Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 853 din 28 septembrie 2000  privind stabilirea masurilor pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerii Camerei Deputatilor, a Senatului si a Presedintelui Romaniei din anul 2000    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 853 din 28 septembrie 2000 privind stabilirea masurilor pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerii Camerei Deputatilor, a Senatului si a Presedintelui Romaniei din anul 2000

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 483 din 3 octombrie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 107 din Constituţia României, ale Legii nr. 68/1992 privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 69/1992 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefecţilor şi primarilor, precum şi altor instituţii, se constituie Comisia Tehnica Centrala, în componenta prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Prin decizie a primului-ministru se va stabili componenta nominalã a Comisiei Tehnice Centrale.
(3) Comisia Tehnica Centrala va fi condusã de reprezentantul Ministerul Funcţiei Publice, în calitate de preşedinte al comisiei.
(4) La şedinţele Comisiei Tehnice Centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, precum şi ai altor instituţii publice centrale.
(5) Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice Centrale vor fi asigurate de Ministerul Funcţiei Publice.
ART. 2
(1) Ministerul Funcţiei Publice şi Ministerul Finanţelor vor stabili modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna organizare şi desfãşurare a alegerilor.
(2) Ministerul Funcţiei Publice va propune spre adoptare Guvernului condiţiile de plata a drepturilor legale cuvenite membrilor birourilor şi oficiilor electorale, informaticienilor, statisticienilor şi personalului tehnic auxiliar, prevãzuţi la art. 8 alin. (1), pe perioada în care aceştia executa lucrãri legate de organizarea şi desfãşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
ART. 3
Ministerul Funcţiei publice va propune spre adoptare Guvernului actele normative necesare pentru buna organizare şi desfãşurare a procesului electoral la alegerea Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României din anul 2000.
ART. 4
Ministerul Justiţiei va lua mãsuri pentru întocmirea în termen util a listelor cuprinzând magistraţii sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca presedinti, loctiitori ai acestora sau ca membri ai birourilor electorale.
ART. 5
(1) Ministerul de Interne, prin formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei, va edita şi va distribui cartea de alegator, în condiţiile legii.
(2) Ministerul de Interne va întocmi în doua exemplare, prin formaţiunile de evidenta informatizata a persoanei, listele electorale permanente. Un exemplar se preda primãriei, iar celãlalt exemplar, judecãtoriei în a carei raza teritorialã se afla localitatea respectiva, în cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votarii.
ART. 6
(1) Ministerul de Interne şi Ministerul Apãrãrii Naţionale vor lua mãsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice în toate localitãţile tarii, pe intreaga perioada a campaniei electorale şi, în mod deosebit, în ziua votarii, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
(2) Ministerul de Interne şi Ministerul Apãrãrii Naţionale vor asigura paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, la oficiile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitarii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare pentru votare.
ART. 7
Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul de Interne vor organiza, cu sprijinul autoritãţilor administraţiei publice locale, secţii de votare pe lângã unitãţile militare şi vor asigura dotarea acestora cu cele necesare pentru exercitarea dreptului de vot.
ART. 8
(1) Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice va asigura numãrul de informaticieni, statisticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnica de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor.
(2) Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice va organiza instruirea conducerilor direcţiilor generale judeţene de statistica privind participarea specialiştilor informaticieni, statisticieni şi a personalului tehnic auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
(3) Ministerul Funcţiei Publice şi Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice vor propune spre adoptare Guvernului modelul proceselor-verbale pentru stabilirea rezultatelor alegerilor, precum şi al celorlalte formulare necesare.
ART. 9
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Culturii vor dispune mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţie autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal din subordine a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
ART. 10
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Educaţiei Naţionale au obligaţia de a sprijini organizarea de secţii de votare în unitãţile de asistenta socialã, în unitãţile sanitare, în gãri, aerogãri şi porturi, precum şi în cãminele studenţeşti.
ART. 11
Ministerul Sãnãtãţii va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
ART. 12
(1) Ministerul Afacerilor Externe va aviza, în condiţiile legii, propunerile Biroului Electoral Central de acreditare a observatorilor strãini, precum şi a delegatiilor mass-media strãine.
(2) Ministerul Transporturilor, în colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Turism, va asigura personalul necesar în vederea sprijinirii Biroului Electoral Central pentru soluţionarea unor probleme privitoare la rezervarea locurilor de cazare şi la procurarea mijloacelor de transport, potrivit reglementãrilor în vigoare, pentru observatorii şi reprezentanţii mass-media din strãinãtate.
ART. 13
(1) Ministerul Afacerilor Externe va furniza în timp util datele necesare pentru organizarea şi numerotarea secţiilor de votare din strãinãtate.
(2) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Transporturilor sunt obligate sa sprijine organizarea de secţii de votare pentru cetãţenii romani care se afla în ziua alegerilor în afarã graniţelor tarii.
ART. 14
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se vor constitui, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în componenta prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor autoritãţilor administraţiei publice locale prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã, pe lângã comisia tehnica se constituie un grup tehnic de lucru, condus de secretarul general al prefecturii, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice ale ministerelor şi ale celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul consiliilor judeţene.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia vor fi degrevati de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare pentru funcţionarea grupului tehnic de lucru se asigura prin grija prefecturii. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achitã de instituţiile de la care aceştia provin.
ART. 15
(1) Ministerul Funcţiei Publice va organiza, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor, a secretarilor generali ai prefecturilor şi a secretarilor judeţelor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
(2) În termen de 7 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri prefectii vor organiza instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
(3) În perioada campaniei electorale Ministerul Funcţiei Publice va acorda sprijin de specialitate prefecturilor şi primãriilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
ART. 16
(1) Ministerul Funcţiei Publice va asigura condiţii corespunzãtoare - sediu, dotare tehnica, materialã şi personal auxiliar - pentru funcţionarea Biroului Electoral Central.
(2) Prefecturile judeţelor, respectiv a municipiului Bucureşti, în colaborare cu preşedinţii consiliilor judeţene şi cu primãrii, vor asigura condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea celorlalte birouri şi oficii electorale, potrivit prevederilor <>art. 83 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
(1) Comisiile tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor informa sãptãmânal Comisia Tehnica Centrala în legatura cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
(2) Comisia Tehnica Centrala va informa sãptãmânal Guvernul în legatura cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerii Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României.
ART. 18
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTATIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul funcţiei publice,
Marian Parjol,
secretar de stat

p. Ministru de stat,
ministrul sãnãtãţii,
Irinel Popescu,
secretar de stat

p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Stelian Oancea,
secretar de stat

Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu

Ministrul apãrãrii naţionale,
Sorin Frunzaverde

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul transporturilor,
Anca Boagiu

p. Ministrul educaţiei naţionale,
Adrian Miroiu,
secretar de stat

Ministrul culturii,
Ion Caramitru

Ministru delegat pe lângã
primul-ministru pentru
minoritãţile naţionale,
Peter Eckstein Kovacs

Departamentul pentru comunicare
Gabriela Vranceanu Firea,
secretar de stat

p. Preşedintele
Autoritãţii Naţionale pentru Turism,
Floare Comsa

Preşedintele
Institutului Naţional de Statistica
şi Studii Economice,
Victor Dinculescu

Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei Tehnice Centrale

- Ministerul Funcţiei Publice
- Ministerul Justiţiei
- Ministerul Finanţelor
- Ministerul Apãrãrii Naţionale
- Ministerul de Interne
- Ministerul Afacerilor Externe
- Ministerul Educaţiei Naţionale
- Ministerul Culturii
- Ministerul Transporturilor
- Ministerul Sãnãtãţii
- Autoritatea Nationala pentru Turism
- Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice
- Administraţia Nationala a Rezervelor de Stat
- Departamentul pentru Comunicare
- Departamentul pentru Protecţia Minoritãţilor Naţionale
- Agenţia Nationala de Presa "Rompres"
- Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A.
- Societatea Nationala de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A.
- Societatea Romana de Televiziune
- Societatea Romana de Radiodifuziune.


ANEXA 2

COMPONENTA
Comisiei tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti

- Prefectul judeţului sau al municipiului Bucureşti
- Secretarul general al prefecturii
- Secretarul judeţului (sau al municipiului Bucureşti)
- Directorul general al Direcţiei generale judeţene pentru statistica
- Directorul general al Direcţiei generale judeţene a finanţelor publice şi controlului financiar de stat
- Inspectorul-şef al Inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti)
- Şeful Serviciului judeţean (sau al municipiului Bucureşti) de evidenta informatizata a persoanei
- Şeful Centrului militar judeţean
- Comandantul Comandamentului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, şeful Direcţiei de ordine publica din Comandamentul Naţional al Jandarmeriei)
- Inspectorul general al Inspectoratului şcolar judeţean
- Directorul Direcţiei de sãnãtate publica judeţene
- Directorul sucursalei judeţene a Societãţii Naţionale de Telecomunicaţii "Romtelecom" - S.A.
- Directorul sucursalei judeţene a Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A.
- Corespondentul judeţean al Agenţiei Naţionale de Presa "Rompres".

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016