Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 941 din 27 noiembrie 2013  privind organizarea si functionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informationala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 941 din 27 noiembrie 2013 privind organizarea si functionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informationala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 4 decembrie 2013

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (1) şi (4)-(6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    (1) În scopul elaborării politicii Guvernului în domeniul societăţii informaţionale şi monitorizării implementării acesteia, precum şi al corelării cu politicile europene, Ministerul pentru Societatea Informaţională este asistat de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, organism fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitetul Tehnico-Economic.
    (2) În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în exercitarea atribuţiilor sale, Comitetul Tehnico-Economic emite avize conforme, însoţite, după caz, de recomandări cu caracter obligatoriu, cu majoritatea simplă a membrilor săi.
    (3) Avizele conforme vor face parte integrantă din dosarul achiziţiei publice, ca anexă la caietul de sarcini.
    ART. 2
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comitetului Tehnico-Economic contribuie la:
    a) definirea strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea societăţii informaţionale;
    b) asistarea Ministerului pentru Societatea Informaţională în relaţia cu autorităţile publice, în vederea realizării coerenţei politicilor şi implementării strategiilor guvernamentale privind dezvoltarea societăţii informaţionale;
    c) îmbunătăţirea comunicării dintre Ministerul pentru Societatea Informaţională şi celelalte structuri ale administraţiei publice, sectorul privat şi societatea civilă, pentru a da consistenţă politicilor şi strategiilor privind dezvoltarea societăţii informaţionale;
    d) armonizarea obiectivelor strategice naţionale, în domeniul societăţii informaţionale, cu cele europene.
    ART. 3
    Comitetul Tehnico-Economic are următoarele atribuţii principale:
    a) contribuie la elaborarea direcţiilor strategice pentru dezvoltarea societăţii informaţionale în România, în corelare cu cele ale Agendei digitale Europa 2020;
    b) avizează strategiile şi proiectele de informatizare ale instituţiilor publice în vederea asigurării interoperabilităţii sistemelor informatice şi a eliminării finanţărilor multiple şi suprapunerilor funcţionale;
    c) avizează proiectele care implică soluţii IT&C şi pentru care se solicită garanţii guvernamentale;
    d) avizează conformitatea proiectelor care implică soluţii IT&C cu obiectivele Strategiei "Agenda digitală pentru România" şi cu Strategia naţională de securitate cibernetică, iniţiate de instituţiile publice, astfel cum sunt definite de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de companiile/societăţile naţionale sau societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la care statul este acţionar unic ori majoritar;
    e) contribuie la evaluarea implementării Strategiei "Agenda digitală pentru România" la nivelul administraţiei publice.
    ART. 4
    (1) Specificaţiile tehnice aferente caietelor de sarcini, respectiv proiectele tehnice şi studiile de fezabilitate pentru proiectele prevăzute la art. 3 lit. b) şi d) se supun avizului Comitetului Tehnico-Economic, astfel:
    a) înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, proiectele ce implică soluţii IT&C cu o valoare nominală sau cumulată mai mare de 2.500.000 lei finanţate din fonduri naţionale;
    b) înainte de depunerea cererii de finanţare la autorităţile competente, precum şi înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, proiectele ce implică soluţii IT&C cu o valoare nominală sau cumulată mai mare de 2.500.000 lei finanţate din fonduri europene.
    (2) Prin ordin al ministrului pentru societatea informaţională, soluţiile IT&C se pun în corespondenţă cu sistemul de grupare şi codificare utilizat în Vocabularul comun al achiziţiilor publice (CPV).
    ART. 5
    Comitetul Tehnico-Economic emite avizele, însoţite, după caz, de recomandări, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei însoţite de materiale justificative.
    ART. 6
    (1) Comitetul Tehnico-Economic este alcătuit din:
    1. membri cu statut permanent, cu rang de secretar de stat, reprezentanţi ai:
    a) Ministerului pentru Societatea Informaţională - preşedinte;
    b) Cancelariei Primului-Ministru;
    c) Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
    d) Ministerului Finanţelor Publice: un reprezentant desemnat de ministrul finanţelor publice şi un reprezentant desemnat de ministrul delegat pentru buget;
    e) Ministerului Educaţiei Naţionale;
    f) Ministerului Fondurilor Europene;
    g) Serviciului Român de Informaţii;
    h) Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
    2. membri cu statut de invitat, cu rang de secretar de stat sau similar, din cadrul celorlalte autorităţi publice, atunci când agenda de lucru vizează problematici din domeniul de competenţă.
    (2) La invitaţia preşedintelui, la întrunirile Comitetului Tehnico-Economic pot participa şi alte persoane cu competenţe în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, în calitate de consultanţi.
    ART. 7
    (1) Comitetul Tehnico-Economic este condus de preşedinte, care este asistat de doi vicepreşedinţi aleşi dintre membrii Comitetului.
    (2) Comitetul Tehnico-Economic se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui, iar în lipsa acestuia, la convocarea unuia dintre vicepreşedinţii împuterniciţi de către acesta.
    (3) Comitetul Tehnico-Economic se poate întruni şi la solicitarea motivată a unei treimi din numărul membrilor.
    (4) Regulamentului intern de organizare şi funcţionare al Comitetului Tehnico-Economic va fi aprobat prin ordin al ministrului pentru societatea informaţională, la propunerea Comitetului Tehnico-Economic.
    ART. 8
    (1) În vederea pregătirii lucrărilor şi analizării proiectelor supuse avizării Comitetului Tehnico-Economic se constituie o comisie tehnică, alcătuită din specialişti din cadrul Ministerului pentru Societatea Informaţională numiţi prin ordin al ministrului pentru societatea informaţională.
    (2) Comisia tehnică va analiza documentaţia prevăzută la art. 3 lit. b)-e) şi va propune recomandări Comitetului Tehnico-Economic, în vederea fundamentării deciziilor.
    (3) Comisia tehnică are obligaţia diseminării principiilor, direcţiilor strategice şi a criteriilor pe baza cărora vor fi dezvoltate proiectele ce implică soluţii IT&C.
    (4) Secretariatul Comitetului Tehnico-Economic este asigurat de Ministerul pentru Societatea Informaţională.
    ART. 9
    Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică instituţiilor publice din domeniul apărării şi securităţii naţionale.


                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                  Ministrul pentru societatea informaţională,
                                    Dan Nica

                               Viceprim-ministru,
           ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                             Nicolae-Liviu Dragnea

                               Viceprim-ministru,
                                 Gabriel Oprea

                               Viceprim-ministru,
                         ministrul finanţelor publice,
                                 Daniel Chiţoiu

                        Ministrul delegat pentru buget,
                                  Liviu Voinea

                         Ministrul fondurilor europene,
                           Eugen Orlando Teodorovici

                         Ministrul educaţiei naţionale,
                                 Remus Pricopie

                 Ministrul delegat pentru învăţământ superior,
                cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică,
                             Mihnea Cosmin Costoiu

                 Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale
                           şi persoanelor vârstnice,
                                Mariana Câmpeanu

    Bucureşti, 27 noiembrie 2013.
    Nr. 941.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016