Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 873 din 28 iulie 2005  privind aprobarea unor masuri speciale pentru prevenirea si combaterea faptelor de evaziune fiscala in domeniul alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si al uleiurilor minerale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 873 din 28 iulie 2005 privind aprobarea unor masuri speciale pentru prevenirea si combaterea faptelor de evaziune fiscala in domeniul alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si al uleiurilor minerale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 15 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Mãsurile speciale pentru prevenirea şi combaterea faptelor de evaziune fiscalã în domeniul alcoolului etilic de origine agricolã, bãuturilor spirtoase, produselor din tutun şi al uleiurilor minerale, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) În vederea îndeplinirii mãsurilor prevãzute în anexa nr. 1 se constituie o comisie centralã de coordonare şi echipe de control la nivel teritorial, denumite în continuare echipe mixte de control.
(2) Comisia centralã de coordonare va fi alcãtuitã din câte un reprezentant cu putere de decizie din Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Economiei şi Comerţului, Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor şi din organizaţiile patronale reprezentative pe ramurã, potrivit anexei nr. 3.
(3) Componenţa nominalã a Comisiei centrale de coordonare va fi stabilitã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pe baza propunerilor transmise de instituţiile şi organizaţiile patronale implicate.
(4) Echipele mixte de control vor fi alcãtuite din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Economiei şi Comerţului, Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi ai organizaţiilor patronale reprezentative pe ramurã. Reprezentanţii organizaţiilor patronale reprezentative pe ramurã au calitatea de observator pentru expertizarea capacitãţilor tehnice de producţie.
(5) Componenţa nominalã a echipelor mixte de control se stabileşte de Comisia centralã de coordonare, pe baza propunerilor transmise de fiecare instituţie implicatã.
(6) Modul de constituire şi funcţionare a Comisiei centrale de coordonare şi a echipelor mixte de control este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Cheltuielile ocazionate de expertizarea capacitãţilor tehnice de producţie sau pentru analiza şi expertizarea, în laboratoarele de specialitate acreditate în ţarã, a probelor prelevate în timpul controalelor se suportã de cãtre operatorul economic verificat.
ART. 4
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 5
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.184/2001 privind constituirea echipelor mixte de control pentru verificarea producãtorilor de alcool şi bãuturi alcoolice spirtoase, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 19 decembrie 2001.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul economiei şi comerţului,
Codruţ Ioan Şereş

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 28 iulie 2005.
Nr. 873.

ANEXA 1

MĂSURI SPECIALE
pentru prevenirea şi combaterea faptelor de evaziune
fiscalã în domeniul alcoolului etilic de origine agricolã,
bãuturilor spirtoase, produselor din tutun şi al uleiurilor minerale

Pentru prevenirea şi combaterea faptelor de evaziune fiscalã în domeniul producţiei, importului, distribuţiei şi comercializãrii alcoolului etilic de origine agricolã, bãuturilor spirtoase, produselor din tutun şi a uleiurilor minerale, se instituie urmãtoarele mãsuri:

I. În domeniul alcoolului etilic de origine agricolã şi al bãuturilor spirtoase
1. (1) Verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare pentru producerea, importul, distribuţia şi comercializarea alcoolului etilic de origine agricolã şi a bãuturilor spirtoase
(2) În acest sens se vor verifica:
a) deţinerea licenţelor de fabricaţie şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) originalitatea documentelor fiscale cu regim special folosite în comercializarea alcoolului şi a bãuturilor alcoolice, precum şi a banderolelor de marcare a bãuturilor alcoolice;
c) concordanţa dintre condiţiile existente la data controlului faţã de cele declarate pentru obţinerea licenţelor de fabricaţie şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal sau a autorizaţiilor de import;
d) instalaţiile şi echipamentele autorizate pentru fabricarea alcoolului etilic de origine agricolã şi a bãuturilor spirtoase, prin expertizare tehnicã pentru determinarea capacitãţilor reale de producţie;
e) respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor;
f) respectarea prevederilor legale privind normele de igienã şi sãnãtate publicã, elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
g) respectarea normelor de calitate şi securitate declarate de producãtor sau prevãzute prin reglementãri legale, precum şi respectarea modului de etichetare efectuat de producãtori;
h) respectarea normelor legale referitoare la producţia, importul, distribuţia şi comercializarea bãuturilor spirtoase;
i) respectarea normelor legale referitoare la definirea, descrierea şi prezentarea bãuturilor spirtoase.
(3) Acţiunea de control va începe cu prelevarea de probe pentru toate produsele distribuite şi comercializate, provenite din producţia internã sau din import, în vederea stabilirii calitãţii şi concentraţiei alcoolice, precum şi a modului de respectare a normelor legale referitoare la definirea, descrierea şi prezentarea acestora. Probele prelevate vor fi transmise pentru analize la laboratoarele de specialitate acreditate în ţarã pentru astfel de operaţiuni.
(4) În orice situaţie în care se constatã neîndeplinirea sau nerespectarea condiţiilor de acordare şi deţinere a licenţelor de fabricaţie, precum şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal, echipele mixte de control vor proceda la sigilarea instalaţiilor. Sigiliile vor fi aplicate de cãtre reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, membri ai echipelor mixte de control.
(5) Mãsura de sigilare, precum şi motivele care au dus la luarea acesteia vor fi comunicate în aceeaşi zi autoritãţii fiscale care a emis autorizaţia de antrepozit fiscal, pentru luarea mãsurilor legale.
(6) În cazul în care vor fi depistaţi astfel de operatori, se va proceda la extinderea controlului la antrepozitele fiscale implicate, urmând a fi atrase în acţiune organele fiscale teritoriale, pentru stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare la bugetul general consolidat, precum şi organele de urmãrire penalã, dacã se constatã îndeplinirea elementelor constitutive ale unei infracţiuni, potrivit legii.
2. (1) Echipele mixte de control, prin intermediul autoritãţilor administraţiei publice locale, vor lua mãsuri de identificare a cazanelor din gospodãriile individuale, care sunt utilizate la obţinerea ţuicii şi a rachiurilor din fructe sau din alte materii prime, destinate consumului propriu ori pentru comercializare.
(2) Datele vor fi centralizate lunar şi vor fi transmise de echipa mixtã de control Comisiei centrale de coordonare pânã cel mai târziu în data de 10 a lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea.
II. În domeniul produselor din tutun
(1) Verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare pentru producerea, importul, distribuţia şi comercializarea producţiei de ţigarete sau a altor produse din tutun
(2) În acest sens se vor verifica:
a) deţinerea licenţelor de fabricaţie şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) concordanţa dintre condiţiile existente la data controlului faţã de cele declarate pentru obţinerea licenţelor de fabricaţie şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal sau a autorizaţiilor de importator;
c) respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor;
d) respectarea prevederilor legale privind normele de igienã şi sãnãtate publicã, elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
e) respectarea normelor de calitate şi securitate declarate şi a modului de inscripţionare a produselor;
f) autenticitatea elementelor de siguranţã conţinute în timbrele de marcare a pachetelor de ţigãri.
(3) În cazul în care vor fi depistaţi astfel de operatori, se va proceda la extinderea controlului la antrepozitele fiscale implicate, urmând a fi atrase în acţiune organele fiscale teritoriale, pentru stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare la bugetul general consolidat, precum şi organele de urmãrire penalã, dacã se constatã îndeplinirea elementelor constitutive ale unei infracţiuni, potrivit legii.
III. În domeniul uleiurilor minerale
1. (1) Verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare pentru producerea, importul, distribuţia şi comercializarea de uleiuri minerale
(2) În acest sens se vor verifica:
a) deţinerea avizelor tehnice şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) concordanţa dintre condiţiile existente la data controlului faţã de cele declarate pentru obţinerea avizelor tehnice şi a autorizaţiilor de antrepozit fiscal sau a autorizaţiilor de importator;
c) respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor
2. (1) Verificarea contribuabililor distribuitori angro de uleiuri minerale şi a staţiilor de distribuire a carburanţilor în scopul de a depista:
a) aprovizionãrile cu produse care nu provin de la antrepozite fiscale sau de la importatori;
b) uleiurile minerale contrafãcute
(2) În cazul în care vor fi depistaţi astfel de operatori, se va proceda la extinderea controlului la antrepozitele fiscale implicate, urmând a fi atrase în acţiune organele fiscale teritoriale, pentru stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare la bugetul general consolidat, precum şi organele de urmãrire penalã, dacã se constatã îndeplinirea elementelor constitutive ale unei infracţiuni, potrivit legii.
3. Verificarea utilizatorilor de uleiuri minerale care achiziţioneazã astfel de produse în regim de scutire de accize, cu scopul depistãrii cazurilor în care produsele au fost deturnate de la destinaţia pentru care a fost acordatã scutirea, şi aplicarea mãsurilor legale.


ANEXA 2

MODUL
de constituire şi funcţionare a Comisiei
centrale de coordonare şi a echipelor mixte de control

1. Pentru îndeplinirea mãsurilor speciale de reducere a faptelor de evaziune fiscalã în domeniul alcoolului etilic de origine agricolã, bãuturilor spirtoase, produselor din tutun şi al uleiurilor minerale se constituie o comisie centralã de coordonare a tuturor activitãţilor de control ce se vor efectua în aceste domenii, conform procedurilor speciale prezentate în anexa nr. 1 la hotãrâre.
2. (1) Se constituie echipe mixte de control la nivel teritorial, alcãtuite, dupã caz, din reprezentanţi ai unitãţilor subordonate urmãtoarelor instituţii: Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Sãnãtãţii, Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor şi din reprezentanţi ai organizaţiilor patronale reprezentative pe ramurã.
(2) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, fiecare instituţie va comunica secretariatului Comisiei centrale de coordonare lista persoanelor nominalizate pentru a face parte din echipele mixte de control.
(3) Coordonarea echipei mixte de control la nivel teritorial se asigurã de cãtre reprezentantul direcţiei generale a finanţelor publice.
3. (1) Echipele mixte de control constituite potrivit prezentei hotãrâri vor efectua controale potrivit dispoziţiilor Comisiei centrale de coordonare.
(2) Controalele se vor efectua conform graficelor proprii de control avizate de Comisia centralã de coordonare.
4. (1) Comisia centralã de coordonare va stabili prin decizie, pentru fiecare tip de acţiune de control, obiectivele şi procedura de lucru ale echipelor mixte de control. De asemenea, va stabili termenele de realizare a acţiunilor, precum şi termenele de prezentare a rapoartelor cuprinzând constatãrile şi mãsurile dispuse la sfârşitul acţiunilor de control.
(2) Echipele mixte de control au obligaţia respectãrii procedurii de lucru stabilite de Comisia centralã de coordonare, asigurând îndeplinirea obiectivelor specifice proprii, în mod operativ şi cu maximã eficienţã, în strictã conformitate cu legislaţia în vigoare.
5. Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va comunica lunar, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare, Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia de autorizãri lista cuprinzând contribuabilii cãrora le-au fost acordate licenţe de fabricaţie, precum şi lista cuprinzând contribuabilii cãrora le-au fost anulate licenţele de fabricaţie şi va asigura publicarea acestor liste pe pagina proprie de web, la adresa www.mp.ro.
6. Comisia centralã de coordonare, prin secretariatul sãu, are obligaţia ca, lunar, sã prezinte conducerii Ministerului Finanţelor Publice o informare privind rezultatele acţiunilor de verificare întreprinse de echipele mixte de control, iar trimestrial, o sintezã a acestor rezultate va fi prezentatã Guvernului.


ANEXA 3

COMPONENŢA
Comisiei centrale de coordonare

Comisia centralã de coordonare va fi formatã din reprezentanţi cu putere de decizie din:
a) Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
b) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
c) Ministerul Economiei şi Comerţului;
d) Ministerul Administraţiei şi Internelor;
e) Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor;
f) Ministerul Sãnãtãţii;
g) organizaţiile patronale reprezentative pe ramurã.
Preşedintele Comisiei centrale de coordonare va fi vicepreşedintele coordonator pe probleme de control al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
Fiecare autoritate va nominaliza persoanele propuse pentru a face parte din Comisia centralã de coordonare.
În baza acestor propuneri, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se va stabili componenţa nominalã a Comisiei centrale de coordonare.
Secretariatul Comisiei centrale de coordonare va fi numit de preşedintele acesteia.
-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016