Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 890 din 11 decembrie 1998  de modificare si completare a Regulamentului pentru aplicarea   Decretului nr. 328/1966 privind circulatia pe drumurile publice si pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor in acest sector    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 890 din 11 decembrie 1998 de modificare si completare a Regulamentului pentru aplicarea Decretului nr. 328/1966 privind circulatia pe drumurile publice si pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor in acest sector

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 13 ianuarie 1999

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Regulamentul pentru aplicarea <>Decretului nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice şi pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor în acest sector, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 772/1966 , republicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 49 din 28 iunie 1984, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Pe drumurile care nu sunt deschise circulaţiei publice se aplica, dacã este cazul, reguli stabilite de administratorul acelor drumuri. La intrarea pe aceste drumuri cel care le administreazã va instala, în loc vizibil, un panou cu inscripţia <<Drum interzis circulaţiei publice>>".
2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Instituţiile şi cadrele medicale abilitate, care constata, cu orice prilej, ca o persoana posesoare de permis de conducere este inapta medical pentru a conduce un autovehicul ori suferã de o afectiune medicalã incompatibilã cu calitatea de conducãtor auto, sunt obligate sa comunice despre aceasta de îndatã serviciului poliţiei rutiere în a cãrui raza teritorialã cel în cauza îşi are domiciliul sau resedinta."
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Sunt interzise închiderea sau crearea de restrictii pentru circulaţia vehiculelor sau a pietonilor, depozitarea de materiale ori lãsarea de obiecte pe partea carosabilã a drumurilor publice şi a trotuarelor, fãrã acordul prealabil al organelor de poliţie Executantii de lucrãri în partea carosabilã a drumurilor publice au obligaţia ca, la terminarea lucrãrilor, sa aducã porţiunea de drum respectiva la starea tehnica iniţialã, stare verificata şi atestata de administratorul drumului şi de organul de poliţie care a avizat executarea lucrãrilor.
Lucrãrile care se executa în zona drumului public, precum şi obstacolele producãtoare de restrictii pentru circulaţie trebuie sa fie semnalizate conform instrucţiunilor comune elaborate de Ministerul de Interne şi Ministerul Transporturilor.
În caz de producere a unui eveniment rutier ca urmare a stãrii tehnice a drumului public sau a semnalizarii necorespunzãtoare a obstacolelor sau a lucrãrilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, respectiv executantul lucrãrilor, rãspunde contraventional, civil sau penal, dupã caz.
La sesizarea organelor de poliţie, administratorul drumului public este obligat sa ia mãsuri de remediere sau de inlaturare imediata a cauzelor generatoare de evenimente rutiere datorate configuraţiei, stãrii sau dotãrii tehnice necorespunzãtoare a drumului."
4. La articolul 5, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"La trecerea la nivel cu calea feratã fãrã bariere, organele cãilor ferate, împreunã cu administratorii drumurilor publice, precum şi cu deţinãtorii terenurilor invecinate vor lua mãsuri pentru înlãturarea obstacolelor ce impiedica vizibilitatea caii ferate, potrivit standardelor în vigoare, de la locul unde conducãtorii vehiculelor sunt obligaţi sa opreascã potrivit prezentului regulament."
5. La articolul 12, litera b) alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Pietonii nu trebuie sa se angajeze în traversarea partii carosabile decât dupã ce s-au asigurat ca acest lucru se poate face în siguranta. Pietonul surprins în timpul traversarii de semnalul de culoare roşie va continua deplasarea numai dupã ce s-a asigurat ca o poate face fãrã pericol, iar dacã drumul este prevãzut cu refugiu sau cu spaţiu interzis circulaţiei vehiculelor, va aştepta pe acesta apariţia semnalului de culoare verde."
6. La articolul 12, ultimul alineat va avea urmãtorul cuprins:
"Când semnalul de culoare galbena funcţioneazã singur intermitent, conducãtorii de vehicule care se apropie de acest semnal trebuie sa reducã viteza şi sa respecte semnalizarea şi regulile de circulaţie aplicabile pentru acea zona."
7. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Autovehiculele prevãzute la art. 87 alin. 2 lit. a) şi b), când se deplaseaza în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care impun urgenta, pot circula prin intersectii, chiar dacã semnalele luminoase ale semaforului interzic trecerea sau dacã indicatoarele existente obliga la acordarea prioritatii ori interzic accesul.
Conducãtorii autovehiculelor prevãzute la alineatul precedent sunt obligaţi sa foloseascã din timp mijloacele de avertizare sonore şi luminoase."
8. La articolul 15, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Când semnalul de oprire se adreseazã unui anume conducãtor de vehicul, acesta este obligat sa opreascã pe partea dreapta a drumului, cat mai aproape de trotuar sau acostament ori, dacã este posibil, în afarã partii carosabile. Aceeaşi obligaţie revine şi conducatorului de vehicul care se apropie din sens opus sau care este ajuns din urma de un autovehicul al poliţiei care are în funcţiune dispozitivul special cu lumini de culoare albastra şi roşie, şi este somat prin sistemul acustic."
9. La articolul 15, dupã alineatul 2 se introduce alineatul 2^1 cu urmãtorul cuprins:
"Coloanele oficiale vor fi însoţite de echipaje ale poliţiei rutiere, conform instrucţiunilor emise de Ministerul de Interne. Coloanele oficiale, precum şi cele cu specific militar ale Ministerului Apãrãrii Naţionale vor fi însoţite de echipaje de control al circulaţiei aparţinând acestui minister. Transporturile agabaritice pot fi însoţite de echipaje ale poliţiei rutiere numai cu aprobarea Inspectoratului General al Poliţiei sau de controlul circulaţiei din Ministerul Apãrãrii Naţionale pentru cele organizate de acest minister dupã obţinerea, în prealabil, a avizelor eliberate de administratorul drumului public."
10. La articolul 18, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Se excepteazã de la prevederile alineatului precedent autovehiculele prevãzute la art. 87 alin. 2 lit. a) şi b), când se deplaseaza în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care impun urgenta, precum şi cele care se afla în una dintre situaţiile stipulate la art. 67."
11. La articolul 25, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
" Marcajul discontinuu are caracter orientativ, putându-se trece peste el numai atunci când conducãtorul de vehicul schimba banda de circulaţie, direcţia de mers ori când s-a angajat în depasire. Aceste manevre se vor executa numai dupã ce conducãtorul de vehicul a semnalizat şi s-a asigurat ca nu pericliteazã siguranta celorlalţi participanţi la trafic care îl urmeazã sau îl preced. Aceleaşi obligaţii revin conducatorului şi atunci când pe drumul public nu sunt aplicate marcaje."
12. La articolul 26 se introduc alineatele 4 şi 5, cu urmãtorul cuprins:
"Pe autostrazi sunt interzise circulaţia autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite, cu excepţia celor autorizate de autoritatea competenta, a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depãşi viteza de 50 km/h, precum şi invatarea conducerii unui vehicul, incercarile prototipurilor de sasiuri şi de vehicule cu motor, manifestatiile, defilarile, caravanele publicitare, antrenamentele, competitiile sportive de orice fel şi cortegiile.
Pe autostrada conducatorului auto îi este interzis:
a) sa circule sau sa staţioneze pe banda de urgenta;
b) sa efectueze manevra de întoarcere sau de mers înapoi ori sa pãtrundã în zona mediana, inclusiv pe racordarile dintre cele doua pãrţi carosabile;
c) sa remorcheze un autovehicul rãmas în pana dincolo de cea mai apropiatã ieşire de pe autostrada ori sa între pe autostrada cu un autovehicul remorcat."
13. La articolul 27, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"La intersectiile fãrã marcaje conducãtorii vehiculelor ocupa în mers, la o distanta de cel puţin 50 m de intersectie, urmãtoarele poziţii:
a) cei care vor sa schimbe direcţia de mers spre dreapta, banda din dreapta;
b) cei care vor sa schimbe direcţia de mers spre stanga, banda din stanga;
c) cei care vor sa meargã înainte, oricare dintre benzi."
14. La articolul 31, alineatele 1 şi 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"Vehiculele se depãşesc numai pe partea stanga, cu excepţia celor ai cãror conducatori au semnalizat şi s-au încadrat corespunzãtor, din timp, în intenţia de a schimba direcţia de mers la stanga, precum şi a tramvaielor care se depãşesc pe partea dreapta.
Tramvaiele aflate în mers pot fi depasite şi pe partea stanga, atunci când drumul public este cu sens unic sau când între sina din dreapta şi marginea trotuarului nu exista spaţiu pentru depasire."
15. La articolul 31 se introduc alineatele 5 şi 6, cu urmãtorul cuprins:
"Dacã lãţimea insuficienta, profilul sau starea partii carosabile nu permite, datoritã intensitatii circulaţiei din sens opus, depãşirea cu usurinta şi fãrã pericol a unui vehicul lent, lung sau greu ori obligat sa respecte o limita inferioarã de viteza, conducãtorul unui astfel de vehicul este obligat sa reducã viteza şi, la nevoie, sa elibereze banda de îndatã ce este posibil pentru a lasa sa treacã vehiculele care îl urmeazã.
În scopul inlesnirii deplasarilor pe drumurile din afarã localitãţilor cu o singura banda pe sens, conducãtorul vehiculului lent, lung sau greu este obligat, cu excepţia cazului în care depãşeşte ori se pregãteşte sa depãşeascã, sa menţinã o distanta suficienta fata de vehiculul care îl precede, pentru ca ceilalţi conducatori sa poatã folosi, fãrã pericol, intervalul astfel creat. Aceasta dispoziţie nu este aplicabilã când circulaţia este foarte intensa sau în locurile unde depãşirea este interzisã."
16. La articolul 33, alineatele 4 şi 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"Au prioritate de trecere autovehiculele prevãzute la art. 87 alin. 2 lit. a) şi b), când se deplaseaza în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care impun urgenta, precum şi tramvaiele în mişcare.
La apropierea autovehiculelor prevãzute la art. 87 alin. 2 lit. a) şi b), ceilalţi conducatori vor micşora viteza şi vor circula cat mai aproape de marginea din dreapta drumului pana când sunt depasiti."
17. La articolul 33, alineatul 6 litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) vehiculele care se pun în mişcare sau cele care ies din garaje, curţi, ganguri fata de vehiculele care circula pe drumul public, indiferent de direcţia de mers. Fac excepţie autovehiculele din serviciile regulate de transport public care se pun în mişcare din staţii;"
18. La articolul 33 alineatul 6, dupã litera e) se introduc literele f) şi g), cu urmãtorul cuprins:
"f) vehiculele care executa virajul la stanga fata de cele care circula din sens opus;
g) vehiculele care executa manevra de întoarcere."
19. La articolul 33 se introduc alineatele 7 şi 8, cu urmãtorul cuprins:
"Conducãtorul care circula în acelaşi sens cu autovehiculele din serviciile regulate de transport public de persoane, la apropierea de o statie semnalizata ca atare este obligat sa reducã viteza şi, la nevoie, sa opreascã pentru a permite conducãtorilor acestor vehicule sa efectueze manevrele necesare repunerii în mişcare din statie.
Conducãtorul unui autovehicul din serviciile regulate de transport public de persoane este obligat sa repuna în mişcare vehiculul din statie numai dupã ce a semnalizat intenţia de a efectua aceasta manevra."
20. La articolul 34, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de circulaţie pe celãlalt sens, prin manevra înainte şi înapoi sau prin viraj, conducãtorul este obligat sa semnalizeze şi sa se asigure ca din fata, din spate sau din lateral nu circula în acel moment nici un vehicul."
21. La articolul 36 se introduce alineatul 3 cu urmãtorul cuprins:
"Pe timpul cat semnalele luminoase de culoare roşie sunt stinse poate funcţiona un semnal luminos de culoare alba intermitent, având cadenta lenta, care semnifica permisiunea de a trece."
22. La articolul 38, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Interdicţiile de la alin. 1 [cu excepţia celei de la lit. k)], nu sunt aplicabile conducãtorilor autovehiculelor prevãzute la art. 87 alin. 2 lit. a) şi b), atunci când se afla în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care impun urgenta."
23 La articolul 39, alineatul 1 litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) în dreptul cãilor de acces care deservesc proprietãţile alãturate drumurilor publice;"
24. La articolul 39, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Interdicţiile de la alin. 1 nu sunt aplicabile autovehiculelor prevãzute la art. 87 alin. 2 lit. a) şi b), atunci când se afla în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care impun urgenta."
25. Articolul 44 punctul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"2. în timpul conducerii, sa aibã asupra lor:
a) permisul de conducere;
b) certificatul de înmatriculare;
c) cartea de identitate a conducatorului auto;
d) dovada efectuãrii inspecţiei tehnice periodice;
e) licenta de execuţie pentru cei care efectueazã transporturi rutiere publice;
f) atestatul de exercitare a activitãţii de taximetrie şi autorizaţia de instructor, pentru cei care practica aceste profesii;
g) alte documente prevãzute de lege;"
26. Articolul 44 punctul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"3. sa nu conducã autovehiculul dupã ce a consumat bãuturi alcoolice, produse sau substanţe stupefiante ori medicamente cu efecte similare, precum şi în cazul în care este bolnav, rãnit sau într-o stare avansatã de oboseala, de natura a pune în pericol siguranta circulaţiei."
27. La articolul 44, punctul 8 alineatul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Conducãtorii auto aflaţi în situaţia prevãzutã la alineatul precedent sunt obligaţi sa anunţe imediat cel mai apropiat organ de poliţie pentru constatarea şi întocmirea documentelor specifice."
28. La articolul 44, punctul 8 alineatul 5 se abroga.
29. La articolul 44, punctul 8 ultimul alineat va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã în accident este angajat un autovehicul al salvãrii, poliţiei, jandarmeriei ori al pompierilor, precum şi al Ministerului Apãrãrii Naţionale, Serviciului Roman de Informaţii, Serviciului de Protecţie şi Paza, Serviciului de Informaţii Externe, atunci când se afla în executarea unei misiuni ce nu suporta amânare, conducãtorul acestuia va anunta de îndatã organul de poliţie cel mai apropiat, urmând ca dupã terminarea misiunii sa se prezinte la sediul poliţiei, în vederea întocmirii actelor de constatare."
30. La articolul 44, punctul 10 alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"10. sa inmaneze, la cerere, ofiţerului sau subofiterului de poliţie documentele prevãzute la art. 44 pct. 2, precum şi cele referitoare la natura şi greutatea bunurilor transportate şi sa se prezinte la termen la unitatea de poliţie care l-a citat, pentru soluţionarea oricãrei probleme, legate de calitatea sa de conducãtor."
31. La articolul 44 punctul 10, dupã alineatul 2 se introduce alineatul 3 cu urmãtorul cuprins:
"Conducãtorul auto este obligat sa permitã controlul stãrii tehnice a vehiculului, precum şi al bunurilor transportate, în cazuri justificate, atunci când sunt indicii cu privire la existenta unei fapte ilicite."
32. La articolul 44, punctul 16 alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"16. sa nu deschidã uşile autovehiculului în timpul mersului, sa porneascã de pe loc numai cu uşile închise şi asigurate şi sa nu arunce din vehicul, el sau pasagerii, obiecte, substanţe sau alte bunuri."
33. La articolul 44, punctul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"17. în timpul mersului, sa nu angajeze discuţii cu ceilalţi cãlãtori ori sa aibã preocupãri care i-ar putea distrage, de o maniera periculoasa, atenţia, sa nu foloseascã mijloace de telefonie mobila, cu excepţia celor de tipul "mâini libere", ori instalaţii de sonorizare care sa depãşeascã nivelul de zgomot admis pentru tipul de vehicul respectiv;"
34. La articolul 44, punctul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"27. sa se prezinte la verificarea medicalã atunci când sunt trimişi de organele poliţiei ori periodic, conform reglementãrilor emise de autoritatea competenta."
35. La articolul 44, alineatul 2 se abroga.
36. La articolul 45, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) sa nu porneascã din statie înainte de urcare şi coborârea cãlãtorilor şi de luarea mãsurilor de precautie necesare pentru a evita orice situaţie periculoasa previzibila."
37. Litera a) a articolului 46 şi articolul 47 se abroga.
38. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - Limitele maxime de viteza sunt:
a) în localitãţi, 50 km/h. Pe anumite sectoare de drum, administratorul drumului, împreunã cu organele de poliţie pot stabili pentru autoturisme, prin indicatoare, limite maxime de viteza care nu pot depãşi 80 km/h;
b) în afarã localitãţilor:
- pe autostrazi, 120 km/h;
- pe celelalte categorii de drumuri, 90 km/h.
În funcţie de categoria din care fac parte autovehiculele, conform art. 110, vitezele maxime admise în afarã localitãţilor se limiteazã astfel:
a) autovehiculele din categoria A, 100 km/h pe autostrazi şi 80 km/h pentru celelalte categorii de drumuri;
b) autovehiculele din categoria C, 90 km/h pe autostrazi şi 70 km/h pe celelalte categorii de drumuri;
c) autovehiculele din categoria D, 90 km/h pe autostrazi şi 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri;
d) autovehiculele din categoria Tr., 50 km/h.
Viteza maxima pentru autovehiculele care tracteaza remorci este cu 10 km/h mai mica decât viteza maxima admisã pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.
Viteza maxima admisã în afarã localitãţilor pentru autovehiculele conduse de persoane care au mai puţin de un an practica de conducere este cu 10 km/h mai mica decât viteza maxima admisã pentru categoria din care fac parte autovehiculele respective.
Conducãtorii autovehiculelor sunt obligaţi sa se conformeze restrictiilor impuse de indicatorul <<Limitare de viteza>> pe sectoarele de drum unde acestea acţioneazã."
39. Articolul 49 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - Conducãtorii trebuie sa adapteze viteza ţinând seama de împrejurãri, în special de caracteristicile şi starea drumului, de starea şi incarcatura vehiculului, de condiţiile atmosferice şi de intensitatea circulaţiei, astfel încât sa poatã opri vehiculul în limitele câmpului sau de vizibilitate cãtre înainte, precum şi în fata oricãrui obstacol previzibil.
Conducãtorul trebuie sa reducã viteza în urmãtoarele situaţii:
a) la trecerea prin intersectiile cu circulaţie nedirijata;
b) pe poduri;
c) la curbe periculoase sau lipsite de vizibilitate;
d) la trecerile la nivel cu calea feratã, prevãzute cu bariere sau semibariere;
e) la trecerea pe lângã grupuri şi coloane, indiferent dacã acestea se afla în mers sau stationeaza;
f) la trecerea pe lângã animale;
g) în pieţe aglomerate;
h) când se circula din direcţie opusã tramvaielor, troleibuzelor şi autobuzelor oprite în staţii, pe drumurile cu o singura banda pe sens;
i) la trecerea prin dreptul statiilor de tramvai;
j) la depãşirea troleibuzelor şi a autobuzelor oprite în staţii, precum şi a tramvaielor aflate în staţii prevãzute cu refugiu;
k) pe timp de ceata, ploi torentiale şi ninsori abundente;
l) pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare, precum şi pe cele acoperite cu polei, zapada, mazga sau piatra cubica umeda;
m) în apropierea locurilor frecventate de copii (şcoli şi terenuri de joc) unde este instalat indicatorul <<Copii>>;
n) la trecerile pentru pietoni prevãzute cu indicator sau marcate;
o) în locurile unde sunt instalate indicatoare cu semnificatia <<Animale>>;
p) la schimbarea direcţiei de mers prin viraje."
40. La articolul 51, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Autovehiculele rãmase în pana şi remorcile pot fi remorcate prin intermediul unei bare metalice cu o lungime de cel mult 4 m. Autoturismul al cãrui echipament de franare nu este defect poate fi remorcat cu o legatura flexibila omologata. Bara sau legatura flexibila trebuie fixatã la elementul de remorcare cu care este prevãzut autovehiculul tragator."
41. Alineatul 1 al articolului 53 şi articolul 54 se abroga.
42. La articolul 56, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa circule pe autostrazi şi pe drumurile naţionale E (deschise traficului internaţional), iar pe celelalte drumuri naţionale, atunci când în afarã partii carosabile exista spaţiu pentru circulaţia acestora sau drumuri laterale;"
43. La articolul 57, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa circule pe drumurile publice cu vehiculul neechipat cu felinar şi elemente reflectorizante montate la loc vizibil în partea din spate, iar noaptea ori ziua, când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa ori în alte condiţii meteorologice ce reduc vizibilitatea, fãrã felinar aprins, instalat lateral în partea stanga a vehiculului;"
44. Articolul 60 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 60. - Conducãtorilor vehiculelor cu tracţiune animala, ai tractoarelor şi utilajelor agricole, precum şi ai turmelor de animale le este interzisã traversarea autostrazilor şi a drumurilor naţionale E (deschise traficului internaţional) prin alte locuri decât cele special amenajate şi semnalizate."
45. La articolul 61, alineatele 1 şi 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"Circulaţia bicicletelor, mopedelor şi a motoretelor pe autostrazi şi pe drumurile naţionale E (deschise traficului internaţional) este interzisã. Este permisã circulaţia cu bicicleta pe celelalte drumuri publice cu trafic intens numai persoanelor care au împlinit varsta de 14 ani.
Este interzisã conducerea pe drumurile publice a bicicletelor cu motor şi a mopedelor de cãtre persoane care nu au împlinit varsta de 16 ani."
46. La articolul 63 alineatul 1, dupã litera a) se introduce litera a)^1 cu urmãtorul cuprins:
"a)^1 sa nu circule pe autostrazi şi pe partea carosabilã a drumurilor naţionale E (deschise traficului internaţional);"
47. La articolul 68, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Tractoarele, precum şi maşinile agricole, maşinile autopropulsate pentru lucrãri şi alte autovehicule care nu sunt supuse înmatriculãrii pot circula pe drumurile publice numai pe traseele şi în condiţiile stabilite prin reglementãri ale Ministerului Transporturilor şi Ministerului de Interne."
48. Articolele 69, 70, 74 şi 75 se abroga.
49. Articolul 77 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 77. - Conducãtorul autoturismului şi pasagerul care ocupa locul din fata sunt obligaţi sa poarte centura de siguranta în timpul circulaţiei pe drumurile publice atât în localitãţi, cat şi în afarã acestora.
Sunt exceptaţi de la obligaţia de a purta centura de siguranta:
a) conducãtorul de autoturism, pe timpul cat executa manevra de mers înapoi;
b) instructorul auto, în timpul orelor de pregãtire a cursanţilor;
c) femeia care poarta o sarcina vizibila, dacã nu poate ocupa unul din locurile din spate;
b) politistul, conductorul autoturismului armatei destinat controlului circulaţiei şi cel al autovehiculului pompierilor, atunci când sunt în misiune, precum şi cei care conduc autovehicule ale salvãrii;
e) conducãtorul şi însoţitorul acestuia, care executa cu autoturismul servicii publice <<din poarta în poarta>>."
50. La articolul 78 se introduce alineatul 4 cu urmãtorul cuprins:
"Deţinãtorul de autovehicul este obligat sa comunice, la cererea organelor de poliţie, identitatea persoanei cãreia i-a încredinţat autovehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice."
51. La articolul 79, literele e), h) şi i) se abroga.
52. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Autovehiculele şi remorcile care circula pe drumurile publice trebuie sa fie în buna stare de funcţionare şi sa îndeplineascã condiţiile tehnice stabilite de autoritãţile competente."
53. Articolele 82-86 se abroga.
54. Articolul 87 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 87. - Este interzisã montarea la autovehicule, remorci sau semiremorci a altor lumini, a luminilor de alta culoare decât cele omologate ori de alta intensitate decât cea prevãzutã prin construcţie.
Se excepteazã de la dispoziţiile alineatului precedent:
a) autovehiculele poliţiei, care vor fi echipate cu dispozitive speciale cu lumini de culoare albastra şi roşie, precum şi cele aparţinând salvãrii, Ministerului Apãrãrii Naţionale destinate controlului circulaţiei autovehiculelor din parcul propriu, ale jandarmeriei, unitãţilor speciale ale Serviciului Roman de Informaţii şi cele ale Serviciului pentru Protecţie şi Paza, care vor fi inscriptionate ca atare şi echipate cu dispozitive speciale cu lumini de culoare albastra, conform prevederilor legale;
b) autovehiculele destinate stingerii incendiilor, care vor fi echipate cu dispozitive speciale cu lumini de culoare roşie;
c) autovehiculele cu gabarite sau mase depasite ori care însoţesc asemenea autovehicule, cele care transporta substanţe periculoase, cele destinate întreţinerii, repararii sau executãrii unor lucrãri de drumuri, curãţeniei strazilor, deszapezirii sau tractarii autovehiculelor rãmase în pana, precum şi alte autovehicule aparţinând unitãţilor autorizate de Inspectoratul General al Poliţiei, care vor fi echipate cu dispozitive speciale cu lumini de culoare galbena.
Sunt interzise dotarea şi utilizarea dispozitivelor antiradar."
55. Articolele 88 şi 89 se abroga.
56. Articolul 90 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 90. - Autovehiculele care transporta incarcaturi periculoase trebuie sa îndeplineascã condiţiile tehnice şi de agreere, stabilite prin Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mãrfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994.
Conducãtorii de autovehicule prevãzute la alineatul precedent trebuie sa fie autorizaţi pentru acest fel de transport, conform prevederilor legale."
57. La articolul 91, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Incarcaturile care depãşesc vehiculul spre în fata, spre în spate ori în pãrţi trebuie sa fie semnalizate vizibil în toate cazurile în care marginile lor risca sa nu fie observate de ceilalţi participanţi la trafic. Noaptea, precum şi în orice alta împrejurare în care vizibilitatea este redusã, aceasta semnalizare trebuie sa fie facuta, în fata, cu o lanterna de lumina, alba şi cu un dispozitiv reflectorizant de culoare alba, iar în spate, cu o lanterna cu lumina roşie şi cu un dispozitiv reflectorizant de culoare roşie."
58. Articolul 93 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 93. - Se interzice circulaţia pe drumurile publice a vehiculului, dacã: a) depãşeşte, împreunã cu incarcatura, lãţimea, lungimea sau înãlţimea stabilitã pentru categoria din care face parte şi nu are autorizaţie sa circule pe acel sector de drum, eliberata de autoritatea competenta;
b) depãşeşte masele maxime autorizate care nu sunt admise de autoritatea competenta sa circule pe drumurile publice;
c) nu respecta regulile referitoare la transportul produselor periculoase;
d) dispozitivele de iluminare şi semnalizare luminoasa, mijloacele de identificare fluorescent-reflectorizante, prevãzute în normele tehnice în vigoare, sunt defecte sau lipsesc, farurile nu sunt reglate sau sunt montate alte dispozitive decât cele omologate de autoritatea competenta;
e) echipamentul de franare este defect;
f) mecanismul de direcţie prezintã uzuri peste limitele admise;
g) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevãzute în cartea de identitate a autovehiculului, prezintã taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legalã admisã;
h) zgomotul în mers sau stationare depãşeşte limita legal admisã pentru tipul respectiv de vehicul;
i) motorul emite noxe poluante peste limitele legal admise;
j) sunt montate alte dispozitive de avertizare sonora decât cele omologate de autoritatea competenta;
k) elementele dispozitivului de cuplare pentru remorcare prezintã uzuri pronunţate ori nu sunt compatibile, fiind de natura sa provoace desprinderea remorcii sau dezechilibrarea ansamblului;
l) are montate dispozitive sau accesorii neomologate de autoritatea competenta;
m) are aplicate inscripţii, desene, semne distinctive sau reclame, de natura sa împiedice ori sa diminueze eficacitatea dispozitivelor de iluminare şi de semnalizare luminoase ori citirea numãrului de înmatriculare;
n) are montate accesorii, parbrize ori geamuri laterale, care restrang sau estompeaza vizibilitatea conducatorului în timpul mersului;
o) prezintã scurgeri de carburant sau de lubrifiant;
p) plãcile de înmatriculare sunt deteriorate ori nu sunt conforme cu standardul.
În situaţiile prevãzute la alin. 1 lit. c)-p), o data cu aplicarea sancţiunii contravenţionale, organele de poliţie vor retrage certificatul de înmatriculare pana la remedierea deficienţelor constatate.
În cazurile prevãzute la alineatul precedent, în situaţiile de la alin. 1 lit. c) şi p), precum şi atunci când, la controlul în trafic, conducãtorul auto este depistat conducand vehiculul având dovada inlocuitoare a certificatului de înmatriculare fãrã valabilitate sau cu valabilitate expiratã, organele de poliţie vor aplica şi mãsura reţinerii placutelor cu numerele de înmatriculare, pana când au încetat motivele pentru care certificatul de înmatriculare a fost retras."
59. La articolul 94, dupã alineatul 3 se introduc alineatele 4, 5, 6 şi 7, cu urmãtorul cuprins:
"Este interzisã punerea în circulaţie a unei remorci neinmatriculate.
Persoanele care deţin autovehicule sau remorci înmatriculate în alte state şi au sau îşi stabilesc domiciliul ori resedinta în România sunt obligate sa solicite înmatricularea acestora în termen de 30 de zile de la data intrãrii în ţara a vehiculelor.
În caz de nerespectare a dispoziţiilor de la alineatul precedent, dupã 60 de zile de la expirarea termenului organele de poliţie vor retine certificatele şi plãcile cu numerele de înmatriculare strãine, care vor fi remise autoritãţilor emitente.
La înscrierea în circulaţie autovehiculului sau remorcii i se atribuie placute cu un singur numãr de înmatriculare, cu excepţia cazurilor autorizate de Ministerul de Interne."
60. La articolul 108, dupã alineatul 1 se introduce alineatul 1^1 cu urmãtorul cuprins:
"În cazul nerespectãrii prevederilor alineatului precedent, o data cu constatarea contravenţiei organele de poliţie vor retine certificatul de înmatriculare, precum şi plãcile cu numerele de înmatriculare."
61. La articolul 110, dupã categoria D+E se introduc trei categorii cu urmãtorul cuprins:
"CATEGORIA Tr: tractoare şi maşini autopropulsate pentru lucrãri;
CATEGORIA Tb: troleibuze;
CATEGORIA Tv: tramvaie,"
62. La articolul 112, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Categoriile Tr, Tb şi Tv se înscriu în permisele de conducere la rubrica <<Menţiuni>>."
63. La articolul 113, alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Persoana care solicita examinarea în vederea obţinerii permisului de conducere trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
- sa aibã varsta de cel puţin 18 ani, excepţie fãcând persoana care solicita obţinerea permisului de conducere valabil pentru categoria A1, care trebuie sa aibã varsta de cel puţin 16 ani, pentru categoria C+E trebuie sa aibã varsta de ce puţin 20 de ani, iar pentru categoriile D, D1, Tv şi Tb trebuie sa aibã varsta de cel puţin 21 de ani;
- sa fie apta din punct de vedere medical şi psihologic pentru conducerea autovehiculelor din categoria pentru care solicita examinarea;
- sa fi absolvit cursurile unei şcoli de pregãtire a conducãtorilor de autovehicule organizate, potrivit legii, pentru categoriile sau subcategoriile A, A1, B, B1, C, C1, D, D1, Tr, Tb şi Tv;
- sa nu fi fost condamnata definitiv pentru una dintre infracţiunile prevãzute la <>art. 22 alin. 4 din Decretul nr. 328/1966 , republicat."
64. La articolul 113, alineatul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Pregãtirea practica a candidaţilor care solicita obţinerea permisului de conducere valabil pentru categoriile sau subcategoriile A, A1, B, B1 şi B+E poate fi efectuatã şi de cãtre instructori auto independenţi."
65. La articolul 113, alineatul 7, va avea urmãtorul cuprins:
"Membrii misiunilor diplomatice şi ai oficiilor consulare se vor prezenta la examen în condiţiile stabilite de Ministerul de Interne şi de Ministerul Afacerilor Externe."
66. Articolul 115 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 115. - Rezultatul examinãrii se consemneazã prin calificativul <<admis>> sau <<respins>>. Candidaţii care nu promoveazã oricare dintre probe sunt declaraţi respinsi.
În cazul în care se constata ca unui candidat i-a fost permisã prezentarea la examen ori ca acesta a fost declarat admis prin încãlcarea dispoziţiilor legale, şeful Inspectoratului General al Poliţiei, directorul Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti sau şeful inspectoratului de poliţie judeţean, dupã caz, va dispune anularea examenului.
Persoanele care, deşi admise la proba teoreticã, nu se prezintã în termen de 90 de zile pentru susţinerea probei practice vor fi declarate respinse.
Persoanele declarate respinse vor putea susţine un nou examen numai dupã o perioada de cel puţin 30 de zile, dar nu mai târziu de un an de al absolvirea şcolii, în caz contrar, vor efectua un nou curs complet de pregãtire."
67. La articolul 117, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Persoanele care efectueazã pregãtirea teoreticã (profesori de legislaţie rutiera) şi practica (instructori auto) vor fi autorizate în acest sens de autoritatea competenta. Condiţiile de autorizare se stabilesc prin instrucţiuni comune elaborate de Ministerul de Interne şi de Ministerul Transporturilor."
68. La articolul 120 se introduc alineatele 2 şi 3, cu urmãtorul cuprins:
"Posesorii permiselor de conducere obţinute în alte state sunt obligaţi ca, în termen de 30 de zile de la data stabilirii domiciliului ori a reşedinţei în România, sa solicite organelor de poliţie preschimbarea acestora. Permisul de conducerea naţional eliberat în alte state va fi reţinut de organele de poliţie, urmând a fi remis autoritãţilor statului emitent.
Ministerul de Interne stabileşte condiţiile în care permisele de conducere strãine pot fi preschimbate cu documente similare româneşti."
69. Articolul 123 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 123. - Conducãtorii auto care practica activitatea de taximetrie trebuie sa fie autorizaţi în acest sens de autoritatea competenta. Condiţiile de autorizare se stabilesc prin instrucţiuni comune elaborate de Ministerul Transporturilor şi de Ministerul de Interne."
70. Articolul 124 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 124. - Vehiculele înmatriculate în România care circula în strãinãtate vor purta, la partea din spate, simbolul <<RO>>, de forma ovala. Simbolul va avea lungimea de 175 mm şi lãţimea de 115 mm, iar literele de culoare neagra, pe fond alb, cu înãlţimea de 80 mm şi grosimea scrisului de 10 mm, fiind plasate în mijlocul simbolului oval.
Vehiculele înmatriculate în strãinãtate care circula în România vor purta, la partea din spate, simbolul tarii în care sunt înmatriculate."
71. Articolul 126 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 126. - Încãlcarea dispoziţiilor prezentului regulament constituie contravenţie şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) contravenţiile prevãzute la art. 12 lit. b) alin. 3, art. 18 alin. 3, art. 23, 24, 40, 55 şi 63 alin. 1, cu amenda de la 40.000 lei la 100.000 lei;
b) contravenţiile prevãzute la art. 8, 12 alin. 1 lit. c), art. 18 alin. 1, art. 20, 21, 22, 26 alin. 1, art. 27 alin. 1-3, art. 37 alin. 2-5, art. 38 alin. 1, art. 39 alin. 1, art. 44 pct. 1, 20, 22 şi 23, art. 56 lit. d) şi e), art. 57 lit. b)-e) şi art. 62 lit. a)-h), cu amenda de la 60.000 lei la 150.000 lei;
c) contravenţiile prevãzute la art. 14 alin. 1 lit. a), d) şi e), art. 14 alin. 4, art. 25 alin. 1 şi 2, art. 42, 44 pct. 4, 11, 12, 13, alin. 1 şi pct. 16, art. 48 alin. 1, dacã se depãşeşte cu pana la 20 km/h viteza maxima admisã pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul, art. 48 alin. 2, art. 53, 61 alin. 1, art. 64, 77 alin. 1, art. 92 alin. 1, art. 93 alin. 1 lit. d), g)-i) şi o), art. 142 alin. 1 şi art. 144 alin. 1, cu amenda de la 100.000 lei la 250.000 lei;
d) contravenţiile prevãzute la art. 12 lit. a) alin. 2, art. 19 alin. 1, art. 28, 29, 44 pct. 18, 21, 24 şi 26, art. 45, 46, 51 alin. 1, art. 52, 65 alin. 1, art. 67, 80, 92 alin. 3 şi 4, art. 105 alin. 2 şi 3, art. 119 alin. 2 şi art. 124 alin. 2, cu amenda de la 120.000 lei la 300.000 lei;
e) contravenţiile prevãzute la art. 12 lit. b) alin. 2, art. 14 alin. 1 lit. b) şi c), art. 18 alin. 4, art. 34, 44 pct. 8 alin. 4, pct. 19, 25 şi 27, art. 49 alin. 2, art. 56 lit. a) şi b), art. 59, 62 lit. i) şi j), art. 63 alin. 2, art. 76, 79, 92 alin. 2 şi 5, art. 93 alin. 1 lit. e) şi f), art. 103 alin. 1 şi 2, art. 105 alin. 1, art. 111 alin. 6, art. 118, 120 alin. 1 şi 2, art. 121 alin. 2, art. 145 şi art. 147 alin. 2 şi 3, cu amenda de la 150.000 lei la 350.000 lei;
f) contravenţiile prevãzute la art. 3, 12 lit. b) alin. 1, art. 15 alin. 1 şi 2, art. 26 alin. 2 şi 4, art. 30, 31, 32, 33, 41, 44 pct. 2, 5 alin. 1, pct. 8, alin. 2 şi 3, pct. 9 şi 17, art. 48 alin. 1, dacã se depãşeşte cu pana la 30 km/h viteza maxima admisã pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul, art. 56 lit. c), art. 57 lit. a), art. 58, 60, 68 alin. 1 şi 2, art. 72, 73, 78 alin. 2-4, art. 87 alin. 1 şi 3, art. 90, 91 şi art. 93 alin. 1 lit. a)-c), j)-n) şi p), cu amenda de la 200.000 lei la 400.000 lei;
g) contravenţiile de la art. 4 alin. 1, 2 şi 4, art. 7, 26 alin. 5, art. 35, 36 alin. 1 şi 2, art. 44 pct. 3, 6, 7, 10 alin. 1 şi 3 şi pct. 15, art. 48 alin. 1, dacã se depãşeşte cu peste 30 km/h viteza maxima admisã pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul, art. 61 alin. 2, art. 66, 71, 94 alin. 4 şi 5, art. 100, 102 alin. 3, art. 105 alin. 4, art. 108 alin. 1, art. 117 alin. 2 şi 3 şi art. 123 cu amenda de la 600.000 lei la 900.000 lei."
72. Articolul 127 se abroga.
73. Articolul 128 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 128. - Se sancţioneazã cu amenda de la 800.000 lei la 1.000.000 lei fapta oricãrei persoane de a repara sau de a incuviinta repararea autovehiculelor având urme de accident, fãrã a i se prezenta şi fãrã ca aceasta sa retina o copie de pe procesul-verbal de constatare sau autorizaţia de reparatie eliberata de organele de poliţie."
74. Articolul 129 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 129. - Neîndeplinirea de cãtre persoanele fizice aparţinând administratorilor drumurilor publice sau organelor cãilor ferate a obligaţiilor ce le revin din prezentul regulament, precum şi instalarea şi aplicarea mijloacelor de semnalizare rutiera fãrã acordul organelor de specialitate ale poliţiei constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 800.000 lei la 1.000.000 lei."
75. Articolele 130 şi 131 se abroga.
76. Articolul 133 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 133. - Constatarea contravenţiei de face prin proces-verbal de constatare atât de cãtre agenţii de circulaţie, cat şi de ceilalţi ofiţeri şi subofiteri de poliţie, care aplica şi sancţiunea.
În cazul în care ofiţerul sau subofiterul de poliţie apreciazã ca prin fapta comisã nu s-a pus în pericol iminent siguranta circulaţiei, poate aplica avertismentul verbal sau prin proces-verbal de constatare a contravenţiei.
În situaţia în care identitatea contravenientului nu poate fi stabilitã o data cu constatarea faptei, agentul constatator va invita la sediul poliţiei proprietarul autovehiculului, pentru identificarea persoanei vinovate şi aplicarea sancţiunii.
Contravenientul poate achitã în termen de 48 de ore jumãtate din minimul amenzii prevãzut de lege la Casa de Economii şi Consemnaţiuni."
77. Articolul 136 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 136. - În cazul sãvârşirii uneia dintre faptele prevãzute la art. 40 alin. 1, cu excepţia celor prevãzute la lit. c), şi alin. 2 din <>Decretul nr. 328/1966 , republicat, ofiţerul sau subofiterul de poliţie retine permisul de conducere o data cu constatarea contravenţiei ori, dacã nu este posibil, imediat dupã constatare.
La reţinerea permisului de conducere ofiţerul sau subofiterul de poliţie elibereazã contravenientului o dovada în care se va mentiona perioada în care acesta are dreptul sa conducã autovehicule, dar nu mai mult de 15 zile din momentul reţinerii documentului.
În situaţia în care, ca urmare a nerespectãrii regulilor de circulaţie, s-a cauzat unei persoane o vãtãmare corporalã din culpa, ofiţerul sau subofiterul de poliţie va retine permisul de conducere conducatorului auto, eliberandu-i o dovada cu termen de valabilitate de 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii ei pana la rãmânerea definitiva a hotãrârii judecãtoreşti.
În cazurile în care conducãtorul auto se afla sub influenta bãuturilor alcoolice, autovehiculul prezintã defectiuni tehnice la sistemul de direcţie şi franare sau când continuarea conducerii autovehiculului nu mai poate fi permisã, dovada eliberata va fi fãrã termen de valabilitate, având înscrisã menţiunea interdicţiei de a conduce.
Recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei de cãtre instituţiile medicale autorizate de Ministerul Sãnãtãţii se va efectua numai în prezenta organelor de poliţie.
Permisul de conducere reţinut în condiţiile legii se prezintã conducerii poliţiei judeţene, a Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau a Direcţiei Poliţiei Rutiere, cu propunerea de suspendare a exercitãrii dreptului de a conduce autovehicule, pentru a decide asupra mãsurii administrative şi a duratei acesteia.
Permisul de conducere se restituie titularului, la cererea acestuia, atunci când termenul mãsurii administrative a expirat, când s-a hotãrât ca exercitarea dreptului de a conduce autovehicule nu se suspenda sau dacã, printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitiva, a fost anulat procesul-verbal de constatare a contravenţiei."
78. Articolele 137-140 şi 143 se abroga.
79. Articolul 144 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 144. - În toate unitãţile de învãţãmânt, curs primar şi gimnazial, se vor preda elevilor sãptãmânal şi, respectiv, lunar, pe parcursul anului şcolar, lecţii de circulaţie rutiera.
Organele poliţiei vor sprijini şi vor indruma cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt în desfãşurarea acestei activitãţi."
80. Articolul 146 de abroga.
81. Articolul 149 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 149. - Pierderea sau furtul permisului de conducere, al certificatului de înmatriculare sau al autorizaţiei de circulaţie pentru probe se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a."
82. Articolul 150 se abroga.
ART. 2
Urmãtorii termeni din Regulamentul pentru aplicarea <>Decretului nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice şi pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor în acest sector se înlocuiesc, dupã cum urmeazã:
- unitate socialistã cu unitate deţinãtoare;
- militie cu poliţie;
- organe de stat care administreazã drumurile cu administratorii drumurilor.
ART. 3
Prezenta hotãrâre intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
ART. 4
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri orice dispoziţie contrarã se abroga.
ART. 5
Regulamentul pentru aplicarea <>Decretului nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice şi pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor în acest sector, republicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 49 din 28 iunie 1984, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele prevãzute în prezenta hotãrâre, va fi republicat în Monitorul Oficial al României.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
-----------------
Ministru de interne,
Gavril Dejeu

Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016