Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARAREA ARBITRALA din 30 septembrie 2011  avand drept obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratiile cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental    Twitter Facebook
Cautare document

HOTARAREA ARBITRALA din 30 septembrie 2011 avand drept obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneratiile cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental

EMITENT: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 7 octombrie 2011

    Completul de arbitraj este constituit din:
    - Uliescu Marilena - preşedinte
    - David Alice Mihaela - arbitru
    - Nitu Ion - arbitru
    - Ştiolicã Florin - arbitru
    - Ionescu Mircea Felix Melineşti - arbitru

    Pe rol se aflã soluţionarea cererii de arbitraj formulate de cãtre Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) în contradictoriu cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Federaţia Industriei Hoteliere din România, Asociaţia Transportatorilor din România, Societatea Comercialã Praktiker România - S.R.L., cerere având drept obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţiile cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental.
    Dezbaterile au avut loc la data de 26 septembrie 2011, fiind consemnate în încheierea de şedinţã care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    Ţinând seama de înscrisurile depuse de pãrţi, de dezbaterile şi concluziile acestora,
    prin cererea arbitralã formulatã, UCMR-ADA a solicitat sã se stabileascã forma finalã a Metodologiei privind stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental, având în vedere forma metodologiei pe care aceştia au depus-o.
    La acest termen au fost prezenţi din partea AMRCR domnul avocat Adrian Manolache, iar din partea UCMR-ADA domnul avocat Roatã Palade Alexandru şi doamna director general Ana Achim.
    UCMR-ADA depune concluziile scrise, nr. SGCA 260 din 26 septembrie 2011.
    Pãrţile susţin concluziile pe fond astfel:
    UCMR-ADA precizeazã cã forma Metodologiei propuse este una îmbunãtãţitã faţã de cea anterioarã, fiind prevãzutã o diversificare mult mai mare a utilizatorilor/remuneraţiilor. Remuneraţiile pentru aceastã categorie de utilizatori (hypermarketuri) sunt stabilite în funcţie de suprafaţã. Reprezentantul UCMR-ADA susţine forma propusã a metodologiei, care va fi urmãritã de cãtre inspectorii sãi şi care prevede şi o indexare conform legii.
    Cu privire la propunerea AMRCR de acordare a unor tarife diminuate pentru utilizatorii mari, cu suprafaţã mare, care se extind, invocã apariţia discriminãrii în raport cu utilizatorii deţinãtori ai unor suprafeţe mai mici şi constante, nesupuse extinderilor.
    AMRCR menţioneazã cã în anul 2006, deşi funcţiona şi avea reprezentativitate, nu a participat la negocierea metodologiei anterioare, încã în vigoare. Astfel, în 2009 au iniţiat negocieri conform legii, negocierile având loc în cele din urmã pe proiectul de metodologie propus de UCMR-ADA. Divergenţe au existat în ceea ce priveşte stabilirea remuneraţiilor, AMRCR fiind de acord cu palierele de suprafaţã propuse de UCMR-ADA. Astfel, AMRCR a susţinut, în primul rând, principiul rabatului de volum, respectiv stabilirea unor remuneraţii mai mici pentru utilizatorii care se dezvoltã, se extind. Potrivit acestui principiu, reprezentantul AMRCR prezintã urmãtorul mecanism: utilizatorii se dezvoltã, remuneraţiile devin mai mari, colectãrile cresc, astfel se impun reduceri ale remuneraţiilor pentru hypermarketuri.
    De asemenea, pune în vedere sã se ţinã cont de puterea de cumpãrare actualã mult diminuatã şi sã fie prevãzute şi criterii de ajustare în funcţie de situaţia economicã existentã la momentul respectiv.
    UCMR-ADA aratã în replicã cã preţurile au crescut şi implicit profitul acestor lanţuri de unitãţi. De asemenea, aratã cã magazinele mici au dispãrut din cauza apariţiei acestor lanţuri, magazine care plãteau remuneraţii pentru comunicare publicã. Pe cale de consecinţã, remuneraţiile colectate pentru titularii de drepturi au scãzut. Totodatã, invocã criteriul publicului potenţial şi al clientelei efective ale acestor unitãţi, care este unul semnificativ, fiind în fapt publicul cãtre care se comunicã public muzica.
    Nu acceptã propunerea AMRCR privind reducerea pentru o singurã entitate în funcţie de numãrul de magazine deţinute, UCMR-ADA arãtând cã sunt acte de comunicare publicã diferite, considerând propunerea injustã şi inacceptabilã. Pentru aceste motive, nu acceptã dubla reducere propusã de AMRCR, nici modificarea pct. 13 din metodologie.
    AMRCR susţine cã nu este vorba de o dublã reducere.
    AMRCR nu depune concluziile susţinute în format scris.

                              COMPLETUL DE ARBITRI
                                   constatã:

    Se reţine faptul cã, în cadrul comisiei de negociere, constituitã prin Decizia nr. 119/2010 a Oficiului Român pentru Drepturi de Autor, pãrţile nu au putut conveni forma finalã a metodologiei supusã negocierii.
    De la data constituirii comisiei de negociere şi pânã la depunerea cererii de iniţiere a procedurii arbitrale au trecut mai mult de 30 de zile.
    Se constatã astfel, în raport cu prevederile art. 131^1 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, legala învestire a completului arbitral pentru a soluţiona cererea de arbitraj formulatã de cãtre UCMR-ADA în vederea stabilirii formei finale a metodologiei ce are ca obiect stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publicã a acestora în scop ambiental.
    Completul de arbitraj reţine, potrivit celor dispuse prin încheierile de şedinţã anterioare, decãderea legalã din dreptul de a depune probe şi de a formula concluzii pe durata arbitrajului, în conformitate cu prevederile art. 131^1 din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru urmãtorii membri ai comisiei de negociere, desemnatã prin Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 199/2010: Asociaţia Transportatorilor din România, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, Federaţia Industriei Hoteliere din România, Societatea Comercialã Praktiker România - S.R.L.
    Reţine astfel completul de arbitraj cã aceste pãrţi nici nu au depus în cadrul arbitrajului cereri, înscrisuri sau contrapropuneri cu privire la proiectul de metodologie supus arbitrajului de cãtre UCMR-ADA.
    Completul de arbitraj constatã cã Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a transmis UCMR-ADA în cadrul negocierilor o propunere privind stabilirea unor remuneraţii forfetare/camerã/pe lunã pentru unitãţile de cazare, diferenţiatã în funcţie de clasificarea acestora.
    În cadrul concluziilor formulate în arbitraj, UCMR - ADA a agreat şi a susţinut cuprinderea în metodologie, pentru unitãţile de cazare, a remuneraţiilor propuse de cãtre Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc în cadrul negocierilor.
    Faţã de aceste aspecte, reţinând şi faptul cã în cadrul arbitrajului, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc sau vreun alt reprezentant al utilizatorilor nu a contestat aceastã propunere, completul de arbitraj reţine şi incidenţa dispoziţiilor art. 969 din Codul civil cu privire la stabilirea remuneraţiilor datorate de cãtre unitãţile de cazare.
    Completul de arbitraj apreciazã ca fiind întrunitã astfel şi cerinţa caracterului echitabil pentru autori a remunerãrii în forma propusã de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc şi acceptatã de cãtre UCMR - ADA pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental în unitãţile de cazare, propunere ce va constitui pct. 1 al tabelului care face parte integrantã din metodologie.
    Potrivit punctului de vedere depus în arbitraj şi potrivit celor susţinute în cadrul dezbaterilor, în calitatea sa de reprezentant al utilizatorilor în cadrul comisiei de negociere, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a formulat şi a susţinut, în esenţã, urmãtoarele propuneri sau observaţii cu privire la forma de metodologie propusã de cãtre UCMR - ADA pentru a fi stabilitã prin arbitraj:
    - stabilirea unor remuneraţii mai mici decât cele propuse de cãtre UCMR - ADA la pct. 4 din tabel - "Unitãţi comerciale sau de prestãri cu activitate continuã";
    - stabilirea unui sistem de reduceri a remuneraţiilor cu pânã la 35% pentru unitãţi comerciale sau de prestãri cu activitate continuã fie în funcţie de valoarea totalã a remuneraţiilor lunare plãtite de cãtre un utilizator, fie în funcţie de spaţiul cumulat al unitãţilor unui utilizator;
    - excluderea de la calculul remuneraţiilor a spaţiilor de depozitare, a birourilor administrative, a parcãrilor etc.
    Analizând apãrãrile şi propunerile formulate de cãtre Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, completul de arbitraj le va respinge ca nefondate pentru considerentele ce urmeazã:
    Completul de arbitraj apreciazã cã remuneraţiile propuse de cãtre UCMR - ADA sunt de naturã a respecta cerinţa impusã de art. 11 bis din Convenţia de la Berna, la care România a aderat prin Legea nr. 77/1998, de a nu se aduce atingere dreptului autorului de a obţine o remuneraţie echitabilã, stabilitã de autoritatea competentã, în absenţa unui acord amiabil.
    În considerarea caracterului echitabil al remuneraţiilor, completul arbitral are în vedere şi necesitatea ca nivelul remuneraţiilor sã fie de naturã a încuraja activitatea creatoare ca principal element al dezvoltãrii culturale.
    Pe de altã parte, completul de arbitraj reţine cã propunerea de metodologie depusã de cãtre UCMR - ADA în arbitraj, prin stabilirea la pct. 4 din tabel a mai multor paliere în funcţie de suprafaţã şi a unei modalitãţi de stabilire a remuneraţiilor şi pentru unitãţi cu suprafeţe mai mici de 6.000 mý rãspunde mai bine cerinţei diferenţierii remuneraţiilor în funcţie de suprafaţa unitãţii.
    Completul arbitral reţine cã acest tip de diferenţiere, în funcţie de suprafaţã, a fost agreat şi stabilit şi prin metodologiile anterioare.
    Completul de arbitraj apreciazã ca nefondatã şi neechitabilã propunerea de diminuare a remuneraţiilor cuvenite autorilor de opere muzicale potrivit propunerii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
    Se reţine faptul cã, potrivit propunerii UCMR - ADA, remuneraţia/mý/lunã se reduce pe mãsurã ce suprafaţa unitãţii comerciale este mai mare. Şi din aceastã perspectivã este inechitabilã acordarea unor noi reduceri, suplimentare, pentru unitãţi comerciale, în considerarea faptului cã ar deţine în mod cumulat suprafeţe mai mari. Nu mai puţin, se constatã cã reducerile suplimentare sunt pretinse de cãtre Asociaţia Marilor Reţele din România, plecându-se de la o bazã de calcul micşoratã prin reducerile anterioare, survenite în raport cu suprafeţele mai mari, deţinute în mod cumulat. Acest tip de calcul al unor reduceri suplimentare aplicate unor baze de calcul deja micşorate ar induce un sistem de tip recurent de micşorare a remuneraţiilor datorate de cãtre un utilizator, ceea ce ar conduce, pe cale de consecinţã, la stabilirea unor remuneraţii cu totul inechitabile pentru creatorii de opere.
    Reducerea remuneraţiei în funcţie de valoarea lunarã a remuneraţiei datorate de cãtre un utilizator reprezintã, în esenţã, o propunere de reducere suplimentarã a remuneraţiei în funcţie de suprafaţã, dar exprimatã în alţi termeni şi este, în egalã mãsurã, apreciatã ca inechitabilã, pentru aceleaşi considerente.
    Nefondatã este şi propunerea Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România de a nu fi luatã în calcul, la determinarea remuneraţiilor datorate de cãtre un utilizator, comunicarea publicã a operelor muzicale în spaţii precum: birouri, spaţii administrative, depozite, parcãri etc.
    Completul de arbitraj are în vedere, cu prioritate, dreptul patrimonial recunoscut autorilor de art. 13 lit. f) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de a autoriza sau de a interzice comunicarea publicã a operelor muzicale.
    Limitele legale ale exercitãrii drepturilor patrimoniale de autor sunt în mod expres şi limitativ prevãzute de Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nu pot fi extinse pe cale de analogie sau de interpretare.
    Printre aceste limite legale nu se regãseşte şi situaţia invocatã de cãtre Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.
    Mai mult, potrivit art. 11 bis din Convenţia de la Berna, la care România a aderat prin Legea nr. 77/1998, legislaţiile naţionale nu pot aduce atingere dreptului autorilor de a obţine o remuneraţie echitabilã, stabilitã de cãtre autoritãţile competente, în lipsa unui acord amiabil.
    Completul de arbitraj are în vedere definirea noţiunii de "comunicare publicã" la art. 14 din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi constatã cã spaţiile menţionate de cãtre Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România reprezintã, în sensul legii, locuri deschise publicului, sau orice loc în care se adunã un numãr de persoane care depãşeşte cercul normal al membrilor unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, motiv pentru care propunerea Asociaţiei Marilor Reţele din România este nelegalã.
    Mai reţine completul arbitral cã Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România nu a depus la dosarul cauzei nicio probã, limitându-se la formularea unor silogisme şi raţionamente juridice. Acest fapt nu poate conduce decât cãtre sfera de reglementare circumstanţiatã de art. 1199 din Codul civil a prezumţiilor simple.
    Or, prezumţiile simple nu pot constitui, prin ele însele, mijloace de probã, decât dacã sunt coroborate şi cu alte mijloace probatorii.
    Mai mult decât atât, silogismele şi raţionamentele formulate de cãtre Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România sunt întemeiate pe premise false, fapt care genereazã concluzii false. Premisa majorã pe care îşi întemeiazã apãrãrile AMRCR este de naturã comercialã, cãzând deci în sfera normelor de reglementare specifice actelor şi faptelor obiective de comerţ, în speţã a Codului comercial şi uzanţelor comerciale, pe când premisele cauzei deduse judecãţii sunt specifice sferei de reglementare în materia creaţiei intelectuale, supusã Legii nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Ar fi cu totul improprie grefarea unei instituţii cu puternice accente comerciale pe instituţii edictate în scopul asigurãrii drepturilor autorilor pentru obţinerea unor remuneraţii echitabile.

                              Pentru aceste motive
                             COMPLETUL DE ARBITRAJ
                                   hotãrãşte:

    Admite cererea formulatã de cãtre UCMR - ADA aşa cum a fost formulatã.
    Stabileşte forma finalã a metodologiei privind remuneraţiile cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental astfel:

                                  METODOLOGIE
                 privind remuneraţiile cuvenite titularilor de
                drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale
        pentru comunicarea publicã a operelor muzicale în scop ambiental

    1. Utilizatorii de opere muzicale în scop ambiental au obligaţia ca, înaintea oricãrei utilizãri de opere muzicale, sã obţinã din partea UCMR - ADA autorizaţia licenţã neexclusivã pentru utilizarea operelor muzicale şi sã plãteascã remuneraţii potrivit tabelului din prezenta metodologie, indiferent de durata efectivã a utilizãrii.
    2. În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) comunicare publicã a operelor muzicale în scop ambiental - comunicarea uneia sau mai multor opere muzicale fãcutã într-un loc deschis publicului ori în orice loc în care se adunã sau are acces, concomitent ori succesiv, un numãr de persoane care depãşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea realizãrii comunicãrii şi de mijloacele tehnice folosite, cu scopul de a crea ambianţa pentru desfãşurarea oricãrei alte activitãţi ce nu necesitã în mod indispensabil utilizarea operelor muzicale;
    b) utilizator de opere muzicale în scop ambiental - orice persoanã juridicã sau fizicã autorizatã, care deţine ori foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere, împrumut etc.) spaţii, închise ori deschise, în care sunt instalate sau deţinute aparate şi orice alte mijloace tehnice ori electronice cum ar fi: televizoare, receptoare radio, casetofoane, combine muzicale, echipament informatic, CD-player, instalaţii de amplificare şi orice alte aparate ce permit recepţia, redarea sau difuzarea sunetelor sau imaginilor însoţite de sunet.
    3. În situaţia închirierii, subînchirierii sau a oricãrui alt mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publicã a operelor muzicale, deţinãtorii, cu orice titlu, persoane juridice ori fizice ce utilizeazã acele pãrţi din spaţiu vor plãti, potrivit spaţiului utilizat, remuneraţii în conformitate cu prezenta metodologie.
    4. Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se efectueazã lunar. Termenul-limitã de platã este data de 15 a lunii pentru care se face plata. La remuneraţiile prevãzute de prezenta metodologie se adaugã cota legalã de TVA.
    5. Pentru întârzieri la platã utilizatorii datoreazã penalitãţi de 0,5%/zi de întârziere.
    6. Pentru perioada pentru care utilizatorul nu a încheiat autorizaţie licenţã neexclusivã cu UCMR-ADA, acesta are obligaţia de a plãti UCMR-ADA o sumã egalã cu triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate dacã ar fi încheiat autorizaţia licenţã neexclusivã.
    7. Organismele de gestiune colectivã pot monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop ambiental. Reprezentanţii organismelor de gestiune colectivã pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrãrile astfel efectuate fãcând dovada deplinã a utilizãrii operelor muzicale în scop ambiental.
    8. Utilizatorii menţionaţi la pct. 1 din tabel au obligaţia de a comunica UCMR - ADA certificatele de clasificare a unitãţilor de cazare deţinute.
    9. Utilizatorii au obligaţia de a comunica UCMR - ADA, în termen de 10 zile de la solicitare, copii ale planurilor cadastrale ale spatiilor pe care le deţin cu orice titlu sau, în absenţa acestora, copii ale actelor prin care au dobândit proprietatea ori folosinţa spaţiilor (contract de vânzare-cumpãrare, donaţie, contract de închiriere, comodat etc.) şi de a comunica orice alte documente şi/sau informaţii solicitate în baza art. 130 lit. h) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    10. În cazul în care un utilizator urmeazã sã înceteze utilizarea operelor muzicale, acesta este obligat sã transmitã la sediul central al organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, înainte de data încetãrii utilizãrii operelor muzicale, o notificare scrisã cuprinzând: denumirea şi sediul utilizatorului, numãrul şi data autorizaţiei încheiate cu organismul de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, adresa completã a locaţiei unde înceteazã utilizarea şi data la care va înceta utilizarea. În absenţa unei astfel de notificãri scrise, comunicate cãtre sediul central al organismului de gestiune colectivã a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorul datoreazã în continuare remuneraţiile prevãzute de prezenta metodologie, conform autorizaţiei licenţã neexclusivã, fãrã a putea invoca o eventualã încetare a utilizãrii operelor muzicale.
    11. Remuneraţiile forfetare se pot modifica anual, potrivit art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificãri se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivã, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisã în 5 zile de la data depunerii, şi intrã în vigoare de la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care au fost publicate.
    12. Pentru alte modalitãţi de utilizare pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabele, organismul de gestiune colectivã poate încheia prin negociere autorizaţii licenţã neexclusivã cu utilizatorii.
    13. În situaţia în care un utilizator deţine sau foloseşte mai multe spaţii, remuneraţia se datoreazã distinct pentru fiecare spaţiu în parte.
    14. Prezenta metodologie intrã în vigoare la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã tuturor utilizatorilor de opere muzicale în scop ambiental.

                                     TABEL
                    Remuneraţii datorate pentru comunicarea
                publicã a operelor muzicale în scop ambiental*)



 ┌────────────────────┬─────────────────────────────────┬────────────────────┬──────────────────────────┐
 │ │ Structuri de primire turistice │ Clasificare │ Remuneraţie/camerã/lunã │
 │ │ cu funcţiuni de cazare │- stele/margarete - │ │
 │ ├────┬────────────────────────────┼────┬───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │Hoteluri, hoteluri aparta- │ a. │ pânã la 2 │ 2 lei │
 │ │ │ment, moteluri, hosteluri, │ │stele/margarete│ │
 │ │ │vile turistice,bungalow-uri,├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │cabane turistice, sate de │ b. │ 3 │ 3 lei │
 │1. Unitãţi de cazare│ │vacanţã, campinguri, popa- │ │stele/margarete│ │
 │ │1.A │suri turistice, cãsuţe tip ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │camping, apartamente sau │ c. │ 4 │ 4 lei │
 │ │ │camere de închiriat, struc- │ │stele/margarete│ │
 │ │ │turi de primire cu funcţiuni├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │de cazare pe pontoane pluti-│ d. │ 5 │ 5 lei │
 │ │ │toare, nave fluviale şi │ │stele/margarete│ │
 │ │ │maritime, pensiuni turistice│ │ │ │
 │ │ │şi pensiuni agroturistice │ │ │ │
 └────────────────────┴────┴────────────────────────────┴────┴───────────────┴──────────────────────────┘






 ┌────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────────────────────┐
 │ │ Tipul de unitãţi de alimentaţie │ Suprafaţa │ Remuneraţie/lunã │
 │ │ │ (mý) │ │
 │ ├────┬────────────────────────────┬────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ pânã la 50 │ 60 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │Restaurante, terase, baruri,│ b. │ 51-100 │ 130 lei │
 │ │2.A │birturi, berãrii, fast-food,├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │pizzerii etc. │ c. │ 101-200 │ 180 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ d. │ 201-300 │ 250 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ e. │ 301-400 │ 300 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ f. │ 401-500 │ 350 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ │ │350 lei plus 50 lei pentru│
 │ 2. Unitãţi de │ │ │ g. │ Peste 500 │fiecare tranşã de pânã la │
 │alimentaţie publicã │ │ │ │ │100 mý/ suplimentarã │
 │ din oraşe ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ şi staţiuni │ │ │ a. │ Pânã la 50 │ 80 lei │
 │ turistice**) │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │Restaurante, terase, baruri,│ b. │ 51-100 │ 180 lei │
 │ │2.B │birturi, berãrii, fast-food,├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │pizzerii etc. în care comu- │ c. │ 101-200 │ 250 lei │
 │ │ │nicarea publicã a operelor ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │muzicale se face prin pres- │ d. │ 201-300 │ 320 lei │
 │ │ │taţii ale artiştilor inter- ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │preţi sau formaţii de │ e. │ 301-400 │ 380 lei │
 │ │ │artişti ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ f. │ 401-500 │ 440 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ │ │440 lei plus 60 lei pentru│
 │ │ │ │ g. │ Peste 500 │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┴────┴───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │2.C │ Sãli de nunţi, petreceri, baluri şi alte │ 300 lei/eveniment │
 │ │ │ evenimente deţinute cu orice titlu │ │
 ├────────────────────┼────┼────────────────────────────┬────┬───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ pânã la 100 │ 60 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │Restaurante, terase, baruri,│ b. │ 101-200 │ 150 lei │
 │ │3.A │birturi, berãrii, fast-food,├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │pizzerii etc. │ c. │ 201-300 │ 200 lei │
 │ 3. Unitãţi de │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │alimentaţie publicã │ │ │ d. │ 301-400 │ 250 lei │
 │ din comune şi │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ sate**) │ │ │ │ │250 lei plus 30 lei pentru│
 │ │ │ │ 3. │ Peste 400 │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┴────┴───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │3.B │ Sãli de nunţi, petreceri, baluri şi alte │ 100 lei/eveniment │
 │ │ │ evenimente deţinute cu orice titlu │ │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────┬───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ Tipul unitãţii │ Suprafaţa │ Remuneraţie/lunã │
 │ │ │ (mý) │ │
 │ ├────┬────────────────────────────┬────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ pânã la 100 │ 70 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 101-200 │ 90 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ 201-300 │ 120 lei │
 │ 4. Unitãţi │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ comerciale │ │ │ d. │ 301-400 │ 150 lei │
 │ sau de prestãri │4.A │Magazine de orice tip, mall,├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ cu activitate │ │ supermarket, hipermarket, │ e. │ 401-500 │ 170 lei │
 │ continuã**), ***) │ │ galerii comerciale etc. ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ f. │ 501-600 │ 200 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ g. │ 601-700 │ 230 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ h. │ 701-800 │ 260 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ i. │ 801-900 │ 280 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ j. │ 901-1.000 │ 300 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ k. │ 1.001-2.000 │ 600 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ l. │ 2.001-3.000 │ 900 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ m. │ 3.001-4.000 │ 1.200 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ n. │ 4.001-5.000 │ 1.500 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ o. │ 5.001-6.000 │ 1.800 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ │ │ 1.800 lei la care se │
 │ │ │ │ p. │ Peste 6.000 │ adaugã 200 lei pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │ 1.000 mý ce depãşeşte │
 │ │ │ │ │ │ suprafaţa de bazã │
 │ │ │ │ │ │ de 6.000 mý │
 ├────────────────────┼────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │5.Unitãţi comerciale│ │ │ a. │ pânã la 50 │ 35 lei │
 │ sau de prestãri │5.A │ Magazine de orice tip cu ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ cu activitate │ │suprafaţa mai micã de 200 mý│ b. │ 51-100 │ 50 lei │
 │ continuã cu │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ suprafeţe mai mici │ │ │ c. │ 101-200 │ 70 lei │
 │ de 200 mý │ │ │ │ │ │
 │situate în comune şi│ │ │ │ │ │
 │ sate**),***) │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────┼────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 50 │ 200 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 51-100 │ 300 lei │
 │ │6.A │ Sãli de jocuri de noroc ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ 101-200 │ 400 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ d. │ 201-300 │ 500 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ e. │ 301-400 │ 600 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ │ │600 lei plus 100 lei pen- │
 │ │ │ │ f. │ Peste 400 │tru fiecare tranşã de pânã│
 │ │ │ │ │ │la 100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 200 │ 1.000 lei │
 │ │6.B │ Cazinouri ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ Peste 200 │ 1.700 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 50 │ 50 lei │
 │ 6. Agrement, │6.C │ Sãli de internet ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ centre medicale, │ │ │ b. │Între 51 şi 100│ 70 lei │
 │ birouri │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ Peste 100 │70 lei plus 50 lei pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 100 │ 70 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 101-200 │ 100 lei │
 │ │6.D │ Sãli de biliard, bowling, ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ popice, tenis de masã etc. │ c. │ 201-300 │ 150 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ d. │ Peste 300 │150 lei plus 50 lei pentru│
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 200 │ 50 lei │
 │ │6.E │ Patinoare şi piscine ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ Peste 200 │ 100 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 100 │ 50 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 101-200 │ 80 lei │
 │ │6.F │ Parcuri de distracţie, ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ orãşele şi sate de vacanţã │ c. │ 201-500 │ 150 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ d. │ Peste 500 │150 lei plus 70 lei pentru│
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │200 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 100 │ 100 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │6.G │ Şcoli de dans │ b. │ 101-200 │ 150 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ Peste 200 │150 lei plus 70 lei pentru│
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 200 │ 100 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ Între 201 şi │ 150 lei │
 │ │6.H │Sãli de gimnasticã aerobicã,│ │ 400 │ │
 │ │ │ fitness, culturism şi alte ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ asemenea │ c. │ Peste 400 │150 lei plus 40 lei pentru│
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │100 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 50 │ 20 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 51-100 │ 30 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ 101-300 │ 40 lei │
 │ │6.I │Locuri de joacã pentru copii├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ d. │ 301-400 │ 50 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ e. │ 401-500 │ 60 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ f. │ Peste 500 │60 lei plus 15 lei pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │200 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┴────┴───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │6.J │ Muzee │ 50 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │6.K │ Birouri sau centre administrative │ 25 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │6.L │ Centre sau cabinete medicale ori de tratament │ 50 lei │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ Tipul evenimentului │ Remuneraţie/eveniment │
 ├────────────────────┼────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ Petreceri organizate cu ocazia unor colocvii, │ │
 │ │7.A │ simpozioane, congrese, vernisaje, lansãri de │ 150 lei │
 │ 7. Evenimente │ │carte sau discuri, reuniuni profesionale şi alte │ │
 │ ocazionale │ │ asemenea │ │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │7.B │Petreceri organizate de persoane juridice pentru │ 50 lei │
 │ │ │salariaţi în alte spaţii decât cele prevãzute la │ │
 │ │ │ pct. 2.C şi 3.B │ │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │7.C │Nunţi, botezuri în alte spaţii decât cele de la │ 60 lei │
 │ │ │ pct. 2.C şi 3.B │ │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │7.D │ Parade de modã, concursuri de frumuseţe │ 400 lei │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────┬───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ Tipul unitãţii │ Suprafaţa │ Remuneraţie/zi │
 │ │ │ (mý) │ │
 │ ├────┬────────────────────────────┬────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 200 │ 100 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 201-500 │ 200 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ 501-1.500 │ 400 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ d. │ 1.501-2.500 │ 700 lei │
 │ │8.A │ Târguri sau expoziţii ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ în spaţii acoperite │ e. │ 2.501-3.500 │ 1.000 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ f. │ 3.501-4.500 │ 1.500 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ │ │1.500 lei plus 500 lei │
 │ 8. Târguri │ │ │ g. │ Peste 4.500 │pentru fiecare tranşã de │
 │ şi expoziţii │ │ │ │ │pânã la 1.000 mý/ │
 │ │ │ │ │ │suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ a. │ Pânã la 500 │ 70 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 501-1.000 │ 130 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ 1.001-2.000 │ 200 lei │
 │ │8.B │ Târguri sau expoziţii în ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ spaţii descoperite │ d. │ 2.001-3.500 │ 300 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ e. │ Peste 3.500 │300 lei plus 70 lei pentru│
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │1.000 mý/suplimentarã │
 ├────────────────────┼────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │8.C │ Târguri mobile (cort) │ a. │ Pânã la 200 │ 30 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ 201-400 │ 50 lei │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ Peste 400 │50 lei plus 30 lei pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │200 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │8.D │Târguri, iarmaroace sau │ a. │ Pânã la 200 │ 20 lei │
 │ │ │talciocuri în aer liber ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ Între 201 şi │ 40 lei │
 │ │ │ │ │ 500 │ │
 │ │ │ ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ c. │ Peste 500 │40 lei plus 30 lei pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │500 mý/suplimentarã │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │8.E │Expoziţii de artã, ştiinţã, │ a. │ Pânã la 200 │ 30 lei │
 │ │ │carte şi alte asemenea ├────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │ │ │ b. │ Peste 200 │ 50 lei │
 ├────────────────────┼────┴────────────────────────────┴────┴───────────────┼──────────────────────────┤
 │ 9. Standuri │ │ Remuneraţie/lunã/stand │
 │mobile cu activitate│ Tipul standului │ sau magazin mobil │
 │ permanentã ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │9.A │Magazine (standuri) mobile │ 20 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │9.B │Standuri în pieţe, târguri sau alte locuri │ 15 lei │
 │ │ │publice │ │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 10. Transporturi │ Mijloc de transport │ Remuneraţie/mijloc │
 │ terestre sau │ │ de transport/lunã │
 │ maritime de ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ pasageri │10.A│Autobuze, troleibuze, tramvaie │ 25 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.B│Microbuze │ 30 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.C│Taxiuri │ 15 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.D│Autocare de transport intern şi internaţional │ 60 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.E│Vehicule de agrement (trenuleţe, remorci, │ 80 lei │
 │ │ │platforme, atelaje) │ │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.F│Autoturisme închiriate (rent a car) │ 50 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.G│Trenuri de pasageri cu trafic intern │ 100 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.H│Vagoane-restaurant sau bar │ 100 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.I│Ambarcaţiuni de agrement pe lacuri/râuri │ 60 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.J│Ambarcaţiuni de agrement fluviale şi maritime │ 100 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.K│Ambarcaţiuni de transport pasageri │ 60 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.L│Telegondole, telecabine etc. │ 20 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │10.M│Ascensoare │ 10 lei │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 11. Transporturi │ Mijloc de transport │ Remuneraţie/ │
 │ aeriene de │ │ lunã/aeronavã │
 │ pasageri****) ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │11.A│Aeronave de orice tip │ 200 lei │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 12. Spaţii de │ Spaţii de aşteptare situate în: │ Remuneraţie/spaţiu │
 │ aşteptare │ │ de aşteptare/lunã │
 │ ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │12.A│Aeroporturi cu trafic internaţional │ 200 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │12.B│Aeroporturi cu trafic intern │ 100 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │12.C│Gãri │ 60 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │12.D│Autogãri │ 50 lei │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │12.E│Staţii de metrou, tramvai sau troleibuz │ 20 lei │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────┬───────────────┼──────────────────────────┤
 │ 13. Parcãri │ Capacitate │ Suprafaţa(mý) │ Remuneraţie/lunã │
 │ ├────┬────────────────────────────┬────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │13.A│ │ a. │ Pânã la 500 │ 50 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │13.B│ │ b. │ 501-1.000 │ 100 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │13.C│ 101-200 de locuri │ c. │ 1.001-2.000 │ 130 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │13.D│ 201-450 de locuri │ d. │ 2.001-3.000 │ 160 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │13.E│ 451-500 de locuri │ e. │ 3.001-5.000 │ 200 lei │
 │ ├────┼────────────────────────────┼────┼───────────────┼──────────────────────────┤
 │ │13.F│ Peste 500 de locuri │ f. │ Peste 5.000 │200 lei plus 50 lei pentru│
 │ │ │ │ │ │fiecare tranşã de pânã la │
 │ │ │ │ │ │1.000 mý/suplimentarã │
 ├────────────────────┼────┴────────────────────────────┴────┴───────────────┼──────────────────────────┤
 │14. Parcuri, pieţe, │ Tipul utilizãrii │ Remuneraţie/difuzor/lunã │
 │piaţete, intersec- ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ ţii, plaje, │14.A│Comunicarea publicã a operelor muzicale prin │ 50 lei │
 │ştranduri, pârtii │ │difuzoare sau prin orologii (fãrã interpreţi), │ │
 │ pentru schi │ │instalate în parcuri, grãdini, pieţe, piaţete, │ │
 │ │ │intersecţii, plaje, ştranduri, pârtii (nu include│ │
 │ │ │şi remuneraţia pentru manifestãri artistice) │ │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 15. Call center │ Tipul utilizãrii │ Remuneraţie/lunã/linie │
 │ │ │ telefonicã │
 │ ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │15.A│Call center - apel în aşteptare │ 300 lei │
 ├────────────────────┼────┴─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ 16. Stadioane │ Modul de utilizare │ Remuneraţie/eveniment │
 │ şi sãli de sport ├────┬─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │16.A│Muzicã ambientalã (fãrã interpreţi) în timpul │ 200 lei │
 │ │ │evenimentelor sportive desfãşurate pe stadioane │ │
 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
 │ │16.B│Muzicã ambientalã (fãrã interpreţi) în timpul │ 100 lei │
 │ │ │evenimentelor sportive în sãli de sport │ │
 └────────────────────┴────┴─────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┘


________
    *) Remuneraţiile nu conţin TVA.
    **) La determinarea remuneraţiei datorate de utilizatori în funcţie de suprafaţã vor fi luate în considerare toate spaţiile, inclusiv ringurile de dans (bar, terasã, club etc.). Dacã acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activitãţi, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plãti pentru fiecare activitate, respectiv pentru fiecare spaţiu dotat cu casã de marcat şi/sau vânzãtor.
    ***) Se considerã utilizare pentru proba tehnicã de suporturi sau aparate utilizarea operelor muzicale în prezenţa clientului care a solicitat o astfel de testare, prin intermediul unui aparat audio oferit spre vânzare şi supus testãrii la standuri special amenajate. Nu reprezintã probã tehnicã, ci utilizare în scop ambiental a operelor muzicale menţinerea în stare de funcţionare a unuia sau mai multor aparate în incinta unitãţii comerciale ori în afara acesteia.
    ****) La transportul de pasageri aerian remuneraţiile forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursã. Se considerã utilizator în cadrul activitãţii de taxi prestatorul de servicii (compania) sub a cãrui marcã sau denumire se exercitã activitatea, pentru toate autoturismele care sunt inscripţionate cu marca ori denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborãri cu persoane fizice autorizate sau alte terţe persoane.

    Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Completul de arbitraj:
                           Uliescu Marilena
                          David Alice Mihaela
                               Niţu Ion
                            Ştiolicã Florin
                      Ionescu Mircea Felix Melineşti


                                      ----
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice