Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 981 din 4 octombrie 2001  pentru aprobarea Regulamentului privind valorificarea prin licitatie a bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 981 din 4 octombrie 2001 pentru aprobarea Regulamentului privind valorificarea prin licitatie a bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 19 octombrie 2001


În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale art. 1 lit. a) şi ale <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind valorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
În aplicarea prezentei hotãrâri Serviciul de Telecomunicaţii Speciale emite norme metodologice în termen de 45 de zile de la publicarea prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Prezenta hotãrâre va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Tudor Tanase

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

REGULAMENT
privind valorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrarii lor.
ART. 2
Prin bunuri scoase din funcţiune, în sensul prezentului regulament, se înţelege mijloacele fixe scoase din funcţiune care mai pot fi folosite, obiectele de inventar şi materialele rezultate în urma dezmembrarii mijloacelor fixe scoase din funcţiune în starea în care se afla, cu excepţia mijloacelor fixe care aparţin domeniului public al statului, precum şi cu excepţia clãdirilor şi a terenurilor.
ART. 3
Fac obiectul valorificãrii urmãtoarele bunuri:
a) mijloacele fixe scoase din funcţiune, cu resursele de funcţionare îndeplinite sau neindeplinite, care mai pot fi folosite şi care nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
b) mijloacele fixe scoase din funcţiune, cu resursele de funcţionare neindeplinite, în stare de nefunctionare, care pentru repunere în stare de funcţionare (reparare) necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea lor de înlocuire;
c) care nu au putut fi improspatate sau a cãror pãstrare în depozite ar duce la deprecieri sau stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laborator;
d) obiectele de inventar şi materialele rezultate în urma dezmembrarii mijloacelor fixe scoase din funcţiune, declasate sau propuse pentru casare;
e) rezultate în urma casãrii bunurilor prevãzute la art. 2.
ART. 4
Pentru bunurile a cãror valorificare a fost aprobatã se interzice efectuarea oricãror lucrãri ce necesita consum de manopera şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data întocmirii procesului-verbal de scoatere din funcţiune.
ART. 5
Bunurile prevãzute la art. 3, aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate din afarã sistemului naţional de apãrare, precum şi cele dezafectate de dotarea specific militarã pot fi valorificate prin licitaţie publica deschisã cu strigare.
ART. 6
(1) Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate din afarã sistemului naţional de apãrare pot fi valorificate la intern cãtre agenţii economici acreditaţi în comercializarea unor asemenea bunuri, prin selecţie de oferte sau prin negociere directa.
(2) Procedura prin selecţie de oferte se aplica în situaţia în care se prezintã cel puţin 2 agenţi economici acreditaţi în comercializarea bunurilor respective.
(3) Procedura prin negociere directa se aplica în situaţia în care se prezintã un singur agent economic acreditat în comercializarea bunurilor respective.
(4) Deşeurile rezultate în urma delaborarilor pot fi valorificate prin agenţi economici romani producãtori de muniţii, prin negocierea preţului.
ART. 7
La licitaţiile pentru vânzarea bunurilor poate participa orice persoana fizica sau juridicã care prezintã pana la data desfãşurãrii şedinţei de licitaţie urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria unitãţii organizatoare;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice romane, sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
c) dovada privind depunerea garanţiei de participare la licitaţie.

CAP. 2
Evaluarea bunurilor

ART. 8
(1) Bunurilor materiale disponibilizate, propuse a fi valorificate prin vânzare la licitaţie, li se va stabili valoarea de cãtre o comisie de evaluare compusa din 3-5 membri, numita prin ordin al şefului unitãţii organizatoare a licitaţiei.
(2) Din comisia de evaluare fac parte în mod obligatoriu conducãtorul compartimentului de specialitate, reprezentantul compartimentului financiar-contabil, precum şi alţi specialişti.
ART. 9
(1) Comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor materiale care urmeazã sa fie valorificate, în care se va stabili preţul iniţial de vânzare şi, dupã caz, preţurile diminuate, care vor fi avizate de şeful unitãţii organizatoare a licitaţiei şi vor fi aprobate de ordonatorul principal de credite, dupã ce au fost vizate pentru controlul financiar preventiv propriu.
(2) La evaluarea bunurilor se va avea în vedere metodologia stabilitã prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor

ART. 10
(1) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este de peste 10.000.000 lei, structurile abilitate prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale vor publica anunţurile de vânzare prin licitaţie într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
(2) Publicitatea vânzãrii se face şi prin afişare de cãtre unitãţile militare gestionare la sediul propriu, precum şi la sediul administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
(3) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vânzare este sub 10.000.000 lei, unitãţile militare gestionare vor face publica data stabilitã pentru licitaţie numai prin afişarea anunţului de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã, cu 15 zile înainte de desfãşurarea licitaţiei.
ART. 11
Anunţul privind vânzarea prin licitaţie publica deschisã cu strigare cuprinde:
a) denumirea şi adresa unitãţii organizatoare a licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile care fac obiectul licitaţiei;
b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;
c) numãrul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile care fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã eventualii achizitori pentru a fi admişi la licitaţie;
d) preţul de pornire a licitaţiei;
e) cota de cheltuieli de participare la licitaţie;
f) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 12
(1) Licitaţiile se organizeazã de cãtre unitãţile centrale, organe de inzestrare pentru toate bunurile de resortul lor aprobate sa fie valorificate prin vânzare, scop în care acestea numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizãrii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din 5-7 membri, cu urmãtoarea componenta:
a) preşedinte - reprezentantul unitãţii centrale care organizeazã licitaţia;
b) secretar - reprezentantul unitãţii deţinãtoare a bunului;
c) membri:
- şeful compartimentului financiar-contabil al unitãţii deţinãtoare a bunurilor;
- cel puţin câte un specialist din unitatea centrala şi din unitatea deţinãtoare;
- un jurist (consilier juridic).
(2) Membrii comisiei de evaluare nu pot face parte din comisia de licitaţie.
(3) Locul de desfãşurare a licitaţiei se stabileşte de organizatorul acesteia, în funcţie de dispunerea unitãţilor militare gestionare ale bunurilor şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate.
ART. 13
(1) Garanţia de participare la licitaţie, stabilitã de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul unitãţii militare organizatoare a licitaţiei ori va fi plãtitã la casieria acestei unitãţi cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Nu sunt admise la licitaţie persoanele fizice sau juridice care nu au depus garanţia de participare la licitaţie solicitatã de organizatorul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţie se returneazã persoanelor cãrora nu li s-a adjudecat bunul licitat.
ART. 14
Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpãrãtor membrii comisiei de evaluare, ai comisiei de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii (surorile), copiii, pãrinţii, socrii sau cumnatii acestor membri.
ART. 15
(1) Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, pe baza celei întocmite de unitatea militarã gestionara;
c) raportul de evaluare;
d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie; în tabelul întocmit de comisia de licitaţie se vor înscrie persoanele care au depus taxa de participare, garanţia şi celelalte documente solicitate de organizatorul licitaţiei;
e) anunţul publicitar.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã;
c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de plata;
e) termenul limita de prezentare de cãtre licitatori a documentelor prevãzute la art. 7;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) cuantumul garanţiei care trebuie sa fie depusa de cãtre solicitanti pentru a fi admişi la licitaţie şi locul de depunere a acesteia;
i) modelul de contract (ca anexa);
j) modelul declaraţiei licitatorului privind acceptarea proiectului de contract;
k) clauze asiguratorii privind:
- pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţa la cumpãrarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpãrare;
- neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete;
l) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar sa le introducã.
ART. 16
Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de desfãşurarea licitaţiei.
ART. 17
Licitatorul examineazã documentele licitaţiei şi, dacã are nevoie de date suplimentare, le solicita în scris organizatorului licitaţiei care va rãspunde în scris la toate solicitarile primite, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 18
(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei, din proprie initiativa sau ca urmare a solicitãrii licitatorilor.
(2) Modificãrile la documentele licitaţiei vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau prin fax, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
(3) Omiterea vreunei informaţii din documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
(4) Documentele licitaţiei vor fi puse la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de cheltuieli de participare la licitaţie. În aceasta suma se includ valoarea caietului de sarcini şi a fisei tehnice, precum şi cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei.
ART. 19
Comisia de licitaţie analizeazã documentele prezentate, cu doua zile înainte de începerea licitaţiei, şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitaţie verifica dosarele cu documentele licitaţiei şi dacã publicitatea s-a fãcut conform prevederilor prezentului regulament.
ART. 20
Solicitanţilor care prezintã chitanţele de plata a garanţiei şi a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amãnunţitã a bunurilor materiale fãrã punerea în funcţiune sau fãrã efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau piese de schimb şi materiale).
ART. 21
(1) La data şi ora stabilite pentru începerea licitaţiei preşedintele comisiei de licitaţie, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia.
(2) Desfãşurarea în continuare a licitaţiei se face astfel:
a) preşedintele comisiei de licitaţie anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie;
b) participanţii la licitaţie prezintã oferta de preţ prin strigãri, respectând condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei;
c) preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitant;
d) dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma;
e) licitaţia se declara închisã dupã anunţarea verbalã a castigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.
(3) Procesul-verbal al licitaţiei, împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia, se arhiveaza şi se pãstreazã timp de 10 ani la sediul unitãţii militare gestionare, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
(4) Dupã terminarea operaţiunii intreaga documentaţie va sta la baza activitãţii de scãdere din evidenta cantitativvalorica a bunurilor şi de înregistrare în contabilitate a veniturilor obţinute.
ART. 22
În termen de 24 de ore de la încheierea licitaţiei participanţii pot depune contestaţii la sediul unitãţii militare organizatoare, în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
ART. 23
Unitatea organizatoare a licitaţiei este obligatã sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris tuturor participanţilor la licitaţie. Analiza contestaţiei se face de o comisie numita de şeful unitãţii organizatoare, compusa din 2-4 membri, alţii decât cei care au fãcut parte din comisia de licitaţie.
ART. 24
(1) În maximum 10 zile lucrãtoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana cãreia i s-a adjudecat bunul licitat este obligatã sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite preţul acestuia.
(2) Dacã persoana care a câştigat licitaţia renunţa la cumpãrarea bunului licitat sau dacã nu se prezintã în termenul prevãzut la alin. (1) pentru semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, pierde garanţia depusa.
ART. 25
(1) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant din cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va repeta, încheindu-se proces-verbal de constatare.
(2) Repetarea licitaţiei se face dupã cel puţin 15 zile calendaristice de la data precedentei licitaţii, iar noul preţ de pornire diminuat va fi aprobat de ordonatorul principal de credite.
(3) În cazul în care nici de aceasta data nu se prezintã la licitaţie minimum 2 participanţi sau nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua dupã cel puţin 15 zile lucrãtoare, iar preţul va fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(4) În situaţia în care dupã a treia licitaţie nu a fost oferit preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform <>art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 28/2001 .

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 26
Pentru bunurile disponibilizate care nu au putut fi valorificate prin licitaţie, selecţie de oferte sau prin negociere directa se vor aplica procedurile:
a) valorificare directa, în cazul în care producãtorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou având aceiaşi parametri sau în alte situaţii aprobate de directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la propunerea primadjunctului acestuia;
b) transmitere fãrã plata altor instituţii publice, în condiţiile legii.
ART. 27
Bunurile care nu au putut fi valorificate prin procedurile prevãzute la art. 5, 6, la art. 25 alin. (4) şi la art. 26 pot fi declasate şi casate în condiţiile legii.
ART. 28
Aparatura de secretizare scoasa din funcţiune sau declasata nu face obiectul valorificãrii conform prevederilor prezentului regulament, ea urmând sa fie casatã.
ART. 29
(1) Materialele refolosibile şi deşeurile rezultate în urma casãrii bunurilor, care nu au putut fi valorificate prin licitaţie din lipsa de cumpãrãtori sau în legatura cu care ordonatorul de credite în gestiunea cãruia se afla bunurile respective a decis pe propria rãspundere ca nu se justifica economic organizarea de licitaţii, se valorifica prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile, prin oferte de preţ negociabile. Negocierile de preţ se vor consemna într-un proces-verbal.
(2) Materialele şi piesele rezultate în urma casãrii bunurilor, care nu au putut fi valorificate conform prevederilor alin. (1), vor fi distruse în prezenta comisiei de casare, rezultatul fiind consemnat într-un proces-verbal.
ART. 30
Sumele obţinute în urma organizãrii licitaţiilor de valorificare a bunurilor scoase din funcţiune vor fi reţinute integral de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi li se va da destinaţia prevãzutã de lege.


──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016