Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 9 din 10 ianuarie 2007  privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 9 din 10 ianuarie 2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 30 ianuarie 2007
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al <>art. 2 pct. 38 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 , cu modificarile ulterioare, si al <>art. 61 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. 1
Se constituie Comisia de autorizare a imprumuturilor locale, denumita in continuare Comisia, pentru examinarea si avizarea contractarii/garantarii de catre unitatile administrativ-teritoriale, in calitatea acestora de persoane juridice, de imprumuturi interne si externe pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale.
ART. 2
(1) Comisia are in componenta sa 9 membri, dupa cum urmeaza:
a) 4 reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, inclusiv presedintele Comisiei;
b) 2 reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor;
c) 3 reprezentanti ai structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale.
(2) Presedintele Comisiei este secretarul de stat cu atributii de coordonare a datoriei publice din Ministerul Finantelor Publice.
(3) Comisia se constituie dupa cum urmeaza:
a) prin ordin al ministrului finantelor publice se desemneaza persoanele prevazute la alin. (1) lit. a);
b) prin ordin al ministrului administratiei si internelor se desemneaza persoanele prevazute la alin. (1) lit. b); in acest ordin sunt incluse si persoanele prevazute la alin. (1) lit. c), desemnate de structurile asociative.
ART. 3
(1) Comisia se intruneste lunar si ori de cate ori este nevoie pentru analizarea cererilor si a documentatiilor aferente, primite de la unitatile administrativ-teritoriale, prin care se solicita autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi interne ori externe.
(2) La nivelul Comisiei functioneaza un secretariat ai carui membri sunt persoane din cadrul directiilor de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice implicate in verificarea si analizarea documentatiilor, desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice. Secretariatul asigura lucrarile operative ce privesc relatia dintre Comisie si solicitantii autorizarii imprumuturilor locale, administrarea bazei de date la dispozitia Comisiei, precum si cele specifice de organizare a sedintelor Comisiei, inclusiv convocarea membrilor acesteia.
ART. 4
Documentatia necesara pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui imprumut intern ori extern se stabileste potrivit Normelor si procedurilor privind autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi de catre unitatile administrativ-teritoriale, prevazute in anexa nr. 1.
ART. 5
Se aproba Regulamentul de functionare a Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazut in anexa nr. 2.
ART. 6
Unitatile administrativ-teritoriale, prin ordonatorii principali de credite, au obligatia ca, in cazul in care contracteaza sau garanteaza imprumuturi interne si externe, sa le inscrie, dupa caz, in registrul datoriei publice locale sau in registrul garantiilor locale, in conditiile legii.
ART. 7
Inregistrarea si raportarea datoriei publice locale se realizeaza in conformitate cu normele metodologice elaborate in acest scop de Ministerul Finantelor Publice in baza <>Legii datoriei publice nr. 313/2004 , cu modificarile ulterioare, si aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
ART. 8
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
ART. 9
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga <>Hotararea Guvernului nr. 158/2005 privind constituirea, stabilirea componentei si competentelor Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 220 din 16 martie 2005.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
---------------
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascalu,
secretar de stat

Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga

Bucuresti, 10 ianuarie 2007.
Nr. 9.


ANEXA 1


NORME SI PROCEDURI
privind autorizarea contractarii sau garantarii
de imprumuturi de catre unitatile
administrativ-teritoriale


ART. 1
Imprumuturi contractate/garantate de unitati administrativ-teritoriale
(1) Prin imprumuturi interne contractate de unitatile administrativ-teritoriale supuse prevederilor prezentei hotarari se intelege:
a) imprumuturi interne contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale cu garantia statului;
b) imprumuturi interne contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale in baza garantiilor proprii.
(2) Prin imprumuturi interne garantate de unitatile administrativ-teritoriale se intelege imprumuturi interne contractate direct de operatorii economici si de serviciile publice de subordonare locala, infiintati prin hotarari ale autoritatilor deliberative ale administratiei publice locale, avand garantia unitatilor administrativ-teritoriale respective.
(3) Prin imprumuturi externe contractate de unitatile administrativ-teritoriale se intelege:
a) imprumuturi externe contractate de stat si subimprumutate unitatilor administrativ-teritoriale;
b) imprumuturi externe contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale cu garantia statului;
c) imprumuturi externe contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale in baza garantiilor proprii.
(4) Prin imprumuturi externe garantate de unitatile administrativ-teritoriale se intelege:
a) imprumuturi externe contractate de stat si subimprumutate operatorilor economici si serviciilor publice de subordonare locala, infiintati prin hotarari ale autoritatilor deliberative ale administratiei publice locale, avand garantia unitatilor administrativ-teritoriale respective;
b) imprumuturi externe contractate direct de operatorii economici si de serviciile publice de subordonare locala, infiintati prin hotarari ale autoritatilor deliberative ale administratiei publice locale, avand garantia unitatilor administrativ-teritoriale respective.
(5) Unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, care solicita Comisiei autorizarea contractarii/garantarii unui imprumut, in conditiile legii, are obligatia de a prezenta, odata cu cererea pentru autorizarea contractarii/garantarii de imprumut, intocmita potrivit anexei nr. 1.1, urmatoarele documente:
a) hotararea autoritatii deliberative a administratiei publice locale de aprobare a contractarii/garantarii imprumutului, intocmita potrivit anexei nr. 1.2;
b) ultimul buget local al unitatii administrativ-teritoriale aprobat pentru anul curent, inregistrat la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului;
c) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale, intocmit potrivit anexei nr. 1.3;
d) situatia financiara privind contul de executie a bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent in care se solicita autorizarea contractarii/garantarii imprumutului, precum si ultimul cont de executie trimestrial pentru anul in curs, pentru cererile depuse dupa data de 1 mai, sau, in lipsa acestuia, contul de executie a bugetului local depus la Trezoreria Statului, trimestrial sau, dupa caz, la finele lunii precedente solicitarii autorizarii;
e) proiectul contractului de imprumut sau termenii financiari indicativi transmisi de banca, care sa cuprinda: valoarea imprumutului, moneda in care se va acorda imprumutul, perioada de gratie, perioada de rambursare, rata dobanzii, nivelul comisioanelor si al celorlalte costuri ale imprumutului, precum si graficul estimativ de rambursare a imprumutului, in care sa se evidentieze distinct, pe ani, dobanzile, comisioanele, ratele de capital si celelalte costuri aferente;
f) situatia estimativa privind serviciul datoriei publice locale pe perioada de derulare a imprumutului, intocmita potrivit anexei nr. 1.4;
g) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia altor imprumuturi contractate si/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala aflate in derulare, intocmita conform anexei nr. 1.5;
h) orice alte documente solicitate de Comisie in vederea analizarii cererii de autorizare a contractarii/garantarii imprumutului sau pe care solicitantul le considera utile in sustinerea cererii.
(6) Documentele prevazute la alin. (5) se depun in doua exemplare, in original si copie. Prima fila cuprinde opisul documentelor din dosarul respectiv, in ordinea prevazuta la alin. (5). Fiecare fila ce urmeaza opisului este numerotata in ordinea crescatoare a numerelor naturale, incepand cu numarul 2. Cele doua dosare vor avea documentele in aceeasi ordine. In cazul in care dupa inregistrarea dosarului la secretariatul Comisiei este necesar a fi depuse alte file, acestea vor purta numere subsecventiale numarului filei precedente. De exemplu: dupa fila 17 este necesar a fi depuse inca 5 file, care vor fi numerotate: 17/1, 17/2, 17/3, 17/4 si 17/5.
(7) Fiecare fila din dosar se semneaza si se stampileaza pe prima pagina. Ultima fila din dosar, sub semnatura ordonatorului principal de credite, contine, in mod explicit, prenumele si numele persoanei care a semnat filele din dosar, functia indeplinita si specimenul de semnatura al acesteia, precum si amprenta stampilei autoritatii executive. Pentru semnatura care se aplica pe filele din dosar poate fi utilizata parafa.
(8) Prin semnarea pe prima pagina a fiecarei file se certifica de catre persoana respectiva faptul ca acel document este conform cu realitatea, sub sanctiunea legii penale.
(9) In situatia in care documentele depuse in oricare dintre cele doua dosare nu pot fi originale si trebuie fotocopiate, acestea trebuie sa fie lizibile.
(10) Dosarul original care a stat la baza adoptarii hotararii privind autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi interne ori externe se arhiveaza, in conditiile legii, la Ministerul Finantelor Publice.
(11) Cererea prevazuta la alin. (5), potrivit machetei din anexa nr. 1.1, contine in structura sa declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite, sub sanctiunea legii penale, din care sa rezulte ca documentatia anexata la cerere este conforma cu realitatea.
ART. 2
Contractarea de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare
(1) Contractarea de datorie publica locala de catre unitatile administrativ-teritoriale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu respectarea legislatiei privind regimul titlurilor de valoare. Emiterea si lansarea titlurilor de valoare se pot face direct de catre unitatile administrativ-teritoriale sau prin intermediul unor agentii ori al altor institutii specializate.
(2) Unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, are obligatia de a prezenta secretariatului Comisiei cererea pentru autorizarea contractarii de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare, potrivit machetei din anexa nr. 1.1, insotita de documentatia prevazuta la art. 1 alin. (5). Intreaga documentatie legata de emisiunea de titluri de valoare preconizata se inainteaza Comisiei suplimentar fata de cea prevazuta la art. 1. Prospectul de emisiune prezentat trebuie elaborat in conformitate cu legislatia in vigoare referitoare la pietele de capital.
ART. 3
Alte dispozitii
(1) Dupa contractarea si/sau garantarea de imprumuturi, ordonatorul principal de credite are obligatia de a transmite Ministerului Finantelor Publice, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a contractului/acordului respectiv, copii de pe fiecare document care atesta, dupa caz:
a) contractarea/garantarea imprumutului;
b) actul aditional la contractul/acordul de imprumut/garantare, daca au fost aduse modificari la acesta cu respectarea clauzelor contractuale.
(2) Imprumuturile contractate si garantiile acordate de unitatea administrativ-teritoriala se inscriu in registrul datoriei publice locale si, respectiv, in registrul garantiilor locale conduse la nivelul respectiv.
(3) Beneficiarii de imprumuturi care constituie datorie publica locala, inclusiv unitatile administrativ-teritoriale garante, vor raporta pana la data de 15 inclusiv a fiecarei luni informatii privind imprumuturile pentru luna anterioara, in structura stabilita prin normele elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(4) In cazul in care in derularea investitiilor se inregistreaza economii fata de valoarea imprumuturilor/garantiilor autorizate, de regula, acestea pot fi utilizate pentru finantarea altor investitii fara a fi necesara o noua autorizare. Astfel de situatii trebuie notificate in prealabil Comisiei.
In situatia in care pe parcursul derularii imprumutului autorizat, prin hotarare a autoritatii deliberative se produc modificari in lista investitiilor finantate din imprumut, notificarea inaintata Comisiei trebuie sa cuprinda informatiile referitoare la investitiile inlocuite si la cele ce se doresc a fi introduse la finantare, existenta aprobarilor legale pentru acestea din urma, care sa permita acesteia sa analizeze in ce masura cererea este sustinuta de documentatia care a stat la baza acordarii autorizarii.
(5) Anexele nr. 1.1-1.5 fac parte integranta din prezentele norme si proceduri.
(6) Anexele nr. 1.1-1.5 pot fi descarcate prin accesarea adreselor de internet ale urmatoarelor ministere:
a) www.mfinante.ro, in cazul Ministerului Finantelor Publice;
b) www.mai.gov.ro, in cazul Ministerului Administratiei si Internelor.
(7) Adresa de posta electronica a solicitantului, prin intermediul careia se pot face comunicari operative intre secretariatul Comisiei si solicitantul respectiv, se va mentiona, in cazul in care exista, in cererile care se intocmesc potrivit modelului-cadru din anexa nr. 1.1.


ANEXA 1.1
---------
la norme si proceduri
---------------------




ROMANIA

(STEMA)

JUDETUL ...................................1)
UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALA
.......................................2) ┌──────────────┐
........................................3) │ STEMA │
│ UNITATII │
ADRESA ...................................... │ADMINISTRATIV-│
.......................................... │ TERITORIALE │
TELEFON/FAX/ADRESA E-MAIL ................... └──────────────┘
Nr. ....... din ..... 20......

┌─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Inregistrat in Registrul pentru evidenta cererilor adresate │
│ Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale │
│ sub nr. ........ din .......... 20...... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┘


CEREREA
pentru autorizarea contractarii/garantarii
unui imprumut intern/extern in valoare
de ........ lei/valuta contract

Subsemnatul ..............4) in calitate de primar al ................2)
........3), judetul ........1), va depun prezenta cerere in vederea autorizarii
contractarii/garantarii unui imprumut intern/extern in valoare de .............
lei/valuta de contract (cu mentionarea cursului de schimb)6), avand ca titular
..................2) ...............3) identificat/a prin codul de inregistrare
fiscala ..............5), la care anexez opisul, precum si celelalte documente
cerute de legislatia in vigoare.
Prin prezenta ma oblig sa aduc la indeplinire prevederile Hotararii
Consiliului Local nr. ........ din ....... 20..... privind aprobarea
contractarii/garantarii unui imprumut intern/extern in valoare
de ........... lei/valuta de contract, precum si ale oricaror alte
reglementari conexe.

De asemenea, DECLAR PE PROPRIA RASPUNDERE, cunoscand ca falsul in declaratii
este pedepsit de legea penala, ca documentatia anexata, ca parte integranta a
prezentei cereri, este conforma cu realitatea si ca unitatea
administrativ-teritoriala pe care o reprezint, nu are alte obligatii financiare
interne si externe necuprinse in calculul gradului de indatorare.

Conditiile imprumutului pentru a carui contractare/garantare
se solicita autorizarea:
┌──────────┬──────────┬────────────┬─────────────────────┬────────┬──────────┐
│ │ │Valoarea │ Durata imprumutului │Rata │Comisioane│
│Destinatie│ Denumire │imprumutului├─────────┬───────────┤anuala a│si alte │
│ imprumut │finantator│(valuta de │Perioada │Perioada de│dobanzii│costuri │
│ │ │contract) │de gratie│rambursare │ │aferente │
├──────────┼──────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────┼──────────┤
├──────────┼──────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────┼──────────┤
├──────────┼──────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────┼──────────┤
├──────────┼──────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────┼──────────┤
└──────────┴──────────┴────────────┴─────────┴───────────┴────────┴──────────┘

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE

....................2) .......................3),
.............................................
( L.S. ) .........................
(prenumele si numele)

LEGENDĂ:


1) se inscrie denumirea judetului;
2) se inscrie categoria unitatii administrativ-teritoriale solicitante;
3) se inscrie denumirea unitatii administrativ-teritoriale solicitante;
4) se inscrie prenumele si numele reprezentatului legal;
5) se inscrie codul de inregistrare fiscala a unitatii
administrativ-teritoriale;
6) cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data
efectuarii calculului de transformare a valutei - a imprumutului in
echivalent lei.



NOTA:
Prezentul model-cadru se adapteaza in mod corespunzator, potrivit dinamicii legislative, precum si situatiilor specifice fiecarei unitati administrativ-teritoriale.


ANEXA 1.2
---------
la norme si proceduri
---------------------


ROMANIA

(STEMA)



┌──────────────┐
JUDETUL ...........................1) │ STEMA │
CONSILIUL LOCAL AL ................2) │ UNITATII │
...................................3) │ADMINISTRATIV-│
...................................4) │ TERITORIALE │
└──────────────┘

HOTARAREA
nr. ....... din ...... 20......
privind aprobarea contractarii/garantarii
unui imprumut intern/extern in valoare
de ........ lei/valuta de contract

In temeiul prevederilor art. 46 alin. (1) si (2) lit. b), precum si ale <>art. 120^7 alin. (1) lit. b) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001 , cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere <>Legea datoriei publice nr. 313/2004 , cu modificarile ulterioare, coroborate cu cele ale capitolului IV din <>Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si cu cele ale Hotararii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale;
tinand seama de prevederile <>art. 41 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, coroborate cu cele ale <>art. 3 alin. (4) din Legea datoriei publice nr. 313/2004 , cu modificarile ulterioare,
luand in considerare prevederile art. 9 pct. 8 din Carta europeana a autonomiei locale, adoptata la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificata prin <>Legea nr. 199/1997 ,
tinand seama de prevederile art. 942 si urmatoarele din Codul civil, referitoare la contracte sau conventii,
luand act de expunerea de motive a primarului ............2), in calitatea sa de initiator, inregistrata sub nr. .........../.......... ............. 200...., de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, inregistrat sub nr. .........../......... .......... 200...., precum si de raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local,
constatand necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea investitiilor publice de interes local/refinantarea datoriei publice locale, a caror documentatie tehnico-economica/nota de fundamentare a fost aprobata prin Hotararea Consiliului Local nr. .........../20..... privind ...................,

CONSILIUL LOCAL AL ........2) ...........................3) adopta prezenta hotarare.

Art. 1. - Se aproba contractarea/garantarea unui imprumut intern/extern in valoare de ......................... lei/valuta de contract, cu o maturitate de .......... ani.
Art. 2. - Contractarea/garantarea imprumutului prevazut la art. 1 se face pentru realizarea investitiilor publice de interes local/refinantarea datoriei publice locale, prevazute in anexa la prezenta.
Art. 3. - Din bugetul local al ....................2) ..................3) se asigura integral plata:
a) serviciului anual al datoriei publice locale;
b) oricaror impozite si taxe aferente realizarii obiectivelor de investitii de interes local;
c) alte cheltuieli neeligibile la finantare din imprumutul mentionat la art. 1.
Art. 4. - Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se insarcineaza primarul ..............................2) ................................3).
Art. 5. - Prezenta hotarare se comunica, prin intermediul secretarului ..................................2), in termenul prevazut de lege, primarului ......................2) si Prefectului Judetului .................1) si se aduce la cunostinta publica prin publicarea in Monitorul Oficial al .....................2) ...........................3), precum si pe pagina de internet www..........................................5).


PRESEDINTELE DE SEDINTA, Contrasemneaza:

......................... SECRETARUL ................2)
(L.S.) ........................ .............................
(prenumele si numele) .............................
(prenumele si numele)


LEGENDĂ:


1) Se inscrie denumirea judetului;
2) Se inscrie categoria unitatii administrativ-teritoriale solicitante;
3) Se inscrie denumirea unitatii administrativ-teritoriale solicitante;
4) Se inscrie codul de inregistrare fiscala a unitatii administrativ-teritoriale;
5) Se inscrie adresa paginii de internet a unitatii administrativ-teritoriale.


NOTA:
Prezentul model-cadru se adapteaza in mod corespunzator, potrivit dinamicii legislative, precum si situatiilor specifice fiecarei unitati administrativ-teritoriale.


ANEXA 1.3
---------
la norme si proceduri
----------------------






JUDETUL ...........
UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALA


CALCULUL GRADULUI DE INDATORARE
a bugetului local al comunei/orasului/municipiului/judetului
in urma contractarii/garantarii de imprumuturi pe
baza datelor extrase din bugetul local

┌──────────────────────────────────────────────────┬────┬────────┬────────┬───────┬────────┬───────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Proiectie buget local pe │
│ │Cod │ │ │ │ │perioada de rambursare a │
│ │rand│ │ │ │ │imprumutului4) │
│ │din │ │ │ │ ├───────┬─────┬─────┬─────┬─────┤
│ │for-│Executie│Executie│Buget │Executie│ Buget │ │ │ │ │
│ │mula│ buget │buget │local │buget │ local │Buget│Buget│Buget│Buget│
│ DENUMIREA INDICATORILOR │rul │local1) │local1) │apro- │ local │estimat│local│local│local│local│
│ │de │ la │ la │bat2) │apro- │ (anul │esti-│esti-│esti-│esti-│
│ │bu- │31.XII..│31.XII..│(anul │bat3) │curent)│mat │mat │mat │mat │
│ │get │ │ │curent)│(anul ├───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ │anul n-2│anul n-1│anul n │curent) │anul n │anul │anul │ anul│anul │
│ │ │ │ │ │ │ │n+1 │n+2 │n+3 │n+...│
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ A │ B │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│VENITURI PROPRII (rd. 3 - 28 - 80 + 83 + 89) │ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│I. VENITURI CURENTE, din care: │ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Cote si sume defalcate din impozitul pe venit │ 10 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Cote defalcate din impozitul pe venit │ 11 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Sume alocate de consiliul judetean pentru │ 12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ echilibrarea bugetelor locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│IMPOZITE SI taxe PE PROPRIETATE, din care: │ 16 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Impozit pe cladiri │ 18 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Impozit pe terenuri │ 21 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
taxe judiciare de timbru, taxe de timbru pentru │ 25 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ activitatea notariala si alte taxe de timbru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│IMPOZITE SI taxe PE BUNURI SI SERVICII, din care: │ 27 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Sume defalcate din T.V.A. │ 28 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de │ 40 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│activitati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┬────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│din care:│Taxa asupra mijloacelor de transport │ 41 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Taxe si tarife pentru eliberarea de │ 44 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │licente si autorizatii de functionare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│VENITURI DIN PROPRIETATE │ 51 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┬────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│din care:│Restituiri de fonduri din finantarea │ 53 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │bugetara a anilor precedenti │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Venituri din concesiuni si inchirieri │ 54 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│VANZARI DE BUNURI SI SERVICII │ 59 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┬────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│din care:│Venituri din prestari de servicii si │ 60 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │alte activitati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Venituri din taxe administrative, │ 68 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │eliberari permise │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Amenzi, penalitati si confiscari │ 71 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Transferuri voluntare, altele │ 80 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │decat subventiile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│II. VENITURI DIN CAPITAL, din care: │ 83 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Venituri din valorificarea unor bunuri, din care: │ 84 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Venituri din valorificarea unor bunuri ale │ 85 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ institutiilor publice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Venituri din vanzarea locuintelor construite │ 86 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ din fondurile statului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Venituri din privatizare │ 87 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Venituri din vanzarea unor bunuri apartinand │ 88 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ domeniului privat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│III. OPERATIUNI FINANCIARE │ 89 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Limita de indatorare .......% din venituri proprii│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Serviciul anual al datoriei publice locale5) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Comisioane │ 121│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Dobanzi │ 122│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ Rambursare │ 174│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼───────┼────────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Gradul de indatorare - in % (serviciul anual al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│datoriei/venituri proprii x 100) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴────┴────────┴────────┴───────┴────────┴───────┴─────┴─────┴─────┴─────┘


1) Situatia financiara privind contul de executie a bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale.
2) Ultimul buget local aprobat pe anul curent.
3) Ultimul cont de executie trimestrial pentru anul in curs, sau dupa caz, contul de executie a bugetului local de la trezoreria statului, trimestrial sau la finele lunii precedente solicitarii autorizarii.
4) La stabilirea proiectiei bugetului local pe perioada de rambursare a imprumutului, influentat cu serviciul total al datoriei publice locale, se vor avea in vedere pentru estimarea bugetului local din anul curent executia bugetului local la finele lunii precedente solicitarii autorizarii si a estimarii acesteia la finele anului curent, iar pentru estimarea bugetului local pe perioada urmatoare, o crestere anuala a veniturilor proprii de maximum 10% fata de de anul anterior.
Pentru cresterile mai mari aplicate asupra veniturilor proprii ale bugetului local aprobat, pe anul curent, precum si ale proiectiei bugetului local pe perioada de rambursare a imprumutului, se va prezenta o justificare fundamentata a acestora.
5) Cuprinde serviciul datoriei publice locale aferent imprumuturilor in derulare si imprumutului pentru care se solicita autorizarea (trebuie sa corespunda cu datele cuprinse in Macheta din anexa 1.4 privind situatia estimativa a serviciului datoriei publice locale.



NOTA:
Se va avea in vedere ca datele cuprinse in anexa sa concorde cu prevederile din urmatoarele documente: ultimul buget aprobat pe anul in curs, situatiile financiare privind conturile de executie a bugetului local, situatia estimativa privind serviciul datoriei publice.


ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE, DIRECTOR ECONOMIC (CONTABIL)
PRIMAR/PRESEDINTE



ANEXA 1.4
---------
la norme si proceduri
---------------------






SITUATIE
privind serviciul datoriei publice locale

Judetul .............. Consiliul ............
In perioada ......................

- mii RON -
┌────┬────────────────────────────────────┬────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
│Nr. │Serviciul anual al datoriei publice │ Anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│crt.│locale ├──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
├────┼────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │Serviciul datoriei publice locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru imprumutul existent (a+b+c) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 1. │a) Rambursarea imprumutului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │b) Dobanzi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │c) Comisioane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │Serviciul datoriei publice locale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pentru imprumutul pentru care se │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │solicita autorizarea (a + b + c) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 2. │a) Rambursarea imprumutului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │b) Dobanzi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │c) Comisioane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │Serviciul TOTAL al datoriei publice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │locale (a + b + c) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ 3. │a) Rambursarea imprumutului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(1 a + 2 a) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │b) Dobanzi (1 b + 2 b) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┤
│ │c) Comisioane (1 c + 2 c) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE DIRECTOR ECONOMIC
PRIMAR/PRESEDINTE (CONTABIL)



Se intocmeste pe baza graficelor de rambursare a imprumuturilor prevazute in situatia imprumuturilor contractate/garantate existente si a graficului estimativ de rambursare a imprumutului pentru care se solicita autorizare.

NOTA:
Serviciul datoriei publice locale pentru imprumutul existent se detaliaza pe fiecare imprumut contractat/garantat aflat in derulare.


ANEXA 1.5
----------
la norme si proceduri
----------------------

DECLARATIE

Subsemnatul/a ..........................., reprezentant legal al judetului/municipiului ..........................................., in calitate de ordonator principal de credite, declar pe proprie raspundere ca judetul/municipiul are in derulare urmatoarele imprumuturi interne si/sau externe contractate si/sau garantate:



┌────┬──────────┬──────┬────┬────┬─────────────┬───────────────┬────────┬──────┐
│Im- │ Valoare │Desti-│Im- │ │ Data │Durata imprumut│ Rata │Comi- │
│pru-│ imprumut │natie │pru-│Ga- │contractarii/├───────┬───────┤anuala a│sioane│
│mu- │(valuta de│impru-│mu- │rant│ garantarii │per. de│per. de│dobanzii│ │
│ta │contract) │mut │tat │ │imprumutului │gratie │ ramb. │ │ │
│tor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼────┼────┼─────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┤
├────┼──────────┼──────┼────┼────┼─────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┤
├────┼──────────┼──────┼────┼────┼─────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┤
├────┼──────────┼──────┼────┼────┼─────────────┼───────┼───────┼────────┼──────┤
└────┴──────────┴──────┴────┴────┴─────────────┴───────┴───────┴────────┴──────┘



Prezenta declaratie face parte din documentatia pentru autorizarea contractarii/garantarii imprumutului in valoare de ................ si raspund, conform dispozitiilor <>art. 27 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 si ale <>art. 77 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, pentru furnizarea de date eronate.

Data: ...............

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE


NOTA:
Prezentul model-cadru se adapteaza in mod corespunzator, potrivit dinamicii legislative.



ANEXA 2


REGULAMENTUL
de functionare a Comisiei de autorizare
a imprumuturilor locale

ART. 1
Comisia constituita conform prezentei hotarari isi desfasoara activitatea in cadrul Ministerului Finantelor Publice.
ART. 2
Hotararile Comisiei se adopta cu votul "pentru" a cel putin doua treimi din numarul membrilor acesteia.
ART. 3
La sedintele Comisiei pot participa, ca invitati, reprezentantii unitatilor administrativ-teritoriale care solicita autorizarea, precum si ai altor institutii interesate.
ART. 4
(1) Cererile pentru autorizare, insotite de adresele de inaintare catre Comisie si de documentatia prevazuta la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1, se depun la secretariatul acesteia de o persoana imputernicita in acest sens sau se pot transmite prin posta. Secretariatul Comisiei verifica primirea corespunzatoare a documentelor prevazute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente i se va cere solicitantului sa completeze sau sa refaca documentatia depusa in sustinerea cererii pentru autorizare.
(2) Dosarele depuse cu 3 zile inainte de convocarea Comisiei vor putea intra in sedinta de autorizare numai daca sunt complete; in caz contrar, acestea vor intra in sedinta de autorizare urmatoare.
(3) Pentru operativitate, documentele ce fac obiectul completarii dosarului se pot transmite prin posta electronica la adresele precizate de secretariatul Comisiei sau prin fax, urmand ca acestea sa fie depuse, in original, pana la data sedintei in care urmeaza sa fie analizata cererea respectiva.
(4) Pentru analizarea cererilor si a documentatiilor aferente primite de la unitatile administrativ-teritoriale, prin care se solicita autorizarea contractarii sau garantarii de imprumuturi interne sau externe, pe termen scurt, mediu ori lung, Comisia se intruneste in sedinte ordinare, lunar, in principiu, in cea de-a doua zi de joi, la ora 10,00. Comisia se poate intruni si in sedinte extraordinare, la cererea presedintelui, iar convocarea se face prin intermediul postei electronice sau telefonic, de regula, cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de sedinta respectiva.
ART. 5
(1) Secretariatul va asigura convocarea Comisiei in termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primirea documentatiei complete aferente cererii unitatii administrativ-teritoriale pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui imprumut. Convocarea Comisiei se face, de regula, cu 3 zile lucratoare inainte de data stabilita pentru sedinta, prin intermediul postei electronice sau telefonic. Odata cu convocarea se transmit membrilor Comisiei proiectul ordinii de zi si materialele ce urmeaza sa fie supuse discutiilor.
(2) Consultarea dosarelor depuse de solicitanti de catre membrii Comisiei se face la sediul Ministerului Finantelor Publice.
ART. 6
Pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui imprumut, Comisia va analiza, pe baza documentatiei primite de la solicitant:
a) incadrarea valorii imprumutului in plafonul anual de indatorare publica a Romaniei;
b) daca totalul datoriilor anuale reprezentand ratele scadente la imprumuturile contractate si/sau garantate, dobanzile si comisioanele aferente acestora, inclusiv ale imprumutului care urmeaza sa fie contractat si/sau garantat in anul respectiv, se incadreaza strict in limita prevazuta de lege;
c) daca documentatia supusa analizei este intocmita cu respectarea prevederilor prezentei hotarari.
ART. 7
Deliberarile Comisiei se consemneaza in proces-verbal. Procesul-verbal se intocmeste prin grija secretariatului Comisiei si se semneaza de membrii acesteia, prezenti la sedinta respectiva.
ART. 8
(1) Hotararea Comisiei, in original, se comunica solicitantului in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data adoptarii sale. In cazul unui aviz nefavorabil, hotararea va contine motivarea respingerii autorizarii de contractare sau de garantare a imprumutului. Secretariatul Comisiei pastreaza copia hotararii Comisiei, semnata de presedinte si contrasemnata de membrii prezenti la sedinta.
(2) La nivelul secretariatului Comisiei se instituie si se conduc:
a) Registrul pentru evidenta cererilor adresate Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale;
b) Registrul pentru evidenta hotararilor adoptate de Comisia de autorizare a imprumuturilor locale.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016