Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 920 din 11 august 2005  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Control al Exporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 920 din 11 august 2005 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Control al Exporturilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 759 din 19 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2004 , al <>art. 3 alin. (5) din Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse şi tehnologii cu dublã utilizare, cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 5 alin. (4) din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor, denumitã în continuare Agenţia, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, Calea 13 Septembrie nr. 1-3, corp A1, et. 3, sectorul 5.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, sintagmele de mai jos au urmãtoarele înţelesuri:
a) produse strategice înseamnã, cumulativ sau separat, dupã caz:
1. produse militare - armamente, muniţii, rachete, bombe, torpile, mine, vehicule terestre, aeriene şi maritime şi alte produse, echipamente şi sisteme proiectate şi realizate pentru scopuri militare, componente, pãrţi şi accesorii ale acestora, precum şi software şi tehnologia aferentã;
2. produse şi tehnologii cu dublã utilizare - articole, software, tehnologii şi servicii din domeniul industrial care au dublã utilizare, civilã şi militarã, precum şi articole, tehnologii şi servicii, inclusiv cele purtãtoare de tehnologii informatice şi de comunicaţii, referitoare la dispozitive nucleare explozive, arme nucleare, chimice, biologice şi la rachete purtãtoare de asemenea arme;
b) operaţiuni cu produse strategice - acele operaţiuni, astfel cum sunt ele reglementate prin <>Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse şi tehnologii cu dublã utilizare, cu modificãrile ulterioare, şi prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2004 , inclusiv, dar nu limitativ;
c) sistemul naţional de control al operaţiunilor cu produse strategice - ansamblul constituit din cadrul legislativ, listele naţionale de control, autoritatea naţionalã în domeniu şi alte instituţii publice, principiile, procedurile, activitãţile de autorizare, înregistrare, licenţiere şi control, cooperare şi asistenţã internaţionalã, documentaţia de control al exporturilor, regimul de sancţiuni, parteneriatul Guvern - industrie.
ART. 3
(1) Agenţia coordoneazã sistemul naţional de control al operaţiunilor cu produse strategice, precum şi toate activitãţile privind aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, denumitã în continuare Convenţia.
(2) Agenţia este autoritatea naţionalã şi rãspunde de aplicarea politicii Guvernului:
a) în domeniul controlului operaţiunilor cu produse strategice;
b) în domeniul implementãrii în România a prevederilor Convenţiei.
(3) Agenţia asigurã, în calitate de Punct naţional de contact, legãtura cu celelalte state pãrţi în domeniile care fac obiectul Protocolului Naţiunilor Unite împotriva fabricãrii şi traficului ilegale de arme de foc, piese şi componente ale acestora, precum şi de muniţii.
ART. 4
(1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul controlului operaţiunilor cu produse strategice Agenţia exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) propune elementele politicii şi strategiei naţionale în domeniul controlului operaţiunilor cu produse strategice, având în vedere armonizarea cadrului legislativ cu reglementãrile Uniunii Europene şi obligaţiile internaţionale asumate de România, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
b) coordoneazã sistemul naţional de control al operaţiunilor cu produse strategice şi desfãşoarã activitãţi semestriale de informare şi pregãtire a celorlalte instituţii ale statului, cu competenţe în controlul operaţiunilor cu produse strategice, precum şi alte activitãţi dedicate cooperãrii interagenţii; încheie protocoale de cooperare şi programe de acţiune comunã cu alte instituţii sau structuri competente;
c) informeazã anual Guvernul şi Consiliul Suprem de Apãrare a fiãrii în legãturã cu dezvoltãrile semnificative în materie;
d) elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative în domeniile de responsabilitate, stabileşte şi aplicã sancţiuni, elaboreazã norme metodologice, mecanisme, proceduri şi instrucţiuni necesare aplicãrii regimului de control al operaţiunilor cu produse strategice;
e) autorizeazã şi înregistreazã, dupã caz, persoanele, inclusiv autoritãţile publice, pentru a desfãşura operaţiuni cu produse strategice; licenţiazã operaţiunile de export, reexport, import şi orice alte operaţiuni de transfer, în regim vamal definitiv sau suspensiv în ori din afara teritoriului României, operaţiunile de intermediere, asistenţa tehnicã, transferurile de software sau tehnologie prin mijloace electronice, prin fax ori telefon, operaţiunile necomerciale de scoatere sau introducere, în regim definitiv ori temporar, în sau din afara teritoriului României, de tranzit internaţional şi transbordare de produse strategice; gestioneazã notificãrile privind dezvoltarea şi producerea în România a produselor şi tehnologiilor cu dublã utilizare;
f) elibereazã autorizaţii, certificate de înregistrare, permise, licenţe, certificate internaţionale de import sau alte documente echivalente, precum şi certificate de control al livrãrii, la solicitarea persoanelor interesate;
g) efectueazã acţiuni de control, în toate fazele de autorizare, înregistrare, notificare, licenţiere, livrare şi postlivrare, precum şi, dupã caz, în etapa de prelicenţiere;
h) dispune, în cazul încãlcãrii prevederilor legii, anularea, suspendarea, modificarea, retragerea, interdicţia, revocarea actelor administrative eliberate de Agenţie; dispune sancţionarea contravenţionalã sau sesizarea organelor de anchetã penalã, dupã caz, în cazul încãlcãrii prevederilor legii;
i) participã la activitãţile regimurilor şi mecanismelor internaţionale de neproliferare şi de control al exporturilor, la reuniunile organizaţiilor internaţionale care au în competenţe controlul diferitelor categorii de arme convenţionale şi de distrugere în masã, la acţiuni şi manifestãri internaţionale din domeniile sale de responsabilitate, precum şi la alte activitãţi ale comunitãţii internaţionale de control al exporturilor;
j) asigurã aplicarea în România a liniilor directoare şi a listelor de control ale regimurilor internaţionale de neproliferare şi de control al exporturilor: Aranjamentul de la Wassenr pentru controlul exporturilor de arme convenţionale şi de produse şi tehnologii cu dublã utilizare, Grupul Australia, Grupul furnizorilor nucleari, Comitetul Zangger, Regimul de control al tehnologiilor pentru rachete, Codul de la Haga privind neproliferarea rachetelor balistice şi altele;
k) participã, în cadrul regimurilor internaţionale de neproliferare şi de control al exporturilor la care România este stat participant, la schimbul de informaţii generale şi specifice privind transferurile, respectiv refuzurile de licenţe de export;
l) asigurã preluarea şi implementarea acquis-ului comunitar în domeniul controlului operaţiunilor cu produse strategice şi respectarea principiilor şi criteriilor Codului de conduitã al Uniunii Europene privind exporturile de arme;
m) contribuie la raportãrile care derivã din calitatea României de stat membru ONU (Registrul ONU de arme convenţionale, Programul de acţiune al Naţiunilor Unite pentru prevenirea, combaterea şi eradicarea comerţului ilicit cu arme de calibru mic şi armament uşor, sub toate aspectele sale etc.), semnatar al Documentului OSCE privind armele de calibru mic şi armament uşor, precum şi, dupã caz, la solicitãrile altor mecanisme internaţionale de raportare şi transparenţã, cum ar fi: SIPRI - Institutul Internaţional de la Stockholm pentru Studierea Pãcii, Small Arms Survey etc.;
n) asigurã participarea, în colaborare cu celelalte instituţii cu atribuţii în materie, la activitatea comitetelor şi grupurilor de lucru ale Consiliului Uniunii Europene, în domeniile sale de competenţã;
o) preşedintele Agenţiei asigurã preşedinţia Consiliului pentru avizarea licenţierii operaţiunilor cu produse şi tehnologii cu dublã utilizare şi a Consiliului interministerial pentru controlul exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare; direcţiile de specialitate din cadrul Agenţiei asigurã activitatea de secretariat a acestor consilii;
p) colaboreazã, potrivit competenţelor, la desfãşurarea activitãţilor de monitorizare şi aplicare a embargourilor şi regimurilor restrictive privind exporturile de produse strategice şi a obligaţiilor care decurg din aplicarea embargourilor privind transferurile de produse strategice instituite printr-o rezoluţie a Consiliului de Securitate al Naţiunilor Unite, poziţie comunã sau acţiune comunã adoptatã de Uniunea Europeanã, decizie a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa sau instituite de state membre NATO;
q) elaboreazã şi publicã Raportul anual privind controlul exporturilor de arme, în versiunea românã şi englezã, documentar şi în versiune electronicã;
r) iniţiazã acţiuni de promovare a intereselor specifice României în relaţiile cu organizaţiile şi organismele internaţionale de neproliferare şi de control al exporturilor de produse strategice;
s) acordã consultanţã de specialitate şi organizeazã programe de informare şi campanii de avertizare a persoanelor fizice şi juridice, inclusiv a autoritãţilor publice în legãturã cu principiile, obiectivele, normele, procedurile şi restricţiile regimului de control al operaţiunilor cu produse strategice;
t) iniţiazã actualizarea listelor de produse strategice supuse regimului de control, în conformitate cu obligaţiile şi angajamentele internaţionale asumate de România;
u) acordã asistenţã de specialitate în vederea creãrii şi modernizãrii altor sisteme naţionale de control, la solicitãrile partenerilor externi;
v) organizeazã Conferinţa naţionalã anualã în beneficiul comunitãţii româneşti de control al exporturilor, precum şi alte seminarii şi reuniuni, cu scopul întãririi cunoaşterii riguroase a standardelor din domeniul controlului exporturilor, precum şi al asigurãrii premiselor şi interpretãrii unitare a aplicãrii uniforme a legislaţiei în materie;
w) asigurã preşedinţia şi secretariatul Grupului român de neproliferare;
x) încheie, în condiţiile legii, tratate la nivel departamental cu autoritãţi şi structuri omologe din state cu politici similare de neproliferare;
y) participã cu stand propriu la expoziţia naţionalã bienalã de tehnicã militarã şi, dupã caz, la expoziţii internaţionale specializate în tehnicã militarã şi tehnologie de vârf.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia posedã şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate.
ART. 5
În domeniul controlului implementãrii Convenţiei, Agenţia exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) propune elementele politicii şi strategiei naţionale în domeniul controlului implementãrii prevederilor Convenţiei;
b) elaboreazã şi promoveazã, în conformitate cu legislaţia în vigoare, proiecte de acte normative, norme metodologice privind procedurile tehnice de aplicare a dispoziţiilor <>Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicatã, precum şi deciziile şi recomandãrile referitoare la aplicarea Convenţiei, ce se adoptã de Conferinţa statelor pãrţi;
c) asigurã controlul producerii, folosirii, importului şi exportului de substanţe chimice toxice şi precursorii acestora, dispune sancţionarea contravenţionalã sau sesizarea organelor de anchetã penalã, dupã caz, în cazul încãlcãrii prevederilor legii;
d) autorizeazã funcţionarea instalaţiilor şi/sau a laboratoarelor în care se produc substanţe chimice toxice şi precursorii acestora înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 , republicatã, folosite în scopuri neinterzise, şi notificã Organizaţia pentru Interzicerea Armelor Chimice, denumitã în continuare OIAC, transferurile de substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 , republicatã, cu cel puţin 30 de zile înainte de efectuarea lor;
e) verificã sistematic, prin inspecţii la faţa locului, substanţele chimice toxice şi precursorii acestora înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 , republicatã, instalaţiile şi/sau laboratoarele în care se produc substanţe chimice înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 , republicatã, folosite în scopuri neinterzise;
f) verificã, pe bazã de declaraţii şi prin inspecţii la faţa locului, platformele care produc, prelucreazã sau consumã, importã ori exportã substanţe chimice toxice şi precursori ai acestora înscrise în listele nr. 2 şi 3 din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 56/1997 , republicatã, precum şi platformele care produc prin sintezã substanţe organice definite, neînscrise în liste; corpul de control al Agenţiei constatã contravenţiile şi aplicã amenzile prevãzute de <>Legea nr. 56/1997 , republicatã, care se vireazã integral la bugetul de stat, în condiţiile legii;
g) elaboreazã şi transmite la OIAC declaraţiile naţionale, iniţiale şi anuale, privind substanţele chimice toxice şi precursori ai acestora înscrise în lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Convenţie şi instalaţiile de producere a acestora în scopuri neinterzise, substanţele chimice toxice şi precursori ai acestora înscrise în listele nr. 2 şi 3 din anexa nr. 1 la Convenţie, platformele care produc, prelucreazã, consumã, importã sau exportã aceste substanţe chimice, precum şi platformele care produc prin sintezã substanţe organice definite, neînscrise în liste;
h) colecteazã datele necesare întocmirii declaraţiilor naţionale şi organizeazã banca naţionalã de date în domeniu;
i) asigurã, împreunã cu alte autoritãţi publice competente, desfãşurarea inspecţiilor internaţionale ale OIAC în România în conformitate cu prevederile Convenţiei şi ale <>Legii nr. 56/1997 , republicatã; constituie echipa de însoţire din membri ai corpului de control, din reprezentanţi ai obiectivului inspectat şi, dupã caz, din reprezentanţi ai autoritãţilor publice competente;
j) încheie acorduri şi protocoale de colaborare cu alte instituţii şi organisme naţionale în vederea asigurãrii respectãrii prevederilor Convenţiei;
k) participã, în cadrul delegaţiei României, la reuniunile OIAC, la alte manifestãri internaţionale din domeniul controlului interzicerii armelor chimice; coopereazã cu Secretariatul tehnic al OIAC şi cu autoritãţile naţionale din alte state în vederea aplicãrii eficiente a prevederilor Convenţiei;
l) acordã la cerere consultanţã de specialitate şi organizeazã programe de informare şi campanii de avertizare a operatorilor economici în legãturã cu principiile, obiectivele, normele şi procedurile privind regimul de control al interzicerii armelor chimice.
ART. 6
(1) Finanţarea cheltuielilor aferente activitãţii Agenţiei se asigurã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Preşedintele Agenţiei îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator terţiar de credite.
(3) Agenţia poate încheia, în condiţiile legii, contracte cu persoane fizice sau juridice, având ca obiect prestarea de servicii de consultanţã necesare realizãrii obiectivelor din domeniile sale de activitate.
ART. 7
(1) În cadrul Agenţiei funcţioneazã Punctul naţional focal de consultanţã pentru examinarea şi soluţionarea cu operativitate a cererilor de clasificare a produselor strategice şi a altor cereri de consultanţã din domeniile de competenţã.
(2) Agenţia administreazã website-uri pe Internet destinate informãrii operatorilor economici, altor autoritãţi interesate şi societãţii civile asupra legislaţiei şi procedurilor de licenţiere în vigoare.
(3) Agenţia organizeazã periodic activitãţi de perfecţionare şi testare pentru persoanele cu responsabilitãţi în controlul operaţiunilor cu produse strategice din cadrul companiilor ale cãror activitãţi intrã sub incidenţa regimului de control al operaţiunilor cu produse strategice şi/sau regimului de control al implementãrii Convenţiei.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În structura direcţiilor pot fi organizate servicii şi birouri, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei, în maximum 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare şi statul de funcţii ale Agenţiei se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei, cu avizul ministrului afacerilor externe.
ART. 9
Numãrul maxim de posturi al Agenţiei este de 45, inclusiv demnitarul şi cabinetul acestuia.
ART. 10
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului afacerilor externe.
(2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Agenţiei şi o reprezintã în relaţiile cu instituţiile internaţionale, cu ministerele, cu alte organe ale administraţiei publice centrale, cu alte instituţii publice şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele Agenţiei emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ emise de preşedintele Agenţiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Preşedintele exercitã orice atribuţii care îi revin potrivit prevederilor legale şi regulamentului de organizare şi funcţionare.
ART. 11
(1) Salarizarea personalului Agenţiei se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) Salarizarea preşedintelui Agenţiei şi acordarea celorlalte drepturi se face potrivit prevederilor aplicabile persoanelor care ocupã funcţii asimilate cu funcţii de demnitate publicã, conform anexei nr. III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin anexa nr. IX din <>Ordonanţa Guvernului nr. 9/2005 .
(3) Personalul Agenţiei este format din funcţionari publici şi personal contractual.
ART. 12
(1) În vederea realizãrii atribuţiilor sale, pentru combaterea actelor şi faptelor de încãlcare a legislaţiei în domeniul de competenţã, Agenţia îşi constituie Corpul de control.
(2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Corpului de control se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei, în maximum 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale de control Corpul de control al Agenţiei are acces neîngrãdit, în condiţiile legii, la documente, date şi informaţii necesare, oricare ar fi deţinãtorii acestora.
(4) Corpul de control al Agenţiei constatã contravenţiile la regimul de control din domeniile de competenţã şi aplicã amenzile contravenţionale care se vireazã integral la bugetul de stat, în condiţiile legii.
(5) Agenţia sesizeazã organele de urmãrire penalã în cazul în care faptele constatate de Corpul de control sunt considerate, potrivit legii, infracţiuni.
ART. 13
Agenţia are în dotare un parc auto, potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 327/2000 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor Strategice şi al Interzicerii Armelor Chimice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 25 aprilie 2000, cu completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul afacerilor externe,
Lucian Leuştean,
secretar de stat

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor,
Liliana Ghervasuc

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul integrãrii europene,
Ene Dinga

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 11 august 2005.
Nr. 920.

ANEXĂ
────────
Numãrul maxim de posturi = 45
──────────────────────────────
(inclusiv demnitarul şi cabinetul acestuia)
────────────────────────────────────────────


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ





┌──────────────┐
│ PRESEDINTE │
└──────┬───────┘
┌────────────────┐ │ ┌────────────────────┐
│Cabinet demnitar├─────────┼──────────┤Compartiment juridic│
└────────────────┘ │ └────────────────────┘
┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐
│Structura de securitate├────────┼──────────┤Compartiment audit intern│
└───────────────────────┘ │ └─────────────────────────┘

┌──────────────────┬─────┴──────────────┬───────────────────┐
┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────────┐ ┌───────┴──────┐ ┌─────────┴────┐
│Directia arme│ │Directia produse │ │ Compartiment │ │ Compartiment │
│conventionale│ │si tehnologii cu │ │ resurse │ │ economico- │
└─────────────┘ │dubla utilizare │ │ umane │ │ financiar │
└─────────────────┘ └──────────────┘ └──────────────┘


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016