Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 984 din 27 august 2008  privind aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 984 din 27 august 2008 privind aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 1 septembrie 2008
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 67 alin. (1) şi (2), al art. 68 şi al <>art. 69 alin. (1) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã bugetul necesar pentru pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008, în cuantumul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregãtirii, organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008 se suplimenteazã bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Ministerului Afacerilor Externe, precum şi al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2008, cu sumele prevãzute la alin. (1).
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative repartizeazã instituţiilor prefectului sumele necesare pentru activitãţile acestora legate de pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008.
ART. 2
(1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Sumele necesare pentru asigurarea serviciilor şi echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţã de cele deja existente la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurãrii serviciilor de comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale de circumscripţie, se suportã din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
(3) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru instruirea şi informarea membrilor birourilor şi oficiilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, precum şi pentru alte activitãţi specifice perioadei electorale, îndeplinite de Autoritatea Electoralã Permanentã şi filialele sale regionale, specifice perioadei electorale, se asigurã din bugetul Autoritãţii Electorale Permanente.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitãţile specifice Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru buna organizare şi desfãşurare a alegerilor parlamentare din anul 2008 se asigurã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din strãinãtate, precum şi pentru alte materiale necesare votãrii la aceste secţii de votare se suportã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(6) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea biroului electoral de circumscripţie pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii se suportã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 3
(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, asigurã achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipãrirea buletinelor de vot la alegerile parlamentare din anul 2008.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative repartizeazã instituţiilor prefectului cantitãţile de hârtie necesare tipãririi buletinelor de vot.
(3) Cantitatea de hârtie aflatã în ambalaje originale intacte, rãmasã neutilizatã, se restituie unitãţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat de unde a fost ridicatã, în termen de 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
(4) Plata hârtiei efectiv consumate, dupã restituirea prevãzutã la alin. (3), facturatã la preţ de înregistrare în contabilitate, se face de cãtre Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor.
(5) Instituţiile prefectului asigurã imprimarea buletinelor de vot în vederea garantãrii securitãţii acestor documente. Buletinele de vot pentru colegiile electorale din strãinãtate se asigurã de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
ART. 4
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea şi tipãrirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor şi pentru dotarea cu echipamente, tehnicã de calcul şi consumabile, precum şi pentru instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul circumscripţiilor, al oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi al circumscripţiei pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii, se suportã din bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã.
ART. 5
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru achiziţionarea aplicaţiilor şi serviciilor informatice pentru centralizarea şi stabilirea rezultatului alegerilor se suportã din bugetul Autoritãţii Electorale Permanente.
ART. 6
Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date, în vederea asigurãrii serviciilor de telefonie specialã şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie şi oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, se asigurã din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, buget ce va cuprinde şi:
a) cheltuielile privind asigurarea serviciilor de telefonie şi comunicaţii între birourile electorale ale secţiilor de votare şi birourile electorale de circumscripţie pe raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea, respectiv între oficiile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi Biroul Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti, în zonele în care autoritãţile locale nu pot asigura mijloace de comunicaţii din surse proprii;
b) sumele necesare organizãrii unui sistem informatic care sã furnizeze, în ziua alegerilor, date privind prezenţa populaţiei la vot, pe baza datelor transmise de birourile electorale ale secţiilor de votare, cuprinse într-un eşantion reprezentativ la nivel judeţean şi naţional.
ART. 7
(1) Instituţiile prefectului asigurã confecţionarea ştampilelor birourilor electorale de circumscripţie şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare. Confecţionarea ştampilei biroului electoral de circumscripţie pentru românii cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţãrii, precum şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare din strãinãtate se asigurã de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
(2) Instituţiile prefectului asigurã achiziţionarea tuşului, tuşierelor şi a celorlalte materiale necesare votãrii.
ART. 8
(1) În cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat din anul 2008 se va realiza de cãtre ordonatorii de credite, cu informarea periodicã a Comisiei pentru transparenţã.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presã.
(3) Componenţa nominalã a comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte de cãtre preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi Clubul Român de Presã.
(4) Comisia prevãzutã la alin. (1) îşi desemneazã preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
ART. 9
Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bunã. Acolo unde bunurile materiale necesare dotãrii materiale corespunzãtoare a secţiilor de votare nu se pot recupera, se vor achiziţiona unele noi de cãtre instituţiile prefectului.
ART. 10
(1) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor parlamentare din anul 2008, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigurã acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordã o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie şi ai oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti beneficiazã de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de activitatea acestor birouri sau oficii electorale primesc o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate.
(5) Preşedinţii şi locţiitorii birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 10 zile. Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile.
(6) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de pazã la acest birou, li se asigurã în fiecare zi de activitate 8 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea, gustãri. Aceste cheltuieli se suportã din bugetul alocat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(7) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie sau ai oficiilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi Senat, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de pazã la aceste birouri sau oficii, li se asigurã în fiecare zi de activitate 8 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea, gustãri.
(8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care este în misiune de pazã la aceste birouri, li se asigurã în ziua votãrii 8 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea, gustãri.
(9) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4) şi (5) se face pe baza listelor de prezenţã avizate de preşedinţii birourilor sau oficiilor electorale.
(10) Veniturile din indemnizaţiile prevãzute la alin. (2)-(5) se impoziteazã conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Prin zi de activitate se înţelege munca desfãşuratã pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numãrul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
(12) Pe lângã drepturile prevãzute la alin. (4) şi (5), membrii birourilor electorale care domiciliazã în alte localitãţi beneficiazã de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementãrilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
(13) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4), (5) şi (12) şi a cheltuielilor de protocol prevãzute la alin. (7) şi (8) se asigurã din bugetele instituţiilor prefectului, iar pentru secţiile de votare din strãinãtate, plata indemnizaţiilor, a cheltuielilor de protocol, precum şi a cheltuielilor de transport, cazare şi indemnizaţia de delegare se asigurã din bugetul alocat Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 11
Cheltuielile pentru materialele necesare tipãririi listelor electorale permanente, a copiilor de pe acestea, a listelor electorale suplimentare, precum şi a celorlalte tipizate se asigurã de instituţiile prefectului, iar cheltuielile pentru selectarea şi prelucrarea datelor privind cetãţenii cu drept de vot, precum şi cheltuielile pentru dotarea cu echipamente şi tehnicã de calcul necesare desfãşurãrii acestor activitãţi se asigurã de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 12
(1) Cheltuielile necesare în vederea transportului şi distribuirii materialelor, documentelor şi tipizatelor prevãzute de lege pentru desfãşurarea procesului electoral se fac de instituţiile prefectului.
(2) Pentru organizarea şi desfãşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de autoritãţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se suplimenteazã cu 50% faţã de normativele în vigoare, în perioada septembrie-decembrie 2008.
ART. 13
(1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "Votat" şi a timbrelor autocolante ce se aplicã pe cãrţile de identitate ale cetãţenilor este asiguratã de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative va repartiza ştampilele cu menţiunea "Votat" şi timbrele autocolante cãtre instituţiile prefectului, care împreunã cu primarii le vor distribui secţiilor de votare.
ART. 14
(1) Sumele puse la dispoziţia Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Autoritãţii Electorale Permanente, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, şi Ministerului Afacerilor Externe şi rãmase neutilizate se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, pânã la încheierea exerciţiului bugetar al anului 2008.
(2) Ordonatorii de credite rãspund de utilizarea corespunzãtoare a sumelor puse la dispoziţie pentru procesul electoral.
(3) Cheltuielile cu bunuri şi servicii ale Biroului Electoral Central sau ale birourilor electorale de circumscripţie, facturate din motive obiective dupã încheierea exerciţiului bugetar al anului 2008, se plãtesc din prevederile bugetare ale anului 2009.
ART. 15
(1) Sumele alocate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, pentru desfãşurarea procesului electoral, se vor vira cu aceastã destinaţie în bugetul fiecãrei instituţii a prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuatã cu respectarea prevederilor legale.
(2) În termen de cel mult 30 de zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 14 alin. (1), autoritãţile administraţiei publice centrale şi instituţiile prefectului cãrora le-au fost alocate fonduri potrivit anexei comunicã Autoritãţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi a cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital, în vederea întocmirii raportului prevãzut de <>art. 65 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a <>Legii administraţiei publice locale nr. 251/2001 şi a <>Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
Ministerul Economiei şi Finanţelor va introduce modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în structura bugetului de stat pe anul 2008 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, şi al Ministerului Afacerilor Externe.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Preşedintele
Autoritãţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ

Ministrul afacerilor externe,
Lazãr Comãnescu

Secretarul general al Guvernului,
Gabriel Berca

Directorul Serviciului
de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian


Bucureşti, 27 august 2008.
Nr. 984.


ANEXĂ







- mii lei -
┌────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────────────────┬───────┐
│ │ │ Cheltuieli │ │
│ INSTITUŢIA │Capitol├────────┬───────────┬────────────┤ TOTAL │
│ │ │Personal│ Bunuri │ Active │ │
│ │ │ │şi servicii│nefinanciare│ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│1. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative │ │ 24.127 │ 59.866 │ 2.350 │ 86.343│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│1) Aparat propriu şi instituţiile prefectului │ 51.01 │ 19.800 │ 43.185 │ 720 │ 63.705│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│2) Biroul Electoral Central │ 51.01 │ 580 │ 1.354 │ 130 │ 2.064│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│TOTAL CAP. 51.01 │ 51.01 │ 20.380 │ 44.539 │ 850 │ 65.769│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│1) Inspectoratul General al Poliţiei Române │ 61.01 │ 3.074 │ 10.000 │ │ 13.074│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│2) Inspectoratul General al Jandarmeriei Române │ 61.01 │ 100 │ 3.000 │ │ 3.100│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│3) Centrul Naţional de Administrare a Bazei de Date │ 61.01 │ 490 │ 27 │ 1.500 │ 2.017│
│pentru Evidenţa Persoanelor │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│4) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã │ 61.01 │ 33 │ 300 │ │ 333│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│5) Baza Centralã pentru Asigurarea Tehnicã a Misiunilor │ 61.01 │ │ 700 │ │ 700│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│6) Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã │ 61.01 │ 50 │ 1.300 │ │ 1.350│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│TOTAL CAP. 61.01 │ 61.01 │ 3.747 │ 15.327 │ 1.500 │ 20.574│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│2. Secretariatul General al Guvernului │ 51.01 │ 8 │ 2.519 │ 2.009 │ 4.536│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│- Institutul Naţional de Statisticã │ 51.01 │ 8 │ 2.519 │ 2.009 │ 4.536│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│3. Autoritatea Electoralã Permanentã │ 51.01 │ 41 │ 500 │ 3.300 │ 3.841│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│4. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale │ 61.01 │ │ 1.500 │ │ 1.500│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│5. Ministerul Afacerilor Externe │ 51.01 │ 720 │ 3.060 │ │ 3.780│
├────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│TOTAL GENERAL │ │ 24.896 │ 67.445 │ 7.659 │100.000│
└────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┴───────────┴────────────┴───────┘


____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016