Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 951 din 14 august 1990  privind infiintarea Comisiei guvernamentale pentru identificarea si recuperarea fondurilor deturnate din patrimoniul statului de catre Nicolae Ceausescu si colaboratorii sai    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 951 din 14 august 1990 privind infiintarea Comisiei guvernamentale pentru identificarea si recuperarea fondurilor deturnate din patrimoniul statului de catre Nicolae Ceausescu si colaboratorii sai

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 104 din 13 septembrie 1990
Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
Pe data prezentei hotarari se infiinteaza Comisia guvernamentala pentru identificarea si recuperarea fondurilor deturnate din patrimoniul statului de catre Nicolae Ceausescu si colaboratorii sai. Aceasta comisie guvernamentala, denumita in continuare comisia, se infiinteaza pentru reorganizarea comisiei interdepartamentale, constituita in acelasi scop la 13 ianuarie 1990.
Expresiile de mai jos, existente in cuprinsul denumirii comisiei, au, in sensul prezentei hotarari, urmatoarele intelesuri:
a) fonduri deturnate din patrimoniul statului, denumite in continuare fonduri: orice categorie de bunuri mobile sau imobile, situate in tara sau strainatate, care au fost dobandite in mod ilegal ori despre care exista temeiuri a se sustine ca au fost dobandite in mod ilegal sau ca urmau sau urmeaza a fi dobandite in mod ilegal, prin sustrageri sub orice forma savarsite in paguba statului roman ori a intreprinderilor si institutiilor sale, fiind trecute astfel in patrimoniul sau in folosirea persoanelor prevazute la lit. b) din prezentul alineat;
b) Nicolae Ceausescu si colaboratorii sai, persoane denumite in continuare debitori: Nicolae Ceausescu, ceilalti membri ai conducerii politice sau de stat din timpul dictaturii, condamnati penal sau aflati sub urmarire penala dupa data de 22 decembrie 1989, precum si sotii, rudele si colaboratorii acestora.
ART. 2
Comisia se afla in subordinea directa a guvernului si are sediul in Bucuresti.
ART. 3
Comisia este alcatuita dintr-un presedinte, un vicepresedinte si opt membri, desemnati de catre primul-ministru, la propunerea ministrului justitiei si a procurorului general. Din comisie fac parte reprezentanti ai Ministerului Justitiei, Procuraturii Generale, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Finantelor, Ministerului de Interne, Ministerului Comertului si Turismului, Bancii Romane de Comert Exterior si Serviciului Roman de Informatii.
Componenta comisiei, la data prezentei hotarari, este cea mentionata in anexa*).
____________
*) Anexa se comunica organelor centrale interesate.

ART. 4
Membrii comisiei, cu exceptia presedintelui, isi desfasoara activitatea in mod permanent si exclusiv in scopul indeplinirii atributiilor comisiei.
ART. 5
Comisia se infiinteaza cu scopul de a sprijini Guvernul Romaniei si autoritatile judiciare romane in urmatoarele actiuni:
a) identificarea si localizarea fondurilor;
b) initierea procedurilor judiciare necesare indisponibilizarii si recuperarii fondurilor;
c) solicitarea de asistenta (cooperare) judiciara internationala, in materie civila si penala, in scopul identificarii, localizarii si recuperarii fondurilor;
d) investigarea, in numele legii, a cazurilor de coruptie, abuz si frauda, care au facut posibila deturnarea fondurilor de catre sau in favoarea debitorilor.
ART. 6
In scopul indeplinirii actiunilor prevazute la art. 5, toate organele centrale ale administratiei de stat, intreprinderile, institutiile, organizatiile, unitatile bancare si firmele comerciale romane, precum si societatile mixte si societatile straine cu capital romanesc, care detin inscrisuri sau informatii de natura a contribui la descoperirea deturnarii fondurilor de catre debitori, sunt obligate sa le prezinte comisiei in termen de cel mult 30 de zile de la publicarea acestei hotarari in Monitorul Oficial si intr-un ziar mai raspandit. In cazul in care inscrisurile sau informatiile vor fi descoperite ulterior, termenul de instiintare a comisiei este de cel mult 7 zile.
Nici una din persoanele juridice vizate la alin. 1 nu are dreptul sa refuze, fara acordul presedintelui comisiei sau, in cazuri deosebite, al primului-ministru, prezentarea de inscrisuri sau informatii care le-ar fi cerute, in interesul investigatiilor, de catre vreunul din membrii comisiei. Aceeasi obligatie o au si reprezentantele romane de orice fel din strainatate.
Incalcarea dispozitiilor prevazute la alin. 1 si 2 poate atrage, in conditiile legii, raspunderea persoanei juridice vinovate, inclusiv plata daunelor provocate ca efect al omisiunii sau refuzului instiintarii.
ART. 7
Comisia va putea cere, motivat, organelor procuraturii sau altor autoritati romane competente, sa examineze necesitatea indisponibilizarii provizorii a oricarui cont aflat in unitatile bancare situate pe teritoriul Romaniei si sa examineze documentele aferente, unitatea bancara sa instiinteze procuratura despre orice transfer pe care il va efectua in strainatate in cazul sumelor ce depasesc 10.000 dolari S.U.A. ori echivalentul in aceasta valuta.
ART. 8
Comisia este imputernicita sa audieze, pe teritoriul Romaniei, orice persoana care accepta sa faca, fara constrangere, declaratii referitoare la activitatea pe care a desfasurat-o sau despre care detine informatii, in legatura cu formarea si deturnarea fondurilor, inregistrarea acestora in strainatate sau in conturi apartinand bancilor si firmelor straine care au actionat sau actioneaza in Romania.
In lipsa unei declaratii benevole, comisia poate sesiza autoritatile competente, spre a aprecia si dispune asupra administrarii probei prin mijloacele de constrangere admise de lege.
ART. 9
Comisia este imputernicita sa ia legatura, in strainatate, cu reprezentanti ai guvernelor sau ai institutiilor guvernamentale ori judiciare competente, in scopul obtinerii asistentei (cooperarii) internationale, necesare potrivit art. 5 din prezenta hotarare, respectand in acest scop conventiile si uzantele internationale, precum si legea locala. Cu respectarea acelorasi norme, comisia este abilitata sa poarte convorbiri cu orice persoana din strainatate care ar dori sa ofere informati sau sprijin in identificarea si localizarea fondurilor.
ART. 10
In scopurile aratate la art. 5 din prezenta hotarare, comisia va putea angaja, pe baza de contract, avocati si case de experti in descoperirea de fraude financiar-bancare.
Contractele si procurile de reprezentare, in cazurile la care se refera alineatul precedent, vor fi semnate de presedintele comisiei.
ART. 11
Membrii comisiei, precum si avocatii si expertii pe care ii angajeaza, sunt obligati sa asigure pastrarea secretului oricarei informatii sau actiuni despre care se face vorbire in prezenta hotarare, afara de cazul in care este necesar sa se porneasca, in temeiul informatiilor detinute, o actiune penala.
ART. 12
Comisia va prezenta lunar rapoarte de activitate guvernului.
ART. 13
In timpul deplasarilor in strainatate, pe care membrii comisiei le efectueaza in realizarea actiunilor prevazute in prezenta hotarare, misiunile diplomatice si reprezentantele comerciale romane teritorial competente au obligatia sa le acorde intregul sprijin in indeplinirea mandatului.
ART. 14
Pana la terminarea activitatilor necesare pentru atingerea scopului in care a fost constituita comisia, se recomanda ca membrii acesteia sa nu fie chemati in calitate de experti sau martori in fata instantelor judecatoresti in legatura cu procesele privind vechiul regim si faptele clanului dictatorial.
ART. 15
In raport cu obiectivele fiecarei investigatii, comisia poate forma echipe de control, alcatuite din specialisti desemnati de catre organele centrale pe care le reprezinta membrii comisiei. Echipele de control raspund pentru activitatea lor in fata comisiei. Prevederile art. 11 se aplica in mod corespunzator.
ART. 16
Sumele necesare pentru finantarea activitatilor comisiei si pentru plata avocatilor si expertilor se aloca din bugetul de stat. Ministerul Finantelor va asigura, in acest scop, fondurile necesare.
ART. 17
Pentru buna desfasurare a activitatii sale, comisia va beneficia de un sediu distinct si de dotarea tehnica necesara. In acest scop:
- Secretariatul general al guvernului va pune la dispozitia comisiei spatiul corespunzator, mobilierul si aparatura tehnica (telefax, telex, telefon international, xerox) si materialele de secretariat; de asemenea, va asigura efectuarea lucrarilor de secretariat si paza sediului;
- Procuratura Generala va trece in folosinta comisiei un autoturism din dotare si va delega, din schema proprie, un conducator auto, pentru conducerea autoturismului.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016