Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 966 din 25 august 2005  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica - IFT Iasi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 966 din 25 august 2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica - IFT Iasi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 799 din 2 septembrie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 19 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica - IFT Iaşi, persoana juridicã cu sediul în municipiul Iaşi, bd. Mangeron nr. 47, judeţul Iaşi, aflat în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica - IFT Iaşi se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga art. 4, 6 şi 9 şi anexele nr. 1 şi 2 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.311/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica IFT Iaşi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 330 din 9 decembrie 1996.
ART. 4
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul finanţelor publice,
Nicolae Ivan,
secretar de stat

Bucureşti, 25 august 2005.
Nr. 966.

ANEXA

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica - IFT Iaşi

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica - IFT Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, bd. Mangeron nr. 47, judeţul Iaşi, denumit în continuare institut naţional, este persoana juridicã romana în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, denumita în continuare organ coordonator.
ART. 2
Institutul naţional funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente, conduce evidenta contabila în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
ART. 3
Institutul naţional are ca scop desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul fizicii materialelor.

CAP. II
Obiectul de activitate

ART. 4
(1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde în principal activitãţi de cercetare-dezvoltare în domeniul propriu de activitate, cod CAEN 73/731/7310, constând în:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare:
a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare:
1. cercetãri fundamentale, aplicative şi tehnologice privind materiale cu structuri şi proprietãţi fizice noi, dispozitive, aparate şi echipamente bazate pe acestea; metode noi de obţinere şi prelucrare a materialelor; metode şi tehnici noi de caracterizare a materialelor şi de control nedistructiv; metode fizice de determinare a campurilor electromagnetice, a poluarii şi compatibilitatii electromagnetice; metode de separare electrica şi magnetica; materiale şi dispozitive speciale cu aplicaţii în medicina şi biotehnologie;
2. cercetãri pentru realizarea de modele experimentale, prototipuri, tehnologii, standuri, platforme şi staţii-pilot, laboratoare de specialitate acreditate, precum şi tehnologii generice cu rol de suport pentru cercetãrile aplicative viitoare din cadrul diferitelor domenii de vârf: electronica, automatica, telecomunicaţii, medicina, biologie, informatica, electrotehnica, aviatie, protecţia mediului, securitatea produselor, metrologie şi altele asemenea;
3. elaborarea de studii şi cercetãri aplicative în vederea restructurãrii, retehnologizãrii şi modernizãrii unor ramuri industriale de vârf;
4. elaborarea de strategii, studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului fizicii tehnice;
5. elaborarea de standarde în domeniul propriu de cercetare-dezvoltare;
b) alte activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã: cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul fizicii tehnice;
c) pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu: cercetãri teoretice experimentale în domeniul de activitate al institutului naţional;
d) în cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare în concordanta cu domeniul de activitate al institutului naţional.
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare, desfãşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale:
a) participarea la elaborarea strategiei domeniului;
b) formare şi specializare profesionalã:
1. desfãşurarea unor activitãţi de specializare şi perfecţionare în vederea formãrii unor specialişti în domeniile specifice institutului naţional;
2. formarea de cadre de cercetare şi tehnicieni de inalta calificare, necesare activitãţilor specifice institutului naţional;
3. activitãţi de pregãtire a personalului propriu în domeniile de activitate specifice institutului naţional şi în domenii conexe;
4. pregãtirea profesionalã de nivel universitar, postuniversitar şi doctorat, potrivit legii;
c) consultanţa şi asistenta tehnica de specialitate;
d) activitãţi de documentare, editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate: reviste, preprinturi, cãrţi, materiale publicitare şi altele asemenea;
e) prestãri de servicii ştiinţifice şi tehnologice aferente obiectului sau de activitate, testare şi certificare de produse şi/sau tehnologii, în condiţiile legii;
f) participarea la realizarea transferului tehnologic: promovarea activitãţilor de valorificare a cercetãrii prin transferul tehnologic al rezultatelor cercetãrii operatorilor economici cu capital de stat sau particular;
g) execuţie de unicate şi serii mici, în cadrul activitãţii de miniproductie, ale aparaturii, echipamentelor, instalaţiilor şi dispozitivelor, precum şi elaborarea de softuri în domeniile de activitate specifice institutului naţional şi conexe;
h) activitãţi de comerţ interior şi de import-export aferente obiectului sau de activitate, activitãţi de marketing în domeniile specifice fizicii tehnice, în condiţiile legii;
i) propuneri pentru iniţierea proiectelor de acte normative în domeniu;
j) organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale şi internaţionale specifice institutului naţional.
ART. 5
În cadrul obiectului sau de activitate institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apãrare nationala sau poate desfasura şi alte activitãţi conexe, cu aprobarea organului coordonator.
ART. 6
Activitãţile specifice domeniului de activitate de cercetare-dezvoltare a institutului naţional pot fi efectuate şi în cadrul unor colaborãri sau contracte externe.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 7
Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2005, este de 19.060.695 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 11.513.048 mii lei şi active circulante 7.547.647 mii lei.
ART. 8
(1) Institutul naţional administreazã cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica şi privatã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publica şi privatã a statului, administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) În exercitarea drepturilor sale institutul naţional poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate.
ART. 9
Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale sau necorporale, obţinute în baza derulãrii unor contracte finanţate din fonduri publice, aparţin institutului naţional, în calitate de persoana juridicã executanta, şi ordonatorului de credite, în egala mãsura, dacã prin contract nu s-au stabilit alte clauze. Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale sau necorporale, obţinute în baza derulãrii unor contracte finanţate din fonduri private, precum şi rezultatele obţinute din activitãţi desfãşurate în asociere, în participaţiune sau în entitãţi cu personalitate juridicã, nãscute în urma altor forme de asociere, aparţin institutului naţional, în calitate de persoana juridicã executanta.
ART. 10
Administrarea, înregistrarea în evidenta contabila a institutului, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 11
Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 12
Institutul naţional poate avea în structura subunitati, cu sau fãrã personalitate juridicã, sectoare cuprinzând compartimente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sau de activitate. Sediul subunitatilor se prevede în hotãrârea de înfiinţare a institutului naţional, înfiinţarea sau desfiinţarea acestora fiind aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 13
Structura organizatoricã a institutului se aproba prin ordin al preşedintelui organului coordonator, având în componenta şi compartimente cu activitãţi: juridice, de marketing, financiar-contabile, de audit şi control financiar, de diseminare a informaţiilor, de relaţii publice şi mass-media.
ART. 14
În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţara sau din strãinãtate.

CAP. V
Organele de conducere

ART. 15
Conducerea institutului naţional este asigurata de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
ART. 16
Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
ART. 17
Relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
ART. 18
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului naţional rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia sau aferente domeniilor proprii de activitate.
Consiliul de administraţie
ART. 19
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni romani, numiţi prin ordin al preşedintelui organului coordonator, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;
c) un reprezentant al organului coordonator;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
f) doi specialişti din domeniu.
(3) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
ART. 20
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea desfasurata în calitatea de membri ai consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului naţional.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unitãţi cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/sotia ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
ART. 21
(1) Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) aproba la propunerea consiliului ştiinţific strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura acesteia;
c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent;
e) analizeazã realizarea criteriilor de performanta şi raportarea trimestriala privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institutul naţional;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 42 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
j) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
l) aproba criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.
(2) Consiliul de administraţie exercita orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
ART. 22
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 23
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regula o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui, precum şi la solicitarea a cel puţin trei membri.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedintele ales de membrii acestuia.
ART. 24
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin 5 membri. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se va tine într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de votul a cel puţin 4 membri.
ART. 25
La şedinţele consiliului de administraţie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 26
Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 27
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respecta prevederile art. 20 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
ART. 28
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 29
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 30
(1) Conducerea operativã a institutului naţional este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general şi din conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participa, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut.
ART. 31
(1) Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 32
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.
ART. 33
(1) La nivelul subunitatilor din cadrul institutului naţional se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional şi este prezidat de cãtre directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
ART. 34
(1) Activitatea curenta a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform reglementãrilor legale. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioada de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al preşedintelui organului coordonator.
ART. 35
Directorul general are în principal urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile la nivelul subunitatilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului naţional;
d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revoca, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de munca;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeazã stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) este ordonator de credite, în condiţiile prevãzute de lege;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
l) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
Consiliul ştiinţific
ART. 36
(1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cadrele cu studii superioare din institutul naţional.
(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului naţional.
(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 37
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;
d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implica politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific;
g) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în strãinãtate.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare

ART. 38
(1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţii financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Situaţiile financiare anuale se aproba de organul coordonator, în condiţiile legii.
ART. 39
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget, pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanta stabiliţi de organul coordonator şi se aproba prin ordin al preşedintelui organului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 40
Institutul naţional determina anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata.
ART. 41
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.
(2) Salariul de baza al directorului general se stabileşte prin ordin al preşedintelui organului coordonator, potrivit reglementãrilor legale.
ART. 42
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 43
(1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.
(2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparatura, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca potrivit legii.
ART. 44
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale şi unitãţi de trezorerie cu sediul în România.
(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative.
(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 45
Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 46
Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti romane de drept comun.
ART. 47
Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare a institutului naţional se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 48
Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Lupu Nicoleta
20 Februarie 2012
Fara comentariu.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016