Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 950 din 27 septembrie 2001  cu privire la infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a   Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 950 din 27 septembrie 2001 cu privire la infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 640 din 12 octombrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, ale <>art. 20 din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 22 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea pentru urmãrirea aplicãrii unitare a <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, denumita în continuare Autoritatea.
(2) Autoritatea este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, fãrã personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei Publice, având rolul de a urmãri procesul de aplicare unitarã a <>Legii nr. 10/2001 şi de a acorda sprijin logistic şi de specialitate persoanelor juridice deţinãtoare de imobile ce intra sub incidenta acestui act normativ.
(3) Autoritatea are sediul în muncipiul Bucureşti, str. Smardan nr. 3, sectorul 3.
ART. 2
(1) Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) acorda sprijin şi îndrumare metodologicã autoritãţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi celorlalte persoane juridice deţinãtoare de imobile ce fac obiectul restituirii potrivit <>Legii nr. 10/2001 , pentru aplicarea corecta şi unitarã a prevederilor acestui act normativ;
b) monitorizeazã procesul de aplicare a <>Legii nr. 10/2001 ;
c) întocmeşte şi tine la zi urmãtoarele situaţii:
1. imobilele restituite în natura;
2. notificãrile pentru acordarea de despãgubiri bãneşti şi, respectiv, ofertele fãcute de deţinãtor pentru acordarea de despãgubiri bãneşti;
3. ofertele fãcute de deţinãtor pentru acordarea de despãgubiri în echivalent, constând în alte bunuri sau servicii, acţiuni ori titluri de valoare nominalã.
Situaţiile prevãzute la pct. 1-3 se întocmesc în baza comunicãrilor fãcute de biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
d) creeazã baza de date necesarã pentru identificarea persoanelor care au primit despãgubiri în baza înţelegerilor internaţionale prevãzute în anexa la <>Legea nr. 10/2001 sau în condiţiile <>Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificãrile ulterioare; în acest scop Autoritatea poate solicita ministerelor şi celorlalte autoritãţi publice centrale şi locale, precum şi instituţiilor publice documentaţii, date şi informaţii, iar acestea sunt obligate sa i le punã la dispoziţie în termen de cel mult 15 zile;
e) prezintã periodic Guvernului, prin Ministerul Administraţiei Publice, informãri privind stadiul aplicãrii <>Legii nr. 10/2001 , pe baza concluziilor rezultate din analiza situaţiilor prevãzute la lit. c);
f) elaboreazã şi supune spre adoptare Guvernului proiectele de acte normative prevãzute de <>Legea nr. 10/2001 , cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenta altor autoritãţi.
(2) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin legi sau prin hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri încredinţate de primul-ministru.
ART. 3
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte - secretar de stat în Ministerul Administraţiei Publice, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei publice.
(2) Preşedintele conduce intreaga activitate a Autoritãţii, pe care o reprezintã în relaţiile cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţiile publice centrale şi locale, cu persoanele juridice şi fizice romane sau strãine, precum şi în justiţie. Preşedintele poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul Autoritãţii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine cu caracter individual.
ART. 4
Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului administraţiei publice, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
(1) Numãrul de posturi al Autoritãţii este de 21, exclusiv demnitarul.
(2) Structura organizatoricã şi statul de funcţii ale Autoritãţii se aproba prin ordin al ministrului administraţiei publice, la propunerea preşedintelui Autoritãţii, în limita numãrului maxim de posturi aprobat.
(3) În cadrul Autoritãţii se pot organiza servicii şi birouri prin ordin al ministrului administraţiei publice, la propunerea preşedintelui Autoritãţii.
ART. 6
Fondurile necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii Autoritãţii se stabilesc anual prin legea bugetului de stat şi se asigura prin bugetul Ministerului Administraţiei Publice.
ART. 7
(1) Pentru asigurarea fondurilor necesare infiintarii şi organizãrii Autoritãţii se suplimenteaza bugetul Ministerului Administraţiei Publice pe anul 2001 cu suma de 1,5 miliarde lei, din care 500 milioane lei pentru cheltuieli de personal şi 1 miliard lei pentru cheltuieli materiale şi servicii.
(2) Suma de 1,5 miliarde lei se asigura din Fondul de rezerva bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2001.
(3) Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sa introducã modificãrile corespunzãtoare în volumul şi în structura bugetului de stat pe anul 2001.
ART. 8
(1) Salarizarea funcţionarilor publici şi a personalului angajat pe baza de contract din cadrul aparatului propriu al Autoritãţii se face potrivit legii.
(2) Activitãţile privind evidenta contabila, raportarile periodice, precum şi de resurse umane se realizeazã prin compartimentele de specialitate ale Ministerului Administraţiei Publice.
ART. 9
(1) În fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti se organizeazã un birou judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru urmãrirea aplicãrii unitare a <>Legii nr. 10/2001 .
(2) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea directa a prefectului şi îşi desfãşoarã activitatea în spaţiile ce vor fi puse la dispoziţie de prefect împreunã cu preşedintele consiliului judeţean.
(3) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, este format din 3-5 specialişti din domeniile juridic, economic, financiar şi administrativ, numiţi prin ordin al prefectului, la propunerea unor servicii publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti.
(4) Pe perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul biroului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, personalul acestuia îşi pãstreazã locul de munca avut la instituţiile din care provine, acestea fiind obligate sa le plãteascã salariul.
ART. 10
(1) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, centralizeazã datele din teritoriu de la persoanele juridice care deţin imobile ce intra sub incidenta <>Legii nr. 10/2001 şi întocmeşte situaţiile prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. c), pe care le transmite Autoritãţii la termenele şi pe cãile stabilite de aceasta.
(2) Biroul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizeazã aplicarea corecta şi unitarã a <>Legii nr. 10/2001 ;
b) primeşte şi difuzeazã în teritoriu precizãrile formulate de Autoritate;
c) întocmeşte şi comunica Autoritãţii toate datele ce îi sunt solicitate.
ART. 11
Anexa nr. 2 - Autoritãţile publice centrale din subordinea Ministerului Administraţiei Publice - la <>Hotãrârea Guvernului nr. 8/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei Publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 10 ianuarie 2001, se completeazã cu poziţia nr. 5 cu urmãtorul cuprins:
"5. Autoritatea pentru urmãrirea aplicãrii unitare a <>Legii nr. 10/2001 ".

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016