Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 981 din 29 decembrie 1998  privind infiintarea Companiei Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 981 din 29 decembrie 1998 privind infiintarea Companiei Nationale "Apele Romane " - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 31 decembrie 1998


În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., cu sediul în Bucureşti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1, prin reorganizarea Regiei Autonome "Apele Romane" care se desfiinţeazã.
(2) Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie se desprinde din structura Regiei Autonome "Apele Romane" şi trece în subordinea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului. Activitatea Institutului Naţional de Meteorologie şi Hidrologie va fi reglementatã prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se afla în coordonarea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 2
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este societate comercialã pe acţiuni, persoana juridicã romana cu capital integral de stat, care desfãşoarã în principal activitãţi de interes public naţional, se organizeazã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, conform legilor în vigoare şi statutului prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are în structura sucursalele fãrã personalitate juridicã prevãzute în anexa nr. 1, care vor efectua operaţiuni contabile pana la nivelul balanţei de verificare, în condiţiile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Capitalul social al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este de 250.329.750.000 lei, fiind în întregime vãrsat, şi se constituie prin preluarea unei pãrţi din patrimoniul net al Regiei Autonome "Apele Romane", pe baza bilanţului contabil întocmit la data de 30 iunie 1998.
(2) Capitalul social al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este subscris şi vãrsat integral de statul roman, în calitate de acţionar unic, care îşi exercita drepturile şi obligaţiile prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(3) În capitalul social al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. nu sunt incluse bunurile de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie.
(4) Capitalul social prevãzut la alin. (1) va fi modificat în raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele Romane".
ART. 4
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are ca principal obiect de activitate aplicarea strategiei naţionale în domeniul gospodãririi şi valorificãrii apelor, precum şi gestionarea reţelei naţionale de mãsurãtori hidrologice, hidrogeologice şi de calitate a resurselor de apa.
(2) Pentru exercitarea funcţiilor sale de serviciu public în domeniul gospodãririi şi valorificãrii resurselor de apa de suprafata şi subterane, cu potentialele lor naturale, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., ca operator unic la nivel naţional, are urmãtoarele atribuţii: cunoaşterea, conservarea, valorificarea, dezvoltarea, punerea în valoare şi protecţia apelor de suprafata şi subterane, exploatarea şi întreţinerea lucrãrilor de gospodãrire a apelor, organizarea activitãţilor de apãrare impotriva inundatiilor şi fenomenelor meteorologice periculoase, coordonarea activitãţii de investiţii din surse bugetare, proprii şi atrase.
(3) În exercitarea atribuţiilor privind gospodãrirea apelor, hidrologia şi hidrogeologia, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este abilitata sa propunã Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului reglementãri în domeniu.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. preia toate drepturile şi va fi ţinuta de toate obligaţiile Regiei Autonome "Apele Romane", cu excepţia celor ale Institutului Naţional de Meteorologie şi Hidrologie, precum şi a activitãţilor de reglementare a lucrãrilor, de control şi sancţionare, care vor fi preluate de cãtre Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi de unitãţile teritoriale ale acestuia.
ART. 6
(1) Bunurile proprietate publica a statului, prevãzute în anexa nr. 3, aflate în patrimoniul regiei Autonome "Apele Romane", se concesioneaza, conform prevederilor legale, Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. de cãtre Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi nu se includ în capitalul social al acesteia, urmând regimul juridic prevãzut la art. 135 alin. (4) şi (5) din Constituţie.
(2) Bunurile proprietate publica a statului care vor rezulta în urma cheltuielilor de capital din surse bugetare existente, nou-create sau rezultate în urma dezvoltãrii şi modernizãrii celor existente se concesioneaza Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. potrivit legii.
(3) Cheltuielile pentru întreţinerea şi exploatarea bunurilor proprietate publica a statului, prevãzute la alin. (1) şi (2), se vor asigura din fondurile proprii ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
ART. 7
Acţiunile Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. sunt deţinute, iniţial, în totalitate de cãtre stat, care îşi exercita drepturile şi obligaţiile în calitatea sa de acţionar unic prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, pana la finalizarea procesului de privatizare.
ART. 8
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate participa cu capital, în condiţiile legii, la constituirea de societãţi comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, împreunã cu persoane fizice/juridice, romane/strãine.
ART. 9
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este condusã de cãtre adunarea generalã a actionarilor, constituitã din reprezentanţii statului, şi de cãtre un consiliu de administraţie.
(2) Pana la finalizarea procesului de privatizare reprezentanţii statului în adunarea generalã a actionarilor şi membrii consiliului de administraţie se numesc şi se revoca prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului.
(3) Atribuţiile adunãrii generale a actionarilor şi cele ale consiliului de administraţie ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. sunt prevãzute în statutul acesteia.
(4) Conducerea executivã a Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este asigurata de un director general care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 10
(1) Lucrãrile de gospodãrire a apelor, de interes public, inclusiv forajele de adancime cu caracter de explorare-exploatare, precum şi stocul de apãrare impotriva inundatiilor, care au efect social şi aparţin infrastructurii de baza din domeniul gospodãririi apelor, urmeazã a fi executate în continuare cu finanţare bugetarã, potrivit legii.
(2) În caz de calamitati naturale, dezastre sau de alte evenimente deosebite, cheltuielile ocazionate de refacerea şi punerea în funcţiune a lucrãrilor de gospodãrire a apelor afectate se finanţeazã de la bugetul de stat, precum şi din alte surse extrabugetare, potrivit legii.
ART. 11
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. propune, în condiţiile legii, preţul apei brute, fundamentat pe bazine hidrografice, la nivelul necesar întreţinerii şi exploatãrii în condiţii de siguranta a Sistemului naţional de gospodãrire a apelor, care va fi avizat de cãtre Oficiul Concurentei. Preţurile şi tarifele pentru produsele şi serviciile de gospodãrire a apelor includ şi valoarea redeventei pentru bunurile concesionate.
ART. 12
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este furnizorul unic de apa bruta de suprafata şi subterana pentru toate categoriile de utilizatori şi singura în drept sa încaseze preţul apei brute şi preţul pentru nisipuri şi pietrisuri din albiile minore, pe baza de contracte.
(2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este singurul prestator de servicii specifice de gospodãrire a apelor şi singura în drept sa încaseze tarife pentru aceste servicii.
(3) Produsele şi serviciile specifice de gospodãrire a apelor pentru care Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este furnizor, respectiv prestator, sunt prevãzute în anexele nr. 4 şi 5.
(4) Serviciile comune de gospodãrire a apelor sunt prevãzute în anexa nr. 6.
ART. 13
(1) Personalul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este preluat de la Regia Autonomã "Apele Romane", în funcţie de competenta profesionalã şi de disciplina în activitate, şi este considerat transferat. Pana la încheierea noului contract colectiv de munca al personalului Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., personalul transferat va beneficia de drepturile de salarizare şi de celelalte drepturi de personal prevãzute în actualul contract colectiv de munca, precum şi de alte drepturi prevãzute de legislaţia în vigoare.
(2) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal sunt stabilite de cãtre consiliul de administraţie pentru personalul de conducere şi prin contractul colectiv de munca pentru personalul de execuţie.
ART. 14
Predarea-preluarea activului şi pasivului între Regia Autonomã "Apele Romane" şi Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se va face pe baza de protocol ce se va încheia în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 15
Anexele nr. 1- 6 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 196/1991 privind înfiinţarea Regiei Autonome "Apele Romane", republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 19 februarie 1993, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE


Contrasemneazã:
---------------
Ministrul apelor,
pãdurilor şi protecţiei mediului,
Romica Tomescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu



ANEXA 1

DENUMIREA ŞI SEDIILE
sucursalelor Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.


A. Sucursale bazinale:
1. Direcţia apelor Somes-Tisa, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Somes-Tisa, cu sediul în Cluj-Napoca, Str. Vanatorului nr. 17;
2. Direcţia apelor Crisuri, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Crisuri, cu sediul în Oradea, str. Ion Bogdan nr. 35;
3. Direcţia apelor Mures, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Mures, cu sediul în Targu Mures, str. K'f7teles Samuel nr. 33;
4. Direcţia apelor Banat, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Banat, cu sediul în Timişoara, bd. Mihai Viteazul nr. 32;
5. Direcţia apelor Jiu, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Jiu, cu sediul în Craiova, Str. Dunãrii nr. 48;
6. Direcţia apelor Olt, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Olt, cu sediul în Ramnicu Valcea, str. Remus Belu nr. 6;
7. Direcţia apelor Arges-Vedea, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Arges-Vedea, cu sediul în Pitesti, str. Campulung nr. 6-8;
8. Direcţia apelor Ialomita-Buzau, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Ialomita-Buzau, cu sediul în Buzau, str. Bucegi nr. 20 bis;
9. Direcţia apelor Siret, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Siret, cu sediul în Bacau, str. Cuza Voda nr. 1;
10. Direcţia apelor Prut, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Prut şi al Raului Barlad, cu sediul în Iaşi, str. Teodor Vascauteanu nr. 10;
11. Direcţia apelor Dobrogea-Litoral, organizatã la nivelul spaţiului hidrografic Dobrogea-Litoral, cu sediul în Constanta, bd. Mircea cel Batran nr. 122.

B. Alte subunitati:
1. Centrul de perfecţionare, cu sediul în Bucureşti, ┐os. Virtutii nr. 9;
2. Revista Hidrotehnica, cu sediul în Bucureşti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.


ANEXA 2


STATUTUL
Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea

(1) Denumirea societãţii comerciale este Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
(2) În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanând de la Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se menţioneazã denumirea acesteia, precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social, din care cel efectiv vãrsat potrivit ultimului bilanţ contabil aprobat, de sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi de codul fiscal.
ART. 2
Forma juridicã
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este persoana juridicã romana, având forma juridicã de societate comercialã de acţiuni, şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
Activitatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. se desfãşoarã pe baza legilor romane şi a prezentului statut.
ART. 3
Sediul
(1) Sediul central al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este în municipiul Bucureşti, str. Edgar Quinet nr. 6, sectorul 1.
(2) Sediul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
(3) La data infiintarii, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are în structura sa sucursale, denumite direcţiile apelor, organizate pe bazine şi spaţii hidrografice, precum şi alte subunitati. Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. şi sucursalele sale pot avea subunitati, reprezentante şi agenţii situate în alte localitãţi din ţara şi din strãinãtate.
ART. 4
Durata
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se constituie pentru o durata nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii ei în registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 5
În calitate de companie nationala în domeniul resurselor de apa, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. aplica strategia şi politica nationala în domeniul gospodãririi apelor, scop în care coordoneazã şi rãspunde de modul de folosire a resurselor de apa pe ansamblul teritoriului tarii şi de exploatare a lucrãrilor de gospodãrire a apelor, controleazã modul în care se efectueazã prelevarea şi folosirea apelor, evacuarea apelor uzate şi stabileşte mãsuri de remediere. În activitatea sa Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. colaboreazã cu Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodãrire a Apelor I.N.M.H. - S.A., punându-şi reciproc la dispoziţie, prin convenţii de colaborare, date, informaţii şi prognoze meteorologice, hidrologice şi de gospodãrire a apelor.
ART. 6
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are ca scop cunoaşterea, administrarea, gestionarea cantitativã şi calitativã, precum şi valorificarea economicã a resurselor de apa de suprafata şi subterane şi a celor ale marii teritoriale, administrarea, exploatarea şi întreţinerea lucrãrilor de gospodãrire a apelor, de stocare, captare şi transport al apei, precum şi a reţelei naţionale de urmãrire a calitãţii apelor şi a reţelei naţionale de hidrologie şi hidrogeologie, organizarea şi coordonarea pe bazine hidrografice a activitãţilor de protecţie impotriva epuizarii şi degradãrii apelor de suprafata şi subterane, care îi sunt date în concesiune, precum şi a mãsurilor de prevenire şi apãrare impotriva acţiunilor distructive ale apelor şi de prevenire şi avertizare a poluarilor accidentale.
(2) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. acţioneazã pentru cunoaşterea, folosirea raţionalã şi protecţia impotriva epuizarii şi degradãrii resurselor de apa de suprafata şi subterane, pentru efectuarea observaţiilor şi a mãsurãtorilor hidrologice, hidrogeologice şi meteorologice specifice, pentru satisfacerea cerinţelor proprii, a celor sociale, publice şi de alta natura.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. desfãşoarã, conform statutului, şi alte activitãţi pentru valorificarea potenţialului economic al apelor şi pentru susţinerea în condiţii economice a activitãţilor sale de baza.
ART. 7
(1) În calitate de concesionar al apelor şi al lucrãrilor hidrotehnice din domeniul public, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin direcţiile apelor, are urmãtorul obiect de activitate:
1. administrarea şi gospodãrirea cantitativã şi calitativã a resurselor de apa de suprafata şi subterane, protecţia acestora impotriva epuizarii şi poluarii, asigurarea scurgerii libere a apelor, întreţinerea cursurilor de apa pe sectoarele neamenajate, împreunã cu administraţia publica localã; administrarea albiilor minore ale apelor, a cuvetelor lacurilor şi baltilor în starea lor naturala sau amenajatã, a falezei şi plajei marii, precum şi a zonelor umede;
2. cunoaşterea, conservarea, dezvoltarea, protejarea şi valorificarea complexa a apelor, a potenţialului şi uzufructului acestora; aplicarea programelor privind satisfacerea cerinţelor de apa ale populaţiei şi economiei, valorificarea de noi surse de apa în concordanta cu cerinţele actuale şi de perspectiva ale bazinelor hidrografice;
3. controlul sistematic al reţelei hidrografice, în scopul sesizãrii şi remedierii degradãrilor de albii şi maluri, şi asigurarea funcţiei de operator al Sistemului naţional de gospodãrire a apelor, prin dispeceratele bazinale şi Dispeceratul naţional al apelor;
4. exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrãrilor de gospodãrire a apelor, coordonarea exploatãrii lacurilor de acumulare, pe bazin hidrografic, indiferent de deţinãtorul acestora;
5. aprobarea evacuarii din lacurile de acumulare a unor volume de apa diferite de cele înscrise în regulamentul de exploatare şi efectuarea unor manevre neprevãzute la mecanismele barajelor, în cazuri de necesitate;
6. controlul utilizatorilor de apa cu privire la modul de prelevare, utilizare, epurare şi evacuare, precum şi al lucrãrilor construite pe ape şi în legatura cu apele, din punct de vedere al functionarii şi siguranţei acestora şi al încadrãrii în prevederile actelor de reglementare şi ale contractelor economice; controlul şi avizarea instalãrii debitmetrelor la utilizatorii de apa;
7. asigurarea realizãrii lucrãrilor de întreţinere, regularizare, calibrare şi de indiguire a albiilor minore, precum şi a altor lucrãri pentru dezvoltarea bazei materiale a activitãţii proprii;
8. organizarea, actualizarea potrivit evoluţiei fenomenelor şi desfãşurarea activitãţii de urmãrire a comportãrii în timp a construcţiilor hidrotehnice, luând operativ mãsurile care se impun;
9. întocmirea, în mod corelat, pe ansamblul fiecãrui bazin hidrografic, de propuneri de lucrãri noi de amenajare a acestuia, necesare satisfacerii cerinţelor de apa, protecţiei calitãţii apelor şi prevenirii acţiunii distructive a acestora;
10. apãrarea impotriva inundatiilor prin lucrãrile de gospodãrire a apelor care îi sunt concesionate şi constituirea stocului de materiale şi mijloace specifice de apãrare impotriva inundatiilor;
11. asigurarea secretariatelor permanente în domeniul apãrãrii impotriva inundatiilor, ale comisiilor judeţene de apãrare impotriva dezastrelor şi participarea la coordonarea acţiunilor de apãrare impotriva inundatiilor şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice;
12. avertizarea populaţiei în caz de producere a fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi de accidente la construcţiile hidrotehnice; participarea la pregãtirea populaţiei pentru apãrarea impotriva inundatiilor prin exercitii periodice de simulare;
13. coordonarea activitãţii de investiţii proprii, urmãrirea realizãrii de lucrãri noi în domeniul gospodãririi apelor, prin alocaţii bugetare, pentru folosinţe complexe: alimentari cu apa pentru populaţie şi irigaţii, apãrarea impotriva inundatiilor, desecãri şi altele asemenea, în calitate de ordonator secundar al cheltuielilor de capital din bugetul de stat;
14. asigurarea funcţiei de operator comercial în domeniul gospodãririi apelor, ca unic furnizor al apei brute şi al serviciilor specifice de gospodãrire a apelor;
15. efectuarea de audituri, inspecţii, expertize, consultanţa, mãsurãtori, precum şi recepţia calitãţii produselor şi/sau serviciilor şi lucrãrilor de construcţii-montaj, a lucrãrilor de punere în siguranta a construcţiilor hidrotehnice, a studiilor şi documentaţiilor de proiectare şi cercetare;
16. participarea la activitatea privind conservarea şi protejarea ecosistemelor acvatice şi la protecţia faunei şi florei acvatice;
17. elaborarea de studii de sinteza privind folosirea cantitativã şi calitativã a apelor, autorizarea folosintelor neconsumatoare şi a exploatarilor de nisipuri şi pietrisuri;
18. coordonarea elaborãrii de cãtre utilizatorii de apa a planurilor de restrictie şi folosire a apei în perioadele deficitare şi a planului de apãrare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice;
19. realizarea sistemului propriu informatic şi de telecomunicaţii în unitãţile sistemului de gospodãrire a apelor şi de prestãri de servicii în domeniul informatic şi de telecomunicaţii;
20. elaborarea de produse software în domeniul gospodãririi apelor şi al hidrologiei;
21. colectarea, validarea de fond şi stocarea datelor şi a informaţiilor specifice Fondului naţional de date de gospodãrire a apelor, în vederea ţinerii la zi şi constituirii bãncilor de date tematice la nivel bazinal şi naţional, precum şi actualizarea bazelor de date;
22. participarea la activitãţile internaţionale de schimb de date şi informaţii, reuniuni tehnico-ştiinţifice, studii şi proiecte în domeniul gospodãririi apelor, meteorologiei şi hidrologiei;
23. asigurarea aplicãrii prevederilor convenţiilor şi ale altor acorduri internaţionale din domeniul apelor de frontiera, la care România este parte;
24. valorificarea complexa a apelor ca resursa economicã, cu potentialele şi uzufructul acestora, realizarea produselor şi serviciilor specifice şi comune de gospodãrire a apelor şi livrarea acestora pe baza de contracte cu beneficiarii;
25. propunerea, în condiţiile legii, a preţurilor şi tarifelor pentru produsele şi serviciile de gospodãrire a apelor, fundamentate pe baza normativelor pentru lucrãrile de gospodãrire a apelor, şi actualizarea acestora ori de câte ori este necesar; propunerea tarifelor pentru lucrãri şi servicii din domeniul de activitate;
26. aplicarea sistemului de plati, de bonificatii şi penalitãţi specifice activitãţii de gospodãrire a apelor;
27. încheierea de contracte pentru livrarea de apa bruta şi realizarea serviciilor specifice şi comune de gospodãrire a apelor, exploatarea de materiale din albii etc., inclusiv cu parteneri strãini;
28. comercializarea materiilor prime, materialelor, obiectelor de inventar, pieselor de schimb şi a altora asemenea, aflate în stoc sau procurate prin compensare de la debitori;
29. prestarea altor servicii precum: studii, proiecte, cercetãri, asistenta tehnica, reparaţii, transport, aprovizionare etc.;
30. extragerea, prelucrarea şi valorificarea materialelor locale provenite din lucrãrile de întreţinere a cursurilor de apa şi a lacurilor de acumulare, a barajelor şi digurilor (gheaţa, materiale vegetale, nisipuri şi pietrisuri);
31. valorificarea potenţialului piscicol al apei, hidromecanic, hidroenergetic, de navigaţie şi de agrement, a namolurilor din lacurile naturale şi a agregatelor minerale din albiile şi malurile cursurilor de apa;
32. furnizarea de date celor interesaţi din Fondul naţional de date de gospodãrire a apelor în scopuri comerciale este permisã numai contra cost, în condiţiile legii;
33. realizarea prin unitãţile de profil, în condiţiile prevãzute de lege, de cercetãri ştiinţifice de specialitate, de lucrãri de amenajare a cursurilor de apa şi de proiectare a lucrãrilor de investiţii, precum şi a asistenţei tehnice de specialitate;
34. valorificarea economicã a serviciilor diverse prestate prin lucrãrile de gospodãrire a apelor (circulaţia vehiculelor pe coronamentul barajelor şi al digurilor, desecarea terenurilor, apãrarea de inundatii) şi a spaţiilor disponibile în clãdiri administrative şi de exploatare;
35. realizarea politicii de încasãri şi plati, programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea bugetelor de venituri şi cheltuieli, analiza execuţiei acestora şi destinaţia profitului;
36. activitãţi din domeniul financiar;
37. testãri, reparaţii, retehnologizari şi modernizãri în sistemul gospodãririi apelor, inclusiv lucrãri de construcţii-montaj;
38. revizii şi reparaţii la lucrãrile şi instalaţiile hidrotehnice, precum şi la dispozitivele de lucru şi de mecanizare specifice;
39. valorificarea materialelor rezultate din stocuri, reparaţii, demolãri, casãri, a produselor secundare rezultate din activitatea de baza (fascine, energie electrica etc.);
40. vânzarea, darea în locatie şi închirierea de spaţii, terenuri şi bunuri ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. unor persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii;
41. operaţiuni de leasing conform legislaţiei în vigoare;
42. activitãţi de turism;
43. reprezentarea în justiţie a intereselor Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. în acţiunile de apãrare a integritãţii patrimoniului public concesionat şi respectarea legalitãţii în domeniul gospodãririi apelor;
44. participarea la târguri şi expoziţii interne şi internaţionale în domeniul apelor;
45. iniţierea de acţiuni de cooperare tehnico-economicã şi ştiinţificã în domeniul gospodãririi apelor şi al hidrologiei cu agenţi economici şi firme din ţara şi din strãinãtate;
46. operaţiuni de import-export şi de tranzit, inclusiv de barter cu apa bruta, apa plata şi apa minerala;
47. import-export de combustibil, piese de schimb, nisipuri şi pietrisuri, de materiale de întreţinere şi exploatare a lucrãrilor de gospodãrire a apelor concesionate;
48. microproducţie de echipamente, dotãri şi piese de schimb pentru necesarul propriu şi pentru terţi;
49. realizarea operaţiunilor financiare pe pieţele interne şi externe de capital şi de cooperare internationala, în vederea asigurãrii resurselor financiare pentru finanţarea activitãţii proprii şi constituirii de societãţi mixte;
50. operaţiuni de comision şi intermediere în domeniul specific de activitate;
51. aprovizionarea tehnico-materialã necesarã desfãşurãrii activitãţilor proprii;
52. gestionarea brevetelor şi a documentelor privind protecţia proprietãţii intelectuale pentru care Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este titulara;
53. gestionarea şi paza bunurilor proprii, precum şi a celor de natura bunurilor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie, concesionate Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
54. pregãtirea şi perfecţionarea personalului în reţeaua proprie de învãţãmânt şi în sistemul învãţãmântului public sau privat;
55. construcţia, administrarea şi vânzarea de locuinţe, spaţii de cazare pentru personalul propriu în cãmine de nefamilisti, locuinţe de serviciu şi intervenţie;
56. realizarea pentru personalul propriu de activitãţi sociale, culturale, turistice, sanitare, sportive;
57. activitãţi de propaganda, de informare directa şi de sensibilizare a publicului în problemele apei;
58. editarea, tipãrirea şi comercializarea de publicaţii tehnice în domeniul apelor;
59. transportul personalului propriu la/de la locul de munca;
60. urmãrirea corelãrii lucrãrilor şi activitãţilor desfãşurate pe ape sau în legatura cu acestea cu prevederile schemelor-cadru de amenajare şi gospodãrire a bazinelor hidrografice;
61. participarea la conservarea şi protejarea ecosistemelor acvatice şi la protecţia faunei şi florei acvatice;
62. asigurarea participãrii publicului la luarea deciziilor în domeniul gospodãririi apelor;
63. asigurarea secretariatelor tehnice permanente ale comitetelor de bazin;
64. elaborarea proiectului bugetului Fondului apelor;
65. ţinerea la zi a cadastrului apelor;
66. fundamentarea costurilor de producţie la nivelul necesar menţinerii în funcţiune a Sistemului naţional de gospodãrire a apelor la parametrii nominali, cu includerea redeventei pentru bunurile concesionate;
67. orice alte activitãţi ori servicii necesare realizãrii obiectului principal de activitate şi obţinerii de profit.
(2) În calitate de concesionar al reţelei naţionale de hidrologie şi hidrogeologie, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin direcţiile apelor, are urmãtorul obiect de activitate:
a) folosirea, exploatarea şi întreţinerea reţelei naţionale de hidrologie şi hidrogeologie;
b) realizarea observaţiilor şi mãsurãtorilor asupra stãrii şi evoluţiei apelor, a observaţiilor meteorologice specifice şi participarea la realizarea schimbului internaţional de date în domeniu;
c) colectarea, validarea şi stocarea datelor şi informaţiilor de hidrologie şi hidrogeologie, în vederea constituirii bãncilor de date tematice la nivel naţional;
d) participarea la elaborarea diagnozelor şi a prognozelor hidrologice pe cursurile de apa interioare şi la avertizarea în caz de producere a fenomenelor hidrologice periculoase.
(3) În calitate de concesionar al reţelei naţionale de monitorizare a calitãţii apelor, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin direcţiile apelor, are urmãtorul obiect de activitate:
a) organizarea sistemului naţional de supraveghere a calitãţii resurselor de apa, administrarea, exploatarea şi întreţinerea reţelei naţionale de monitorizare a calitãţii apelor;
b) realizarea observaţiilor şi mãsurãtorilor asupra stãrii şi evoluţiei calitãţii apelor şi participarea la realizarea schimbului internaţional de date în domeniu;
c) colectarea, validarea şi stocarea datelor şi informaţiilor de gospodãrire calitativã a apelor, în vederea constituirii bãncilor de date tematice la nivel naţional;
d) organizarea activitãţii de prevenire a poluarilor accidentale şi de inlaturare a efectelor lor, precum şi avertizarea utilizatorilor de apa şi a autoritãţilor administraţiei publice din localitãţile din aval, în caz de producere a unei poluari accidentale;
e) efectuarea de analize fizico-chimice, hidrobiologice şi bacteriologice pentru apa;
f) coordonarea elaborãrii de cãtre utilizatorii de apa a planurilor de protecţie a calitãţii şi de prevenire şi inlaturare a efectelor poluarilor accidentale, precum şi elaborarea planurilor bazinale de prevenire şi inlaturare a poluarilor accidentale.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 8
Capitalul social
(1) Capitalul social iniţial al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este de 250.329.750.000 lei, fiind constituit prin preluarea unei pãrţi din patrimoniul net al Regiei Autonome "Apele Romane", evidenţiat în bilanţul contabil la data de 30 iunie 1998, şi este împãrţit în 10.013.190 acţiuni nominative cu o valoare nominalã de 25.000 lei fiecare.
(2) Capitalul social este în întregime deţinut de statul roman, în calitate de acţionar unic, şi este subscris şi vãrsat integral la data constituirii Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(3) Capitalul social prevãzut la alin. (1) va fi modificat în raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Apele Romane", reflectate în bilanţul contabil de închidere al regiei, potrivit legii. La finalizarea acestor operaţiuni adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va decide asupra modificãrii corespunzãtoare a capitalului social al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., a prezentului statut şi asupra efectuãrii mentiunilor necesare în registrul comerţului.
(4) Acţiunile sunt deţinute în totalitate de cãtre statul roman, iar drepturile şi obligaţiile decurgând din dreptul de acţionar unic asupra acestora sunt exercitate de cãtre Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului pana la finalizarea privatizãrii, conform legii. În capitalul social nu este inclusã valoarea bunurilor de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţia României.
ART. 9
Reducerea sau majorarea capitalului social
(1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data majorãrii lui.
(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în numerar şi/sau în natura;
b) încorporarea rezervelor (în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu excepţia rezervelor legale, precum şi a profitului şi a primelor de emisiune;
c) compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. cu acţiuni ale acesteia;
d) alte surse stabilite de adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
(3) În cazul în care administratorii constata pierderea a jumãtate din capitalul social, ei sunt obligaţi sa convoace, în termen de maximum 60 de zile, adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, care va decide fie reîntregirea capitalului social prin emisiune de noi acţiuni, fie limitarea lui la valoarea rãmasã, fie dizolvarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. Reducerea capitalului social se va putea face numai dupã doua luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
ART. 10
Acţiunile
(1) Acţiunile nominative ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege.
(2) Acţiunile nominative emise de cãtre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. vor fi în forma dematerializatã, prin înscriere în cont, caz în care se vor emite certificate de acţionar potrivit legii.
(3) Prin hotãrâre a adunãrii generale extraordinare a actionarilor vor putea fi emise şi acţiuni preferenţiale cu dividend prioritar, fãrã drept de vot, potrivit legii.
(4) Acţiunile vor purta timbrul sec al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. şi semnatura a 2 administratori.
(5) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, registru care se pãstreazã la sediul acesteia, sub îngrijirea secretarului consiliului de administraţie. Modificãrile care se opereazã în registru vor respecta prevederile legislaţiei în vigoare.
Acţiunile emise de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. pot fi grevate de un drept de uzufruct sau pot fi gajate, în condiţiile legii.
(6) Persoanele fizice sau juridice romane şi strãine vor putea deţine acţiuni ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. potrivit prevederilor legale în vigoare, fãrã însã a se afecta poziţia statului de acţionar majoritar.
ART. 11
Obligaţiuni
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate sa emita obligaţiuni în condiţiile legii.
ART. 12
Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni
(1) Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari, potrivit legii, conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevãzute de statut.
(2) Deţinerea acţiunii implica adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
(4) Când o acţiune nominativã devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemneazã un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.
(5) Obligaţiile Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limitele valorii acţiunilor pe care le deţin.
(6) Patrimoniul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale actionarilor.
ART. 13
Cesiunea acţiunilor
(1) Acţiunile sunt indivizibile cu privire la Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., care nu recunoaşte decât un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
(2) Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau cãtre terţi se efectueazã în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
(3) Transmiterea dreptului de proprietate asupra acţiunilor nominative emise de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se realizeazã prin declaraţie facuta în registrul actionarilor, subscrisã de cedent şi de cesionar sau de mandatarii lor. De asemenea, transmiterea se mai poate realiza şi prin act autentic, cu efectuarea mentiunilor corespunzãtoare în registrul actionarilor.
ART. 14
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. Acţiunile pierdute se anuleazã. Anularea lor se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. Dupã 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 15
Atribuţii
(1) Adunarea generalã a actionarilor Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitãţii şi politicii ei economice.
(2) Pana la apariţia unor noi reglementãri privind situaţia societãţilor comerciale având ca acţionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de 2 împuterniciţi ai Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi un împuternicit al Ministerului Finanţelor, numiţi prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului.
(3) Adunãrile generale ale actionarilor sunt ordinare şi extraordinare.
(4) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba strategia globalã de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiarã a Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
b) alege consiliul de administraţie şi cenzorii, conform prevederilor legale;
c) aproba descãrcarea de gestiune a consiliului de administraţie şi dispune revocarea membrilor acestuia;
d) stabileşte nivelul remuneraţiei membrilor consiliului de administraţie, precum şi a cenzorilor;
e) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
f) aproba bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea raportului consiliului de administraţie şi al cenzorilor şi repartizeazã profitul conform legii;
g) hotãrãşte cu privire la folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate pentru restructurare şi dezvoltare;
h) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabileşte competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare de pe piata interna şi externa, a creditelor comerciale şi a garanţiilor, inclusiv prin gajarea acţiunilor, potrivit legii;
i) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele referitoare la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii;
j) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor, pentru recuperarea prejudiciilor produse de cãtre aceştia Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
k) hotãrãşte cu privire la gajarea sau la închirierea unor bunuri, unitãţi sau sedii proprii;
l) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie;
m) aproba structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(5) Pentru atribuţiile menţionate la lit. e), f), g), h), i), j) şi k) adunarea generalã a actionarilor nu va putea lua hotãrâri decât în urma obţinerii de cãtre fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
(6) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor se întruneşte ori de câte ori este necesarã luarea unei hotãrâri pentru:
a) majorarea sau reducerea capitalului social, modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi pentru cesiunea acţiunilor;
b) modificarea statutului, precum şi transformarea formei juridice a Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
c) fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
d) schimbarea obiectului de activitate;
e) mutarea sediului Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
f) emisiunea de obligaţiuni;
g) orice alta modificare a actului constitutiv sau orice alta hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor;
h) aprobarea schimbãrii categoriei acţiunilor din nominative în acţiuni la purtãtor;
i) aprobarea conversiei acţiunilor preferenţiale şi nominative dintr-o categorie în alta, în condiţiile legii.
(7) Pentru atribuţiile adunãrii generale extraordinare a actionarilor fiecare reprezentant trebuie sa obţinã un mandat special prealabil de la organul care l-a numit. Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale menţionate la lit. a), d) şi e).
ART. 16
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Adunãrile generale ordinare ale actionarilor se convoacã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie. Adunãrile generale ordinare ale actionarilor au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.
(2) Convocarea adunãrii generale a actionarilor se va face cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã, va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi într-un ziar de larga circulaţie din Bucureşti şi va cuprinde locul şi data ţinerii acesteia, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. sau în alt loc indicat în convocare.
(3) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va fi convocatã ori de câte ori va fi nevoie, la solicitarea acţionarului unic sau la cererea consiliului de administraţie ori a cenzorilor, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã.
(4) Când pe ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
ART. 17
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
(1) În ziua şi la ora precizate în convocare, şedinţa adunãrii generale a actionarilor se va deschide de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre cel care îi tine locul.
(2) În cazul în care la data stabilitã nu sunt prezenţi deţinãtorii a cel puţin jumãtate din capitalul social, adunarea generalã a actionarilor se convoacã din nou, dupã 7 zile calendaristice, în acelaşi loc şi la aceeaşi ora, şi va avea loc indiferent de numãrul actionarilor prezenţi.
(3) Adunarea generalã a actionarilor va desemna dintre actionarii prezenţi 2 secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicând capitalul social pe care îl reprezintã fiecare şi îndeplinirea tuturor formalitãţilor cerute de lege şi de statut pentru ţinerea adunãrii, şi vor întocmi procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor. Procesul-verbal, semnat de preşedintele şedinţei şi de secretar, va constata îndeplinirea formalitãţilor de convocare, iar la cererea actionarilor, declaraţiile fãcute de ei în şedinţa. La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum şi listele de prezenta a actionarilor. Procesul-verbal al şedinţei va fi trecut în registrul adunãrilor generale ale actionarilor, sigilat şi parafat.
(4) La şedinţele adunãrii generale ordinare şi extraordinare a actionarilor, în care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi/sau reprezentanţii salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
ART. 18
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se iau de regula prin vot deschis. Cvorumul de prezenta şi majoritatea necesarã pentru luarea hotãrârilor sunt cele prevãzute de lege.
(2) La propunerea persoanei care prezideazã adunarea generalã a actionarilor sau a unui grup de acţionari, prezenţi sau reprezentaţi, care deţin cel puţin o pãtrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrârilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
(3) Pentru a fi opozabile terţilor hotãrârile adunãrii generale a actionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului pentru a fi menţionate în registru şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. În cazul în care aceste hotãrâri implica modificarea actului constitutiv, se va putea publica numai actul adiţional cuprinzând textul integral al clauzelor modificate.
(4) Hotãrârile nu vor putea fi executate înainte de aducerea la îndeplinire a formalitãţilor prevãzute la alin. (3).
(5) Hotãrârile luate de adunãrile generale ale actionarilor în limitele legii şi ale statutului sunt obligatorii chiar şi pentru actionarii absenţi sau nereprezentati în adunarea generalã a actionarilor sau care au votat impotriva.
(6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotãrârile luate de adunãrile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice au dreptul de a se retrage din Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. şi de a recupera contravaloarea acţiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 19
Organizare
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este administratã de un consiliu de administraţie compus din 9 membri, dintre care unul este preşedintele consiliului de administraţie, care îndeplineşte şi funcţia de director general, 2 reprezentanţi ai Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi ingineri, economişti, jurişti sau alţi specialişti în domeniul de activitate al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., numiţi dintre salariaţii acesteia sau din alte unitãţi.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioada de 4 ani prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, consiliul de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului.
(3) Membrii consiliului de administraţie, denumiţi administratori, pot avea calitatea de acţionar.
(4) În situaţia în care se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, se numeşte un nou administrator în vederea completãrii locului vacant. Durata pentru care este numit noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a rãmas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
(5) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în toate problemele privind activitatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
(6) Preşedintele consiliului de administraţie este numit de cãtre adunarea generalã a actionarilor şi este directorul general al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(7) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi.
Consiliul de administraţie este prezidat de cãtre preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru, în baza mandatului preşedintelui.
Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului de administraţie, fie din afarã acestuia.
(8) Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
(9) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de cãtre preşedinte cu cel puţin 7 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de cãtre toţi membrii consiliului de administraţie participanţi la şedinţa şi de secretar. Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administraţie redacteazã hotãrârea acestuia, care se semneazã de cãtre preşedinte.
(10) Consiliul de administraţie poate delega, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, o parte din atribuţiile sale directorului general al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., comitetului director şi directorilor de sucursala şi poate recurge, de asemenea, la experţi pentru studierea şi soluţionarea anumitor probleme.
(11) Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea Companiei Naţionale "Apele Romane" -S.A. în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
(12) Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţie actionarilor şi cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(13) Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, fata de Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau alte abateri de la prevederile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea acesteia.
În astfel de situaţii, ei vor fi revocaţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
(14) Membrii consiliului de administraţie vor depune o garanţie conform prevederilor legale.
(15) Nu pot fi membri ai consiliului de administraţie persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã.
(16) Consiliul de administraţie poate forma un comitet director.
ART. 20
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã strategia globalã de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiarã a Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
b) elaboreazã structura organizatoricã a Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
c) aproba nivelul garanţiilor pentru persoanele care au calitatea de gestionar, potrivit legii;
d) face propuneri cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.;
e) aproba delegarea de competente pentru directorul general, directorii executivi şi directorii sucursalelor, în vederea executãrii atribuţiilor acestora;
f) supravegheazã utilizarea Fondului apelor, potrivit aprobãrii Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului;
g) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la data încheierii exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs;
h) propune repartizarea profitului conform legii şi majorarea sau diminuarea capitalului social, precum şi emisiunea de obligaţiuni în condiţiile legii;
i) negociaza contractul colectiv de munca împreunã cu reprezentanţii salariaţilor;
j) aproba încheierea de contracte de închiriere;
k) propune, în condiţiile legii, asocierea cu alţi agenţi economici pentru realizarea de activitãţi de interes comun;
l) face propuneri privind folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate pentru restructurare şi dezvoltare;
m) analizeazã activitatea economicã a sucursalelor şi încadrarea acestora în prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabileşte mãsurile corespunzãtoare;
n) stabileşte mãsuri pentru respectarea disciplinei în domeniul utilizãrii şi protecţiei calitãţii apei;
o) propune lucrãrile noi ce trebuie realizate pentru asigurarea surselor de apa şi protecţia apelor impotriva poluarii;
p) aproba orice alte mãsuri pentru activitatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii.
ART. 21
Consiliul de administraţie poate atrage în activitatea sa de analiza a unor probleme complexe specialişti din diferite sectoare. Activitatea acestora va putea fi plãtitã pe baza de convenţii civile încheiate potrivit legii.
ART. 22
Consiliul de administraţie prezintã Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, o data pe an, dupã aprobarea de cãtre adunarea generalã a actionarilor, un raport privind activitatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
ART. 23
Directorul general al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. o reprezintã pe aceasta în raport cu terţii, scop în care este investit de cãtre consiliul de administraţie cu puteri decizionale în organizarea şi conducerea activitãţii acesteia.

CAP. 5
Comitetul director

ART. 24
(1) Comitetul director al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este constituit din directorul general şi directorii executivi. Acesta se întruneşte ori de câte ori este necesar pentru rezolvarea operativã a problemelor curente.
(2) Comitetul director prezintã trimestrial raportul sau de activitate consiliului de administraţie.

CAP. 6
Gestiunea

ART. 25
Cenzorii
(1) Gestiunea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. este controlatã de acţionari şi de 3 cenzori care sunt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil. Un cenzor extern independent, persoana juridicã, poate fi numit sau ales cenzor al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(2) În perioada în care statul deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de cãtre Ministerul Finanţelor.
(3) Adunarea generalã a actionarilor alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi, care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) În scopul exercitãrii drepturilor şi executãrii obligaţiilor ce le revin, cenzorilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., la situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
(5) Cenzorii au urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., a bilanţului şi contului de profit şi pierderi, prezentând adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(6) Cenzorii sunt obligaţi, de asemenea:
a) sa facã, în fiecare luna şi inopinat, inspecţii ale casei şi sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. sau care au fost primite în gaj sau în depozit;
b) sa ia parte la adunãrile ordinare şi extraordinare ale actionarilor, putând insera pe ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
c) sa constate depunerea în mod regulat a garanţiei din partea administratorilor;
d) sa vegheze ca dispoziţiile legii şi ale statutului sa fie îndeplinite de administratori şi de lichidatori.
(7) Cenzorii se întrunesc la sediul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. şi iau decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a actionarilor.
(8) Cenzorii pot convoca adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.) sau ori de câte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
(9) Atribuţiile cenzorilor, precum şi drepturile şi obligaţiile lor se completeazã cu dispoziţiile legale în acest domeniu.
(10) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi pe o perioada de cel mult 3 ani şi pot fi realeşi.
(11) Nu pot fi cenzori persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990 , republicatã.
(12) Cenzorii sunt obligaţi sa depunã înainte de începerea activitãţii o garanţie egala cu o treime din garanţia pentru membrii consiliului de administraţie.
(13) În caz de deces, împiedicare fizica sau legalã, încetare sau renunţare la mandat de cãtre un cenzor, cenzorul supleant cel mai în varsta îl înlocuieşte.
(14) Dacã în acest mod numãrul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rãmaşi numesc alta persoana în locul vacant pana la întrunirea cea mai apropiatã a adunãrii generale a actionarilor.
(15) În cazul în care nu mai rãmâne în funcţie nici un cenzor, consiliul de administraţie va convoca adunarea generalã a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
(16) Cenzorii vor trece într-un registru special deliberãrile, precum şi constatãrile fãcute în exerciţiul mandatului lor.
(17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generalã a actionarilor, cu votul cerut la adunãrile extraordinare.

CAP. 8
Activitatea

ART. 26
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu excepţia celor care i-au fost concesionate. Bunurile proprietate publica concesionate Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. se evidenţiazã distinct şi au regimul prevãzut de lege.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli al sucursalelor va trebui sa asigure funcţionarea corecta şi dezvoltarea tehnologicã la nivelul standardelor a activitãţilor de exploatare, întreţinere, apãrare impotriva inundatiilor, de monitorizare a calitãţii resurselor de apa şi a reţelei naţionale de hidrologie şi hidrogeologie, precum şi a reţelei meteorologice specifice.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. are în structura sa sucursale ale cãror atribuţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare. În cadrul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. funcţioneazã direcţii, servicii, inspecţii, birouri şi alte compartimente, ale cãror norme de structura se propun de cãtre consiliul de administraţie şi se aproba de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
(4) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. elaboreazã studii de sinteza pentru întregul bazin al Dunãrii de pe teritoriul României.
ART. 27
Finanţarea activitãţii proprii
Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. utilizeazã sursele de finanţare constituite în conformitate cu legea, credite bancare şi alte surse financiare.
ART. 28
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
ART. 29
Personalul
(1) Personalul de conducere al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. şi al sucursalelor este numit sau concediat de cãtre directorul general al acesteia.
(2) Personalul de execuţie al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. şi al sucursalelor este angajat sau concediat potrivit prevederilor contractului colectiv de munca.
(3) Salarizarea se face în conformitate cu prevederile legale.
(4) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurãri sociale, precum şi a altor obligaţii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
(5) Drepturile şi obligaţiile personalului Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi prin contractul colectiv de munca.
ART. 30
Amortizarea mijloacelor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a activelor corporale şi necorporale din patrimoniul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
ART. 31
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
(1) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine evidenta contabila separat pe sucursale şi activitãţi şi va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pentru aceste activitãţi, având în vedere normele metodologice elaborate de cãtre Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
ART. 32
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate constitui, conform legii, fonduri necesare realizãrii obiectului sau de activitate (fondul de reabilitare a lucrãrilor calamitate, introdus pe costuri).
ART. 33
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A., prin sucursalele sale, poate contracta credite bancare în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 34
Operaţiunile de încasãri şi plati ale Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. se efectueazã în conturi deschise la bãnci. În limitele prevederilor stabilite de Banca Nationala a României pentru necesitaţi curente, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin unitãţile bancare.
ART. 35
Calculul şi repartizarea profitului
(1) Profitul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. se stabileşte, în condiţiile legii, pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
(2) Profitul Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A., rãmas dupã plata impozitului pe profit, se va repartiza conform hotãrârii adunãrii generale a actionarilor şi dispoziţiilor legale în vigoare.
(3) Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. îşi constituie fond de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legii.
(4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de cãtre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. în condiţiile legii, dupã aprobarea bilanţului contabil de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
(5) În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele producerii acestora şi va hotãrî în consecinta cum vor fi suportate aceste pierderi. Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul de capital şi în limita capitalului subscris.
ART. 36
Registrele
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va tine prin grija administratorilor şi a cenzorilor toate registrele prevãzute de lege.

CAP. 9
Asocierea

ART. 37
Se pot asocia cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. societãţi comerciale din alte sectoare de activitate, care au legatura cu obiectul de activitate al acesteia. Asocierea se face pe baza de contract de asociere.
ART. 38
Societãţile comerciale asociate cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. vor respecta şi aplica procedurile şi metodologiile unitare, stabilite de comun acord prin contractul de asociere pentru desfãşurarea principalelor relaţii comerciale, de producţie, financiare etc.
ART. 39
Asocierea unei societãţi comerciale cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. se propune de cãtre consiliul de administraţie al acesteia, sub rezerva aprobãrii de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
ART. 40
Condiţiile de parteneriat pe perioada asocierii, precum şi cele de retragere vor fi stipulate în contractele de asociere care se vor încheia între Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. şi fiecare societate comercialã asociata.

CAP. 10
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

ART. 41
Modificarea formei juridice
(1) Modificarea formei juridice a Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formelor prevãzute de lege.
(2) Noua societate comercialã va îndeplini formalitãţile legale de înregistrare şi publicitate, cerute la înfiinţarea societãţilor comerciale.
ART. 42
Dizolvarea
(1) Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
b) declararea nulitãţii;
c) hotãrârea adunãrii generale a actionarilor;
d) falimentul;
e) pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau limitarea lui la suma rãmasã;
f) când numãrul actionarilor scade sub numãrul minim legal;
g) la cererea oricãrui acţionar, dacã împrejurãrile de forta majorã şi consecinţele lor dureazã mai mult de 8 luni, iar adunarea extraordinarã a actionarilor constata ca funcţionarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. nu mai este posibila;
h) alte cauze prevãzute de lege sau de actul constitutiv al Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.
(2) Dizolvarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. va fi înscrisã la oficiul registrului comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 43
Lichidarea
(1) Dizolvarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A. şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 44
Litigii
(1) Litigiile de orice fel apãrute între Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. şi persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
(2) Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. şi persoane juridice romane sau strãine pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 11
Dispoziţii finale

ART. 45
Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. va practica în raporturile cu terţii preţuri şi tarife în condiţiile legii.
ART. 46
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, ale Codului comercial şi ale celorlalte acte normative în materie comercialã.


ANEXA 3


LISTA
cuprinzând bunurile proprietate publica a statului, aflate în patrimoniul Regiei Autonome "Apele Romane", care se concesioneaza Companiei Naţionale "Apele Romane" - S.A.


1. Apele de suprafata din domeniul public, asa cum sunt definite în Legea apelor nr. 107/1996, cu albiile lor minore, malurile şi cuvetele lacurilor, cu bogãţiile lor naturale şi potenţialul energetic valorificabil, apele subterane, faleza şi plaja marii
2. Barajele
3. Lacurile de acumulare permanente şi nepermanente
4. Prizele de apa, staţiile de tratare
5. Digurile de apãrare impotriva inundatiilor
6. Lucrãrile de regularizare a albiilor
7. Cantoanele hidrotehnice şi alte construcţii asimilate
8. Staţii şi instalaţii ale reţelei de supraveghere a calitãţii resurselor de apa
9. Canalele statiilor de pompare şi conductele pentru derivare de debite
10. Staţii şi instalaţii ale reţelei naţionale de observaţii şi mãsurãtori hidrologice şi hidrogeologice, precum şi ale reţelei de observaţii şi mãsurãtori meteorologice specifice gospodãririi apelor
11. Alte construcţii şi lucrãri hidrotehnice, bunuri proprietate publica a statului.


ANEXA 4


PRODUSE DE GOSPODĂRIRE A APELOR

1. Apa bruta de suprafata în sursa
1.1. Apa bruta din râuri interioare pentru:
1.1.1. Agenţii economici industriali, de construcţii-montaj, de transporturi, de gospodãrie comunalã, agrozootehnici de tip industrial
1.1.2. Termocentrale şi centrale nuclearoelectrice, în limita debitului minim de apa prelevat la recirculare maxima
1.1.3. Termocentrale şi centrale nuclearoelectrice, peste debitul minim de apa prelevat la recirculare maxima
1.1.4. Hidrocentrale
1.1.5. Irigaţii
1.1.6. Piscicultura şi pastravarii
1.1.7. Instituţii publice şi unitãţi de cult
1.1.8. Alţi agenţi economici
1.2. Apa bruta de suprafata din Dunare pentru:
1.2.1. Agenţii economici industriali, de construcţii-montaj, de transporturi, de gospodãrie comunalã, agrozootehnici de tip industrial şi pentru ecluzare la canale magistrale
1.2.2. Termocentrale şi centrale nuclearoelectrice, în limita debitului minim de apa prelevat la recirculare maxima
1.2.3. Termocentrale şi centrale nuclearoelectrice, peste debitul minim de apa prelevat la recirculare maxima
1.2.4. Hidrocentrale
1.2.5. Irigaţii
1.2.6. Piscicultura şi pastravarii
1.2.7. Instituţii publice şi unitãţi de cult
1.2.8. Alţi agenţi economici
2. Apa din subteran în sursa
Apa bruta din subteran pentru:
2.1. Agenţii economici industriali, de construcţii-montaj, de transporturi, de gospodãrie comunalã pentru industrii şi alţii
2.2. Agenţii economici de gospodãrie comunalã pentru populaţie, instituţii publice, unitãţi de cult
2.3. Irigaţii şi pastravarii
2.4. Agenţii economici agrozootehnici
2.5. Alţi agenţi economici
3. Nisipuri şi pietrisuri extrase din albiile minore, malurile cursurilor de apa şi din lacurile de acumulare


ANEXA 5


SERVICII SPECIFICE
de gospodãrire a apelor realizate prin unitãţile de gospodãrire a apelor


1. Primirea în apele de suprafata a substanţelor poluante conţinute în apele uzate evacuate de utilizatori, în cadrul prevederilor actelor de reglementare în vigoare (autorizaţie sau aviz de gospodãrire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde şi alte normative:
a) pentru materii în suspensie;
b) pentru substanţe în soluţie;
c) pentru germeni patogeni;
d) pentru poluare termica;
e) pentru substanţe consumatoare de oxigen.
2. Primirea în soluri permeabile sau în depresiuni cu scurgerea asigurata natural a apelor uzate, epurate, evacuate de utilizatori, în cadrul prevederilor actelor de reglementare în vigoare (autorizaţie sau aviz de gospodãrire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde şi alte normative:
a) pentru materii în suspensie;
b) pentru alte substanţe în soluţie.
3. Injectarea în straturi de foarte mare adancime a apelor uzate industriale, a apelor de mina sau de zacamant:
a) pentru materii în suspensie;
b) pentru substanţe în soluţie.
4. Primirea în apele litorale şi în marea teritorialã, inclusiv în cele din zona de interes economic natural, a substanţelor poluante conţinute în apele uzate evacuate de utilizatori, în cadrul prevederilor actelor de reglementare în vigoare (autorizaţie sau aviz de gospodãrire a apelor), puse de acord cu prevederile NTPA - 001, cu standarde şi alte normative:
a) pentru materii în suspensie;
b) pentru substanţe în soluţie;
c) pentru germeni patogeni.
5. Asigurarea apei în sursa
6. Concentrarea prin barajele unitãţilor de gospodãrire a apelor a potenţialului hidroenergetic:
Pentru cadere medie asigurata de baraje:
- la hidrocentrale cu putere instalata mai mica de 4 MW;
- la hidrocentrale cu putere instalata cuprinsã între 4 MW şi 8 MW;
- la hidrocentrale cu putere instalata mai mare de 8 MW.
7. Asigurarea folosirii potenţialului piscicol şi de agrement al marii teritoriale
8. Asigurarea folosirii potenţialului piscicol al Dunãrii, râurilor şi lacurilor naturale
9. Asigurarea folosirii potenţialului turistic şi de agrement al plajelor
10. Asigurarea folosirii potenţialului turistic şi de agrement al Dunãrii, râurilor şi lacurilor naturale
11. Asigurarea potenţialului de transport pe apele din domeniul public
12. Asigurarea gospodãririi nisipurilor şi pietrisurilor din albiile minore.


NOTA:
Indicatorii folosiţi pentru stabilirea datelor contractuale pentru serviciile de la pct. 1-5 sunt urmãtorii:




Indicatorul U.M.
--------------------------------------------------------------------------------
A. Indicatori fizici - temperatura gr.C
B. Indicatori chimici generali:
- materii totale în suspensie (M.T.S.) tone
- cloruri, sulfati, calciu, magneziu, bariu, sodiu,n tone
potasiu
- azotati, amoniu, CBO5 tone
- CCOMn tone
- CCOCr tone
- fosfati tone
- aluminiu, crom trivalent, fier total ionic, mangan, tone
zinc, cobalt
- substanţe extractibile tone
- substanţe extractibile tone
- produse petroliere tone
- detergenti sintetici anioni biodegradabili tone
C. Indicatori chimici specifici:
- sulfati, azotiti, fluoruri, fenoli kg
- clor rezidual kg
- sulfuri şi hidrogen sulfurat, polisulfuri kg
- plumb, cadmiu, crom hexavalent, cupru, nichel, argint, kg
seleniu, molibden, litiu
D. Indicatori chimici toxici şi foarte toxici:
- arsen, cianuri şi cianuri complexe kg
- pesticide, erbicide, triazine, triazinone, toluidine kg
- pesticide, insecticide, organoclorurate persistente,
organosilicice persistente, organofosforice, organometalice kg
- substanţe cancerigene (benziprenul şi compusii lui,
nitroderivati şi compusii lor) kg
E. Indicatori bacteriologici:
- bacterii coliforme totale nr./100 cmc
- bacterii coliforme fecale nr./100 cmc
- streptococi fecali nr./100 cmc
--------------------------------------------------------------------------------



ANEXA 6

SERVICII COMUNE
de gospodãrire a apelor în scopul prelucrãrii şi utilizãrii acestora

1. Captarea, pomparea şi tratarea apei
2. Distribuţia apei prin reţeaua publica
3. Distribuţia apei pe platforme industriale
4. Distribuţia apei brute prin reţeaua de irigaţii
5. Distribuţia apei prin reţeaua altor unitãţi
6. Transportul apei prin conducte şi canale
7. Epurarea apelor uzate
8. Asigurarea folosirii potenţialului de turism şi agrement al lacurilor de acumulare
9. Asigurarea folosirii potenţialului piscicol al lacurilor de acumulare
10. Navigaţie şi transport pe apa
11. Reţinerea viiturilor prin lucrãrile de gospodãrire a apelor
12. Suplimentarea debitelor minime
13. Pomparea apelor în vederea protecţiei lacurilor terapeutice, precum şi din incinte indiguite
14. Activitãţi conexe legate de valorificarea potentialelor apelor şi a patrimoniului
15. Alte servicii privind prelucrarea şi utilizarea apei, cu potentialele ei.

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016