Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 982 din 4 octombrie 2001  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Serviciului de Protectie si Paza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 982 din 4 octombrie 2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea Serviciului de Protectie si Paza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 19 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale art. 1 lit. a) şi ale <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului de Protecţie şi Paza, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Directorul Serviciului de Protecţie şi Paza,
Gabriel Naghi

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu



ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului de Protecţie şi Paza

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Bunurile scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului de Protecţie şi Paza, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrarii lor, astfel:
a) prin licitaţie;
b) prin valorificare directa fãrã organizare de licitaţie, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou având aceiaşi parametri sau în alte situaţii aprobate de directorul Serviciului de Protecţie şi Paza la propunerea prim-adjunctului directorului, şef al Statului Major, sau adjunctului directorului;
c) prin transmitere fãrã plata la alte instituţii publice, în condiţiile legii.
(2) Modalitatea de valorificare se aproba de directorul Serviciului de Protecţie şi Paza la propunerea prim-adjunctului directorului, şef al Statului Major, sau adjunctului directorului.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi a terenurilor.
ART. 3
Fac obiectul valorificãrii, potrivit prezentului regulament, bunurile scoase din funcţiune:
a) care au resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) îndeplinite şi care pentru refacerea resurselor necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea de înlocuire;
b) care au resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) neindeplinite, dacã acestea nu mai sunt necesare instituţiei, dacã sunt excedentare sau dacã Serviciul de Protecţie şi Paza nu mai are dreptul sa le foloseascã, dar care pot fi folosite în continuare de cãtre alte persoane juridice sau fizice;
c) care nu au putut fi improspatate sau a cãror pãstrare în depozite ar duce la deprecieri sau stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor care vor fi emise de ministere;
d) care au rezultat din dezmembrari.
ART. 4
Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la intern sau extern prin agenţii economici acreditaţi în producţia şi comercializarea unor asemenea bunuri, pe baza preţurilor negociate între pãrţi.
ART. 5
Deşeurile rezultate în urma delaborarilor se pot valorifica prin agenţi economici romani producãtori de muniţii, prin negocierea preţului.
ART. 6
Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Protecţie şi Paza, dezafectate de dotarea specific militarã, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie publica deschisã cu strigare.
ART. 7
(1) Pentru bunurile a cãror valorificare a fost aprobatã se interzice efectuarea oricãror lucrãri ce necesita consum de manopera şi materiale din fondurile Serviciului de Protecţie şi Paza pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data întocmirii proceselor-verbale de scoatere din funcţiune.
(2) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este de peste 10.000.000 lei, Serviciul de Protecţie şi Paza va publica anunţul de vânzare prin licitaţie într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
(3) De asemenea, Serviciul de Protecţie şi Paza va afişa anunţul de vânzare prin licitaţie la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
(4) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este sub 10.000.000 lei, Serviciul de Protecţie şi Paza va face publica data stabilitã pentru licitaţie numai prin afişarea anunţului la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
ART. 8
Anunţul privind vânzarea prin licitaţie va conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa organizatorului licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase din funcţiune sau, dupã caz, materialele şi piesele care fac obiectul licitaţiei;
b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei pentru vânzarea bunurilor, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii, în caz de neadjudecare;
c) numãrul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile ce fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã eventualii achizitori pentru a fi admişi la licitaţie;
d) preţul de pornire a licitaţiei;
e) cota de cheltuieli de participare la licitaţie;
f) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 9
La licitaţiile pentru vânzarea bunurilor scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor ori pieselor rezultate în urma dezmembrarii acestora poate participa orice persoana fizica sau juridicã care prezintã pana la data ţinerii şedinţei de licitaţie urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria Serviciului de Protecţie şi Paza;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal pentru persoanele juridice romane sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
c) dovada privind depunerea garanţiei de participare la licitaţie.

CAP. 2
Evaluarea bunurilor
ART. 10
Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare prin vânzare se face de cãtre o comisie de evaluare numita prin ordin al directorului Serviciului de Protecţie şi Paza, compusa din 3-5 membri, din care în mod obligatoriu vor face parte un reprezentant al structurii financiare şi alţi specialişti cunoscãtori ai bunurilor care se vor valorifica.
ART. 11
(1) Comisia de evaluare astfel constituitã va întocmi un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sa fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare şi, dupã caz, preţurile diminuate vor fi aprobate de directorul Serviciului de Protecţie şi Paza, dupã ce au fost vizate pentru controlul financiar preventiv propriu.
(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere formula stabilitã în normele metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Protecţie şi Paza în termen de 30 de zile de la data aprobãrii prezentului regulament, precum şi preţul pieţei pentru bunuri de acelaşi fel.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor
ART. 12
(1) Licitaţiile se organizeazã de cãtre Serviciul de Protecţie şi Paza prin ordin al directorului acestuia.
(2) Locul de desfãşurare a licitaţiei se va stabili în funcţie de dispunerea structurilor gestionare ale bunurilor materiale şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate.
ART. 13
(1) Directorul Serviciului de Protecţie şi Paza, la propunerea prim-adjunctului directorului, şef al Statului Major, sau adjunctului directorului, dupã caz, numeşte prin ordin scris, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 5 persoane, care trebuie sa fie specialişti cu experienta profesionalã în domeniu şi cu probitate morala.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare.
ART. 14
Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpãrãtor membrii comisiei de evaluare şi ai comisiei de licitaţie şi nici soţul (sotia) ori rudele şi afinii acestor membri pana la gradul al treilea inclusiv.
ART. 15
(1) Garanţia de participare la licitaţie va fi stabilitã de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul Serviciului de Protecţie şi Paza ori va fi plãtitã la casieria acestuia cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Garanţia de participare se returneazã participanţilor care nu şi-au adjudecat bunul material licitat.
ART. 16
(1) Organizatorul licitaţiei, prin comisia de licitaţie, întocmeşte urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, pe baza celei întocmite de structura gestionara;
c) raportul de evaluare;
d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie, întocmit de comisia de licitaţie pe baza documentelor, a cotei de cheltueili de participare şi a garanţiei;
e) anunţul publicitar.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã;
c) preţul de pornire a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de plata;
e) termenul limita de prezentare de cãtre licitatori a documentelor prevãzute la art. 9;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) cuantumul garanţiei care trebuie sa fie depusa de solicitanti pentru a fi admişi la licitaţie;
i) modelul de contract (ca anexa);
j) o declaraţie a licitatorului privind acceptarea modelului de contract;
k) clauze asiguratorii.
(3) Clauzele asiguratorii privesc:
a) pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţa la cumpãrarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpãrare;
b) neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete;
c) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar sa le introducã.
ART. 17
Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de desfãşurarea licitaţiei.
ART. 18
Licitatorul are dreptul sa examineze instrucţiunile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de lãmuriri în legatura cu documentele prezentate, le solicita în scris organizatorului licitaţiei. Organizatorul licitaţiei rãspunde în scris la toate solicitarile primite, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 19
(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrilor licitatorilor.
(2) Modificãrile la documentele licitaţiei vor fi notificate tuturor licitatorilor, prin telex sau fax, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
(3) Omiterea vreunei informaţii în documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
(4) Documentele licitaţiei vor fi puse la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de cheltuieli de participare la licitaţie. În aceasta suma se includ valoarea caietului de sarcini, precum şi cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei.
ART. 20
Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate, cu doua zile calendaristice înainte de data desfãşurãrii licitaţiei, şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitaţie va verifica:
a) dosarele cu documentele licitaţiei;
b) dacã publicitatea s-a fãcut în mod corespunzãtor;
c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie, cerute prin caietul de sarcini.
ART. 21
Solicitanţilor care prezintã chitanţele de plata a garanţiei şi a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie li se va permite examinarea amãnunţitã a bunurilor materiale, fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau piese de schimb şi materiale).
ART. 22
(1) Licitaţiile se desfãşoarã sub conducerea comisiei de licitaţie. Şedinţa de licitaţie este condusã de preşedintele comisiei de licitaţie.
(2) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia. Preşedintele anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.
(3) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigãri. Oferta trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator.
(4) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma.
(5) Licitaţia se declara închisã dupã anunţarea verbalã a castigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.
(6) Procesul-verbal al licitaţiei, împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia, se arhiveaza la structura financiarã timp de 15 ani, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 23
(1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
(2) Contestaţiile se depun la sediul organizatorului licitaţiei în termen de doua zile lucrãtoare de la încheierea acesteia.
ART. 24
Organizatorul licitaţiei este obligat sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numita o comisie formatã din 2-4 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie.
ART. 25
(1) În maximum 10 zile lucrãtoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana cãreia i s-a adjudecat bunul licitat este obligatã sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite preţul acestuia.
(2) Dacã persoana renunţa la cumpãrarea bunului sau dacã nu se prezintã în termen de 10 zile lucrãtoare pentru semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, pierde garanţia depusa.
ART. 26
(1) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant dintre cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va repeta, încheindu-se un proces-verbal de constatare.
(2) Repetarea licitaţiei se va face numai dupã trecerea a cel puţin 15 zile lucrãtoare de la data precedentei licitaţii, iar noul preţ de pornire diminuat va fi aprobat de directorul Serviciului de Protecţie şi Paza.
(3) În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã minimum 2 participanţi şi nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua dupã cel puţin 15 zile lucrãtoare, iar preţul va fi diminuat din nou, cu aprobarea directorului Serviciului de Protecţie şi Paza. Procentul de diminuare va fi stabilit prin ordin al directorului Serviciului de Protecţie şi Paza.
(4) În situaţia în care dupã a treia licitaţie nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform prevederilor <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 , precum şi ale <>art. 9 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile ulterioare.
(5) Procedurile de valorificare prin selecţie de oferte sau prin negociere directa pot fi stabilite prin ordin al directorului Serviciului de Protecţie şi Paza.
ART. 27
(1) Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, selecţie de oferte sau prin negociere directa, care nu au fost schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri ori care nu au fost transmise fãrã plata altor instituţii publice, în condiţiile legii, pot fi valorificate nedezmembrate, cu aprobarea directorului Serviciului de Protecţie şi Paza, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile.
(2) Preţul de valorificare se stabileşte prin negociere directa, urmând ca acesta sa se consemneze într-un proces-verbal de negociere.

CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 28
Cota cheltuielilor de participare la licitaţie se determina astfel încât sa nu depãşeascã cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
ART. 29
Bunurile materiale de natura mijloacelor şi/sau a instalaţiilor speciale în legatura cu care ordonatorul principal de credite apreciazã ca prin procedura de valorificare se poate aduce atingere metodelor de munca specifice Serviciului de Protecţie şi Paza nu fac obiectul valorificãrii.
ART. 30
Sumele obţinute în urma organizãrii licitaţiilor de valorificare a bunurilor scoase din funcţiune vor fi reţinute integral de Serviciul de Protecţie şi Paza şi li se va da destinaţia prevãzutã de lege.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016