Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 9 din 16 ianuarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 9 din 16 ianuarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 21 ianuarie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 19 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, înfiinţat prin reorganizarea Ministerului Culturii şi Cultelor, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care elaboreazã şi asigurã aplicarea strategiei şi politicilor în domeniul culturii, cultelor religioase şi patrimoniului naţional.
(2) Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional are sediul în municipiul Bucureşti, şos. Kiseleff nr. 30, sectorul 1.
ART. 2
În activitatea sa, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional asigurã respectarea şi promovarea libertãţilor şi drepturilor fundamentale, consacrate de Constituţia României, precum şi de tratatele şi convenţiile internaţionale semnate şi ratificate de România, în ceea ce priveşte:
a) libertatea de expresie şi de creaţie;
b) şansele egale şi accesul liber la culturã, înţeleasã ca un serviciu public;
c) participarea tuturor cetãţenilor la cunoaşterea, utilizarea şi pãstrarea patrimoniului naţional, înţeles ca un bun de interes public;
d) implicarea la viaţa culturalã, inclusiv la formularea politicilor culturale;
e) libertatea conştiinţei şi a credinţelor religioase.
ART. 3
Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional îşi desfãşoarã activitatea pe baza urmãtoarelor principii fundamentale:
a) creaţia culturalã este domeniul privilegiat al exprimãrii libertãţii, fiind o sursã a progresului uman;
b) patrimoniul cultural este o resursã neregenerabilã, ameninţatã constant de proiectele de amenajare a teritoriului şi de fenomenul de globalizare;
c) patrimoniul cultural naţional este factor determinant al identitãţii culturale a României;
d) patrimoniul cultural, material şi imaterial, împreunã cu mediul natural şi peisajele asociate formeazã o componentã strategicã pentru dezvoltarea durabilã;
e) economia afacerilor culturale este un domeniu specific, doar parţial guvernat de regulile economiei de piaţã;
f) cultura este un element strategic pentru îmbunãtãţirea calitãţii vieţii, fiind nu numai un factor de dezvoltare individualã, ci şi o modalitate esenţialã pentru accentuarea coeziunii sociale, prin dialog şi coparticipare activã;
g) cultele recunoscute de lege sunt libere, autonome şi egale în faţa autoritãţilor statului.
ART. 4
În activitatea sa, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional urmãreşte îndeplinirea urmãtoarelor obiective generale:
a) salvgardarea şi sporirea patrimoniului cultural naţional, material şi imaterial, şi accentuarea rolului acestuia în dezvoltarea socialã şi economicã;
b) susţinerea moştenirii şi diversitãţii culturale, respectiv conservarea identitãţilor culturale, atât la nivel naţional, cât şi în cadrul comunitãţilor locale, prin implicare proactivã a acestora în viaţa culturalã şi recunoaşterea valorilor patrimoniale;
c) promovarea unui cadru legislativ specific în vederea protejãrii eficiente şi a promovãrii proactive a patrimoniului naţional, inclusiv prin elaborarea Codului patrimoniului naţional;
d) creşterea gradului de acces şi de participare a publicului la culturã;
e) promovarea valorilor culturii române în circuitul cultural şi turistic internaţional;
f) modernizarea infrastructurilor culturale în acord cu buna practicã şi realitãţile europene şi internaţionale contemporane;
g) susţinerea creaţiei artistice contemporane şi stimularea dezvoltãrii sectorului industriilor culturale, respectiv a circulaţiei valorilor de patrimoniu, prin promovarea dialogului intercultural şi a diplomaţiei culturale;
h) gestiunea resurselor umane din domeniul cultural (managerii din administraţia culturalã, specialiştii din reţeaua muzealã şi instituţiile publice de culturã, artiştii şi creatorii) în acord cu principiile şi practicile moderne, conforme politicilor europene în domeniu;
i) susţinerea şi promovarea cercetãrii ştiinţifice specifice în procesul de elaborare a politicilor culturale;
j) dezvoltarea parteneriatului dintre autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale cu activitãţi în domeniul culturii şi cultelor religioase recunoscute de lege în domeniul social, cultural şi educaţional, prin promovarea în beneficiul întregii societãţi a relaţiei de respect şi cooperare între cultele recunoscute de lege;
k) susţinerea participãrii comunitãţilor la dezvoltarea cunoaşterii, prin promovarea rolului activ al bibliotecii moderne în societate şi asumarea de cãtre instituţiile publice de culturã a misiunii specifice decurgând din rolul de centre de acces universal la informaţie şi de educare continuã pentru toate segmentele de public;
l) sprijinirea cultelor recunoscute de lege;
m) promovarea multiculturalismului şi protejarea culturii minoritãţilor.
ART. 5
(1) În vederea îndeplinirii rolului şi a obiectivelor sale generale, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigurã gestionarea eficientã a sistemului sãu instituţional specific, cuprinzând inclusiv instituţiile subordonate şi serviciile publice deconcentrate;
2. elaboreazã, cu consultarea şi participarea atât a autoritãţilor publice interesate, a instituţiilor publice de culturã, a altor operatori culturali şi specialişti în domeniul culturii şi cultelor, cât şi a societãţii civile strategii, politici publice, programe naţionale şi direcţii de dezvoltare pentru domeniile din sfera sa de competenţã;
3. promoveazã şi finanţeazã, în condiţiile legii, printr-un sistem competiţional deschis, proiecte, programe şi activitãţi culturale în domeniul culturii, cultelor şi patrimoniului cultural naţional, cu respectarea principiului transparenţei decizionale, a liberului acces la informaţia publicã şi a primordialitãţii valorii;
4. elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative, potrivit legii, pentru domeniile specifice de activitate sau având incidenţã cu acestea, cu respectarea principiului transparenţei decizionale;
5. iniţiazã şi negociazã, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul sãu de activitate sau formuleazã propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupã caz, şi, respectiv, dispune mãsurile necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor rezultate, semnarea şi ratificarea acestora, pentru domeniile sale de competenţã şi activitate;
6. propune şi promoveazã parteneriate cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu structurile societãţii civile pentru diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor publice oferite de instituţiile şi aşezãmintele de culturã, în vederea satisfacerii necesitãţilor culturale şi educative ale publicului;
7. sprijinã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, buna funcţionare şi activitatea instituţiilor şi a aşezãmintelor de culturã aflate în subordinea autoritãţilor judeţene sau locale;
8. promoveazã recunoaşterea competenţelor profesionale, respectiv garanteazã drepturile şi interesele creatorilor, artiştilor şi specialiştilor din domeniul culturii;
9. asigurã, cu respectarea legislaţiei în vigoare, colaborarea şi consultarea cu sindicatele şi patronatul din domeniile sale de activitate, precum şi cu alte structuri ale societãţii civile, pentru formularea politicilor culturale, elaborarea actelor normative cu incidenţã asupra sectorului cultural şi pentru rezolvarea problemelor care privesc interesele sau activitatea operatorilor culturali;
10. gestioneazã, în condiţiile legii, relaţiile cu Parlamentul, cu celelalte autoritãţi, pentru armonizarea iniţiativelor legislative şi a mãsurilor administrative din domeniile sale de interes;
11. elaboreazã, potrivit legii, norme, regulamente şi metodologii pentru domeniile sale de activitate, acestea având caracter obligatoriu pentru derularea activitãţilor din toate instituţiile şi aşezãmintele culturale, indiferent de subordonarea acestora;
12. coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor subordonate, numeşte şi revocã, în condiţiile legii, conducerile acestora;
13. contribuie la întãrirea capacitãţii instituţionale a instituţiilor, structurilor şi serviciilor publice deconcentrate din subordinea sa, respectiv la formarea profesionalã a personalului angajat în cadrul acestora;
14. propune Guvernului mãsurile pentru descentralizarea administrativã şi financiarã a instituţiilor din subordine;
15. iniţiazã proiecte de acte normative pentru înfiinţarea sau reorganizarea unor instituţii din subordine, respectiv avizeazã, în condiţiile legii, înfiinţarea sau reorganizarea instituţiilor şi a aşezãmintelor publice de culturã, indiferent de subordonarea acestora;
16. aprobã, potrivit legii, preţuri şi tarife pentru serviciile asigurate de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, prin instituţiile din subordinea sa;
17. asigurã, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentaţiilor tehnico-economice din competenţa sa de aprobare, potrivit legii;
18. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administraţiei publice sub autoritatea cãruia funcţioneazã operatorii economici din domeniul sãu de activitate;
19. colaboreazã cu instituţiile specializate pentru elaborarea de indicatori statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare şi pentru prelucrarea acestora;
20. iniţiazã, organizeazã şi susţine, în condiţiile legii, concursuri interne şi internaţionale, tabere, rezidenţe de creaţie şi interpretare, precum şi alte manifestãri similare, cu respectarea principiului transparenţei decizionale, a liberului acces la informaţia publicã şi a primordialitãţii valorii;
21. acordã, în condiţiile legii, burse, granturi de studii şi cãlãtorie, premii şi distincţii pentru toate domeniile sale de activitate şi susţine participarea specialiştilor în domeniul culturii, a creatorilor şi artiştilor români la manifestãri culturale şi ştiinţifice din strãinãtate, cu respectarea principiului transparenţei decizionale, a liberului acces la informaţia publicã şi a primordialitãţii valorii;
22. colaboreazã atât cu Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, Ministerul Mediului şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, cât şi cu instituţiile şi organismele abilitate din subordinea acestora pentru elaborarea unei strategii naţionale de atenuare a impactului asupra patrimoniului cultural naţional generat de implementarea proiectelor de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a infrastructurii, respectiv pentru formularea unui set de politici comune şi metodologii de lucru în acest domeniu şi implementarea acestora;
23. colaboreazã atât cu Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, Ministerul Mediului, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi cu Ministerul Turismului, cât şi cu instituţiile şi organismele abilitate din subordinea acestora pentru corelarea Strategiei de dezvoltare durabilã 2030, a strategiilor sectoriale de profil în vederea armonizãrii legislaţiei şi politicilor în aceste domenii;
24. colaboreazã atât cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, cât şi cu instituţiile şi organismele abilitate din subordinea acestuia pentru dezvoltarea programelor de învãţãmânt artistic şi diversificarea ofertei de specializãri necesare domeniului culturii şi cultelor, respectiv implementarea acestora;
25. colaboreazã atât cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu Ministerul Turismului, cât şi cu instituţiile şi organismele abilitate din subordinea acestora pentru elaborarea unei strategii naţionale de promovare a valorilor culturii române şi de dezvoltare a turismului cultural în România, respectiv pentru formularea unui set de politici comune în acest domeniu şi implementarea acestuia;
26. propune Guvernului recunoaşterea statutului de utilitate publicã pentru organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul culturii şi cultelor, cu respectarea normelor legale.
(2) Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional urmãreşte îndeplinirea mãsurilor necesare, specifice domeniului culturii şi cultelor, ce decurg din aderarea României la Uniunea Europeanã şi garanteazã ducerea la îndeplinire a obligaţiilor României rezultate din actul aderãrii, inclusiv prin elaborarea de politici publice şi strategii de armonizare a legislaţiei specifice domeniilor sale de activitate, conform prevederilor tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi oricãror altor reglementãri comunitare cu caracter obligatoriu în domeniile sale de activitate.
ART. 6
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional are urmãtoarele atribuţii specifice:
1. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu Institutul Cultural Român, în colaborare cu Academia Românã şi cu alte instituţii interesate, dupã caz, activitatea şi programele institutelor culturale ale României din strãinãtate, promoveazã şi susţine programele şi proiectele culturale derulate de acestea;
2. numeşte şi elibereazã din funcţie, prin ordin comun al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, ministrului afacerilor externe şi al preşedintelui Institutului Cultural Român, în condiţiile legii, directorii şi directorii adjuncţi ai institutelor culturale ale României din strãinãtate;
3. avizeazã numirile şi eliberãrile din funcţie ale personalului diplomatic cu atribuţii în domeniul culturii;
4. propune Guvernului, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu Institutul Cultural Român, înfiinţarea de noi institute culturale ale României în strãinãtate;
5. promoveazã şi susţine, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale cu participarea diasporei româneşti şi colaboreazã în acest scop cu autoritãţi, instituţii, organizaţii neguvernamentale sau cu alte entitãţi;
6. stabileşte şi implementeazã, prin comisiile de specialitate, Strategia naţionalã de salvgardare şi promovare a patrimoniului cultural naţional material şi imaterial, în vederea actualizãrii Planului naţional de dezvoltare 2007-2013, în privinţa patrimoniului cultural şi a elaborãrii secţiunilor specifice ale Planului naţional de dezvoltare 2014-2020;
7. elaboreazã şi implementeazã norme, regulamente şi metodologii pentru domeniul patrimoniului cultural naţional, potrivit legii;
8. coordoneazã activitãţile de cercetare, conservare, evidenţã, proiectare şi restaurare, regenerare şi punere în valoare a patrimoniului cultural naţional, material şi imaterial, şi asigurã finanţarea adecvatã a acestora, potrivit legii;
9. coordoneazã activitatea de atestare a experţilor şi a specialiştilor, respectiv autorizarea operatorilor economici care au obiect de activitate în domeniile specifice evaluãrii, proiectãrii, restaurãrii, conservãrii şi punerii în valoare a patrimoniului cultural naţional imobil, potrivit legii;
10. coordoneazã activitatea de acreditare a experţilor, conservatorilor şi restauratorilor în domeniul patrimoniului cultural naţional mobil, respectiv autorizarea operatorilor economici care au obiect de activitate în domeniul patrimoniului cultural naţional mobil, potrivit legii;
11. colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale la elaborarea şi avizarea, împreunã cu comisiile de specialitate din cadrul sãu, dupã caz, a planurilor de amenajare şi dezvoltare a teritoriului, pentru zonele protejate, respectiv a celor unde sunt delimitate situri arheologice, potrivit legii;
12. avizeazã temele de proiectare şi soluţiile arhitecturale şi de artã monumentalã, cu consultarea organizaţiilor profesionale şi de creatori din domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de artã monumentalã care se realizeazã din bugetele publice;
13. acţioneazã, potrivit competenţelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural naţional, sustrase sau exportate ilicit;
14. contribuie la crearea cadrului juridic şi instituţional prin care sã se asigure pãstrarea, dezvoltarea şi punerea în valoare a artei şi culturii minoritãţilor naţionale din România;
15. colaboreazã cu autoritãţile publice centrale şi locale pentru educarea publicului cu scopul de a cunoaşte, a respecta şi a pune în valoare patrimoniul cultural naţional;
16. susţine programe pentru promovarea, protejarea şi revitalizarea culturii tradiţionale şi a patrimoniului cultural imaterial;
17. promoveazã şi coordoneazã, în condiţiile legii, programe de formare în domeniul meşteşugurilor şi ocupaţiilor tradiţionale;
18. coordoneazã activitatea de atestare a artiştilor liber-profesionişti, a traducãtorilor, precum şi activitatea de atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic;
19. suspendã sau retrage, dupã caz, avizele şi/sau atestatele acordate, în cazul nerespectãrii de cãtre titulari a actelor normative în vigoare;
20. colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice, cu instituţiile de specialitate şi cu organizaţiile din domeniu pentru formarea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din aparatul propriu şi al serviciilor publice deconcentrate, precum şi din instituţiile publice de culturã, contribuind la organizarea şi finanţarea, în condiţiile legii, a cursurilor sau altor forme specifice de pregãtire;
21. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare pentru domeniile sale de competenţã;
22. gestioneazã, asigurã şi monitorizeazã, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare şi îndeplinirea programului de dezvoltare a bazei materiale şi de investiţii în domeniul afacerilor şi infrastructurii culturale;
23. elaboreazã în colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului, Strategia naţionalã în domeniul audiovizualului;
24. coordoneazã atât elaborarea de cãtre Centrul Naţional al Cinematografiei a Strategiei de dezvoltare a cinematografiei naţionale, cât şi formularea şi implementarea politicilor sectoriale în domeniul cinematografiei;
25. contribuie, în condiţiile legii, la recunoaşterea şi protecţia drepturilor de autor şi ale artiştilor interpreţi;
26. asigurã relaţiile statului cu toate cultele legal recunoscute din România;
27. sprijinã toate cultele legal recunoscute, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare a acestora, în vederea participãrii lor la viaţa socialã şi spiritualã a ţãrii, şi mediazã situaţiile litigioase;
28. acordã asistenţã cultelor, în condiţiile legii, pentru soluţionarea problemelor specifice;
29. analizeazã cererile de înfiinţare de noi culte, întocmeşte documentaţiile cerute de lege şi face propuneri în vederea recunoaşterii acestora;
30. formuleazã propuneri pentru recunoaşterea, conform legii, a şefilor cultelor religioase, a conducãtorilor de eparhii, a celorlalţi ierarhi şi a celor asimilaţi acestora, la solicitarea cultelor legal recunoscute din România;
31. gestioneazã resursele financiare publice alocate pentru completarea fondurilor necesare salarizãrii personalului clerical şi neclerical, potrivit legii;
32. colaboreazã cu sistemul educaţional şi avizeazã, alãturi de autoritãţile publice cu competenţe în domeniul învãţãmântului, planurile de învãţãmânt şi programele analitice elaborate de cultele recunoscute;
33. sprijinã cultele recunoscute în organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de asistenţã religioasã şi socialã în armatã, penitenciare, spitale, în cãmine de bãtrâni, case de copii şi în alte instituţii, precum şi în familii care se confruntã cu nevoi speciale;
34. sprijinã cultele recunoscute în activitatea de evidenţã, pãstrare, conservare, restaurare şi punere în valoare a bunurilor culturale mobile şi imobile, aflate în proprietatea sau în folosinţa cultelor, în condiţiile legii;
35. organizeazã, în colaborare cu cultele recunoscute şi cu instituţiile specializate din ţarã şi/sau din strãinãtate, activitãţi periodice de instruire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate care asigurã conservarea şi punerea în valoare a bunurilor culturale ale cultelor religioase, în condiţiile legii;
36. organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru cunoaşterea şi promovarea culturii religioase, pentru punerea în valoare a mãrturiilor de artã şi de arhitecturã religioasã, atât în ţarã, cât şi în strãinãtate, prin expoziţii, simpozioane, sesiune de comunicãri şi prin promovarea turismului cultural-religios;
37. acordã sprijin financiar, în condiţiile legii, pentru:
a) restaurarea şi conservarea lãcaşurilor de cult care sunt monumente istorice şi a bunurilor din patrimoniul cultural naţional mobil aparţinând cultelor recunoscute din România;
b) completarea fondurilor proprii necesare întreţinerii şi funcţionãrii unitãţilor de cult cu venituri mici sau fãrã venituri;
c) amenajarea şi întreţinerea muzeelor cultural-religioase;
d) construirea şi repararea lãcaşurilor de cult;
e) achiziţionarea de imobile necesare desfãşurãrii activitãţii unitãţilor de cult şi de asistenţã socialã susţinute de acestea;
f) sprijinirea activitãţilor de asistenţã socialã organizate de cultele recunoscute în spitale, centre de plasament, cãmine pentru bãtrâni şi alte forme de asistenţã;
g) susţinerea unor acţiuni cu caracter intern şi internaţional realizate de cultele recunoscute din România;
h) completarea fondurilor proprii, necesare pentru întreţinerea şi funcţionarea unitãţilor de cult fãrã venituri sau cu venituri reduse, pentru construirea şi repararea lãcaşurilor de cult şi pentru conservarea şi întreţinerea bunurilor aparţinând cultelor şi care fac parte din patrimoniul cultural naţional mobil, precum şi pentru activitãţile de asistenţã socialã susţinute de acestea.
(2) Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 7
Pentru realizarea obiectivelor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice, pentru conceperea şi punerea în aplicare de politici şi acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat şi central-local, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional acţioneazã în cooperare cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de specialitate, cu operatorii culturali, cu structurile societãţii civile şi ale mediului de afaceri, din ţarã şi din strãinãtate, conform legii.
ART. 8
Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional este abilitat sã solicite şi sã primeascã informaţii şi date de la autoritãţile administraţiei publice, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul sãu de competenţã.
ART. 9
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional este prevãzutã în anexa nr. 1; în cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, se pot organiza, în condiţiile legii, servicii, birouri sau compartimente, precum şi colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetãri.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 196, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(3) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(4) Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional poate constitui comisii de specialitate şi alte organisme consultative, care sã participe la elaborarea strategiilor din domeniu şi la fundamentarea deciziilor de specialitate.
ART. 10
(1) La nivelul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional funcţioneazã, în condiţiile legii, Unitatea de management al proiectului, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe, contractate sau garantate de stat, rambursabile ori nerambursabile.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de persoane şi regulamentul de funcţionare pentru Unitatea de management al proiectului se stabilesc prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(3) Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional numeşte personalul Unitãţii de management al proiectului şi stabileşte atribuţiile directorului acesteia.
(4) Salarizarea personalului Unitãţii de management al proiectului se realizeazã potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiştilor români care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul unitãţilor de management de proiect, aprobatã prin <>Legea nr. 172/2001 .
ART. 11
(1) Conducerea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional se exercitã de cãtre ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(2) Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional conduce întreaga activitate a Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional este ordonator principal de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional emite ordine şi instrucţiuni.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional este sprijinit de 3 secretari de stat şi un secretar general.
(6) Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional poate dispune exercitarea temporarã de cãtre alţi demnitari sau funcţionari a unor atribuţii prevãzute prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
ART. 12
(1) Secretarii de stat se subordoneazã ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional şi îndeplinesc atribuţiile şi sarcinile stabilite de acesta.
(2) Secretarii de stat coordoneazã compartimente de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, potrivit anexei nr. 1 şi regulamentului de organizare şi funcţionare a ministerului.
ART. 13
Secretarul general este subordonat ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute prin lege şi sarcinile stabilite de acesta şi de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.
ART. 14
(1) Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional numeşte şi revocã, potrivit legii, preşedinţii şi membrii Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, Comisiei Naţionale de Arheologie, Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor, precum şi ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii.
(2) Fondurile necesare funcţionãrii comisiilor de specialitate se suportã din bugetul Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, în condiţiile legii.
(3) Prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat, se stabilesc, în condiţiile legii, indemnizaţiile cuvenite membrilor comisiilor de specialitate care nu sunt salariaţi ai Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
ART. 15
(1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale generale şi specifice, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional poate colabora cu specialişti în diverse domenii de activitate, prin încheierea de convenţii civile sau contracte individuale de muncã cu timp parţial, dupã caz.
(2) În situaţiile în care persoanele prevãzute la alin. (1) se deplaseazã în ţarã, în interesul instituţiei, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional poate suporta cheltuielile de transport, cazare şi diurnã, în condiţiile stabilite de lege pentru personalul propriu, în mãsura în care, prin convenţiile civile sau contractele individuale de muncã cu timp parţial încheiate, s-a prevãzut acest lucru.
ART. 16
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.
(2) Direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti sunt conduse de un director executiv, care este funcţionar public, potrivit legii.
ART. 17
(1) Direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii principale:
1. îndeplinesc atribuţiile prevãzute de lege în domeniul protejãrii patrimoniului cultural naţional;
2. colaboreazã cu autoritãţile publice şi cu instituţiile specializate pentru protejarea şi punerea în valoare a bunurilor din patrimoniul cultural naţional şi aplicã în acest sens prevederile legale în domeniu;
3. participã, la cererea autoritãţilor abilitate şi împreunã cu acestea, la acţiuni de control al respectãrii legislaţiei privind dreptul de autor şi drepturile conexe;
4. avizeazã, potrivit legii, înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea instituţiilor publice de culturã şi a aşezãmintelor culturale care funcţioneazã sub autoritatea consiliilor judeţene sau locale;
5. finanţeazã, în condiţiile legii, programe, proiecte şi acţiuni culturale;
6. sprijinã, în condiţiile legii, activitatea organizaţiilor neguvernamentale şi a altor persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniile culturii şi cultelor;
7. iniţiazã şi sprijinã, în condiţiile legii, acţiuni de revitalizare a tradiţiilor şi obiceiurilor locale, a ocupaţiilor specifice tradiţionale, de formare a specialiştilor şi meseriaşilor în domeniul artizanatului şi meşteşugurilor tradiţionale;
8. editeazã sau sprijinã, în condiţiile legii, publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei;
9. solicitã şi primesc, în condiţiile legii, în nume propriu sau în numele şi pentru Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, de la autoritãţi ale administraţiei publice, de la instituţii publice şi de la persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor şi informãrii publice, date şi informaţii necesare pentru exercitarea atribuţiilor ce le revin;
10. controleazã respectarea îndeplinirii obligaţiilor de platã a contribuţiilor la Fondul Cultural Naţional, în condiţiile şi la termenele stabilite prin lege;
11. îndeplinesc, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, atribuţiile Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional în domeniul cultelor;
12. asigurã, potrivit legii, monitorizarea activitãţilor derulate în cadrul Programul prioritar naţional pentru dotarea şi finalizarea lucrãrilor de construcţie a aşezãmintelor culturale de drept public din mediul rural şi mic urban;
13. îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(2) Organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi atribuţiile acestora, altele decât cele prevãzute la alin. (1), se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
ART. 18
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional ori în coordonarea ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã, statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se aprobã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional, dacã legea nu dispune altfel.
ART. 19
(1) Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
(2) Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional are, de asemenea, în dotare, pentru activitãţile sale specifice, un microbuz pentru transport de marfã şi persoane, cu un consum mediu lunar de carburanţi de 400 litri, o maşinã de teren cu un consum mediu lunar de 450 litri şi douã autoturisme, cu un consum mediu lunar de carburanţi de 450 litri.
ART. 20
(1) Stingerea datoriilor preluate de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, ca efect al desfiinţãrii publicaţiilor "Contemporanul", "Literatorul", "Manuscriptum", "Deşteptarea Aromânilor", "Moftul Român", "Albina", "Teatrul", "Universul Cãrţii", "A Het", "Korunk", "Vilnie Slovo", instituţii publice cu personalitate juridicã aflate în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor, se asigurã din disponibilitãţile acestor instituţii şi, dupã caz, din bugetul aprobat Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional pe anul 2009.
(2) Activul şi pasivul instituţiilor prevãzute la alin. (1) vor fi preluate de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, pe bazã de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 21
(1) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Bibliotecii Naţionale a României, modificate corespunzãtor ca urmare a preluãrii activitãţii Revistei "Biblioteca", se aprobã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
(2) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, personalul angajat la Revista "Biblioteca" este preluat de Biblioteca Naţionalã a României, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobate pentru aceastã instituţie, în condiţiile legii.
(3) Activul şi pasivul Revistei "Biblioteca" vor fi preluate de Biblioteca Naţionalã a României, pe bazã de protocol de predare-preluare, în termenul prevãzut la alin. (2).
(4) Preluarea activului şi pasivului Revistei "Muvelodes", instituţie publicã trecutã sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, se va face pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat între pãrţile interesate, pânã la data de 31 martie 2009, conform ultimului bilanţ contabil şi a inventarului bunurilor deţinute.
(5) Transferul instituţiei prevãzute la alin. (4) se face cu preluarea personalului angajat, conform legii.
ART. 22
(1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
ART. 23
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 2 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii,
cultelor şi patrimoniului naţional,
Theodor Paleologu

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 16 ianuarie 2009.
Nr. 9.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional

Numãrul maxim de posturi - 196
(exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului)






STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Culturii si Cultelor

┌───────────────────────┐
│ ├────────────────────────────────┐
│ MINISTRU │ │
│ ├───────────────────────────────┐│
└───────────┬───────────┘ ││
│ ││
┌────────┬────────┬──────────┬────┬───┴───┬───────┬────────┬────────┬───────┐ ││
┌───┴──┐┌────┴───┐┌───┴────┐┌────┴───┐│┌──────┴─┐┌────┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌──┴───┐ ││
│SERVI-││COMPAR- ││COMPAR- ││COMPAR- │││COMPAR- ││COMPAR- ││SERVI- ││CORPUL ││CONSI-│ ││
│CIUL ││TIMENTUL││TIMENTUL││TIMENTUL│││TIMENTUL││TIMENTUL││CIUL ││ DE ││LIER │ ││
│LEGIS-││PENTRU ││RELAŢII ││STRATE- │││COMUNI- ││AUDIT ││JURIDIC││CONTROL││DIPLO-│ ││
│LATIV ││RELAŢIA ││INTERNA-││GII ŞI │││CARE ŞI ││PUBLIC ││ ││ AL ││MATIC │ ││
│ ││ CU ││ŢIONALE ││PROIECTE│││RELAŢII ││INTERN ││ ││MINIS- ││ │ ││
│ ││PARLA- ││ ││EUROPENE│││PUBLICE ││ ││ ││TRULUI ││ │ ││
│ ││MENTUL ││ ││ │││ ││ ││ ││ ││ │ ││
└──────┘└────────┘└────────┘└────────┘│└────────┘└────────┘└───────┘└───────┘└──────┘ ││
┌─────┴────┐ ││
│ UNITATE │ ┌──────────────────────────────────┘│
│ AFACERI │ │ │
│EUROPENE │ │ │
└──────────┘ │ │
│ ┌─────────┘
│ │
┌──────────────────────────────┬───────────┴────┬──────────────┐ │
│ │ │ │ │
┌───────┴────────────┐ ┌──────────────┴───┐ ┌─────────┴──────┐ ┌─┴─────┴─┐
│SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR │
│ │ │ │ └┬───────────────┘ │GENERAL │
└┬───────────────────┘ ├──────────────────┘ │ ├─────────┘
│ │ │ │
│ │ │ ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐ ├──┤ DIRECŢIA │ │ │DIRECŢIA │
├─┤DIRECŢIA MUZEE │ │ │DIRECŢIA │ │ │RELAŢII CULTE │ ├─┤FINANCIAR- │
│ │COLECŢII ŞI ARTE │ ├─┤CREATIVITATE ŞI │ │ └──────────────┘ │ │CONTABILĂ ŞI │
│ │ VIZUALE │ │ │DIVERSITATE │ │ ┌──────────────┐ │ │ADMINISTRATIVĂ│
│ ├─────────────────┘ │ │CULTURALĂ │ │ │SERVICIUL │ │ └──────────────┘
│ │ ┌───────────────┐ │ ├─────────────────┘ └──┤ASISTENŢĂ, │ │ ┌─────────────┐
│ └─┤COMPARTIMENTUL │ │ │ ┌───────────────┐ │ÎNVĂŢĂMĂNT │ │ │DIRECŢIA │
│ │MONUMENTE FOR │ │ │ │COMPARTIMENTUL │ └──────────────┘ ├─┤ACHIZIŢII │
│ │PUBLIC ŞI │ │ ├─┤AUDIOVIZUAL ŞI │ │ │PUBLICE │
│ │ARHITECTURĂ │ │ │ │CINEMATOGRAFIE │ │ └─────────────┘
│ │CONTEMPORANĂ │ │ │ └───────────────┘ │ ┌─────────────┐
│ └───────────────┘ │ │ ┌───────────────┐ │ │SERVICIUL │
│ ┌───────────────┐ │ │ │COMPARTIMENTUL │ │ │MANAGEMENTUL │
├───┤DIRECŢIA │ │ └─┤ARTA │ ├─┤RESURSELOR │
│ │MONUMENTE │ │ │SPECTACOLULUI │ │ │UMANE ŞI │
│ │ISTORICE, │ │ └───────────────┘ │ │DIALOG SOCIAL│
│ │ARHEOLOGIE, │ │ ┌───────────────┐ │ └─────────────┘
│ ┌─┤PEISAJE CULTU- │ │ │SERVICIUL │ │ ┌─────────────┐
│ │ │RALE ŞI ZONE │ ├───┤CULTURĂ │ │ │UNITATEA DE │
│ │ │PROTEJATE │ │ │SCRISĂ │ ├─┤POLITICI │
│ │ └───────────────┘ │ └───────────────┘ │ │PUBLICE │
│ │ ┌───────────────┐ │ ┌───────────────┐ │ └─────────────┘
│ └─┤COMPARTIMENTUL │ │ │COMPARTIMENTUL │ │ ┌─────────────┐
│ │PENTRU TURISM │ └───┤PENTRU INTER- │ │ │UNITATEA DE │
│ │CULTURAL │ │CULTURALITATE │ ├─┤MANAGEMENT A │
│ └───────────────┘ └───────────────┘ │ │PROIECTULUI │
│ ┌───────────────┐ │ └─────────────┘
├───┤COMPARTIMENT │ │ ┌─────────────┐
│ │PATRIMONIU │ │ │UNITATEA DE │
│ │IMATERIAL │ │ │IMPLEMENTARE │
│ └───────────────┘ └─┤PROIECTE │
│ ┌───────────────┐ │EUROPENE │
│ │SERVICIUL │ └─────────────┘
│ │COORDONARE │
└───┤SERVICII │
│DECONCENTRATE │
│ŞI AŞEZĂMINTE │
│CULTURALE │
└───────────────┘




ANEXA 2

UNITĂŢI
care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului
Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional ori în coordonarea
ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional




┌───┬────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────
│Nr.│ │
│crt│ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare
├───┴────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────
│ Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Culturii,
│ Cultelor şi Patrimoniului Naţional
├───┬────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────
│ I.│Organe de specialitate ale administraţiei publice │
│ │centrale şi instituţii publice finanţate integral │
│ │din bugetul de stat │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 1.│Direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi │Bugetul de stat
│ │patrimoniul cultural naţional, respectiv a │
│ │municipiului Bucureşti - servicii publice │
│ │deconcentrate │
│ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 2.│Biblioteca Naţionalã a României │Bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 3.│Oficiul Român pentru Drepturile de Autor*) │Bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────
│ │NOTĂ:
│ │Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1-3 pot utiliza un numãr maxim de 786 de posturi.
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────
│II.│Organe de specialitate ale administraţiei publice │
│ │centrale şi instituţii publice finanţate din │
│ │venituri proprii şi subvenţii acordate de la │
│ │bugetul de stat │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 4.│Institutul Naţional pentru Memoria Exilului Românesc*) │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 5.│Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din │Venituri proprii şi subvenţii
│ │România "Elie Wiesel" │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 6.│Centrul Naţional al Cinematografiei │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 7.│Muzeul Naţional de Artã al României din Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 8.│Muzeul Naţional de Artã Contemporanã al României │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│ 9.│Muzeul Naţional al Hãrţilor şi Cãrţii Vechi │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│10.│Muzeul Naţional de Istorie a României din Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│11.│Muzeul Naţional "Brukenthal" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│12.│Muzeul Naţional "Peleş" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│13.│Muzeul Naţional al Satului "Dimitrie Gusti" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│14.│Muzeul Naţional al Ţãranului Român din Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│15.│Muzeul Naţional Bran │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│16.│Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei │Venituri proprii şi subvenţii
│ │din Cluj-Napoca │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│17.│Complexul Muzeal Naţional "Moldova" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│18.│Muzeul Naţional al Carpaţilor Rãsãriteni │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│19.│Muzeul Naţional de Istorie Naturalã "Grigore Antipa" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│20.│Muzeul de Artã "Vasile Grigore - pictor şi colecţionar" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│21.│Muzeul Naţional "George Enescu" din Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│22.│Teatrul Naţional "I.L. Caragiale" din Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│23.│Teatrul Naţional "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│24.│Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" din Iaşi │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│25.│Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din Timişoara │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│26.│Teatrul Naţional "Marin Sorescu" din Craiova │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│27.│Teatrul Naţional din Târgu Mureş │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│28.│Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│29.│Opera Naţonalã Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│30.│Opera Naţionalã Românã din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│31.│Opera Maghiarã din Cluj-Napoca │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│32.│Opera Naţionalã Românã din Iaşi │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│33.│Opera Naţionalã Românã din Timişoara │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│34.│Teatrul Naţional de Operetã "Ion Dacian" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│35.│Filarmonica "George Enescu" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│36.│Centrul Naţional pentru Conservarea şi Promovarea │Venituri proprii şi subvenţii
│ │Culturii Tradiţionale │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│37.│Centrul Naţional de Culturã al Romilor │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│38.│Centrul Naţional de Artã "Tinerimea Românã" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│39.│Centrul Cultural "Sala Palatului" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│40.│Centrul European de Culturã din Sinaia │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│41.│Centrul de Culturã "George Apostu" din Bacãu │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│42.│Centrul de Culturã "Arcuş" din Covasna │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│43.│Centrul Cultural Topliţa │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│44.│Centrul Naţional al Dansului Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│45.│Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│46.│Institutul Naţional al Monumentelor Istorice │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│47.│Institutul Naţional de Cercetare în Domeniul │Venituri proprii şi subvenţii
│ │Conservãrii şi Restaurãrii │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│48.│Studioul de Creaţie Cinematograficã din Bucureşti │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│49.│Editura "Video" │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│50.│Centrul de Studii şi Cercetãri în Domeniul Culturii │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│51.│Centrul de Consultanţã pentru Programe Culturale │Venituri proprii şi subvenţii
│ │Europene │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│52.│Administraţia Fondului Cultural Naţional │Venituri proprii şi subvenţii
│ │ │acordate de la bugetul de stat
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────
│ │NOTĂ:
│ │Unitãţile menţionate la nr. crt. 4-51 pot utiliza un numãr maxim de 6.384 de posturi.
├───┴────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────
│III Instituţii publice finanţate din venituri proprii │
├───┬────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│53.│CIMEC - Institutul de Memorie Culturalã │Venituri proprii
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│54.│ARTEXIM │Venituri proprii
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│55.│Centrul de Pregãtire Profesionalã în Culturã │Venituri proprii
├───┴────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────
│ Unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor şi
│ Patrimoniului Naţional
├───┬────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────
│56.│Compania Naţionalã a Imprimeriilor "Coresi" - S.A. │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│57.│Regia Autonomã de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor │
│ │"Româniafilm" │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│58.│Studioul Cinematografic "Rofilm" - S.A. │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│59.│Studioul Cinematografic "Sahia Film" - S.A. │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│60.│Studioul Cinematografic "Animafilm" - S.A. │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│61.│Societatea Comercialã "Editura Scrisul Românesc" - S.A. │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────
│62.│Societatea Comercialã "Editura Meridiane" - S.A. │
└───┴────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────


*) Organ de specialitate al administraţiei publice centrale, aflat în coordonarea ministrului culturii, cultelor şi patrimoniului naţional.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016