Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 947 din 13 octombrie 2000  privind modalitatea de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor spre vanzare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 947 din 13 octombrie 2000 privind modalitatea de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor spre vanzare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 25 octombrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã modalitatea de indicare a preţului de vânzare şi a preţului pe unitatea de mãsura la produsele existente în suprafeţele de vânzare, oferite de agenţii economici consumatorilor, în scopul informãrii complete, corecte şi precise a acestora şi pentru a le permite compararea cu usurinta a preţurilor.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri termenii de mai jos se definesc astfel:
a) preţ de vânzare - preţul final pentru o unitate sau o cantitate determinata de produs, incluzând taxa pe valoarea adãugatã şi toate taxele suplimentare;
b) preţ pe unitatea de mãsura - preţul final, incluzând taxa pe valoarea adãugatã şi toate taxele suplimentare, valabil pentru un kilogram, un litru, un metru, un metru patrat, un metru cub, o bucata sau pentru alta unitate de mãsura, atunci când este utilizata în mod obişnuit la comercializarea unor produse;
c) produs preambalat - un produs ambalat în întregime sau parţial, înainte de a fi oferit spre vânzare consumatorului, astfel încât cantitatea de produs sa nu poatã fi modificatã fãrã deschiderea sau modificarea ambalajului;
d) produs comercializat în vrac - un produs care nu a fost supus operaţiunii de preambalare şi care este mãsurat sau cantarit pentru vânzare în prezenta consumatorului;
e) suprafata de vânzare - suprafata destinatã accesului consumatorilor pentru achiziţionarea produselor, expunerii produselor oferite, plãţii acestora şi circulaţiei personalului angajat pentru derularea activitãţii. Nu se considera suprafeţe de vânzare cele destinate depozitarii şi pãstrãrii produselor, desfãşurãrii activitãţilor de producţie, birourilor şi anexelor.
ART. 3
(1) Preţul de vânzare şi preţul pe unitatea de mãsura se exprima în lei.
(2) În cazul în care vanzatorii oferã informaţii privind preţurile în alte valute, acestea trebuie sa fie clare şi uşor de înţeles.
(3) Cheltuielile privind serviciul de livrare - ambalare şi transport - pot fi menţionate separat, cu condiţia ca acestea sa fie clare, uşor de identificat şi lizibile.
(4) Responsabilitatea indicarii preţului de vânzare şi a preţului pe unitatea de mãsura revine vânzãtorului.
ART. 4
(1) Preţul de vânzare şi preţul pe unitatea de mãsura se indica într-o forma clara, lizibila şi uşor de indentificat.
(2) Indicarea preţurilor se face astfel încât consumatorul aflat în suprafata de vânzare sa le poatã vedea în locurile de prezentare fãrã a intreba vânzãtorul.
(3) Preţurile se indica pe produse sau lângã acestea ori pot fi cuprinse într-o lista sau într-un catalog, împreunã cu preţurile altor produse, în imediata apropiere a acestora.
(4) În cazul utilizãrii cataloagelor vânzãtorul trebuie sa asigure un numãr suficient de exemplare la dispoziţia consumatorilor.
(5) În cazul în care preţurile se afla în vitrinele exterioare, acestea se indica astfel încât consumatorul sa le poatã vedea cu usurinta fãrã a intra în suprafata de vânzare.
ART. 5
(1) La produsele preambalate se indica preţul pe unitatea de mãsura şi preţul de vânzare corespunzãtor cantitãţii preambalate.
(2) În cazul în care preţul pe unitatea de mãsura este identic cu preţul de vânzare se indica numai preţul de vânzare.
(3) În cazul produselor preambalate pentru care reglementãrile în vigoare prevãd indicarea atât a cantitãţii nominale, cat şi a masei componentei solide, este suficient sa se indice preţul pe unitatea de mãsura al componentei solide.
ART. 6
Pentru produsele vândute în vrac prin cantarire sau mãsurare este obligatorie indicarea numai a preţului pe unitatea de mãsura.
ART. 7
(1) Indicarea preţului de vânzare şi/sau a preţului pe unitatea de mãsura este obligatorie pentru orice tip de publicitate în care se face referire la preţ.
(2) În cazul publicitãţii destinate vânzãrii la distanta este obligatorie informarea asupra preţului de vânzare şi asupra preţului pe unitatea de mãsura.
ART. 8
Prezenta hotãrâre nu se aplica în cazul vânzãrilor prin licitaţie, al vânzãrilor de obiecte de arta sau de antichitati şi nici în cazul produselor furnizate cu ocazia unei prestãri de serviciu.
ART. 9
Se excepteazã de la indicarea preţului pe unitatea de mãsura:
a) alimentele care fac obiectul consumului pe loc în: unitãţi de alimentaţie publica, structuri de primire turistice, cinematografe, teatre, instituţii de învãţãmânt, spitale, cãmine şi tabere pentru copii şi tineret;
b) produsele preambalate în cantitãţi mai mici de 50 grame sau mililitri, precum şi cele mai mari de 10 kilograme sau litri;
c) produsele preambalate vândute de vanzatorii itineranti prin intermediul carucioarelor, rulotelor, al tuturor tipurilor de mijloace de transport;
d) produsele vândute prin distribuitor automat;
e) în cazul în care informaţia asupra preţului pe unitatea de mãsura nu ar folosi consumatorului sau ar crea confuzii, respectiv:
- publicitatea cu timp scurt de expunere, în care informaţia poate crea confuzii;
- ofertele promotionale în care preţul a fost redus datoritã deteriorarii produsului şi/sau pericolului ca acesta sa se deterioreze;
- produsele asortate vândute într-un singur ambalaj, la care preţul pe unitatea de mãsura al fiecãrui produs ar crea confuzie, iar indicarea preţului unui singur produs ar fi inselatoare.
ART. 10
Indicarea preţului pe unitatea de mãsura este obligatorie la produsele alimentare preambalate pentru care reglementãrile specifice impun indicarea cantitãţii nominale sau comercializarea în cantitãţi prescrise.
ART. 11
Produsele nealimentare pentru care este obligatorie indicarea preţului pe unitatea de mãsura sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 12
Neindicarea preţului pe unitatea de mãsura potrivit art. 4-7, 10 şi 11 constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 500.000 lei pana la 1.000.000 lei.
ART. 13
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi de reprezentanţii împuterniciţi ai altor organe ale administraţiei publice, potrivit competentelor.
ART. 14
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 12 le sunt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificãrile ulterioare.
ART. 15
Prezenta hotãrâre intra în vigoare:
a) la 12 luni de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, pentru suprafeţe de vânzare mai mici de 100 mp inclusiv;
b) la 3 luni de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, pentru suprafeţe de vânzare mai mari de 100 mp.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Oficiului
pentru Protecţia Consumatorilor,
Eliade Corneliu Mihailescu

p. Ministrul industriei şi comerţului,
Sorin Potanc,
secretar de stat

Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Ioan Avram Muresan

Şeful Oficiului Concurentei,
Dan Ionescu


ANEXA 1

LISTA
cuprinzând produsele nealimentare pentru care este obligatorie indicarea preţului pe unitatea de mãsura

A. Produse de uz curent şi gospodãresc
1. Cosmetice - produse de infrumusetare şi toaleta:
1.1. Produse pentru îngrijirea pielii şi igiena bucala, creme de barbierit, creme şi lotiuni de uz general, creme de mâini şi lotiuni, produse de plaja
1.2. Pasta de dinti
1.3. Produse pentru îngrijirea parului (mai puţin produsele de colorat şi de decolorat parul) şi produse de baie: lacuri, sampoane, balsamuri, produse de clatire, fixative, briantine, spume de par, spumante de baie şi alte spumante pentru baie şi dus
1.4. Deodorante şi produse de igiena personalã
1.5. Pudre de talc
2. Produse pentru spãlat:
2.1. Sapunuri solide pentru toaleta şi uz casnic
2.2. Sapunuri fine
2.3. Fulgi de sapun, detergenti, balsamuri
2.4. Lichide pentru spãlat, curatat, preparate auxiliare pentru spãlat şi preparate pe baza de hipoclorit
2.5. Pudra de curatat
2.6. Preparate de prespalare şi inmuiere, sub forma de pudra
3. Produse de lustruit pentru piele şi incaltaminte, lemn şi parchet, cuptoare şi metale, inclusiv pentru autoturisme, ferestre şi oglinzi:
3.1. Soluţii pentru îndepãrtarea petelor, apret şi vopsele de uz casnic
3.2. Insecticide pentru uz casnic, detartranti, deodorante de uz casnic, dezinfectante nefarmaceutice
4. Vopsele, lacuri şi emailuri; se excepteazã culorile şi vopselele utilizate în arta şi în învãţãmânt
5. Solventi
6. Produse de lipit şi adezivi; se excepteazã cele ambalate în tuburi
7. Cabluri
8. Cuie
9. Geamuri şi produse similare
10. Diferite sortimente de ciment, var, ipsos, balast, beton, mortar, nisip
11. Materiale textile şi panouri pentru izolatie.

B. Materiale de gradinarit
1. Produse de întreţinere şi amenajare a solului
2. Turba, pãmânt de rasadnita, compost şi produse fitosanitare
3. Diferite produse utilizate în agricultura (substanţe de fertilizare lichide sau granulate)
4. Seminţe, cu excepţia celor ambalate în cantitãţi mai mici de 100 g.

C. Alte produse
1. Diferiţi combustibili/uleiuri şi produse pentru autoturisme (combustibili lichizi, lubrifianţi lichizi/solizi, amestecuri de combustibili/ulei, antigel)
2. Diferiţi combustibili solizi (lemn, cãrbune, cocs şi derivati ai acestora)
3. Cerneluri
4. Fire de tricotat constând în fibre naturale, sintetice şi amestecuri ale acestora
5. Produse de mercerie care se vand la metru
6. Hrana pentru animale şi pãsãri
7. Folie de uz alimentar din aluminiu, polietilena sau hârtie (metri/pachet)
8. Tutun pentru pipe şi pentru tigarete fabricate manual sau printr-un dispozitiv acţionat numai manual
9. Produse vândute sub forma de aerosoli.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016