Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 907 din 17 decembrie 1998  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 907 din 17 decembrie 1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 494 din 22 decembrie 1998
În temeiul prevederilor <>art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 2 octombrie 1998, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Consiliul pentru Reforma
Petre Diaconu,
secretar de stat

Ministrul industriei şi comerţului,
Radu Berceanu

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1


NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate

CAP. 1
Dispoziţii generale, definiţii

ART. 1
În sensul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, notiunile de mai jos se definesc astfel:
a) arii geografice, strict delimitate teritorial - una sau mai multe unitãţi administrativ-teritoriale alãturate, care, individual, îndeplinesc prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 şi care pot face parte din aceeaşi regiune sau din regiuni de dezvoltare diferite;
b) structuri productive monoindustriale - structurile industriale aflate în pronunţat declin, care în economia zonei mobilizeaza mai mult de 50% din populaţia salariata şi care necesita reconversia spre noi activitãţi;
c) zone miniere - una sau mai multe unitãţi administrativ-teritoriale pe teritoriul cãrora se executa operaţiuni miniere, în sensul <>Legii minelor nr. 61/1998 , precum şi unitãţile administrativ-teritoriale limitrofe din care provine forta de munca pentru operaţiunile miniere şi care îndeplinesc cel puţin una dintre condiţiile enumerate la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 ;
d) concedieri colective - definite în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protecţie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 ;
e) rata somajului - indicatorul statistic calculat oficial pe baza datelor furnizate de cãtre organele teritoriale ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi de organele/serviciile autoritãţilor administraţiei publice locale, cu avizul Comisiei Naţionale pentru Statistica;
f) lipsa mijloacelor de comunicaţii şi infrastructura slab dezvoltata - îndeplinirea, în mod cumulativ, a urmãtoarelor condiţii:
- lipsa accesului la centrala telefonica automatã;
- lipsa accesului la un drum naţional sau judeţean;
g) investiţii noi - investiţiile care se înregistreazã în evidentele agentului economic dupã declararea zonei defavorizate;
h) forta de munca neocupata - persoane, numite în continuare persoane neocupate, care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
- sunt apte de munca;
- manifesta disponibilitate pentru a lucra;
- nu sunt încadrate în baza unui contract individual de munca şi nu realizeazã venituri din activitãţi autorizate conform legii;
i) membri de familie - soţ/sotie şi alte persoane aflate în întreţinere, potrivit legii.

CAP. 2
Declararea zonelor defavorizate

ART. 2
(1) Dupã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 de cãtre o unitate administrativ-teritorialã, primarul - în urma aprobãrii de cãtre consiliul local - transmite propunerea scrisã de acordare a statutului de zona defavorizatã Agenţiei pentru dezvoltare regionala din regiunea de dezvoltare din care aceasta face parte.
(2) Agenţia pentru dezvoltare regionala analizeazã propunerile de înfiinţare a zonelor defavorizate primite de la consiliile locale, delimiteaza ariile geografice corespunzãtoare şi întocmeşte documentaţiile necesare declarãrii acestor arii geografice ca zone defavorizate.
(3) Agenţia pentru dezvoltare regionala înainteazã Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala documentaţia necesarã pentru declararea zonei defavorizate, avizatã favorabil de cãtre Consiliul pentru Dezvoltare Regionala.
(4) Documentaţia necesarã pentru declararea zonei defavorizate trebuie sa cuprindã precizãri şi motivari cu privire la:
a) aria geograficã precis delimitata care se propune a fi declarata zona defavorizatã;
b) condiţiile prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , care sunt îndeplinite pentru declararea zonei defavorizate;
c) perioada propusã pentru care aria geograficã ar urma sa fie declarata zona defavorizatã;
d) facilitãţile prevãzute în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , propuse a fi acordate.
ART. 3
(1) Pe baza analizei documentaţiilor care însoţesc fiecare solicitare de declarare a zonei defavorizate, Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala înainteazã spre aprobare Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala propuneri de înfiinţare a zonelor defavorizate.
(2) În urma aprobãrii de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala a propunerii de înfiinţare a zonei defavorizate, aceasta se înainteazã Guvernului spre adoptare.

CAP. 3
Acordarea facilitãţilor

ART. 4
Facilitãţile prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 se acorda în conformitate cu documentaţia şi cu metodologia prevãzute în anexa A.
ART. 5
(1) În aplicarea prevederilor <>art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 se au în vedere metodologia şi procedura de calcul al impozitului pe profit conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.329/14 iulie 1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 29 iulie 1997. Astfel, persoanele juridice şi întreprinzãtorii particulari sau asociaţiile familiale autorizate care beneficiazã de facilitãţile prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 au obligaţia de a calcula şi de a evidenţia extracontabil impozitul pe profit pe toatã perioada de scutire de la plata impozitului pe profit şi de a depune declaraţia de impunere.
(2) Facilitãţile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. c) şi la <>art. 6 lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 se acorda în conformitate cu procedurile stabilite de Ministerul Finanţelor şi de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 6
(1) Facilitãţile prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 se acorda în baza programelor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului, la propunerea Consiliului pentru Reforma.
(2) Sumele se acorda în limita soldului Fondului special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, constituit potrivit <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/1997 privind destinaţia sumelor încasate de Fondul Proprietãţii de Stat în cadrul procesului de privatizare a societãţilor comerciale la care statul este acţionar.
ART. 7
(1) Pentru a beneficia de facilitãţile prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , societãţile comerciale, persoane juridice romane, precum şi întreprinzãtorii particulari sau asociaţiile familiale autorizate conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 , care au sediul social şi îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul zonei defavorizate în momentul declarãrii acesteia, trebuie sa prezinte unitãţilor/instituţiilor care acorda facilitãţile legale, precum şi organelor de control prevãzute de lege, la solicitarea acestora, un angajament vizat de Oficiul forţei de munca şi şomaj (Agenţia judeteana de ocupare şi formare profesionalã) teritorial respectiv.
(2) Angajamentul prevãzut la alin. (1) se întocmeşte conform modelului prevãzut în anexa B.
(3) Statutul de persoana neocupata se dovedeşte prin declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã, conform modelului prevãzut în anexa C.
(4) Declaraţia prevãzutã la alin. (3) se pãstreazã de cãtre angajator.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 8
Anexele A, B şi C fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA A
-------
la normele metodologice
-----------------------

DOCUMENTAŢIA ŞI METODOLOGIA
privind restituirea taxelor vamale în conformitate cu prevederile <>art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate

1. În vederea aprobãrii restituirii taxelor vamale aferente importurilor efectuate pentru investiţiile din zonele defavorizate, solicitantii care au sediul social şi care îşi desfãşoarã activitatea în aceasta zona vor depune la organul financiar teritorial - administraţia financiarã, circumscripţia fiscalã, dupã caz - o cerere care trebuie sa conţinã urmãtoarele elemente:
- denumirea persoanei juridice, forma juridicã şi sediul acesteia sau, dupã caz, denumirea asociaţiei familiale sau a întreprinzãtorului şi adresa acestuia;
- codul fiscal;
- obiectul de activitate;
- bãncile la care au deschise conturile în valuta şi în lei, valoarea capitalului social, numerele conturilor bancare;
- datele personale ale celor abilitaţi de lege sa angajeze solicitantul, respectiv numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul actual, funcţia detinuta.
2. Cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
- actele constitutive ale solicitantului (statut, contract, hotãrâre judecãtoreascã, autorizaţie de funcţionare);
- avizul unitãţii vamale în a carei raza de competenta îşi desfãşoarã activitatea solicitantul, din care sa rezulte ca bunurile pentru care se pretinde restituirea taxelor vamale au fost importate de cãtre solicitant şi, totodatã, ca s-au achitat taxele vamale aferente;
- confirmarea din partea persoanei abilitate sa angajeze legal solicitantul ca importul de maşini, utilaje, instalaţii, echipamente, mijloace de transport - altele decât autoturisme -, know-how, alte bunuri amortizabile este destinat efectuãrii şi derulãrii de investiţii în zona defavorizatã;
- copii de pe documentele în baza cãrora s-a fãcut importul (factura, contract de vânzare-cumpãrare, declaraţie vamalã de import, declaraţie de valoare în vama, documente de transport, documente pentru acordarea taxelor vamale preferenţiale, unde este cazul, etc.);
- avizul Agenţiei pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta îşi desfãşoarã activitatea solicitantul, care sa confirme ca solicitantul efectueazã investiţii în zona defavorizatã, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 .
3. În cerere se va specifica obiectul solicitãrii, respectiv dacã se solicita restituirea taxelor vamale pentru maşinile, utilajele, instalaţiile, echipamentele, mijloacele de transport - altele decât autoturisme -, know-how, alte bunuri amortizabile, care s-au importat în vederea efectuãrii şi derulãrii de investiţii în zona sau pentru materiile prime, piesele de schimb şi/sau componentele importate, necesare pentru realizarea producţiei proprii în zona.
4. Restituirea taxelor vamale pentru materiile prime, piesele de schimb şi/sau componentele importate, necesare realizãrii producţiei proprii în zona, se va efectua în situaţia în care pe lângã documentele mai sus menţionate vor fi depuse şi:
- factura din care sa rezulte ca producţia obţinutã a fost comercializata;
- extrasul de cont prin care se confirma încasarea contravalorii produselor nominalizate în factura;
- chitanţele fiscale care atesta încasarea contravalorii mãrfurilor vândute;
- normele de consum prevãzute în fişele tehnice, precum şi calculul concret privind consumul efectiv de materii prime, piese de schimb şi/sau componente importate pentru care se solicita restituirea taxelor vamale, care se regãsesc în producţia realizatã şi valorificatã.
5. Nu se va efectua nici o restituire de taxe vamale în situaţia în care materiile prime, piesele de schimb şi/sau componentele importate nu se utilizeazã în producţia proprie, ci se valorifica în starea în care au fost importate.
6. În urma verificãrii întregii documentaţii, organele financiare teritoriale - administraţiile financiare sau circumscripţiile fiscale, dupã caz - transmit avizul de specialitate, împreunã cu cererea şi cu celelalte documente direcţiilor judeţene de impozite şi taxe din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat, care vor verifica şi vor confirma sau nu avizul organelor teritoriale.
7. Restituirile se fac prin trezoreriile statului, pe baza deciziei directorului Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, în termen de 5 zile de la primirea acestora, din încasãrile înregistrate la cap. 16.01 "Taxe vamale de la persoane juridice". Operaţiunea se efectueazã cu ordin de plata sau în numerar, dupã caz, respectând reglementãrile legale.
8. Cererile de restituire a taxelor vamale vor fi soluţionate în maximum 20 de zile de la data înregistrãrii solicitãrii la organul financiar teritorial. Acest termen nu include perioada acordatã trezoreriilor pentru efectuarea plãţilor efective.

ANEXA B
-------
la normele metodologice
-----------------------



Unitatea ..............
Nr. ...................

Avizat,


Oficiul forţei de munca şi şomaj
al judeţului ......................
Nr. .........../...................


ANGAJAMENT*)

Subsemnatul/a ......................................................, reprezentant/a al/a unitãţii ............................., cu sediul social şi activitate în localitatea ................, str. ....................... nr. ..........., aflatã în zona ......................................, declarata zona defavorizatã prin Hotãrârea Guvernului nr. ................ din data de ............, pe o perioada de ........ ani, unitate solicitanta a facilitãţilor prevãzute la <>art. 5 lit. ....... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , ma oblig, în conformitate cu <>art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 :
- sa comunic noile locuri de munca vacante, create prin realizarea investiţiei, Oficiului forţei de munca şi şomaj al judeţului ...............;
- sa angajez pe noile locuri de munca vacante persoane neocupate, cu domiciliul în zona defavorizatã mai sus menţionatã;
- sa comunic în maximum 3 zile Oficiului forţei de munca şi şomaj al judeţului .................... modul în care au fost ocupate locurile de munca (angajare directa, repartizare prin Oficiul forţei de munca şi şomaj).

........................
(semnatura şi ştampila)

-------------
*) Acest angajament va fi prezentat la unitãţile/instituţiile care vor acorda facilitãţile prevãzute de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , precum şi organelor de control prevãzute de lege, la solicitarea acestora.


ANEXA C
-------
la normele metodologice
------------------------



DECLARAŢIE
pe propria rãspundere

Subsemnatul/subsemnata*) ..................................................,
domiciliat/a în .................................., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ......, nr. ....., eliberat/a de Poliţia ............... la data de .................., declar ca nu sunt angajat/a în baza unui contract de munca şi ca nu realizez venituri din activitãţi autorizate conform legii.

................ .................
(data) (semnatura)


*) Se completeazã de persoane neocupate, solicitante de locuri de munca, care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
- au varsta cuprinsã între 16-57 de ani pentru femei şi 16-62 de ani pentru bãrbaţi;
- sunt apte de munca;
- manifesta disponibilitate pentru a lucra;
- nu sunt încadrate în baza unui contract de munca şi nu realizeazã venituri din activitãţi autorizate conform legii.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016