Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 934 din 10 iunie 2004  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 174/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 934 din 10 iunie 2004 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 23 iunie 2004


În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 174/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comunicarea de cãtre angajatori a locurilor de muncã vacante se va face pe suport de hârtie sau în format electronic, pe suport magnetic ori e-mail, conform formularului prevãzut în anexa nr. 1."
2. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Furnizorii de servicii prevãzuţi la art. 10 alin. (2) din lege vor comunica agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau, dupã caz, a municipiului Bucureşti, pânã la data de 5 a fiecãrei luni pentru luna expiratã, date privind şomerii mediaţi şi încadraţi în muncã.
(2) Comunicarea prevãzutã la alin. (1) se va face pe suport de hârtie sau în format electronic, pe suport magnetic ori e-mail, conform formularului prevãzut în anexa nr. 2."
3. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Prin motive neimputabile, în sensul art. 17 alin. (1) din lege, se înţelege:
a) încetarea raportului de muncã în temeiul art. 56 lit. a), b), c), e), f), h) şi j), art. 61 lit. c) şi d), art. 65 alin. (1), <>art. 94 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare;
b) încetarea raportului de serviciu în temeiul <>art. 84 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu excepţia cazului în care funcţionarul public nu mai îndeplineşte condiţia prevãzutã la art. 50 lit. a) din aceastã lege;
c) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 84 alin. (2) lit. e) şi h) şi <>art. 84 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 , republicatã;
d) încetarea contractului militarilor angajaţi pe bazã de contract când sunt clasaţi "inapt pentru serviciu militar" sau "apt limitat" de cãtre comisiile de expertizã medico-militarã;
e) încetarea contractului militarilor angajaţi pe bazã de contract, pentru motive sau nevoi ale Ministerului Apãrãrii Naţionale;
f) încetarea contractului militarilor angajaţi pe bazã de contract care nu mai îndeplinesc condiţiile specifice, stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, pentru ocuparea funcţiei;
g) încetarea contractului militarilor angajaţi pe bazã de contract, ca urmare a retragerii avizului de securitate specific clasei sau nivelului de secretizare a informaţiilor la care urmeazã sã aibã acces, de cãtre autoritãţile competente."
4. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Veniturile prevãzute la art. 17 alin. (1) lit. f) şi la art. 34 alin. (1) lit. b) din lege sunt venituri lunare realizate şi se certificã de cãtre organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice."
5. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Persoanele prevãzute la art. 17 alin. (2) lit. a) şi c) din lege se considerã cã nu au reuşit sau nu au putut sã se încadreze în muncã, dacã fac dovada cã în perioada de 60 de zile de la data absolvirii, respectiv 30 de zile de la data lãsãrii la vatrã, s-au înregistrat la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, acreditaţi în condiţiile legii, în vederea medierii pentru încadrare în muncã.
(2) Dovada înregistrãrii la furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, acreditaţi în condiţiile legii, se face cu o adeverinţã eliberatã de furnizori, prin care se certificã data înregistrãrii persoanei în evidenţele proprii."
6. Articolul 9 se abrogã.
7. La articolul 13, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Fondul total de salarii brute lunare prevãzut la art. 26 din lege, realizat de persoanele asigurate obligatoriu prin efectul legii, prevãzute la art. 19 din lege, include:"
8. La articolul 13, litera j) se abrogã.
9. La articolul 13, litera k) va avea urmãtorul cuprins:
"k) orice alte sume plãtite din fondul de salarii, cu excepţia compensaţiilor acordate în condiţiile legii şi ale contractului colectiv de muncã, salariaţilor concediaţi pentru motive care nu ţin de persoana lor."
10. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Baza lunarã de calcul asupra cãreia se aplicã contribuţia individualã în cotã de 1%, prevãzutã la art. 27 din lege, este reprezentatã, dupã caz, de:
a) salariul de bazã lunar brut, conform contractului individual de muncã, corespunzãtor funcţiei îndeplinite, la care se adaugã, dupã caz, indemnizaţia de conducere, salariul de merit şi alte drepturi salariale care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de bazã, pentru persoanele prevãzute la art. 19 lit. a) şi b) din lege;
b) indemnizaţia brutã lunarã, ca unicã formã de remunerare a activitãţii, în cazul magistraţilor şi al altor categorii de persoane pentru care indemnizaţia lunarã este unica formã de remunerare a activitãţii, precum şi pentru persoane care ocupã funcţii de natura celor prevãzute la art. 19 lit. c) din lege;
c) solda brutã lunarã, pentru militarii angajaţi pe bazã de contract, prevãzuţi la art. 19 lit. d) din lege.
(2) Pentru persoanele prevãzute la art. 19 lit. e) şi f) din lege, contribuţia individualã în cotã de 1%, corespunzãtoare bazei de calcul prevãzute la alin. (1), se aplicã asupra veniturilor brute lunare realizate.
(3) În lunile în care raporturile de muncã sau de serviciu se stabilesc, înceteazã, se suspendã, respectiv se reiau, cu excepţia suspendãrii pentru incapacitate temporarã de muncã, dacã aceasta nu depãşeşte 30 de zile, contribuţia individualã la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, prevãzutã la art. 27 din lege, se calculeazã prin aplicarea cotei de 1% asupra bazei de calcul prevãzute la alin. (1) corespunzãtoare timpului efectiv lucrat în luna respectivã."
11. Alineatul (2) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prin activitãţi autorizate potrivit legii se înţelege activitãţile economice desfãşurate de persoane fizice în mod independent şi de asociaţiile familiale în baza autorizaţiei de funcţionare eliberate conform legii sau exercitarea profesiilor liberale potrivit dispoziţiilor legale speciale, precum şi activitãţile desfãşurate în calitate de asociat în cadrul societãţilor comerciale."
12. La articolul 16, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) situaţia în care persoana nu beneficiazã de pensie de invaliditate;"
13. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1^2) din lege, stagiul de cotizare aferent unui contract individual de muncã cu timp parţial se stabileşte ca raport între timpul de muncã pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã cu timp parţial şi durata normalã a timpului de muncã.
(2) În aplicarea prevederilor art. 34 alin. (1^3) din lege, stagiul de cotizare aferent unui contract de muncã temporarã se stabileşte luându-se în considerare atât durata fiecãrei misiuni prevãzute în contractul de muncã temporarã, cât şi timpul în care persoanele se aflã la dispoziţia agentului de muncã temporarã, între misiuni."
14. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - În vederea certificãrii stagiilor de cotizare, angajatorii au obligaţia de a elibera persoanelor cãrora le înceteazã raporturile de muncã sau de serviciu o adeverinţã din care sã rezulte, dupã caz, urmãtoarele:
a) dacã înregistreazã debite la bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
b) perioada pentru care nu s-au plãtit contribuţiile la bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi suma aferentã acestei perioade;
c) dacã se regãsesc în una dintre situaţiile prevãzute la art. 34 alin. (2) din lege."
15. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Certificarea stagiilor de cotizare realizate anterior datei de 1 martie 2002 se va face în baza certificatului întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 5.
(2) Certificarea stagiilor de cotizare realizate ulterior datei de 1 martie 2002 se face pe baza declaraţiei lunare privind evidenţa nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de platã la bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi a adeverinţei eliberate de angajator potrivit art. 18 sau, dupã caz, doar pe baza adeverinţei eliberate de angajator potrivit art. 18, în cazul în care se constatã cã angajatorul nu a depus declaraţia.
(3) Procedura privind declararea lunarã de cãtre angajatori a evidenţei nominale a asiguraţilor şi a obligaţiilor de platã la bugetul asigurãrilor pentru şomaj se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
16. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Prin a cãuta activ un loc de muncã, potrivit art. 41 alin. (1) lit. d) din lege, se înţelege a dovedi cã persoana s-a prezentat pentru a solicita un loc de muncã la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti la care se aflã în evidenţã, în afara datei programãrii lunare, sau la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, acreditaţi în condiţiile legii, în vederea medierii pentru încadrare în muncã."
17. Dupã articolul 29 se introduc şase noi articole, articolele 29^1 - 29^6, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 29^1. - (1) În aplicarea prevederilor art. 48^1 din lege, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã vor selecta angajatorii care organizeazã, în baza planului anual de formare profesionalã existent la nivel de angajator, programe de formare profesionalã pentru propriii angajaţi, derulate de furnizori de formare profesionalã, autorizaţi în condiţiile legii.
(2) Selecţia angajatorilor se face pe 4 categorii:
a) categoria I cuprinde angajatorii care solicitã finanţare pentru formarea profesionalã a unui numãr de cel mult 5 angajaţi;
b) categoria a II-a cuprinde angajatorii care solicitã finanţare pentru formarea profesionalã a unui numãr de 6-20 de angajaţi;
c) categoria a III-a cuprinde angajatorii care solicitã finanţare pentru formarea profesionalã a unui numãr de 21-50 de angajaţi;
d) categoria a IV-a cuprinde angajatorii care solicitã finanţare pentru formarea profesionalã a unui numãr de cel puţin 51 de angajaţi.
(3) În vederea selecţiei angajatorilor, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti vor face public termenul limitã de înscriere, atât prin intermediul mass-media, cât şi pe pagina de Internet a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, cu cel puţin 45 de zile înainte de organizarea selecţiei.
Art. 29^2. - (1) Selecţia angajatorilor se realizeazã de douã ori pe an, în baza unor criterii administrative, de eligibilitate şi selecţie.
(2) Criteriile administrative sunt urmãtoarele:
a) respectarea termenului limitã de înscriere în vederea participãrii la selecţie;
b) existenţa completã şi corectã a documentaţiei necesare participãrii la selecţie.
(3) Sunt eligibili angajatorii care îndeplinesc urmãtoarele criterii:
a) sunt angajatori în sensul art. 5 pct. I din lege;
b) nu se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
(i) sunt în stare de faliment ori lichidare, afacerile le sunt administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile lor comerciale sunt suspendate ori sunt într-o situaţie similarã cu cele menţionate anterior, reglementatã de legislaţia în vigoare;
(ii) fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a);
(iii) înregistreazã debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale, sau debite provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãri sociale de sãnãtate;
(iv) furnizeazã informaţii false în documentele prezentate;
(v) au comis o gravã greşealã în materie profesionalã sau nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate printr-un contract ori convenţie, în mãsura în care agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti poate aduce ca dovadã mijloace probante în acest sens;
(vi) au încetat raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor care au participat la programe de formare profesionalã pentru care au mai beneficiat de acordarea sumei prevãzute de lege anterior termenului de 3 ani prevãzut de lege, din motivele prevãzute la art. 83 alin. (2) lit. a) şi b) din lege.
(4) Sunt eligibile programele de formare profesionalã care sunt cuprinse în planul anual de formare profesionalã al angajatorului.
(5) Criteriile de selecţie sunt destinate evaluãrii programelor de formare profesionalã şi selecţiei angajatorilor.
(6) Programele de formare profesionalã sunt evaluate în baza unei note de fundamentare depuse de angajator, în conformitate cu urmãtoarele criterii de evaluare:
a) importanţa pentru angajator a derulãrii programului de formare profesionalã:
(i) nevoia de calificare a forţei de muncã a angajatorului, datoratã schimbãrii domeniului de activitate sau a tehnologiei;
(ii) nevoia de calificare a forţei de muncã a angajatorului, datoratã dezvoltãrii activitãţii prin crearea de noi locuri de muncã;
(iii) nevoia de calificare a forţei de muncã a angajatorului, din alte motive decât cele prevãzute la pct. (i) şi (ii);
(iv) ridicarea performanţelor resurselor umane;
b) categoriile profesionale din rândul salariaţilor angajatorului, cãrora li se adreseazã programul de formare profesionalã;
c) costul derulãrii programului de formare profesionalã.
(7) În urma evaluãrii programelor de formare profesionalã, selecţia angajatorilor se va realiza avându-se în vedere urmãtoarele criterii de selecţie:
a) punctajul obţinut în urma sesiunii de evaluare a programelor de formare profesionalã;
b) numãrul de şomeri încadraţi în muncã în ultimele 12 luni premergãtoare lunii în care se organizeazã selecţia angajatorilor;
c) şomerii încadraţi în muncã în ultimele 12 luni premergãtoare lunii în care se organizeazã selecţia angajatorilor;
d) nivelul indicatorului "ponderea şomerilor în populaţia stabilã 18-62 de ani" la nivelul localitãţii unde îşi desfãşoarã activitatea persoanele din rândul salariaţilor angajatorului, cãrora li se adreseazã programul de formare profesionalã.
Art. 29^3. - (1) În vederea acordãrii din bugetul asigurãrilor pentru şomaj a sumei reprezentând 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesionalã organizate pentru un numãr de cel mult 20% din personalul angajat, angajatorii prevãzuţi la art. 48^1 alin. (1) din lege vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în a cãrei razã îşi au sediul o cerere însoţitã de urmãtoarele documente:
a) planul anual de formare profesionalã pentru anul în curs;
b) programul de formare profesionalã pentru care angajatorul solicitã acordarea din bugetul asigurãrilor pentru şomaj a sumei reprezentând 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesionalã;
c) declaraţie pe propria rãspundere cã nu se aflã în nici una dintre situaţiile care nu-i dau dreptul de a se prezenta la selecţie;
d) cazier fiscal;
e) certificat eliberat de instituţia competentã, care sã ateste cã nu înregistreazã debite la bugetul de stat, respectiv bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurãri sociale, contribuţiilor de asigurãri pentru şomaj, contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãri sociale de sãnãtate;
f) contractul cu furnizorul de servicii de formare profesionalã, care evidenţiazã contravaloarea serviciilor care urmeazã a fi prestate de furnizor la solicitarea angajatorului.
(2) Prin personalul angajat, prevãzut la art. 48^1 alin. (1) din lege, asupra cãruia se calculeazã cota de 20% prevãzutã la art. 48^1 din lege, se înţelege personalul încadrat în muncã cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã, cu program normal de lucru, existent la data întocmirii programului anual de formare profesionalã pentru care se solicitã acordarea sumei prevãzute de lege.
(3) Prin cheltuieli cu serviciile de formare profesionalã, prevãzute la art. 48^1 din lege, se înţelege contravaloarea serviciilor prestate de furnizorul de servicii de formare profesionalã, autorizat în condiţiile legii, stabilitã pe baza contractului angajatorului cu furnizorul de servicii.
Art. 29^4. - (1) Cererile angajatorilor împreunã cu celelalte documente vor fi examinate de comisia de evaluare constituitã la nivelul fiecãrei agenţii pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu ocazia fiecãrei selecţii, prin dispoziţie a directorului executiv.
(2) Comisia de evaluare este formatã din 5 membri cu atribuţii în domeniile economic, formare profesionalã, juridic, preşedintele comisiei fiind persoana cu atribuţii în domeniul formãrii profesionale.
(3) Cererile angajatorilor împreunã cu celelalte documente vor fi evaluate în cadrul unei sesiuni de evaluare de cãtre comisia de evaluare potrivit criteriilor prevãzute la art. 29^2.
(4) Procedura de evaluare şi selecţie a angajatorilor, în vederea acordãrii sumei prevãzute la art. 48^1 din lege, se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 29^5. - (1) Angajatorii care au participat la selecţie vor fi informaţi în scris de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, despre decizia comisiei de evaluare în legãturã cu cererea lor.
(2) Decizia comisiei de evaluare de a respinge sau de a acorda suma prevãzutã la art. 48^1 din lege poate fi contestatã la instanţa judecãtoreascã competentã, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei.
Art. 29^6. - Angajatorii ale cãror programe de formare profesionalã au fost selectate vor încheia cu agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti un contract conform anexei nr. 22."
18. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Prin modificãri substanţiale ale numãrului şi structurii profesionale a personalului, prevãzute la art. 49 din lege, se înţelege concedierea unui numãr de persoane, dupã cum urmeazã:
a) cel puţin 5 salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeazã are mai mult de 20 de salariaţi şi mai puţin de 100 de salariaţi;
b) cel puţin 10% din salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeazã are cel puţin 100 de salariaţi şi mai puţin de 300 de salariaţi;
c) cel puţin 30 de salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeazã are cel puţin 300 de salariaţi."
19. Alineatul (2) al articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din lege, beneficiazã de serviciile de mediere gratuite şi persoanele prevãzute la art. 16 lit. c)-f) din lege, dacã depun la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti o cerere conform modelului prevãzut în anexa nr. 9."
20. La articolul 35 alineatul (1), literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) la cererea expresã a angajatorilor care doresc sã încadreze persoane aflate în cãutarea unui loc de muncã sau sã asigure formare profesionalã persoanelor angajate, aflate în una dintre situaţiile prevãzute la art. 66 alin. (2) din lege;
b) la cererea persoanelor care doresc sã presteze o activitate autorizatã conform legii sau a persoanelor angajate, cu acordul angajatorului, aflate în una dintre situaţiile prevãzute la art. 66 alin. (2) din lege;"
21. Alineatul (3) al articolului 36 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) La programele de formare profesionalã organizate pentru calificãri de nivelul I, prevãzute în Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, aprobat prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 35/3.112/2004, pot fi admise şi persoane care nu au absolvit învãţãmântul obligatoriu."
22. Alineatul (4) al articolului 36 se abrogã.
23. Dupã articolul 36 se introduc trei noi articole, articolele 36^1 -36^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 36^1. - (1) Persoanele înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã, care desfãşoarã activitãţi în mediul rural şi nu realizeazã venituri lunare sau realizeazã venituri lunare mai mici decât indemnizaţia de şomaj, beneficiazã în mod gratuit de servicii de formare profesionalã, dacã dovedesc cã acele venituri nu depãşesc cuantumul indemnizaţiei de şomaj, stabilit, potrivit legii, în luna pentru care se face dovada.
(2) Veniturile prevãzute la art. 66 alin. (1) din lege sunt venituri realizate în luna premergãtoare depunerii cererii de înscriere şi se certificã de cãtre organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Prin activitãţi în mediul rural, potrivit art. 66 alin. (1) din lege, se înţelege activitãţile care se desfãşoarã pe raza unei comune sau a unui sat, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
Art. 36^2. - (1) În vederea aplicãrii prevederilor art. 66 alin. (4) din lege, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti organizeazã programe de formare profesionalã, în colaborare cu unitãţile subordonate Direcţiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei.
(2) În vederea participãrii la programele de formare profesionalã prevãzute la alin. (1), unitãţile subordonate Direcţiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei vor asigura selecţia persoanelor aflate în detenţie.
(3) Selecţia prevãzutã la alin. (2) se va realiza atât pe baza criteriilor specifice de selecţie, cât şi din punct de vedere medical şi al nivelului de pregãtire, precum şi în funcţie de perioada rãmasã de executat pânã la eliberare, pentru a se asigura participarea acestora pe întreaga duratã a programului de formare profesionalã.
Art. 36^3. - (1) Prin sintagma nu se pot deplasa zilnic, potrivit art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege, se înţelege:
a) nu existã mijloace de transport în comun de la domiciliu la locul de desfãşurare a programului de formare profesionalã;
b) mijloacele de transport în comun existente nu pot asigura deplasarea persoanei cu cel mult douã ore înainte şi dupã orele de curs pe traseul de la domiciliu la locul de pregãtire.
(2) Pentru persoanele care nu se pot deplasa zilnic la unitatea de pregãtire, potrivit art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege, decontarea cheltuielilor de transport se face pentru cel mult patru deplasãri, pe traseul cel mai scurt de la domiciliu la locul de cazare, în cursul unei luni, în condiţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit, pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului."
24. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Persoanele aflate în cãutarea unui loc de muncã, prevãzute la art. 66 alin. (1) din lege, care urmeazã programele de formare profesionalã, au urmãtoarele obligaţii:
a) sã participe la toate activitãţile cuprinse în programul de formare profesionalã şi sã îndeplineascã toate cerinţele prevãzute de acesta;
b) sã restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionalã prevãzute la art. 66^1 alin. (2) şi (3) din lege, dacã nu se prezintã la primul examen de absolvire sau la reexaminare, cu excepţia cazului în care neprezentarea se datoreazã unor motive neimputabile persoanei;
c) sã restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionalã prevãzute la art. 66^1 alin. (2) şi (3) din lege, dacã, dupã absolvire, refuzã nejustificat încadrarea în muncã oferitã de agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti.
(2) Obligaţia prevãzutã la alin. (1) lit. a) şi b) revine şi persoanelor prevãzute la art. 66 alin. (2) din lege.
(3) Se considerã motive neimputabile persoanei, în sensul alin. (1) lit. b), urmãtoarele situaţii:
a) naşterea unui copil;
b) cãsãtorie;
c) îmbolnãvire;
d) decesul soţului, soţiei sau rudelor pânã la gradul al doilea inclusiv;
e) îndeplinirea obligaţiilor militare;
f) forţa majorã.
(4) Situaţiile prevãzute la alin. (3) se probeazã cu acte justificative, în termen de 30 de zile de la data primului examen de absolvire sau de la data reexaminãrii.
(5) Persoanele prevãzute la art. 66 alin. (1) şi (2) din lege, care urmeazã programe de formare profesionalã finanţate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, se pot retrage de la aceste programe, fãrã a suporta cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionalã, pentru a se încadra în muncã, pentru a începe o activitate economicã în condiţiile legii sau în cazul în care starea sãnãtãţii nu le permite continuarea programului, dacã dovedesc cã se aflã în una dintre aceste situaţii cu actul privind încadrarea în muncã, autorizaţia de funcţionare sau certificatul de înmatriculare, respectiv cu acte medicale.
(6) Dacã numãrul absenţelor nemotivate depãşeşte 10% din totalul orelor prevãzute în programa de pregãtire, cursantul va fi exmatriculat, fãrã a mai avea dreptul de a urma un curs gratuit, fiind obligat sã restituie cheltuielile efectuate pentru serviciile de formare profesionalã pânã la data exmatriculãrii sale, urmând, dupã caz, sã îi fie încetatã plata indemnizaţiei de şomaj conform art. 44 lit. e) din lege."
25. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) În cazul în care formarea profesionalã se realizeazã, potrivit art. 67 alin. (2) din lege, de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti, prin furnizori de formare profesionalã, autorizaţi în condiţiile legii, selectarea acestora se va face prin procedura de cerere de ofertã, în condiţiile legislaţiei privind achiziţiile publice.
(2) Selecţia furnizorilor prin procedura de cerere de ofertã se organizeazã, de regulã, o singurã datã pe an pentru fiecare program de formare profesionalã, în ocupaţiile, meseriile şi profesiile cuprinse în Planul naţional de formare profesionalã."
26. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Drepturile prevãzute la art. 72 din lege se acordã numai dacã persoanele îndreptãţile vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, unde se aflã în evidenţã, în termen de maximum 60 de zile de la data încetãrii dreptului la indemnizaţie de şomaj ca urmare a angajãrii, urmãtoarele documente:
a) cerere conform modelului prevãzut în anexa nr. 10;
b) înştiinţare emisã de angajator privind încadrarea în muncã;
c) actul în baza cãruia au fost încadrate în muncã, în copie;
d) document emis de angajator, din care sã rezulte cã în ultimii 2 ani acesta nu a mai fost în raporturi de muncã sau de serviciu cu persoana respectivã.
(2) Sumele neîncasate de beneficiar se prescriu la expirarea termenului general de prescripţie de 3 ani, prevãzut de lege."
27. Dupã articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 42^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 42^1. - Persoanele aflate în situaţia prevãzutã la art. 73 alin. (1) din lege vor depune o datã cu dovada încadrãrii în muncã, prevãzutã la art. 41 alin. (1), şi documentele prevãzute la art. 40 alin. (1) lit. b), c) şi d)."
28. Articolul 44 se abrogã.
29. La articolul 45 alineatul (1), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform modelului prevãzut în anexa nr. 13, care constituie titlu executoriu, potrivit legii."
30. Dupã alineatul (4) al articolului 45 se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Drepturile prevãzute la art. 74 din lege nu se cumuleazã cu cele prevãzute la art. 75 din lege.
(6) Drepturile prevãzute la art. 74 sau 75 din lege se solicitã în termen de maximum 12 luni de la data încadrãrii în muncã."
31. Articolul 47 se abrogã.
32. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Potrivit art. 78 din lege, în programele care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de muncã pentru dezvoltarea comunitãţilor locale pot fi cuprinse persoanele neocupate, înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti, indiferent dacã beneficiazã sau nu beneficiazã de indemnizaţie de şomaj."
33. Alineatul (1) al articolului 49 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - (1) Pentru acordarea subvenţiilor prevãzute la art. 78 din lege, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti vor încheia, la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice locale, convenţii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 14, cu angajatorii persoanelor încadrate în muncã din rândul şomerilor pentru executarea de activitãţi în scopul dezvoltãrii comunitãţilor locale cãrora li s-au atribuit contracte cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind achiziţiile publice."
34. Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) În vederea încheierii convenţiei prevãzute la art. 49 alin. (1), agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti va asigura, din rândul şomerilor, forţa de muncã solicitatã de angajatori.
(2) Angajatorii sunt obligaţi sã încheie cu persoanele încadrate în muncã din rândul şomerilor contracte individuale de muncã pe perioadã determinatã de cel mult 12 luni.
(3) Contractele individuale de muncã ale persoanelor încadrate în muncã din rândul şomerilor, precum şi contractul de achiziţie publicã, în copii, se anexeazã la convenţia prevãzutã la art. 49 alin. (1)."
35. Dupã articolul 50 se introduce un nou articol, articolul 50^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 50^1. - Cuantumurile lunare ale subvenţiilor prevãzute la art. 79 alin. (2) din lege se acordã angajatorilor pe o perioadã de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoanã încadratã cu contract individual de muncã din rândul şomerilor, proporţional cu timpul efectiv lucrat, dupã cum urmeazã:
a) de la data angajãrii persoanei, dacã convenţia se încheie în termen de 30 de zile de la aceastã datã;
b) de la data încheierii convenţiei, dacã aceasta se încheie în termen mai mare de 30 de zile de la data angajãrii persoanei."
36. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - Prin contribuţii de asigurãri sociale datorate de angajatori, potrivit art. 79 alin. (2) lit. b) din lege, se înţelege contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia de asigurãri pentru şomaj, contribuţia de asigurãri pentru accidente de muncã şi boli profesionale, precum şi contribuţia pentru asigurãri sociale de sãnãtate."
37. Dupã articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 51^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 51^1. - (1) Angajatorii care încadreazã în muncã, pe duratã nedeterminatã, absolvenţi de învãţãmânt superior care nu au promovat examenul de licenţã beneficiazã, în condiţiile legii, de subvenţia prevãzutã la art. 80 alin. (1) lit. b) din lege.
(2) Prevederile art. 80 din lege se aplicã în situaţia în care angajatorii încadreazã în muncã, pe duratã nedeterminatã, absolvenţi ai unor instituţii de învãţãmânt care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de muncã sau de serviciu."
38. Dupã articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 52^1. - Prevederile art. 80 alin. 3 din lege se aplicã în cazul unitãţilor din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe şi Serviciului de Protecţie şi Pazã, care au obligaţia de a încadra în muncã absolvenţi ai instituţiilor militare de învãţãmânt sau ai altor instituţii similare."
39. Articolul 55 se abrogã.
40. Alineatul (1) al articolului 57 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57. - (1) Prin formã de pregãtire profesionalã organizatã de cãtre angajator, potrivit art. 84 din lege, se înţelege una dintre formele de pregãtire profesionalã prevãzute la art. 63 din lege, care se desfãşoarã prin programe de formare profesionalã derulate de furnizorii de formare profesionalã, autorizaţi în condiţiile legislaţiei privind formarea profesionalã a adulţilor."
41. Articolul 58 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - În baza actului adiţional prevãzut la art. 57 alin. (2), angajatorii vor solicita agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti suportarea cheltuielilor aferente pregãtirii profesionale a absolvenţilor care au promovat examenul de absolvire şi vor depune în acest sens urmãtoarele documente:
a) tabel nominal cu absolvenţii care au promovat examenul de absolvire, conform modelului prevãzut în anexa nr. 18;
b) certificatul de calificare profesionalã sau certificatul de absolvire, în copie;
c) devizul cheltuielilor pe cursant."
42. La articolul 59 alineatul (1), partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - (1) Pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 85 din lege, angajatorii vor încheia cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti o convenţie conform modelului prevãzut în anexa nr. 19 şi totodatã vor depune o declaraţie pe propria rãspundere, din care sã rezulte cã în ultimii 2 ani nu au mai fost în raporturi de muncã sau de serviciu cu persoanele angajate, precum şi urmãtoarele documente:"
43. La articolul 59 alineatul (1), dupã litera C se introduce litera D cu urmãtorul cuprins:
"D. pentru şomerii care în termen de cel mult 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc, conform legii, condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã sau de acordare a pensiei pentru limitã de vârstã, dacã nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensia anticipatã parţialã:
a) actul de identitate, în copie;
b) actul în baza cãruia au fost încadraţi în muncã, în copie;
c) certificatul privind stagiul de cotizare în sistemul asigurãrilor sociale de stat realizat pânã la data angajãrii;
d) actul eliberat de angajator cu privire la încadrarea locului de muncã în condiţii deosebite sau speciale, dupã caz, în copie;
e) actul emis de angajator, din care sã reiasã datele la care persoana îndeplineşte condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã sau de acordare a pensiei pentru limitã de vârstã, precum şi modul cum au fost calculate aceste date."
44. Dupã alineatul (1) al articolului 59 se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Calculul datelor la care persoana îndeplineşte condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã sau de acordare a pensiei pentru limitã de vârstã revine angajatorului, care va avea în vedere condiţiile existente la data angajãrii şi îşi asumã rãspunderea pentru datele comunicate.
(1^2) Nu beneficiazã de facilitãţile prevãzute la art. 85 alin. (1) din lege angajatorii care încadreazã în muncã persoane cu handicap pe locuri de muncã devenite vacante ca urmare a încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu prin acordul pãrţilor, la iniţiativa angajatorului, pentru motive care nu ţin de persoana angajatului sau, dupã caz, prin eliberare din funcţie, în ultimele 12 luni anterioare încadrãrii în muncã a acestor persoane."
45. Alineatul (2) al articolului 59 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nu beneficiazã de facilitãţile prevãzute la art. 85 alin. (5) din lege angajatorii care încadreazã în muncã şomeri care, la data angajãrii, îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã."
46. Dupã alineatul (2) al articolului 59 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Angajatorii care încadreazã în muncã persoane care îndeplinesc atât condiţiile prevãzute la art. 80, cât şi condiţiile prevãzute la art. 85 din lege, pot beneficia, pentru persoanele respective, opţional, fie de subvenţia prevãzutã la art. 80, fie de subvenţia prevãzutã la art. 85 din lege."
47. Articolul 60 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 60. - (1) Sumele cuvenite conform art. 85 din lege se acordã lunar, de la data încheierii convenţiei, proporţional cu timpul efectiv lucrat în luna respectivã de persoanele încadrate în muncã în condiţiile prevãzute la art. 59 alin. (1).
(2) Pentru verificarea sumelor cuvenite conform art. 85 din lege, angajatorii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, o datã cu declaraţia lunarã privind obligaţiile de platã cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, şi un tabel nominal conform modelului prevãzut în anexa nr. 20, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicitã sumele.
(3) Prin costuri salariale ale angajatorului, în sensul art. 85 alin. (3) din lege, se înţelege costurile salariale care sunt în sarcina angajatorului, respectiv salariile brute înainte de aplicarea impozitului şi contribuţiile la asigurãrile sociale datorate de angajator."
48. La articolul 62 alineatul (1), partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - (1) Pentru a beneficia de reducerea sumei reprezentând contribuţia de 3% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile art. 93 din lege, angajatorii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de muncã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti o cerere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 21, însoţitã de urmãtoarele documente:"
49. La articolul 62 alineatul (3), literele c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) numãrul persoanelor încadrate în muncã din rândul şomerilor, cuprins în tabelul nominal prevãzut la alin. (1) lit. a), se împarte la numãrul mediu lunar de salariaţi la nivelul anului şi se înmulţeşte cu 100 pentru a se obţine numãrul de procente reprezentând ponderea personalului nou-angajat din rândul şomerilor:
Nsi


P = ──── x 100,
Nma
unde:
P = numãrul de procente reprezentând ponderea numãrului de şomeri încadraţi în timpul anului în numãrul mediu lunar de salariaţi din anul respectiv;
Nsi = numãrul de şomeri încadraţi pentru cel puţin 6 luni;
Nma = numãrul mediu lunar de salariaţi la nivelul anului;
d) numãrul de procente calculat potrivit prevederilor lit. c) se înmulţeşte cu 0,5% pentru a se determina coeficientul reducerii procentuale a contribuţiei datorate de angajator:
Cr = P x 0,5%,
unde:
Cr = coeficientul de reducere procentualã a contribuţiei datorate de angajator."
50. Dupã articolul 62 se introduce un nou articol, articolul 62^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 62^1. - Prin sancţiuni prevãzute de lege, în sensul art. 116^1 din lege, se înţelege amenzile contravenţionale, penalitãţile şi dobânzile corespunzãtoare, calculate conform legislaţiei în vigoare."
51. Anexele nr. 1, 3, 8-17 şi 19-21 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-15 la prezenta hotãrâre.
52. Dupã anexa nr. 21 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 22, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 16 la prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
────────────────
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


Bucureşti, 10 iunie 2004.
Nr. 934.


ANEXA 1
────────
(înlocuieşte Anexa 1
─────────────────────
la norme)
──────────

Angajator ............
Adresa .......................
codul fiscal .................
Telefon/fax/e-mail ...........
Nr. ..........................


SITUAŢIE
privind locurile de muncã vacante





┌─┬─────────┬─────────┬────────┬────────────────────────┬──────────┬───────────┐
│N│ Ocupatia│Nr. locu-│Locali- │Conditii minine de munca│ Durata │Valabilita-│
│r├─────┬───┤rilor de │tatea si├───────┬──────┬─────────┤incadrarii│tea ofertei│
│ │Denu-│Cod│munca │judetul │Vechime│Studii│ Alte │in munca │ │
│c│mirea│COR│vacante │in care │ │ │conditii*│ │ │
│r│ │(6 │ │se afla │ │ │ │ │ │
│t│ │ca-│ │locul │ │ │ │ │ │
│ │ │rac│ │vacant │ │ │ │ │ │
│ │ │te-│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │re │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼───┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼──────────┼───────────┤
├─┼─────┼───┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼──────────┼───────────┤
├─┼─────┼───┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼──────────┼───────────┤
├─┼─────┼───┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼──────────┼───────────┤
├─┼─────┼───┼─────────┼────────┼───────┼──────┼─────────┼──────────┼───────────┤
└─┴─────┴───┴─────────┴────────┴───────┴──────┴─────────┴──────────┴───────────┘


_____________
*Observaţii:

Director general
sau alta persoana autorizata,
.............................



ANEXA 2


────────
(înlocuieşte Anexa 3
──────────────────────
la norme)
──────────

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului
................ /municipiului Bucureşti

CONTRACT DE ASIGURARE PENTRU ŞOMAJ
Nr. .........../...............

Încheiat între:
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ........../municipiului Bucureşti, denumitã în continuare agenţie, reprezentatã prin .......... având funcţia de ........ în calitate de asigurãtor, cu sediul în localitatea .......... str. ....... nr. ....... judeţul/sectorul .......... şi
Domnul/Doamna ............. în calitate de asigurat, posesor al codului numeric personal .............. actul de identitate ....... seria .... nr. ........ cu domiciliul sau reşedinţa în localitatea ............. str. ........... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ........ Oficiul poştal .......... telefon .......... .

1. Obiectul contractului este asigurarea în sistemul asigurãrilor pentru şomaj, reglementatã prin <>Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

2. Prezentul contract produce efecte începând cu data de ............... .

3. Condiţii de asigurare:
3.1. Venitul lunar asigurat este de ..................... lei (în cifre).
3.2. Cota de contribuţie este de ........... % .
3.3. Cuantumul contribuţiei lunare la bugetul asigurãrilor pentru şomaj este de ............. lei.
3.4. Contul în care se plãteşte contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, deschis la Trezoreria ........... pe seama agenţiei, este ................
3.5. Plata se poate face în numerar la casieriile agenţiei sau prin orice alte mijloace de platã prevãzute de lege.
3.6. Plata contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj se face lunar pânã la data de*)..... .............
3.7. Neplata contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj la termenul prevãzut la pct. 3.6 genereazã plata de dobânzi, datorate pentru fiecare zi calendaristicã, stabilite potrivit legii.

4. Obligaţiile agenţiei
4.1. certificarea stagiului de cotizare;
4.2. plata indemnizaţiilor din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform legii;
4.3. asigurarea accesului la mãsurile de prevenire a şomajului şi de stimulare a ocupãrii forţei de muncã, prevãzute de lege;
4.4. plata contribuţiilor de asigurãri sociale de stat şi de asigurãri sociale de sãnãtate în condiţiile legii, în perioada în care asiguratul beneficiazã de indemnizaţie pentru şomaj.

5. Obligaţiile asiguratului:
5.1. achitarea contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj în cuantumul şi la termenul stabilit la pct. 3;
5.2. înştiinţarea agenţiei despre modificãrile survenite în situaţia sa;
5.3. sã se prezinte la sediul agenţiei atunci când este solicitat, respectând termenul prevãzut în invitaţie.

6. Durata contractului:
Prezentul contract se încheie pe perioadã nedeterminatã.

7. Încetarea contractului:
7.1. Contractul de asigurare pentru şomaj înceteazã la data la care asiguratul îndeplineşte condiţiile pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj şi solicitã acordarea acestui drept.
7.2. Contractul de asigurare pentru şomaj înceteazã din iniţiativa asiguratului, dacã acesta înştiinţeazã agenţia înainte cu cel puţin 30 de zile de la expirarea termenului limitã de platã a contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
7.3. Contractul de asigurare pentru şomaj înceteazã din iniţiativa agenţiei, dacã asiguratul nu achitã contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj pe o perioadã de 3 luni consecutive. Agenţia notificã asiguratului încetarea contractului de asigurare pentru şomaj, precizând stagiul de cotizare realizat.
7.4. Stagiul de cotizare realizat în cadrul prezentului contract este luat în considerare în cazul încheierii unui nou contract de asigurare.
_________
*) Termenul de platã prevãzut la pct. 3.6 poate fi în cadrul lunii pentru care se datoreazã contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj sau cel mai târziu pânã la data de 15 a lunii urmãtoare acesteia.

8. Alte clauze:
8.1. Perioada pentru care nu s-a plãtit contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj nu constituie stagiu de cotizare.
8.2. Stagiul de cotizare se constituie din însumarea lunilor pentru care s-a achitat contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
8.3. Venitul lunar asigurat prevãzut la pct. 3.1 se actualizeazã dacã ulterior încheierii contractului se modificã salariul de bazã minim brut pe ţarã, conform <>art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 .
8.4. În caz de forţã majorã pãrţile contractante sunt exonerate de rãspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare ori cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forţã majorã se dovedeşte de partea care o invocã.
8.5. Modificarea oricãror prevederi ale prezentului contract se poate face numai cu acordul scris al ambelor pãrţi, prin act adiţional. Când una dintre pãrţi nu este de acord cu modificarea solicitatã de cealaltã parte, contractul se considerã încetat.

9. Litigiile în legãturã cu executarea prezentului contract, nesoluţionate între pãrţi pe cale amiabilã, sunt de competenţa instanţelor judecãtoreşti.

Asigurãtor, Asigurat,
............. ..........

ANEXA 3
────────
(înlocuieşte Anexa 8
──────────────────────
la norme)
──────────

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã
a judeţului ............/municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ............ nãscut/nãscutã la data de .............. domiciliat/domiciliata/ reşedinţa în localitatea ........ str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ...., ap. ..., judeţul/sectorul ............. posesor/posesoare al/a actului de identitate ..... seria ..... nr. ....... codul numeric personal ....... solicit înscrierea în evidenţã în vederea medierii pentru ocuparea unui loc de muncã în meseria/profesia ................ .
Menţionez cã am/nu am beneficiat anterior de indemnizaţie de şomaj şi am fost/nu am fost în evidenţa Agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ........../municipiului Bucureşti.

Data Semnãtura
......... ............

ANEXA 4
────────
(înlocuieşte Anexa 9
─────────────────────
la norme)
──────────

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã
a judeţului ............./municipiului Bucureşti


Subsemnatul/Subsemnata ....... nãscut/nãscutã la data de ...... cu domiciliul /reşedinţa în localitatea ........ str. ...... nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ............. posesor/posesoare al/a actului de identitate ...... seria ..... nr. ...., codul numeric personal ....... aflându-mã în una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare*):

● ocup un loc de muncã la unitatea ........ şi doresc schimbarea acestuia;
● am obţinut statutul de refugiat;
● beneficiez de altã formã de protecţie internaţionalã .........;
● sunt cetãţean strãin sau apatrid care am fost încadrat în muncã / am realizat venituri în România;
● nu am putut ocupa loc de muncã dupã:
● repatriere;
● eliberarea din detenţie,
solicit înscrierea în evidenţã în vederea medierii pentru ocuparea unui loc de muncã în meseria/profesia .............. .
Menţionez cã am/nu am beneficiat anterior de indemnizaţie de şomaj şi am fost/nu am fost în evidenţa Agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ......../municipiului Bucureşti.

_____________
*) se va marca cu "X" situaţia în care se încadreazã persoana


Data Semnãtura
........ .............



ANEXA 5
────────
(înlocuieşte Anexa 10
──────────────────────
la norme)
──────────

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã
a judeţului ........./municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ........ codul numeric personal ........ beneficiar/beneficiarã al/a indemnizaţiei de şomaj, la data încadrãrii în muncã, având carnetul de evidenţã nr. ...... solicit acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere ca începând cu data de ...... sunt angajat/angajatã în baza actului*) nr. .../.... la unitatea ....... din localitatea ................ în
meseria/profesia

Data Semnãtura
...... ...........

____________
*) se va scrie numãrul contractului individual de muncã sau al deciziei de numire


ANEXA 6
────────
(înlocuieşte Anexa 11
──────────────────────────
la norme)
──────────

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã
a judeţului.......... /municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ......... codul numeric personal ......... beneficiar/beneficiarã al/a indemnizaţiei de şomaj, la data încadrãrii în muncã, având carnetul de evidenţã nr. ........ solicit acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioareavând în vedere cã începând cu data de ........ sunt încadrat/încadratã în muncã, pe duratã ........... conform actului*) nr. ..../......, anexat în copie la prezenta, la unitatea ........ din localitatea ............. situatã la o distanţã mai mare de 50 km de localitatea ........... unde am domiciliul stabil.

______________
*) se va scrie numãrul contractului individual de muncã sau al deciziei de numire


Data Semnãtura
......... ...........

ANEXA 7
───────
(înlocuieşte Anexa 12
────────────────────
la norme)
─────────

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã
a judeţului ......../municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ........ codul numeric personal ...... beneficiar/beneficiarã al/a indemnizaţiei de şomaj, la data încadrãrii în muncã, având carnetul de evidenţã nr. ....... solicit acordarea dreptului prevãzut la <>art. 75 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere cã începãând cu data de .......... sunt încadrat/încadratã în muncã pe duratã de ........ conform actului*) nr. ..../..., anexat în copie la prezenta, la unitatea ........ din localitatea ........ şi ca urmare a acestui fapt mi-am schimbat domiciliul din localitatea ....... în localitatea .......... .


______________
*) se va scrie numãrul contractului individual de muncã sau al deciziei de numire


Data Semnãtura
....... ...........

ANEXA 8
────────
(înlocuieşte Anexa 13
───────────────────────
la norme)
──────────

Nr. ..................

ANGAJAMENT
Subsemnatul/subsemnata ..... posesor/posesoare al/a actului de identitate .... seria ...... nr. ..., codul numeric personal ....... cu domiciliul în ........ str. ..... nr. ......... bl. ....... sc. ..... ap. ..... judeţul/sector ......... având carnetul de evidenţã nr. ........ în calitate de beneficiar/beneficiarã al/a drepturilor prevãzute la art. 74 sau <>art. 75 din Legea nr. 76/2002 , cu modificãrile ulterioare, mã oblig sã restitui imediat şi în mod integral sumele acordate, în situaţia în care raporturile de muncã / de serviciu înceteazã, într-o perioadã mai micã de 12 luni de la data încadrãrii în muncã, din urmãtoarele motive:
a) în temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. g) şi lit. i), art. 61 lit. a) şi <>art. 79 din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificãrile ulterioare;
b) în temeiul <>art. 61 lit. b) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, dacã a fost condamnat prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã.
c) în temeiul art. 84 alin. (1) lit. b) şi e), alin. (2) lit. f) şi g) şi alin. (5) din <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã;

Întocmit în*)........ la data de ........ în douã exemplare dintre care am primit un exemplar.

Semnãtura**).................................
Completat şi semnat în faţa noastrã.
Semnãtura***)................. ..............

Conform <>art. 76 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 , prezentul angajament constituie titlu executoriu

__________
*) Localitatea, judeţul.
**) Semnãtura persoanei care îşi ia angajamentul.
***) Semnãtura conducãtorului agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã.


ANEXA 9
────────
(înlocuieşte Anexa 14
──────────────────────
la norme)
──────────

CONVENŢIE
Nr. ........../...........

Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ......./municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ......... având funcţia de ....... denumitã în continuare agenţie, şi autoritatea administraţiei publice locale/firma privata/organizaţia neguvernamentala ........ reprezentata prin .......... având funcţia de ......... denumitã în continuare angajator, având în vedere contractul de achiziţie pubicã nr......../................, anexat în copie la prezenta convenţie, convin urmãtoarele:

1. Angajatorul încadreazã în muncã pe perioadã determinatã de cel mult 12 luni un numãr de ........ şomeri.
Tabelul nominal cu persoanele încadrate în muncã din rândul şomerilor este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta convenţie.

2. Agenţia se obligã sã subvenţioneze, conform legii, pe o perioada de*) .............. cheltuielile efectuate de angajator pentru fiecare şomer încadrat în muncã, dupã cum urmeazã:
a) în perioada 1 aprilie - 31 octombrie, 70% din salariul de baza minim brut pe ţarã în vigoare în luna pentru care se face plata;
b) în perioada 1 noiembrie - 31 martie, un salariu de bazã minim brut pe ţarã în vigoare în luna pentru care se face plata, la care se adaugã contribuţiile de asigurãri sociale datorate de angajator, aferente salariului subvenţionat.

Subvenţia se acordã proporţional cu timpul efectiv lucrat de persoanele încadrate în muncã în baza acestei convenţii.
Agenţia îşi exercitã dreptul de control asupra respectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor prevãzute de prezenta convenţie.

___________
*) Perioada poate fi de cel mult 12 luni




Agenţia Angajator
Director executiv, Director general sau altã
.................. persoanã autorizatã,
.................

ANEXĂ
──────
la convenţie
──────────────

Judeţul ...................
Angajator .................
Sediul/adresa .............
Contul/Banca ..............
codul fiscal ..............
Telefon ...................

TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în muncã, conform prevederilor
<>art. 78 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor
pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Convenţia nr. ......./........





┌────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┬────────────┬───────────┐
│Nr. │Numele si│Codul │Categoria│Ocupaţia│ Numãrul │Durata │ Semnãtura │
│crt.│Prenumele│numeric │ de │Cod COR │ şi data │contractului│angajatului│
│ │ │personal│servicii │ │încheierii│individual │ │
│ │ │ │ │ │contrac- │de muncã │ │
│ │ │ │ │ │tului │ │ │
│ │ │ │ │ │individual│ │ │
│ │ │ │ │ │de muncã │ │ │
├────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
├────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
└────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴──────────┴────────────┴───────────┘



NOTĂ: Coloana 3 se va completa cu serviciile derulate în scopul dezvoltãrii comunitãţii locale



Angajator
Director general sau altã persoanã autorizatã,
...........................


ANEXA 10


──────────
(înlocuieşte Anexa 15
──────────────────────
la norme)
──────────

CONVENŢIE
Nr. ........./...........

Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ........../municipiului Bucureşti, reprezentata prin .......... având funcţia de ............ denumitã în continuare agenţie, şi persoana juridicã (fizicã) ...... reprezentatã prin ...... având funcţia de ....... denumitã în continuare angajator, convin urmãtoarele:

1. Angajatorul încadreazã în muncã pe perioada nedeterminatã un numãr de ..... absolvenţi ai unor instituţii de învãţãmânt, care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de muncã sau de serviciu.
Tabelul nominal cu absolvenţii încadraţi în muncã este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta convenţie.

2. Angajatorul se obligã sã menţinã raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 pe o perioadã de cel puţin 3 ani de la data încadrãrii în muncã.

3. Agenţia se obligã sã efectueze plãţile în conformitate cu prevederile <>art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

4. Angajatorul care înceteazã raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 anterior termenului de 3 ani din motivele prevãzute la <>art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 se obligã sã restituie în totalitate, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, sumele încasate pentru fiecare persoanã, plus dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României în vigoare la data încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu.

5. Agenţia îşi exercitã dreptul de control asupra respectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor prevãzute de prezenta convenţie.

6. În situaţia constatãrii nerespectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor sale, prezenta convenţie se reziliazã, debitele urmând a fi recuperate conform legii.

Agenţia Angajator
Director executiv, Director general sau
altã persoanã autorizatã,
................. ....................


ANEXĂ
────────
la convenţie
──────────────
Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt încadraţi în muncã,
conform prevederilor <>art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii
forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Convenţia nr. ......./........





┌────┬─────────┬───────┬──────────┬─────────────────┬─────────┬────────┬───────┐
│Nr. │Numele şi│Codul │Categoria │Anul absolvirii/ │Data │Ocupaţia│Semna- │
│crt.│prenumele│numeric│de │Numãrul diplomei/│angajãrii│Cod COR │tura │
│ │ │perso- │absolvenţi│Adeverinţei │ │ │angaja-│
│ │ │nal │*) │ │ │ │tului │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────┤
├────┼─────────┼───────┼──────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────┤
└────┴─────────┴───────┴──────────┴─────────────────┴─────────┴────────┴───────┘


_____________
*) coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:

cod A - absolvenţi ai ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii;
cod B - absolvenţi de învãţãmânt secundar superior sau învãţãmânt postliceal;
cod C - absolvenţi de învãţãmânt superior.

În situaţia în care absolvenţii provin din rândul persoanelor cu handicap codurile corespunzãtoare studiilor absolvite vor fi însoţite de litera "H".

Angajator
Director general sau altã persoanã autorizatã,

................................

ANEXA 11


──────────
(înlocuieşte Anexa 16
──────────────────────
la norme)
──────────

Judeţul ....................
Angajator ..................
Sediul/adresa ..............
Contul/Banca ...............
codul fiscal ...............
Telefon ....................

TABEL NOMINAL
cu absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt încadraţi în muncã,
conform prevederilor <>art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea
ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile
ulterioare, pentru stabilirea sumei lunare subvenţionate
din bugetul asigurãrilor pentru şomaj

Convenţia nr. ......./..........
Luna ........ anul...........





┌────┬─────────┬───────┬──────────┬───────────────┬────────────────────┬──────┐
│Nr. │Numele şi│Codul │Categoria │Numãrul orelor │Suma cuvenitã pentru│Obs**)│
│crt.│prenumele│numeric│ de │efectiv lucrate│ timpul efectiv │ │
│ │ │perso- │ absol- │ │ lucrat │ │
│ │ │nal │ venţi*) │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼─────────┼───────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┼──────┤
├────┼─────────┼───────┼──────────┼───────────────┼────────────────────┼──────┤
└────┴─────────┴───────┴──────────┴───────────────┴────────────────────┴──────┘


____________
*) coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:

cod A - absolvenţi ai ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii;
cod B - absolvenţi de învãţãmânt secundar superior sau învãţãmânt postliceal;
cod C - absolvenţi de învãţãmânt superior.

În situaţia în care absolvenţii provin din rândul persoanelor cu handicap codurile corespunzãtoare studiilor absolvite vor fi însoţite de litera "H".
__________
**) Se vor menţiona, dupã caz, motivele încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu.

Angajator
Director general sau altã persoanã autorizatã,
...................................

ANEXA 12


──────────
(înlocuieşte Anexa 17
──────────────────────
la norme)
──────────

ACT ADIŢIONAL
la Convenţia nr. ......./.......
Încheiat la data de .................
între Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ......./municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ........... având funcţia de ....... şi angajatorul .......... reprezentat prin .......... având funcţia de ........... prin care se stabilesc urmãtoarele:
1. Angajatorul a contractat cu furnizorul de servicii de formare profesionalã*) ..........., autorizat în condiţiile legislaţiei privind formarea profesionalã a adulţilor, un program de formare profesionalã sub formã de curs de **) ......... pentru ocupaţia de ....... pentru un numãr de ......... absolvenţi, încadraţi în muncã în condiţiile <>art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

2. Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ........./municipiului Bucureşti se obligã sã suporte, în condiţiile legii, cheltuielile aferente pregãtirii profesionale a absolvenţilor care au promovat examenul de absolvire.

3. Pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu pregãtirea profesionalã a absolvenţilor angajatorul va prezenta documentaţia prevãzuta la <>art. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 .

Agenţia Angajator
Director executiv, Director general sau altã
persoanã autorizatã,
.............. ....................
_____________
*) Se va menţiona denumirea furnizorului de servicii de pregãtire profesionalã cu care angajatorul a încheiat contract.
**) se va înscrie: iniţiere, calificare, recalificare, perfecţionare sau specializare.


ANEXA 13
────────
(înlocuieşte Anexa 19
─────────────────────
la norme)
─────────

CONVENŢIE
Nr. ......../.........

Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã a judeţului ........./municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ................. având funcţia de ........... denumitã în continuare agenţie, şi persoana juridicã (fizicã) ......... reprezentatã prin ........... având funcţia de .............. denumitã în continuare angajator, având un numãr de*)......... angajaţi, convin urmãtoarele:

_________
*)Se va completa în cazul în care angajatorul încadreazã în muncã persoane cu handicap.


1. Angajatorul încadreazã în muncã:
A. pe perioadã nedeterminatã un numãr de:
a) ............. şomeri în vârstã de peste 45 de ani;
b) ............. şomeri întreţinãtori unici de familii;
c) ............. persoane cu handicap.
B. un numãr de:
a) ............şomeri care în termen de 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã;
b) ............şomeri care în termen de 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei pentru limitã de vârstã şi nu îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã;
Tabelul nominal cu persoanele încadrate în muncã este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta convenţie.

2. Angajatorul se obligã:
a) sã menţinã raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 litera A. pe o perioadã de cel puţin 2 ani de la data încadrãrii în muncã.
b)sã respecte dispoziţiile <>art. 85 din Legea nr. 76/2002 .
c) sã restituie în totalitate, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã, sumele încasate pentru fiecare persoanã, plus dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României în vigoare la data încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu, în cazul în care înceteazã raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 litera A, anterior termenului de 2 ani, din motivele prevãzute la <>art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 .
3. Agenţia se obligã sã efectueze plãţile în conformitate cu prevederile <>art. 85 din Legea nr. 76/2002 .
4. Agenţia îşi exercitã dreptul de control asupra respectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor prevãzute de prezenta convenţie.

Agenţia Angajator
Director executiv, Director general sau altã
persoanã autorizatã,
.................. ........................


ANEXĂ
──────
la convenţie
─────────────

Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în muncã, conform prevederilor
<>art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor
pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Convenţia nr. ........./.............





┌────┬─────────┬────────┬────────────┬─────────┬────────────┬────────┬─────────┐
│Nr. │Numele şi│Codul │Categoria de│ Data │ Data │Ocupaţia│Semnãtura│
│crt.│Prenumele│numeric │persoane*) │angajãrii│îndeplinirii│Cod COR │angaja- │
│ │ │personal│ │ │condiţiilor │ │tului │
│ │ │ │ │ │de pensio- │ │ │
│ │ │ │ │ │nare **) │ │ │
├────┼─────────┼────────┼────────────┼─────────┼────────────┼────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼─────────┼────────┼────────────┼─────────┼────────────┼────────┼─────────┤
├────┼─────────┼────────┼────────────┼─────────┼────────────┼────────┼─────────┤
└────┴─────────┴────────┴────────────┴─────────┴────────────┴────────┴─────────┘


___________
*) Coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
cod A - şomeri în vârstã de peste 45 de ani;
cod B - şomeri unici întreţinãtori de familii;
cod C - persoane cu handicap;
cod D - şomeri care în termen de 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei anticipate parţiale;
cod E - şomeri care în termen de 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei pentru limitã de vârstã şi nu îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã;
**) se va completa numai pentru categoriile de persoane prevãzute la cod: D şi E .

Angajator
Director general sau altã persoanã autorizatã,
............................................

ANEXA 14


─────────
(înlocuieşte Anexa 20
──────────────────────────
la norme)
──────────

Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon/fax .................

TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în muncã, conform prevederilor
<>art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor
pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
pentru stabilirea sumelor subvenţionate din bugetul
asigurãrilor pentru şomaj

Convenţia nr. ....../.......
Luna .......... anul..........





┌────┬──────────┬─────────┬──────────┬────────┬──────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Numele si│ Codul │Categoria │Numarul │ Suma cuvenita │ │
│crt.│prenumele │ numeric │ de │orelor │ pentru │Observatii**)│
│ │ │personal │persoane*)│efectiv │ timpul efectiv │ │
│ │ │ │ │lucrate │ lucrat │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴──────────┴────────┴──────────────────┴─────────────┘


___________
*) Coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
cod A - şomeri în vârstã de peste 45 de ani;
cod B - şomeri întreţinãtori unici de familii;
cod C - persoane cu handicap.
cod D - şomeri care în termen de 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã;
cod E - şomeri care în termen de 3 ani de la data angajãrii îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei pentru limitã de vârstã şi nu îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensie anticipatã parţialã;
**) Se vor menţiona, dupã caz, motivele încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu.

Angajator
Director general sau altã persoanã autorizatã,
.............................

ANEXA 15


──────────
(înlocuieşte Anexa 21
─────────────────────
la norme)
─────────

Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon/fax .................

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de muncã
a judeţului ......../municipiului Bucureşti

.................../(angajatorul), reprezentat prin ................. având funcţia de .............. vã solicit sã aprobaţi diminuarea sumei reprezentând contribuţia lunarã de 3% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj cu ................. calculate conform <>art. 62 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Anexãm tabelul nominal cu şomerii încadraţi în muncã în anul ........ şi contractele individuale de muncã, în copie, ale persoanelor cuprinse în tabelul nominal.

Data Angajator
............ Director general sau altã
persoanã autorizatã,
.......................

ANEXĂ
──────
la Anexa 21
───────────────
la norme
─────────

Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon/fax .................

TABEL NOMINAL
cu şomerii încadraţi în muncã, conform prevederilor
<>art. 93 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii
forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare





┌────┬────────────┬─────────┬─────────────────┬─────────┬────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele si │ Codul │Numarul si data │ Durata │Ocupatia│ Semnatura │
│crt.│ prenumele │ numeric │incheierii con- │contrac- │Cod COR │angajatului│
│ │ │personal │ tractului │tului in-│ │ │
│ │ │ │ individual │dividual │ │ │
│ │ │ │ de munca │de munca │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴─────────────────┴─────────┴────────┴───────────┘




Data Angajator
............ Director general sau
altã persoanã autorizatã,
.........................

ANEXA 16


──────────
(Anexa 22 la norme)

______________________ ______________________

Nr. Nr.


CONTRACT
1. Pãrţile contractante:
1.1. Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncã a Judeţului/Municipiului ......... cu sediul în ........... str. ...... nr. ....... judeţul/sectorul .... tel. ...... fax ....... e-mail ..... cod fiscal ..... cont nr. ............ deschis la trezoreria ............. reprezentatã prin .......... având funcţia de director executiv şi prin ......... având funcţia de director executiv adjunct, denumitã în continuare agenţie.
1.2. ....... cu sediul în ............ nr. ..... bloc ..... scarã ......... etaj ..... ap. ..... judeţul/sectorul ....... tel. ........ fax ..... e-mail ..... cod fiscal/cod unic de înregistrare, cont nr. .......... deschis la ............. reprezentat prin ......... având funcţia de ............... denumitã în continuare angajator.

2. Obiectul contractului:
Subvenţionarea parţialã de cãtre agenţie a cheltuielilor efectuate cu serviciile de formare profesionalã organizate de angajator pentru un numãr de .......... persoane, în anul ......... reprezentând ........%* din numãrul total de persoane angajate.

3. Valoarea contractului:
Valoarea estimatã a contractului este de cel mult..................... lei.
______________
* nu poate fi mai mare de 20% din numãrul total de salariaţi, încadraţi cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã, existenţi la data întocmirii programului anual de formare profesionalã.

4. Obligaţiile pãrţilor:

A. Agenţia:
A.1. Plãteşte angajatorului 50% din cheltuielile efectuate cu serviciile de formare profesionalã organizate de acesta pentru un numãr de ........... persoane, în anul ............ Lista cuprinzând numele persoanelor care urmeazã sã participe la programul de formare profesionalã pentru care se acordã subvenţia care face obiectul prezentului contract este prevãzutã în anexa la contract şi face parte din acesta.
A.2. Controleazã modul de respectare a obligaţiilor asumate de angajator prin prezentul contract.

B. Angajatorul:
B.1. Menţine raporturile de muncã sau de serviciu ale persoanelor din lista prevãzutã la pct. 4.A.1.
B.2. Pune la dispoziţia agenţiei toate informaţiile solicitate în legãturã cu modul de desfãşurare a programului.
B.3. Pune la dispoziţia agenţiei informaţiile şi documentele necesare efectuãrii actului de control.

5. Modalitãţi de platã:
5.1. Agenţia deconteazã angajatorului cheltuielile efectuate de acesta, prin decontãri, pe bazã de acte justificative.
5.2. Decontãrile se fac în termen de 5 zile de la data solicitãrii acestora de cãtre angajator, pe baza actelor justificative.

6. Modificarea şi încetarea contractului
6.1. Modificarea contractului poate fi fãcutã numai prin acordul de voinţã al pãrţilor, prin act adiţional la prezentul contract.
6.2. Încetarea contractului intervine prin acordul pãrţilor sau prin reziliere.

7. Penalitãţi şi daune interese:
7.1. Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale persoanelor din lista prevãzutã la pct. 4.A.1, pentru unul din motivele prevãzute la <>art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atrage, în sarcina angajatorului, obligaţia restituirii sumelor primite plus dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data încetãrii raporturilor de muncã sau de serviciu ale persoanelor respective.
7.2. Dobânda se calculeazã de la data acordãrii de cãtre agenţie a sumelor prevãzute la pct. 4.A.1.
7.3. Nerespectarea termenului de platã prevãzut la pct. 5.2. atrage, în sarcina agenţiei, plata unei penalitãţi egale cu ....% din valoarea solicitãrii de decontare înmulţitã cu numãrul de zile de întârziere.

8. Forţa majorã:
8.1. Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã.
8.2. Forţa majorã exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada în care aceasta acţioneazã.
8.3. Partea contractantã care, din cauzã de forţã majorã, nu îşi poate îndeplini, respecta şi exercita obligaţiile contractuale va înştiinţa, în scris, cealaltã parte contractantã, în cel mult 5 zile de la data apariţiei acestei situaţii.
8.4. Omisiunea de a anunţa, în scris, apariţia forţei majore atrage rãspunderea civilã contractualã a pãrţii aflate în aceastã situaţie.
8.5. Contractul se considerã suspendat pe durata cauzelor care au determinat forţa majorã.

9. Soluţionarea litigiilor:
9.1. Pãrţile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabilã neînţelegerile care se pot ivi între ele în legãturã cu derularea contractului.
9.2. Dacã pãrţile contractante nu reuşesc sã rezolve neînţelegerile pe cale amiabilã, se pot adresa instanţei de judecatã.

10. Alte clauze:
10.1. Orice comunicare între pãrţile contractante, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisã în scris.
10.2. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.

Agenţie, Angajator,
.......... ...........


______________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016