Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 1.199 din 12 noiembrie 1990  privind infiintarea Regiei autonome de electricitate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 1.199 din 12 noiembrie 1990 privind infiintarea Regiei autonome de electricitate "Renel"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 19 din 26 ianuarie 1991


    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Pe data prezentei hotărîri se înfiinţează Regia autonomă de electricitate "Renel", cu sediul central în Bucureşti, bulevardul Magheru nr. 33, sector 1.
    "Renel" se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale.
    "Renel" este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune şi autonomie financiară.
    Ministerul Resurselor şi Industriei reprezintă interesele statului în consiliul de administraţie al "Renel".
    ART. 2
    "Renel" are ca obiect principal de activitate producerea, transportul şi distribuţia energiei electrice, producerea şi transportul energiei termice, întreţinerea şi repararea agregatelor şi instalaţiilor energetice, dezvoltarea sistemului energetic naţional, importul şi exportul de energie electrica.
    ART. 3
    Patrimoniul "Renel" este de 395,250 miliarde lei*), constituit prin preluarea activului şi pasivului de la unităţile economice, social-culturale şi de învăţămînt prevăzute în anexa nr. 1, care pe data prezentei hotărîri se reorganizează.
    Patrimoniul "Renel" se va modifică corespunzător pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevăzute de lege, activitate care se va finaliza pînă la data de 1 decembrie 1990.
----------
    *) Conform Hotărîrii Guvernului nr. 1326/21.12.1990, patrimoniul "Renel" se suplimenteaza cu 874,4 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului de la Întreprinderea "Energoreparatii" Bucureşti, care se reorganizează, modificindu-se corespunzător pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevăzute de lege.

    ART. 4
    "Renel" administrează şi exploatează toate bunurile mobile şi imobile necesare funcţionarii sistemului energetic naţional, precum şi cele cu caracter medical, social, cultural şi de învăţămînt din domeniul sau de activitate.
    ART. 5
    "Renel" are în componenta filiale, uzine, fabrici, secţii, ateliere, centre, oficii şi altele asemenea.
    ART. 6
    Organizarea şi activitatea "Renel" şi a organelor sale de conducere se desfăşoară în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare din anexa nr. 2 la prezenta hotărîre.
    ART. 7
    Conducerea regiei este asigurata de consiliul de administraţie, constituit potrivit legii. Preşedintele consiliului de administraţie este directorul general al "Renel". Directorul general se numeşte de Ministerul Resurselor şi Industriei.
    Structura organizatorică a "Renel" este cea prevăzută în anexa nr. 3**), modificarea acesteia după începerea funcţionarii regiei autonome fiind, conform legii, în competenta consiliului de administrare al acesteia.
---------
    **) Anexa se comunica unităţilor interesate.

    ART. 8
    Personalul "Renel" se supune prevederilor legale privind statutul salariaţilor din domeniul energetic şi reglementărilor interne ale regiei autonome aprobate de consiliul de administraţie.
    Personalul unităţilor componente care se reorganizează va fi preluat de "Renel". Acest personal, în cazul în care va fi încadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferenţa pînă la salariul tarifar avut şi sporul de vechime, după caz, timp de trei luni.
    ART. 9
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
    ART. 10
    Orice dispoziţie contrară prezentei hotărîri nu se aplica.


            PRIM-MINISTRU
             PETRE ROMAN

    Bucureşti, 12 noiembrie 1990.
    Nr. 1.199.


    ANEXA 1

                       LISTA
 unităţilor din componenta "Renel" - regie autonomă care se reorganizează

--------------------------------------------------------------------------------
 Nr. Denumirea unităţii Denumirea unităţii
crt. existente reorganizate
-------------------------------------------------------------------------------

         A. Întreprinderi A. Filiale electrocentrale
          electrocentrale

  1. Anina 1. Anina
  2. Arad 2. Arad
  3. Bistriţa 3. Bistriţa
  4. Borzeşti 4. Borzeşti
  5. Braşov 5. Braşov
  6. Brăila 6. Brăila
  7. Bucureşti 7. Bucureşti
  8. Caransebeş 8. Caransebeş
  9. Cluj 9. Cluj
 10. Constanta 10. Constanta
 11. Craiova 11. Craiova
 12. Curtea de Argeş 12. Curtea de Argeş
 13. Deva 13. Deva
 14. Doiceşti 14. Doiceşti
 15. Drobeta-Turnu Severin 15. Drobeta-Turnu Severin
 16. Galaţi 16. Galaţi
 17. Govora 17. Govora
 18. Giurgiu 18. Giurgiu
 19. Haţeg 19. Haţeg
 20. Iaşi 20. Iaşi
 21. Mureş 21. Mureş
 22. Nehoiu 22. Nehoiu
 23. Oradea 23. Oradea
 24. Paroşeni 24. Paroşeni
 25. Piteşti 25. Piteşti
 26. Ploieşti 26. Ploieşti
 27. Porţile de Fier 27. Porţile de Fier
 28. Rîmnicu Vîlcea 28. Rîmnicu Vîlcea
 29. Rovinari 29. Rovinari
 30. Slatina 30. Slatina
 31. Suceava 31. Suceava
 32. Timişoara 32. Timişoara
 33. Tîrgu Jiu 33. Tîrgu Jiu
 34. Turceni 34. Turceni
 35. Turnu Măgurele 35. Turnu Măgurele
 36. Zalău 36. Zalău
 37. Uzina electrica Sebeş 37. Sebeş

          B. Întreprinderi de B. Filiale de reţele
         reţele electrice electrice

  1. Alba Iulia 1. Alba Iulia
  2. Arad 2. Arad
  3. Piteşti 3. Piteşti
  4. Bacău 4. Bacău
  5. Oradea 5. Oradea
  6. Bistriţa-Năsăud 6. Bistriţa-Năsăud
  7. Botoşani 7. Botoşani
  8. Braşov 8. Braşov
  9. Brăila 9. Brăila
 10. Buzău 10. Buzău
 11. Reşita 11. Reşita
 12. Călăraşi 12. Călăraşi
 13. Cluj 13. Cluj
 14. Constanta 14. Constanta
 15. Sfîntu Gheorghe 15. Sfîntu Gheorghe
 16. Tîrgovişte 16. Tîrgovişte
 17. Craiova 17. Craiova
 18. Galaţi 18. Galaţi
 19. Giurgiu 19. Giurgiu
 20. Tîrgu Jiu 20. Tîrgu Jiu
 21. Miercurea-Ciuc 21. Miercurea-Ciuc
 22. Deva 22. Deva
 23. Slobozia 23. Slobozia
 24. Iaşi 24. Iaşi
 25. Baia Mare 25. Baia Mare
 26. Drobeta 26. Drobeta
 27. Tîrgu Mureş 27. Tîrgu Mureş
 28. Piatra-Neamţ 28. Piatra-Neamţ
 29. Slatina 29. Slatina
 30. Ploieşti 30. Ploieşti
 31. Satu Mare 31. Satu Mare
 32. Zalău 32. Zalău
 33. Sibiu 33. Sibiu
 34. Suceava 34. Suceava
 35. Alexandria 35. Alexandria
 36. Timişoara 36. Timişoara
 37. Tulcea 37. Tulcea
 38. Vaslui 38. Vaslui
 39. Rîmnicu Vîlcea 39. Rîmnicu Vîlcea
 40. Focşani 40. Focşani
 41. Bucureşti 41. Bucureşti
 42. Întreprinderea de distribuţie a 42. Filiala de distribuţie a
     energiei electrice energiei electrice
     Bucureşti - I.D.E.B. Bucureşti - I.D.E.B.

           C. Întreprinderea C. Filiala Centrala
       nuclearo-electrica Cernavodă nuclearo-electrica Cernavodă

           D. Institute D. Institute

  1. Institutul de reactori nucleari 1. Institutul de cercetări
     energetici Piteşti nucleare Piteşti
  2. Institutul de cercetări şi 2. Institutul de cercetări şi
     modernizări energetice modernizări energetice
  3. Institutul de studii şi proiectări 3. Institutul de studii şi
     energetice proiectări energetice
  4. Institutul de studii şi proiectări 4. Institutul de studii şi
     energetice proiectări hidroenergetice

           E. Centrul de perfecţionare E. Centrul de perfecţionare
             a lucrătorilor a lucrătorilor

           F. Unităţi şcolare F. Unităţi şcolare

   Grup şcolar industrial energetic: Grup şcolar industrial energetic:
  1. Bucureşti 1. Bucureşti
  2. Craiova 2. Craiova
  3. Deva 3. Deva
  4. Oneşti 4. Oneşti
  5. Ploieşti 5. Ploieşti
  6. Tîrgu Jiu 6. Tîrgu Jiu
  7. Turceni 7. Turceni
  8. Braşov 8. Braşov
  9. Cîmpina 9. Cîmpina
 10. Constanta 10. Constanţa
 11. Cluj 11. Cluj
 12. Galaţi 12. Galaţi
 13. Iaşi 13. Iaşi
 14. Timişoara 14. Timişoara
 15. Cernavodă 15. Cernavodă

          G. *) Întreprinderi de G. Filiale
               reparaţii

  1. Întreprinderea "Energoreparatii" 1. Filiala "Energoreparatii"
     Bucureşti Bucureşti

--------------------------------------------------------------------------------


    *) Conform Hotărîrii Guvernului nr. 1326/21.12.1990, anexa nr. 1 la prezenta hotărîre se completează cu poziţia G.

    ANEXA 2

                         REGULAMENT
  de organizare şi funcţionare a Regiei autonome de electricitate "Renel"

    I. Dispoziţii generale

    ART. 1
    "Renel" gestionează producerea, transportul şi distribuţia energiei electrice şi termice produse în centrale electrice de termoficare sau centrale termice aparţinînd acesteia.
    Centralele electrice sau termice, utilizînd orice agent primar, instalaţiile de transport şi distribuţie a energiei electrice şi termice realizate prin nevoi proprii din proprietatea altor regii autonome sau societăţi comerciale, nu se cuprind în administrarea "Renel".
    ART. 2
    "Renel" este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară; activitatea acesteia se desfăşoară în baza prezentului regulament şi a altor prevederi legale.
    ART. 3
    Sediul central al "Renel" este în municipiul Bucureşti, bulevardul Magheru nr. 33.
    "Renel" are în componenta următoarele categorii de unităţi şi subunitati:
    3.1. unităţile cu autonomie limitată, denumite filiale, avînd în componenta centrale electrice sau reţele electrice, după caz, prevăzute în anexa nr. 1 la hotărîrea de înfiinţare;
    3.2. institute de cercetare proiectare organizate conform prevederilor legale;
    3.3. unităţi fără personalitate juridică denumite uzine, fabrici, secţii, ateliere, centre, oficii şi alte asemenea;
    3.4. servicii ataşate de medicina muncii, administraţie şi protecţie socială.
    Modalitatea de constituire a filialelor şi unităţilor fără personalitate juridică şi relaţiile dintre ele sînt prevăzute în prezentul regulament.

    II. Obiectul de activitate

    ART. 4
    "Renel" are următorul obiect de activitate:
    4.1. producerea, transportul energiei electrice şi conducerea prin dispecer a sistemului energetic naţional;
    4.2. distribuţia şi vînzarea energiei electrice;
    4.3. producerea şi transportul energiei termice conform contractelor încheiate cu regiile autonome, societăţile comerciale sau alte unităţi beneficiare de agent termic;
    4.4. realizarea lucrărilor de revizii şi reparaţii ale agregatelor şi instalaţiilor energetice, pieselor de schimb necesare acestei activităţi, precum şi dispozitivelor de lucru şi de mecanizare specifice;
    4.5. realizarea operaţiunilor de import-export de energie electrica, combustibili, piese de schimb şi materiale de exploatare şi întreţinere;
    4.6. proiectarea şi executarea de lucrări de investiţii proprii, reparaţii şi retehnologizari în sistemul energetic;
    4.7. optimizarea funcţionarii instalaţiilor energetice existente, modernizarea acestora, extinderea automatizarii şi introducerea de noi tehnologii privind conversia energiei;
    4.8. răspunde de impactul instalaţiilor energetice asupra mediului înconjurător în limita nivelului tehnic al acestora şi de luarea măsurilor de reducere a noxelor;
    4.9. pregătirea şi perfecţionarea pregătirii personalului în reţeaua proprie de învăţămînt şi în sistemul învăţămîntului public.
    ART. 5
    In realizarea obiectului de activitate, în domeniul clasic cît şi nuclear, "Renel" exercita următoarele atribuţiuni principale:
    5.1. asigura producerea energiei electrice şi termice în centralele electrice, respectiv termice din subordinea sa şi urmăreşte asigurarea puterii electrice necesare acoperirii curbei de sarcina în sistemul energetic naţional;
    5.2. asigura colaborarea cu organele competente din ţările învecinate privind debitele uzinate de centralele hidroelectrice de pe Dunare şi celelalte rîuri, care interesează şi alte tari;
    5.3. ia măsuri pentru asigurarea capacităţii de transport şi distribuţie a energiei electrice, prin liniile, staţiile şi reţelele electrice, în condiţii de siguranţa, în vederea funcţionarii interconectate a centralelor electrice şi satisfacerea necesităţilor de energie electrica în toate zonele şi localităţile tarii;
    5.4. acţionează pentru asigurarea capacităţii de transport a energiei termice din centralele electrice de termoficare şi centralele termice proprii, pînă la limita stabilită cu regiile autonome sau societăţile comerciale beneficiare de agent termic;
    5.5. asigura conducerea operativă prin dispecer a sistemului energetic naţional, participa la conducerea sistemelor energetice interconectate, inclusiv la reglarea schimburilor şi a tranzitului de energie electrica cu sistemele energetice ale altor tari, în conformitate cu condiţiile şi contractele încheiate;
    5.6. asigura proiectarea, execuţia şi punerea în funcţiune, prin unităţile proprii sau prin contracte cu alte unităţi, a noilor obiective energetice (centrale şi reţele electrice) în conformitate cu programele aprobate de guvern sau de consiliul de administraţie, în funcţie de competentele acordate acestuia;
    5.7. îndruma prin filialele de reţele electrice şi cele de centrale electrice activitatea energetica a consumatorilor de energie electrica şi termica; în vederea utilizării rationale a energiei electrice şi termice, controlează modul în care toate categoriile de consumatori respecta prevederile legale şi contractele de furnizare a energiei cu privire la instalaţiile acestora şi regimul lor de funcţionare;
    5.8. pregăteşte şi negociază cu reprezentanţii organelor competente volumul producţiei de energie electrica şi termica posibil de realizat şi contractarea acestora în condiţiile asigurării resurselor primare şi bazei materiale prin repartiţii sau direct de pe piaţa libera şi din import;
    5.9. fundamentează cheltuielile de producţie, preţurile de livrare a energiei electrice şi termice şi propune pentru aprobare nivelul subvenţiilor necesare;
    5.10. asigura programarea şi urmărirea producţiei, transportului şi distribuţiei energiei electrice şi producţia şi transportul energiei termice pentru satisfacerea consumatorilor în limita contractelor încheiate;
    5.11. executa şi controlează conducerea proceselor tehnologice pentru asigurarea protecţiei oamenilor, utilajelor şi utilizării acestora cu eficienta;
    5.12. coordonează şi asigura realizarea tuturor lucrărilor de intervenţie, întreţinere şi reparaţii a instalaţiilor şi agregatelor energetice din dotare în vederea menţinerii capacităţii de producere, transport şi distribuţie a energiei în condiţii de siguranţa în funcţionare şi de realizare a eficientei economice;
    5.13. stabileşte şi răspunde de aplicarea măsurilor pentru protecţia mediului şi pentru securitatea muncii;
    5.14. efectuează studiile şi cercetările ştiinţifice şi tehnice privind dezvoltarea sistemului energetic naţional şi retehnologizarea instalaţiilor acestuia;
    5.15. stabileşte strategia de dezvoltare a instalaţiilor din sistem, corelat cu necesităţile producţiei, transportului şi distribuţiei energiei electrice şi termice;
    5.16. asigura finanţarea lucrărilor de investiţii;
    5.17. urmăreşte şi verifica modul de realizare a lucrărilor de investiţii în vederea respectării proiectelor de execuţie şi asigura condiţii de punere în funcţiune a noilor obiective energetice;
    5.18. pregăteşte executarea noilor obiective, retehnologizarea capacităţilor existente, organizind, după caz, licitaţii cu antreprenorii generali, potrivit reglementărilor legale;
    5.19. realizează importul de echipamente, utilaje, tehnologii sau licenţe pentru retehnologizarea capacităţilor existente;
    5.20. iniţiază acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică cu firme străine în domeniul sau de activitate;
    5.21. organizează activitatea de management în unităţile componente, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice în vederea asigurării rapide a tuturor informaţiilor necesare luării deciziilor tehnice, economice şi organizatorice;
    5.22. asigura respectarea disciplinei muncii în desfăşurarea proceselor de producţie, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de către întregul personal, în baza statutului personalului "Renel";
    5.23. elaborează documentaţiile pentru obţinerea de credite şi a altor surse de finanţare a unităţilor;
    5.24. realizează programarea şi executarea activităţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
    5.25. efectuează direct operaţii de comerţ exterior prin compartimentele proprii sau unităţi specializate de import, export, marketing şi conjunctura.

    III. Patrimoniul

    ART. 6
    "Renel" are un patrimoniu în valoare de 395,250 miliarde lei, prin însumarea patrimoniilor preluate de la unităţile din structura, conform datelor de la 30.06.1990, şi se va corecta ulterior conform Hotărîrii Guvernului nr. 945/1990.
    ART. 7
    "Renel" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de proprietate ea foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora.

    IV. Structura "Renel"

    ART. 8
    "Renel" îşi aproba structura organizatorică prin consiliul sau de administraţie, inclusiv înfiinţarea filialelor şi unităţilor fără personalitate juridică. Gradarea filialelor şi unităţilor fără personalitate juridică se aproba de consiliul de administraţie în conformitate cu metodologiile generale sau specifice, avizate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
    De asemenea, stabileşte relaţiile unităţilor în cadrul regiei şi cu terţii şi le acorda împuternicire de reprezentare din domeniile tehnice, economice, comerciale, administrative, financiare, juridice şi altele.
    Modul de organizare şi structura conducerii unităţilor componente ale regiei autonome se stabilesc de consiliul de administraţie al regiei.
    ART. 9
    Filialele regiei autonome au competentele prevăzute pentru unităţile cu personalitate juridică, conform regulamentului, cu următoarele limitări:
    9.1. nu întreţin relaţii directe cu bugetul statului;
    9.2. documentaţiile pentru obţinerea de subvenţii se vor promova numai prin "Renel";
    9.3. nu au dreptul de a produce energie electrica şi de a distribui aceasta decît în limitele stabilite de Dispecerul energetic naţional şi contractelor încheiate cu consumatorii;
    9.4. nu pot încheia direct operaţiuni de comerţ exterior.
    ART. 10
    Filialele şi unităţile fără personalitate juridică răspund în fata consiliului de administraţie al "Renel" de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărîrile şi deciziile de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din programele de funcţionare.
    ART. 11
    Filialele sînt conduse de un comitet director. Atribuţiile acestuia se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al "Renel".
    ART. 12
    "Renel" are în structura direcţii generale, divizii, direcţii şi compartimente.
    Normele de structura pentru direcţiile generale, divizii, direcţii şi compartimente se aproba de către consiliul de administraţie.
    ART. 13
    Atribuţiile direcţiilor generale, diviziilor, direcţiilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie.

    V. Organele de conducere ale "Renel"

    ART. 14
    Conducerea "Renel" se asigura prin:
    - consiliul de administraţie;
    - directorul general.
    ART. 15
    Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului resurselor şi industriei şi este compus din 15 persoane după cum urmează:
    - directorul general al "Renel" - preşedinte;
    - reprezentantul Ministerului Finanţelor;
    - reprezentantul Ministerului Resurselor şi Industriei;
    - reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
    - ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al Regiei autonome "Renel".
    ART. 16
    Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societăţi comerciale cu care respectiva regie autonomă întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
    ART. 17
    Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie persoanele care au suferit condamnări pentru delapidare, furt, tilharie, distrugere cu intenţie, înşelăciune, gestiune frauduloasă, abuz de încredere comis în dăuna avutului obştesc sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mită, arestare nelegală şi cercetare abuzivă şi infracţiuni contra păcii şi omenirii.
    ART. 18
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
    ART. 19
    Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt următoarele:
    19.1. aproba structura organizatorică şi funcţională a "Renel";
    19.2. aproba programele de producţie de energie electrica şi termica în corelare cu cererile consumatorilor şi resursele de energie primara alocate;
    19.3. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget;
    19.4. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenta altor organe;
    19.5. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al "Renel" în caz de excedent sau echilibru. In situaţiile în care cheltuielile depăşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevăzute de legislaţia în vigoare către organele competente, spre aprobare;
    19.6. stabileşte şi defalca subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii;
    19.7. stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora;
    19.8. răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu;
    19.9. aproba înstrăinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei, cu o valoare de maximum 10 milioane lei;
    19.10. propune tarifele şi urmăreşte aplicarea acestora pentru energia electrica şi termica;
    19.11. aproba utilizarea fondului valutar;
    19.12. aproba asocierea potrivit legii cu persoane fizice sau juridice din ţara şi străinătate;
    19.13. asigura şi răspunde de respectarea reglementărilor legale privind protecţia mediului înconjurător;
    19.14. aproba statutul personalului "Renel";
    19.15. stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege;
    19.16. aproba orice alte probleme privind activitatea "Renel", cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna sau la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii săi, ori de cîte ori este nevoie.
    ART. 21
    Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii, pe baza de contract.
    ART. 22
    Trimestrial şi anual consiliul de administraţie prezintă Ministerului Resurselor şi Industriei un raport asupra activităţii în perioada expirată şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
    ART. 23
    Directorul general al "Renel" este numit prin ordin al ministrului resurselor şi industriei.
    ART. 24
    Directorul general al "Renel" conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintă regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. De asemenea, angajează şi concediază personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducătorii filialelor şi instituţiilor subordonate acesteia.

    VI. Bugetul şi administrarea acestuia
               Relaţii financiare

    ART. 25
    Corelat cu contractele încheiate pentru energie electrica şi energie termica, "Renel" determina anual volumul de venituri realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe beneficiu datorată bugetului statului, conform legii.
    ART. 26
    Partea de cheltuieli care depăşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţionează de la bugetul de stat conform legii.
    ART. 27
    Veniturile şi cheltuielile "Renel" se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "Venituri" sumele provenite din vînzarea energiei electrice şi termice şi a celorlalte produse şi prestaţii, iar la "Cheltuieli" valorile consumate pentru producerea, transportul şi distribuţia energiei electrice şi termice, inclusiv cheltuielile cu amortizarea investiţiilor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea instalaţiilor energetice, precum şi rambursarea creditelor şi dobînzilor.
    ART. 28
    "Renel" întocmeşte anual bilanţ contabil şi cont de profit şi pierderi după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
    Bilanţul anual şi contul de profituri şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    ART. 29
    Din veniturile realizate după acoperirea cheltuielilor "Renel" constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plăteşte impozitele, taxele, cotele de asigurări şi securitate socială şi celelalte vărsăminte prevăzute de lege.
    Consiliul de administraţie al "Renel" poate hotărî şi crearea altor fonduri în afară celor menţionate la alineatul precedent.
    Partea de venituri rămasă după constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plăţilor prevăzute de lege reprezintă profitul net. Din acest profit o parte se utilizează pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profituri în limita prevederilor legale.
    ART. 30
    In situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, "Renel", pe baza calculelor de fundamentare, determina volumul împrumuturilor necesare activităţii de producere, transport şi distribuţie a energiei electrice şi termice în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia autonomă poate beneficia, în condiţiile legii, de subvenţii de la bugetul de stat sau poate contracta credite bancare.
    ART. 31
    "Renel" hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
    ART. 32
    Activitatea de producere, transport şi distribuţie a energiei electrice fiind supuse comenzii operative prin Dispecerul energetic naţional, ceea ce influenţează în execuţie volumul şi structura producţiei unităţilor, cu consecinţa directa în volumul veniturilor şi cheltuielilor acestora, relaţiile financiare de decontare între unităţile de producere şi cele de distribuţie a energiei electrice se realizează prin reglementări stabilite de consiliul de administraţie.
    ART. 33
    Operaţiunile de încasări şi plati ale "Renel" se efectuează prin conturi deschise la Banca Naţionala a României, Banca Romana pentru Dezvoltare şi Banca Romana de Comerţ Exterior sau alte bănci.

    VII. Relaţiile comerciale

    ART. 34
    Tarifele de livrare a energiei electrice şi termice se propun de "Renel" cu acordul Ministerului Finanţelor şi se aproba de guvern.
    Tarifele se stabilesc în funcţie de tipul şi specificul consumatorilor, perioadele şi intervalele de livrare si, după aprobare, se publica în Monitorul Oficial.
    Celelalte produse, lucrări sau servicii executate de unităţile sau subunităţile sale se supun legilor şi reglementărilor generale privind preţurile.
    ART. 35
    Livrarea energiei electrice şi termice se face pe baza de contracte economice în care vor fi trecute clauze privind modul de defalcare şi tarifare diferenţiată în funcţie de puterile maxime ce pot fi absorbite şi regimul de funcţionare a consumatorilor.
    ART. 36
    Pentru a face fata nevoilor de combustibil, materii şi materiale necesare funcţionarii şi dezvoltării sistemului energetic naţional, "Renel" constituie din timp stocuri de siguranţa care se înscriu în bugetul de cheltuieli.
    ART. 37
    "Renel" poate realiza, conform legii, lucrări şi sa-si asigure furnituri pe baza de licitaţie publica prin orice societate comercială din ţara şi străinătate.

    VIII. Dispoziţii referitoare la personal

    ART. 38
    Personalul "Renel" de orice categorie sau specialitate, din activitatea de exploatare, întreţinere şi reparaţii care concura nemijlocit la funcţionarea sistemului energetic naţional, este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.
    Prin statut se reglementează cel puţin:
    - constituirea comisiilor de personal şi atribuţiile şi competentele acestora;
    - sistemul de admitere în serviciu, promovare şi ieşire din serviciu, autorizare pe post;
    - îndatoririle salariaţilor pe niveluri ierarhice;
    - modul de aplicare a sancţiunilor;
    - sistemul propriu de salarizare;
    - sistemul de recompense;
    - alte prevederi specifice referitoare la protecţia socială a personalului (servicii medicale proprii, servicii de tratament şi recuperare a forţei de munca etc.).

    IX. Dispoziţii finale

    ART. 39
    Litigiile de orice fel în care este implicata "Renel" sînt de competenta instanţelor judecătoreşti de drept comun.
    ART. 40
    Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale.

                             ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016