Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 869 din 6 septembrie 2001 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 869 din 6 septembrie 2001 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 36 din 12 ianuarie 2005
--------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 347/2004 pentru modificarea alin. (4) al <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 24 martie 2004, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Hotãrârea Guvernului nr. 869/2001 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 din 17 septembrie 2001.
Ulterior adoptãrii, a fost modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 620/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 10 iunie 2003.

ART. 1
(1) Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie este instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului, care funcţioneazã în coordonarea ministrului economiei şi comerţului.
(2) Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie exercitã, în numele Ministerului Economiei şi Comerţului, atribuţiile acestuia de instituţie publicã implicatã în procesul de privatizare din domeniul sãu de activitate.
(3) Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie deruleazã, în numele Ministerului Economiei şi Comerţului, activitãţile legate de exercitarea calitãţii de acţionar al statului la societãţile şi companiile naţionale, precum şi la celelalte societãţi comerciale din portofoliul acestuia, în limitele competenţelor aprobate prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
ART. 2
Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1.
ART. 3
În exercitarea funcţiilor Ministerului Economiei şi Comerţului de instituţie publicã implicatã în domeniul privatizãrii şi de acţionar al statului la societãţile şi companiile naţionale, precum şi la celelalte societãţi comerciale din portofoliul acestuia, Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societãţilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului;
b) stabileşte şi pune în aplicare mãsurile necesare pentru realizarea, în condiţiile legii, a procesului de privatizare a societãţilor comerciale din portofoliu şi colaboreazã cu colectivele de management pentru restructurare şi privatizare ale societãţilor comerciale înfiinţate în acest sens;
c) asigurã pregãtirea societãţilor comerciale din portofoliu pentru privatizare, stabileşte metodele de privatizare şi realizeazã privatizarea, inclusiv vânzarea directã sau prin agenţi de privatizare a acţiunilor emise de societãţi comerciale;
d) realizeazã controlul postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, dupã caz;
e) colaboreazã cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la fundamentarea politicilor şi la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul privatizãrii şi restructurãrii;
f) elaboreazã şi promoveazã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu respectarea cadrului legal specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de lichidare a societãţilor comerciale, precum şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul sãu de activitate;
g) participã la elaborarea strategiei anuale privind restructurarea şi privatizarea societãţilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului;
h) participã la elaborarea Programului anual de privatizare al Ministerului Economiei şi Comerţului, care se avizeazã de Colegiul Ministerului Economiei şi Comerţului şi se supune spre aprobare Guvernului;
i) elaboreazã anual sau ori de câte ori este necesar rapoarte privind activitatea de privatizare, restructurare şi acordare de asistenţã financiarã, pe care le prezintã spre analizã Colegiului Ministerului Economiei şi Comerţului;
j) elaboreazã elementele principale ale contractului de mandat ce se încheie cu agenţi de privatizare în vederea vânzãrii participaţiilor statului la societãţile comerciale din portofoliu, care se avizeazã de Colegiul Ministerului Economiei şi Comerţului şi se supune spre aprobare ministrului economiei şi comerţului;
k) fundamenteazã şi propune acordarea de facilitãţi la realizarea transferului de proprietate din sectorul de stat în cel privat, care se avizeazã de Colegiul Ministerului Economiei şi Comerţului şi se supune spre aprobare Guvernului;
l) asigurã, potrivit legii, finanţarea programelor de restructurare şi reorganizare aprobate de Ministerul Economiei şi Comerţului pentru agenţii economici din sectorul producţiei de apãrare, aflaţi în portofoliul sãu, din veniturile extrabugetare încasate de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie;
m) asigurã, potrivit legii, aplicarea mãsurilor pe perioada administrãrii speciale şi derulãrii procedurii de supraveghere financiarã în perioada de privatizare a societãţilor comerciale din portofoliu;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Economiei şi Comerţului, care decurg din dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare, sau în legãturã cu exercitarea calitãţii de acţionar a statului la societãţile şi companiile naţionale, precum şi la celelalte societãţi comerciale din portofoliu.
ART. 4
(1) Conducerea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie este asiguratã de un şef de oficiu şi de un adjunct al şefului de oficiu, numiţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(2) Şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie conduce întreaga activitate a instituţiei, asigurã îndeplinirea atribuţiilor ce revin oficiului şi îl reprezintã în raporturile cu ministerele şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţii publice şi organizaţii, precum şi cu alte persoane juridice şi fizice, în limita competenţelor acordate de ministrul economiei şi comerţului.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie emite decizii.
(4) Şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie poate delega dreptul de semnãturã adjunctului şefului de oficiu sau directorilor generali.
(5) În exercitarea atribuţiilor de serviciu şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie este asistat de Comitetul director, format din adjunctul şefului oficiului, directorii generali/directorii din cadrul Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, precum şi de consilierul şefului oficiului.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice, la propunerea şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie şi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului se pot constitui servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere.
(3) Sarcinile compartimentelor şi ale personalului din aparatul Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(4) Numãrul maxim de posturi din aparatul propriu al Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, incluzând conducerea acestuia, este de 90. Numãrul de posturi necesare pentru fiecare direcţie generalã, direcţie şi compartiment din structura organizatoricã a Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie se stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(5) Salarizarea şi alte drepturi privind personalul Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie vor fi stabilite prin ordin al ministrului economiei şi comerţului în conformitate cu prevederile legale aplicabile instituţiilor cu venituri extrabugetare implicate în procesul de privatizare, în limitele şi în condiţiile stabilite pentru personalul Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(6) Salarizarea şi alte drepturi pentru şeful de oficiu vor fi stabilite la nivelul vicepreşedintelui Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului, iar pentru adjunctul şefului de oficiu, la nivelul şefului de departament din cadrul Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
ART. 6
În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/2001 finanţarea organizãrii şi funcţionãrii Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie şi a activitãţilor sale legate de privatizare se face din venituri extrabugetare, încasate din vânzarea acţiunilor emise de societãţile şi companiile naţionale şi de celelalte societãţi comerciale la care Ministerul Economiei şi Comerţului, în calitate de reprezentant al statului, îşi exercitã drepturile ce decurg din calitatea de acţionar, şi din dividendele realizate de acestea, cuvenite Ministerului Economiei şi Comerţului, inclusiv cele realizate în anul 2000 şi nevãrsate pânã la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/2001 *).
-----------
*) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/2001 a fost aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 552/2001 .

ART. 7
Veniturile încasate de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie din vânzarea acţiunilor emise de societãţile şi companiile naţionale, precum şi de celelalte societãţi comerciale şi din dividende, conform art. 6, urmeazã regimul juridic prevãzut la <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroboratã cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 38/2000 privind unele mãsuri pentru diminuarea datoriei publice interne**).
------------
**) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 38/2000 , aprobatã prin <>Legea nr. 315/2001 , a fost abrogatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2003 privind utilizarea veniturilor din privatizare şi din valorificarea activelor bancare neperformante, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 26 octombrie 2003.

ART. 8
(1) Activitãţile Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie privind gestiunea şi administrarea participaţiilor statului, precum şi cele privind privatizarea şi restructurarea se vor desfãşura pe baza instrucţiunilor aprobate prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
(2) Controlul respectãrii de cãtre Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie a cadrului juridic aplicabil în domeniul sãu de activitate se realizeazã de Ministerul Finanţelor Publice, potrivit legii.
ART. 9
(1) În vederea realizãrii privatizãrii şi restructurãrii societãţilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului, Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie are dreptul sã contracteze servicii de asistenţã de specialitate în domeniu cu persoane fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(2) Pentru vânzarea acţiunilor la bursele de valori, pe alte pieţe organizate, naţionale ori internaţionale, Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie poate încheia contracte cu societãţi de valori mobiliare. Pentru transferul şi vânzarea unor pachete de acţiuni pe piaţa de capital internaţionalã, în baza certificatelor de depozit sau a altor instrumente financiare utilizate pe aceastã piaţã, contractele se vor putea încheia cu bãncile de investiţii.
(3) În vederea protejãrii şi apãrãrii intereselor statului ca acţionar şi a intereselor Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, ca instituţie publicã implicatã în procesul de privatizare, în faţa instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale, din ţarã şi din strãinãtate, a organelor de cercetare penalã şi a altor instituţii ale statului, precum şi pentru acordarea de asistenţã juridicã de specialitate pentru selectarea consultanţilor şi pentru toate operaţiunile, actele şi faptele desfãşurate în vederea realizãrii obiectului de activitate prevãzut de lege, Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie are dreptul sã încheie contracte de asistenţã juridicã şi de reprezentare cu firme de avocaturã române şi strãine. În funcţie de importanţa proiectului şi cu încadrarea cheltuielilor în limita bugetului aprobat pot fi angajate una sau mai multe firme de avocaturã.
(4) Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie are dreptul sã încheie contracte de publicitate cu firme specializate, în scopul efectuãrii de publicitate procesului de privatizare din România, pentru atragerea de investitori din ţarã şi din strãinãtate în vederea accelerãrii vânzãrii participaţiilor statului la societãţile comerciale din portofoliul Ministerului Economiei şi Comerţului.
ART. 10
Pentru activitãţile specifice Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie dispune de un parc auto propriu de 7 autoturisme.


ANEXĂ



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
OFICIUL PARTICIPAŢIILOR STATULUI ŞI PRIVATIZĂRII ÎN INDUSTRIE*)

┌───────────┐
│ŞEF OFICIU │
└─────┬─────┘


├─────────────────────────────────┐
┌────────────┐ │ │
│ CONSILIERI ├───────────────────────┤ │
└────────────┘ │ │
┌─────────┴────────┐ │
│ADJUNCT ŞEF OFICIU│ │
└─────────┬────────┘ │
│ │
┌──────────────────┬──────────┴─────┬────────────┐ │
│ │ │ │ │
┌────────┴─────────┐┌───────┴─────────┐┌─────┴─────┐┌─────┴───────┐┌─────┴─────┐
│DIRECŢIA GENERALĂ ││DIRECŢIA GENERALĂ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA │
│ PARTICIPAŢII, ││ COORDONARE, ││ GENERALĂ ││ GENERALĂ ││GENERALĂ │
│MANDATE, CRITERII ││ ACTIVITĂŢI ŞI ││PRIVATIZARE││ BUGET, ││JURIDIC, │
│ DE PERFORMANŢĂ, ││PROGRAME, RELAŢII││ ││CONTABILITATE││CONTRACTE, │
│EVALUARE, EVOLUŢIE││ INVESTITORI ││ ││ FINANŢE ││ LITIGII │
│ ││ ŞI INSTITUŢII ││ ││ ││ ŞI POST- │
└──────────────────┘└─────────────────┘└───────────┘└─────────────┘│PRIVATIZARE│
└───────────┘


*) Organizat în subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului şi în
coordonarea ministrului economiei şi comerţului.

------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016