Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 967 din 22 august 2003  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 967 din 22 august 2003 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei centrale pentru asistenta medicala de urgenta in caz de dezastre si epidemii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 1 septembrie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apãrarea impotriva dezastrelor, aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Beuran

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
George Maior,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 22 august 2003.
Nr. 967.

ANEXA

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Comisiei centrale pentru
asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Asigurarea asistenţei medicale în caz de dezastre şi epidemii se realizeazã în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 47/1994 privind apãrarea impotriva dezastrelor, aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Asigurarea medicalã în caz de dezastre şi epidemii face parte din ansamblul mãsurilor luate în vederea diminuãrii efectelor asupra sãnãtãţii populaţiei.
ART. 3
Scopul prezentului regulament este de a stabili modul de organizare, componenta, atribuţiile şi dotarea Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii.
ART. 4
Obiectul de activitate al Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii consta în organizarea, reglementarea şi coordonarea tuturor funcţiilor şi prestaţiilor de sãnãtate, care reprezintã responsabilitatea autoritãţilor publice centrale şi locale, atât în sectorul public, cat şi în cel privat, în domeniul apãrãrii impotriva dezastrelor şi epidemiilor.

CAP. II
Organizarea, componenta şi funcţionarea Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii

ART. 5
(1) Comisia centrala pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii, denumita în continuare Comisia centrala, funcţioneazã pe lângã Ministerul Sãnãtãţii şi se subordoneazã în caz de dezastre şi epidemii Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor.
(2) Comisia centrala este condusã de cãtre ministrul sãnãtãţii, în calitate de preşedinte, şi este alcãtuitã din reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice centrale şi ai altor instituţii cu atribuţii şi responsabilitãţi în acţiunile referitoare la acest tip de dezastre, precum şi din cadre didactice din institutele de învãţãmânt superior şi specialişti din institutele de cercetare de profil, conform anexei nr. 1.
(3) Membrii Comisiei centrale sunt desemnaţi de conducerile unitãţilor pe care le reprezintã şi sunt validati prin ordin al preşedintelui comisiei.
ART. 6
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor coopereazã cu comisiile centrale specializate pe tipuri de dezastre, cu Consiliul Naţional al Crucii Roşii şi cu comisiile judeţene de apãrare impotriva dezastrelor, în conformitate cu schema fluxului informaţional-decizional prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 7
(1) Secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale este asigurat de Ministerul Sãnãtãţii şi este condus de cãtre un consilier din cadrul Direcţiei generale asistenta medicalã.
(2) Componenta Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale este prevãzutã în anexa nr. 3.
(3) Lista dotãrilor necesare pentru activitatea Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale este prevãzutã în anexa nr. 4.
ART. 8
Secretariatul tehnic permanent conduce activitãţile de pregãtire pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii între şedinţele Comisiei centrale.
ART. 9
Comisia centrala îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul de membri şi adopta hotãrâri cu majoritatea membrilor ce o compun. Hotãrârile referitoare la ministerele cu reţea sanitarã proprie şi la celelalte organe centrale se transmit conducãtorilor acestora pentru avizare.
ART. 10
Comisia centrala se convoacã în şedinţe ordinare trimestrial şi ori de câte ori este necesar. Comisia centrala poate fi convocatã la cererea preşedintelui sau a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor sãi.
ART. 11
Ordinea de zi se adopta la începutul şedinţei ordinare, pe baza proiectului comunicat de Secretariatul tehnic permanent. La propunerea preşedintelui sau a celorlalţi membri ai Comisiei centrale se pot include în ordinea de zi şi alte probleme în afarã celor prevãzute în proiectul transmis.
ART. 12
La fiecare şedinţa ordinarã dezbaterile şi mãsurile stabilite se consemneazã în scris de cãtre Secretariatul tehnic permanent. Hotãrârile adoptate se comunica instituţiilor interesate, în termen de cel mult 5 zile de la data şedinţei.
ART. 13
Sarcinile care rezulta din atribuţiile Comisiei centrale sunt rezolvate operativ de cãtre Secretariatul tehnic permanent.
ART. 14
Secretariatul tehnic permanent tine şedinţe ordinare de lucru de regula lunar şi ori de câte ori este necesar.
ART. 15
Documentele şi arhiva privind activitatea Comisiei centrale se pãstreazã la Secretariatul tehnic permanent în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare privind lucrul cu documentele secrete şi nesecrete.

CAP. III
Atribuţiile Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii

ART. 16
Comisia centrala are urmãtoarele atribuţii principale:
a) participa la elaborarea strategiei naţionale de apãrare impotriva dezastrelor în cadrul Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor;
b) elaboreazã planul operativ al Ministerului Sãnãtãţii de apãrare impotriva dezastrelor şi epidemiilor şi intervenţie medicalã în caz de dezastre şi epidemii;
c) indruma, controleazã şi avizeazã modul de întocmire a planurilor de intervenţie medicalã din teritoriu;
d) participa la elaborarea planurilor operative şi a programelor generale de apãrare impotriva dezastrelor;
e) avizeazã regulamentele comisiilor judeţene de apãrare impotriva dezastrelor, modul de organizare şi funcţionare a acestora pentru aspectele ce privesc prevenirea, intervenţia şi înlãturarea efectelor dezastrelor şi epidemiilor ce se aproba de cãtre Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor;
f) face anual propuneri Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor, pentru asigurarea mijloacelor materiale şi financiare necesare organizãrii protecţiei, intervenţiei medicale şi inlaturarii efectelor produse de dezastre, inclusiv pentru dezvoltarea reţelei care asigura fluxul informaţional-decizional;
g) prezintã anual rapoarte privind efectele eventualelor dezastre şi stadiul realizãrii mãsurilor de prevenire şi refacere;
h) informeazã operativ Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor asupra producerii dezastrelor, efectelor acestora şi mãsurilor întreprinse pe linie sanitarã;
i) asigura informarea opiniei publice prin mass-media asupra zonelor de risc potenţial, a iminentei producerii dezastrelor şi a efectelor acestora, precum şi a mãsurilor luate;
j) iniţiazã programe de cercetare în domeniul ocrotirii sãnãtãţii şi face propuneri pentru fondurile necesare întreţinerii şi dezvoltãrii reţelei medicale de intervenţie la dezastre şi epidemii;
k) propune mecanisme şi instrumente de control social al riscurilor care pot genera dezastre, precum şi metode de identificare şi evaluare a lor;
l) coordoneazã activitatea structurilor medico-legale pentru o cat mai rapida evaluare a numãrului de victime şi identificare a acestora şi ia mãsuri în acest scop;
m) stabileşte parametrii pe baza cãrora se pot defini fenomenele caracteristice de dezastre şi stabileşte nivelurile de intervenţie medicalã;
n) coordoneazã activitatea de medicina legalã în situaţiile de dezastre şi epidemii, precum şi activitatea de asigurare a asistenţei medicale la dezastre a comisiilor judeţene de apãrare impotriva dezastrelor şi activitãţile medicale din teritoriu;
o) colaboreazã cu celelalte comisii centrale specializate pe tipuri de dezastre, organizate pe lângã ministerele de resort, cu alte autoritãţi publice centrale, cu asociaţiile profesionale sau cetatenesti şi coopereazã cu organizaţiile nonguvernamentale interne sau internaţionale;
p) avizeazã proiectele regulamentelor de organizare şi funcţionare a comisiilor judeţene de apãrare impotriva dezastrelor, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru aspectele privitoare la asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii;
r) aproba planurile judeţene pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii;
s) solicita şi urmãreşte participarea unitãţilor subordonate Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi altor ministere, cu forte şi mijloace din dotarea acestora, în acţiunile de intervenţie pentru limitarea efectelor asupra sãnãtãţii populaţiei, produse de dezastre şi epidemii;
t) colaboreazã cu Comandamentul Protecţiei Civile care planifica, organizeazã şi conduce exercitii generale şi aplicaţii în scopul pregãtirii factorilor de decizie şi a populaţiei pentru intervenţia în situaţii de dezastre şi epidemii;
u) analizeazã şi valideazã mãsurile aprobate de preşedinte sau vicepreşedinte între şedinţe şi le pune în aplicare;
v) organizeazã, împreunã cu Consiliul Naţional al Crucii Roşii şi cu alte organisme interesate, pregãtirea sanitarã impotriva dezastrelor;
w) organizeazã pregãtirea cadrelor medico-sanitare în probleme specifice de acordare a asistenţei medicale în situaţii de dezastru;
x) asigura asistenta medicalã în caz de dezastre, pentru utilizarea reţelei sanitare şi extinderea la nevoie a capacitãţii de spitalizare.

CAP. IV
Atribuţiile Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii

ART. 17
Secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) în perioadele dintre şedinţe duce la îndeplinire hotãrârile comisiei, urmãreşte realizarea lor şi exercita atribuţiile acesteia, fãcând propuneri care devin executorii dupã aprobarea de cãtre preşedinte, urmând ca la prima şedinţa sa aducã la cunostinta comisiei mãsurile aprobate şi sa le supunã analizei şi validãrii de cãtre membrii acesteia;
b) analizeazã şi propune spre avizare Comisiei centrale planurile comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor, pentru aspectele care privesc asistenta medicalã de urgenta;
c) în situaţii critice din punct de vedere al asistenţei medicale de urgenta în caz de dezastre şi epidemii, propune preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei centrale sa solicite Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi altor autoritãţi publice centrale intervenţia cu forte şi mijloace din dotarea unitãţilor subordonate acestora, pentru salvarea oamenilor, a diferitelor bunuri şi pentru limitarea şi înlãturarea efectelor negative;
d) colecteazã şi verifica datele şi informaţiile privind efectele dezastrelor şi epidemiilor asupra populaţiei, a reţelei medicale şi mãsurile întreprinse, primite de la comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor sau de la alte surse;
e) informeazã operativ Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor şi întocmeşte rapoarte de sinteza periodice şi anuale privind starea de sãnãtate a populaţiei afectate de dezastre şi epidemii şi de refacere a reţelei medicale afectate de dezastre, de modernizare a fluxului informaţional, pe care le prezintã preşedintelui sau vicepreşedinţilor Comisiei centrale, urmãreşte realizarea mãsurilor aprobate;
f) întocmeşte informãri privind declanşarea, evoluţia fenomenelor negative asupra populaţiei şi a reţelei medicale, efectele acestora şi mãsurile luate şi le transmite mass-mediei;
g) urmãreşte promovarea şi elaborarea, de cãtre institutele de profil, a studiilor şi cercetãrilor în vederea fundamentarii de acte normative care privesc asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii;
h) iniţiazã anual şi participa la exerciţiile de simulare a producerii de dezastre şi epidemii, organizate pe zone de risc şi pe judeţe, pentru verificarea pregãtirii şi conlucrarii formatiilor de intervenţie, a functionarii fluxului informaţional-decizional, precum şi a modului de folosire a mijloacelor şi materialelor de intervenţie;
i) participa la elaborarea şi actualizarea convenţiilor internaţionale pentru probleme ce privesc apãrarea impotriva dezastrelor şi epidemiilor, participa la organizarea şi desfãşurarea acţiunilor şi a simularilor de apãrare impotriva dezastrelor şi epidemiilor, urmãrind respectarea convenţiilor bilaterale sau multilaterale;
j) verifica periodic secretariatele tehnice permanente ale comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti de apãrare impotriva dezastrelor asupra cunoaşterii atribuţiilor specifice ce le revin şi asupra modului de acţiune în caz de dezastre şi epidemii;
k) participa, în colaborare cu alte ministere, la întocmirea planurilor de intervenţie în caz de producere a dezastrelor şi epidemiilor şi urmãreşte realizarea mãsurilor care se iau în asemenea situaţii;
l) propune preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei centrale convocarea şedinţei ordinare anuale a acesteia şi a şedinţelor extraordinare ori de câte ori este necesar;
m) întocmeşte programe şi urmãreşte pregãtirea personalului cu atribuţii de apãrare impotriva dezastrelor şi epidemiilor;
n) constata şi propune aplicarea, prin persoane anume desemnate, a sancţiunilor prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 124/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în legatura cu activitatea de asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii.

CAP. V
Atribuţiile specifice ale Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii, pe tipuri de dezastre

SECŢIUNEA 1
Cutremure, alunecãri de teren, accidente colective grave şi incendii în masa

ART. 18
Atribuţiile principale ale Comisiei centrale în situaţii de cutremure, alunecãri de teren, accidente colective grave şi incendii în masa sunt urmãtoarele:
a) stabileşte o conceptie unitarã privind asigurarea asistenţei medicale în caz de cutremure, alunecãri de teren, accidente colective grave şi incendii, care sa impunã o pregãtire şi o dotare standardizata;
b) stabileşte mãsuri în planurile de intervenţie de urgenta, pe baza prognozelor elaborate de cãtre Comisia centrala pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismelor şi a alunecarilor de teren;
c) stabileşte mãsuri pentru asigurarea functionalitatii reţelei sanitare din zonele de risc seismic, prin asigurarea iluminatului de rezerva, a rezervelor de apa potabilã, a produselor medicamentoase, materialelor sanitare, aparaturii medicale, produselor de sânge, creşterea capacitãţii de spitalizare şi alte asemenea mãsuri;
d) pregãteşte prin unitãţile sanitare teritoriale personalul medico-sanitar pentru a acţiona potrivit competentei şi atribuţiilor care îi revin;
e) asigura asistenta medicalã a personalului care participa la acţiunile de apãrare impotriva efectelor seismelor;
f) asigura dotarea reţelei sanitare din zonele de risc seismic cu mijloace de evacuare medicalizate pentru susţinerea funcţiilor vitale pe timpul transportului;
g) stabileşte şi aplica mãsuri pentru asigurarea sistemului de transmisiuni care sa realizeze operativ legãturile pe orizontala şi verticala ale reţelei medicale, pe mai multe cai: radio, telefon, fax, telex şi alte mijloace de informare;
h) colecteazã date referitoare la caracterul şi amploarea dezastrului, natura şi volumul acţiunilor medico-sanitare necesare, analizeazã situaţia creata şi stabileşte mãsurile de intervenţie ce se impun;
i) coordoneazã acţiunile reţelei sanitare din zona afectatã şi îi acorda sprijinul necesar prin manevra de forte şi mijloace din zonele neafectate;
j) organizeazã asistenta medicalã curenta a populaţiei din zona afectatã şi din taberele de sinistrati;
k) intensifica mãsurile igienico-sanitare şi antiepidemice şi coordoneazã activitatea de medicina legalã în situaţiile de cutremur;
l) supravegheazã, prin autoritãţile sanitare din teritoriu, modul de asanare a zonelor afectate.

SECŢIUNEA a 2-a
Inundatii, fenomene meteorologice periculoase şi accidente la construcţiile hidrotehnice

ART. 19
Atribuţiile principale ale Comisiei centrale în situaţii de inundatii, fenomene meteorologice periculoase şi accidente la construcţiile hidrotehnice sunt urmãtoarele:
a) coordoneazã şi urmãreşte realizarea într-o conceptie unitarã, pe întregul teritoriu al tarii, a mãsurilor de asigurare a asistenţei medicale pentru apãrarea impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice;
b) analizeazã şi aproba mãsurile privind asigurarea asistenţei medicale în asemenea situaţii din planurile judeţene de apãrare impotriva dezastrelor;
c) sprijinã, prin mãsuri specifice, unitãţile sanitare nominalizate ca periclitate în asemenea situaţii, pe baza valorilor caracteristice zonale (cote de atentie, alarma, pericol şi inundaţie) stabilite o data cu întocmirea planurilor de apãrare;
d) asigura fluxul informaţional operativ-decizional, marind frecventa transmiterii informaţiilor, prognozelor şi avertizarilor;
e) declanseaza acţiunile operative de asigurare a asistenţei medicale în zonele periclitate de inundatii şi fenomene meteorologice periculoase şi de accidente la construcţiile hidrotehnice, dirijeaza personalul sanitar şi mijloacele materiale suplimentare pentru acordarea asistenţei medicale de urgenta;
f) asigura asistenta medicalã personalului care participa la acţiunile de apãrare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice;
g) dispune mãsuri de supraveghere epidemiologica a populaţiei evacuate ca urmare a inundatiilor;
h) coordoneazã activitatea de medicina legalã în situaţiile de inundatii şi asigura supravegherea sanitarã a aprovizionarii populaţiei cu apa potabilã şi alimente, verifica respectarea normelor igienico-sanitare şi antiepidemice în zonele afectate de inundatii.

SECŢIUNEA a 3-a
Accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice

ART. 20
Atribuţiile principale ale Comisiei centrale în situaţii de accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice sunt urmãtoarele:
a) constituie cadrul organizatoric adecvat pentru realizarea mãsurilor de asistenta medicalã de urgenta în caz de accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice, în colaborare cu Comisia centrala pentru accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice;
b) supravegheazã respectarea normelor naţionale de radioprotectie a populaţiei, a produselor alimentare, a apei potabile şi a anumitor factori de mediu;
c) stabileşte cadrul pentru realizarea mãsurilor de profilaxie a bolii de iradiere;
d) coordoneazã acţiunea de elaborare a planurilor de asigurare a asistenţei medicale de urgenta pentru situaţiile de accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice şi stabileşte proceduri proprii de supraveghere şi control al contaminarii radioactive a populaţiei, produselor alimentare, a apei şi a anumitor factori de mediu;
e) asigura dotarea unitãţilor sanitare din zona pentru intervenţia în caz de accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice;
f) asigura asistenta medicalã personalului care participa la acţiunile de intervenţie medicalã în caz de accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice;
g) estimeaza consecinţele posibile ale eliberãrii de radionuclizi, conform dozelor evaluate de Comisia centrala pentru accident nuclear şi caderi de obiecte cosmice, şi face propuneri Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor privind înştiinţarea şi alarmarea populaţiei în legatura cu situaţia creata şi modul de comportare în caz de contaminare radioactiva, evacuarea populaţiei din zona contaminata, distribuirea de iodura de potasiu la populaţia din zonele afectate şi la personalul de intervenţie;
h) coordoneazã acţiunile de intervenţie medicalã de urgenta şi sprijinã cu forte şi mijloace suplimentare reţeaua sanitarã din teritoriul afectat;
i) efectueazã schimburi de informaţii cu organismele medicale internaţionale, în cadrul reţelei mondiale de supraveghere a radioactivitatii mediului a Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii şi a Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomica;
j) apreciazã nevoile de sprijin internaţional;
k) urmãreşte evoluţia fenomenului, a nivelului de contaminare a mediului din zonele adiacente şi în cele de deplasare a norului radioactiv, fãcând estimari de doze privind diferitele cai de expunere;
l) informeazã populaţia despre acţiunile ce se desfãşoarã în vederea reluarii cursului normal al vieţii şi coordoneazã activitatea de medicina legalã în situaţiile de accident nuclear.

SECŢIUNEA a 4-a
Explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane

ART. 21
Atribuţiile principale ale Comisiei centrale în situaţii de explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane sunt urmãtoarele:
a) constituie cadrul organizatoric adecvat pentru realizarea mãsurilor de asistenta medicalã de urgenta în caz de explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane, care sa permitã colaborarea şi repartizarea corecta a sarcinilor ce revin Ministerului Sãnãtãţii, ministerelor cu reţea sanitarã proprie şi altor instituţii publice centrale care se implica în lichidarea urmãrilor dezastrului;
b) elaboreazã norme naţionale de protecţie a populaţiei, a produselor alimentare, a apei potabile şi a anumitor factori de mediu;
c) stabileşte cadrul pentru realizarea mãsurilor de control al imbolnavirilor prin intoxicatii cu substanţe chimice periculoase;
d) coordoneazã acţiunea de elaborare a planurilor de asigurare a asistenţei medicale de urgenta în caz de explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane şi stabileşte proceduri proprii de supraveghere şi control al contaminarii chimice a populaţiei, produselor alimentare, a apei şi a anumitor factori de mediu;
e) asigura dotarea pentru intervenţie în caz de explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane a unitãţilor sanitare din zona;
f) asigura asistenta medicalã personalului care participa la acţiunile de intervenţie în caz de explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane;
g) estimeaza consecinţele posibile ale eliberãrii de substanţe chimice periculoase şi face propuneri Comisiei guvernamentale de apãrare impotriva dezastrelor privind înştiinţarea şi alarmarea populaţiei în legatura cu situaţia creata şi modul de comportare în caz de contaminare chimica, evacuarea populaţiei din zona contaminata, distribuirea de antidoturi la populaţia din zonele afectate şi la personalul de intervenţie;
h) coordoneazã acţiunile de intervenţie medicalã de urgenta şi sprijinã cu forte şi mijloace suplimentare reţeaua sanitarã din teritoriul afectat;
i) efectueazã schimburi de informaţii cu organismele medicale internaţionale;
j) apreciazã nevoile de sprijin internaţional;
k) urmãreşte evoluţia fenomenului, a nivelului de contaminare a mediului din zonele adiacente şi în cele de deplasare a norului chimic, fãcând estimari de doze privind diferitele cai de expunere;
l) informeazã populaţia despre acţiunile ce se desfãşoarã în vederea reluarii cursului normal al vieţii;
m) studiazã fenomenul şi particularitãţile de producere a unui accident chimic, iar concluziile cercetãrilor de toxicologie specialã vor fi folosite pentru crearea de instrumente electronice de decizie pentru organizarea mãsurilor de asigurare a asistenţei medicale;
n) asigura crearea unui sistem informaţional automatizat, care sa cuprindã baza de date privind tipurile şi cantitãţile de substanţe chimice cu potenţial periculos existente şi mãsurile de asistenta medicalã necesare la toate nivelurile;
o) se preocupa de realizarea unui sistem de comunicare şi informare imediata asupra apariţiei de explozii mari la suprafata şi în subteran, accidente chimice şi avarii deosebit de grave la conducte magistrale şi urbane, asupra zonei afectate, a numãrului de victime probabile, a tipului de leziuni dominante, în vederea asigurãrii asistenţei medicale, prespitalicesti şi spitaliceşti, organizãrii intervenţiei medicale şi a evacuarii victimelor;
p) asigura completarea dotãrii unitãţilor sanitare din zonele de risc chimic cu mijloace de evacuare adecvate şi echipate corespunzãtor pentru intervenţie;
r) se preocupa de pregãtirea de cadre medicale specializate în toxicologie şi de antrenarea personalului de intervenţie;
s) conlucreaza în cadrul Planului naţional de intervenţie la dezastre cu alte autoritãţi decât cele medicale din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Comandamentului Protecţiei Civile, Societãţii Naţionale de Cruce Roşie şi al altor instituţii publice centrale;
t) coordoneazã şi sprijinã activitãţile de intervenţie ale formatiunilor medicale în timpul accidentului chimic şi coordoneazã activitatea de medicina legalã în situaţiile de accident chimic;
u) avizeazã din punct de vedere sanitar reluarea activitãţilor din zonele afectate de accidentul chimic.

SECŢIUNEA a 5-a
Epidemii

ART. 22
Atribuţiile principale ale Comisiei centrale în situaţii de epidemii sunt urmãtoarele:
a) colaboreazã cu direcţiile de profil pentru realizarea cadrului organizatoric adecvat aplicãrii mãsurilor de prevenire şi control în caz de epidemii;
b) participa la supravegherea respectãrii normelor naţionale antiepidemice de protecţie a populaţiei, a produselor alimentare, a apei potabile şi a anumitor factori de mediu;
c) participa la stabilirea cadrului organizatoric pentru realizarea mãsurilor de control în epidemii de boli transmisibile;
d) participa la coordonarea acţiunilor de elaborare a planurilor de asistenta de urgenta pentru situaţiile epidemice şi stabileşte proceduri proprii de supraveghere şi control al contaminarii cu agenţi patogeni a populaţiei, produselor alimentare, a apei şi a anumitor factori de mediu;
e) colaboreazã cu direcţiile de sãnãtate publica teritoriale la asigurarea dotãrii pentru intervenţie în caz de epidemie a unitãţilor sanitare din zona;
f) coordoneazã asigurarea asistenţei medicale de urgenta a personalului care participa la acţiunile de intervenţie în caz de epidemii;
g) coordoneazã acţiunile de intervenţie şi sprijinã cu forte şi mijloace suplimentare reţeaua sanitarã din teritoriul afectat;
h) efectueazã schimburi de informaţii cu Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii;
i) apreciazã nevoile de sprijin internaţional;
j) informeazã populaţia cu privire la acţiunile care se desfãşoarã în vederea instituirii carantinei sau a reluarii cursului normal al vieţii;
k) elaboreazã planurile de mãsuri necesare pentru control în caz de producere a unor epidemii, urmãrindu-se catagrafierea tuturor persoanelor la risc şi vaccinarea acestora;
l) asigura creşterea capacitãţii laboratoarelor de investigaţii biologice, care sa permitã acestora o adaptare rapida la un volum mare de determinãri;
m) elaboreazã ghiduri, materiale pentru educarea şi informarea populaţiei privind comportamentul adecvat în caz de epidemii;
n) coordoneazã şi sprijinã acţiunile de investigare şi de neutralizare a agenţilor patogeni implicaţi în producerea de epidemii;
o) urmãreşte modul de realizare a supravegherii clinico-epidemiologice a populaţiei afectate de evenimentele epidemiologice şi coordoneazã activitatea de medicina legalã în situaţiile de epidemii.
ART. 23
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.



ANEXA 1


la regulament
-------------

COMPONENTA
Comisiei centrale pentru asistenta medicalã de urgenta în caz
de dezastre şi epidemii


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Funcţia în comisie
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Ministrul sãnãtãţii preşedinte
2. Secretar de stat în Ministerul Sãnãtãţii - asistenta
medicalã vicepreşedinte
3. Secretar de stat în Ministerul Sãnãtãţii şi preşedinte membru
al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate
4. Secretarul general al Ministerului Sãnãtãţii membru
5. Consilierul personal al ministrului sãnãtãţii pe
probleme de asistenta medicalã de urgenta membru
6. Consilierul personal al ministrului sãnãtãţii pe
probleme de boli infectioase membru
7. Directorul general al Direcţiei generale asistenta
medicalã din Ministerul Sãnãtãţii membru
8. Directorul general al Direcţiei generale sãnãtate
publica şi inspecţia sanitarã de stat membru
din Ministerul Sãnãtãţii
9. Directorul general al Direcţiei generale buget şi
achiziţii din Ministerul Sãnãtãţii membru
10. Directorul general al Direcţiei generale farmaceutice,
inspecţia de farmacie şi aparatura medicalã din membru
Ministerul Sãnãtãţii
11. Directorul general al Direcţiei generale pentru
integrare europeanã şi relaţii internaţionale membru
din Ministerul Sãnãtãţii
12. Inspectorul sanitar de stat şef din Ministerul Sãnãtãţii membru
13. Preşedintele Comisiei de medicina de urgenta a
Ministerului Sãnãtãţii membru
14. Preşedintele Comisiei de epidemiologie a Ministerului
Sãnãtãţii membru
15. Preşedintele Comisiei de igiena a Ministerului Sãnãtãţii membru
16. Preşedintele Comisiei de boli infectioase a
Ministerului Sãnãtãţii membru
17. Preşedintele Comisiei de toxicologie şi
toxicodependenta a Ministerului Sãnãtãţii membru
18. Preşedintele Comisiei de microbiologie a Ministerului
Sãnãtãţii membru
19. Directorul Institutului Naţional de Cercetare-
Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie membru
"Cantacuzino" Bucureşti
20. Directorul Institutului de Sãnãtate Publica Bucureşti membru
21. Directorul Institutului Naţional de Hematologie
Transfuzionalã "Prof. Dr. C. T. Nicolau" membru
Bucureşti
22. Directorul Statiei Centrale de Salvare a Ministerului
Sãnãtãţii membru
23. Directorul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca membru
24. Directorul general al Spitalului Clinic Universitar de
Urgenta Bucureşti membru
25. Directorul general al Companiei Naţionale "UNIFARM"-S.A.
Bucureşti membru
26. Reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale membru
27. Reprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor membru
28. Reprezentantul Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului membru
29. Reprezentantul Ministerului Economiei şi Comerţului membru
30. Reprezentantul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor,
Apelor şi Mediului membru
31. Reprezentantul Ministerului Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informatiei membru
32. Reprezentantul Comandamentului Protecţiei Civile membru
33. Reprezentantul Societãţii Naţionale de Cruce Roşie membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 2


la regulament
-------------

SCHEMA
fluxului informaţional-decizional al Comisiei centrale
pentru asistenta medicalã de urgenta
în caz de dezastre şi epidemii




┌──────────────────────────────┐
│ Comisia guvernamentalã de │
│apãrare impotriva dezastrelor │
└──────────┬───────────────────┘
│ ^
v │
┌──────────────────┐ ┌────────────────┴────────────────┐ ┌─────────────────┐
│Consiliul Naţional├─>│Comisia centrala pentru asistenta│<──┤Celelalte comisii│
│ al Crucii Roşii │<─┤ medicalã de urgenta în caz de ├──>│ centrale │
└──────────────────┘ │ dezastre şi epidemii │ └─────────────────┘
└───────────────┬─────────────────┘
┌──────────────────┴──────────────────────┐
v v
┌───────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────┐
│Comisia judeteana de apãrare │ │Direcţiile de sãnãtate publica│
│impotriva dezastrelor (prefect)│ │ judeţene (director) │
└─────────────────┬─────────────┘ └───────────────┬──────────────┘
┌──────────┼────────────┐ │
v v v v
┌──────────┐ ┌──────────┐ ┌────────┐ ┌────────────────────────┐
│ Comisii │ │ Comisii │ │ Comisii│ │ Unitãţi sanitare │
│municipale│ │orãşeneşti│ │comunale│ │şi farmaceutice judeţene│
└──────────┘ └──────────┘ └────────┘ └─────────────┬──────────┘
v
┌────────────────────────┐
│ Unitãţi sanitare │
│ şi farmaceutice locale │
└────────────────────────┘





ANEXA 3


la regulament
-------------

COMPONENTA
Secretariatului tehnic permanent al Comisiei centrale pentru
asistenta medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Funcţia în
crt. secretariat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Consilier Direcţia generalã asistenta medicalã
din Ministerul Sãnãtãţii membru
2. Consilier Direcţia generalã asistenta medicalã din
Ministerul Sãnãtãţii membru
3. Consilier Direcţia generalã asistenta medicalã din
Ministerul Sãnãtãţii membru
4. Consilier Direcţia generalã farmaceutica, inspecţia de
farmacie şi aparatura medicalã din Ministerul Sãnãtãţii membru
5. Consilier Direcţia generalã sãnãtate publica şi inspecţia
sanitarã de stat din Ministerul Sãnãtãţii membru
6. Consilier Direcţia generalã sãnãtate publica şi inspecţia
sanitarã de stat din Ministerul Sãnãtãţii membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 4


la regulament
-------------

LISTA
dotãrilor necesare pentru activitatea Secretariatului
tehnic permanent al Comisiei centrale pentru asistenta
medicalã de urgenta în caz de dezastre şi epidemii


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea materialului Cantitatea
crt. (buc.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Calculator complet cu monitor color performant, cu modem şi
acces Internet 4
2. Complet imprimante laser/inkjet alb-negru 3
3. Complet imprimanta laser/inkjet color 1
4. Aspectomat 1
5. Proiector pentru calculator şi video 1
6. Telefon operativ 1
7. Scaner color 1
8. Video recorder 1
9. Aparat de fotografiat cu blit 1
10. Copiator Xerox 1
11. Dischete 3.50 inch 50
12. Consumabile pentru calculatoare (set) 8
13. Hârtie de scris (topuri) 10
14. Televizor color 1
15. Autoturism de teren 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016