Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 895 din 4 august 2005  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 895 din 4 august 2005 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 18 august 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, denumitã în continuare ANRMAP, înfiinţatã în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã independentã, cu personalitate juridicã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului şi în coordonarea directã a primului-ministru.
(2) Sediul ANRMAP este în municipiul Bucureşti.
(3) ANRMAP preia drepturile şi obligaţiile Direcţiei de reglementare şi monitorizare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi ale Serviciului achiziţii lucrãri publice al Direcţiei generale achiziţii în lucrãri publice şi infrastructurã ruralã din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în domeniul reglementãrii, monitorizãrii şi controlului achiziţiilor publice.
(4) Activitatea de suport tehnic pentru funcţia de monitorizare, prevãzutã la <>art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 , este preluatã de la Ministerul Finanţelor Publice de cãtre ANRMAP începând cu data de 1 februarie 2006.
ART. 2
(1) În vederea îndeplinirii rolului sãu fundamental privind formularea la nivel de concepţie, promovarea şi implementarea politicii în domeniul achiziţiilor publice, ANRMAP elaboreazã şi propune Guvernului României proiecte de acte normative care au ca obiect reglementarea în domeniul achiziţiilor publice.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale ANRMAP se consultã şi colaboreazã cu ministerele, cu alte organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte instituţii publice, sindicate şi patronate.
(3) Orice proiect de act normativ, care poate avea impact asupra activitãţilor reglementate de legislaţia privind achiziţiile publice, poate fi supus spre adoptare Guvernului numai dacã a fost avizat de ANRMAP.
ART. 3
(1) Asigurarea unui cadru legal coerent şi armonizat cu acquis-ul comunitar în domeniul achiziţiilor publice, precum şi modificarea, completarea şi urmãrirea modului de punere în aplicare a acestuia sunt încredinţate ANRMAP, care este învestitã sã adopte mãsuri, în condiţiile legii, pentru a preveni, a stopa sau a remedia efectele produse de încãlcarea prevederilor legale în domeniu.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale ANRMAP are dreptul de a solicita autoritãţilor contractante, în condiţiile legii, informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.
ART. 4
(1) Preşedintele ANRMAP conduce întreaga activitate a instituţiei.
(2) Preşedintele are calitatea de ordonator de credite terţiar.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni potrivit <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 .
(4) Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui în absenţa acestuia.
ART. 5
(1) Preşedintele reprezintã ANRMAP în relaţiile cu autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, inclusiv cu organismele şi organizaţiile internaţionale.
(2) Preşedintele reprezintã ANRMAP ca persoanã juridicã şi o angajeazã patrimonial, prin semnãtura sa, în raporturile cu terţii.
(3) Preşedintele emite ordine de numire şi de încetare a raporturilor de serviciu, aprobã transferul şi aplicã sancţiunile disciplinare prevãzute de lege pentru personalul angajat al ANRMAP.
(4) Preşedintele are dreptul de a delega competenţe vicepreşedintelui, secretarului general sau direcţiilor din subordine.
ART. 6
(1) Structura organizatoricã a ANRMAP este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cazul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui se pot organiza servicii, birouri sau alte compartimente.
(3) Structura personalului şi numãrul salariaţilor, pentru fiecare direcţie sau compartiment, precum şi drepturile şi obligaţiile acestora se stabilesc, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul ANRMAP se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare ale fiecãrei direcţii, aprobate prin ordin al preşedintelui.
ART. 7
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul ANRMAP este de 125, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele.
(2) Personalul compartimentelor din Ministerul Finanţelor Publice şi din Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 , se transferã la ANRMAP, cu acordul scris al acesteia, în condiţiile legii.
ART. 8
(1) În cadrul ANRMAP funcţioneazã urmãtoarele direcţii:
a) Direcţia generalã de politici şi reglementare;
b) Direcţia generalã de dezvoltare operaţionalã şi monitorizare, care cuprinde Direcţia de consultanţã şi instruire şi Direcţia de monitorizare;
c) Direcţia generalã de control;
d) Direcţia administrativã.
(2) În subordinea preşedintelui ANRMAP funcţioneazã compartimentul de audit public intern.
ART. 9
Direcţia generalã de politici şi reglementare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã legislaţia-cadru în domeniul achiziţiilor publice;
b) elaboreazã normele de aplicare a legislaţiei-cadru în domeniul achiziţiilor publice;
c) evalueazã necesitãţile de perfecţionare a cadrului normativ în domeniu şi propune mãsuri de remediere a deficienţelor constatate în funcţionarea sistemului de achiziţii publice;
d) iniţiazã şi organizeazã întâlniri periodice cu participanţii din sistem şi cu alte organisme interesate pentru identificarea soluţiilor optime de perfecţionare a cadrului de reglementare;
e) emite aviz la proiectele de acte normative, din alte domenii, care pot avea impact asupra activitãţilor în domeniul achiziţiilor publice, şi propune modificarea celor care pot afecta respectarea acquis-ului comunitar în materie de achiziţii publice;
f) menţine contactul cu serviciile tehnice specializate în domeniul achiziţiilor publice ale Comisiei Europene şi cu instituţiile corespondente din statele membre;
g) asigurã participarea şi sprijinã activitatea comisiilor sau delegaţiilor sectoriale constituite pentru îndeplinirea angajamentelor asumate faţã de Uniunea Europeanã ori în cadrul altor acorduri care vizeazã achiziţiile publice;
h) asigurã participarea în cadrul comitetelor consultative şi grupurilor de lucru în domeniul achiziţiilor publice, organizate la nivelul Comisiei Europene;
i) elaboreazã punctul de vedere la solicitãrile de clarificare pe care autoritãţile contractante/potenţialii ofertanţi le transmit cu privire la modul de interpretare şi aplicare a prevederilor legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;
j) elaboreazã puncte de vedere privind contestaţiile primite de autoritãţile contractante.
ART. 10
Direcţia generalã de dezvoltare operaţionalã şi monitorizare are urmãtoarele atribuţii principale:
A. prin Direcţia de consultanţã şi instruire:
a) acordã consultanţã de specialitate autoritãţilor contractante privind bunele practici în aplicarea procedurilor de achiziţie publicã;
b) elaboreazã documente standard, ghiduri şi alte instrumente operaţionale pentru aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã;
c) iniţiazã şi/sau participã la proiecte ori acţiuni de instruire a personalului implicat în activitãţi specifice achiziţiilor publice la nivelul autoritãţilor contractante;
d) realizeazã studii şi propune soluţii practice pentru dezvoltarea sistemului de achiziţii publice;
B. prin Direcţia de monitorizare:
a) coordoneazã mecanismul de monitorizare a atribuirii contractelor de achiziţie publicã în baza informaţiilor transmise de autoritãţile contractante;
b) prelucreazã informaţiile colectate, constituie baze de date relevante şi elaboreazã statistici, sinteze şi rapoarte referitoare la funcţionarea sistemului achiziţiilor publice;
c) gestioneazã pagina web a ANRMAP;
d) analizeazã modul de funcţionare a sistemului de achiziţii publice.
ART. 11
(1) Direcţia generalã de control funcţioneazã în subordinea vicepreşedintelui ANRMAP şi efectueazã controlul:
a) în mod obligatoriu pentru orice contract de lucrãri a cãrui valoare este mai mare decât echivalentul în lei a 5.000.000 euro, respectiv pentru orice contract de furnizare sau de servicii a cãrui valoare este mai mare decât echivalentul în lei a 1.000.000 euro;
b) pentru achiziţiile a cãror valoare este mai micã decât plafoanele valorice prevãzute la lit. a), ca urmare a primirii unor sesizãri sau informaţii referitoare la posibile încãlcãri ale legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.
(2) În efectuarea controlului, Direcţia generalã de control are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verificã şi avizeazã anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire;
b) verificã conformitatea documentaţiei de atribuire a contractelor de achiziţie publicã cu legislaţia aplicabilã;
c) desemneazã observatori care vor participa pe lângã comisiile de evaluare a ofertelor, fãrã a fi remuneraţi de cãtre autoritãţile contractante;
d) verificã rapoartele de evaluare;
e) emite acordul pentru încheierea contractului de achiziţie publicã în cazul în care controlul efectuat nu a evidenţiat încãlcãri sau eludãri ale legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice. În caz contrar, impune mãsuri corective.
(3) Sancţiunile prevãzute de lege pentru eludarea sau încãlcarea prevederilor legislative în domeniul atribuirii contractelor de achiziţie publicã se aplicã de persoane anume împuternicite prin ordin al preşedintelui, din cadrul Direcţiei generale de control.
ART. 12
Direcţia administrativã funcţioneazã în subordinea secretarului general al ANRMAP şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã, în condiţiile legii, fundamentarea şi elaborarea proiectului de buget privind veniturile şi cheltuielile ANRMAP şi urmãreşte execuţia acestuia;
b) întocmeşte dãrile de seamã contabile, potrivit legii;
c) analizeazã şi urmãreşte cheltuirea eficientã a fondurilor ANRMAP;
d) asigurã aplicarea prevederilor legale cu privire la selecţionarea, angajarea şi salarizarea personalului;
e) pãstreazã şi completeazã carnetele de muncã;
f) întocmeşte documentele şi îndeplineşte activitãţile necesare pentru angajãri, transferãri şi pentru încetarea raporturilor de muncã;
g) asigurã achiziţionarea, potrivit prevederilor legale, a produselor, serviciilor şi/sau lucrãrilor necesare derulãrii activitãţii ANRMAP;
h) asigurã gestionarea şi administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi a altor materiale;
i) exercitã controlul financiar preventiv asupra operaţiunilor prin care se nasc, se sting sau se modificã raporturi patrimoniale ale ANRMAP.
ART. 13
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat prin Cancelaria Primului-Ministru.
(2) Veniturile proprii se pot constitui din:
a) sume obţinute ca urmare a activitãţilor de consiliere metodologicã şi a acţiunilor de instruire a personalului implicat în activitãţi specifice achiziţiilor publice;
b) sume provenite din publicarea de broşuri, cataloage şi alte materiale informative în domeniul achiziţiilor publice;
c) fonduri nerambursabile;
d) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii.
(3) Sumele provenite din sursele prevãzute la alin. (2) şi rãmase neutilizate la sfârşitul exerciţiului bugetar se reporteazã în anul urmãtor, în condiţiile legii.
ART. 14
ANRMAP utilizeazã un parc propriu de mijloace de transport format din 8 autoturisme. Consumul lunar normat de carburanţi se stabileşte potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul integrãrii europene,
Ene Dinga

Ministrul delegat pentru lucrãri publice
şi amenajarea teritoriului,
Laszlo Borbely

Bucureşti, 4 august 2005.
Nr. 895.


ANEXĂ

Numãr maxim de posturi = 125,
exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice



┌──────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└───────┬──────┘
│ ┌────────────────────────┐
┌────────────────┐ ├─────┤ Compartimentul │
│ VICEPREŞEDINTE ├─────────────────┤ │ de audit public intern │
└───────┬────────┘ │ └────────────────────────┘
│ │
│ │ ┌────────────────┐
│ ├──────────────────────┤SECRETAR GENERAL│
│ │ └─────────┬──────┘
│ ┌────────┴────────────┐ │
┌─────────┴───────┐ ┌──────┴──────────┐ ┌───────┴─────────┐ ┌──────┴───────┐
│ │ │Direcţia generalã│ │Direcţia generalã│ │ │
│Direcţia generalã│ │ de politici şi │ │ de dezvoltare │ │ Direcţia │
│ de control │ │ reglementare │ │ operaţionalã şi │ │administrativã│
│ │ │ │ │ monitorizare │ │ │
└─────────────────┘ └─────────────────┘ └───────┬─────────┘ └──────────────┘

┌────────┴────────┐
┌───────┴──────┐ ┌──────┴──────┐
│ Direcţia de │ │ │
│consultanţã şi│ │ Direcţia de │
│ instruire │ │ monitorizare│
└──────────────┘ └─────────────┘



---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016