Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 941 din 29 august 2002  privind organizarea si functionarea Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 941 din 29 august 2002 privind organizarea si functionarea Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 11 septembrie 2002

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 8 alin. (2) din Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei, denumita în continuare ARCE, este organ de specialitate la nivel naţional în domeniul eficientei energetice, cu personalitate juridicã, autonomie funcţionalã, organizatoricã şi financiarã, în subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu finanţare din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat.
(2) Sediul central al ARCE este în municipiul Bucureşti, bd. Nicolae Balcescu nr. 16, sectorul 1.
(3) Filialele teritoriale, prevãzute în anexa nr. 1, sunt unitãţi fãrã personalitate juridicã, organizate în structura ARCE.
(4) Patrimoniul ARCE este constituit din patrimoniul sediului central al ARCE şi din patrimoniul filialelor teritoriale.
ART. 2
Pentru realizarea obiectului sau de activitate ARCE are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi principale:
a) elaborarea politicii naţionale de utilizare eficienta a energiei împreunã cu Ministerul Industriei şi Resurselor şi supunerea ei spre aprobare Guvernului o data cu politica energetica nationala, ca parte a acesteia;
b) implementarea şi monitorizarea politicii naţionale de eficienta energetica şi a programelor de utilizare eficienta a energiei;
c) cooperarea cu instituţiile şi organismele interne şi internaţionale în vederea utilizãrii eficiente a energiei şi a reducerii impactului negativ asupra mediului;
d) participarea la elaborarea de norme şi reglementãri tehnice în scopul creşterii eficientei energetice pentru aparate, echipamente, utilaje de producere, transport, distribuţie şi consum de energie pentru clãdiri, precum şi pentru alte domenii de activitate;
e) certificarea conformitatii aparatelor, echipamentelor şi utilajelor pe baza mãsurãtorilor şi încercãrilor efectuate, conform prevederilor reglementãrilor tehnice;
f) autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa realizeze bilanţuri energetice;
g) coordonarea programelor de eficienta energetica finanţate de instituţii sau organizaţii internaţionale în baza unor acorduri guvernamentale;
h) evaluarea tehnica şi avizarea proiectelor de investiţii în domeniul eficientei energetice, pentru care se cere finanţare din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia Guvernului;
i) elaborarea sintezei programelor de eficienta energetica pe ansamblul economiei naţionale;
j) cooperarea cu instituţiile abilitate în vederea realizãrii balantelor energetice şi formãrii unor baze de date energetice necesare pentru evaluarea raportului cerere-oferta în domeniul energiei, a realizãrii unor scenarii pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia acestui raport, inclusiv a calculului indicatorilor de eficienta energetica la nivel naţional;
k) acordarea de consultanţa gratuita autoritãţilor administraţiei publice locale în elaborarea şi aplicarea proiectelor de creştere a eficientei energetice, administratorilor clãdirilor publice, ai celor cu destinaţia de locuinta şi agenţilor economici;
l) elaborarea şi coordonarea programelor de pregãtire şi instruire, precum şi atestarea personalului cu atribuţii în domeniul gestiunii energiei;
m) avizarea împreunã cu ministerele de resort, dupã caz, a programelor proprii de eficienta energetica, întocmite de consumatori, în condiţiile legii;
n) asigurarea în colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor a supravegherii pieţei pentru respectarea reglementãrilor tehnice privind eficienta energetica;
o) promovarea surselor noi, regenerabile de energie: biomasa, eoliana, geotermala, minihidro, solara şi altele.
ART. 3
(1) Structura organizatoricã a ARCE este prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Salarizarea personalului ARCE se face potrivit reglementãrilor în vigoare aplicabile personalului din instituţiile publice din sectorul bugetar.
(3) Personalul existent al ARCE, preluat ca urmare a reorganizãrii ARCE din forma de direcţie generalã, se considera transferat în interesul serviciului în noua structura organizatoricã, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, şi îşi pãstreazã drepturile salariale avute la data transferãrii.
ART. 4
(1) ARCE este condusã de un preşedinte numit prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, în condiţiile legii. Preşedintele ARCE este salarizat, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, la nivelul funcţiei de secretar general adjunct, iar vicepreşedintele, la nivel de director general.
(2) Preşedintele reprezintã ARCE în raporturile cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice din ţara şi strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele ARCE emite decizii. Deciziile de interes general se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Preşedintele ARCE numeşte prin decizie vicepreşedintele, directorii, şefii de servicii şi directorii filialelor teritoriale, în condiţiile legii.
(5) Încadrarea, promovarea, sancţionarea disciplinarã şi concedierea personalului ARCE se fac prin decizie a preşedintelui, în condiţiile legii.
(6) Preşedintele poate da împuterniciri de reprezentare şi delegare de competenta şi altor persoane din cadrul ARCE.
(7) Preşedintele ARCE îndeplineşte, în condiţiile legii, funcţia de ordonator tertiar de credite pentru sumele alocate de la bugetul de stat şi din bugetele fondurilor speciale.
(8) În cadrul structurii ARCE prin decizie a preşedintelui se pot organiza filiale, servicii, birouri, laboratoare, necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
(9) Funcţia de preşedinte al ARCE înceteazã prin:
a) demisie;
b) imposibilitatea de exercitare a funcţiei, constând într-o indisponibilitate pe o perioada mai mare de 60 de zile consecutive;
c) revocare de cãtre autoritatea care l-a numit;
d) deces.
ART. 5
Funcţionarea şi atribuţiile compartimentelor şi filialelor ARCE se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a ARCE, care se aproba prin decizie a preşedintelui.
ART. 6
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ARCE se asigura din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat.
(2) Veniturile extrabugetare se realizeazã din tarife percepute pentru activitãţile de autorizare, avizare, certificare, atestare, din contribuţii ale agenţilor economici şi ale organismelor internaţionale potrivit <>art. 70 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, precum şi din orice alte sume realizate din activitãţi cu caracter specific prestate de ARCE, în condiţiile legii.
(3) Pentru desfãşurarea activitãţilor proprii ARCE poate folosi mijloace materiale şi bãneşti primite de la persoane fizice şi juridice conform <>art. 71 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(4) Tarifele şi contribuţiile agenţilor economici se propun de cãtre ARCE şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) ARCE întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu normele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice, care va fi supus spre aprobare ministrului industriei şi resurselor.
(6) Disponibilitãţile bãneşti aflate în conturile ARCE la finele anului se reporteazã dupã regularizarea cu bugetul de stat şi se utilizeazã de aceasta în anul urmãtor.
ART. 7
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale ARCE colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale.
(2) ARCE are dreptul de a solicita informaţii şi documente de la persoane fizice sau juridice care au activitate în domeniul energetic.
(3) Personalul ARCE are dreptul de acces în spaţiile de proiectare, producţie, încercãri, verificare finala şi de depozitare a aparatelor, echipamentelor şi utilajelor cu rol în producere, transport, distribuţie şi consum de energie, precum şi în locurile în care acestea sunt utilizate.
ART. 8
ARCE are obligaţia de a inainta Ministerului Industriei şi Resurselor rapoarte semestriale şi, la solicitare, informãri periodice privind activitatea proprie.
ART. 9
Pentru activitãţile specifice se aproba utilizarea de cãtre ARCE a parcului auto şi a consumului de carburanţi prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 10
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
Anexele nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica în mod corespunzãtor.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 august 2002.
Nr. 941.





ANEXA 1

FILIALELE TERITORIALE
ale Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei (ARCE)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea
crt. filialei teritoriale Raza de activitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. ARCE Bucureşti Municipiul Bucureşti, judeţele: Giurgiu,Teleorman
2. ARCE Buzau Judeţele: Buzau, Vrancea
3. ARCE Braşov Judeţele: Braşov, Covasna, Prahova
4. ARCE Cluj-Napoca Judeţele: Cluj, Salaj, Maramures
5. ARCE Constanta Judeţele: Constanta, Ialomita, Calarasi
6. ARCE Craiova Judeţele: Dolj, Mehedinti, Gorj
7. ARCE Deva Judeţele: Hunedoara, Arad
8. ARCE Galaţi Judeţele: Galaţi, Brãila, Tulcea
9. ARCE Iaşi Judeţele: Iaşi, Vaslui, Bacau
10. ARCE Oradea Judeţele: Bihor, Satu Mare
11. ARCE Pitesti Judeţele: Arges, Dambovita, Olt
12. ARCE Sibiu Judeţele: Sibiu, Alba, Valcea
13. ARCE Suceava Judeţele: Suceava, Botosani, Neamt
14. ARCE Targu Mures Judeţele: Mures, Bistrita-Nasaud, Harghita
15. ARCE Timişoara Judeţele: Timis, Caras-Severin
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 2

AGENŢIA ROMANA PENTRU CONSERVAREA ENERGIEI

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

┌────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└─────┬──────┘
┌─────────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ Serviciul │ │ │ Serviciul │
│ BUGET, FINANŢE, ├────────┼───────────┤ MANAGEMENT, │
│ CONTABILITATE │ │ │ LEGISLAŢIE, │
│ │ │ │ CONTENCIOS │
└─────────────────┘ │ └─────────────┘

┌───────┴────────┐
│ VICEPREŞEDINTE │
└───────┬────────┘
┌───────────────────────┼────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴───────────┐ ┌────────┴────────┐ ┌──────────┴────────┐
│ ARCE-SUPRAVEGHERE │ │ ARCE-PROGRAME*) │ │ ARCE-AUTORIZARI*) │
│ PIATA*) │ └────────┬────────┘ └──────────┬────────┘
└────────┬────────────┘ │ │
│ ┌──────────┴───────┐ ┌──────┴──────────┐
┌─────────┴────────┐┌───┴───────┐ ┌──────┴───────┐┌┴─────────┐ ┌─────┴──────┐
│ Serviciul ││Serviciul │ │Serviciul ││Serviciul │ │Serviciul │
│Supraveghere piata││Politici şi│ │Cooperare ││Autorizare│ │Certificare │
└───────┬──────────┘│Programe │ │Internationala││Atestare │ │ Avizare │
│ │Naţionale │ │ ││ │ │ │
│ └───────────┘ └──────────────┘└────┬─────┘ └─────┬──────┘
│ │ │
└─────────────────────────┬──────────────────────┴─────────────┘

┌────┬────┬────┬────┬────┬────┬─┴──┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┐
┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐
│FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│ │FT│
│ 1│ │ 2│ │ 3│ │ 4│ │ 5│ │ 6│ │ 7│ │ 8│ │ 9│ │10│ │11│ │12│ │13│ │14│ │15│
└──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘





────────────
*) Se organizeazã ca direcţii.







ANEXA 3

NORMATIV
privind parcul auto pentru Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei

1. Autolaboratoare - câte un autolaborator pentru fiecare
filiala teritorialã
2. Autoturisme - câte un autoturism pentru fiecare filiala teritorialã,
în scopul realizãrii activitãţii de supraveghere
a pieţei;
- un autoturism pentru conducerea Agenţiei Romane
pentru Conservarea Energiei



NOTA:
Consumul lunar pentru fiecare autoturism este de 300 l/autoturism.
Consumul lunar pentru fiecare autolaborator este de 250 l/autolaborator (benzina) sau de 150 l/autolaborator (motorina).



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016