Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 9 din 29 mai 2012  cu privire la propunerea de regulament al Consiliului privind exercitarea dreptului de a desfasura actiuni colective in cadrul libertatii de stabilire si a libertatii de a presta servicii - COM (2012) 130 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 9 din 29 mai 2012 cu privire la propunerea de regulament al Consiliului privind exercitarea dreptului de a desfasura actiuni colective in cadrul libertatii de stabilire si a libertatii de a presta servicii - COM (2012) 130 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 384 din 7 iunie 2012
    Având în vedere Raportul comun al Comisiei juridice, de numiri, disciplinã, imunitãţi şi validãri nr. 142 şi al Comisiei pentru drepturile omului, culte şi minoritãţi nr. 100 din 22 mai 2012,
    în temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicatã, şi ale Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeanã şi a Tratatului de instituire a Comunitãţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,

    Senatul adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Senatul constatã cã propunerea de regulament al Consiliului privind exercitarea dreptului de a desfãşura acţiuni colective în cadrul libertãţii de stabilire şi a libertãţii de a presta servicii respectã principiul proporţionalitãţii, dar încalcã principiul subsidiaritãţii pentru urmãtoarele motive:
    Temeiul juridic invocat de iniţiator este art. 352 din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), aşa-numita clauzã de flexibilitate, care a fost instituitã pentru extinderea domeniului de legiferare al UE asupra adoptãrii unor mãsuri necesare. În conformitate cu aceasta clauzã, Consiliul poate decide în unanimitate, de comun acord cu Parlamentul European, asupra adoptãrii unei mãsuri necesare atingerii unui obiectiv fixat de tratate, pentru care nu existã bazã legalã.
    Analizând dispoziţiile art. 352 alin. 2 şi 3 din TFUE, care sunt de aplicare excepţionalã, se constatã cã a fost aplicatã procedura uzualã pentru transmiterea proiectului cãtre statele membre, adicã printr-o simplã frazã în partea de jos a scrisorii de însoţire pentru transmiterea textului. Aşadar, atât timp cât TFUE instituie o excepţie, şi procedura de aplicare a acesteia trebuie sã fie specialã.
    Art 352 alin. 3 din TFUE prevede cã mãsurile bazate pe acest articol nu pot implica armonizarea actelor cu putere de lege şi a normelor administrative ale statelor membre în cazul în care tratatele exclud o astfel de armonizare. Art. 153 alin. 5 din TFUE exclude categoric ca dreptul la grevã şi dreptul de asociere sã fie obiectul unei acţiuni a UE a fortiori unei armonizãri.
    Deşi regulamentul propus nu armonizeazã explicit exercitarea dreptului la grevã, se încearcã elaborarea unui modus vivendi între acest drept fundamental şi libertãţile economice ale UE. Totuşi rãmâne faptul cã Tratatul de la Lisabona a dorit sã excludã categoric invocarea art. 352 pentru a armoniza domeniile care, în mod expres, au fost exceptate de la armonizare. Raţionamentul iniţiatorului european tinde sã înlãture efectele acestei clauze restrictive.
    În concluzie, s-a considerat cã temeiul juridic pe care a fost întemeiatã propunerea de regulament este discutabil.
    Proiectul de regulament nu aduce plusvaloare în domeniul reglementat, mai mult decât atât, este posibilã apariţia riscului de perturbare a funcţionãrii reglementãrilor existente la nivel naţional în ceea ce priveşte legislaţia muncii, a dialogului social şi a negocierii conflictelor colective.
    ART. 2
    Opinia cuprinsã în prezenta hotãrâre se transmite cãtre instituţiile europene şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 29 mai 2012, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

                          PREŞEDINTELE SENATULUI
                              VASILE BLAGA

    Bucureşti, 29 mai 2012.
    Nr. 9.

                                --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016