Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 889 din 20 august 2008  privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor   Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 962/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 889 din 20 august 2008 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 962/2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 623 din 27 august 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. III din Legea nr. 89/2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În aplicarea prevederilor <>art. 2^1 alin. (3) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, transmiterea fãrã platã a terenurilor din proprietatea statului în proprietatea unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate şi în administrarea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau, dupã caz, în administrarea consiliilor judeţene se face astfel încât regimul juridic al acestora sã asigure categoria de folosinţã prevãzutã în planurile urbanistice şi în studiile de prefezabilitate şi/sau în studiile de fezabilitate aprobate pentru promovarea programelor de construcţii de locuinţe. Terenurile aferente construcţiilor de locuinţe se transmit defalcat de cele destinate realizãrii reţelelor de utilitãţi şi a dotãrilor tehnico-edilitare necesare asigurãrii condiţiilor de locuit, astfel:
a) pentru construcţia de locuinţe sociale şi de necesitate finanţate prin investiţii publice, precum şi a altor locuinţe proprietate publicã a statului sau a unitãţilor administrativteritoriale, ambele categorii se transmit în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale, potrivit legii;
b) pentru construcţia de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, altele decât cele destinate închirierii în mod exclusiv unor tineri specialişti din învãţãmânt sau din sãnãtate, pentru asigurarea terenurilor destinate strãmutãrii locuinţelor distruse ori grav avariate, situate în zonele afectate de calamitãţi naturale, şi pentru construcţii de locuinţe proprietate privatã prin credit ipotecar, terenurile aferente construcţiilor de locuinţe se transmit în proprietatea privatã a unitãţilor administrativteritoriale în care sunt amplasate, iar terenurile destinate realizãrii reţelelor de utilitãţi şi a dotãrilor tehnico-edilitare necesare asigurãrii condiţiilor de locuit se transmit în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale, potrivit legii."
2. La articolul 13^5, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Terenurile pentru construcţia de locuinţe prevãzutã la art. 13^3 alin. (1) se asigurã în condiţiile prevãzute la <>art. 24^7 alin. (4)-(6) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
3. La articolul 14, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti ori, dupã caz, autoritãţile administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului sau din domeniul sãnãtãţii ori serviciile deconcentrate în teritoriu ale acestora vor stabili mãsurile necesare pentru luarea în evidenţã şi analiza solicitãrilor de locuinţe pentru tineri destinate închirierii. În acest scop, vor stabili şi vor da publicitãţii locul de primire a solicitãrilor şi actele justificative necesare."
4. La articolul 15, alineatele (1), (2), (7) şi (10) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) În urma analizãrii cererilor de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau conducãtorilor autoritãţilor administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului ori din domeniul sãnãtãţii, dupã caz, lista solicitanţilor care au acces la locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, precum şi propuneri privind ordinea şi modul de soluţionare a cererilor, luându-se în considerare folosirea spaţiului locativ existent, precum şi construirea de locuinţe noi în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice. Analizarea cererilor şi stabilirea listei de prioritãţi în soluţionarea acestora se fac anual, pânã la sfârşitul lunii februarie a anului respectiv, luându-se în considerare cererile depuse pânã la sfârşitul anului precedent.
(2) Lista de prioritãţi prevãzutã la alin. (1) se întocmeşte sau se reface anual numai în cazul în care în anul respectiv urmeazã sã se finalizeze şi sã se repartizeze locuinţe noi pentru tineri, destinate închirierii, şi se aprobã, dupã caz, prin hotãrâre a consiliului local al comunei, oraşului, municipiului, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti, a consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv prin ordin al conducãtorului autoritãţii administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului ori din domeniul sãnãtãţii.
.........................................................................
(7) Lista de repartizare a locuinţelor se supune aprobãrii, dupã caz, consiliului local al comunei, oraşului, municipiului, respectiv al sectorului municipiului Bucureşti, consiliului judeţean, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau conducãtorului autoritãţii administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului ori din domeniul sãnãtãţii şi va fi datã publicitãţii prin afişare la un loc accesibil publicului. Contestaţiile cu privire la repartizarea locuinţelor se adreseazã şi se soluţioneazã în condiţiile prevãzute la alin. (4).
........................................................................
(10) Administrarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, se face în condiţiile prevãzute de lege pentru locuinţele din fondul locativ de stat. Pentru încheierea şi/sau prelungirea contractelor de închiriere a locuinţelor se aplicã şi prevederile <>art. 6^2 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Contractul de închiriere iniţial se încheie conform repartiţiei şi va cuprinde clauze referitoare la revizuirea cuantumului chiriei, în funcţie de vârsta solicitantului, aplicabile la datele de prelungire a acestuia, conform legii."
5. La articolul 16, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Necesitatea şi oportunitatea realizãrii unor construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, vor fi stabilite prin studii de prefezabilitate promovate şi aprobate de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de autoritãţile administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului ori din domeniul sãnãtãţii sau serviciile deconcentrate în teritoriu ale acestora. Studiile de prefezabilitate se finanţeazã din surse prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetele proprii ale autoritãţilor administraţiei publice locale sau centrale beneficiare."
6. La articolul 17, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În vederea cuprinderii obiectivelor de investiţii prevãzute la art. 16 alin. (4) în programul de realizare a locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, vor întocmi şi/sau vor actualiza şi vor transmite anual Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor un inventar al obiectivelor noi de investiţii propuse, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, cel mai târziu pânã în data de 15 mai a fiecãrui an."
7. La articolul 19, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru obiectivele noi de investiţii propuse în condiţiile art. 17, Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va prelua, prin protocol, de la consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, de la consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de la autoritãţile administraţiei publice centrale din învãţãmânt şi sãnãtate, dupã caz, studiile de prefezabilitate şi terenurile aferente construcţiilor. Terenurile aferente construcţiilor de locuinţe rãmân sau sunt preluate în folosinţa gratuitã a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe pe durata de realizare a investiţiilor."
8. La articolul 19 alineatul (3), literele d) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) condiţiile de transmitere a construcţiilor de locuinţe din administrarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe în administrarea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a autoritãţilor administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului şi din domeniul sãnãtãţii, dupã caz;
e) devizele financiare pentru cheltuieli efectuate de consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de autoritãţile administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului şi din domeniul sãnãtãţii, dupã caz, pentru promovarea obiectivelor de investiţii pânã la predarea acestora cãtre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe."
9. La articolul 19 alineatul (4), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) obligativitatea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a autoritãţilor administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului şi din domeniul sãnãtãţii, dupã caz, de a întocmi şi de a aproba, potrivit legii, studiile de prefezabilitate şi de a le transmite Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe în termen de maximum 60 de zile de la data preluãrii terenurilor;".
10. La articolul 19^2, alineatele (1), (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19^2. - (1) Locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, altele decât cele destinate închirierii în mod exclusiv unor tineri specialişti din învãţãmânt şi din sãnãtate, se pot vinde, numai la solicitarea titularilor contractelor de închiriere, în condiţiile prevãzute la <>art. 6^3 din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
.........................................................................
(3) Îndeplinirea condiţiei referitoare la venitul mediu pe membru de familie, prevãzutã la <>art. 6^3 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va stabili raportat la câştigul salarial mediu brut pe economie, comunicat în ultimul Buletinul Statistic Lunar al Institutului Naţional de Statisticã, înainte de data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare.
........................................................................
(5) În contractele de vânzare-cumpãrare a locuinţelor prevãzute la alin. (1) se va înscrie şi clauza de interdicţie a înstrãinãrii locuinţei prin acte între vii pe o perioadã de 5 ani de la data dobândirii acesteia, prevãzutã la <>art. 6^3 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
11. La articolul 19^2, dupã alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (2^1)-(2^4), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Odatã cu stabilirea valorii de inventar a locuinţelor se calculeazã, acolo unde este cazul, cota procentualã din aceastã valoare care revine construcţiilor aflate în diverse stadii de execuţie sau de finalizare şi care au fost utilizate pentru construirea locuinţelor respective potrivit prevederilor <>art. 2 alin. (1^5) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2^2) Valoarea de vânzare a locuinţei se stabileşte conform prevederilor <>art. 6^3 alin. (2) lit. d) şi e) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la data vânzãrii acesteia. În evaluarea locuinţelor se aplicã procedura de abordare prin cost, valoarea de vânzare fiind datã de costul de înlocuire a construcţiei cu instalaţiile, dotãrile şi echipamentele aferente.
(2^3) Pentru stabilirea preţului locuinţei, la valoarea de vânzare se adaugã cheltuielile de evaluare, iar la valoarea rezultatã se calculeazã şi se adaugã comisionul de pânã la 1% al unitãţii prin care se efectueazã vânzarea. În cazul în care evaluarea se efectueazã de acelaşi evaluator şi la aceeaşi datã pentru mai multe locuinţe, în baza unui singur contract, cheltuielile de evaluare se împart în cote-pãrţi pentru fiecare locuinţã, în raport direct proporţional cu valoarea fiecãrei locuinţe.
(2^4) Pentru stabilirea cotei-pãrţi din valoarea care revine construcţiilor aflate în diverse stadii de execuţie sau de finalizare şi care au fost utilizate pentru construirea locuinţelor respective potrivit prevederilor <>art. 2 alin. (1^5) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, acolo unde este cazul, la suma constituitã din valoarea de vânzare a locuinţei şi valoarea cheltuielilor de evaluare se aplicã procentul stabilit conform prevederilor alin. (2^1)."
12. La articolul 19^2, alineatul (4) se abrogã.
13. La articolul 19^3, alineatele (4)-(7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu autoritãţile administraţiei publice centrale din domeniul învãţãmântului şi din domeniul sãnãtãţii, în a cãror administrare se aflã locuinţele pentru tineri, destinate închirierii, finalizate şi înregistrate ca mijloace fixe individual sau ca bloc de locuinţe, va elabora documentele necesare şi va iniţia, prin Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, proiecte de acte normative necesare în aplicarea prevederilor <>art. II alin. (1) şi (2) din Legea nr. 89/2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu celeritate pentru locuinţele care au o vechime de minimum 5 ani de la data recepţionãrii şi punerii în funcţiune.
(5) În aplicarea prevederilor <>art. 6^3 alin. (3) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sumele obţinute din vânzarea locuinţelor se înregistreazã în contul «Venituri din vânzarea locuinţelor construite din fondurile statului», deschis pe seama consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti la Trezoreria Statului din municipiul reşedinţã de judeţ, respectiv la Trezoreria Statului din municipiul Bucureşti.
(6) Sumele obţinute din vânzarea locuinţelor, prevãzute la alin. (5), dupã reţinerea sumelor prevãzute la art. 19^2 alin. (2^4), dupã caz, şi a sumelor prevãzute la art. 19^2 alin. (2^3), se vireazã lunar de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale în contul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe deschis la Trezoreria Statului. Operaţiunea se efectueazã prin ordin de platã pentru Trezoreria Statului. Sumele prevãzute la art. 19^2 alin. (2^4) se vireazã la bugetul local unde se constituie ca venituri destinate construcţiei de locuinţe, iar sumele prevãzute la art. 19^2 alin. (2^3) se încaseazã şi se constituie venituri ale bugetului local, în cazul în care administrarea şi vânzarea locuinţelor se fac de autoritãţile administraţiei publice locale prin gestiune directã, sau ca venituri ale operatorilor economici prin care se realizeazã vânzarea locuinţelor, în cazul în care administrarea şi vânzarea locuinţelor se fac de autoritãţile administraţiei publice locale prin gestiune delegatã.
(7) Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe va monitoriza acţiunea de vânzare-cumpãrare a locuinţelor, consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti fiind obligate sã transmitã lunar stadiul contractelor de vânzare-cumpãrare. Eventualele diferende dintre Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe şi autoritãţile administraţiei publice locale, referitoare la cuantumul sumelor obţinute din vânzarea locuinţelor şi la termenele de virare a acestora în contul Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, se clarificã şi se rezolvã prin intervenţia direcţiilor teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, la solicitarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu cel mult 10 zile lucrãtoare înainte de data încheierii anului financiar-bancar."
14. La articolul 19^4, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru recalcularea chiriei prevãzute la <>art. 6^2 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 152/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se poate utiliza ca model exemplul din anexa nr. 16, administratorii locuinţelor având posibilitatea sã stabileascã şi sã aplice cotele proprii de cheltuieli pentru administrarea şi menţinerea în stare de folosinţã a clãdirilor de locuit în care sunt amplasate acestea."
15. La articolul 21, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Obiectivele de investiţii prevãzute la art. 20 pot fi preluate şi cuprinse în lista de investiţii a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe şi în condiţiile asigurãrii proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie de cãtre consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, sub rezerva avizãrii acestora în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor. Protocolul de predare-preluare a acestor obiective de investiţii se va încheia în mod corespunzãtor. În acest caz cheltuielile pentru elaborarea proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie se deconteazã de Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe din sursele constituite pentru finanţarea investiţiilor."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 962/2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


─────────────────
p. Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Horvath Anna,
secretar de stat

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 20 august 2008.
Nr. 889.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016