Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 986 din 27 august 2008  privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 986 din 27 august 2008 privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 634 din 2 septembrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 69 alin. (1) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii Camerei Deputaţilor şi Senatului care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor prefectului, se constituie Comisia tehnicã centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
ART. 2
(1) Prefecţii şi preşedinţii tribunalelor iau mãsurile necesare pentru întocmirea listelor cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor şi oficiilor electorale şi locţiitori ai acestora.
(2) Cu cel puţin 35 de zile înainte de ziua votãrii, prefecţii, primarii şi preşedinţii tribunalelor întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora.
(3) Cu cel puţin 30 de zile înainte de ziua votãrii, prefecţii centralizeazã listele prevãzute la alin. (2) şi le transmit spre avizare, prin poşta electronicã, Autoritãţii Electorale Permanente, în formatul solicitat de aceasta.
(4) Avizul Autoritãţii Electorale Permanente se comunicã prefecţilor şi preşedinţilor tribunalelor pânã cel mai târziu cu 5 zile înaintea desemnãrii preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora.
ART. 3
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative dispune mãsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice în localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã electoralã şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succedã acestei zile.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votãrii.
ART. 4
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, asigurã tipãrirea listelor electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale permanente.
(2) Materialele consumabile necesare tipãririi listelor electorale permanente, a listelor electorale suplimentare, a copiilor de pe listele electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale suplimentare se asigurã de cãtre instituţiile prefectului.
ART. 5
(1) Institutul Naţional de Statisticã asigurã numãrul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul, precum şi sistemul informaţional utilizat în monitorizarea şi desfãşurarea operaţiunilor tehnice de constatare a rezultatelor alegerilor.
(2) Institutul Naţional de Statisticã va organiza instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
ART. 6
(1) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Sãnãtãţii Publice dispun mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
(2) Spaţiile puse la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale în conformitate cu alin. (1) nu vor face parte din unitãţile de asistenţã medicalã cu paturi sau de asistenţã medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate.
ART. 7
Ministerul Sãnãtãţii Publice va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
ART. 8
(1) Ministerul Afacerilor Externe va face propuneri Autoritãţii Electorale Permanente pentru acreditarea observatorilor strãini, precum şi a delegaţilor mass-media strãini.
(2) Ministerul Afacerilor Externe va lua mãsurile necesare pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din strãinãtate, precum şi pentru funcţionarea biroului electoral de circumscripţie nr. 43 pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în strãinãtate.
ART. 9
(1) În termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se constituie comisiile tehnice judeţene şi Comisia Tehnicã a Municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autoritãţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevãzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite personalului care îşi desfãşoarã activitatea în grupul tehnic de lucru se achitã de unitãţile de la care aceştia provin.
ART. 10
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va organiza, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat.
(2) Prefecţii vor organiza în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat.
(3) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(4) În situaţia în care prefectul este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în cazurile în care aceastã funcţie este vacantã, unul din subprefecţi asigurã îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizãrii şi desfãşurãrii corespunzãtoare a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat.
(5) În perioada desfãşurãrii procesului electoral, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va acorda sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat.
ART. 11
(1) Secretariatul General al Guvernului, respectiv Ministerul Afacerilor Externe asigurã sedii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii Biroului Electoral Central, respectiv pentru biroului electoral de circumscripţie a românilor cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii.
(2) Dotarea tehnicã şi materialã a Biroului Electoral Central se asigurã de cãtre Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, iar dotarea tehnicã şi materialã a biroului electoral de circumscripţie a românilor cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii se asigurã de Ministerul Afacerilor Externe.
(3) Autoritatea Electoralã Permanentã împreunã cu Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigurã aparatul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii Biroului Electoral Central. Aparatul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii biroului electoral de circumscripţie a românilor cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii se asigurã de Ministerul Afacerilor Externe, cu sprijinul Autoritãţii Electorale Permanente.
(4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigurã serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructurã pentru servicii de comunicaţii, pentru crearea de aplicaţii specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie, oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a biroului electoral de circumscripţie nr. 43 pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în strãinãtate.
(5) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie.
ART. 12
(1) Autoritatea Electoralã Permanentã sprijinã instruirea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.
(2) Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã realizarea unor publicaţii, materiale, broşuri şi acţiuni de informare a participanţilor la procesul electoral. În scopul asigurãrii instruirii şi îndrumãrii eficiente a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, publicaţiile vor cuprinde variante actualizate ale reglementãrilor legale privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului din anul 2008.
(3) Autoritatea Electoralã Permanentã stabileşte organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc condiţiile legale pentru desemnarea de observatori interni la alegeri, acrediteazã reprezentanţii presei scrise, ai radioului şi televiziunilor din România, precum şi observatorii strãini şi delegaţii mass-media strãini la propunerea Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 13
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa sãptãmânal Comisia tehnicã centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008.
(2) Comisia tehnicã centralã va informa sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

p. Preşedintele Autoritãţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ

Ministrul afacerilor externe,
Lazãr Comãnescu

Secretarul general al Guvernului,
Gabriel Berca

p. Ministrul educaţiei, cercetãrii şi tineretului,
Zvetlana Preoteasa,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 27 august 2008.
Nr. 986.


ANEXA 1
COMPONENŢA
Comisiei tehnice centrale

Preşedinte:
Ministrul Internelor şi Reformei Administrative
Membrii:
- secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative - coordonator;
- secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
- secretarul de stat pentru comunitãţile locale din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
- secretarul general adjunct din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai:
- Secretariatului General al Guvernului
- Ministerului Economiei şi Finanţelor
- Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse
- Ministerului Afacerilor Externe
- Ministerului Justiţiei
- Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului
- Ministerului Culturii şi Cultelor
- Ministerului Sãnãtãţii Publice
- Ministerului Transporturilor
- Autoritãţii Electorale Permanente
- Institutului Naţional de Statisticã
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat
b) Reprezentanţi ai:
- Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
- Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale
- Agenţiei Naţionale de Presã "Rompres"
- Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
- Societãţii Române de Televiziune
- Societãţii Române de Radiodifuziune
- Departamentului pentru Relaţii Interetnice
NOTE:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale sunt asigurate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
Componenţa nominalã a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, pe baza propunerilor formulate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.


ANEXA 2
COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

- Prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti
- Un subprefect
- Secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti
- Directorul direcţiei regionale/judeţene de statisticã
- Directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
- Inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti
- Şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor
- Şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor
- Inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti
- Inspectorul general al Inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti
- Directorul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv al Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti
- Reprezentantul teritorial al Autoritãţii Electorale Permanente
- Reprezentantul teritorial al Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.
- Corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã "Rompres".
NOTE:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul Instituţiei Prefectului.
Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016