Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 922 din 10 iunie 2004  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 622/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 922 din 10 iunie 2004 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 622/2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 28 iunie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, şi al <>art. III din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2004 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, aprobatã prin <>Legea nr. 176/2004 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 622/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396 din 18 iulie 2001, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (5) al articolului 3 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Hotãrârea Guvernului prevãzutã la art. 6 alin. (2) din ordonanţã este elaboratã de Ministerul Administraţiei şi Internelor la propunerea Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, în situaţia în care se constatã sau existã informaţii cã din zona de conflict urmeazã sã fie înregistrat un aflux masiv şi spontan de persoane care au nevoie de protecţie."
2. Articolul 4 se abrogã.
3. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Cererea pentru acordarea statutului de refugiat este individualã şi se înainteazã personal de cãtre solicitant sau, pentru persoanele lipsite de capacitate de exerciţiu, de cãtre reprezentantul legal, Oficiului Naţional pentru Refugiaţi sau organelor teritoriale ale structurilor specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor."
4. Alineatul (6) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Cererile pentru acordarea statutului de refugiat, depuse într-un punct de control pentru trecerea frontierei şi cele depuse la Autoritatea pentru Strãini, sunt înregistrate în registre speciale."
5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Dupã primirea cererii pentru acordarea statutului de refugiat, organele teritoriale ale structurilor specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor elibereazã solicitantului o adeverinţã provizorie cu o valabilitate de 48 de ore, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, şi asigurã transportul solicitantului pânã la Oficiul Naţional pentru Refugiaţi sau pânã la o structurã teritorialã a acestuia, dupã caz."
6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) În cazul strãinului minor interesele sale sunt apãrate de cãtre reprezentantul sãu legal.
(2) În cazul în care cererea pentru acordarea statutului de refugiat a unui strãin minor neînsoţit nu este depusã la sediul central sau la una dintre structurile teritoriale ale Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, organul teritorial al structurii specializate a Ministerului Administraţiei şi Internelor la care a fost depusã cererea sesizeazã de îndatã Oficiul Naţional pentru Refugiaţi şi asigurã transportul solicitantului la structura competentã sã analizeze cererea, indicatã de Oficiul Naţional pentru Refugiaţi.
(3) În situaţia în care minorul neînsoţit nu poate sã-şi probeze vârsta, iar din aspectul fizic faptul cã este minor nu rezultã în mod evident, Oficiul Naţional pentru Refugiaţi solicitã efectuarea unei expertize medico-legale.
(4) În lipsa unui reprezentant legal Oficiul Naţional pentru Refugiaţi sesizeazã autoritatea competentã în a cãrei razã teritorialã este situat centrul de cazare unde se aflã minorul, în scopul declanşãrii procedurii de numire a unui reprezentant legal.
(5) Procedura de soluţionare a cererii pentru acordarea statutului de refugiat este suspendatã pânã la numirea unui reprezentant legal. Pe perioada suspendãrii procedurii de acordare a statutului de refugiat, minorul beneficiazã de drepturile prevãzute de art. 8, art. 13 şi, dupã caz, de art. 21 din ordonanţã.
(6) Cererea pentru acordarea statutului de refugiat minorului neînsoţit este analizatã cu prioritate.
(7) Interviul de determinare a motivelor de acordare a unei forme de protecţie are loc în prezenţa reprezentantului legal.
(8) În analizarea cererilor şi a motivelor invocate de minorul neînsoţit se ţine seama şi de gradul sãu de dezvoltare intelectualã şi de maturitatea sa.
(9) Reunificarea familialã în cazul minorilor neînsoţiţi se va face în funcţie de interesul superior al copilului."
7. Alineatul (3) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe vor stabili o procedurã de soluţionare a acestor cereri prin ordin comun, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I."
8. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Lista cuprinzând ţãrile terţe sigure, aprobatã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, potrivit art. 11 din ordonanţã, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
9. Alineatul (4) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Plata serviciilor prestate de interpreţii şi experţii utilizaţi în cadrul procedurilor prevãzute de ordonanţã se face în condiţiile prevãzute de lege şi se asigurã de la bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor."
10. La articolul 13, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Oficiul Naţional pentru Refugiaţi asigurã accesul personalului organizaţiilor neguvernamentale cu care are încheiate protocoale de cooperare, în spaţiul necesar desfãşurãrii activitãţii de consiliere şi asistare juridicã a solicitanţilor pe parcursul procedurii de acordare a unei forme de protecţie sau în scopul acordãrii altor forme de asistenţã."
11. Alineatul (3) al articolului 14 se abrogã.
12. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Oficiul Naţional pentru Refugiaţi informeazã Autoritatea pentru Strãini cu privire la situaţia strãinilor ale cãror cereri pentru acordarea statutului de refugiat au fost respinse printr-o hotãrâre definitivã şi irevocabilã şi care au obligaţia de a pãrãsi teritoriul României în termenul prevãzut de art. 14 alin. (5) din ordonanţã."
13. Alineatul (2) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care din motive obiective strãinul nu poate pãrãsi teritoriul României în termen de 15 zile şi autoritãţile nu pot pune în executare mãsura de scoatere din ţarã, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Autoritatea pentru Strãini, acordã acestuia tolerarea rãmânerii pe teritoriul României, în condiţiile legii."
14. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Lista cuprinzând ţãrile în care, în general, nu existã risc serios de persecuţie, aprobatã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, potrivit art. 19 alin. (1) din ordonanţã, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
15. Alineatul (2) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Spaţiile din zona de tranzit, destinate cazãrii solicitanţilor statutului de refugiat, precum şi centrele prevãzute la art. 22 alin. (3) din ordonanţã sunt administrate de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor sau de Oficiul Naţional pentru Refugiaţi, dupã caz."
16. Denumirea capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Încetarea şi anularea statutului de refugiat sau a protecţiei umanitare condiţionate"
17. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru cazurile în care, în urma reanalizãrii, se constatã cã existã una dintre situaţiile prevãzute la art. 26 din ordonanţã, se emite hotãrârea privind încetarea formei de protecţie acordate."
18. Alineatul (1) al articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Procedura de constatare a încetãrii sau de anulare a unei forme de protecţie se iniţiazã pentru cazuri individuale de cãtre Oficiul Naţional pentru Refugiaţi, din oficiu sau la propunerea uneia dintre instituţiile cu atribuţii în domeniul securitãţii naţionale sau ordinii publice."
19. Alineatul (3) al articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În raport cu gradul de integrare în societate a beneficiarului formei de protecţie funcţionarul se va pronunţa în hotãrârea de încetare sau de anulare a unei forme de protecţie şi cu privire la dispoziţia de a pãrãsi teritoriul României de cãtre cel în cauzã."
20. Alineatul (2) al articolului 30 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Valabilitatea documentului de identitate este de un an şi se prelungeşte succesiv pe perioade de câte un an, pânã la încetarea sau anularea formei de protecţie, cu excepţia documentelor eliberate persoanelor care beneficiazã de protecţie umanitarã temporarã."
21. Alineatul (1) al articolului 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Documentele de cãlãtorie ale celor care au dobândit statutul de refugiat sau protecţie umanitarã condiţionatã vor fi anulate în cazul încetãrii sau anulãrii formei de protecţie respective."
22. Alineatul (3) al articolului 33 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Materialele necesare pentru asigurarea condiţiilor prevãzute la alin. (2), precum şi durata lor de folosinţã se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor."
23. La articolul 33, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Prin durata procedurii, în sensul alin. (2), se înţelege perioada cuprinsã între momentul depunerii cererii pentru acordarea statutului de refugiat şi momentul în care a expirat termenul de 24 de ore de la data la care Oficiul Naţional pentru Refugiaţi a luat cunoştinţã de pronunţarea unei hotãrâri prin care se acordã una dintre formele de protecţie prevãzute la art. 2, 3 sau 5 din ordonanţã ori a unei hotãrâri definitive şi irevocabile de respingere a cererii pentru acordarea statutului de refugiat."
24. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Cazarea solicitanţilor statutului de refugiat minori se face împreunã cu rudele care îi însoţesc, indiferent de gradul de rudenie.
(2) Cazarea solicitanţilor statutului de refugiat, care au împlinit vârsta de 16 ani şi care nu dispun de mijloacele materiale necesare pentru întreţinere, se face în centrele de primire şi cazare aflate în subordinea Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, pânã la expirarea termenului de 15 zile de la data la care a fost pronunţatã o hotãrâre definitivã şi irevocabilã de respingere a cererii de acordare a unei forme de protecţie.
(3) Cazarea solicitanţilor statutului de refugiat minori neînsoţiţi, care nu au împlinit vârsta de 16 ani, se va face în centrele direcţiei pentru protecţia copilului în a cãror razã teritorialã se aflã structura Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, competentã sã analizeze cererea de acordare a statutului de refugiat.
(4) Minorii neînsoţiţi care au primit o formã de protecţie pe teritoriul României conform ordonanţei, în baza unei hotãrâri definitive şi irevocabile, sunt preluaţi în sistemul de servicii destinate protecţiei copilului, organizate la nivelul consiliilor judeţene, respectiv al consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, şi beneficiazã de toate drepturile prevãzute de lege pentru copilul aflat în dificultate.
(5) În situaţia în care cererea minorului neînsoţit privind acordarea unei forme de protecţie în baza ordonanţei a fost respinsã printr-o hotãrâre definitivã şi irevocabilã, direcţia pentru protecţia copilului întreprinde demersurile prevãzute de lege pentru stabilirea unei mãsuri de protecţie pentru acesta şi informeazã Autoritatea pentru Strãini cu privire la situaţia acestuia, care procedeazã potrivit legii.
(6) Mãsura de protecţie prevãzutã la alin. (5) dureazã pânã la returnarea copilului în ţara de reşedinţã a pãrinţilor ori în ţara în care au fost identificaţi alţi membri ai familiei dispuşi sã ia copilul."
25. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - (1) Cererea pentru acordarea ajutorului material prevãzut la art. 23 alin. (1) lit. n) din ordonanţã se întocmeşte de fiecare membru de familie care a dobândit o formã de protecţie sau, dupã caz, de reprezentantul legal al persoanelor lipsite de capacitate de exerciţiu, care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege, conform modelului prevãzut în anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice.
(2) Cererile pentru acordarea ajutorului rambursabil se depun spre soluţionare, în maximum douã luni de la acordarea formei de protecţie, la Oficiul Naţional pentru Refugiaţi care le trimite spre soluţionare, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, la direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu adrese întocmite conform modelului prevãzut în anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice. Cererile vor fi însoţite de copii de pe hotãrârile prin care a fost acordatã forma de protecţie şi de pe documentul de identitate.
(3) Acordarea ajutorului rambursabil se aprobã prin decizie a directorului executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, începând cu luna urmãtoare depunerii cererii, pe baza anchetei sociale şi a documentelor prevãzute la alin. (2)."
26. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - Ajutorul rambursabil se acordã lunar, pentru fiecare persoanã, la nivelul unui salariu minim brut pe ţarã. Pentru minorii care au primit o formã de protecţie şi care nu au împlinit vârsta de 14 ani, ajutorul se acordã reprezentantului lor legal."
27. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - Plata ajutorului rambursabil se efectueazã de cãtre direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe bazã de mandat poştal, cont personal sau stat de platã."
28. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Prelungirea perioadei iniţiale de acordare a ajutorului rambursabil cu cel mult 3 luni se poate face, în condiţiile stabilite de ordonanţã, dacã persoanele apte de muncã care au primit o formã de protecţie fac dovada cã s-au prezentat la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru solicitarea unui loc de muncã şi nu au refuzat un loc de muncã oferit de acestea."
29. Alineatul (1) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) La prima platã a ajutorului rambursabil, persoanele care au primit o formã de protecţie completeazã şi semneazã un angajament al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 10 la prezentele norme metodologice, prin care se obligã sã ramburseze instituţiei plãtitoare, într-o perioadã de un an, sumele pe care urmeazã sã le încaseze cu titlu de ajutor potrivit prevederilor ordonanţei, dacã realizeazã venituri salariale sau din activitãţi desfãşurate ocazional, dovedite prin documente sau prin declaraţie pe propria rãspundere, care permit acest lucru fãrã sã fie afectatã întreţinerea sa şi a familiei sale. Refuzul de a completa şi de a semna angajamentul duce la sistarea acordãrii ajutorului."
30. Alineatul (3) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Urmãrirea obligaţiilor pentru rambursarea sumelor prevãzute la alin. (1) se realizeazã de cãtre direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termenul de prescripţie prevãzut de lege."
31. Sintagma "Direcţia de muncã şi solidaritate socialã a judeţului", respectiv "Direcţia generalã de muncã şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti" din cuprinsul anexelor nr. 9 şi 10 la normele metodologice, se înlocuieşte cu sintagma "Direcţia pentru dialog, familie şi solidaritate socialã a judeţului", respectiv "Direcţia pentru dialog, familie şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti".
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 622/2001 , cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 10 iunie 2004.
Nr. 922.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016