Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 978 din 24 noiembrie 1999  privind unele masuri pentru implementarea Programului de restructurare a intreprinderilor si de reconversie profesionala (RICOP)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 978 din 24 noiembrie 1999 privind unele masuri pentru implementarea Programului de restructurare a intreprinderilor si de reconversie profesionala (RICOP)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 574 din 25 noiembrie 1999
Pentru pregãtirea structurilor de implementare corespunzãtoare, astfel încât imediat dupã semnarea Memorandumului de finanţare sa se poatã trece la implementarea Programului de restructurare a întreprinderilor şi de reconversie profesionalã (RICOP), a cãrui propunere financiarã a fost aprobatã de Comisia Europeanã la Bruxelles la 28 iulie 1999, şi pentru sprijinirea Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL),

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Primul-ministru, în calitate de autoritate nationala de implementare a RICOP, deleagã intreaga responsabilitate decurgând din aceasta domnului Traian Basescu, denumit în continuare coordonatorul Programului de restructurare a întreprinderilor şi de reconversie profesionalã (RICOP). Coordonatorul RICOP va asigura corelarea acestui program cu Programul pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) şi cu Programul de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL).
ART. 2
(1) Se constituie Comitetul de coordonare a RICOP, denumit în continuare CCP, în componenta şi cu atribuţiile prevãzute în anexa nr. 1. Preşedintele CCP este coordonatorul RICOP.
(2) Se constituie comitete de coordonare zonala a RICOP, denumite în continuare CCZ, în componenta şi cu atribuţiile prevãzute în anexa nr. 3. Componenta nominalã a fiecãrui CCZ se stabileşte prin ordin al coordonatorului RICOP, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Se stabilesc cinci zone, denumite în continuare zone RICOP, în funcţie de numãrul persoanelor afectate de programele de restructurare şi de distribuţia geograficã a acestora, precum şi de rata somajului la nivel de judeţ. Activitatea din fiecare zona RICOP este coordonata de un CCZ.
(4) Zonele RICOP şi lista cuprinzând societãţile comerciale din fiecare zona, supuse procesului de restructurare/privatizare/lichidare, sunt prezentate în anexa nr. 7, care constituie baza Planului de restructurare.
ART. 3
(1) Pentru asigurarea condiţiilor de derulare a RICOP se constituie Unitatea de Management a Proiectului-RICOP, denumita în continuare UMP-RICOP.
(2) UMP-RICOP se organizeazã ca direcţie în cadrul Unitãţii de management a proiectului, înfiinţatã în structura Ministerului Transporturilor, pentru asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) şi ale Programului de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL). Structura organizatoricã şi atribuţiile UMP-RICOP sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(3) UMP-RICOP este condusã în activitatea curenta de un administrator de programe cu finanţare externa, denumit în continuare administrator PFE, care este şi directorul UMP-RICOP. Coordonarea activitãţilor la nivelul zonelor prevãzute la art. 2 alin. (3) este asigurata de câte un administrator PFE cu statut de şef de serviciu. UMP-RICOP este în directa subordine a coordonatorului programelor PSAL, PIBL şi RICOP.
(4) Personalul UMP-RICOP este angajat şi salarizat potrivit <>art. 4 şi 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor romani care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unitãţilor de management de proiect, sursa de finanţare fiind asigurata potrivit <>art. 7^2 din Hotãrârea Guvernului nr. 374/1999 privind asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor Programului pentru ajustarea sectorului privat (PSAL) şi a Programului de dezvoltare institutionala a sectorului privat (PIBL), cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Pentru personalul angajat în UMP-RICOP, care nu îndeplineşte condiţiile de selectare acceptate de Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (B.I.R.D.), se aplica reglementãrile în vigoare privind salarizarea personalului din sectorul bugetar.
ART. 4
(1) Pe teritoriul fiecãrei zone RICOP se constituie unitãţi locale de implementare a proiectelor, denumite în continuare ULIP. ULIP se constituie, în principal, pe structurile teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã (A.N.O.F.P.), ale Agenţiei Naţionale de Dezvoltare Regionala (A.N.D.R.), ale administraţiei publice locale sau ale altor agenţi cu capacitate de implementare a unor segmente ale RICOP. Atribuţiile ULIP sunt stabilite în anexa nr. 4.
(2) În cadrul fiecãrei ULIP vor fi nominalizate persoane responsabile pentru fiecare componenta. Persoanele nominalizate şi componenta RICOP de care acestea rãspund pe plan local vor fi fãcute cunoscute public, împreunã cu toate datele necesare în vederea contactarii lor (adresa, telefon, fax).
ART. 5
(1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, împreunã cu direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, Ministerul Industriei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã şi agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti, Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala şi agenţiile de dezvoltare regionala, Fondul Proprietãţii de Stat şi sucursalele judeţene ale acestuia, Ministerul Finanţelor şi Oficiul de Plati şi Contractare PHARE, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã, Departamentul pentru Integrare Europeanã şi Comisia Nationala pentru Statistica au atribuţii şi responsabilitãţi în realizarea obiectivelor RICOP şi se subordoneazã coordonatorului RICOP, strict pentru acest scop.
(2) Sarcinile şi responsabilitãţile Oficiului de Plati şi Contractare PHARE, denumit în continuare OPCP, sunt prevãzute în anexa nr. 5, iar responsabilitãţile agentiilor de dezvoltare regionala pe teritoriul cãrora se formeazã zone RICOP sunt prevãzute în anexa nr. 6.
ART. 6
În cadrul UMP-RICOP şi al ULIP vor fi utilizaţi, în principal, specialişti în managementul proiectelor cu finanţare externa.
ART. 7
Pentru a sprijini actul decizional la nivel local şi central, în scopul implementarii eficiente şi corecte a RICOP, precum şi al corelãrii mãsurilor luate în cadrul acestuia cu obiectivele PSAL, toate societãţile comerciale, companiile şi societãţile naţionale, regiile autonome din subordinea F.P.S. sau a ministerelor, precum şi instituţiile publice şi agenţiile subordonate Guvernului au obligaţia sa punã imediat la dispoziţie structurilor locale şi centrale ale RICOP toate documentele şi informaţiile solicitate.
ART. 8
(1) Obiectivul principal al RICOP este sprijinirea aplicãrii Planului de restructurare, care este realizat, în principal, prin aplicarea programelor de restructurare a societãţilor comerciale supuse procesului de restructurare/privatizare/lichidare în cadrul Programului PSAL şi care au constituit, alãturi de situaţia somajului din fiecare judeţ, elementul de baza în stabilirea zonelor RICOP. Pe baza datelor deţinute de Fondul Proprietãţii de Stat şi de Ministerul Industriei şi Comerţului, lista cuprinzând societãţile comerciale incluse în Programul PSAL a fost completatã cu alte societãţi comerciale care au programe de restructurare aprobate sau în curs de aprobare şi care au sediul social în zonele RICOP.
(2) Directorii, managerii sau administratorii societãţilor comerciale menţionate în anexa nr. 7 vor actualiza şi vor prezenta Fondului Proprietãţii de Stat, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, programele de restructurare, în vederea întocmirii Planului de restructurare prevãzut în Memorandumul de finanţare.
(3) Fondul Proprietãţii de Stat, Ministerul Industriei şi Comerţului şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale vor supune spre aprobare Guvernului Planul de restructurare în conformitate cu Memorandumul de finanţare, în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Anexa nr. 7 şi, implicit, Planul de restructurare se pot completa pe parcursul implementarii RICOP şi cu alţi agenţi economici, în funcţie de resursele financiare disponibile şi de viteza de implementare a Planului de restructurare, la solicitarea instituţiilor publice responsabile cu aprobarea şi aplicarea programelor de restructurare/privatizare/lichidare.
(5) Includerea unor noi societãţi comerciale în anexa nr. 7 şi, implicit, în Planul de restructurare se face prin note aprobate de Guvern, cu condiţia ca agentul economic sa aibã sediul social, filiale, sucursale sau puncte de lucru în una dintre zonele RICOP.
ART. 9
Abrevierele utilizate în prezenta hotãrâre sunt prevãzute în anexa nr. 8.
ART. 10
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri coordonatorul RICOP are obligaţia de a realiza structura de implementare prin crearea structurilor prevãzute la art. 2, 3, 4 şi 5 şi va raporta Guvernului despre aceasta.
ART. 11
(1) Atribuţiile Ministerului Transporturilor, prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154 din 14 aprilie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã, pe toatã durata de funcţionare a UMP-RICOP, cu atribuţiile prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta hotãrâre.
(2) Numãrul de posturi aprobat pentru Ministerul Transporturilor, potrivit <>art. 6 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 263/1999 , se suplimenteaza cu 20.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

p. Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Mariana Basuc,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Dezvoltare
Regionala,
Liviu Marcu

Ministru delegat pe lângã
primul-ministru
pentru integrare europeanã,
Alexandru Herlea

Ministrul industriei
şi comerţului,
Radu Berceanu

Preşedintele Consiliului
de administraţie al
Fondului Proprietãţii de Stat,
Radu Sarbu


ANEXA 1



COMITETUL DE COORDONARE A RICOP (CCP)

Componenta CCP:

1. Traian Basescu, - Ministerul Transporturilor
preşedintele CCP
2. Decebal Traian Remes - Ministerul Finanţelor
3. Alexandru Athanasiu - Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
4. Radu Berceanu - Ministerul Industriei şi Comerţului
5. Nicolae Noica - Ministerul lucrãrilor Publice şi
Amenajãrii Teritoriului
6. Alexandru Herlea - Departamentul pentru Integrare Europeanã
7. Radu Sarbu - Fondul Proprietãţii de Stat
8. Bogdan Bujor Teodoriu - Ministerul Finanţelor
9. Dorin Nicolae Pirvu - Agenţia Nationala pentru Ocupare şi
Formare Profesionalã
10. Liviu Marcu - Agenţia Nationala de Dezvoltare Regionala
11. Vlad Rosca - Departamentul pentru Administraţie Publica
Localã
12. George Cojocaru - Camera de Comerţ şi Industrie a României
13. Victor Dinculescu - Comisia Nationala pentru Statistica
14. Mirel Tariuc - Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi
Mijlocii
15. Anca Daniela Boagiu, - Ministerul Transporturilor
administrator PFE,
director UMP-RICOP
16.*) - CARTEL ALFA
17.*) - CNSLR-FRATIA
18.*) - BNS
19.*) - MERIDIAN



-----------
*) Reprezentanţi care vor fi desemnaţi de centralele sindicale şi ale cãror nume vor fi comunicate coordonatorului RICOP în termen de 15 zile de la data publicãrii hotãrârii în Monitorul Oficial al României.

Sarcini şi responsabilitãţi ale CCP:

1. andoseaza strategia de implementare a RICOP;
2. asigura aducerea la îndeplinire a conditionalitatilor RICOP, astfel cum sunt stabilite prin Memorandumul de finanţare;
3. asigura, prin coordonatorul RICOP, monitorizarea, derularea şi realizarea obiectivelor RICOP, conform Memorandumului de finanţare;
4. stabileşte cadrul general de implementare a RICOP, în conformitate cu scopul acestuia şi, pe cat posibil, cu planurile de dezvoltare regionala;
5. în funcţie de numãrul de salariaţi disponibilizaţi, aproba alocarile de buget pentru fiecare zona RICOP, în conformitate cu prevederile Memorandumului de finanţare;
6. aproba realocari bugetare între zonele afectate de disponibilizari, în funcţie de necesitãţile apãrute în desfãşurarea programului de restructurare a societãţilor comerciale, în conformitate cu prevederile Memorandumului de finanţare;
7. analizeazã trimestrial rapoartele primite de la UMP-RICOP şi propune optimizarea strategiei de implementare, atunci când este cazul;
8. fiecare membru al CCP supravegheazã derularea RICOP în zona sa de responsabilitate şi ia mãsurile necesare atunci când este cazul.

ANEXA 2

UNITATEA DE MANAGEMENT A PROIECTULUI RICOP (UMP-RICOP)

Structura organizatoricã a UMP-RICOP
UMP-RICOP se organizeazã ca direcţie în cadrul Unitãţii de management a proiectului, înfiinţatã în structura Ministerului Transporturilor.
UMP-RICOP este condusã în activitatea curenta de un director, administrator PFE.
Administratorii PFE vor fi specialişti în managementul proiectelor cu finanţare externa.
Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare a UMP-RICOP se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.

Sarcini şi responsabilitãţi ale UMP-RICOP
UMP-RICOP acţioneazã în numele coordonatorului RICOP şi, în acest sens, are urmãtoarele atribuţii:
1. asigura implementarea şi managementul tehnic global al RICOP şi corelarea acestuia cu programul de reforma al Guvernului, finanţat din împrumutul PSAL, precum şi cu celelalte programe care au obiective complementare RICOP;
2. realizeazã planuri de acţiune care sa susţinã implementarea strategiei andosate de CCP;
3. urmãreşte şi supravegheazã toate aspectele legate de realizarea şi implementarea RICOP;
4. sprijinã CCP şi coordonatorul RICOP în luarea deciziilor privind atingerea obiectivelor RICOP şi în stabilirea programului şi a mãsurilor de implementare a acestuia;
5. transmite cãtre structurile locale (CCZ şi agenţi de implementare) lista aprobatã, cuprinzând denumirile societãţilor comerciale, numãrul de salariaţi ce urmeazã a fi asistaţi prin RICOP, precum şi alte instrucţiuni ale coordonatorului RICOP;
6. acorda asistenta structurilor angajate în derularea RICOP, în probleme tehnice şi de procedura PHARE, prin serviciile de asistenta tehnica angajate în acest scop;
7. primeşte rapoartele de la structurile teritoriale ale RICOP şi face propuneri pentru aplicarea şi realizarea programului cãtre coordonatorul RICOP;
8. asigura armonizarea mãsurilor luate în interiorul fiecãrei componente a RICOP, precum şi între componentele acestuia, în vederea realizãrii obiectivelor RICOP;
9. asista în activitatea curenta secretariatele CCZ, ULIP sau alţi agenţi de implementare în probleme legate de managementul tehnic al proiectelor;
10. asigura monitorizarea implementarii din punct de vedere tehnic a fiecãrui proiect;
11. solicita şi primeşte informaţii şi raportari de la instituţiile centrale responsabile de implementarea unor segmente ale programului;
12. primeşte, conform procedurilor stabilite prin mecanismul de implementare, rapoarte cu privire la stadiul implementarii proiectelor, direct de la structurile teritoriale ale RICOP;
13. monitorizeazã respectarea programelor de restructurare a societãţilor comerciale şi a Planului de restructurare, astfel cum acestea au fost aprobate;
14. organizeazã o campanie publicitara intensiva, editeazã periodic broşuri, organizeazã conferinţe de presa şi emite comunicate cu privire la proiectele finanţate prin RICOP;
15. centralizeazã şi analizeazã rapoartele de asistenta tehnica de la toate structurile RICOP;
16. asigura, prin asistenta tehnica, expertiza pentru procesul de selectare şi implementare a proiectelor locale;
17. poate cere CCZ, la solicitarea coordonatorului RICOP, anularea aprobãrii date pentru selectarea unor proiecte, dacã acestea nu respecta criteriile de selectare, au eficienta scãzutã sau dacã nu se justifica din punct de vedere al obiectivelor RICOP şi al strategiei de implementare a programului, andosata de CCP;
18. coordoneazã activitatea de asistenta tehnica;
19. aproba criteriile de selectare a proiectelor;
20. verifica prin sondaj respectarea criteriilor în procesul de selectare a proiectelor, în baza listelor de proiecte depuse şi a listelor de proiecte aprobate, transmise de secretariatul CCZ. Listele vor fi însoţite de fise-standard de evaluare a fiecãrui proiect. Conţinutul fişelor-standard de evaluare se elaboreazã de UMP-RICOP;
21. atunci când, ca urmare a verificãrilor fãcute prin sondaj, constata nerespectarea criteriilor de selecţie, UMP-RICOP informeazã coordonatorul RICOP, care poate dispune anularea aprobãrii date de cãtre CCZ;
22. întocmeşte lunar raportarea privind evoluţia RICOP, în baza activitãţilor proprii şi a raportarilor primite de la secretariatele CCZ şi de la unitãţile de implementare;
23. dispune efectuarea de cãtre structurile teritoriale ale RICOP a oricãror alte activitãţi care ar putea rezulta din procesul de implementare ca fiind necesare pentru creşterea eficientei şi operativitatii în realizarea obiectivelor RICOP şi care sunt în concordanta cu Memorandumul de finanţare.

ANEXA 3

COMITETELE DE COORDONARE ZONALA (CCZ)

Componenta CCZ:
1. prefecţi ai judeţelor componente ale fiecãrei zone RICOP;
2. presedinti ai consiliilor judeţene din judeţele care intra în componenta zonei RICOP;
3. lideri sindicali din societãţile comerciale aflate sub incidenta RICOP, corespunzãtor fiecãrei zone;
4. directori ai societãţilor comerciale incluse în Planul de restructurare, corespunzãtor zonei RICOP;
5. directori executivi ai agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene din judeţele componente ale zonei RICOP;
6. directori ai direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene din judeţele componente ale zonei RICOP;
7. directori ai direcţiilor judeţene ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţele componente ale zonei RICOP;
8. reprezentanţi ai camerelor de comerţ din judeţele componente ale zonei RICOP.
Componenta nominalã a fiecãrui CCZ se stabileşte prin ordin al ministrului transporturilor, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Sarcini şi responsabilitãţi ale CCZ:
1. analizeazã cerinţele şi oportunitatile zonale şi supune spre aprobare CCP, prin UMP-RICOP, strategii şi programe de dezvoltare care, pe cat posibil, trebuie sa se încadreze în Planul naţional de dezvoltare;
2. întocmeşte criteriile de selectare a proiectelor şi le supune aprobãrii UMP-RICOP;
3. asigura realizarea obiectivelor RICOP în zona lor de activitate, astfel cum au fost aprobate de cãtre CCP în strategia de implementare a RICOP şi în conformitate cu planurile de acţiune realizate de UMP-RICOP;
4. aproba raportul lunar întocmit de secretariat cu privire la stadiul implementarii programului în zona şi îl transmite UMP-RICOP;
5. aproba rapoartele de implementare a proiectelor pregãtite de ULIP, înaintea transmiterii acestora, împreunã cu facturile de plata cãtre OPCP. O copie de pe fiecare raport se transmite UMP-RICOP;
6. asigura la nivel zonal echilibrul dintre cele cinci obiective ale RICOP, şi anume:
- intervenţii în caz de concedieri colective;
- lucrãri publice;
- iniţiative de promovare a ocupãrii forţei de munca;
- finanţarea creãrii de microafaceri şi IMM;
- mãsuri de ocupare/asistenta în domeniul social.
7. CCZ este sprijinit în activitate de un secretariat permanent format din minimum 6 persoane care trebuie sa fie salariaţi ai agenţiei de dezvoltare regionala pe teritoriul cãreia s-a constituit zona de sub responsabilitatea fiecãrui CCZ. Pentru zona RICOP nr. 4 CCZ va fi cel aferent agenţiei de dezvoltare regionala din Regiunea 4;
8. aproba lista cuprinzând proiectele eligibile, în ordinea punctajelor obţinute prin aplicarea criteriilor de selecţie, şi o transmite pentru andosare la UMP-RICOP;
9. rãspunde de corecta aplicare a criteriilor de selecţie pentru fiecare dintre proiectele primite pentru analiza şi aprobare;
10. analizeazã trimestrial activitatea asistenţei tehnice acordate CCZ şi ULIP şi raporteazã despre calitatea şi eficienta acesteia la UMP-RICOP;
11. asigura suportul logistic (spaţii, telefoane, echipamente informatice etc.) pentru funcţionarea secretariatului permanent şi a asistenţei tehnice repartizate fiecãrui CCZ;
12. aproba strategia pentru o campanie publicitara intensiva, organizeazã conferinţe de presa şi remite comunicate de presa cu privire la proiectele finanţate prin RICOP, însãrcineazã secretariatul cu editarea unor broşuri publicitare, pliante etc.

Sarcini şi responsabilitãţi ale secretariatului CCZ:
1. în baza datelor primite de la ULIP din fiecare judeţ, pregãteşte şi supune spre aprobare CCZ raportul lunar cu privire la stadiul implementarii RICOP în zona RICOP pe care o deserveste;
2. pregãteşte şi supune spre aprobare CCZ raportul cu privire la stadiul implementarii proiectelor, înaintea transmiterii acestora împreunã cu facturile de plata cãtre OPCP;
3. analizeazã şi selecteaza propunerile de proiecte transmise de cãtre ULIP, în conformitate cu criteriile de selecţie aprobate de UMP-RICOP;
4. fundamenteazã şi supune spre aprobare CCZ lista cuprinzând proiectele selectate şi informeazã despre proiectele propuse a fi respinse;
5. asigura editarea de broşuri publicitare, pliante etc., precum şi organizarea unei campanii publicitare în mass-media localã cu privire la facilitãţile oferite prin RICOP;
6. colaboreazã cu personalul care asigura asistenta tehnica fiecãrui CCZ şi cu UMP-RICOP în pregãtirea documentaţiei pe care o supune spre aprobare CCZ, precum şi pentru pregãtirea campaniei publicitare;
7. asigura transmiterea cãtre UMP-RICOP a rapoartelor aprobate de CCZ şi a oricãror date de evaluare solicitate de UMP-RICOP.

ANEXA 4

Unitãţi locale de implementare a RICOP (ULIP):
1. agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã din fiecare judeţ component al zonei, denumita în continuare AOFPJ;
2. administraţia publica localã - pentru lucrãrile publice de interes local;
3. organizaţii, servicii ale administraţiei publice locale sau centrale, agenţii, instituţii, fundaţii sau structuri independente ale societãţii civile, cãrora li se pot incredinta pentru implementare, pe baza procedurilor PHARE, proiecte şi programe locale pentru care AOFPJ nu are capacitate de implementare.

Sarcini şi responsabilitãţi ale AOFPJ:
Acţioneazã ca principal agent de implementare a RICOP conform procedurilor stabilite prin Memorandumul de finanţare şi prin Memorandumul de înţelegere şi, cu ajutorul asistenţei tehnice, asigura urmãtoarele:
a) aduce la îndeplinire:
. intervenţii în caz de concedieri colective: mãsuri de preconcediere şi plati compensatorii;
. iniţiative de promovare a ocupãrii forţei de munca;
. mãsurile de ocupare/asistenta în domeniul social; şi,
b) acorda asistenta pentru pregãtirea documentaţiei, prin structurile proprii existente sau pe care şi le formeazã, în vederea implementarii urmãtoarelor componente:
. lucrãri publice;
. finanţarea creãrii de microafaceri;
. finanţarea creãrii de IMM;
1. colecteazã dosarele proiectelor de la toate ULIP din judeţ, verifica dacã dosarele sunt complete din punct de vedere al existenţei documentelor şi le înainteazã la CCZ în vederea evaluãrii şi aprobãrii;
2. dupã caz, lanseaza licitaţii pentru realizarea acelor obiective de care este responsabilã în cadrul programului şi pentru care nu are capacitate de implementare;
3. atribuţiile AOFPJ se transfera automat oricãrui alt agent de implementare, atunci când AOFPJ este desemnatã sa implementeze proiecte sau programe locale pentru care nu are capacitate;
4. prin structurile sale sprijinã echipele de experţi care asigura asistenta tehnica localã pe fiecare componenta a RICOP din judeţ;
5. îşi adapteaza structura organizatoricã şi de personal pentru a rãspunde necesitãţilor de implementare a tuturor componentelor RICOP care sunt în sarcina sa, urmãrind ca, pe toatã perioada de derulare a programului, sa aibã loc un transfer de know-how de la experţii angajaţi în cadrul asistenţei tehnice la personalul agenţiei, pentru a asigura continuarea activitãţii şi dupã încheierea RICOP;
6. tine evidenta personalului eligibil pentru plati compensatorii din RICOP şi asigura plãţile compensatorii conform prevederilor Memorandumului de finanţare şi ale Memorandumului de înţelegere;
7. asigura respectarea criteriilor de eligibilitate pentru plãţile compensatorii şi raporteazã la UMP-RICOP/OPCP situaţia plãţilor compensatorii realizate în cadrul RICOP;
8. propune M.M.P.S. şi UMP-RICOP mãsuri pentru buna derulare a RICOP;
9. asigura corelarea între componentele RICOP aplicate pe plan local;
10. tine evidenta locurilor de munca create prin componenta de lucrãri publice şi cea de finanţare pentru crearea de IMM şi microafaceri ale RICOP, asigura ocuparea locurilor de munca create prin acestea, precum şi calificarea forţei de munca necesare acestor activitãţi;
11. colaboreazã cu administraţia publica localã pentru a asigura colectarea tuturor informaţiilor care pot fi utile în implementarea componentelor RICOP;
12. asigura încheierea şi realizarea contractelor conform procedurilor Manualului PHARE SID sau cu procedurile speciale acceptate de Delegaţia UE;
13. raporteazã la CCZ şi UMP-RICOP stadiul realizãrii proiectelor;
14. asigura suport logistic (spaţii, telefoane etc.) pentru personalul de asistenta tehnica angajat în cadrul RICOP.

Sarcini şi responsabilitãţi ale administraţiei publice locale beneficiare de finanţare prin RICOP:
1. identifica proiecte de lucrãri publice la nivel local, în conformitate cu strategiile şi planurile de acţiune aprobate de CCP şi, respectiv, UMP-RICOP;
2. transmite spre aprobare la CCZ propunerile de proiecte, astfel cum au fost elaborate cu sprijinul AOFPJ şi al asistenţei tehnice acordate în acest scop;
3. semneazã cu OPCP convenţiile pentru finanţarea executãrii lucrãrilor publice aprobate de CCZ pentru a fi executate;
4. dupã primirea aprobãrii de la CCZ, cu ajutorul asistenţei tehnice, organizeazã licitaţiile pentru aceste proiecte şi încheie contractele cu furnizorii, conform procedurilor Manualului PHARE SID sau conform procedurilor specifice acceptate de Delegaţia Comisiei Europene la Bucureşti;
5. rãspunde de aducerea la îndeplinire a contractelor încheiate cu furnizorii şi raporteazã la UMP şi CCZ asupra stadiului acestora;
6. informeazã AOFPJ despre numãrul de locuri de munca create şi despre necesitãţile de personal aferente contractelor de care rãspunde, solicitând programe de instruire specifice, unde este cazul;
7. prin AOFPJ transmite spre aprobare la CCZ lista cuprinzând proiectele propuse;
8. asigura plata aferentã contractelor de lucrãri încheiate cu furnizorii, în conformitate cu prevederile Memorandumului de finanţare;
9. asigura realizarea obiectivelor componentei de lucrãri publice a RICOP;
10. asigura contribuţia localã financiarã sau în bunuri, obligatorie pentru acordarea finanţãrii pentru realizarea proiectelor de lucrãri publice, conform prevederilor Memorandumului de finanţare;
11. organizeazã o campanie publicitara intensiva, editeazã materiale informative, organizeazã conferinţe de presa şi remite comunicate cu privire la proiectele finanţate prin RICOP.

ANEXA 5

SARCINI ŞI RESPONSABILITĂŢI
ale Oficiului de Plati şi Contractare PHARE (OPCP)

Sarcini
1. Licitaţii: primirea de la Autoritãţile de implementare, în formate standard, a termenilor de referinta, a cererilor de oferta şi a fişelor rezumative privind licitaţia; furnizarea informaţiilor cãtre ofertanţi, conform procedurilor PHARE, şi solicitarea publicãrii de cãtre Comisia Europeanã a licitaţiilor pe Internet (în pagina web PHARE), conform prevederilor art. 118, cu modificãrile ulterioare, al Reglementãrii financiare; verificarea actualizãrii corespunzãtoare a rapoartelor trimestriale privind implementarea programelor, elaborate de Autoritãţile de implementare; verificarea procedurala a listelor scurte şi a documentaţiei de licitaţie, pregãtite de cãtre Autoritãţile de implementare care primesc, de asemenea, toate scrisorile conţinând expresii de interes; verificarea şi solicitarea de modificãri, dacã este necesar, pentru asigurarea conformitatii cu reglementãrile PHARE, asigurarea pregãtirii corespunzãtoare a dosarelor de licitaţie; transmiterea dosarelor de licitaţie cãtre ofertanţi; verificarea componentei comisiilor de evaluare; participarea la sesiunile de evaluare ca observator sau preşedinte al comisiei de evaluare (în funcţie de opţiunea OPCP), pentru a asigura respectarea procedurilor; furnizarea consultantei şi a sprijinului administrativ necesar pentru efectuarea evaluãrilor, asigurarea pregãtirii corespunzãtoare a raportului de evaluare care trebuie întocmit de comisia de evaluare respectiva.
2. Contractare: supervizarea evaluãrii şi atribuirii contractelor, în vederea asigurãrii respectãrii procedurilor administrative PHARE (dar nu implicarea propriu-zisa - cu excepţia acordãrii de consultanţa în probleme procedurale - în evaluarea tehnica sau financiarã, în selectare, care rãmân în responsabilitatea Autoritãţii de implementare); negocierea contractelor, unde este cazul, (Autoritatea de implementare trebuie sa furnizeze asistenta tehnica necesarã), elaborarea proiectelor de contract, pregãtirea şi semnarea acestora, în baza solicitãrii şi a recomandãrilor tehnice primite din partea Autoritãţii de implementare; asigurarea conformitatii cu cerinţele PHARE administrative şi juridice (în cazul neconformitatii, directorul OPCP trebuie sa informeze, în scris, autoritatea de implementare respectiva); RAP deţine responsabilitatea semnãrii contractului (andosat de cãtre Comisia Europeanã); înregistrarea contractului încheiat, prin atribuirea codului de legatura cu numãrul programului şi al proiectului.
3. Administrare: verificarea, din punct de vedere administrativ, a Planurilor strategice, a Programelor de lucru şi a Rapoartelor de monitorizare şi evaluare, înaintate de cãtre Autoritatea de implementare responsabilã de respectivele proiecte finanţate din fonduri PHARE, înainte de andosarea documentelor menţionate de cãtre Comisia Europeanã, conform procedurilor Manualului PHARE SID în vigoare. Autoritatea de implementare este responsabilã pentru pregãtirea documentelor menţionate, care trebuie semnate de cãtre PAO (sau de cãtre directorul OPCP). OPCP trebuie sa înainteze Comisiei Europene un Program de lucru pentru fiecare program, indiferent de numãrul Autoritãţilor de implementare implicate în administrarea tehnica a programului.
4. Contabilitate: operationalizarea şi asigurarea functionarii în continuare a sistemului contabil necesar; utilizarea unor registre contabile separate pentru fiecare program sectorial şi înregistrarea contabila adecvatã a tuturor plãţilor la nivel de program, proiect, contract etc.; operarea conturilor financiare, în condiţiile efectuãrii tuturor verificãrilor standard şi a reconcilierilor bancare necesare; înregistrarea tuturor tranzacţiilor în sistemul de raportare furnizat de Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Manualului PHARE SID.
5. Plati: efectuarea corecta şi la timp a plãţilor, în conformitate cu procedurile Manualului PHARE SID în vigoare; primirea solicitãrilor de plata de la contractori şi verificarea conformitatii acestor cereri; solicitarea autorizãrii de plata ("citit şi aprobat") din partea Autoritãţii de implementare sau, dupã caz, returnarea la contractor a cererii de plata, pentru modificãri.
6. Raportare: elaborarea Rapoartelor lunare privind situaţia financiarã a fiecãrui program; distribuirea acestor rapoarte cãtre Autoritãţile de implementare, Departamentul pentru Integrare Europeanã, Delegaţia Comisiei Europene în România şi Comisia Europeanã; furnizarea periodicã de informaţii la zi privind planificarea licitaţiilor, a evaluãrii ofertelor şi a atribuirii contractelor, în conformitate cu prevederile Manualului PHARE SID.
7. Cont PHARE: operarea unui cont bancar separat pentru fiecare program gestionat de OPCP, conform înţelegerii dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã; menţinerea, monitorizarea şi întreprinderea mãsurilor necesare pentru realimentarea conturilor bancare, în baza Programelor de lucru elaborate de fiecare Autoritate de implementare şi a plãţilor efectuate de Autoritatea de implementare, raportarea lunarã a situaţiei contului bancar, pregãtirea cererilor, cãtre Comisia Europeanã, de efectuare a plãţilor în avans.
7. Responsabilitãţi
1. OPCP va deţine intreaga responsabilitate privind toate aspectele procedurale şi administrative ale problemelor bugetare, licitaţiilor, administrãrii contractelor, efectuãrii plãţilor, ţinerii evidentei contabile şi raportarii financiare, în legatura cu achiziţiile de servicii, bunuri şi lucrãri, în cadrul Programului PHARE în România. OPCP trebuie sa asigure respectarea regulilor, reglementãrilor şi procedurilor PHARE privind achiziţiile de servicii, bunuri şi lucrãri, precum şi funcţionarea unui sistem de raportare corespunzãtor. Autoritãţile însãrcinate cu implementarea fiecãrui program (Autoritãţile de implementare) vor deţine intreaga responsabilitate privind aspectele tehnice ale implementarii programului.
2. La solicitarea Autoritãţilor de implementare, OPCP va acorda acestora consultanţa privind procedurile de implementare a programelor PHARE (structura Programelor de lucru, a Planurilor strategice, procedurile de achiziţii şi contractare etc.); cu toate acestea, responsabilitatea privind aspectele tehnice ale implementarii revine în întregime Autoritãţilor de implementare. OPCP va asigura expertiza şi documentaţia necesarã în acest scop.
Prezentele sarcini şi responsabilitãţi se completeazã conform Memorandumului privind înfiinţarea şi funcţionarea OPCP.

ANEXA 6

Sarcini şi responsabilitãţi ale Agenţiei de dezvoltare regionala

1. participa la pregãtirea strategiilor pentru implementarea componentelor RICOP, pentru cele cinci zone ale acestuia, în conformitate cu obiectivele RICOP şi ale prevederilor Parteneriatului de aderare;
2. asigura cu personal calificat secretariatul tehnic pentru fiecare CCZ;
3. colaboreazã strâns cu UMP-RICOP pentru a asigura corelarea dintre RICOP şi celelalte programe pe care le gestioneazã direct din fondurile de dezvoltare structuralã;
4. sprijinã CCP prin UMP-RICOP în îndeplinirea obiectivelor RICOP.

ANEXA 7

ZONELE RICOP ŞI SOCIETĂŢILE COMERCIALE SUPUSE PROCESULUI DE RESTRUCTURARE/PRIVATIZARE/LICHIDARE



Zona RICOP nr. 1, formatã din judeţele: Bacau, Iaşi, Neamt, Vaslui
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Societatea comercialã Judeţul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. CHIMCOMPLEX Bacau
2. AEROSTAR Bacau
3. COMPREL Bacau
4. FORAJ SONDE Bacau
5. RAFO Bacau
6. CAROM Bacau
7. STOFE Bacau
8. COMTOM Iaşi
9. FORTUS Iaşi
10. TEROM Iaşi
11. NICOLINA Iaşi
12. ANTIBIOTICE Iaşi
13. TOMIRIS Iaşi
14. PETROTUB Neamt
15. POLIROM Neamt
16. MELANA Neamt
17. FIBREX Neamt
18. VASTEX Vaslui
19. MOLDOSIN Vaslui
20. RULMENTI Vaslui
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Zona RICOP nr. 2, formatã din judeţele: Galaţi, Buzau, Brãila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Societatea comercialã Judeţul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. CELHART DONARIS Brãila
2. ROTEC Buzau
3. CORD Buzau
4. I.C.M.R.S. Galaţi
5. SIDEX Galaţi
6. INTFOR Galaţi
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Zona RICOP nr. 3, formatã din judeţele: Arges, Dambovita, Teleorman
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Societatea comercialã Judeţul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. ARGESANA Arges
2. ARO Arges
3. U.P.E.T. Dambovita
4. C.O.S.T. Dambovita
5. S.A.R.O. Dambovita
6. ROMARM - SUCURSALA MORENI Dambovita
7. ROMARM - SUCURSALA MIJA Dambovita
8. ELSID Dambovita
9. TURNU Teleorman
10. ROVA Teleorman
11. ELECTROTURIS Teleorman
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Zona RICOP nr. 4, formatã din judeţele: Dolj, Gorj, Olt, Valcea, Hunedoara
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Societatea comercialã Judeţul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. I.U.G. Dolj
2. M.A.T. Dolj
3. ELECTROPUTERE Dolj
4. ROMARM - SUCURSALA FILIASI Dolj
5. BIOSIN Dolj
6. ROBUR Gorj
7. TRANSPORT PRESTĂRI SERVICII
CU UTILAJE TERASIERE R Gorj
8. TRANSPORT PRESTĂRI SERVICII
CU UTILAJE TERASIERE M Gorj
9. ELECTROCARBON Olt
10. RULMENTI Olt
11. ALRO Olt
12. ROMVAG Olt
13. CORAPET Olt
14. ALPROM Olt
15. UZINELE SODICE GOVORA Valcea
16. C.E.T. GOVORA Valcea
17. ROMARM-SUCURSALA BABENI Valcea
18. ROMARM-SUCURSALA DRAGASANI Valcea
19. UMIROM Hunedoara
20. SIDERURGICA Hunedoara
21. I.C.S.H. Hunedoara
22. REMPES Hunedoara
23. SIDERMET Hunedoara
24. ROMARM - SUCURSALA ORASTIE Hunedoara
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Zona RICOP nr. 5, formatã din judeţele: Braşov şi Covasna
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Societatea comercialã Judeţul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. NITRAMONIA Braşov
2. COLOROM Braşov
3. ELECTROPRECIZIA Braşov
4. CELOHART Braşov
5. UPRUC Braşov
6. BRAFOR Braşov
7. TRACTORUL Braşov
8. RULMENTUL Braşov
9. ROMAN Braşov
10. I.A.R. Braşov
11. HIDROMECANICA Braşov
12. VIROMET Braşov
13. ROMARM - FILIALA TOHAN Braşov
14. ROMARM - FILIALA CARFIL Braşov
15. ROMARM - SUCURSALA METROM Braşov
16. FABRICA DE SCULE Braşov
17. POIANA BRAŞOV Braşov
18. SUBANSAMBLE AUTO Covasna
19. M.T.S. Covasna
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ANEXA 8

PROGRAMUL DE RESTRUCTURARE A ÎNTREPRINDERILOR ŞI DE RECONVERSIE PROFESIONALĂ (RICOP)

- Finanţat de Uniunea Europeanã -

Abrevieri folosite

CCP Comitetul de coordonare a programului
CCZ Comitetul de coordonare zonala
ULIP Unitatea localã de implementare a proiectelor
OPCP Oficiul de Plati şi Contractare PHARE
RICOP Programul de restructurare a întreprinderilor şi de
reconversie profesionalã
PSAL Programul pentru ajustarea sectorului privat
PIBL Programul de dezvoltare institutionala a sectorului privat
UMP-RICOP Unitatea de management a proiectului-RICOP
PFE proiecte cu finanţare externa
IMM întreprinderi mici şi mijlocii
D.I.E. Departamentul pentru Integrare Europeanã
M.M.P.S. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
A.N.O.F.P. Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã
AOFPJ Agenţia pentru ocupare şi formare profesionalã judeteana
D.A.P.L. Departamentul pentru Administraţie Publica Localã
B.I.R.D. Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016