Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 893 din 1 august 2007  privind organizarea si functionarea Institutului pentru Studierea Problemelor Minoritatilor Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 893 din 1 august 2007 privind organizarea si functionarea Institutului pentru Studierea Problemelor Minoritatilor Nationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 14 august 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 121/2000 privind înfiinţarea Institutului pentru Studierea Problemelor Minoritãţilor Naţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 396/2001 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Institutul pentru Studierea Problemelor Minoritãţilor Naţionale, denumit în continuare Institutul, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice.
(2) Institutul are ca scop studierea şi cercetarea inter- şi pluridisciplinarã a pãstrãrii, dezvoltãrii şi exprimãrii identitãţii etnice, a aspectelor sociologice, istorice, culturale, lingvistice, religioase sau de altã naturã ale minoritãţilor naţionale şi ale altor comunitãţi etnice din România.
(3) Sediul Institutului este în municipiul Cluj-Napoca, judeţul Cluj.
ART. 2
Institutul exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, coordoneazã, efectueazã şi contracteazã studii, analize şi cercetãri inter- şi pluridisciplinare, fundamentale, respectiv aplicate, privind diferitele aspecte ale pãstrãrii, dezvoltãrii şi exprimãrii identitãţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase în rândul minoritãţilor naţionale şi al altor comunitãţi etnice constituite în urma unor procese migraţionale recente;
b) organizeazã şi realizeazã programe în parteneriat cu instituţii şi organisme internaţionale;
c) elaboreazã, tipãreşte şi difuzeazã în ţarã şi în strãinãtate publicaţii, rapoarte de informare, precum şi alte materiale cu caracter ştiinţific;
d) asigurã participarea personalului Institutului la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni, precum şi la alte acţiuni având ca scop protejarea drepturilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale;
e) iniţiazã şi organizeazã seminarii, colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde şi alte acţiuni pe tema pãstrãrii, dezvoltãrii şi exprimãrii identitãţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase în rândul minoritãţilor naţionale;
f) organizeazã vizite de documentare şi schimburi de experienţã cu persoane din ţarã şi din strãinãtate în scopul cunoaşterii experienţei altor sisteme de protecţie a drepturilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale;
g) alte atribuţii stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului, cu încadrarea în atribuţiile principale prevãzute la <>art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 121/2000 privind înfiinţarea Institutului pentru Studierea Problemelor Minoritãţilor Naţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 396/2001 .
ART. 3
(1) Institutul este condus de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, numiţi pe o perioadã de 5 ani pe bazã de concurs organizat în cadrul Departamentului pentru Relaţii Interetnice, de cãtre Secretariatul General al Guvernului şi cu avizul Consiliului Minoritãţilor Naţionale.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele trebuie sã facã dovada a cel puţin 5 ani de experienţã în domeniul cercetãrii relaţiilor interetnice.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Institutului emite ordine.
(4) Preşedintele are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce întreaga activitate a Institutului;
b) reprezintã Institutul în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate;
c) asigurã gestionarea fondurilor bãneşti şi a patrimoniului Institutului, potrivit legii;
d) aprobã bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã;
e) numeşte şi elibereazã din funcţie, potrivit legii, personalul Institutului.
(5) Vicepreşedintele este înlocuitorul de drept al preşedintelui şi exercitã atribuţiile delegate de acesta.
ART. 4
(1) În activitatea sa, preşedintele este ajutat de un consiliu ştiinţific consultativ format din 5 cercetãtori din cadrul Institutului, numiţi prin ordin al acestuia.
(2) Consiliul ştiinţific consultativ acordã asistenţã preşedintelui în exercitarea atribuţiilor sale.
(3) Membrii Consiliului ştiinţific consultativ se întâlnesc în şedinţã cel puţin o datã pe lunã.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Institutului este prevãzutã în anexa care care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Numãrul maxim de posturi al Institutului este de 35, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, dintre care 25 sunt cercetãtori ştiinţifici.
(3) Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legii.
(4) În funcţie de nevoile impuse de unele proiecte şi în condiţiile legii se pot angaja pe perioadã determinatã colaboratori externi, inclusiv cetãţeni ai altor ţãri.
(5) În activitatea sa, Institutul poate coopta voluntari şi poate gãzdui cercetãtori din strãinãtate, în condiţiile prevãzute de lege.
(6) În domeniul sãu de activitate, Institutul poate acorda burse şi premii în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Institutului se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Veniturile proprii ale Institutului provin din:
a) editarea şi vânzarea de cãrţi, publicaţii, lucrãri şi studii de specialitate;
b) realizarea şi valorificarea de studii şi proiecte, precum şi din efectuarea de prestãri de servicii pe orice suport;
c) exploatarea bunurilor pe care le are în administrare;
d) sponsorizãri şi donaţii ale persoanelor fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, în condiţiile prevãzute de lege;
e) valorificarea drepturilor de autor;
f) alte activitãţi specifice realizate de cãtre Institut, inclusiv din încheierea de contracte de cercetare cu persoane fizice sau juridice.
(3) Institutul poate primi sprijin financiar din partea unor organizaţii din ţarã şi din strãinãtate în vederea organizãrii unor activitãţi de specialitate.
ART. 7
(1) În cadrul Institutului funcţioneazã Centrul de documentare, Compartimentul de studii, analize şi cercetare şi Serviciul economic, contencios şi administrativ.
(2) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
(5) În cadrul Institutului se pot înfiinţa filiale fãrã personalitate juridicã, prin ordin al preşedintelui.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului se stabilesc prin fişa postului, potrivit legii.
ART. 8
(1) Spaţiul şi mijloacele necesare organizãrii şi funcţionãrii Institutului se asigurã de Guvern, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Activitatea Institutului se poate desfãşura şi în cadrul unui spaţiu închiriat în condiţiile legii.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan

p. Departamentul pentru
Relaţii Interetnice,
Valentin Platon

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian Iorgulescu

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 1 august 2007.
Nr. 893.


ANEXĂ



Numãrul maxim de posturi = 35,
exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A INSTITUTULUI PENTRU STUDIEREA
PROBLEMELOR MINORITĂŢILOR NAŢIONALE

┌───────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└─────────┬─────────┘

┌─────────┴─────────┐
│ Vicepreşedinte │
└─────────┬─────────┘

│ ┌───────────────────────┐
├─────────────┤Compartimentul audit │
│ └───────────────────────┘


│ ┌───────────────────────┐
├─────────────┤Consiliul ştiinţific │
│ │ consultativ │
│ └───────────────────────┘


┌──────────────────────────┼─────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴─────────────┐ ┌──────────┴────────────┐┌───────────┴─────────────┐
│ Centrul de documentare│ │ Serviciul economic, ││Compartimentul de studii,│
│ │ │ contencios şi ││ analize şi cercetare │
│ │ │ administrativ ││ │
└───────────────────────┘ └───────────────────────┘└─────────────────────────┘


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016