Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 936 din 23 decembrie 1998  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 936 din 23 decembrie 1998 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti

EMITENT: Guvern
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 29 decembrie 1998
În temeiul <>art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti, prin reorganizarea Institutului de Cercetãri în Informatica Bucureşti care îşi înceteazã activitatea.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti este persoana juridicã romana, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Mareşal Averescu nr. 8-10, sectorul 1, şi funcţioneazã dupã modelul regiilor autonome, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, în coordonarea Comisiei Naţionale de Informatica.
ART. 2
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetãri ştiinţifice şi dezvoltãri tehnologice, reglementãri de interes naţional privind domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date. Institutul desfãşoarã activitãţi de informatizare a administraţiei publice, a sectoarelor economiei naţionale şi a societãţii în ansamblu, precum şi activitãţi de comerţ interior şi exterior, marketing, servicii cu valoare adãugatã în domeniul tehnologiilor informatiei şi comunicaţiilor de date.
ART. 3
Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetãri în Informatica şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
(2) Noul contract colectiv de munca va fi negociat şi înregistrat la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, bd. Mareşal Averescu nr. 8-10 şi str. Roma nr. 4-6, sectorul 1, în care a funcţionat Institutul de Cercetãri în Informatica, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti.
ART. 6. - (1) Activul şi pasivul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti, stabilite pe baza situaţiei patrimoniului la data de 30 septembrie 1998, în suma de 13.475.668 mii lei, se preiau pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetãri în Informatica.
(2) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti, stabilit la data de 30 septembrie 1998, este de 5.947.670 mii lei.
ART. 7
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 8
Comisia Nationala de Informatica, în calitate de organ coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, aparatura, echipamente şi instalaţii.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 215/1995 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Informatica, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 18 aprilie 1995.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
----------------
Preşedintele Comisiei Naţionale
de Informatica,
Sergiu Stelian Iliescu

Ministrul cercetãrii şi tehnologiei,
Mircea Pusca

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti



| CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE |
----------------------------
|
|
------------------ ----------------------
----------------------| DIRECTOR GENERAL |----------| CONSILIUL ŞTIINŢIFIC |
| ------------------ ----------------------
| |
| |
| -----------------------
| | COMITETUL DE DIRECŢIE |
| -----------------------
| |
| ------------------------|--------------------------------------
| | | | | |
| | | | | |
| ------------ ------------- | ---------- --------------
|| DIRECTOR |------ | DIRECTOR | | | DIRECTOR | | DIRECTOR |
|| ŞTIINŢIFIC | | | PRODUCŢIE | | | TEHNIC | | ECONOMIC |
| ------------ | |ŞI SERVICII| | ---------- ---------------
| | -------------- ----------- | | | | |
| | | RELAŢII | | | | | --------- |
| | |INTERNAŢIONALE| | | --------------- | |CONTABIL-| |
| | -------------- | | |COMPARTIMENTE| | | ŞEF | |
| --------------- --------------- | | DE | | --------- |
| |COMPARTIMENTE| |COMPARTIMENTE| | | REGLEMENTĂRI| | | |
| | DE | | DE TRANSFER | | | ŞI | | | |
| |CERCETARE- | | TEHNOLOGIC | | | METODOLOGII | | ---------- |
| |DEZVOLTARE | | ŞI SERVICII | | | PENTRU | | |SERVICIUL ||
| | PENTRU | | PENTRU | | | INFORMATICA | | |FINANCIAR-||
| |INFORMATICA | | INFORMATICA | | --------------- | |CONTABILI-||
| --------------- --------------- | | | TATE ||
| | | -----------|
|--------- | | |
| | -------------- |
------------ | | SERVICIU | |
| CONTROL | | | ADMINISTRATIV| |
| FINANCIAR| | -------------- |
| DE | ------------------------------------ ------|
| GESTIUNE | | | | | | |
------------ | | | | | ----------
--------- ------- ------- ---------- | |SERVICIUL |
| MARKETING||RESURSE||JURIDIC||CONSILIERI| | |PROGRAMARE|
|-SERVICII-|| UMANE | ------- | ŞI CTE | | |URMĂRIRE |
| PROTOCOL ||COMPAR-| ---------- | |ACTIVITATE|
---------- |TIMEN- | | ----------
| TUL | ----------
|FORMARE| | SERVICIUL |
| ŞI | | INFORMARE,|
|PERFEC-| |DOCUMENTARE|
|TIONARE| |ŞI EDITARE |
------- -----------


ANEXA 2

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Institutului de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica - ICI Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridicã aflatã în coordonarea Comisiei Naţionale de Informatica, care funcţioneazã dupã modelul regiilor autonome, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatoricã a institutului este cuprinsã în anexa nr. 1 la hotãrâre.
(2) Institutul poate infiinta în cadrul structurii sale subunitati fãrã personalitate juridicã, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicaţiilor de date, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date şi a strategiei de informatizare a societãţii româneşti.
Obiectul de activitate al institutului consta în:
- activitãţi de cercetare-dezvoltare;
- elaborarea de produse şi sisteme informatice pentru diverse domenii de utilizare, cu prioritate pentru sectorul public;
- dezvoltarea şi implementarea de reţele utilizator de calculatoare;
- elaborarea de studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului;
- servicii informatice pentru diverse domenii ale activitãţii economico-sociale;
- organizarea Bibliotecii naţionale de programe şi a producţiei de programe informatice;
- organizarea perfecţionãrii personalului din informatica, organizarea de forme de învãţãmânt postuniversitar, doctorate, şcoli postuniversitare etc.;
- elaborarea de propuneri de documente normative, metodologice şi de standardizare privind regimul juridic şi economic în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date şi al produselor şi serviciilor asociate acestora, armonizate cu reglementãrile Uniunii Europene;
- participarea la realizarea lucrãrilor în cadrul colaborãrii cu alte tari pe linia academiilor de ştiinţa, a unor organisme internaţionale şi a unor institute similare ca profil;
- preluarea directa a unor proiecte mari de interes naţional, ca integrator (antreprenor general), în domeniul informatizarii şi conducerii;
- preluarea directa sau prin licitaţie a unor proiecte mari internaţionale ca integrator (antreprenor general);
- efectuarea de activitãţi de comerţ intern şi activitãţi de import-export, potrivit legii, exclusiv în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicaţiilor;
- formarea de echipe specializate pentru anumite tipuri de produse în domeniul tehnologiilor informatiei şi comunicatiei de date, care, apoi, sa se transforme în societãţi comerciale, persoane juridice independente, cu sediu diferit, care astfel vor deveni parteneri de încredere ai institutului;
- transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrilor din domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;
- valorificarea rezultatelor cercetãrilor din domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;
- activitãţi de producţie şi servicii în vederea sustinerii cercetãrii şi dezvoltãrii tehnologice în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date, precum şi expoziţii de profil;
- editarea şi tipãrirea de publicaţii în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date.
În acest scop, institutul efectueazã:
a) cercetãri fundamentale de baza şi orientate pentru diferite domenii ale tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;
b) cercetare avansatã şi aplicatã în informatica;
c) diseminarea rezultatelor cercetãrii în informatica;
d) analiza, proiectarea, programarea şi implementarea de sisteme complexe de informaţii pentru industrie şi organisme ale administraţiei publice;
e) elaborarea de reglementãri, standarde, norme şi metodologii în domeniu;
f) consultanţa în informatica, control şi management automat (studii de fezabilitate, specificaţii tehnice pentru oferte, studii de modernizare etc.);
g) livrarea de sisteme "la cheie", dezvoltate pe baza cerinţelor beneficiarilor;
h) dezvoltarea de software de aplicaţie, cu înalte caracteristici de generalizare;
i) pregãtire şi specializare în informatica, în şcoli post-universitare, doctorate;
j) evaluarea de soluţii, proiecte şi sisteme informatice, standardizare în tehnologia informatiei;
k) asistenta tehnica la implementarea de software în institut sau la alte firme, informare şi documentare în informatica;
l) preluarea de la alte firme a unor produse software de aplicaţie, în scopul dezvoltãrii acestora în comun.
În cadrul obiectului sau de activitate, institutul colaboreazã şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind apãrarea nationala.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 4
Conform bilanţului contabil la data de 30 septembrie 1998, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 5.947.670 mii lei.
ART. 5
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor, concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila a institutului.
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzãtoare şi cu aprobarea Comisiei Naţionale de Informatica şi a Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 6
(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
ART. 7
Modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului se propune de cãtre directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de Comisia Nationala de Informatica. Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda conducãtorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
ART. 8
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund fata de consiliul de administraţie şi fata de directorul general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

CAP. 5
Organele de conducere

ART. 9
(1) Conducerea institutului este asigurata de cãtre:
- consiliul de administraţie;
- comitetul de direcţie;
- directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activitãţii ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

Consiliul de administraţie

ART. 10
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Structura consiliului de administraţie este:
- un preşedinte;
- un vicepreşedinte;
- 5 membri.
ART. 11
(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
- directorul general al institutului, preşedinte;
- un reprezentant al Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei;
- un reprezentant al Comisiei Naţionale de Informatica;
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
- preşedintele consiliului ştiinţific.
(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
(3) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Informatica.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care i-a numit.
ART. 12
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani, având urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
b) sunt remuneraţi pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societãţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.
(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe concurente.
ART. 13
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna şi ori de câte ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile în consiliul de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor.
ART. 16
La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
ART. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate.
Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
ART. 18
(1) Membrii consiliului de administraţie rãspund, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii care s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund, dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 12 alin (1) lit. c) rãspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 19
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã organizarea de subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului de activitate al institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare din cadrul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei;
d) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului;
e) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobãrii Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institut în anul precedent;
f) analizeazã raportarea semestriala privind activitatea realizatã de institut, aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
g) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã sa fie realizate de institut;
h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii şi subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
k) fundamenteazã şi prezintã Comisiei Naţionale de Informatica propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acesteia, pentru finanţarea obiectivelor de interes naţional specifice activitãţii institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 34 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 20
În primul trimestru al fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 21
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.

Comitetul de direcţie

ART. 22
Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi din directorii din structura organizatoricã a institutului.
ART. 23
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete, necesare pentru realizarea obiectivelor, rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de elaborare a reglementãrilor tehnice;
d) bugetul de venituri şi cheltuieli;
e) programul de investiţii;
f) sistemul de asigurare a calitãţii;
g) alte obligaţii.
ART. 24
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
ART. 25
Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are rãspundere în limita competentei stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.

Directorul general

ART. 26
Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general, numit prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Informatica, cu acordul ministrului cercetãrii şi tehnologiei, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucreazã în domeniu şi au pregãtire managerialã.
ART. 27
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din strãinãtate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
d) numeşte şi revoca conducãtorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul propriu;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimente proprii specializate;
i) exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
j) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului;
l) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 .

Consiliul ştiinţific

ART. 28
(1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, din cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorii institutului.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu.
ART. 29
Atribuţiile consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare-dezvoltare tehnologicã în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;
b) întocmeşte programul anual de elaborare a reglementãrilor în domeniul informaticii;
c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
d) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
e) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului;
f) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I;
i) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
j) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
k) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.
Relaţii financiare

ART. 30
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil anual se avizeazã de cãtre consiliul de administraţie, se aproba de Comisia Nationala de Informatica şi se prezintã Ministerului Finanţelor, dupã care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 31
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Guvern, la propunerea Comisiei Naţionale de Informatica, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 32
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul veniturilor de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 33
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.
ART. 34
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bãncile, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
ART. 35
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta art. 6 şi 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
(2) În cazul altor investiţii decât cele prevãzute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 de milioane lei, în vederea realizãrii de investiţii de natura celor prevãzute la alin. (1) şi (2), se efectueazã cu aprobarea Comisiei Naţionale de Informatica, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
ART. 36
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la bãnci cu sediul în România.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutarã, stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societãţi comerciale cu sediul în România.
ART. 37
Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

CAP. 7
Reglementarea litigiilor

ART. 38
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 39
(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale care se referã la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi completãrile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Comisiei Naţionale de Informatica.
ART. 40
Statutul de institut naţional de cercetare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
ART. 41
Prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se completeazã, în cazul unor aspecte nereglementate în conţinutul acestuia, cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016