Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 866 din 3 decembrie 1998  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 866 din 3 decembrie 1998 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 15 decembrie 1998
În temeiul <>art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucureşti, prin reorganizarea Institutului de Cercetare pentru Turism, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism -I.N.C.D.T. Bucureşti este persoana juridicã romana, în coordonarea Ministerului Turismului, şi funcţioneazã dupã modelul regiilor autonome, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Sediul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucureşti este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
ART. 2
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetãri fundamentale şi aplicative, de interes public şi naţional, care privesc dezvoltarea şi promovarea turismului romanesc.
ART. 3
Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism I.N.C.D.T. Bucureşti este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. - Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, este de 73.704 mii lei şi se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetare pentru Turism.
(2) Stabilirea valorii patrimoniului net se va finaliza dupã efectuarea operaţiunilor de reevaluare, potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 500/1994 privind reevaluarea imobilizarilor corporale şi modificarea capitalului social, precum şi celorlalte acte normative incidente în domeniu, în condiţiile legii.
ART. 5
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 6
Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetare pentru Turism şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
ART. 7
Ministerul Turismului, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii de investiţii, dotãri, aparatura şi echipamente.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 9
Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 58/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, cu modificãrile ulterioare, se modifica în mod corespunzãtor.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul turismului,
Sorin Frunzaverde

p. Ministrul cercetãrii şi tehnologiei,
Mircea Pusca,
secretar de stat

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul interimar al reformei,
preşedinte al Consiliului pentru Reforma,
Petre Diaconu,
secretar de stat


ANEXA 1




MINISTERUL TURISMULUI
INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-
DEZVOLTARE ÎN TURISM - I.N.C.D.T. BUCUREŞTI


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ


| CONSILIUL DE |
| ADMINISTRAŢIE |
---------------
|
|
------------ ------------ --------------
| CONSILIUL |---------| DIRECTOR |--------| COMITETUL DE |
| ŞTIINŢIFIC | | GENERAL | | DIRECŢIE |
------------ ------------ ---------------
|
|
------------ ------------ ----------
| DIRECTOR |---------| CONTENCIOS |--------| DIRECTOR |
| (ADJUNCT) | ------------ | ECONOMIC |
| ŞTIINŢIFIC | ----------
------------ |
| |
| |
--------------------------- |
| | |
-------------- -------------- ---------------
| LABORATOR DE |-------| LABORATOR DE | | SERVICIUL |
| VALORIFICARE | | MARKETING | | ECONOMIC- |
| A RESURSELOR | | ANALIZE | | ADMINISTRATIV |
| TURISTICE | | ECONOMICE | ---------------
-------------- -------------- |
| | |
| ------------- | ---------------- | -------------------------
| | Colectiv de | | |Colectiv analize| |-| Financiar-contabilitate |
|-|valorificare-| | |economice, prog-| | -------------------------
| |dezvoltare | |-|noze, studii de | |
| |strategii | | |evaluare şi fe- | | ----------------
| ------------- | | zabilitate | |-| Resurse umane |
| | ---------------- | ---------------
| ----------- | |
| | Colectiv | | -------------- | ---------------
|-|proiectare-| | | Colectiv de | -| Administrativ |
| |amenajare | |-| marketing şi | ---------------
| ----------- | | management |
| | --------------
| ---------- |
| | Colectiv | | --------------
|-|protejarea| | | Colectiv |
| |resurselor| | |informatizare,|
| |turistice | -|tehnica de |
| ---------- |calcul, baze |
| |de date |
| --------------- --------------
-| Colectiv fond |
| documentar |
| editie |
---------------




ANEXA 2

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucureşti

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism -I.N.C.D.T. Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana aflatã în coordonarea Ministerului Turismului, care funcţioneazã dupã modelul regiilor autonome şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatoricã a institutului este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Institutul poate infiinta în cadrul structurii sale subunitati fãrã personalitate juridicã, necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 3
(1) Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul turismului, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare şi la realizarea programelor şi obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.
(2) Obiectul de activitate al institutului consta în:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare:
a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul realizeazã cercetãri fundamentale şi aplicative privind dezvoltarea şi promovarea turismului.
În acest scop, institutul realizeazã:
a) 1. cercetãri fundamentale de baza pentru dezvoltarea turismului, a metodelor şi metodologiei de studiere;
a) 2. cercetãri aplicative pentru dezvoltarea şi creşterea eficientei activitãţii de turism şi integrarea turismului romanesc în cel mondial, care se referã la: valorificarea optima a resurselor turistice şi protejarea acestora, dezvoltarea şi diversificarea ofertei turistice, modernizarea şi dezvoltarea turismului romanesc în ansamblu, la nivel sectorial şi teritorial, recastigarea pieţelor turistice traditionale şi atragerea de noi pieţe, optimizarea activitãţii de turism, creşterea competitivitatii ofertei şi serviciilor turistice româneşti pe piata externa, integrarea turismului romanesc în cel european şi mondial, îmbunãtãţirea imaginii României peste hotare prin turism;
a) 3. studii şi cercetãri privind: conjunctura pieţei interne şi internaţionale, investigaţii sociologice în domeniu, cunoaşterea motivatiilor turistilor strãini, prognoze şi strategii pentru dezvoltarea turismului, politici de marketing şi management în turism, stimularea pieţei interne pentru consumul de produse şi programe turistice, monitorizarea şi managementul resurselor turistice, informatizare, bãnci de date în turism, proiectare şi design în amenajarea şi dezvoltarea turismului, utilizarea resurselor materiale, financiare şi umane în turism, sinteze şi materiale documentare tehnico-ştiinţifice;
b) în afarã Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul efectueazã cercetãri privind: impactul socioeconomic şi asupra mediului înconjurãtor, fundamentarea unor criterii şi norme de identificare a resurselor turistice, de clasificare şi protejare a acestora, determinarea capacitãţii de suport ecologic în localitãţile şi zonele ce se amenajeaza în scopuri turistice, elaborarea şi perfecţionarea metodelor, metodologiilor de cercetare şi a tehnicilor de calcul în domeniu.
B. Activitãţi conexe:
a) asistenta tehnica de specialitate pentru restructurarea agenţilor economici şi modernizarea turismului;
b) asistenta tehnica pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor de investiţii din turism;
c) expertize de specialitate privind oportunitatea acordãrii de credite bancare;
d) practica studenţilor şi asigurarea documentãrii acestora în domeniul turismului, în limitele spaţiului, timpului şi dotãrilor disponibile;
e) studii de fezabilitate, evaluãri de active pentru societãţi comerciale, documentaţii în vederea participãrii la licitaţii pentru proiectare, modernizare, execuţie în turism;
f) evaluãri şi expertize de terenuri din patrimoniul turistic;
g) proiecte pentru modernizarea şi execuţia construcţiilor din domeniul turistic.
C. Activitãţi de formare şi specializare profesionalã în domeniul propriu de activitate prin pregãtire profesionalã şi specializare de nivel mediu, în cooperare cu unitãţile de învãţãmânt de profil
D. Activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate:
a) Revista Romana de Turism;
b) studii, rapoarte, sinteze, ghiduri şi harti turistice, editare şi tipãrire de materiale de specialitate şi materiale publicitare pentru institut şi pentru domeniul turismului.
E. Activitate de transfer ştiinţific al rezultatelor cercetãrii din turism cãtre alte unitãţi de cercetare interesate sau cãtre agenţi economici
F. Valorificarea rezultatelor cercetãrii din turism prin reţeaua de turism sau prin alte unitãţi interesate, inclusiv din învãţãmânt
G. Activitate de testare pe piata turistica a programelor şi produselor turistice create în vederea sustinerii cercetãrii şi dezvoltãrii în domeniu.
(3) Activitãţile prevãzute la alin. (2) pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 4
(1) Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, institutul are un patrimoniu net în valoare de 73.704 mii lei.
(2) Stabilirea valorii patrimoniului net se va finaliza dupã efectuarea operaţiunilor de reevaluare potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 500/1994 şi celorlalte acte normative incidente în domeniu.
ART. 5
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite şi trec în administrarea sa, dacã prin contract nu se prevede altfel, inregistrandu-se în evidenta contabila a institutului.
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor actelor normative incidente în domeniu şi cu aprobarea Ministerului Turismului, organul coordonator, şi a Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 6
(1) Institutul poate avea în structura subunitati (filiale) fãrã personalitate juridicã, precum şi servicii, laboratoare, colective şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducãtorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
ART. 7
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de cãtre aceştia.

CAP. 5
Organele de conducere

ART. 8
(1) Conducerea institutului este asigurata de cãtre:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
Consiliul de administraţie
ART. 9
(1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Consiliul de administraţie are urmãtoarea structura:
a) preşedinte;
b) vicepreşedinte;
c) 7 membri.
ART. 10
(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului, preşedinte;
b) un reprezentant al Ministerului Turismului, organ coordonator;
c) un reprezentant al Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
e) preşedintele consiliului ştiinţific.
(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi cercetãtori, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
(3) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului turismului, cu avizul ministrului cercetãrii şi tehnologiei.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului lor se face de acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 11
Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani, având urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
b) sunt plãtiţi pentru activitatea desfasurata în consiliul de administraţie cu o indemnizaţie lunarã stabilitã de acesta;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societãţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente;
d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
ART. 12
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 13
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor.
ART. 15
La şedinţele consiliului de administraţie pot fi invitaţi un reprezentant al sindicatului şi un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
ART. 16
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material conform prevederilor legale.
ART. 17
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund, dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au comunicat în scris despre aceasta organului coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 11 lit. c) rãspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 18
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor metodologii, metode şi tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã din domeniul turismului;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare din cadrul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei;
d) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului;
e) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobãrii Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institut în anul precedent;
f) analizeazã raportarea trimestriala privind activitatea realizatã de institut, aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
g) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institut;
h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
k) fundamenteazã şi prezintã Ministerului Turismului propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activitãţii institutului: exploatarea şi dezvoltarea tehnicii de calcul, dezvoltarea bazei materiale a cercetãrii;
l) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 33 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 19
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 20
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 21
Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general, directorul adjunct, directorul economic, precum şi din şefii filialelor şi ai laboratoarelor.
ART. 22
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 23
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.
ART. 24
(1) La nivelul subunitatilor din structura institutului se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
ART. 25
Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general numit prin ordin al ministrului turismului, cu acordul ministrului cercetãrii şi tehnologiei, la propunerea Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucreazã în domeniu şi au pregãtire managerialã în turism.
ART. 26
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din strãinãtate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
d) numeşte şi revoca conducãtorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul propriu conform prevederilor legale;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie; aproba salariile personalului rezultate din negocierea directa;
g) aproba propunerile de premiere şi alte drepturi bãneşti ale personalului din subordine;
h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal, gradele I, II, III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
i) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
j) adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele proprii specializate;
k) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile prevederilor <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , şi ale <>art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetãrii-dezvoltãrii şi inovarii, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 95/1998 ;
l) exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
m) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
n) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
Consiliul ştiinţific
ART. 27
(1) Consiliul ştiinţific este format din 9 membri, reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi cu cercetãri în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul adjunct al institutului.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu.
ART. 28
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniul propriu de activitate;
b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
c) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
d) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi de promovare a personalului de cercetare;
g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I;
h) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
i) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
j) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţiile financiare

ART. 29
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 30
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Guvern, la propunerea Ministerului Turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 31
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuieli totale de efectuat.
ART. 32
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor.
ART. 33
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bãncile, în valoare de cel mult 20 % din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
ART. 34
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta prevederilor <>art. 6 şi 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele mãsuri pentru restructurarea activitãţii regiilor autonome.
(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevãzute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legea de adoptare a acestuia, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, la nivelul anului anterior, în vederea realizãrii de investiţii prevãzute la alin. (1) şi (2), se efectueazã cu aprobarea Ministerului Turismului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
ART. 35
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la bãnci cu sediul în România.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta din casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutarã, stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la bãnci cu sediul în România.
ART. 36
Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

CAP. 7
Reglementarea litigiilor

ART. 37
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 38
(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale care se referã la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Turismului şi cu avizul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei.
ART. 39
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
ART. 40
Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016