Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 892 din 3 iunie 2004  privind organizarea si functionarea Centrului Roman pentru Promovarea Comertului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 892 din 3 iunie 2004 privind organizarea si functionarea Centrului Roman pentru Promovarea Comertului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 18 iunie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, denumit în continuare CRPC, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului, prin reorganizarea Centrului Român de Comerţ Exterior, care se desfiinţeazã.
(2) CRPC preia în patrimoniu şi în administrare bunurile mobile şi imobile ale fostului Centru Român de Comerţ Exterior.
(3) CRPC are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, ocupând o suprafaţã de 1.723 m 2 din imobil.
ART. 2
CRPC are ca obiect principal de activitate promovarea exporturilor, prezentarea potenţialului economic, cercetarea de piaţã internã şi internaţionalã şi publicisticã în domeniul comerţului interior şi exterior, facilitarea comerţului, în conformitate cu orientãrile Guvernului României privind dezvoltarea relaţiilor economice.
ART. 3
În conformitate cu obiectul sãu de activitate prevãzut la art. 2, CRPC are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi principale:
a) realizeazã materiale promoţionale pentru prezentarea oportunitãţilor de afaceri şi a potenţialului economic al României;
b) organizeazã misiuni economice şi întâlniri de afaceri pentru firme româneşti şi strãine;
c) organizeazã seminarii, conferinţe şi forumuri pe teme de promovare şi facilitare a comerţului şi participã la manifestãri similare iniţiate de instituţii sau de organizaţii de profil, în ţarã şi în strãinãtate;
d) iniţiazã şi organizeazã târguri, expoziţii, standuri de informare comercialã, în ţarã şi în strãinãtate, precum şi participarea şi/sau reprezentarea firmelor româneşti la acţiuni promoţionale;
e) realizeazã studii de piaţã, sinteze şi materiale de informare comercialã privind evoluţia pieţei interne şi a pieţelor internaţionale;
f) editeazã cãrţi, buletine informative şi publicaţii de specialitate;
g) furnizeazã servicii de informare, asistenţã şi consultanţã comercialã firmelor româneşti şi strãine;
h) organizeazã cursuri de pregãtire profesionalã în domeniile: comerţ exterior şi interior şi limbi strãine, cu respectarea prevederilor legale în materie;
i) dezvoltã relaţii de colaborare cu instituţii, organizaţii şi asociaţii româneşti cu activitate în domeniul comerţului, precum şi relaţii de colaborare externã cu organizaţii reprezentative de promovare a comerţului pe plan internaţional;
j) stabileşte tarifele pentru produsele şi serviciile pe care le pune la dispoziţia agenţilor economici, în condiţiile legii;
k) încheie contracte economice, precum şi convenţii de colaborare cu persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, în condiţiile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare;
l) elaboreazã şi deruleazã programe/proiecte de asistenţã tehnicã pentru promovarea exporturilor româneşti de mãrfuri şi de servicii;
m) identificã, prin posibilitãţi proprii şi în colaborare cu instituţiile, organizaţiile şi firmele interesate, oferta de export în vederea promovãrii în mediile de afaceri strãine;
n) identificã cereri de produse româneşti şi propuneri de afaceri ale partenerilor strãini şi le prezintã organizaţiilor, asociaţiilor şi firmelor româneşti;
o) promoveazã comerţul electronic şi mijloacele moderne de informare, comunicare, ofertare şi de încheiere a tranzacţiilor comerciale prin Internet;
p) elaboreazã materiale documentare cu privire la concesiile tarifare şi condiţiile de acces pentru produsele şi serviciile româneşti pe pieţele externe;
q) redacteazã analize sectoriale la nivelul economiei naţionale;
r) analizeazã periodic evoluţia comerţului românesc;
s) asigurã accesul firmelor româneşti la documentare în domeniul comerţului internaţional;
t) identificã dificultãţile şi obstacolele întâmpinate de exportatorii români pe pieţele externe şi de investitorii români în strãinãtate, precum şi de investitorii strãini în România şi informeazã instituţiile abilitate în vederea adoptãrii mãsurilor de eliminare a acestora;
u) furnizeazã instituţiilor, organizaţiilor şi firmelor interesate date statistice detaliate asupra importului şi exportului unor mãrfuri şi asupra pieţei interne;
v) colaboreazã cu camerele de comerţ şi industrie, asociaţiile profesionale şi patronale, precum şi cu instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale pentru coordonarea acţiunilor de promovare a produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe;
w) elaboreazã materiale pentru informarea firmelor româneşti asupra mãsurilor de politicã comercialã şi asupra tehnicilor şi uzanţelor din domeniul comerţului;
x) promoveazã normele, standardele şi recomandãrile privind facilitarea procedurilor de comerţ intern şi internaţional şi a schimbului electronic de date şi participã la activitatea grupurilor de experţi în domeniu, constituite la nivel naţional şi internaţional.
ART. 4
În vederea atingerii obiectivelor, CRPC realizeazã urmãtoarele activitãţi de promovare:
a) editarea şi distribuirea în strãinãtate a buletinelor informative privind oferta de export şi a materialelor promoţionale pe suport hârtie, pe suport magnetic şi pe Internet, spre exemplu: cataloage cu producãtorii şi exportatorii români, materiale informative cu privire la mediul economic şi de afaceri, broşuri de prezentare a sectoarelor cu potenţial de export şi de dezvoltare, expoziţii virtuale pe grupe de produse şi în profil regional şi altele asemenea;
b) publicitate şi reclamã cu caracter general, pe produse şi grupe de produse;
c) studii de piaţã şi produse;
d) organizarea şi participarea la misiuni economice şi la acţiuni de promovare a exporturilor în strãinãtate;
e) organizarea şi asigurarea funcţionãrii reprezentanţelor teritoriale care acordã consultanţa necesarã în vederea promovãrii exportului.
ART. 5
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare, statul de funcţii şi structura organizatoricã ale CRPC se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(2) Numãrul maxim de posturi din structura CRPC este de 145.
(3) În structura organizatoricã a CRPC funcţioneazã direcţii şi servicii, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat şi cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) CRPC poate organiza oficii şi birouri în ţarã, fãrã personalitate juridicã.
(5) CRPC poate constitui birouri şi reprezentanţe în strãinãtate, în asociere cu asociaţii patronale, organizaţii profesionale şi societãţi comerciale, în condiţiile legii române şi a statului de reşedinţã, în funcţie de resursele financiare aprobate în acest scop prin bugetul anual.
ART. 6
(1) Personalul Centrului Român de Comerţ Exterior se preia prin transfer în noua structurã organizatoricã, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, şi îşi pãstreazã drepturile salariale avute la data transferãrii.
(2) Personalul CRPC este format din funcţionari publici şi personal contractual. Salarizarea personalului CRPC se face potrivit reglementãrilor în vigoare aplicabile personalului din instituţiile publice din sectorul bugetar.
ART. 7
(1) CRPC este condus de un director general ajutat de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(2) Directorul general reprezintã CRPC în raporturile cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general al CRPC emite decizii.
(4) Directorul general al CRPC numeşte prin decizie întregul personal al CRPC, în condiţiile legii.
(5) Încadrarea, promovarea, sancţionarea disciplinarã şi concedierea personalului CRPC se fac prin decizie a directorului general, în condiţiile legii.
(6) Directorul general poate da împuterniciri de reprezentare şi delegare de competenţã altor directori sau oricãrei alte persoane din cadrul CRPC.
(7) Directorul general al CRPC îndeplineşte, în condiţiile legii, funcţia de ordonator de credite pentru sumele alocate de la bugetul de stat şi pentru cele provenite din venituri proprii.
(8) Funcţia de director general al CRPC înceteazã prin:
a) demisie;
b) imposibilitatea de exercitare a funcţiei, constând într-o indisponibilitate pe o perioadã mai mare de 60 de zile consecutive;
c) revocare de cãtre autoritatea care l-a numit;
d) deces.
(9) Pe lângã directorul general funcţioneazã un consiliu consultativ, format din reprezentanţi ai CRPC, ai ministerelor, instituţiilor publice, agenţiilor guvernamentale, bãncilor şi instituţiilor financiare, ai patronatelor şi asociaţiilor profesionale cu activitate de comerţ. Componenţa consiliului consultativ, format din 7 membri, se stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi comerţului pe baza propunerilor formulate de conducãtorii instituţiilor publice care îşi vor desemna reprezentanţii. Consiliul consultativ se reuneşte ori de câte ori este necesar pentru a se asigura îndeplinirea obiectivelor propuse pentru dezvoltarea activitãţilor de promovare a comerţului românesc.
ART. 8
(1) Finanţarea cheltuielilor curente, de promovare şi de capital se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii ale CRPC se realizeazã din tarife percepute pentru activitãţile prevãzute la art. 4 de la agenţi economici, organisme internaţionale, precum şi din orice alte sume realizate din activitãţi cu caracter specific prestate de CRPC, în condiţiile legii.
(3) Nivelul tarifelor percepute de la agenţii economici de cãtre CRPC se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) CRPC întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu normele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice, care se aprobã în condiţiile legii.
ART. 9
În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, CRPC colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu reprezentanţii din ţarã şi din strãinãtate ai Ministerului Afacerilor Externe şi ai Ministerului Economiei şi Comerţului, precum şi cu alte instituţii şi organizaţii cu atribuţii în domeniul comerţului, promovarea exporturilor şi atragerea investiţiilor strãine.
ART. 10
CRPC are obligaţia de a înainta Ministerului Economiei şi Comerţului rapoarte semestriale şi, la solicitare, informãri periodice privind activitatea proprie.
ART. 11
CRPC are, în condiţiile legii, drept de exclusivitate asupra lucrãrilor editate pe suport hârtie şi pe suport electronic, elaborate, publicate şi difuzate din iniţiativa, pe responsabilitatea şi sub numele sãu. Aceste lucrãri nu pot fi reeditate fãrã acordul CRPC.
ART. 12
Poziţia nr. 1 a punctului III de la litera A din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. Centrul Român pentru Promovarea Comerţului - 145 de posturi."
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 905/2001 privind organizarea şi funcţionarea Centrului Român de Comerţ Exterior, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 604 din 26 septembrie 2001, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
Ministru de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 3 iunie 2004.
Nr. 892.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016