Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 862 din 28 iunie 2006  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 862 din 28 iunie 2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 7 iulie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Sãnãtãţii Publice este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1, şi reprezintã autoritatea centralã în domeniul asistenţei de sãnãtate publicã.
ART. 2
Ministerul Sãnãtãţii Publice îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã politici, strategii şi programe de acţiune în domeniul sãnãtãţii populaţiei, în acord cu Programul de guvernare;
b) realizeazã planificarea strategicã în domeniul sãnãtãţii populaţiei;
c) evalueazã şi monitorizeazã starea de sãnãtate a populaţiei şi ia mãsuri pentru îmbunãtãţirea acesteia;
d) reglementeazã modul de organizare şi funcţionare a sistemului de sãnãtate;
e) coordoneazã şi controleazã implementarea politicilor, strategiilor şi programelor din domeniul sãnãtãţii populaţiei, la nivel naţional, regional şi local;
f) informeazã Guvernul României despre starea de sãnãtate a populaţiei şi tendinţele de evoluţie şi despre mãsurile adoptate pentru îmbunãtãţirea ei;
g) monitorizeazã, controleazã şi evalueazã activitatea instituţiilor sanitare din reţeaua proprie şi ia mãsuri pentru îmbunãtãţirea calitãţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
h) asigurã, în colaborare cu instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, resursele umane, materiale şi financiare necesare funcţionãrii instituţiilor din sistemul de sãnãtate;
i) colaboreazã cu reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, cu cei ai societãţii civile şi cu mass-media pentru educarea populaţiei în spiritul prevenirii şi combaterii îmbolnãvirilor;
j) participã la limitarea efectelor apãrute în urma dezastrelor, calamitãţilor şi epidemiilor;
k) reprezintã Guvernul României în relaţiile cu Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii şi cu alte organisme, în domenii de interes;
l) proiecteazã, implementeazã şi coordoneazã programe naţionale de sãnãtate, în scopul realizãrii obiectivelor politicii de sãnãtate publicã;
m) gestioneazã, prin structuri de profil, programele internaţionale de asistenţã financiarã pentru susţinerea reformei în sãnãtate şi pentru creşterea calitãţii asistenţei medicale acordate populaţiei.
ART. 3
În activitatea sa Ministerul Sãnãtãţii Publice urmãreşte cu prioritate îndeplinirea urmãtoarelor obiective generale:
a) realizarea unui sistem de sãnãtate modern şi performant din punct de vedere al practicilor medicale;
b) îmbunãtãţirea permanentã a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
c) creşterea accesibilitãţii la serviciile de sãnãtate şi eliminarea discriminãrii în acordarea acestora;
d) gestionarea eficientã a resurselor alocate sistemului de sãnãtate;
e) formarea şi specializarea resurselor umane din sectorul sanitar;
f) educarea populaţiei în scopul evitãrii îmbolnãvirilor;
g) realizarea compatibilitãţilor cu sistemele moderne de sãnãtate din statele membre ale Uniunii Europene.
ART. 4
(1) În îndeplinirea obiectivelor prevãzute la art. 3, Ministerul Sãnãtãţii Publice exercitã atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, precum şi alte atribuţii, dupã cum urmeazã:
1. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitãţi de: asistenţã de sãnãtate publicã, promovarea sãnãtãţii şi medicinei preventive, asistenţã medicalã de urgenţã, curativã, de recuperare medicalã, asistenţã medicalã la domiciliu, care se acordã prin unitãţile sanitare publice sau private, precum şi asistenţã de medicinã legalã şi de medicinã sportivã;
2. stabileşte principalele obiective pe termen scurt, mediu şi lung în domeniul sãnãtãţii populaţiei;
3. asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii legislaţiei de cãtre instituţiile şi organismele care au responsabilitãţi în domeniul sãnãtãţii publice, al asigurãrilor sociale de sãnãtate şi de cãtre unitãţile sanitare din sectorul privat de asistenţã medicalã, colaborând în acest scop cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmaciştilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, autoritãţile publice locale şi cu alte instituţii abilitate;
4. elaboreazã norme privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei sanitare de stat;
5. analizeazã şi evalueazã periodic indicatorii stãrii de sãnãtate a populaţiei şi performanţa instituţiilor sanitare din reţeaua proprie;
6. organizeazã informatizarea sistemului de sãnãtate;
7. fundamenteazã necesarul de servicii medicale, precum şi resursele financiare pentru funcţionarea sistemului de sãnãtate;
8. stabileşte şi controleazã, împreunã cu organele competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
9. coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenţã medicalã în staţiunile balneare, climatice şi balneoclimatice; elibereazã autorizaţia de funcţionare din punct de vedere medico-balnear şi al valorificãrii terapeutice a factorilor sanogeni, naturali, pentru unitãţile medico-balneare şi de recuperare;
10. proiecteazã, implementeazã şi coordoneazã programe naţionale de sãnãtate, în scopul realizãrii obiectivelor politicii de sãnãtate publicã;
11. avizeazã sau, dupã caz, elaboreazã şi propune spre aprobare Guvernului Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, în condiţiile legii;
12. gestioneazã resursele colectate în Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, asigurând cu prioritate îmbunãtãţirea infrastructurii sistemului sanitar şi finanţarea programelor naţionale de sãnãtate;
13. emite avize şi autorizaţii sanitare de funcţionare, abilitãri şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi reziduurilor de orice naturã, precum şi al altor produse periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi mediul înconjurãtor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
14. emite reglementãri privind regimul substanţelor stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
15. stabileşte şi avizeazã preţurile medicamentelor din ţarã şi din import, cu excepţia medicamentelor care se elibereazã fãrã prescripţie medicalã;
16. aprobã tarife pentru actele pe care este abilitat sã le elibereze, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
17. autorizeazã furnizorii de dispozitive medicale şi asigurã certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale prin Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti;
18. stabileşte, creeazã şi pãstreazã capacitãţi şi rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sãnãtãţii;
19. constituie rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale specifice pentru situaţii speciale, cu implicaţii asupra sãnãtãţii publice, şi aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, normele metodologice de constituire, pãstrare şi utilizare a acesteia;
20. elaboreazã şi organizeazã împreunã cu Academia de Ştiinţe Medicale strategia de cercetare ştiinţificã medicalã şi asigurã resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei activitãţi;
21. elaboreazã sau, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative din domeniul sãu de activitate, armonizate cu reglementãrile Uniunii Europene;
22. iniţiazã, negociazã şi încheie, din împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul ocrotirii sãnãtãţii şi reprezintã statul român în relaţiile cu organismele internaţionale din domeniul sãnãtãţii;
23. asigurã, potrivit legii, numirea, transferarea, dupã caz, detaşarea, promovarea, eliberarea din funcţie a personalului propriu, precum şi evidenţa acestuia;
24. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, Nomenclatorul de specialitãţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice, Normele cu privire la specialitãţile medico-sanitare şi paramedicale şi atestatele de pregãtire complementarã pentru reţeaua de asistenţã medicalã;
25. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, metodologia privind angajarea, transferarea şi detaşarea medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biochimiştilor, biologilor şi chimiştilor din unitãţile sanitare publice;
26. stabileşte criterii pentru angajarea şi promovarea personalului din unitãţile sanitare publice;
27. organizeazã, în condiţiile legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialitãţii şi promovarea în grade profesionale pentru medici, medici dentişti, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti şi pentru asistenţii medicali şi moaşe din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii Publice şi a ministerelor cu reţea sanitarã proprie;
28. stabileşte anual numãrul optim pe ţarã de medici rezidenţi şi specialişti, în plan teritorial;
29. elaboreazã strategiile şi organizeazã activitatea privind formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesionalã şi certificarea programelor de educaţie medicalã continuã; elaboreazã criterii pentru desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt integrat;
30. elaboreazã contractul-cadru şi metodologia de colaborare între spitale şi instituţii de învãţãmânt superior medical;
31. stabileşte şi aprobã cuantumul taxelor pentru organizarea şi realizarea activitãţilor prevãzute la pct. 26, precum şi pentru concursurile şi examenele organizate de unitãţile sanitare publice, în condiţiile legii;
32. aprobã structura organizatoricã şi normele de organizare şi funcţionare a instituţiilor publice din reţeaua proprie, în condiţiile legii;
33. avizeazã structura organizatoricã a unitãţilor sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie;
34. emite aviz de oportunitate pentru înfiinţarea sau desfiinţarea unitãţilor sanitare private, reorganizarea, modificarea structurii, sediului, precum şi a denumirii acestora;
35. supravegheazã activitatea în domeniul medical privat al serviciilor medicale pe întregul teritoriu al ţãrii, conform dispoziţiilor legale;
36. iniţiazã, în condiţiile prevãzute de lege, proiecte de hotãrâri ale Guvernului pentru înfiinţarea sau desfiinţarea spitalelor publice;
37. aprobã reorganizarea, schimbarea sediului şi denumirii unitãţilor sanitare publice;
38. elaboreazã norme pentru asigurarea condiţiilor de cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale pentru unitãţile sanitare;
39. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului, la un interval de 3 ani, Planul naţional de paturi din unitãţile sanitare publice;
40. participã la acreditarea spitalelor, în condiţiile legii;
41. elaboreazã normativele de personal ale instituţiilor publice din reţeaua proprie, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, în condiţiile legii;
42. înfiinţeazã sau desfiinţeazã, în condiţiile legii, filiale ale institutelor din domeniul asistenţei de sãnãtate publicã de interes naţional sau local;
43. avizeazã şi aprobã, dupã caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar;
44. avizeazã activitãţile bazate pe libera iniţiativã în domeniul sanitar şi farmaceutic şi vegheazã asupra climatului de concurenţã loialã;
45. negociazã, contracteazã în sistem direct şi asigurã plata din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice pentru efectuarea de studii, activitãţi şi lucrãri aferente programelor/subprogramelor de sãnãtate de cãtre instituţii de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa, precum şi de cãtre Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar din coordonarea sa;
46. îndeplineşte activitãţi de audit public intern pentru instituţiile publice din reţeaua proprie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
47. aplicã mãsurile legale în unitãţile sanitare, în situaţiile în care se constatã nerespectarea prevederilor actelor normative;
48. elaboreazã norme metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli de cãtre instituţiile sanitare publice;
49. avizeazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea sa;
50. aprobã modelul contractului de management, cu consultarea ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii, şi al contractului de administrare al instituţiilor sanitare, pe bazã de indicatori de performanţã;
51. exercitã drepturile şi obligaţiile statului, ca acţionar la societãţile comerciale şi companiile naţionale din portofoliul sãu, pânã la finalizarea procesului de privatizare;
52. asigurã aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societãţilor comerciale şi/sau companiilor naţionale din portofoliul sãu;
53. realizeazã controlul postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
54. colaboreazã cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la fundamentarea politicilor şi la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul privatizãrii şi restructurãrii;
55. elaboreazã şi promoveazã, cu respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare de active şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul sãu de activitate;
56. elaboreazã elementele contractului de mandat ce se încheie cu agenţii de privatizare în vederea vânzãrii participaţiilor statului la societãţile comerciale şi/sau companiile naţionale din portofoliul sãu;
57. îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg din dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare sau în legãturã cu exercitarea calitãţii de acţionar al statului la societãţile şi/sau companiile naţionale aflate în portofoliul sãu;
58. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare profesionalã;
59. organizeazã, împreunã cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, licitaţii la nivel naţional şi alte proceduri de achiziţii publice pentru achiziţionarea medicamentelor şi materialelor specifice, pentru consumul în spitale şi în ambulatoriu, în vederea derulãrii programelor naţionale;
60. organizeazã licitaţii naţionale pentru achiziţia de bunuri şi servicii cu caracter medical şi nemedical, de aparaturã şi instrumente medicale, precum şi lucrãri de întreţinere, reparaţii şi investiţii pentru instituţiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor bugetare aprobate;
61. împuterniceşte, dupã caz, unitãţile aflate în subordinea sa pentru îndeplinirea unor activitãţi, în vederea realizãrii obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sãnãtãţii Publice îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
ART. 5
Pentru realizarea obiectivelor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice, privind conceperea şi punerea în aplicare de acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat şi central-local, Ministerul Sãnãtãţii Publice colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de specialitate, cu structurile societãţii civile şi ale mediului de afaceri, din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 6
În vederea exercitãrii atribuţiilor sale, Ministerul Sãnãtãţii Publice este abilitat sã solicite şi sã primeascã, în condiţiile legii, informaţii de la: autoritãţile administraţiei publice, instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul sãu de competenţã.
ART. 7
(1) Conducerea Ministerului Sãnãtãţii Publice se exercitã de cãtre ministrul sãnãtãţii publice.
(2) Ministrul sãnãtãţii publice conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţarã ori din strãinãtate.
(3) Ministrul sãnãtãţii publice este ordonator principal de credite şi poate delega prin ordin, în limitele şi condiţiile prevãzute de lege, aceastã calitate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul sãnãtãţii publice emite ordine, instrucţiuni şi alte acte cu caracter normativ, prevãzute de lege.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul sãnãtãţii publice este ajutat de 3 secretari de stat, un secretar general şi de un secretar general adjunct.
(6) În cazul în care ministrul nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemneazã prin ordin un secretar de stat care exercitã aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
ART. 8
(1) Secretarii de stat se subordoneazã ministrului sãnãtãţii publice şi îndeplinesc atribuţiile şi sarcinile stabilite de acesta.
(2) Secretarii de stat coordoneazã proiectele stabilite de cãtre ministru şi exercitã şi alte atribuţii delegate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 9
Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt înalţi funcţionari publici, sunt subordonaţi ministrului sãnãtãţii publice şi îndeplinesc atribuţiile prevãzute prin lege şi alte sarcini stabilite de acesta.
ART. 10
(1) Pe lângã ministrul sãnãtãţii publice funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul sãnãtãţii publice.
(4) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea ministrului sãnãtãţii publice, pentru dezbaterea problemelor privind activitatea ministerului.
ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul sãnãtãţii publice poate constitui comisii consultative dupã cum urmeazã: comisiile de specialitate, Comisia de strategie terapeuticã şi Comisia naţionalã de transparenţã.
(2) Componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi funcţionare a comisiilor consultative se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 12
Structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii Publice este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 13
(1) În cadrul structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, în condiţiile legii.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 225, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) În numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (2) sunt incluse şi posturile aferente cabinetelor secretarilor de stat.
(4) Ministerul Sãnãtãţii Publice funcţioneazã pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a regulamentului intern, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 14
(1) Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii Publice sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a instituţiilor publice din reţeaua proprie a Ministerului Sãnãtãţii Publice se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(3) Criteriile de constituire a structurilor organizatorice pentru unitãţile publice subordonate, precum şi atribuţiile şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale acestora se aprobã de ministrul sãnãtãţii publice.
(4) Statele de funcţii pentru instituţiile din subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice se aprobã de cãtre ministrul sãnãtãţii publice.
ART. 15
Pentru realizarea obiectivelor ministerului sau pentru elaborarea unor proiecte specifice, ministrul sãnãtãţii publice, prin ordin, poate numi consilieri onorifici pentru anumite domenii şi poate constitui, pe perioade determinate, consilii de experţi sau colective de lucru formate din specialişti.
ART. 16
(1) Ministerul Sãnãtãţii Publice are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme cu un consum lunar de carburant stabilit conform normelor legale în vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, Ministerul Sãnãtãţii Publice are în dotare un parc de autoturisme, potrivit anexei nr. 3.
ART. 17
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, în subordinea cãrora funcţioneazã alte unitãţi cu personalitate juridicã, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatoricã a autoritãţilor de sãnãtate publicã şi condiţiile specifice ocupãrii funcţiilor publice de conducere din autoritãţile de sãnãtate publicã se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 19
Ordinele, instrucţiunile şi alte asemenea acte cu caracter normativ, emise de ministrul sãnãtãţii anterior datei intrãrii în vigoare a noilor reglementãri cuprinse în <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, îşi menţin aplicabilitatea pânã la data aprobãrii prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice a restructurãrii actualelor direcţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a organizãrii şi funcţionãrii Inspecţiei Sanitare de Stat.
ART. 20
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 25 martie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 iunie 2006.
Nr. 862.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Sãnãtãţii Publice





Numãrul maxim de posturi = 225, exclusiv demnitarii
şi posturile aferente cabinetului ministrului

┌─────────────────────┐ ┌─────────────────┐ ┌──────────┐
│COLEGIUL MINISTERULUI├────┤ MINISTRUL ├──────────────────┤ CABINET │
│ SANATATII PUBLICE │ │SANATATII PUBLICE├──┬──────────┐ │ MINISTRU │
└─────────────────────┘ └───────┬─────────┘ │Consilier │ └──────────┘
│ │diplomatic│
┌─────────┐ │ └──────────┘
│Directia │ │ ┌────────┐
│ control ├───────────────────┼──────────────────────────────┤Directia│
└─────────┘ │ │ audit │
│ └────────┘

┌─────────────────┬────────────┼──────────────────────────────────┐
│ │ │ │
┌────┴──────┐ ┌────┴──────┐ ├─────────┐ ┌─────┴──────┐
│Secretar de│ │Secretar de│ │ │ │Secretar de │
│ stat │ │ stat │ │ ┌──────┴─────────┐ │ stat │
└───────────┘ └───────────┘ │ │Secretar general│ └────────────┘
┌───────────┐ ┌───────────┐ │ └──────┬─────────┘ ┌────────────┐
│ Cabinet │ │ Cabinet │ │ │ │ Cabinet │
│secretar de│ │secretar de│ │ ┌──────┴─────────┐ │secretar de │
│ stat │ │ stat │ │ │Secretar general│ │ stat │
└───────────┘ └───────────┘ │ │ adjunct │ └────────────┘
│ └────────────────┘


┌─────┬─────┬─────┬─────┼─────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │E**│ │F* │ │G* │ │ H │ │ I │ │ J │
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘

Legenda:
────────
A = Directia generala organizare, resurse umane, dezvoltare
profesionala si salarizare
B = Directia juridica
C = Directia farmaceutica
D = Directia generala politici, strategii si managementul calitatii
in sanatate
E = Autoritatea de Sanatate Publica**)
F = Inspectia Sanitara de Stat*)
G = Agentia Nationala de Programe*)
H = Directia logistica, administrativ, relatii publice si
mass-media
I = Directia generala buget si credite externe
J = Directia generala relatii externe si afaceri europene
_________
*) Funcţioneazã la nivel de direcţie.
**) Funcţioneazã la nivel de direcţie generalã.



ANEXA 2

LISTA
cuprinzând unitãţile cu personalitate juridicã aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii Publice

A. Unitãţi aflate în subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice
I. Unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat:
1. Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate*)
_________
*) În subordinea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţioneazã unitãţi cu personalitate juridicã, finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi serviciile de ambulanţã, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale şi ambulatoriile de specialitate.

2. Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti
3. Institutul de Sãnãtate Publicã "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca
4. Institutul de Sãnãtate Publicã Iaşi
5. Institutul de Sãnãtate Publicã "Prof. dr. Leonida Georgescu" Timişoara
6. Centrul de Sãnãtate Publicã Târgu Mureş
7. Centrul de Sãnãtate Publicã Sibiu
8. Institutul Naţional de Medicinã Sportivã Bucureşti
9. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. dr. C.T. Nicolau" Bucureşti
10. Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii Bucureşti
11. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
12. Agenţia Naţionalã de Transplant Bucureşti
13. Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-13 este de 8.250, din care:
- Spitalul Tichileşti (leprozerie) - 28;
- medici rezidenţi pe post, în specialitatea epidemio-logie şi medicinã de laborator - 345.
II. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate:
1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuţã" Cluj-Napoca
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti
6. Institutul Naţional de Recuperare, Medicinã Fizicã şi Balneoclimatologie Bucureşti
7. Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucureşti
8. Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" Bucureşti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare "Prof. dr. Vlad Voiculescu" Bucureşti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu" Bucureşti
11. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stãncioiu" Cluj-Napoca
12. Institutul de Boli Infecţioase "Prof. dr. Matei Balş" Bucureşti
13. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. "Prof. dr. Dorin Hociotã" Bucureşti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti
16. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş
18. Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie Iaşi
19. Centrul de Cardiologie Iaşi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul de Patologie Neuromuscularã "Dr. Radu Horia" Vâlcele
22. Centrul Medical Clinic de Evaluare şi Recuperare pentru Copii şi Adolescenţi "Cristian Şerban" Buziaş
23. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
24. Spitalul de Recuperare Borşa
25. Spitalul Clinic de Recuperare Medicalã Bãile Felix
26. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Ştei
27. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Sãpoca
28. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare
29. Spitalul de Psihiatrie Zam
30. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Pãdureni-Grajduri
31. Spitalul de Psihiatrie Gãtaia
32. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Jebel
33. Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" Iaşi
34. Spitalul de Cardiologie Covasna
35. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicinã Fizicã şi Balneologie Eforie-Nord
36. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol
37. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia
38. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Buşteni
39. Sanatoriul de Nevroze Predeal
40. Sanatoriul Balnear Slãnic Moldova
41. Centrul Naţional de Acupuncturã şi Homeopatie Bucureşti
42. Staţia Centralã de Transport Sanitar şi Ambulanţã Aerianã Bucureşti.

NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-42, precum şi pentru unitãţile sanitare publice din subordinea autoritãţilor de sãnãtate publicã este de 185.932.
Unitãţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.
III. Unitãţi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
1. Institutul Naţional de Medicinã Legalã "Mina Minovici" Bucureşti
2. Institutul de Medicinã Legalã Iaşi
3. Institutul de Medicinã Legalã Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicinã Legalã Timişoara
5. Institutul de Medicinã Legalã Craiova
6. Institutul de Medicinã Legalã Târgu Mureş.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-6 este de 500.
IV. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii:
1. Agenţia Naţionalã a Medicamentului Bucureşti
2. Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1 şi 2 este de 740.
B. Unitãţi aflate sub autoritatea Ministerului Sãnãtãţii Publice
1. Compania Naţionalã "Unifarm" - S.A. Bucureşti
2. Societatea Comercialã "Sanevit 2003" - S.A. Arad.
C. Unitãţi aflate în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii Publice
1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale "Victor Babeş" Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" Bucureşti
3. Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar Bucureşti
4. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti.

ANEXA 3

PARCUL AUTO
al Ministerului Sãnãtãţii Publice pentru activitãţile specifice


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul
Nr. Activitatea specificã Numãrul maxim de
crt. de carburant
autoturisme pe lunã
(litri)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Programul naţional de sãnãtate derulat prin
Agenţia Naţionalã pentru Programe 2 300
de Sãnãtate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Prevenirea, supravegherea şi controlul bolilor
transmisibile şi netransmisibile 2 300
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Activitatea de inspecţie sanitarã de stat: 2 300
- farmaceuticã
- dispozitive medicale
- controlul calitãţii serviciilor de asistenţã
medicalã
- de sãnãtate publicã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Activitatea de coordonare a politicilor şi strategiilor,
programelor din domeniul sãnãtãţii populaţiei la nivel 1 300
naţional, regional şi local
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016