Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 927 din 14 august 2003  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 927 din 14 august 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 22 august 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 11 din Legea nr. 90/2003 privind vânzarea spaţiilor aflate în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 90/2003 privind vânzarea spaţiilor aflate în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Alexandru Farcas,
secretar de stat

Ministru delegat pentru administraţia publica,
Gabriel Oprea

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 14 august 2003.
Nr. 927.

ANEXA


NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Legii nr. 90/2003 privind vânzarea spaţiilor aflate în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice

ART. 1
(1) În vederea cumpãrãrii de cãtre partidele politice a spaţiilor aflate în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor acestora, se vor depune cereri la titularul dreptului de administrare sau de folosinta asupra spaţiului respectiv.
(2) Cererea pentru cumpãrarea sediului central al partidului politic va fi semnatã de conducerea acestuia.
(3) În cazul sediilor organizaţiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cererea va fi semnatã de conducerea organizaţiei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(4) Cererile pentru cumpãrarea sediilor organizaţiilor comunale, orãşeneşti, municipale şi de sector al municipiului Bucureşti vor fi semnate de conducerile acestora, cu acordul conducerii organizaţiei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 2
Cererile de cumpãrare a sediilor partidelor politice se adreseazã:
a) preşedintelui consiliului judeţean sau primarului, pentru spaţiile proprietate privatã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale, aflate în administrarea consiliului judeţean ori a consiliului local respectiv;
b) în cazul municipiului Bucureşti, cererile se adreseazã, dupã caz, primarului general sau primarilor sectoarelor, dacã spaţiile solicitate se afla, potrivit legii, în administrarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti ori a consiliilor locale ale sectoarelor;
c) managerului regiei autonome sau al societãţii comerciale ori conducatorului instituţiei publice, dacã spaţiul solicitat se afla în proprietatea privatã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale şi a fost transmis în administrarea ori în folosinta regiei autonome, societãţii comerciale sau instituţiei publice.
ART. 3
(1) Pot fi cumpãrate numai spaţiile care se afla în proprietatea privatã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale şi care figureazã ca atare în inventarele şi în evidentele legal întocmite.
(2) Spaţiile pentru care exista solicitãri de restituire, legal formulate şi înregistrate, pot fi cumpãrate numai dupã clarificarea regimului lor juridic.
ART. 4
Cererea va cuprinde, în mod obligatoriu, elementele necesare identificarii spaţiului, şi anume:
a) adresa la care este situat spaţiul;
b) data de la care este deţinut spaţiul de cãtre partidul politic;
c) descrierea spaţiului: numãr de etaje, numãr de încãperi, suprafata construitã, suprafata construitã desfasurata;
d) suprafata terenului, cu precizarea suprafeţei ocupate cu construcţii şi a suprafeţei libere de construcţii, şi destinaţia acesteia;
e) copie de pe contractul de închiriere.
ART. 5
(1) Dacã spaţiul este închiriat mai multor partide politice sau organizaţii teritoriale ale acestora şi este folosit ca sediu comun, acesta se poate vinde, la cererea comuna a conducerilor partidelor politice respective sau a organizaţiilor acestora, în coproprietate.
(2) Dacã spaţiul este comod partajabil în natura, se poate vinde fiecãrui partid politic sau fiecãrei organizaţii a acestuia suprafata folositã efectiv, prevãzutã în contractul de închiriere. În astfel de situaţii, pãrţile de folosinta comuna vor fi expres menţionate atât în cerere, cat şi în contractul de vânzare-cumpãrare. În contractul de vânzare-cumpãrare se va stabili cota-parte care se vinde fiecãrui cumpãrãtor din pãrţile şi instalaţiile de folosinta comuna.
(3) În situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), atât cererea, cat şi contractul de vânzare-cumpãrare vor fi însoţite de planul construcţiei pe care vor fi marcate în mod distinct suprafeţele ce vor fi dobândite în proprietate exclusiva de cãtre fiecare cumpãrãtor, precum şi cele care vor fi deţinute şi folosite în coproprietate.
ART. 6
(1) Partidele politice pot cumpara, în fiecare unitate administrativ-teritorialã, la valoarea de inventar actualizatã la data vânzãrii, un singur spaţiu destinat sediului acestora.
(2) În municipiul Bucureşti, fiecare partid politic poate cumpara, la valoarea de inventar actualizatã la data vânzãrii, un spaţiu pentru sediul central, un spaţiu pentru sediul organizaţiei municipiului Bucureşti şi câte un spaţiu pentru sediile organizaţiilor fiecãrui sector.
(3) În municipiile resedinta de judeţ, fiecare partid politic poate cumpara, la valoarea de inventar actualizatã la data vânzãrii, câte un spaţiu pentru sediul organizaţiei judeţene şi un spaţiu pentru sediul organizaţiei municipale respective.
ART. 7
Pentru a putea fi cumpãrate în condiţiile art. 6, spaţiile folosite ca sedii de cãtre partidele politice trebuie sa fi fost deţinute cu chirie de cãtre acestea cel puţin 3 luni anterior intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 90/2003 .
ART. 8
Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica numai partidelor politice care, la data cumpãrãrii, sunt reinscrise în condiţiile <>Legii partidelor politice nr. 14/2003 şi nu au obligaţii bugetare restante.
ART. 9
(1) Cererile de cumpãrare vor fi analizate de persoanele cãrora le-au fost adresate şi vor fi supuse aprobãrii Consiliului General al Municipiului Bucureşti, consiliului judeţean, consiliului local, consiliului de administraţie al regiei autonome sau, dupã caz, adunãrii generale a actionarilor a societãţii comerciale, în termen de cel mult 30 de zile de la înregistrare. Dacã spaţiul solicitat se afla în proprietatea privatã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale şi în administrarea ori în folosinta unei instituţii publice, cererea de cumpãrare se aproba de conducãtorul acesteia, în termen de cel mult 30 de zile de la înregistrare.
(2) Valoarea de inventar a spaţiului, prevãzutã în evidentele financiar-contabile ale titularului dreptului de administrare, actualizatã la data vânzãrii, reprezintã preţul de vânzare şi va fi prevãzutã în contractul de vânzare-cumpãrare.
(3) Preţul de vânzare stabilit potrivit alin. (2) se comunica solicitantului o data cu aprobarea de vânzare a spaţiului. Dacã solicitantul accepta preţul, se procedeazã la redactarea contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 10
Valoarea de inventar a spaţiului, stabilitã potrivit art. 9 alin. (2) şi comunicatã de vânzãtor, poate fi contestatã potrivit dreptului comun.
ART. 11
Contractul de vânzare-cumpãrare se semneazã pentru vânzãtor de cãtre persoanele prevãzute la art. 2, iar din partea cumpãrãtorului de cãtre preşedintele partidului politic sau al organizaţiei teritoriale ori de cãtre împuterniciţii acestuia.
ART. 12
Pe baza contractului de vânzare-cumpãrare semnat de pãrţi se efectueazã operaţiunile corespunzãtoare în evidentele contabile ale vânzãtorului şi ale cumpãrãtorului.
ART. 13
În sensul alin. (1) al <>art. 8 din Legea nr. 90/2003 , prin persoane juridice de drept public sau de drept privat cu scop identic sau asemãnãtor cu al partidului proprietar al spaţiului care ar urma sa fie închiriat se înţelege:
a) un alt partid politic;
b) o organizaţie a unei minoritãţi naţionale, legal constituitã, chiar dacã nu este reprezentatã în Parlament;
c) alta formaţiune politica legal constituitã, o asociaţie sau o fundaţie, indiferent de denumirea acesteia, care desfãşoarã o activitate politica sau este recunoscuta, potrivit legii, ca fiind de utilitate publica.
ART. 14
Contractul de vânzare-cumpãrare încheiat în condiţiile art. 9 face dovada proprietãţii fãrã vreo alta formalitate şi va fi înscris în cartea funciarã.
ART. 15
Sumele obţinute din vânzarea spaţiilor folosite ca sedii de cãtre partidele politice se fac venit la bugetul local sau, dupã caz, la bugetul de stat, în funcţie de titularul dreptului de proprietate asupra spaţiului care formeazã obiectul vânzãrii.
ART. 16
Modelul contractului de vânzare-cumpãrare este prevãzut în anexa la prezentele norme metodologice.

ANEXA
-----
la normele metodologice
-----------------------


CONTRACT DE VÂNZARE - CUMPĂRARE
(model)*1)

Nr. .... din .../../..

I. Pãrţile contractante

Între statul roman/municipiul Bucureşti/judeţul/oraşul/comuna .............., reprezentat/reprezentatã prin*2) ............., cu sediul în ........., str. ....... nr. ...., sectorul/judeţul ......., telefon ....., fax ......., cod unic de înregistrare nr. ....., contul nr. ......, deschis la ........, reprezentat legal prin*3) .........., denumit în continuare vânzãtor, şi
Partidul ............., cu sediul în ............., str. ........ nr. ...., înmatriculat în Registrul partidelor politice cu nr. ............/..........., cod unic de înregistrare nr. .........., contul nr. ......, deschis la Banca ........, Sucursala ......, reprezentat legal prin*4) ......., denumit în continuare cumpãrãtor,
s-a încheiat prezentul contract.

II. Obiectul contractului

ARTICOLUL 1
Vânzãtorul se obliga sa transmitã dreptul de proprietate şi sa remitã, iar cumpãrãtorul se obliga sa plãteascã şi sa preia clãdirea*5), situata în ........, în suprafata de ......., având urmãtoarele vecinãtãţi:
- la nord .....;
- la sud ......;
- la vest ......;
- la est ....... .
Proprietatea se transmite de drept cumpãrãtorului în momentul semnãrii contractului, în conformitate cu art. 1295 alin. 1 din Codul civil.
Predarea-preluarea bunului se face prin proces-verbal anexat la prezentul contract.

III. Preţul şi modalitãţile de plata

ARTICOLUL 2
Preţul vânzãrii este de ...... lei, potrivit <>art. 4 din Legea nr. 90/2003 .
ARTICOLUL 3
Modalitãţi de plata
Pãrţile au convenit ca plata sa se efectueze prin: ........... .
Plata se face în termen de ..... zile*6) de la perfectarea contractului, în contul vânzãtorului nr. ...., deschis la ......... .

IV. Garanţii

ARTICOLUL 4
Cumpãrãtorul se obliga sa nu înstrãineze sub nici o forma bunul cumpãrat, timp de 10 ani de la data semnãrii prezentului contract, cunoscând sancţiunea prevãzutã de <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 90/2003 .
Cumpãrãtorul se obliga sa nu închirieze bunul cumpãrat decât persoanelor juridice de drept public sau de drept privat cu scop identic sau asemãnãtor. Orice alta forma de cedare a posesiei este interzisã.

V. Rãspunderea contractualã

ARTICOLUL 5
Pentru neexecutarea în totalitate sau în parte ori pentru executarea necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale, partea aflatã în culpa datoreazã daune-interese, iar pentru întârzieri în executarea acestora, penalitãţi de întârziere.
Nerespectarea dispoziţiilor art. 4 atrage nulitatea prezentului contract şi reintegrarea de drept a bunului în proprietatea statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale.
ARTICOLUL 6
Dacã o situaţie de forta majorã impiedica sau întârzie total/parţial executarea contractului, partea afectatã de cazul de forta majorã va fi exoneratã de rãspunderea privind îndeplinirea obligaţiilor sale, pentru perioada în care aceasta îndeplinire este împiedicatã sau intarziata de cazul de forta majorã, conform art. 1082 şi 1083 din Codul civil.
ARTICOLUL 7
Prevederile art. 6 nu se aplica în cazul în care partea care invoca forta majorã era în întârziere.
ARTICOLUL 8
Prin forta majorã se înţelege un eveniment neprevãzut şi de neînlãturat, independent de vointa pãrţilor, care întârzie sau impiedica total/parţial îndeplinirea obligaţiilor contractuale, cum ar fi: calamitate naturala, incendiu, stare de rãzboi.
Partea care invoca forta majorã este obligatã sa comunice celeilalte pãrţi, în termen de 5 zile de la apariţia cazului de forta majorã, existenta acestuia, prin notificare scrisã însoţitã de acte doveditoare. Dacã notificarea nu s-a transmis în condiţiile stabilite, partea aflatã în culpa este responsabilã de prejudiciile celeilalte pãrţi, întrucât nu a fãcut dovada existenţei cazului de forta majorã.

VI. Modificarea contractului

ARTICOLUL 9
Modificarea clauzelor contractuale se face, de comun acord, prin act adiţional.
Clauza prevãzutã la art. 4 nu poate fi modificatã.

VII. Dispoziţii finale

ARTICOLUL 10
Clauzele prezentului contract se completeazã de drept cu dispoziţiile Codului civil.
ARTICOLUL 11
Litigiile apãrute în legatura cu formarea, validitatea, interpretarea sau executarea obligaţiilor contractuale se soluţioneazã pe cale amiabila ori se vor soluţiona la instanţele judecãtoreşti competente.
ARTICOLUL 12
Prezentul contract, inclusiv anexele, a fost încheiat în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Vânzãtor, Cumpãrãtor,
............ .............

----------
*1) Contractul de vânzare-cumpãrare este orientativ, pãrţile având dreptul sa-şi fixeze drepturile şi obligaţiile în funcţie de particularitatea fiecãrei situaţii, potrivit principiului libertãţii contractuale, în conformitate cu art. 969 din Codul civil.
*2) Denumirea autoritãţii sau instituţiei publice ori, dupã caz, a regiei autonome sau a societãţii comerciale titulare a dreptului de administrare asupra clãdirii respective, proprietate privatã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale.
*3) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice ori, dupã caz, managerul regiei autonome sau al societãţii comerciale titulare a dreptului de administrare asupra clãdirii respective, proprietate privatã a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale.
*4) Numele şi prenumele, domiciliul, seria şi numãrul actului de identitate ale persoanei fizice din conducerea partidului, imputernicita sa semneze actul.
*5) Pãrţile vor face referire în anexa şi la bunurile imobile prin destinaţia lor, dacã sunt afectate clãdirii ce face obiectul înstrãinãrii.
*6) Termenul de plata nu poate depãşi 30 de zile calendaristice.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016