respectiv de lege, va fi însoţit de un raport întocmit potrivit art. 14 alin. (1) din Legea nr. 73/1993 şi va fi înaintat Guvernului în vederea dezbaterii şi emiterii hotărîrii de adoptare.
    În cazul în care, în urma dezbaterii în şedinţa de Guvern, se vor aduce modificări proiectului, Guvernul va solicita Consiliului Legislativ un aviz, pentru aceste modificări.

    SECŢIUNEA a II-a
    Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ

    ART. 64
    Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ, se va face de către o comisie constituită în acest scop, în care vor fi incluşi reprezentanţi ai Consiliului Legislativ, desemnaţi de către preşedintele Consiliului.
    ART. 65
    Principalele soluţii preconizate prin proiect vor fi dezbătute, periodic, în secţia de avizare de profil a Consiliului Legislativ, facîndu-se propuneri şi recomandări corespunzătoare.
    ART. 66
    Pentru însuşirea de către Guvern a propunerilor elaborate de comisie se va urma procedura prevăzută la art. 63, care se aplica prin asemănare.
    ART. 67
    Exercitarea iniţiativei legislative de către Guvern se va face luindu-se, în prealabil, avizul Consiliului Legislativ la ultima formă a proiectului adoptat prin hotărîrea emisă în acest sens.

    CAP. IX
    Secretariatul Consiliului Legislativ şi celelalte compartimente administrative

    SECŢIUNEA I
    Secretariatul Consiliului Legislativ

    ART. 68
    Secretariatul Consiliului Legislativ asigură circuitul actelor şi al celorlalte documente primite şi realizate în activitatea Consiliului Legislativ, precum şi stocarea acestora în condiţii de deplină conservare.
    De asemenea, realizează buna gospodărire a bunurilor aflate în patrimoniu şi asigură aprovizionarea cu materialele necesare în activitatea Consiliului Legislativ.
    ART. 69
    Secretariatul Consiliului Legislativ are în structura sa Serviciul tehnic-administrativ şi Biroul de registratura generală şi arhiva.
    ART. 70
    Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de un director, care are următoarele atribuţii principale:
    a) conduce compartimentele secretariatului şi ia măsuri pentru realizarea la termen şi în mod corespunzător a lucrărilor ce le revin;
    b) elaborează fişa postului pentru fiecare funcţie din acest compartiment şi o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului Legislativ;
    c) păstrează documentele şi actele cu caracter secret sau confidenţial;
    d) participa la şedinţele secţiilor unite, întrunite din dispoziţia preşedintelui, şi asigură conservarea lucrărilor şi a hotărîrilor luate;
    e) se îngrijeşte de întocmirea şi de ţinerea registrelor necesare în activitatea Consiliului Legislativ;
    f) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de preşedintele Consiliului Legislativ.
    ART. 71
    Serviciul tehnic-administrativ asigură activitatea de administrare a bunurilor din patrimoniul Consiliului Legislativ, precum şi pe cea de aprovizionare cu materiale şi prestaţiile necesare.
    ART. 72
    Lucrările financiar-contabile ale Consiliului Legislativ se asigură, potrivit legii, de către compartimentul de specialitate al Camerei Deputaţilor.
    ART. 73
    Biroul de registratură generală şi arhivă execută lucrările specifice de înregistrare a corespondenţei Consiliului Legislativ, primite şi expediate, precum şi de păstrare şi de conservare a dosarelor şi a celorlalte documente. Predarea oricărei lucrări se va trece în registrul de arhivă, care va evidenţia data primirii în arhivă, felul lucrării, numărul de file, compartimentul care predă şi semnăturile de predare-primire.

    SECŢIUNEA a II-a
    Registrele Consiliului Legislativ

    ART. 74
    Registrele Consiliului Legislativ sînt următoarele:
    a) registrul general de intrare şi de ieşire a corespondentei;
    b) registrul general de dosare, în care se dă număr pentru lucrările de avizare;
    c) registrul avizelor, în care se înregistrează şi se da număr avizelor ce se transmit autorităţilor solicitante;
    d) registrul de ordine ale preşedintelui Consiliului Legislativ, în care acestea se înregistrează şi li se dă număr, în ordinea emiterii;
    e) registrul special de corespondenţă secretă şi confidenţială, în care se înregistrează documentele de această natură;
    f) registrul de arhivă.
    ART. 75
    Registrul general de dosare va cuprinde următoarele rubrici:
    a) numărul dosarului;
    b) denumirea lucrării;
    c) data primirii;
    d) autoritatea care a solicitat avizul;
    e) termenul solicitat pentru transmiterea avizului;
    f) secţia căreia i-a fost repartizată lucrarea;
    g) termenul de prezentare a proiectului de aviz;
    h) data primirii avizului de la secţie, în forma definitivata;
    i) forma avizului: favorabil, fără observaţii şi propuneri, favorabil, cu observaţii şi propuneri, aviz negativ;
    j) data expedierii avizului.
    Stabilirea rubricilor registrelor menţionate la art. 74 lit. a), c), d) şi e) se face în funcţie de natura lucrărilor evidenţiate, la propunerea directorului Secretariatului Consiliului Legislativ, şi se aprobă de către preşedintele Consiliului Legislativ.
    ART. 76
    O copie de pe avizele înregistrate în registrul prevăzut la art. 74 lit. c) se indosariaza, în ordine numerică, într-un dosar special care se păstrează de către directorul Secretariatului Consiliului Legislativ.
    ART. 77
    Pentru evidenţă lucrărilor primite şi realizate în secţii se întocmeşte un registru al dosarelor dezbătute în secţie, care va cuprinde următoarele rubrici:
    a) numărul dosarului;
    b) denumirea lucrării;
    c) data primirii lucrării în secţie;
    d) colectivul desemnat pentru avizarea lucrării;
    e) raportorul lucrării;
    f) data dezbaterii în cadrul sectorului;
    g) data dezbaterii în cadrul secţiei sau, după caz, în secţiile unite;
    h) forma avizului;
    i) data prezentării proiectului de aviz, în forma definitivata;
    j) numărul avizului;
    k) data predării dosarului la arhiva şi semnătura de primire.

    SECŢIUNEA a III-a
    Dosarele lucrărilor de avizare

    ART. 78
    Dosarele cuprinzînd lucrările de avizare a proiectelor de acte normative au regimul lucrărilor confidenţiale.
    Scoaterea dosarelor din incinta Consiliului Legislativ este interzisă, cu excepţia cazurilor cînd reprezentantul Consiliului Legislativ se deplasează pentru susţinerea punctelor de vedere exprimate în aviz sau în alte situaţii, pe baza aprobării preşedintelui de secţie.
    ART. 79
    Documentele care intra în compunerea dosarului se numeroteaza şi vor fi cusute şi şnuruite înainte de predarea lor la arhiva. După snuruire se va aplica sigiliul, certificindu-se numărul filelor.
    Dosarele cuprinzînd lucrările de avizare vor cuprinde şi o fişa în care se va menţiona modul în care autoritatea care a solicitat avizul si-a insusit conţinutul acestuia, precum şi o copie de pe actul normativ adoptat.
    Predarea la arhiva a dosarelor se va face după întocmirea fisei prevăzute la alin. 2.
    Păstrarea în arhiva a dosarelor se va face în ordinea lor numerică.
    ART. 80
    La arhivă vor fi predate şi celelalte lucrări ale Consiliului Legislativ, terminate sau aflate în stare pasiva.

    SECŢIUNEA a IV-a
    Serviciul de relaţii externe, protocol şi presă

    ART. 81
    Serviciul de relaţii externe, protocol şi presă realizează activităţile specifice relaţiilor pe plan internaţional ale Consiliului Legislativ, asigurînd traducerea, întocmirea şi expedierea corespondentei cu străinătatea şi realizarea obiectivelor în acest domeniu; asigură obţinerea vizelor şi protocolul pentru deplasările în străinătate, primeşte şi însoţeşte delegaţiile străine sosite în ţara la invitaţia Consiliului Legislativ.
    De asemenea, Serviciul de relaţii externe, protocol şi presa organizează acţiunile de protocol ale Consiliului Legislativ, inclusiv intilniri cu presa, radioul şi televiziunea; elaborează, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul de acţiuni externe pentru anul următor.
    ART. 82
    Fişa postului pentru personalul din cadrul Serviciului de relaţii externe, protocol şi presa se elaborează de către şeful serviciului şi se aproba de preşedintele Consiliului Legislativ.

    SECŢIUNEA a V-a
    Biroul de organizare, resurse umane şi contencios

    ART. 83
    Biroul organizare, resurse umane şi contencios execută lucrările privind angajarea personalului, eliberarea legitimatiilor, evidenţă carnetelor de munca, evidenţă sancţiunilor disciplinare, încetarea raporturilor de muncă şi alte lucrări specifice potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; de asemenea, asigură reprezentarea intereselor Consiliului Legislativ în faţa instanţelor judecătoreşti.

    CAP. X
    Personalul Consiliului Legislativ

    SECŢIUNEA I
    Condiţii de numire

    ART. 84
    Condiţiile de numire în funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, preşedinte de secţie sau consilier sînt cele prevăzute în art. 16 alin. (1) din Legea nr. 73/1993.
    ART. 85
    Consilierii şi directorii se numesc de către preşedintele Consiliului Legislativ, cu aprobarea birourilor permanente ale Camerelor Parlamentului. Aceştia îşi exercita atribuţiile de la data depunerii, în mod individual, a jurămîntului prevăzut la art. 7 alin. (3) din Legea nr. 73/1993, în fata preşedintelui Consiliului Legislativ şi a preşedintelui secţiei în care sînt încadraţi.
    ART. 86
    Condiţiile de numire a şefului de departament sînt cele prevăzute de lege pentru funcţia de consilier.
    Condiţiile de numire a directorilor sînt cele prevăzute de lege pentru consilier, expert sau expert I A.
    ART. 87
    Condiţiile de numire a experţilor şi a consultantilor sînt următoarele:
    a) sa fie cetăţean roman, cu domiciliul în ţara;
    b) sa fie absolvent, cu diploma de licenţa, al unei facultăţi;
    c) sa fi desfăşurat o valoroasa activitate în specialitate;
    d) sa aibă o buna reputaţie morala.
    În afară condiţiilor prevăzute la lit. a)-d) din alineatul precedent, pentru funcţia de expert se cere o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. În situaţii temeinic motivate, preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri şi disciplina, poate reduce pînă la 3 ani vechimea în munca pentru expert şi poate încadra în funcţia de consultant tineri absolvenţi ai facultăţii, cu diploma de licenţa, fără îndeplinirea condiţiilor de vechime.
    ART. 88
    Condiţiile de numire în funcţiile de execuţie de specialitate specifice - altele decît cele de consilier, expert şi consultant -, precum şi pentru funcţiile de execuţie sînt cele aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului.
    ART. 89
    Funcţiile din aparatul Consiliului Legislativ prevăzute la art. 87 şi 88 se ocupa prin concurs, în condiţiile legii.
    Concursul se organizează de către Comisia de numiri şi disciplina, formată din 3 consilieri, desemnaţi de preşedintele Consiliului Legislativ.
    ART. 90
    Comisia de numiri şi disciplină va asigură publicarea anunţului de concurs într-un ziar de larga circulaţie şi va afişa, la sediul Consiliului Legislativ, data ţinerii concursului, postul vacant, condiţiile de numire, precum şi tematica concursului.
    Candidaţii vor prezenta curriculum vitae.
    ART. 91
    Tematica concursului se va elabora de către Comisia de numiri şi disciplina, pe baza propunerilor preşedintelui de secţie, respectiv ale şefului de compartiment, în structura căruia se găseşte postul vacant.
    ART. 92
    Concursul va consta în proba scrisă, proba orala si, după caz, proba practica.
    ART. 93
    Notările se vor face de la 1 la 10 şi se vor da pentru fiecare proba. Nota de calificare va fi cea rezultată din media notarilor la fiecare proba.
    ART. 94
    Rezultatul concursului şi clasificarea candidaţilor se vor consemna, de către Comisia de numiri şi disciplina, într-un proces-verbal care va fi înaintat, însoţit de propunerea corespunzătoare, preşedintelui Consiliului Legislativ.
    ART. 95
    Comisia de numiri şi disciplină poate solicita candidaţilor date suplimentare referitoare la activitatea profesională desfăşurata, constînd, de regula, în lucrări ştiinţifice sau alte lucrări de specialitate în domeniu.
    ART. 96
    Pe baza propunerii Comisiei de numiri şi disciplină şi a celorlalte documente aferente concursului, preşedintele Consiliului Legislativ emite ordinul de numire în funcţie.
    ART. 97
    Personalul Consiliului Legislativ trebuie sa-si îndeplinească atribuţiile cu conştiinciozitate deplina şi înalt profesionalism. El nu poate face parte din partide politice.
    ART. 98
    Funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, de preşedinte de secţie, de şef de departament, de consilier şi de expert sînt, potrivit legii, incompatibile cu oricare alta funcţie publica sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţămîntul juridic superior.
    ART. 99
    Încadrarea pe funcţiile prevăzute la art. 98 încetează prin demisie, în caz de încălcare a prevederilor articolului precedent, de pierdere a drepturilor electorale, în situaţia condamnării definitive pentru săvîrşirea unei infracţiuni sau, după caz, în alte situaţii prevăzute de lege.
    Încetarea exercitării funcţiilor prevăzute la alin. 1 se constata de către autorităţile, respectiv persoanele în fata cărora cei care ocupa aceste funcţii au prestat jurămîntul.

    SECŢIUNEA a II-a
    Salarizarea şi concedii de odihnă

    ART. 100
    Salarizarea personalului Consiliului Legislativ se face în condiţiile legii, potrivit statului de funcţii.
    ART. 101
    Salarizarea preşedintelui Consiliului Legislativ şi a preşedinţilor de secţie se face la nivelul funcţiilor cu care au fost asimilaţi prin Legea nr. 73/1993.
    ART. 102
    Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizaţiei cuvenite, programarea, efectuarea, întreruperea şi amînarea concediului de odihna şi compensarea în bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit art. 7 din Legea nr. 6/1992 privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor, prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.

    SECŢIUNEA a III-a
    Răspunderea disciplinară

    ART. 103
    Încălcarea prevederilor Legii nr. 73/1993, a dispoziţiilor prezentului regulament şi a altor dispoziţii legale privind etica profesională atrage răspunderea celor vinovaţi şi aplicarea de sancţiuni disciplinare.
    ART. 104
    Preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţii sînt cercetati în caz de comitere de abateri disciplinare şi sancţionaţi potrivit prevederilor înscrise în art. 19 alin. (2) din Legea nr. 73/1993.
    ART. 105
    Personalul Consiliului Legislativ, altul decît cel prevăzut la art. 104, este cercetat, pentru abaterile disciplinare comise, de către Comisia de numiri şi disciplină a Consiliului Legislativ, iar sancţiunile se aplica de către preşedintele acestuia.
    ART. 106
    Sancţiunile disciplinare ce se aplica celor vinovaţi de abateri disciplinare sînt următoarele:
    a) avertisment;
    b) reducerea salariului şi a indemnizaţiei de conducere, după caz, cu 10-15%, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    c) retrogradarea din funcţie sau categorie din cadrul aceleiaşi profesiuni, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    d) destituirea din funcţie.
    Destituirea din funcţie se aplica în cazul săvîrşirii unei abateri grave sau încălcări, în mod repetat, a obligaţiilor de serviciu.
    ART. 107
    În cazul săvîrşirii de abateri disciplinare, preşedintele secţiei, respectiv şeful de compartiment, dispune sau efectuează personal o cercetare a invinuirii, ascultind şi pe cel în cauza. Rezultatele cercetării şi circumstanţele în care s-a produs abaterea se consemnează într-un referat de constatare.
    ART. 108
    Sesizarea Comisiei de numiri şi disciplină se face de către preşedintele secţiei, respectiv şeful de compartiment.
    ART. 109
    Comisia de numiri şi disciplină analizează materialul probator, procedează la audierea celui în cauza şi poate dispune completarea probatoriilor.
    ART. 110
    În situaţia în care Comisia de numiri şi disciplină retine vinovăţia, face propuneri de sancţionare, pe care le înaintează preşedintelui Consiliului Legislativ.
    ART. 111
    Concluziile Comisiei de numiri şi disciplină se consemnează într-o hotărîre, care se ia cu majoritatea voturilor membrilor care o compun.
    ART. 112
    Comisia de numiri şi disciplină va avea un registru al cauzelor, în care se vor înregistra lucrările primite şi hotărîrile adoptate. Comisia are un secretar, care va fi desemnat, o data cu constituirea acesteia, prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.
    ART. 113
    Aplicarea sancţiunilor, în funcţie de gravitatea abaterilor comise, se face de către preşedintele Consiliului Legislativ, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.

    CAP. IX
    Colaboratori externi

    ART. 114
    Pentru executarea unor lucrări care implica o specialitate deosebita, preşedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor specialişti de prestigiu în calitate de colaboratori externi. Aceştia vor fi folosiţi, de regula, la elaborarea unor studii sau a altor lucrări de specialitate, precum şi în colectivele de elaborare a codurilor şi a altor legi de complexitate deosebita.
    ART. 115
    Colaboratorii externi beneficiază de drepturile corespunzătoare cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Parlamentului.
    ART. 116
    Aprobarea colaboratorilor externi şi stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ, la propunerea preşedinţilor de secţie, respectiv a sefilor de compartimente.
    ART. 117
    Pe perioada îndeplinirii atribuţiilor, colaboratorii externi se supun îndatoririlor personalului Consiliului Legislativ în ceea ce priveşte păstrarea confidenţialităţii lucrărilor şi respectarea normelor de disciplina.
    Ei vor poseda legitimatie de intrare în sediu, care va fi restituită la încetarea acestei calităţi.
    ART. 118
    Activitatea colaboratorilor externi se desfăşoară sub coordonarea preşedintelui de secţie, respectiv a şefului de compartiment unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.
    ART. 119
    Preşedintele Consiliului Legislativ poate numi, dintre personalitatile cu înalt prestigiu şi cu bogata activitate în domeniul dreptului, consilieri temporari, folosiţi în calitate de consultanţi ştiinţifici.

    CAP. XII
    Bugetul

    ART. 120
    Potrivit legii, bugetul Consiliului Legislativ face parte integrantă din bugetul de stat.
    ART. 121
    Propunerile pentru proiectul de buget se fac de către compartimentele de resort din cadrul Consiliului Legislativ şi se definitivează cu sprijinul Compartimentului financiar-contabil din aparatul Camerei Deputaţilor.
    ART. 122
    Prin buget se vor asigură fondurile necesare funcţionarii în bune condiţii a activităţii Consiliului Legislativ, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
    ART. 123
    Proiectul de buget se întocmeşte cu avizul Ministerului Finanţelor.
    ART. 124
    Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasări, dotări cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.

    CAP. XIII
    Dispoziţii finale

    ART. 125
    În vederea stabilirii fondului legislaţiei active, precum şi pentru realizarea sarcinilor privind sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislativă, Consiliul Legislativ va solicita ministerelor şi celorlalte instituţii ale administraţiei publice centrale efectuarea, pînă la 31 iulie 1996, a unei analize a actelor normative din domeniul lor de activitate, considerate în vigoare.
    ART. 126
    Consiliul Legislativ va prelua de la actualii deţinători, pe baza de protocol, fondul documentar de cărţi, publicaţii şi culegeri legislative, fişele de evidenţă a actelor normative, precum şi arhiva Consiliului Legislativ, înfiinţat în baza Legii nr. 15/1971.
    ART. 127
    Prezentul regulament se publica în Monitorul Oficial al României.

    ANEXA 1

          STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CONSILIULUI LEGISLATIV


                                                            ┌─────────────────────────┐
                                                            │ PREŞEDINTE │
                                                            ├─────────────────────────┤
                                                            │ CANCELARIE │
                                                            └───────────┬─────────────┘
        ┌───────────────────┬──────────────────────┬────────────────────┼──────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐
┌───────┴────────┐ ┌────────┴─────────┐ ┌──────────┴───────────┐ ┌──────┴───────┐┌─────────┴───────────┐ ┌──────┴──────┐ │
│ │ │ │ │ │ │DEPARTAMENTUL ││ │ │ │ │
│ │ │ │ │ SECŢIA DE EVIDENŢĂ │ │ PENTRU ││ DEPARTAMENTUL │ │SECRETARIATUL│ │
│ SECŢIA DE │ │ SECŢIA DE │ │ OFICIALĂ A │ │ ARMONIZAREA ││ DE INFORMATICĂ │ │ CONSILIULUI │ │
│ DREPT PUBLIC │ │ DREPT PRIVAT │ │ LEGISLAŢIEI ŞI │ │LEGISLAŢIEI CU││ LEGISLATIVĂ │ │ LEGISLATIV │ ┌──────┴──────┐
│ │ │ │ │ DOCUMENTARE │ │REGLEMENTĂRILE││ │ │ │ ┌────┴─────┐ ┌─────┴─────┐
│ │ │ │ │ │ │ COMUNITARE ││ │ │ │ │Serviciul │ │ Biroul │
└───────┬────────┘ └────────┬─────────┘ └──────────┬───────────┘ └──────────────┘└──────────┬──────────┘ └──────┬──────┘ │de relaţii│ │organizare,│
        │ │ │ │ │ │ externe, │ │ resurse │
        └─────────┐ └──────────┐ └────────────┐ └───────────┐ └───────┐│ protocol │ │ umane şi │
┌────────────────┐│┌──────────────────┐│┌──────────────────────┐│ ┌─────────────────────┐│┌─────────────┐││ şi presă │ │contencios │
│ Sectorul de │││ Sectorul de │││Sectorul de studii şi ││ │ Serviciul de │││ Serviciul ││└──────────┘ └───────────┘
│ legislaţie │││ legislaţie ├┤│documentare; Serviciul││ │ proiectare─ │││ tehnic─ ├┤
│ privind │││ civilă │││ de documentare şi ├┤ │ sistematizare, │││administrativ││
│ autorităţile ├┤└──────────────────┘││informare legislativă;││ │analiză─prelucrare şi├┼┴─────────────┘│
│ publice şi de ││┌──────────────────┐││Serviciul de studii şi││ │ validare juridică a ││┌─────────────┐│
│ analiză │││ Sectorul de │││ analiză; Biblioteca ││ │ datelor informatice │││ Biroul de ││
│constituţională │││ legislaţie ├┤└──────────────────────┘│ └─────────────────────┘││registratură ││
└────────────────┘││ comercială ││┌──────────────────────┐│ ┌─────────────────────┐││ generală şi ├┘
┌────────────────┐│└──────────────────┘││ Sectorul de ││ │Biroul de management │││ arhivă │
│ Sectorul de ││┌──────────────────┐││ metodologie, tehnică ││ │ secretarial─birotic ││└─────────────┘
│ legislaţie ├┤│ Sectorul de │││ legislativă şi ├┤ │ şi de arhivare ├┘
│ penală şi │││ legislaţie │││ sistematizarea ││ │ informatică │
│contravenţională│││ economică şi ├┤│ legislaţiei ││ └─────────────────────┘
└────────────────┘││ de privatizare ││└──────────────────────┘│
┌────────────────┐│└──────────────────┘│┌──────────────────────┐│
│ Sectorul de ││┌──────────────────┐││ Sectorul de ││
│ legislaţie │││ Sectorul de │││ coordonare a ││
│ bugetară, │││ legislaţie │││ publicaţiilor ├┤
│ fiscală şi ├┤│ agrară şi ├┤│ legislative ││
│ monetară │││ asociativă ││└──────────────────────┘│
└────────────────┘│└──────────────────┘│┌──────────────────────┐│
┌────────────────┐│┌──────────────────┐││ Sectorul de evidenţă ││
│ Sectorul de │││ Sectorul de │││ oficială a ├┘
│ legislaţie │││ legislaţie a │││ legislaţiei │
│ privind │││ muncii şi ├┤└──────────────────────┘
│ învăţământul, ├┤│ securităţii ││
│ cercetarea, │││ sociale ││
│arta, cultura şi││└──────────────────┘│
│ cultele ││┌──────────────────┐│
└────────────────┘││ Sectorul de ││
┌────────────────┐││legislaţie privind││
│ Sectorul de │││ sănătatea, ││
│ legislaţie │││protecţia mediului├┘
│ privind │││ şi protecţia │
│ apărarea, ├┤│ consumatorului │
│ordinea publică ││└──────────────────┘
│ şi siguranţa ││
│ naţională ││
└────────────────┘│
┌────────────────┐│
│ Sectorul de ││
│ legislaţie ││
│ privind ├┘
│ relaţiile │
│ internaţionale │
└────────────────┘


    ANEXA 2

    CONSILIUL LEGISLATIV

                 NOMENCLATORUL DE FUNCŢII

                                            Baza legală pentru salarizare
                                            ──────────────────────────────
 1. Preşedintele Consiliului Legislativ ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 2,
    (ministru) poz. 3)
 2. Preşedinte de secţie (secretar de ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 2,
    stat) poz. 4)
 3. Şef de departament ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 2,
                                            poz. 3)
 4. Director, şef sector (funcţia de ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
    bază asimilată consilierului poz. 1, şi anexa nr. 4, poz. 1)
    parlamentar cu indemnizaţie de
    conducere)
 5. Director (funcţia de bază asimilată ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
    expertului parlamentar cu indemnizaţie poz. 2, şi anexa nr. 4, poz. 1)
    de conducere)
 6. Director (funcţia de bază asimilată ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
    cu expert gradul I A cu indemnizaţie pct. I lit. A poz. 1) şi Legea
    de conducere) nr. 53/1991
                                            (anexa nr. 4, poz. 1)
 7. Consilier (asimilat consilierului ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
    parlamentar) poz. 1)
 8. Expert (asimilat expertului ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
    parlamentar) poz. 2)
 9. Expert gradul I A ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. I lit. A poz. 1)
10. Consultant (asimilat consultantului ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
    parlamentar) poz. 3)
11. Şef cabinet (S) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
                                            poz. 5)
12. Inginer, economist ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. II lit. A poz. 1)
13. Bibliotecar (S) ─ Hotărîrea Guvernului nr. 281/1991
                                            (anexa nr. 5, pct. II poz. 13)
14. Referent (M) ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. I lit. A poz. 7)
15. Şef cabinet (M) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
                                            poz. 8)
16. Secretar de cabinet (M) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3,
                                            poz. 9)
17. Tehnician, merceolog ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. II lit. A poz. 6)
18. Secretar dactilograf ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
    (stenodactilograf) pct. II lit. A poz. 15)
19. Magaziner ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. II lit. A poz. 22)
20. Curier ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. II lit. A poz. 25)
21. Bufetier ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. II lit. A poz. 25)
22. Şofer ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
                                            pct. II lit. A poz. 27)
23. Muncitor (instalator, electrician, ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8,
    lăcătuş, mecanic, tîmplar) pct. II lit. A poz. 28).



                                        ------------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016