Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 943 din 27 septembrie 2001 (*republicata*)  privind infiintarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 943 din 27 septembrie 2001 (*republicata*) privind infiintarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 3 august 2006
_____________
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 1.865/2005 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 943/2001 privind înfiinţarea Grupului Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 13 ianuarie 2006, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Hotãrârea Guvernului nr. 943/2001 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 1 octombrie 2001 şi a mai fost modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 194/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 11 martie 2002, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.248/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 961 din 31 octombrie 2005.

ART. 1
În vederea îndeplinirii condiţiilor de aderare a României la Uniunea Europeanã se înfiinţeazã Grupul Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat - GIRMIFS, denumit în continuare grup interministerial, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã Ministerul Administraţiei şi Internelor, având sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai Vodã nr. 6, sectorul 5*), şi care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.
_________
*) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 995/2005 , adresa actualã este Piaţa Revoluţiei nr. 1A, sectorul 1.

ART. 2
(1) Misiunea grupului interministerial este de a eficientiza comunicarea şi colaborarea dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, pe de altã parte, precum şi de a contribui la fundamentarea ordinelor sau, dupã caz, a deciziilor acestora privind mãsurile adoptate şi acţiunile corelate, ce urmeazã sã fie întreprinse pentru securizarea frontierei de stat şi realizarea unui management performant al acesteia.
(2) Grupul interministerial stabileşte concepţia de ansamblu şi asigurã coordonarea unitarã, pe baza Strategiei naţionale a managementului integrat al frontierei de stat a României, denumitã în continuare Strategie naţionalã, a acţiunilor şi mãsurilor pentru securizarea frontierei de stat, desfãşurate de autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la art. 3, membre ale acestuia, şi coopereazã cu organizaţiile neguvernamentale care au atribuţii şi/sau desfãşoarã activitãţi în domeniu.
(3) Strategia managementului integrat al frontierei de stat va fi prezentatã Guvernului spre aprobare de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Grupul interministerial identificã acţiunile prioritare ce se impun a fi desfãşurate în domeniul managementului frontierei de stat şi actualizeazã anual documentele de implementare - Planul de acţiune şi Planul multianual de investiţii. Documentele de implementare se prezintã spre avizare Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie şi Consiliului Suprem de Apãrare a fiãrii şi, ulterior avizãrii, se difuzeazã tuturor autoritãţilor şi instituţiilor din componenţa grupului interministerial prin grija secretariatului acestuia şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
(1) Grupul interministerial îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea şi sub conducerea directã a secretarului de stat pentru integrare europeanã din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în calitate de preşedinte, iar în lipsa acestuia, sub cea a adjunctului şefului Departamentului ordine şi siguranţã publicã, în calitate de vicepreşedinte.
(2) Grupul interministerial este format din secretari de stat desemnaţi prin ordin de cãtre conducãtorii autoritãţilor administraţiei publice centrale şi ai instituţiilor din domeniul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, abilitate sã întreprindã activitãţi în acest domeniu, conducãtori ai autoritãţilor naţionale de control şi şefi ai structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în calitate de reprezentanţi ai utilizatorilor finali, dupã cum urmeazã:
A. secretari de stat desemnaţi prin ordin de cãtre:
a) ministrul justiţiei;
b) ministrul afacerilor externe;
c) ministrul apãrãrii naţionale;
d) ministrul finanţelor publice;
e) ministrul sãnãtãţii publice;
f) ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei;
g) ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale;
h) ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului;
i) directorul Serviciului de Informaţii Externe;
j) directorul Serviciului Român de Informaţii;
B. conducãtori ai autoritãţilor naţionale de control:
a) şeful Autoritãţii Naţionale a Vãmilor;
b) preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;
c) comisarul general al Gãrzii Naţionale de Mediu;
d) preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;
C. şefi ai structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în materie, desemnaţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în calitate de reprezentanţi ai utilizatorilor finali ai Sistemului integrat pentru securitatea frontierei, denumit în continuare SISF.
(3) La lucrãrile grupului interministerial participã, în calitate de reprezentanţi ai structurilor de sprijin, persoane anume desemnate de: ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, ministrul integrãrii europene, ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.
(4) În lipsa persoanelor prevãzute la alin. (2), grupul interministerial îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa locţiitorilor acestora, desemnaţi în condiţiile legii, sau, dupã caz, a directorilor însãrcinaţi cu problematica SISF.
(5) La lucrãrile grupului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice centrale sau ai organizaţiilor neguvernamentale, precum şi experţi independenţi din diverse sectoare de activitate.
ART. 4
(1) Grupul interministerial se reuneşte în şedinţe ordinare lunare sau, ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare. Şedinţele ordinare se organizeazã, de regulã, dupã şedinţa Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.
(2) Convocarea membrilor grupului interministerial în şedinţe extraordinare se face de cãtre preşedinte sau vicepreşedinte, dupã caz, la solicitarea oricãrui membru sau pe baza deciziei Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.
(3) Şedinţele grupului interministerial sunt pregãtite de secretariatul acestuia, structurã specializatã, constituitã în cadrul aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor. Şeful acestei structuri îndeplineşte atribuţiile de secretar al grupului interministerial.
(4) Modul de organizare şi desfãşurare a şedinţelor grupului interministerial se stabileşte prin regulament propriu adoptat prin decizie a acestuia.
ART. 5
(1) Grupul interministerial are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã problemele specifice cu care se confruntã sau, dupã caz, sesizeazã Consiliul Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie şi propune adoptarea mãsurilor ce se impun pentru soluţionarea acestora;
b) adoptã decizii în vederea asigurãrii coerenţei în procesul de elaborare şi implementare de politici, strategii şi programe ale autoritãţilor şi instituţiilor care au reprezentanţi desemnaţi în cadrul acestuia;
c) avizeazã proiectul Strategiei naţionale, actualizat de UMPSISF**), elaborat pe baza propunerilor formulate de autoritãţile şi instituţiile prevãzute la art. 3, în vederea prezentãrii acestuia spre aprobare prin hotãrâre a Guvernului;
________
**) UMP-SISF - Unitatea de management al proiectului pentru Sistemul integrat pentru securitatea frontierei.

d) coordoneazã acţiunile pentru securitatea frontierei de stat ale instituţiilor şi autoritãţilor membre, urmãreşte şi asigurã prin intermediul acestora aplicarea procedurilor de supraveghere şi control la frontierã şi respectarea obligaţiilor şi angajamentelor României prevãzute în convenţiile internaţionale în domeniu;
e) coordoneazã activitãţile de realizare a SISF, precum şi armonizarea acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale;
f) formuleazã, prin deciziile adoptate, recomandãri pentru autoritãţile şi instituţiile membre, cu privire la cadrul legislativ, instituţional şi de implementare a Strategiei naţionale;
g) avizeazã activitatea de realizare a SISF, desfãşuratã de UMP-SISF;
h) monitorizeazã activitatea grupurilor de lucru constituite în subordinea sa şi adoptã deciziile necesare sau, dupã caz, formuleazã propunerile ce se impun.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se vor desfãşura fãrã a se produce imixtiuni în competenţele şi activitãţile specifice fiecãrei instituţii.
ART. 6
Secretariatul grupului interministerial are urmãtoarele atribuţii principale:
a) pregãteşte şedinţele grupului interministerial;
b) întocmeşte şi distribuie materialele aferente fiecãrei şedinţe a grupului interministerial autoritãţilor şi instituţiilor membre ale acestuia, precum şi invitaţilor;
c) monitorizeazã îndeplinirea obiectivelor stabilite în şedinţele grupului interministerial şi elaboreazã rapoarte şi informãri asupra stadiului de îndeplinire a acestora, pe care le prezintã preşedintelui grupului interministerial;
d) ţine evidenţa deciziilor adoptate de grupul interministerial, pe care le transmite autoritãţilor şi instituţiilor interesate, în vederea punerii în aplicare, precum şi a modului de îndeplinire a acestora;
e) asigurã comunicarea interministerialã în domeniul managementului SISF, precum şi armonizarea punctelor de vedere în aceastã problematicã;
f) reprezintã punctul de contact atât pentru autoritãţile şi instituţiile române, cât şi pentru cele strãine, care deţin, proceseazã şi furnizeazã, dupã caz, datele privind stadiul realizãrii SISF;
g) monitorizeazã implementarea Strategiei naţionale, scop în care elaboreazã studii, analize şi sinteze pentru informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 7
UMP-SISF se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) planificã şi coordoneazã evaluãrile privind modalitãţile de aplicare a mãsurilor stabilite în cadrul Strategiei naţionale şi formuleazã propuneri pentru corelarea strategiilor în domeniu, adoptate la nivelul autoritãţilor şi instituţiilor membre ale grupului interministerial;
b) coopereazã cu organismele Uniunii Europene specializate în domeniul managementului frontierei sau cu alte organizaţii şi organisme similare, dupã caz;
c) formuleazã, pregãteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor necesare asigurãrii coerenţei în procesul de realizare şi actualizare a Strategiei naţionale, precum şi a documentelor de implementare, dupã caz;
d) monitorizeazã achiziţiile publice de bunuri şi servicii pentru realizarea SISF, în sensul asigurãrii integrãrii acestora;
e) elaboreazã proiecte de acte normative, asigurând construcţia legislativ-normativã pentru SISF, şi îşi asigurã activitatea de asistenţã juridicã;
f) urmãreşte evoluţia şi formuleazã propuneri pentru implemen-tarea acquis-ului comunitar în legislaţia naţionalã, pentru SISF;
g) urmãreşte asigurarea de cãtre integratorul de sistem a suportului logistic integrat constând în pregãtirea personalului, mentenanţã, garanţie, suport pentru utilizatori, materiale şi documentaţie, necesar pentru realizarea şi menţinerea funcţionalitãţii SISF;
h) elaboreazã documentele de planificare şi raportare privind stadiul proiectului SISF;
i) coordoneazã realizarea SISF ca obiectiv principal pentru implementarea Strategiei naţionale, împreunã cu structurile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 8
(1) Conducãtorii autoritãţilor şi ai instituţiilor membre ale grupului interministerial dispun mãsurile necesare pentru a asigura comunicarea la secretariatul acestuia a stadiului îndeplinirii angajamentelor asumate prin documentele de implementare, dupã cum urmeazã:
a) lunar, pe data de întâi - stadiul îndeplinirii angajamentelor prevãzute în Planul de acţiuni;
b) lunar, pe data de întâi - stadiul realizãrii acţiunilor prevãzute în Planul multianual de investiţii.
(2) Modul de comunicare a datelor prevãzute la alin. (1) de cãtre structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, iar pentru celelalte instituţii şi autoritãţi membre ale grupului interministerial, prin decizie a acestuia.
ART. 9
(1) În structura grupului interministerial se constituie şi funcţioneazã grupuri de lucru formate din specialişti desemnaţi de conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor membre ale acestuia.
(2) Grupurile de lucru îşi desfãşoarã lucrãrile în plen, la convocarea secretarului grupului interministerial, în funcţie de necesitãţi.
(3) Reprezentanţii instituţiilor şi autoritãţilor în cadrul grupurilor de lucru se stabilesc prin ordin/decizie al/a conducãtorilor acestora şi se comunicã secretariatului grupului interministerial.
(4) Grupurile de lucru şi domeniile pentru care acestea se constituie, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a grupului interministerial.
ART. 10
Principalele competenţe ale instituţiilor abilitate, prin care se asigurã realizarea obiectivului prevãzut la art. 2, se vor exercita pentru îndeplinirea corespunzãtoare a urmãtoarelor activitãţi:
a) punerea în practicã a Strategiei naţionale, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului;
b) armonizarea legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar în domeniul managementului integrat al frontierei;
c) introducerea şi aplicarea adecvatã a procedurilor de control la frontierã, potrivit cerinţelor acquis-ului comunitar;
d) realizarea sistemelor informatice proprii, compatibile cu SISF;
e) modernizarea echipamentelor tehnice şi a infrastructurii la frontierã prin realizarea SISF;
f) cooperarea cu instituţiile similare ale statelor membre ale Uniunii Europene în lupta împotriva migraţiei ilegale şi crimei organizate transfrontaliere;
g) cooperarea cu organizaţiile neguvernamentale în domenii de interes pentru managementul integrat al frontierei;
h) adoptarea de mãsuri eficace şi eficiente pentru fluidizarea circulaţiei cãlãtorilor şi mãrfurilor la frontierã.
ART. 11
(1) Persoanele care fac parte din grupurile de lucru îşi pãstreazã calitatea pe care o au la autoritãţile şi instituţiile de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din aceastã calitate.
(2) Sarcinile grupurilor de lucru se îndeplinesc de cãtre membrii acestora în cadrul atribuţiilor legale de serviciu.
(3) Cheltuielile materiale şi de capital necesare pentru desfãşurarea şedinţelor grupului interministerial se suportã din bugetul de venituri şi cheltuieli al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 12
Deciziile grupului interministerial sunt acte administrative cu caracter intern pentru toţi membrii sãi şi stau la baza propunerilor de acte normative şi a mãsurilor adoptate de conducãtorii autoritãţilor şi ai instituţiilor implicate în exercitarea atribuţiilor ce le sunt conferite de lege pe linia securitãţii frontierei de stat.
ART. 13
Raporturile grupului interministerial cu organele judiciare, precum şi cu celelalte autoritãţi se stabilesc şi se desfãşoarã în nume propriu, sub semnãtura preşedintelui acestuia ori a vicepreşedintelui, sau prin intermediul persoanelor prevãzute ori desemnate conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2).
ART. 14
Orice participant la reuniune poate prezenta materiale scrise conţinând studii, propuneri, proiecte de decizii ale grupului interministerial, care vor fi difuzate odatã cu celelalte materiale pregãtite de secretariat.
ART. 15
(1) În cadrul şedinţelor de lucru secretarul va informa participanţii asupra stadiului de aplicare a deciziilor adoptate anterior de cãtre grupul interministerial.
(2) Deciziile sunt adoptate prin vot deschis, cu majoritate simplã, în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor grupului interministerial.
(3) Dezbaterile din plenul grupului interministerial şi documentele adoptate se consemneazã într-un proces-verbal sau pe suport magnetic, prin grija secretarului de şedinţã, gestionarea acestor informaţii asigurându-se de secretariatul grupului interministerial.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016