Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 918 din 30 august 2010  privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului si a institutiilor publice aflate in subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 918 din 30 august 2010 privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului si a institutiilor publice aflate in subordinea acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 643 din 15 septembrie 2010


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã de la bugetul de stat, se reorganizeazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, cu competenţe în implementarea la nivel naţional a politicilor, strategiilor şi a legislaţiei în domeniul protecţiei mediului.
(2) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, sectorul 6.
ART. 2
(1) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului are în subordine 8 agenţii regionale pentru protecţia mediului şi 34 de agenţii judeţene pentru protecţia mediului, instituţii publice cu personalitate juridicã, finanţate integral de la bugetul de stat.
(2) Agenţiile regionale şi judeţene pentru protecţia mediului au statut de servicii publice deconcentrate.

CAP. II
Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului

ART. 3
Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, ca autoritate de execuţie şi implementare, în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, are urmãtoarele funcţii în domeniul protecţiei mediului:
a) de suport tehnic pentru fundamentarea proiectelor de acte cu caracter normativ, a strategiilor şi politicilor sectoriale, cât şi a planurilor de acţiune în domeniul protecţiei mediului;
b) de implementare a politicilor, strategiilor şi legislaţiei din domeniul protecţiei mediului, la nivel naţional;
c) de coordonare a activitãţii agenţiilor regionale pentru protecţia mediului şi a agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului;
d) de autoritate care emite acte de reglementare, potrivit prevederilor legale;
e) de instruire şi perfecţionare continuã a personalului aparţinând instituţiilor publice din subordine;
f) de reprezentare în domeniul sãu de activitate, în relaţiile interne şi externe, conform mandatului acordat de cãtre conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
ART. 4
În realizarea funcţiilor sale, Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului are urmãtoarele atribuţii principale:
1. atribuţii pentru realizarea funcţiei de suport tehnic pentru fundamentarea proiectelor actelor cu caracter normativ, a strategiilor şi a politicilor sectoriale, precum şi a planurilor de acţiune în domeniul protecţiei mediului;
a) asigurã suportul tehnic privind consolidarea sistemului statistic de mediu, propune şi participã la elaborarea sistemului indicatorilor statistici ai dezvoltãrii durabile, sub coordonarea autoritãţii centrale pentru protecţia mediului;
b) asigurã suport tehnic pentru elaborarea documentelor din domeniul protecţiei mediului care derivã din obligaţiile României ca stat membru al Uniunii Europene sau ca parte la convenţii internaţionale;
c) asigurã suport tehnic privind stabilirea condiţiilor, metodelor şi mijloacelor utilizate pentru monitorizarea calitãţii factorilor de mediu;
2. atribuţii pentru realizarea funcţiei de implementare a politicilor, strategiilor şi legislaţiei din domeniul protecţiei mediului, la nivel naţional:
a) urmãreşte stadiul şi asigurã implementarea legislaţiei naţionale în domeniul protecţiei mediului şi întocmeşte periodic şi la solicitarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului rapoarte privind stadiul realizãrii acesteia;
b) monitorizeazã stadiul îndeplinirii angajamentelor în domeniul protecţiei mediului, asumate prin Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin <>Legea nr. 157/2005 , şi întocmeşte periodic, la solicitarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, rapoarte de evaluare pentru informarea acesteia;
c) urmãreşte îndeplinirea cerinţelor legislaţiei de mediu din actele de reglementare, constatã neconformitãţile şi ia mãsurile care se impun în conformitate cu competenţele stabilite de legislaţia în vigoare;
d) elaboreazã rapoartele în formatele stabilite de Comisia Europeanã, Agenţia Europeanã de Mediu, Agenţia Europeanã pentru Chimicale, EUROSTAT şi de cãtre secretariatele convenţiilor şi protocoalelor în domeniul protecţiei mediului la care România este parte, cu excepţia rapoartelor prevãzute de legislaţia din domeniul zgomotului ambiant, şi le supune spre avizare autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în vederea raportãrii acestora;
e) organizeazã, actualizeazã şi gestioneazã sistemul informaţional şi baza de date referitoare la informaţia de mediu, inclusiv a Biroului de asistenţã tehnicã în domeniul chimicale;
f) asigurã funcţionarea laboratoarelor naţionale de referinţã pentru aer, deşeuri, zgomot şi vibraţii, radioactivitate;
g) elaboreazã anual Raportul naţional privind starea mediului;
h) elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã implementarea Planului naţional de acţiune pentru protecţia mediului;
i) poate delega, conform prevederilor legale, în totalitate sau în parte, instituţiilor din subordine, parcurgerea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, precum şi a celei de evaluare adecvatã; emiterea actelor de reglementare nu poate face obiectul delegãrii de competenţã;
j) asigurã realizarea anualã a Inventarului Naţional al emisiilor de gaze cu efect de serã, denumit în continuare INEGES, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare în domeniul Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice de gaze cu efect de serã rezultate din surse sau din reţinerea prin sechestrare a dioxidului de carbon, reglementate prin Protocolul de la Kyoto (SNEEGHG), pe care îl supune aprobãrii autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în vederea transmiterii acestuia la Secretariatul Convenţiei-cadru a Naţiunilor Unite privind schimbãrile climatice (UNFCCC), la Comisia Europeanã, precum şi la Agenţia Europeanã de Mediu;
k) administreazã Registrul naţional al emisiilor de gaze cu efect de serã, conform prevederilor legale naţionale, ale Uniunii Europene şi internaţionale în vigoare;
l) asigurã implementarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã, sub coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
m) elaboreazã Inventarul naţional de emisii de poluanţi în atmosferã;
n) monitorizeazã stadiul implementãrii Agendei locale 21 la nivel regional şi local;
o) asigurã funcţionarea Comisiei tehnico-economice care aprobã/avizeazã, dupã caz, indicatorii tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii ale aparatului propriu şi ale agenţiilor din subordine şi care urmeazã a fi transmişi autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în vederea analizei şi avizãrii în Comisia tehnico-economicã proprie;
p) monitorizeazã activitatea custozilor ariilor protejate;
3. atribuţii pentru realizarea funcţiei de coordonare a activitãţii agenţiilor regionale pentru protecţia mediului şi a agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului:
a) coordoneazã activitatea laboratoarelor agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului;
b) coordoneazã desfãşurarea procesului de planificare de mediu la nivel regional şi local şi realizarea planurilor de acţiune pentru mediu;
c) organizeazã şi coordoneazã secretariatele tehnice, la nivel naţional, şi secretariatele comisiilor, constituite la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, şi asigurã accesul publicului la informaţia de mediu, precum şi participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul;
d) coordoneazã administrarea ariilor naturale protejate care nu sunt atribuite în custodie;
e) coordoneazã sistemul naţional de monitorizare a factorilor de mediu;
4. atribuţii pentru realizarea funcţiei de autoritate care emite acte de reglementare, potrivit prevederilor legale:
a) reglementeazã activitãţile cu impact asupra mediului, inclusiv cele din domeniul prevenirii şi controlului integrat al poluãrii, potrivit competenţelor stabilite în actele normative în vigoare, şi coordoneazã aplicarea unitarã a acestora, la nivel naţional;
b) constatã neconformitãţile din actele de reglementare emise de instituţiile din subordine, în urma controlului propriu sau la sesizare, şi dispune mãsurile legale ce se impun;
5. atribuţii pentru realizarea funcţiei de instruire şi perfecţionare a personalului aparţinând instituţiilor publice din subordine:
a) asigurã instruirea personalului aparţinând instituţiilor publice din subordine cu privire la implementarea legislaţiei din domeniul protecţiei mediului şi a mãsurilor din planurile şi programele de acţiune pentru protecţia mediului;
b) asigurã instruirea personalului aparţinând instituţiilor publice din subordine cu privire la elaborarea de proiecte pentru protecţia mediului la nivel local, precum şi pentru elaborarea oricãror rapoarte sau documente solicitate;
6. atribuţii pentru realizarea funcţiei de reprezentare în domeniul sãu de activitate, în relaţiile interne şi externe, conform mandatului acordat de cãtre conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului:
a) colaboreazã, în exercitarea atribuţiilor sale, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii publice, precum şi cu alte organisme interesate, în baza mandatului acordat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului;
b) colaboreazã cu agenţii naţionale sau federale similare şi desfãşoarã acţiuni de cooperare internaţionalã, în limitele mandatului acordat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului;
c) participã la programe şi proiecte internaţionale şi la parteneriate în proiecte de interes public, cu avizul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
d) asigurã legãtura cu Agenţia Europeanã de Mediu prin centrele naţionale de referinţã desemnate la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
7. îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului.

CAP. III
Conducerea şi structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului

ART. 5
(1) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi şi revocaţi din funcţie, în condiţiile legii, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(3) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii şi a prezentei hotãrâri, personalul acesteia.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii şi aprobã instrucţiuni tehnice sau metodologice şi regulamentul- cadru de organizare şi funcţionare pentru instituţiile din subordine, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
(5) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi îndeplineşte funcţia de ordonator secundar de credite.
(6) Preşedintele reprezintã Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului în relaţiile cu autoritatea centralã, cu alte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoane juridice şi fizice române şi strãine, precum şi în justiţie.
(7) Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
(8) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului este aprobat prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, şi se supune actualizãrii periodic.
ART. 6
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Structura organizatoricã, detaliatã la nivel de servicii, birouri şi compartimente, precum şi statul de funcţii sunt aprobate prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului. Aceasta se aprobã în limita numãrului maxim de posturi şi a fondurilor aprobate prin bugetul de stat şi repartizate prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(3) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului are calitatea de funcţionar public, cu excepţia personalului care exercitã activitãţi de secretariat, administrative, de protocol şi de deservire.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fişa postului, în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
(5) Salarizarea funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului se face potrivit reglementãrilor legale în vigoare.

CAP. IV
Reorganizarea, funcţionarea şi atribuţiile instituţiilor din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului

ART. 7
(1) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, agenţiile regionale pentru protecţia mediului şi agenţiile judeţene pentru protecţia mediului funcţioneazã cu un numãr maxim de 2.178 de posturi.
(2) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, agenţiile regionale pentru protecţia mediului şi agenţiile judeţene pentru protecţia mediului se reorganizeazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare şi preiau unele atribuţii şi activitãţi ale Ministerului Mediului şi Pãdurilor în domeniul administrãrii ariilor naturale protejate.
(3) Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului cu sediul în judeţele în care funcţioneazã agenţii regionale pentru protecţia mediului se desfiinţeazã ca urmare a comasãrii prin absorbţie şi a preluãrii activitãţii lor de cãtre agenţiile regionale pentru protecţia mediului din judeţele respective.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), Agenţia pentru Protecţia Mediului Bucureşti se desfiinţeazã ca urmare a comasãrii prin absorbţie şi a preluãrii activitãţii sale de cãtre Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Bucureşti, iar Agenţia pentru Protecţia Mediului Ilfov funcţioneazã cu un numãr de posturi stabilit potrivit prevederilor art. 18 alin. (2).
(5) Agenţiile regionale pentru protecţia mediului reorganizate potrivit alin. (3) şi (4) îndeplinesc şi atribuţiile prevãzute pentru agenţiile judeţene sau a municipiului Bucureşti pentru protecţia mediului.
ART. 8
(1) Personalul din cadrul agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului desfiinţate potrivit art. 7 alin. (3) se preia în cadrul agenţiilor regionale pentru protecţia mediului, în limitele structurii organizatorice aprobate.
(2) Fondurile aferente personalului care este preluat de agenţiile regionale pentru protecţia mediului se asigurã prin preluarea alocaţiilor bugetare de la agenţiile judeţene pentru protecţia mediului.
(3) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobat şi pe noile funcţii din instituţia care îl preia, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente se realizeazã în termenul legal, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecãrei categorii de funcţii.
(4) Încetarea raporturilor de muncã sau de serviciu ale personalului, ca urmare a reorganizãrii potrivit prezentei hotãrâri, se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte, în termenul legal.
(5) Posturile corespunzãtoare funcţiilor de conducere din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, precum şi din cadrul agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului reorganizate potrivit art. 7 vor fi ocupate potrivit prevederilor legale în domeniu.
(6) În cazul în care existã mai mulţi funcţionari publici decât numãrul de posturi aprobat, care îndeplinesc condiţiile şi criteriile specifice pentru a fi numiţi pe funcţiile de execuţie vacante din cadrul agenţiilor regionale pentru protecţia mediului reorganizate potrivit art. 7, ocuparea acestora se va face cu respectarea prevederilor legale în domeniu.
ART. 9
(1) Patrimoniul, creanţele şi datoriile agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului desfiinţate potrivit art. 7 alin. (3) se preiau de cãtre agenţiile regionale pentru protecţia mediului, pe bazã de protocol de predare-primire, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Creditele bugetare neutilizate aferente agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului care se desfiinţeazã vor fi redistribuite de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în calitatea sa de ordonator secundar de credite, agenţiilor regionale pentru protecţia mediului care le preiau.
(3) Prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, se stabilesc orice alte mãsuri de lichidare organizatoricã şi patrimonialã a agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului care se reorganizeazã, în condiţiile legii.
(4) Drepturile şi obligaţiile procesuale decurgând din litigiile aflate pe rolul instanţelor de judecatã, în care agenţiile judeţene pentru protecţia mediului, desfiinţate potrivit art. 7 alin. (3), au calitate procesualã, vor fi preluate de cãtre agenţiile regionale pentru protecţia mediului, prin structurile de specialitate.
ART. 10
Agenţiile regionale pentru protecţia mediului sunt constituite în fiecare regiune de dezvoltare, stabilitã potrivit prevederilor <>Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel:
a) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Bacãu, pentru Regiunea 1 - Nord-Est;
b) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Galaţi, pentru Regiunea 2 - Sud-Est;
c) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Piteşti, pentru Regiunea 3 - Sud-Muntenia;
d) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Craiova, pentru Regiunea 4 - Sud-Vest Oltenia;
e) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Timişoara, pentru Regiunea 5 - Vest;
f) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Cluj-Napoca, pentru Regiunea 6 - Nord-Vest;
g) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Sibiu, pentru Regiunea 7 - Centru;
h) Agenţia Regionalã pentru Protecţia Mediului Bucureşti, pentru Regiunea 8 - Bucureşti-Ilfov.
ART. 11
(1) Agenţiile regionale pentru protecţia mediului îndeplinesc atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului la nivel regional privind elaborarea şi implementarea politicilor şi strategiilor de dezvoltare regionalã, realizarea planificãrii de mediu la nivelul fiecãrei regiuni, asigurarea asistenţei de specialitate în vederea elaborãrii, revizuirii şi gestionãrii proiectelor şi programelor pentru protecţia mediului la nivel regional, precum şi atribuţii privind implementarea legislaţiei pentru protecţia mediului şi emiterea actelor de reglementare, conform legislaţiei specifice.
(2) Agenţiile regionale pentru protecţia mediului au urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului din regiunea respectivã, pentru domeniile stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare;
b) emit acte de reglementare în conformitate cu competenţele stabilite prin prezenta hotãrâre şi prin alte acte normative în vigoare din domeniul protecţiei mediului;
c) urmãresc îndeplinirea cerinţelor legislaţiei de mediu din actele de reglementare şi, în cazul constatãrii unor neconformitãţi, iau mãsurile care se impun, în conformitate cu competenţele stabilite de legislaţia în vigoare;
d) realizeazã validarea, prelucrarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor de mediu la nivel regional, în vederea transmiterii la Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, pentru domeniile stabilite în regulamentele de organizare şi funcţionare ale acestora;
e) elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã planul regional de acţiune pentru protecţia mediului şi colaboreazã la realizarea şi aplicarea planurilor de acţiune pentru mediu la nivel judeţean;
f) asigurã administrarea ariilor naturale protejate care nu sunt atribuite în custodie;
g) elaboreazã mãsurile minime de conservare şi regulamentele ariilor naturale protejate care nu au administraţie proprie sau custode;
h) monitorizeazã activitatea custozilor ariilor naturale protejate din aria de competenţã;
i) implementeazã şi/sau sprijinã implementarea politicilor şi strategiilor privind educaţia ecologicã şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
j) colaboreazã cu agenţiile pentru dezvoltare regionalã şi cu consiliile pentru dezvoltare regionalã la elaborarea şi monitorizarea planului de dezvoltare regionalã;
k) elaboreazã periodic rapoarte privind starea factorilor de mediu în regiunea respectivã, pe care le transmite Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi le pune la dispoziţia publicului;
l) evalueazã şi analizeazã hãrţile strategice de zgomot şi planurile de acţiune pentru reducerea nivelului de zgomot, în cadrul comisiilor pe care le organizeazã la nivel regional;
m) colaboreazã la elaborarea şi monitorizarea planurilor regionale de gestionare a deşeurilor cu autoritãţile ce au responsabilitãţi în domeniu şi coordoneazã elaborarea planurilor judeţene de gestionare a deşeurilor;
n) monitorizeazã activitatea de management al siturilor contaminate, la nivel regional;
o) participã la programe şi proiecte internaţionale şi la parteneriate în proiecte de interes public, cu consultarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
p) asigurã accesul publicului la informaţia de mediu, consultarea şi participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul;
q) îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite de Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului.
ART. 12
(1) Conducerea agenţiei regionale pentru protecţia mediului este asiguratã de un director executiv, ajutat de un director executiv adjunct, numit prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în condiţiile legii.
(2) Directorul executiv al agenţiei regionale pentru protecţia mediului îndeplineşte funcţia de ordonator terţiar de credite.
ART. 13
(1) Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului îndeplinesc atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului de implementare a politicilor, strategiilor şi legislaţiei în domeniul protecţiei mediului la nivel judeţean.
(2) Agenţiile judeţene pentru protecţia mediului au urmãtoarele atribuţii principale:
1. emit acte de reglementare în conformitate cu competenţele stabilite în actele normative în vigoare sau de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului;
2. prin excepţie de la prevederile <>art. 7 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluãrii de mediu pentru planuri şi programe, emit avize de mediu pentru PUZ-uri şi PUD-uri aparţinând aceleiaşi localitãţi, cu informarea prealabilã a agenţiei regionale pentru protecţia mediului;
3. gestioneazã funcţionarea la nivel local a laboratoarelor pentru analiza aerului, deşeurilor, zgomotului şi vibraţiilor, precum şi a radioactivitãţii mediului;
4. pot efectua, la cerere, mãsurãri şi analize de laborator ale calitãţii factorilor de mediu;
5. asigurã operarea staţiilor de monitorizare automatã a calitãţii aerului şi a radioactivitãţii mediului şi transmite datele cãtre Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului;
6. efectueazã monitorizarea continuã a calitãţii aerului şi a radioactivitãţii mediului şi aplicã mãsurile prevãzute de legislaţia specificã în cazul producerii unor evenimente deosebite;
7. asigurã colectarea şi validarea datelor primare necesare evaluãrii calitãţii aerului şi întocmesc inventarele locale de emisii pe care le transmit Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
8. elaboreazã periodic rapoarte privind starea factorilor de mediu la nivel local;
9. asigurã elaborarea şi punerea în aplicare a planurilor şi programelor de gestionare a calitãţii aerului;
10. verificã modul de implementare a proiectelor de tip "implementare în comun" (JI);
11. colecteazã şi gestioneazã datele de activitate transmise de operatorii economici, în vederea transmiterii acestora cãtre Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, pentru elaborarea INEGES de cãtre aceasta;
12. colecteazã şi gestioneazã datele de activitate transmise de operatorii economici, în vederea realizãrii inventarului local de emisii, pe care îl transmit la Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului;
13. colecteazã date şi elaboreazã rapoarte privind emisiile de poluanţi provenite din activitãţile cu impact semnificativ asupra mediului, inclusiv de la instalaţiile mari de ardere;
14. nominalizeazã reprezentanţi în cadrul comisiilor pentru evaluarea şi analizarea hãrţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune pentru reducerea nivelului de zgomot;
15. realizeazã centralizarea, validarea şi prelucrarea datelor şi informaţiilor de mediu la nivel judeţean;
16. participã la elaborarea planurilor de gestionare a deşeurilor şi la monitorizarea realizãrii obiectivelor stabilite prin aceste planuri;
17. aprobã planurile elaborate de operatorii economici în vederea eliminãrii echipamentelor care conţin sau sunt contaminate cu bifenili policloruraţi (PCB), conform legislaţiei în vigoare;
18. aprobã transportul deşeurilor periculoase pe teritoriul României, conform legislaţiei în vigoare;
19. asigurã identificarea, promovarea şi monitorizarea implementãrii proiectelor prioritare din Planul naţional de acţiune pentru protecţia mediului; elaboreazã şi actualizeazã planul local de acţiune pentru mediu;
20. atribuie administrarea ariilor naturale protejate, pe bazã de convenţii de custodie, conform legislaţiei în vigoare;
21. asigurã administrarea ariilor naturale protejate care nu sunt atribuite în custodie;
22. monitorizeazã activitatea de administrare a ariilor naturale protejate;
23. elaboreazã mãsurile minime de conservare şi regulamentele ariilor naturale protejate care nu au administraţie proprie sau custode;
24. implementeazã şi/sau sprijinã implementarea politicilor şi strategiilor privind educaţia ecologicã şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
25. deruleazã procedura de evaluare adecvatã pentru planuri/proiecte susceptibile sã genereze un impact semnificativ asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
26. realizeazã lista siturilor contaminate/potenţial contaminate, decide asupra necesitãţii realizãrii investigãrii şi evaluãrii preliminare şi/sau de detaliu a zonelor contaminate, analizeazã şi aprobã programele de remediere a zonelor în care solul şi subsolul sunt afectate;
27. asigurã accesul publicului la informaţia de mediu, consultarea şi participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul;
28. participã la programe şi proiecte internaţionale şi la parteneriate în proiecte de interes public, cu consultarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
29. îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului.
ART. 14
(1) Conducerea agenţiei judeţene pentru protecţia mediului este asiguratã de un director executiv, numit prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în condiţiile legii.
(2) Directorul executiv al agenţiei judeţene pentru protecţia mediului îndeplineşte funcţia de ordonator terţiar de credite.
ART. 15
(1) Structura organizatoricã a agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Statul de funcţii şi regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului se aprobã prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, la propunerea directorilor executivi ai acestora, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului este supus actualizãrii periodic.
(4) Personalul de conducere din cadrul agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului, altul decât cel prevãzut la art. 12 alin. (1) şi la art. 14 alin. (1), este numit şi revocat din funcţie de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, la propunerea directorului executiv al agenţiei respective.
ART. 16
(1) Personalul de conducere şi de execuţie din cadrul agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului are calitatea de funcţionar public, cu excepţia personalului care exercitã activitãţi de secretariat, administrative, de protocol şi de deservire.
(2) Prin decizie a directorului executiv al agenţiei regionale sau judeţene pentru protecţia mediului şi cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în cadrul structurii organizatorice se pot organiza colective temporare, fãrã schimbarea structurii organizatorice, în condiţiile legii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi ale instituţiilor din subordine se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului şi instituţiile publice din subordine pot beneficia de granturi, vãrsãminte, donaţii şi asistenţã financiarã din partea unor organisme internaţionale, în condiţiile legii.
ART. 18
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului este de 225, inclusiv demnitarii şi personalul din cadrul cabinetului preşedintelui, iar pentru agenţiile regionale şi judeţene pentru protecţia mediului este de 1.953 de posturi.
(2) Posturile prevãzute la alin. (1) pentru fiecare agenţie regionalã şi judeţeanã pentru protecţia mediului se repartizeazã prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Încadrarea, salarizarea şi acordarea altor drepturi ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi al instituţiilor subordonate acesteia se fac în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare aplicabile personalului din instituţiile publice centrale şi structurilor subordonate acestora.
ART. 19
(1) Instituţiile publice cu personalitate juridicã ce funcţioneazã în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, finanţate integral de la bugetul de stat, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Repartizarea parcului de mijloace de transport pentru instituţiile publice din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului se face prin decizie a preşedintelui acesteia.
(3) Parcul auto şi norma de consum lunar necesare desfãşurãrii activitãţii Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice din subordine sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 20
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din 31 mai 2005, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
Szakal Andras Zsolt

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 30 august 2010.
Nr. 918.


ANEXA 1

MINISTERUL MEDIULUI ŞI PĂDURILOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ




┌───────┬──────────────────────────────────────────────────┐
│ 225 │Total personal │
├───────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│25 + 2 │Funcţii publice de conducere + demnitari │
├───────┼──────────────────────────────────────────────────┤
│189 + 9│Funcţii publice de execuţie + personal contractual│
└───────┴──────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└──────────┬─────────┘

┌──────────────┐ │ ┌─────────────────────────────┐
│VICEPREŞEDINTE├───────────────────┼────────────────┤ Cabinet preşedinte │
└──────┬───────┘ │ └─────────────────────────────┘
│ │ ┌─────────────────────────────┐
│ ├────────────────┤ Audit public intern*) │
│ │ └─────────────────────────────┘
│ │ ┌─────────────────────────────┐
│ ├────────────────┤ Biroul juridic, contencios │
│ │ │administrativ şi corp control│
│ │ └─────────────────────────────┘
┌──────────────────┴─────────────────────────┬─┼───────────────────────────────────────────────┐
│ ┌──────────────────┐ ┌────────────┐ │ │ ┌───────────────────┐ ┌───────┴──────┐
│ │Direcţia controlul│ │ Direcţia ├────┤ ├─────┤Serviciul proiecte,│ │Direcţia buget│
├──┤ poluãrii şi │ │calitate aer│ │ │ │ relaţii publice │ │ finanţe, │
│ │ reglementãri │ └────────────┘ │ │ └───────────────────┘ │administrativ │
│ └──────────────────┘ │ │ └──────────────┘
│ ┌────────────┐ │ │ ┌───────────────────┐
│ ┌───────────────────┐ │ Direcţia │ │ ├─────┤ Serviciul sisteme │
│ │Direcţia schimbãri │ │laboratoare │ │ │ │ informaţionale │
├──┤ climatice, │ │ naţionale ├────┘ │ └───────────────────┘
│ │dezvoltare durabilã│ │de referinţã│ │
│ └───────────────────┘ └────────────┘ │ ┌───────────────────┐
│ │ │ Serviciul │
│ ┌───────────────────┐ └─────┤ managementul │
│ │Direcţia deşeuri şi│ │ resurselor umane │
├──┤substanţe chimice │ └───────────────────┘
│ │periculoase, sol şi│
│ │ subsol │
│ └───────────────────┘
│ ┌────────────────────┐
│ │Direcţia conservarea│
└──┤ naturii, │
│ biodiversitãţii │
└────────────────────┘
___________
*) Se organizeazã la nivel de compartiment.




ANEXA 2

Instituţiile publice cu personalitate juridicã ce funcţioneazã
în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului,
finanţate integral de la bugetul de stat


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 8 AGENŢII REGIONALE PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI (ARPM) │
│ 34 AGENŢII JUDEŢENE PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI (APM) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Bacãu │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Botoşani │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Iaşi │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Neamţ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Suceava │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Vaslui │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Galaţi │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Brãila │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Buzãu │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Constanţa │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Tulcea │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Vrancea │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Piteşti │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Cãlãraşi │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Dâmboviţa │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Giurgiu │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Ialomiţa │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Prahova │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Teleorman │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Craiova │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Gorj │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Mehedinţi │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Olt │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Vâlcea │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Timişoara │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Arad │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Caraş-Severin │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Hunedoara │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Cluj-Napoca │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Bihor │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Bistriţa-Nãsãud │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Sãlaj │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Satu Mare │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Maramureş │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Sibiu │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Covasna │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Mureş │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Braşov │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Alba │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Harghita │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ARPM Bucureşti │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ APM Ilfov │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3

Parcul auto şi norma de consum lunar necesare desfãşurãrii activitãţii
Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a
instituţiilor publice din subordine


┌────┬─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Numãrul maxim de autovehicule │ Consumul/autovehicul/ambarcaţiune*) │
│crt.│ │ (litri) │
├────┼─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 1. │191 autoturisme │ 300 │
├────┼─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 2. │58 autolaboratoare/autoutilitare │ 300 │
├────┼─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 3. │17 ambarcaţiuni │ 10 l/h x 40 ore/lunã = 400 │
├────┼─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 4 │9 altele (remorci, peridoc etc.) │ - │
└────┴─────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘


_________
*) Pe perioada de valabilitate a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 55/2010 privind unele mãsuri de reducere a cheltuielilor publice, consumul lunar de carburanţi se calculeazã conform prevederilor acesteia.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016