Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 937 din 10 iunie 2004  pentru modificarea si completarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 377/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 937 din 10 iunie 2004 pentru modificarea si completarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 23 iunie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Procedurile privind accesul la mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, modalitãţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 377/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Beneficiarii serviciilor de informare şi consiliere profesionalã sunt persoanele în cãutarea unui loc de muncã, aflate în situaţiile prevãzute la art. 16 din lege, precum şi persoanele care beneficiazã de servicii de formare profesionalã în mod gratuit, prevãzute la art. 66 alin. (1) din lege."
2. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Serviciile de mediere a muncii se acordã gratuit pentru categoriile de persoane prevãzute la art. 16 din lege."
3. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Serviciile de mediere a muncii se pot acorda şi contra cost de cãtre furnizorii de servicii specializate din sectorul public sau privat, acreditaţi de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, sau de furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã din statele membre ale Uniunii Europene şi din Spaţiul Economic European, care au fost supuşi unei astfel de condiţii în statul de origine sau de provenienţã."
4. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 18 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele care nu beneficiazã de indemnizaţii de şomaj şi doresc sã participe la servicii de mediere a muncii trebuie sã depunã o cerere, conform anexei nr. 9 la norme, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã.
(3) În cazul neîncadrãrii în muncã, persoanele prevãzute la alin. (2) vor reînnoi cererea de participare la serviciile de mediere a muncii, la 6 luni."
5. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Beneficiarii programelor de formare profesionalã sunt persoanele aflate în situaţiile prevãzute la art. 16 şi la art. 66 alin. (1) şi (2) din lege.
(2) Persoanele aflate în detenţie care mai au de executat cel mult 9 luni pânã la ultima zi de executare a pedepsei, prevãzute la art. 66 alin. (4) din lege, pot urma un program de formare profesionalã care sã le asigure creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale în scopul asigurãrii reintegrãrii pe piaţa muncii."
6. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Serviciile de formare profesionalã sunt gratuite pentru categoriile de persoane prevãzute la art. 66 alin. (1) şi (2) din lege.
(2) Gratuitatea prevãzutã la alin. (1) se acordã în condiţiile prevãzute la art. 66 alin. (3) şi la art. 66^1 alin. (6) din lege.
(3) Persoanele care nu se încadreazã în prevederile alin. (1) şi (2) şi nici în cele ale art. 25 alin. (2) şi doresc sã urmeze un program de formare profesionalã realizat de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã sau centrele regionale de formare profesionalã a adulţilor suportã contravaloarea cheltuielilor pentru organizarea programului."
7. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 27 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Persoanele prevãzute la art. 66 alin. (1) din lege au acces la programele de formare profesionalã gratuite, dacã au fost cuprinse în servicii de informare şi consiliere profesionalã sau de mediere şi au recomandare pentru programul de formare profesionalã.
(2) La programele de formare profesionalã pot fi admise persoanele care îndeplinesc condiţiile de acces prevãzute pentru programul respectiv."
8. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Formarea profesionalã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã se realizeazã de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã prin centrele de formare profesionalã din subordinea acestora şi prin centrele regionale pentru formarea profesionalã a adulţilor ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, precum şi prin furnizori de formare profesionalã din sectorul public sau privat, denumiţi în continuare furnizori, cu care încheie contracte potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5, care au fost autorizaţi în condiţiile legislaţiei privind formarea profesionalã a adulţilor.
(2) Programele de formare profesionalã la care participã persoanele aflate în detenţie care mai au de executat cel mult 9 luni pânã la ultima zi de detenţie se organizeazã în colaborare cu unitãţile subordonate Direcţiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei.
(3) Programele de formare profesionalã la care participã persoanele cu nevoi speciale se organizeazã în colaborare cu structurile teritoriale specializate ale administraţiei publice locale şi ale Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap."
9. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) În cazul în care programele de formare profesionalã se realizeazã prin furnizori, selectarea acestora în vederea încheierii contractelor prevãzute la art. 28 alin. (1) se face de cãtre agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, prin procedura de cerere de ofertã, de regulã o singurã datã pe an, pentru fiecare meserie sau ocupaţie, în condiţiile prevãzute de legislaţia privind achiziţiile publice şi de art. 38 din norme.
(2) Criteriul pe baza cãruia se atribuie contractul în urma cererii de ofertã prevãzute la alin. (1) este oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic.
(3) Dacã în derularea activitãţii de formare profesionalã se constatã cã furnizorul selecţionat în urma procedurii de cerere de ofertã nu respectã prevederile contractului încheiat sau nu mai poate desfãşura activitatea ca urmare a retragerii autorizaţiei, agenţia pentru ocuparea forţei de muncã va proceda la rezilierea contractului şi la desemnarea altui furnizor prin repetarea procedurii menţionate."
10. Dupã articolul 29 se introduce articolul 29^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 29^1. - (1) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã, în baza contractului încheiat cu furnizorul, solicitã acestuia derularea de programe de formare profesionalã.
(2) Furnizorul are obligaţia sã transmitã agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilitã pentru începerea fiecãrui program solicitat, urmãtoarele documente:
a) înştiinţare cu privire la data de începere a programului de formare profesionalã, precum şi la data de susţinere a examenului de absolvire;
b) planul de pregãtire - graficul desfãşurãtor;
c) programa de pregãtire şi modalitãţile de evaluare a programului, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, respectiv în anexa nr. 3 la Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesionalã a adulţilor, aprobatã prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 353/5.202/2003;
d) lista formatorilor pentru pregãtirea teoreticã şi pregãtirea practicã, însoţitã de copii de pe actele de studii care atestã pregãtirea acestora; copii de pe contractele în baza cãrora se asigurã personalul de predare-instruire sau personalul implicat în organizarea programului."
11. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Programele de formare profesionalã se organizeazã în vederea ocupãrii unui numãr cât mai mare de absolvenţi din rândul persoanelor în cãutarea unui loc de muncã.
(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã încheie contracte cu angajatorii care solicitã calificarea forţei de muncã în vederea angajãrii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6."
12. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Serviciile de formare profesionalã pentru categoriile de persoane prevãzute la art. 66 alin. (1) şi (2) din lege, precum şi programele de formare profesionalã la care participã persoanele aflate în detenţie care mai au de executat cel mult 9 luni pânã la ultima zi de detenţie, organizate de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, se finanţeazã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj."
13. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Cheltuielile ocazionate de programele de formare profesionalã organizate prin centrele proprii de formare profesionalã sau prin centrele regionale pentru formarea profesionalã a adulţilor sunt formate din cheltuieli de formare profesionalã şi cheltuieli cu caracter social.
A. Cheltuielile de formare profesionalã cuprind:
a) cheltuielile de personal aferente personalului implicat în activitatea de organizare a programului de formare profesionalã;
b) cheltuielile de personal aferente personalului de specialitate care desfãşoarã activitãţi de predare-instruire;
c) cheltuielile de personal aferente membrilor comisiei de examinare, alţii decât personalul propriu;
d) cheltuielile de întreţinere şi gospodãrire, materiale şi prestãrile de servicii cu caracter funcţional;
e) cheltuielile cu materii prime necesare prelucrãrii în cadrul instruirii practice;
f) cheltuielile pentru materiale de instruire şi manuale;
g) cheltuielile pentru echipamente de protecţie;
h) cheltuielile de publicitate prin presã, radio şi televiziune.
B. Cheltuielile cu caracter social cuprind:
a) cheltuielile pentru rechizite;
b) cheltuielile pentru consultaţii medicale, analize medicale şi teste necesare participãrii la programul de formare profesionalã;
c) cheltuielile pentru abonamente pe mijloacele de transport în comun sau cheltuielile de transport dus-întors pe traseul cel mai scurt de la domiciliu la locul de cazare, în condiţiile prevãzute la art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege;
d) cheltuielile de cazare;
e) cheltuielile pentru acoperirea mesei.
(2) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) lit. B.c)-e) se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj în condiţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice şi ai regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului.
(3) Cheltuielile efectuate cu pregãtirea profesionalã a persoanelor aflate în detenţie, în cadrul programelor de formare profesionalã organizate de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã în colaborare cu unitãţile subordonate Direcţiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, care se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, sunt cheltuielile prevãzute la alin. (1) lit. A.a)-g) şi lit. B.a).
(4) Cheltuielile privind proiectele de standarde ocupaţionale prevãzute la art. 69 alin. (2) din lege, precum şi cheltuielile pentru acoperirea taxelor de autorizare a centrelor de formare profesionalã din subordinea agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã şi a centrelor regionale pentru formarea profesionalã a adulţilor ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj."
14. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã pot plãti lunar serviciile prestate de furnizori pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã în luna pentru care se face plata sau integral la finalizarea programului de formare profesionalã.
(2) Plãţile lunare se fac în limita a 70% din suma reprezentând serviciile prestate de furnizor pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã în luna pentru care se face plata.
(3) Virarea sumelor se face în luna urmãtoare celei în care au fost prestate serviciile, în baza certificãrii realizãrii acestora, potrivit contractului încheiat cu furnizorul de servicii, de cãtre responsabilul de programe de formare profesionalã prevãzut la art. 40, precum şi cu respectarea celorlalte reglementãri privind modalitãţile de platã prevãzute la pct. 6 din anexa nr. 5.
(4) Dupã susţinerea examenului la încheierea programului, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã plãtesc furnizorilor diferenţa dintre suma reprezentând serviciile prestate de aceştia pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã şi suma plãtitã în condiţiile alin. (2)."
15. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Elaborarea programelor de formare profesionalã se face în conformitate cu legislaţia în vigoare privind formarea profesionalã a adulţilor."
16. Articolele 35, 36 şi 37 se abrogã.
17. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Durata programelor de formare profesionalã pentru persoanele care beneficiazã în mod gratuit de acestea este de maximum 9 luni.
(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã pot organiza, cu aprobarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, programe de formare profesionalã cu o duratã mai mare de 9 luni, fãrã a depãşi 24 de luni, cu condiţia angajãrii tuturor absolvenţilor programului pentru care se solicitã aprobarea.
(3) Pentru aprobarea organizãrii de programe de formare profesionalã cu o duratã mai mare de 9 luni se va depune la Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã urmãtoarea documentaţie:
a) referatul justificativ pentru organizarea programului de formare profesionalã pe o duratã mai mare de 9 luni;
b) obiectivele programului de formare profesionalã, exprimate în competenţele profesionale ce urmeazã sã fie dobândite de fiecare persoanã care urmeazã programul;
c) planul şi programa de pregãtire;
d) numãrul de persoane în cãutarea unui loc de muncã pentru care se propune organizarea programului;
e) devizul estimativ al cheltuielilor prevãzute la art. 32;
f) contractele cu angajatorii."
18. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Pentru persoanele care deţin cunoştinţe, abilitãţi şi deprinderi corespunzãtoare uneia sau mai multor unitãţi de competenţã din cadrul unei ocupaţii, demonstrate pe baza certificatului de competenţã profesionalã eliberat de un centru de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale, autorizat în condiţiile legii, sau a unui certificat de absolvire, se pot elabora şi organiza programe de formare profesionalã pentru dobândirea acelor competenţe care sã le permitã obţinerea certificatului de calificare.
(2) Persoanele care cumuleazã certificate de competenţã pentru toate unitãţile de competenţã din cadrul unei ocupaţii se pot înscrie la examenul de absolvire pentru obţinerea unui certificat de calificare.
(3) În cazul programelor de formare profesionalã structurate pe module, la examenul de absolvire pentru obţinerea unui certificat de calificare se pot înscrie şi persoanele care au cumulat certificate de absolvire pentru module care corespund programului pentru care se organizeazã examenul, în proporţie de minimum 70%."
19. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Pentru organizarea fiecãrui program de formare profesionalã directorul executiv al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã emite o dispoziţie conform anexei nr. 8, prin care numeşte şi un responsabil de program de formare profesionalã, cu excepţia programelor de formare profesionalã organizate de centrele regionale de formare profesionalã a adulţilor.
(2) Responsabilul de program de formare profesionalã are urmãtoarele sarcini în cazul în care formarea profesionalã se desfãşoarã prin furnizori:
a) verificã documentaţia necesarã organizãrii programului de formare profesionalã, prezentatã de furnizor;
b) monitorizeazã şi are drept de control asupra desfãşurãrii programului de formare profesionalã, în conformitate cu prevederile caietului de sarcini şi cu obligaţiile asumate prin contract;
c) asistã la examenul de absolvire al participanţilor la programul de formare profesionalã."
20. Articolul 41 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - (1) Pentru înscrierea la programele de formare profesionalã persoanele prevãzute la art. 16 lit. a), b), d), e) şi f) din lege vor prezenta la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã urmãtoarele acte:
a) recomandare din partea centrului de informare şi consiliere privind cariera sau a serviciului de mediere;
b) cerere de înscriere la programul de formare profesionalã, conform modelului prezentat în anexa nr. 9; în situaţia persoanelor care beneficiazã de servicii de formare profesionalã gratuite, cererea cuprinde şi angajamentul persoanei cu privire la suportarea consecinţelor legale prevãzute de lege;
c) actul de identitate, în original şi în copie;
d) certificatul de naştere, în original şi în copie;
e) actele de studii eliberate în condiţiile legii, în original şi în copie;
f) actul medical din care sã rezulte starea sãnãtãţii persoanei şi faptul cã aceasta este aptã din punct de vedere medical pentru exercitarea meseriei în care doreşte sã se califice.
(2) Persoanele înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, care desfãşoarã activitãţi în mediul rural şi nu realizeazã venituri lunare sau realizeazã venituri lunare mai mici decât indemnizaţia de şomaj, prevãzute la art. 66 alin. (1) din lege, vor depune pe lângã actele prevãzute la alin. (1) şi urmãtoarele acte:
a) actul eliberat de organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice;
b) dovada cã desfãşoarã activitatea pe raza comunei sau a satului, eliberatã de autoritãţile administraţiei publice locale, dupã caz;
c) dovada încadrãrii în muncã printr-un act eliberat de angajator, din care sã rezulte venitul lunar realizat, locul de muncã şi domeniul în care persoana îşi desfãşoarã activitatea, dupã caz.
(3) Persoanele prevãzute la art. 66 alin. (2) din lege vor depune actele prevãzute la alin. (1) lit. b)-f) şi, dupã caz, urmãtoarele acte:
a) actul emis de angajator, din care sã reiasã data şi motivul suspendãrii raporturilor de muncã sau de serviciu, data reluãrii acestora, precum şi acordul pentru participarea la un program de formare profesionalã pe întreaga perioadã a acestuia;
b) certificatul de naştere al copilului, în original şi în copie;
c) livretul militar sau adeverinţa de lãsare la vatrã, în original şi în copie;
d) actul în baza cãruia au fost încadrate în muncã şi decizia de revizuire medicalã, din care sã reiasã redobândirea capacitãţii de muncã pentru persoanele care şi-au reluat activitatea dupã pensionarea pentru invaliditate, în original şi în copie.
(4) Persoanele prevãzute la art. 26 alin. (3) vor depune actele prevãzute la alin. (1) lit. b)-f) şi chitanţa de achitare a sumei reprezentând contravaloarea unui avans de cel puţin 25% din cheltuielile pentru organizarea programului de formare profesionalã, restul sumei urmând a fi achitat în cel mult 3 rate pe perioada derulãrii programului de formare profesionalã.
(5) Copiile de pe actele prezentate o datã cu originalul se certificã pentru autenticitate prin înscrierea menţiunii «conform cu originalul», urmatã de numele, prenumele şi semnãtura funcţionarului public, precum şi de data la care s-a fãcut menţiunea, şi se pãstreazã la dosar împreunã cu celelalte acte."
21. Alineatul (1) al articolului 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Programele de formare profesionalã se organizeazã pe grupe constituite din maximum 28 de cursanţi pentru pregãtirea teoreticã şi maximum 14 cursanţi pentru pregãtirea practicã."
22. Alineatul (4) al articolului 42 se abrogã.
23. Articolul 43 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - (1) Activitatea de calificare cuprinde pregãtirea teoreticã şi pregãtirea practicã.
(2) Programul de pregãtire practicã şi teoreticã se stabileşte în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
24. Articolele 44 şi 45 se abrogã.
25. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) În cazul programelor de formare profesionalã realizate prin centrele proprii de formare profesionalã sau prin centrele regionale pentru formarea profesionalã a adulţilor, la care formatorii pentru pregãtirea teoreticã şi practicã nu sunt angajaţii instituţiei, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, respectiv centrele regionale pentru formarea profesionalã a adulţilor vor asigura, în condiţiile legii, pentru derularea acestor programe, formatori din afara instituţiei.
(2) Formatorii pentru pregãtirea practicã rãspund, potrivit legii, de prelucrarea cãtre participanţii la programul de formare profesionalã a Normelor tehnice de securitate a muncii şi a normelor P.S.I. specifice."
26. Articolul 47 se abrogã.
27. Articolul 49 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - (1) Participanţii la programele de formare profesionalã trebuie sã respecte planul de pregãtire - graficul desfãşurãtor.
(2) Persoanelor prevãzute la art. 66 alin. (1) şi (2) din lege li se aplicã prevederile art. 37 alin. (5) din norme, dacã numãrul absenţelor nemotivate depãşeşte 10% din totalul orelor prevãzute în planul de pregãtire."
28. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) Evaluarea participanţilor la programe de formare profesionalã, precum şi organizarea şi susţinerea examenului de absolvire se fac în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare privind certificarea formãrii profesionale a adulţilor.
(2) Examenul de absolvire se organizeazã în termen de cel mult 10 zile de la finalizarea programului de formare profesionalã."
29. Articolele 52, 53, 54, 55, 56 şi 57 se abrogã.
30. Articolul 58 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Participanţilor la programe de formare profesionalã care au promovat examenul de absolvire li se elibereazã, dupã caz, certificat de calificare sau certificat de absolvire, în condiţiile legii.
(2) Participanţilor la programe de formare profesionalã care nu promoveazã examenul de absolvire sau nu se prezintã la susţinerea acestuia li se elibereazã, potrivit prevederilor legale privind certificarea formãrii profesionale a adulţilor, o adeverinţã de participare la programul de formare profesionalã.
(3) Beneficiarii de programe de formare profesionalã gratuite care nu promoveazã primul examen de absolvire sau nu se prezintã la susţinerea acestuia au dreptul la o singurã reexaminare gratuitã.
(4) Data susţinerii reexaminãrii se stabileşte într-un interval de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primului examen."
31. Articolul 59 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - Beneficiarii serviciilor de consultanţã şi asistenţã pentru începerea unei activitãţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri sunt, în conformitate cu art. 71 din lege, persoanele în cãutarea unui loc de muncã, precum şi studenţii care solicitã acordarea de credite cu dobândã avantajoasã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform art. 86 alin. (4) din lege."
32. Articolul 60 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 60. - (1) Serviciile de consultanţã şi asistenţã pentru începerea unei activitãţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri se acordã gratuit, la cerere, o singurã datã, persoanelor prevãzute la art. 16 lit. a), b), d), e) şi f) din lege pentru fiecare perioadã în care se aflã în cãutarea unui loc de muncã, precum şi studenţilor care solicitã acordarea de credite cu dobândã avantajoasã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform art. 86 alin. (4) din lege.
(2) Persoanele care nu se încadreazã în prevederile alin. (1) pot beneficia de servicii de consultanţã şi asistenţã pentru începerea unei activitãţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri, în baza unei cereri adresate agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã, cu suportarea cheltuielilor efectuate de aceasta."
33. La articolul 64, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Studenţii care solicitã acordarea de credite cu dobândã avantajoasã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform art. 86 alin. (4) din lege, vor depune o datã cu documentaţia pentru acordarea creditului cererea prevãzutã la alin. (1), însoţitã de urmãtoarele documente:
a) actul de identitate, în copie;
b) adeverinţã, eliberatã de instituţia de învãţãmânt superior de stat sau particular, autorizatã sau acreditatã, în condiţiile legii, din care sã rezulte cã au statut de student şi urmeazã studiile la cursuri de zi;
c) declaraţie pe propria rãspundere cã au statut de student pentru prima datã."
34. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Beneficiarii acestei mãsuri sunt persoanele cãrora li s-a stabilit dreptul la indemnizaţie de şomaj, în condiţiile legii, şi care, înainte de expirarea perioadei pentru care sunt îndreptãţite sã primeascã indemnizaţia, se încadreazã în muncã, pentru program normal de lucru, pe duratã mai mare de 12 luni, la angajatori cu care nu au mai fost în raporturi de muncã sau de serviciu în ultimii 2 ani."
35. La articolul 69 alineatul (1), dupã litera b) se introduc literele c) şi d) cu urmãtorul cuprins:
"c) actul în baza cãruia au fost încadrate în muncã, în copie;
d) document emis de angajator, din care sã rezulte cã în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncã sau de serviciu cu persoana respectivã."
36. Dupã alineatul (4) al articolului 70 se introduce alineatul (4^1) cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Persoanele aflate în situaţia prevãzutã la art. 73 alin. (1) din lege vor depune o datã cu dovada încadrãrii în muncã, prevãzutã la alin. (1), şi documentele prevãzute la art. 69 alin. (1) lit. b)-d)."
37. La articolul 75 alineatul (1), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 13 la norme, care constituie titlu executoriu."
38. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Dacã raporturile de muncã sau de serviciu înceteazã într-o perioadã mai micã de 12 luni de la data încadrãrii în muncã, din motivele prevãzute la art. 76 alin. (1) din lege, sumele acordate conform art. 74 sau 75 din lege se vor recupera pe baza angajamentelor beneficiarilor, care constituie titluri executorii."
39. Alineatul (2) al articolului 81 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) sunt efectuate în cadrul realizãrii programelor de ocupare temporarã a forţei de muncã din rândul şomerilor, pentru activitãţi care au ca scop dezvoltarea comunitãţilor locale."
40. Articolul 83 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 83. - Activitãţile care pot fi subvenţionate din sursele prevãzute la art. 78 din lege sunt desfãşurate de autoritãţi publice locale sau de angajatori în baza contractelor încheiate cu autoritãţile administraţiei publice locale cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice."
41. Articolele 84 şi 85 se abrogã.
42. Articolul 86 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 86. - Pentru a putea beneficia de subvenţionarea locurilor de muncã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj prin prestarea unei activitãţi în scopul dezvoltãrii comunitãţii locale, angajatorii trebuie sã facã dovada cã au prevãzut în statut activitatea respectivã şi cã li s-au atribuit contractele de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice."
43. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 87 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Programele de ocupare anuale transmise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã cuprind numãrul de locuri de muncã ce pot fi subvenţionate în anul respectiv luând în considerare suma alocatã prin buget cu aceastã destinaţie, precum şi perioada de încadrare în muncã a forţei de muncã din rândul şomerilor, de maximum 12 luni.
(3) O datã cu aprobarea programelor de ocupare de cãtre autoritãţile administraţiei publice prevãzute la alin. (1) se împuterniceşte primarul sau, dupã caz, preşedintele consiliului judeţean sã repartizeze, în limita numãrului de persoane prevãzute în programul de ocupare, locurile de muncã subvenţionate, pe lucrãri şi activitãţi pentru dezvoltarea comunitãţii locale respective, şi sã le distribuie angajatorilor care le organizeazã, pe baza contractelor atribuite cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice."
44. Alineatul (1) al articolului 88 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 88. - (1) Angajatorii care doresc sã presteze activitãţi pentru dezvoltarea comunitãţilor locale vor depune propunerile lor la primarul localitãţii sau, dupã caz, la preşedintele consiliului judeţean, în scopul atribuirii contractelor cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice, precum şi al aprobãrii pentru repartizarea unui numãr de locuri de muncã subvenţionate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj."
45. La articolul 92 alineatul (1), dupã litera c) se introduce litera d) cu urmãtorul cuprins:
"d) un raport financiar privind contravaloarea lucrãrilor efectuate în luna respectivã."
46. Alineatul (2) al articolului 92 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cererea de finanţare, raportul tehnic privind execuţia lucrãrii şi raportul financiar se depun de angajator la autoritatea administraţiei publice locale pânã la data de 3 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã finanţarea, iar statele de platã se depun pânã la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã finanţarea."
47. Articolul 93 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 93. - (1) Primarul sau, dupã caz, preşedintele consiliului judeţean ori primarul general al municipiului Bucureşti avizeazã cererile de finanţare, iar angajatorii le depun împreunã cu o copie de pe raportul tehnic privind execuţia lucrãrii şi cu raportul financiar, cel mai târziu pânã la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã finanţarea, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti.
(2) Pânã cel mai târziu la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã finanţarea, angajatorii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti copii de pe statele de platã semnate.
(3) Autoritatea administraţiei publice locale va depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti solicitarea pentru acordarea subvenţiei prevãzute la art. 79 alin. (2) din lege, cel mai târziu pânã la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã finanţarea.
(4) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti va vira angajatorilor sumele aferente subvenţiilor cel târziu pânã la data de 10 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã finanţarea."
48. Alineatul (1) al articolului 94 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 94. - (1) Beneficiarii subvenţiilor de la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, prevãzute la art. 80 din lege, sunt angajatorii care încadreazã în muncã, pe perioadã nedeterminatã, absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt, care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de muncã sau de serviciu."
49. La articolul 97, dupã litera b) se introduc literele c), d), e), f) şi g) cu urmãtorul cuprins:
"c) actul de identitate al absolventului, în copie;
d) actul în baza cãruia au fost încadraţi în muncã, în copie;
e) actul de absolvire a instituţiei de învãţãmânt, în copie;
f) declaraţie pe propria rãspundere a absolventului cã la data absolvirii studiilor nu avea raporturi de muncã sau de serviciu;
g) declaraţie pe propria rãspundere a angajatorului, din care sã rezulte cã posturile pe care au fost încadraţi absolvenţi în condiţiile art. 80 din lege nu sunt posturi de muncã reînfiinţate în mai puţin de 6 luni de la desfiinţarea acestora."
50. Alineatul (1) al articolului 98 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 98. - (1) Mãsurile de stimulare prevãzute la art. 80 alin. (1) şi (2) din lege se acordã angajatorilor pe o perioadã de 12 luni şi, respectiv, 18 luni de la data încheierii convenţiei prevãzute la art. 96 şi constau în acordarea unei sume lunare în cuantumul prevãzut la art. 80 din lege."
51. Dupã alineatul (4) al articolului 98 se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) Perioada de suspendare a raporturilor de muncã sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a mãsurilor de stimulare."
52. Alineatul (2) al articolului 100 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã în perioada prevãzutã la alin. (1) raporturile de muncã sau de serviciu ale absolvenţilor înceteazã din motivele prevãzute la art. 83 alin. (2) din lege, angajatorul este obligat sã restituie în totalitate agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã sumele încasate pentru fiecare absolvent plus dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României în vigoare la data încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu."
53. Alineatele (3) şi (4) ale articolului 100 se abrogã.
54. Alineatul (2) al articolului 102 se abrogã.
55. Alineatul (4) al articolului 102 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Decontarea cheltuielilor aferente pregãtirii profesionale a absolvenţilor care au promovat examenul de absolvire se face la finalizarea cursurilor, în baza urmãtoarelor documente:
a) tabelul nominal cu absolvenţii care au promovat examenul de absolvire, conform modelului prezentat în anexa nr. 18 la norme;
b) Certificatul de calificare profesionalã sau Certificatul de absolvire, în copie;
c) devizul cheltuielilor pe cursant."
56. La articolul 103, dupã litera b) se introduce litera c) cu urmãtorul cuprins:
"c) angajatorii care încadreazã în muncã, potrivit legii, şomeri care în termen de cel mult 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensia anticipatã parţialã sau de acordare a pensiei pentru limitã de vârstã, dacã nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensia anticipatã parţialã."
57. Articolul 104 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 104. - La solicitarea angajatorilor care doresc sã încadreze persoane din rândul celor prevãzute la art. 103, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã vor prezenta liste cuprinzând persoanele înregistrate în evidenţele proprii, care fac parte din aceste categorii şi care corespund din punct de vedere al calificãrii profesionale."
58. Dupã articolul 105 se introduce articolul 105^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 105^1. - (1) Pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 85 alin. (5) din lege, calculul datelor la care persoana îndeplineşte condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã sau de acordare a pensiei pentru limitã de vârstã revine angajatorului care îşi asumã rãspunderea pentru datele comunicate.
(2) La calculul datelor prevãzute la alin. (1) angajatorul va avea în vedere condiţiile existente la data angajãrii, respectiv vârsta persoanei, stagiul de cotizare în sistemul asigurãrilor sociale de stat şi locul de muncã pe care a fost încadratã persoana.
(3) Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, verificã pe baza documentelor prezentate de angajator corectitudinea calculului prevãzut la alin. (1)."
59. Alineatul (1) al articolului 107 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 107. - (1) Mãsura de stimulare prevãzutã la art. 85 alin. (1) şi (2) din lege se acordã angajatorilor pe o perioadã de 12 luni de la data încheierii convenţiei şi constã în acordarea unei sume lunare reprezentând un salariu de bazã minim brut pe ţarã în vigoare în luna pentru care se face plata."
60. Dupã alineatul (1) al articolului 107 se introduc alineatele (1^1) şi (1^2) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Subvenţionarea locurilor de muncã vacante pentru încadrarea în muncã, în condiţiile art. 85 alin. (2) din lege, a persoanelor cu handicap nu poate depãşi 60% din costurile salariale ale angajatorului, pe o perioadã de un an de la angajare, aferente persoanelor cu handicap încadrate în muncã.
(1^2) Mãsura de stimulare prevãzutã la art. 85 alin. (5) din lege se acordã angajatorilor pe perioada angajãrii, de la data încheierii convenţiei pânã la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare, şi constã în acordarea unei sume lunare reprezentând un salariu de bazã minim brut pe ţarã în vigoare în luna pentru care se face plata."
61. Alineatul (4) al articolului 107 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Pentru perioada în care raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor încadrate în baza convenţiei prevãzute la art. 105 sunt suspendate, mãsurile de stimulare prevãzute la art. 85 din lege nu se acordã."
62. Dupã alineatul (4) al articolului 107 se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) Perioada de suspendare a raporturilor de muncã sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a mãsurilor de stimulare."
63. Articolul 108 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 108. - (1) Angajatorii care încadreazã în muncã persoanele prevãzute la art. 85 alin. (1) şi (2) din lege şi care încheie convenţii cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã sunt obligaţi sã menţinã raporturile de muncã sau de serviciu ale acestora cel puţin 2 ani de la data încadrãrii.
(2) Dacã în perioada menţionatã la alin. (1) raporturile de muncã sau de serviciu înceteazã din motivele prevãzute la art. 83 alin. (2) din lege, angajatorul este obligat sã restituie în totalitate sumele încasate pentru fiecare persoanã plus dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României în vigoare la data încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu."
64. Titlul capitolului VIII va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VIII
Acordarea din bugetul asigurãrilor pentru şomaj de credite în condiţii avantajoase şi fonduri nerambursabile"
65. La articolul 109, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) persoane fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, autorizate potrivit legii;"
66. La articolul 109, dupã litera e) se introduce litera f) cu urmãtorul cuprins:
"f) persoane în vârstã de pânã la 30 de ani, care au statut de student pentru prima datã şi urmeazã studiile la cursuri de zi la o instituţie de învãţãmânt superior de stat sau particular, autorizatã ori acreditatã, în condiţiile legii, care înfiinţeazã sau dezvoltã, individual ori împreunã cu alţi studenţi care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege, întreprinderi mici şi mijlocii, unitãţi cooperatiste, asociaţii familiale sau care desfãşoarã în mod independent o activitate economicã în calitate de persoanã fizicã autorizatã."
67. La articolul 109, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pot fi beneficiari de fonduri nerambursabile, în condiţiile legii, urmãtoarele persoane juridice sau fizice:
a) întreprinderi mici şi mijlocii;
b) unitãţi cooperatiste;
c) asociaţii familiale înfiinţate de şomeri;
d) şomeri care au dobândit calitatea de persoanã fizicã autorizatã sã desfãşoare în mod independent o activitate economicã."
68. Articolul 110 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 110. - Condiţiile de acordare şi rambursare a creditelor, de acordare a fondurilor nerambursabile, modul de stabilire a garanţiilor, organizare şi desfãşurarea licitaţiilor pentru desemnarea bãncilor şi a agenţiilor autorizate sã acorde credite, respectiv fonduri nerambursabile din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, se vor stabili prin norme metodologice comune ale Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Bãncii Naţionale a României, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
69. Articolul 111 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 111. - (1) Beneficiazã de reducerea sumei reprezentând contribuţia de 3% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj angajatorii care încadreazã în muncã persoane din rândul şomerilor şi pe care le menţin în activitate o perioadã de cel puţin 6 luni de la data angajãrii.
(2) De aceeaşi facilitate beneficiazã şi angajatorii care primesc credite în condiţiile art. 86 alin. (1) şi (4) din lege, numai pentru şomerii încadraţi peste nivelul de 50% din locurile de muncã nou-create.
(3) Angajatorii care primesc fonduri nerambursabile din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile art. 86^1 din lege, beneficiazã de reducere la plata contribuţiei, potrivit alin. (1), numai pentru şomerii încadraţi pe alte locuri de muncã decât cele nou-create ca urmare a acordãrii fondurilor nerambursabile."
70. Partea introductivã a articolului 113 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 113. - Reducerea sumei reprezentând contribuţia de 3% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile art. 93 din lege, se acordã la cererea angajatorilor, al cãrei model este prezentat în anexa nr. 21 la norme, însoţitã de urmãtoarele documente:"
71. Articolul 116 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 116. - (1) Controlul respectãrii obligaţiilor privind încadrarea în muncã şi menţinerea raporturilor de muncã, asumate de angajatorii care au beneficiat, din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, de subvenţii, credite sau fonduri nerambursabile, precum şi de facilitãţi în temeiul art. 93 din lege, se efectueazã de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care vor constata dacã s-au îndeplinit obligaţiile de cãtre angajatori prevãzute în convenţiile/contractele încheiate cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor stabili eventualele debite şi vor aplica, dupã caz, sancţiunile prevãzute de lege.
(2) Debitele şi sancţiunile prevãzute la alin. (1) se consemneazã în procese-verbale de control, care constituie titluri executorii.
(3) Debitele constatate, amenzile contravenţionale, penalitãţile şi dobânzile se recupereazã de cãtre personalul de specialitate din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi.
(4) Procedura privind activitatea de control, de îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii, precum şi de efectuare a executãrii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
72. Articolul 117 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 117. - Controlul asupra finanţãrii mãsurilor de stimulare a angajatorilor se efectueazã de cãtre organele de control mãsuri active din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti."
73. Anexele nr. 3, 5, 8, 9 şi 11 se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4 şi 5 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 10 iunie 2004.
Nr. 937.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 3 la proceduri)
--------------------------

Cãtre
Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ......

Subsemnatul/Subsemnata ....., nãscut/nãscutã la data de ......., domiciliat/domiciliatã/ având reşedinţa în localitatea .........., str. .... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ..., posesor/posesoare al/a actului de identitate ... seria ... nr. ..., cod numeric personal .........., solicit înscrierea în evidenţã în vederea informãrii şi consilierii profesionale.
Menţionez cã am/nu am beneficiat anterior de aceste servicii şi am fost/nu am fost în evidenţa Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ...... .


Data Semnãtura
.......... ..................

ANEXA 2
--------
(Anexa nr. 5 la proceduri)
--------------------------

CONTRACT
DE PRESTĂRI SERVICII*

*) Clauzele contractului sunt minime, putând fi completate.

1. Pãrţile contractante:
1.1. Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ....... cu sediul în ....... str. .... nr. ... judeţul/sectorul ..... tel. ... fax ... e-mail ..... cod fiscal ...... cont nr. ...... deschis la trezoreria ...... reprezentatã prin ...... având funcţia de director executiv şi prin ................. având funcţia de director economic, denumitã în continuare organizator,
1.2. ............. cu sediul în ......... str. ...... nr. ... bloc ... scarã .... etaj .... ap. .... judeţul/sectorul ....... tel. ........ fax ..... e-mail ... cod fiscal/cod unic de înregistrare, cont nr. ...... deschis la ......... autorizat, în condiţiile legii, sã organizeze programe de formare profesionalã pentru ocupaţia/competenţele comune ocupaţiilor ......... cod C.O.R. ....... prin autorizaţia seria ...... nr. ..., înmatriculat în Registrul naţional al furnizorilor de formare profesionalã a adulţilor cu nr. .../..., reprezentat prin ....... având funcţia de .......... denumit în continuare furnizor,
2. Obiectul contractului:
Obiectul contractului îl reprezintã prestarea de cãtre furnizor, la solicitarea organizatorului, a serviciului de formare profesionalã pentru dobândirea de competenţe profesionale pentru ocupaţia/meseria ...... cod nomenclator/cod COR .......... pentru cel mult ...... de persoane, în condiţiile legii şi a prezentului contract.
3. Durata contractului:
Contractul este valabil pe perioada de desfãşurare a programelor de formare profesionalã pe care organizatorul le solicitã furnizorului pânã la data de 31 decembrie ......
4. Valoarea contractului:
4.1. Valoarea estimatã a contractului este de ....... lei.
4.2. Taxa pentru participarea la programul de formare profesionalã este de ....... lei/ persoanã.
5. Obligaţiile pãrţilor:
A. Organizatorul:
A.1. Solicitã furnizorului derularea programului de formare profesionalã şi transmite lista cu persoanele care urmeazã a participa la program.
A.2. Înştiinţeazã furnizorul despre persoanele care s-au retras de la programul de formare profesionalã.
A.3. Plãteşte furnizorului contravaloarea serviciilor prestate.
A.4. Monitorizeazã şi au drept de control asupra desfãşurãrii programului de formare profesionalã în conformitate cu prevederile caietului de sarcini şi obligaţiile asumate prin contract.
B. Furnizorul:
B.1. Începe derularea programului de formare profesionalã în termen de cel mult ..... zile de la comunicarea de cãtre organizator a solicitãrii pentru derularea programului de formare profesionalã şi a listei prevãzute la pct. 5.A.1.
B.2. Pune la dispoziţia organizatorului cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilitã pentru începerea fiecãrui program de formare profesionalã documentele prevãzute la art. 29^1 alin. (2) din Procedurile privind accesul la mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, modalitãţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 377/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
B.3. Începe derularea programului de formare profesionalã la data stabilitã în perioada prevãzutã la pct. B.1
B.4. Presteazã serviciile de formare profesionalã, cu respectarea normelor legale şi a metodologiilor în materie, punând accent pe calitatea formãrii profesionale.
B.5. Asigurã resursele umane, materiale, tehnice sau altele asemenea necesare desfãşurãrii activitãţii de formare profesionalã.
B.6. Asigurã finalizarea procesului de formare profesionalã şi susţinerea examenelor de absolvire la terminarea stagiilor de pregãtire teoreticã şi practicã şi, dupã caz, a reexaminãrii, în condiţiile legii.
B.7. Pune la dispoziţia organizatorului, pe parcursul derulãrii programului de formare profesionalã, toate informaţiile solicitate în legãturã cu modul de desfãşurare a programului.
B.8. Introduce în contractele încheiate cu persoanele participante la programul de formare profesionalã o clauzã potrivit cãreia în cazul înregistrãrii a mai mult de 10% absenţe nemotivate, persoana va fi exmatriculatã.
B.9. Exmatriculeazã persoanele participante la programul de formare profesionalã care cumuleazã mai mult de 10% absenţe nemotivate din totalul orelor de pregãtire şi înştiinţeazã organizatorul despre persoanele exmatriculate în termen de 3 zile de la data exmatriculãrii acestora.
6. Modalitãţi de platã:
6.1. Plata serviciilor prestate de furnizor se face ................*
--------------
*) se va înscrie dupã caz lunar sau la finalizarea programului de formare profesionalã dupã susţinerea examenului de absolvire

6.2. Organizatorul achitã furnizorului serviciile prestate, pe baza facturilor emise de acesta, în termen de 10 zile de la data primirii facturii.
6.2.1. Plãţile lunare se fac în limita a 70% din suma reprezentând serviciile prestate de furnizori pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã în luna pentru care se face plata.
6.2.2. Dupã susţinerea examenului la încheierea programului, se plãteşte furnizorului diferenţa dintre suma reprezentând serviciile prestate de acesta pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã şi suma plãtitã în condiţiile punctului 6.2.1.
6.2.3. Plata integralã la finalizarea programului de formare profesionalã se face dupã susţinerea examenului de absolvire pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã.
6.2.4. Pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile de exmatriculare, plata se face pentru serviciile prestate de furnizor pânã la data îndeplinirii condiţiilor de exmatriculare.
6.2.5. Pentru persoanele care s-au retras de la programul de formare profesionalã, plata se face pentru serviciile prestate de furnizor pânã la data comunicãrii de cãtre organizator a retragerii acestor persoane.
6.3. Facturile vor cuprinde perioada calendaristicã acoperitã (perioada de facturare) şi suma aferentã acestei perioade.
6.4. Suma aferentã unei perioade de facturare se calculeazã astfel:


T(xc)
S= ─────── x [N(1) + N(2) + ....+ N(n)]
Op


S = suma facturatã
T(xc)= taxa pentru un cursant prevãzutã la pct. 4.2
Op = numãr total de ore a programului de formare profesionalã, conform programei
N = numãrul de ore din programul de formare profesionalã derulate în perioada de facturare pentru o persoana participantã la program (n este numãrul de persoane participante la programul de formare profesionalã în perioada de facturare), dupã caz astfel:
- numãrul de ore derulate în perioada de facturare, pentru persoanele care au participat la programul de formare profesionalã pe perioada respectivã;
- numãrul de ore derulate pânã la data îndeplinirii condiţiilor de exmatriculare, pentru persoanele aflate în aceastã situaţie;
- numãrul de ore derulate pânã la data comunicãrii de cãtre organizator a retragerii de la curs, pentru persoanele aflate în aceastã situaţie;
Perioada de facturare este luna calendaristicã în situaţia în care plãţile se fac lunar sau perioada de derulare a programului de formare profesionalã în situaţia în care plata se face integral la finalizarea programului de formare profesionalã dupã susţinerea examenului de absolvire.
În situaţia în care plata se face lunar suma facturatã (S) reprezintã 70% din suma calculatã conform formulei. Ultima factura, eliberatã la finalizarea programului de formare profesionalã dupã susţinerea examenului de absolvire va evidenţia atât suma facturatã pentru ultima luna a programului de formare profesionalã cât şi diferenţa dintre suma reprezentând serviciile prestate de furnizor pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionalã şi sumele plãtite lunar.
7. Modificarea, suspendarea şi încetarea contractului
7.1. Modificarea contractului poate fi fãcutã numai prin acordul de voinţã al pãrţilor, prin act adiţional la prezentul contract.
7.2. Suspendarea contractului se poate dispune de comun acord pe o duratã limitatã. Suspendarea se consemneazã în scris cu ...... zile înainte de data stabilitã pentru suspendare.
7.3. Încetarea contractului intervine prin acordul pãrţilor sau prin reziliere.
7.3.1. În cazul în care una dintre pãrţile contractante nu îşi respectã obligaţiile asumate prin contract, partea lezatã îi pune în vedere sã depunã toate diligentele pentru executarea corespunzãtoare a clauzelor contractuale.
7.3.2. Dacã partea în culpã, în termen de ........... zile de la primirea notificãrii, nu se conformeazã, partea lezatã poate denunţa unilateral contractul, reziliindu-l.
8. Cesiunea contractului
8.1. Furnizorul are obligaţia de a nu transfera, total sau parţial, obligaţiile asumate prin contract, fãrã sã obţinã în prealabil acordul scris al organizatorului.
8.2. Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind obligaţiile asumate prin contract.
9. Penalitãţi şi daune interese:
9.1. Neînceperea programului de formare profesionalã la data prevãzutã la pct. 5.B.3. atrage, în sarcina furnizorului, plata unei penalitãţi egale cu 0,06% din suma prevãzutã pentru derularea programului prevãzutã la pct. 4.1. pentru fiecare zi de întârziere, pânã la împlinirea termenului prevãzut la pct. 5.B.1.
9.2. Neplata în termenul prevãzut la pct. 6.2. a serviciilor prestate atrage, în sarcina organizatorului, plata unei penalitãţi egale cu 0,055% din valoarea facturii pentru fiecare zi de întârziere.
9.3. În cazul în care pe parcursul derulãrii contractului intervine rezilierea pentru unul din motivele prevãzute la pct. 10, furnizorul plãteşte o penalitate egalã cu valoarea estimatã a contractului, prevãzutã la pct. 4.1.
10. Rezilierea contractului:
Organizatorul poate rezilia unilateral contractul din vina furnizorului, în principal, pentru:
10.1. Neînceperea programului de formare profesionalã în termenul prevãzut la pct. 5.B.1.
10.2. Neremedierea deficienţelor constatate în executarea obligaţilor contractuale ale furnizorului în termenul prevãzut la pct. 7.3.2.
10.3. Retragerea autorizaţiei.
11. Forţa majorã:
11.1. Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã.
11.2. Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada în care aceasta acţioneazã.
11.3. Partea contractantã care, din cauzã de forţã majorã, nu îşi poate îndeplini, respecta şi exercita obligaţiile contractuale va înştiinţa, în scris, cealaltã parte contractantã, în cel mult 5 zile de la data apariţiei acestei situaţii.
11.4. Omisiunea de a anunţa, în scris, apariţia forţei majore atrage rãspunderea civilã contractualã a pãrţii aflate în aceastã situaţie.
11.5. Contractul se considerã suspendat pe durata cauzelor care au determinat forţa majorã.
11.6. Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã a acţiona o perioadã mai mare de ........ zile, oricare dintre pãrţi are dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde penalitãţi şi daune interese.
12. Soluţionarea litigiilor
12.1. Pãrţile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabilã neînţelegerile care se pot ivi între ele în legãturã cu derularea contractului.
12.2. Dacã pãrţile contractante nu reuşesc sã rezolve neînţelegerile pe cale amiabilã, se pot adresa instanţei de judecatã.
13. Alte clauze
13.1. Oferta tehnicã şi oferta financiarã constituie anexele 1 şi 2 la prezentul contract şi fac parte integrantã din acesta.
13.2. Orice comunicare între pãrţile contractante, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisã în scris.
13.3. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.


Organizator, Furnizor,
.............. ..............


ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 8 la proceduri)
--------------------------

AGENŢIA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ A
JUDEŢULUI/MUNICIPIULUI .................

Nr. .... din .......

DISPOZIŢIE

În temeiul prevederilor <>art. 63 alin. (4) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege şi ale <>art. 28 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, modalitãţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, directorul executiv al Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ........

Dispune:

1. În perioada ..../..../... - .../..../.... se organizeazã programul de formare profesionalã de ................/(iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare, specializare) în meseria/ocupaţia/profesia/specializarea ........... cod COR sau pentru competenţe comune ocupaţiilor: .......... domeniul ocupaţional, nivelul de calificare: ............/(în cazul programelor de calificare, recalificare)
2. Programul face parte din planul judeţean de formare profesionalã şi se desfãşoarã
prin: ................./(centru de formare profesionalã propriu, CRFPA, furnizor: denumire, cod unic de înregistrare/cod fiscal reprezentant legal), autorizatie nr. ......
3. Programul de formare profesionalã se organizeazã pentru un numãr de ......... persoane care aparţin categoriilor prevãzute la art. ... alin. ... litera ..., din lege.
4. Durata totalã a programului de formare profesionalã este de ... ore, din care:
a) pregãtire teoreticã ........ ore
b) pregãtire practicã ......... ore
5. Locul de desfãşurare a programului de formare profesionalã:
a) pregãtirea teoreticã .......................
b) pregãtirea practicã ........................
6. Bugetul total alocat programului de formare profesionalã este de ........ lei conform propunerii de angajare de cheltuieli nr. .... din ....., taxa/cursant este de ......... lei/cursant.
7. Monitorizarea şi repartizarea în muncã a persoanelor în cãutarea unui loc de muncã absolvente a programului de formare profesionalã se va face de cãtre Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ........ în baza contractului încheiat cu ........ şi/sau pe alte locuri vacante aflate în evidenţã.
8. Întocmirea şi pãstrarea documentelor de evidenţã privind organizarea şi desfãşurarea programului de formare profesionalã precum şi eliberarea certificatelor de absolvire revin ......................../(centru de formare profesionalã propriu, CRFPA, furnizor: denumire, cod unic de înregistrare/cod fiscal, reprezentant legal).
9. Se numeşte responsabil de program de formare profesionalã, cu excepţia programelor de formare profesionalã organizate prin Centrele Regionale de Formare Profesionalã a Adulţilor, doamna/domnul ..........


Director executiv,
....................
(L.S.)

Întocmitã în ....... exemplare, din care ....... exemplare pentru Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ...... pentru .........

ANEXA 4
-------
(Anexa nr. 9 la proceduri)
--------------------------

Cãtre
Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului .....

Subsemnatul/Subsemnata ......, nãscut/nãscutã la data de ....., domiciliat/domiciliatã/ având reşedinţa în localitatea ......., str. ..... nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ...., posesor/posesoare al/a actului de identitate ... seria ... nr. ..., cod numeric personal ..., solicit luarea în evidenţã în vederea înscrierii la un program de formare profesionalã.
Menţionez cã am/nu am beneficiat anterior de indemnizaţie de şomaj şi am fost/nu am fost în evidenţa Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ..... .
Declar pe propria rãspundere cã am luat cunoştinţã de prevederile legale cu privire la dreptul de a beneficia de servicii de formare profesionalã gratuite, o singurã datã, pentru fiecare perioadã în care mã aflu în cãutarea unui loc de muncã.
De asemenea, am luat cunoştinţã de prevederile legale referitoare la drepturile şi obligaţiile ce-mi revin ca urmare a participãrii la programul de formare profesionalã.
Astfel, în situaţia în care, potrivit legii, beneficiez gratuit de programul de formare profesionalã, mã angajez sã suport consecinţele legale, respectiv pierderea dreptului de a mai urma un curs gratuit, restituirea, potrivit legii, a cheltuielilor efectuate pentru serviciile de formare profesionalã şi, dupã caz, încetarea plãţii indemnizaţiei de şomaj, dacã:
- întrerup programul de formare profesionalã din alte motive decât cele prevãzute la <>art. 37 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- numãrul absenţelor nemotivate depãşeşte 10% din totalul orelor prevãzute în programa de pregãtire;
- nu mã prezint la primul examen de absolvire ori la reexaminare din alte motive decât cele prevãzute la <>art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- refuz nejustificat încadrarea în muncã oferitã de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã. Prezenta cerere a fost completatã în faţa reprezentantului Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ..... şi constituie titlu executoriu în caz de nerespectare a angajamentului.



Data Semnãtura
......... ..............


ANEXA 5
-------
(Anexa nr. 11 la proceduri)
---------------------------

Cãtre
Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului .....

Subsemnatul/Subsemnata ......, nãscut/nãscutã la data de ....., domiciliat/domiciliatã/ având reşedinţa în localitatea ......, str. ..... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ....., posesor/posesoare al/a actului de identitate ... seria .... nr. ...., cod numeric personal ......, solicit înscrierea în evidenţã în vederea acordãrii de consultanţã şi asistenţã pentru începerea unei activitãţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri, sub formã de:
- servicii juridice;
- servicii de marketing;
- servicii financiare;
- servicii de management;
- servicii de consultanţã.
Menţionez cã am/nu am beneficiat anterior de aceste servicii şi am fost/nu am fost în evidenţa Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ...... .


Data Semnãtura
.......... ................

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016