Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 85 din 29 ianuarie 2004  pentru aprobarea Regulamentului de vanzare a masei lemnoase de catre detinatorii de fond forestier proprietate publica, catre agentii economici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 85 din 29 ianuarie 2004 pentru aprobarea Regulamentului de vanzare a masei lemnoase de catre detinatorii de fond forestier proprietate publica, catre agentii economici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 10 februarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 41 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de vânzare a masei lemnoase de cãtre deţinãtorii de fond forestier proprietate publicã, cãtre agenţii economici, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 695/1998 pentru aprobarea Regulamentului de vânzare de cãtre Regia Naţionalã a Pãdurilor a masei lemnoase destinate agenţilor economici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 19 octombrie 1998.
ART. 3
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministrul agriculturii,
pãdurilor, apelor şi mediului,
Petre Daea,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 85.

ANEXĂ

REGULAMENT

de vânzare a masei lemnoase de cãtre deţinãtorii de
fond forestier proprietate publicã, cãtre agenţii economici

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Masa lemnoasã pe picior sau fasonatã, care se valorificã anual, potrivit legii, din fondul forestier proprietate publicã, se vinde agenţilor economici în condiţii specifice economiei de piaţã, prin licitaţie sau prin negociere directã.
(2) Licitaţiile sau negocierile directe se organizeazã şi se desfãşoarã conform prevederilor prezentului regulament.
ART. 2
(1) Masa lemnoasã pe picior care face obiectul recoltãrii anuale este pusã în valoare, estimatã cantitativ şi calitativ de cãtre personalul silvic autorizat, indiferent de natura resursei sau a proprietãţii.
(2) Masa lemnoasã pusã în valoare este constituitã din produsele principale, produsele secundare, produsele accidentale şi produsele de igienã.
(3) Cu 15 zile înaintea anunţãrii primei licitaţii, fiecare organizator este obligat sã întocmeascã lista de partizi pentru anul de producţie urmãtor, la nivelul cotei de tãiere aprobate. Aceastã listã de partizi va fi inclusã în caietul de sarcini al licitaţiei respective.
(4) Cu 15 zile înaintea anunţãrii fiecãrei licitaţii de masã lemnoasã pe picior, organizatorul este obligat sã întocmeascã lista partizilor care se scot la licitaţia respectivã, prin gruparea partizilor din lista de partizi întocmitã în condiţiile prevãzute la alin. (3).
(5) Lista de partizi întocmitã în condiţiile prevãzute la alin. (3) se poate modifica în cursul anului de producţie, în funcţie de:
a) precomptãrile determinate de apariţia produselor accidentale;
b) precomptarea stocurilor de masã lemnoasã neexploatatã, rãmasã pe picior sau doborâtã şi nescoasã din parchete la sfârşitul anului, conform prevederilor <>art. 47 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) inaccesibilitatea masei lemnoase, determinatã de forţa majorã constatatã în condiţiile legii: distrugerea podurilor ori a platformei drumurilor auto de viituri, inundaţii, avalanşe, cutremure, incendii, avarii la construcţii hidrotehnice din zona de acces, cãderi masive de zãpadã care nu permit realizarea de lucrãri de deszãpezire;
d) cererea pieţei lemnului: specii, sortimente şi altele asemenea, cu condiţia respectãrii regimului silvic.
(6) Modificarea listei de partizi se poate realiza în cadrul volumului prevãzut în cota de tãiere aprobatã pentru anul de producţie respectiv.
ART. 3
(1) Au dreptul sã participe la licitaţie sau la negociere directã pentru masa lemnoasã pe picior numai agenţii economici atestaţi pentru activitatea de exploatãri forestiere, care fac dovada cã dispun de mijloacele materiale şi financiare necesare, precum şi de forţã de muncã specializatã.
(2) Atestarea agenţilor economici se realizeazã de cãtre comisia de atestare, formatã din 9 membri, în urmãtoarea structurã: 5 membri - specialişti în silviculturã din cadrul autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, proprietarilor de pãduri şi 4 membri - specialişti în exploatãri forestiere, propuşi de Asociaţia Patronalã a Forestierilor din România - ASFOR, de asociaţiile profesionale sau patronale din domeniul exploatãrii şi prelucrãrii lemnului, cu reprezentare naţionalã.
(3) Comisia de atestare se numeşte în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
(4) Comisia de atestare funcţioneazã pentru o perioadã de 2 ani.
(5) Prin ordinul prevãzut la alin. (3) se aprobã şi criteriile de atestare, şi regulamentul de funcţionare al comisiei de atestare.
ART. 4
(1) Agenţii economici care desfãşoarã activitate de industrializare a lemnului, dar nu sunt atestaţi şi pentru activitatea de exploatãri forestiere, pot participa la licitaţie sau la negociere directã, în condiţiile prezentului regulament, dacã fac dovada cã dispun de mijloacele financiare necesare.
(2) Pentru exploatarea masei lemnoase contractate de agenţii economici prevãzuţi la alin. (1), aceştia încheie contracte pentru prestãri de servicii cu agenţi economici atestaţi pentru exploatãri forestiere.
(3) Contractele prevãzute la alin. (2) vor avea prevederi prin care se împuternicesc agenţi economici atestaţi pentru exploatãri forestiere, care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 3 alin. (1), sã reprezinte titularul de contract în relaţia cu deţinãtorul fondului forestier şi cu organele statului pentru controlul regimului silvic. Aceşti agenţi economici poartã întreaga responsabilitate pentru respectarea normelor specifice din cadrul regimului silvic.
(4) Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva are dreptul sã exploateze masa lemnoasã pentru nevoile proprii, în conformitate cu prevederile actului normativ care aprobã volumul maxim de masã lemnoasã care poate fi recoltat anual. Exploatarea masei lemnoase se va face în regie proprie sau prin agenţi economici atestaţi.

CAP. II
Licitaţiile

ART. 5
Deţinãtorii de fond forestier proprietate publicã, care valorificã masã lemnoasã conform prevederilor prezentului regulament, denumiţi în continuare organizatori, sunt:
a) Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, care poate delega atributul de organizator unitãţilor din subordinea sa;
b) ceilalţi deţinãtori legali de fond forestier proprietate publicã: unitãţi administrativ-teritoriale, unitãţi militare, Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" şi altele asemenea.
ART. 6
(1) Forma de licitaţie care se utilizeazã este licitaţia publicã deschisã cu preselecţie.
(2) Licitaţiile pentru adjudecarea de masã lemnoasã pe termen lung din pãdurile proprietate publicã a statului, administrate de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, se desfãşoarã în conformitate cu normele metodologice aprobate prin hotãrâre a Guvernului.

SECŢIUNEA 1
Pregãtirea şi organizarea licitaţiilor

ART. 7
(1) Pregãtirea licitaţiilor de masã lemnoasã pe picior se face de cãtre organizatori, prin:
a) nominalizarea partizilor care se vor licita din lista de partizi a anului de producţie respectiv;
b) întocmirea caietului de sarcini.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) lista partizilor care se scot la licitaţie;
b) fişa tehnico-economicã a fiecãrei partizi; modelul de fişã tehnico-economicã a partizii se stabileşte prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;
c) alte condiţii şi dispoziţii legale care trebuie cunoscute şi respectate de agentul economic care exploateazã masã lemnoasã.
(3) Caietul de sarcini în original este pus la dispoziţia solicitanţilor, care, la cerere, primesc copii conforme.
ART. 8
(1) Licitaţiile de masã lemnoasã pe picior se organizeazã pentru partizi întregi, constituite conform instrucţiunilor în vigoare.
(2) Licitaţia masei lemnoase fasonate în sortimente se desfãşoarã pentru loturile constituite conform normelor tehnice şi înscrise în lista loturilor afişatã, pentru care se ţine licitaţia.
(3) În situaţia în care volumul pe piesã din sortimentele valoroase determinã o valoare ridicatã de pornire la licitaţie pentru lotul întreg, licitaţia se poate realiza şi pe piese individuale.
(4) Pentru masa lemnoasã fasonatã în sortimente se nominalizeazã locaţiile sau depozitele situate în zone accesibile mijloacelor de transport.
ART. 9
(1) Organizatorii pregãtesc licitaţiile în funcţie de condiţiile specifice, de structura masei lemnoase şi de perioadele de tãiere şi scoatere a lemnului, prevãzute de normele legale.
(2) Licitaţiile principale pentru masa lemnoasã pe picior se organizeazã dupã cum urmeazã:
a) în perioada 1-30 noiembrie, pentru minimum 40% din cota de masã lemnoasã a anului urmãtor;
b) în perioada 1-31 martie, pentru diferenţa pânã la 80% din cota anului curent;
c) în luna august, pentru volumul de masã lemnoasã din rezerva de 20% rãmas dupã efectuarea precomptãrilor.
(3) Pentru partizile rãmase neadjudecate la licitaţiile organizate în condiţiile prevãzute la alin. (2) şi care nu se pot exploata în condiţiile prevãzute la art. 22 alin. (1) se organizeazã licitaţii intermediare, respectându-se termenele prevãzute la art. 2 şi 11.
(4) Pentru produsele accidentale apãrute pe parcursul anului se organizeazã licitaţii, respectându-se termenele de valorificare stabilite prin normele tehnice şi realizându-se precomptãrile corespunzãtoare.
(5) Licitaţiile pentru masa lemnoasã fasonatã se organizeazã pe tot parcursul anului, corelat cu volumul exploatat şi cu perioadele permise pentru stocarea fiecãrei specii.
ART. 10
Preţul de începere a licitaţiei se stabileşte de cãtre organizator şi se exprimã:
a) pentru masa lemnoasã pe picior - în lei/mc, volum fãrã coaja lemnului de lucru;
b) pentru masa lemnoasã fasonatã:
- pentru sortimentele de lemn rotund - în lei/mc, volum fãrã coajã;
- pentru celelalte sortimente de materiale lemnoase - în lei/U.M. convenţionalã.
ART. 11
(1) Anunţul privind organizarea licitaţiei de masã lemnoasã pe picior se face de cãtre organizator, cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de data ţinerii acesteia, cu excepţia licitaţiilor intermediare şi a celor pentru produse accidentale care se anunţã cu minimum 10 zile calendaristice înainte de data ţinerii licitaţiei. Anunţul se face prin presã, în cel puţin douã cotidiene, dintre care unul local, prin Internet, prin afişare la sediul organizatorului, precum şi prin orice alte mijloace de comunicare.
(2) Anunţul publicitar va cuprinde:
a) denumirea organizatorului licitaţiei, adresa sediului acestuia, numãrul de telefon şi de fax;
b) locul, data şi ora la care se va ţine preselecţia;
c) locul, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi felul în care se face oferta, şi anume prin strigare sau în plic închis;
d) volumul de masã lemnoasã, total şi pe grupe de specii care se liciteazã.
(3) Anunţurile afişate la sediul organizatorului şi prin Internet, în afara datelor din anunţul publicitar, vor mai cuprinde:
a) lista partizilor care se liciteazã;
b) preţul de începere a licitaţiei şi treapta de licitare pentru fiecare partidã.
(4) Pentru masa lemnoasã fasonatã se aplicã prevederile alin. (2), iar anunţurile afişate la sediul organizatorului şi prin Internet vor cuprinde lista şi volumul fãrã coajã ale loturilor sau ale pieselor, pe grupe de specii, dupã caz, scoase la licitaţie, preţurile de pornire şi treptele de licitare.
ART. 12
(1) Agenţilor economici care intenţioneazã sã participe la licitaţie şi doresc informaţii privitoare la cantitatea şi calitatea masei lemnoase din partizile care urmeazã a fi licitate li se va pune la dispoziţie, la sediul organizatorului licitaţiei, documentaţia de punere în valoare.
(2) În situaţia în care agenţii economici îşi manifestã intenţia de a viziona masa lemnoasã care se liciteazã, aceştia vor depune în scris o solicitare în acest sens la sediul organizatorului, cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
(3) Organizatorul va programa, în funcţie de solicitãri, vizionarea masei lemnoase, în perioada dintre ultimul termen de depunere a solicitãrii de vizionare şi data preselecţiei.
(4) Vizionarea se va programa, pentru toţi solicitanţii unei partizi sau ai unui lot, în aceeaşi zi.
(5) În situaţia în care un solicitant îşi manifestã intenţia de a viziona mai multe partizi sau loturi, programarea se va realiza astfel încât sã se asigure participarea acestuia la toate vizionãrile.
(6) Programarea vizionãrilor se va transmite prin mijloace operative: fax, telefon, e-mail şi altele asemenea, de cãtre organizator, tuturor solicitanţilor.
(7) În cazul în care, în urma unei vizionãri, agentul economic constatã, prin metodele stabilite prin normele tehnice, cã masa lemnoasã nu corespunde cantitativ şi/sau calitativ, va înştiinţa despre aceasta, în scris, organizatorul.
(8) Pentru participarea la licitaţie, agenţii economici vor depune, cu cel puţin 10 zile înainte de data ţinerii licitaţiei, documentaţia de preselecţie, care va cuprinde:
a) datele de identificare a agentului economic: denumire, sediu, adresã, telefon, fax, e-mail şi altele asemenea;
b) numãrul de înregistrare al solicitãrii de participare la preselecţie, din registrul de corespondenţã al agentului economic;
c) numele, în clar, al conducãtorului agentului economic, semnãtura şi ştampila acestuia;
d) documentele de existenţã legalã a firmei şi certificatul de bonitate financiarã, atât pentru societãţile de prelucrare a lemnului, cât şi pentru cele de exploatare;
e) atestatul de exploatare emis de comisia împuternicitã în acest scop, numai pentru societãţile de exploatare;
f) cazierul tehnic de exploatare a masei lemnoase al agentului economic, numai pentru societãţile de exploatare.
ART. 13
(1) Pentru admiterea la licitaţie sau la negociere directã a agenţilor economici, preselecţia acestora se organizeazã cu 5 zile calendaristice înainte de data ţinerii licitaţiilor principale şi cu 3 zile calendaristice înaintea licitaţiilor organizate pentru adjudecarea produselor accidentale sau a licitaţiilor intermediare.
(2) Comisia de preselecţie formatã din 5 membri se numeşte de cãtre conducãtorul organizatorului licitaţiei. Secretariatul comisiei se asigurã de unul dintre membrii acesteia, desemnat de preşedinte.
(3) Preselecţia se realizeazã prin analiza documentaţiilor depuse de solicitanţi.
(4) În urma verificãrii documentaţiei şi a modului de îndeplinire a condiţiilor prevãzute la art. 3, comisia de preselecţie elibereazã, dupã caz:
a) confirmarea scrisã, în care se precizeazã cantitatea maximã de masã lemnoasã ce va putea fi adjudecatã de agentul economic;
b) comunicarea neadmiterii înscrierii agentului economic la licitaţie, datoritã neîndeplinirii de cãtre agentul economic a condiţiilor prevãzute la art. 3 şi/sau nerespectãrii prevederilor contractelor încheiate anterior, reziliate în condiţiile legii.
(5) În cazul unitãţilor Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, comisia de preselecţie organizatã în cadrul unei unitãţi va comunica în timp util tuturor celorlalte unitãţi şi Institutului de Cercetãri şi Amenajãri Silvice denumirea agenţilor economici neadmişi la preselecţie şi motivele respingerii lor, în vederea respingerii acestora la preselecţiile organizate pentru licitaţiile de masã lemnoasã organizate de celelalte unitãţi ale regiei, pânã la eliminarea motivelor care au determinat respingerea.
(6) Cazierul tehnic de exploatare prevãzut la art. 12 alin. (8) lit. f) este documentul care se completeazã de cãtre furnizorii de masã lemnoasã pe picior, cu ocazia reprimirii fiecãrei partizi pentru care a existat contract de masã lemnoasã cu agentul economic respectiv, şi de cãtre instituţiile cu atribuţii de control al regimului silvic, în cazul în care reprezentanţii acestora au aplicat sancţiuni.
(7) Formularul de cazier tehnic de exploatare a masei lemnoase se stabileşte prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã şi se pune la dispoziţie agenţilor economici de cãtre comisia de atestare prevãzutã la art. 3.
(8) Fiecare agent economic atestat pentru activitatea de exploatare este obligat sã punã la dispoziţie furnizorilor de masã lemnoasã pe picior, cu ocazia reprimirii fiecãrei partizi, şi instituţiilor cu atribuţii de control al regimului silvic cazierul tehnic în vederea consemnãrii informaţiilor solicitate de formular.
(9) Fiecare furnizor de masã lemnoasã pe picior este obligat sã facã consemnãrile cerute de formular, pentru fiecare societate de exploatare cu care a încheiat contract de livrare de masã lemnoasã pe picior. Aceastã obligaţie revine şi instituţiilor cu atribuţii de control cu ocazia efectuãrii inspecţiilor, în cazul în care reprezentanţii acestora au aplicat sancţiuni.
(10) Punctajele acordate pentru sancţiunile penale şi contravenţionale aplicate agenţilor economici pentru nerespectarea regimului silvic, precum şi numãrul total de puncte prevãzut pentru pierderea dreptului acestora de a participa la licitaţii pe o perioadã de un an se stabilesc prin ordin comun al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, al conducãtorului autoritãţii publice centrale sub autoritatea cãreia îşi desfãşoarã activitatea agenţii economici care exploateazã masa lemnoasã şi al conducãtorului autoritãţii publice centrale cu atribuţii de control al regimului silvic.
(11) În situaţia cumulãrii numãrului total de puncte pentru abateri sãvârşite prin nerespectarea regimului silvic stabilit în condiţiile prevãzute la alin. (10), consemnate în cazierul tehnic de exploatare, agentul economic este suspendat pentru participare la licitaţii pentru o perioadã de un an calendaristic, începând cu data de 1 ianuarie urmãtoare datei acumulãrii numãrului respectiv de puncte.
ART. 14
(1) Agenţii economici admişi pentru licitaţie sau negociere directã, în urma preselecţiei, sunt obligaţi sã achite anterior orei anunţate pentru începerea licitaţiei sau negocierii directe respective, în contul organizatorului, prin unul dintre instrumentele legale de platã, tariful de participare la licitaţie, stabilit de organizator pe baza cheltuielilor efective de organizare şi pregãtire a licitaţiei, fãrã ca acest tarif sã fie prohibitiv sau sã constituie sursã de profit.
(2) Agenţii economici admişi, în urma preselecţiei, pentru licitaţie sau negociere directã sunt obligaţi sã facã dovada depunerii anterior datei ţinerii licitaţiei, în contul organizatorului, a garanţiei de 5% din valoarea de începere a licitaţiei pentru partizile, loturile sau piesele pentru care sunt înscrişi, prin unul dintre instrumentele bancare legale. Dovada respectivã se depune la secretariatul comisiei de licitaţie anterior orei de începere a şedinţei de licitaţie/negociere directã. Prezentarea dovezii de depunere a garanţiei în timpul şedinţei de licitaţie/negociere directã nu dã dreptul agentului economic respectiv sã participe la licitaţie/negociere.
(3) Garanţia se restituie în termen de cel mult o zi lucrãtoare agentului economic care nu câştigã licitaţia sau celui cu care nu se convine prin negociere directã.
(4) Garanţia nu se restituie în cazul agentului economic care câştigã licitaţia sau agentului economic cu care s-a convenit prin negociere directã, în urmãtoarele cazuri:
a) în cazul agenţilor economici care încheie contractele în termen, valoarea garanţiei se va lua în calcul la plata primei facturi;
b) în cazul agenţilor economici care nu încheie contractele în termen, garanţia încasatã de organizator rãmâne la acesta, constituindu-se ca venit.
ART. 15
(1) Comisia de licitaţie se numeşte de conducãtorul organizatorului şi va fi formatã din 5-9 membri.
(2) Prin decizia de numire a comisiei se stabileşte şi persoana care îndeplineşte funcţia de preşedinte al comisiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Desfãşurarea licitaţiilor

ART. 16
(1) Licitaţiile se desfãşoarã la locul, data şi la ora comunicate prin anunţul publicitar.
(2) Licitaţiile se desfãşoarã în sistemul clasic, cu participarea comisiei de licitaţie şi a licitatorilor în aceeaşi salã.
(3) Cu ocazia fiecãrei şedinţe de licitaţie se încheie proces-verbal de licitaţie, în care se consemneazã obligatoriu: membrii comisiei de licitaţie prezenţi, licitatorii pentru fiecare partidã, lot sau, dupã caz, piesã, reprezentanţii oficiali ai acestora, menţionându-se numele şi prenumele, funcţia, numãrul şi data împuternicirii, preţul de pornire la licitaţie, treapta de licitare, ofertele fãcute de licitatori, ultima ofertã fãcutã, câştigãtorul licitaţiei.
(4) Şedinţele de licitaţie se deschid prin prezentarea membrilor prezenţi ai comisiei de licitaţie. Comisia de licitaţie este legal întrunitã dacã sunt prezente cel puţin trei pãtrimi din numãrul de membri ai acesteia.
ART. 17
(1) Licitaţia cu strigare începe prin anunţarea partizii, lotului sau, dupã caz, a piesei de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie, a preţului de începere a licitaţiei stabilit şi a treptei de licitare, de maximum 5% din preţul de începere a licitaţiei rotunjit, în plus, la mii lei.
(2) Licitarea se face prin anunţarea verbalã a fiecãrei oferte de cãtre reprezentanţii împuterniciţi ai agenţilor economici participanţi, într-un interval de timp stabilit de comisia de licitaţie, pentru fiecare strigare, dar care nu poate fi mai mare de douã minute.
(3) Este declarat câştigãtor al licitaţiei agentul economic care a oferit cel mai mare preţ.
ART. 18
(1) Licitaţia cu ofertã scrisã se face prin prezentarea ofertelor scrise în plic închis şi sigilat. Plicul cu oferta scrisã se introduce în alt plic care se depune de cãtre reprezentantul agentului economic la organizatorul licitaţiei, cu cel puţin o zi lucrãtoare anterior datei anunţate pentru ţinerea licitaţiei. Plicurile depuse se înregistreazã în registrul de corespondenţã al organizatorului.
(2) Licitaţia cu ofertã scrisã începe prin prezentarea participanţilor, a numerelor de înregistrare ale plicurilor sigilate, conţinând ofertele agenţilor economici atestaţi şi admişi la licitaţie. Participanţii la licitaţie au dreptul sã verifice dacã toate plicurile sunt sigilate şi nedesfãcute.
(3) Comisia de licitaţie deschide plicurile depuse de agenţii economici ofertanţi, în prezenţa participanţilor, comunicã tuturor participanţilor şi înregistreazã în procesul-verbal preţurile oferite pentru fiecare partidã.
(4) Este declarat câştigãtor al licitaţiei agentul economic care a oferit preţul cel mai mare.
ART. 19
(1) La sfârşitul şedinţei de licitaţie se comunicã participanţilor şi se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei de licitaţie data la care se poate semna contractul de vânzare-cumpãrare al masei lemnoase cu agentul economic câştigãtor.
(2) Procesul-verbal al şedinţei de licitaţie se semneazã de cãtre toţi membrii comisiei de licitaţie prezenţi şi se semneazã şi se ştampileazã de reprezentanţii agenţilor economici, inclusiv cu obiecţiuni, dacã este cazul. Pentru agenţii economici ai cãror reprezentanţi refuzã sã semneze, secretarul comisiei de licitaţie va consemna motivele de refuz prezentate.
ART. 20
(1) Neîncheierea contractului de vânzare-cumpãrare a masei lemnoase adjudecate, în termenul stabilit prin caietul de sarcini, din vina exclusivã a agentului economic care a câştigat licitaţia, atrage anularea licitaţiei pentru masa lemnoasã respectivã.
(2) Neîncheierea contractului de vânzare-cumpãrare a masei lemnoase în termenul stabilit prin caietul de sarcini, din vina exclusivã a organizatorului, se sancţioneazã potrivit dreptului comun. Totodatã acesta va restitui agentului economic garanţia depusã.
ART. 21
(1) Licitaţia nu poate avea loc dacã se prezintã un singur ofertant. În asemenea situaţii se va organiza o nouã licitaţie, în condiţiile prevãzute la art. 11. Dacã la a doua licitaţie se prezintã tot un singur cumpãrãtor, partida se vinde prin negociere directã, în condiţiile prevãzute în prezentul regulament.
(2) Pentru masa lemnoasã fasonatã, în vederea evitãrii deprecierii, negocierea directã se poate desfãşura la sfârşitul primei licitaţii dacã se prezintã un singur ofertant.
ART. 22
(1) Masa lemnoasã pe picior care nu se vinde dupã douã licitaţii şi nici prin negociere, din lipsã de cumpãrãtori, se poate exploata de cãtre organizator prin prestãri de servicii de cãtre agenţi economici atestaţi pentru activitatea de exploatare forestierã, angajaţi în condiţiile legii, sau în regie proprie, dacã îndeplinesc condiţiile legale.
(2) Masa lemnoasã fasonatã în condiţiile prevãzute la alin. (1) se valorificã conform prevederilor prezentului regulament, cu excepţia lemnului de foc destinat nevoilor locale.

CAP. III
Negocierea directã

ART. 23
(1) Masa lemnoasã care nu a fost valorificatã prin licitaţie în condiţiile prevãzute la art. 21 se vinde prin negociere directã. Şedinţa de negociere directã se poate organiza dupã încheierea celei de-a doua licitaţii în situaţiile prevãzute de art. 21 alin. (1) sau dupã încheierea primei licitaţii în situaţiile prevãzute de art. 21 alin. (2).
(2) Tot prin negociere directã se vinde şi masa lemnoasã constituitã din produsele prevãzute la art. 25 alin. (1) şi (2).
ART. 24
(1) Vânzarea masei lemnoase prin negociere directã se realizeazã de cãtre comisia constituitã conform prevederilor art. 15.
(2) În cazul în care la negocierea directã nu se obţine pentru partida respectivã cel puţin preţul de începere a licitaţiei, aceasta se va exploata în conformitate cu prevederile art. 22.
(3) Cu ocazia negocierii directe, comisia de licitaţie încheie un proces-verbal în care se consemneazã denumirea agentului economic participant, datele de identificare a reprezentantului acestuia, partizile/loturile şi volumul de masã lemnoasã negociat, preţul pe partizi/loturi la care a fost negociatã masa lemnoasã şi data limitã pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 25
(1) Produsele accidentale apãrute în cursul anului, în suprafaţa de pãdure unde este constituitã partida contractatã cu un agent economic, se pun în valoare cu prioritate, conform instrucţiunilor în vigoare, şi se contracteazã cu agentul economic care exploateazã partida respectivã, la preţul stabilit prin negociere, în funcţie de specie, de structura dimensionalã şi de calitatea lemnului.
(2) Produsele accidentale, altele decât cele menţionate la alin. (1), produsele de igienã care prezintã pericol de depreciere a lemnului şi de infestare a pãdurilor, precum şi produsele accidentale rezultate din punerea în aplicare, în regim de urgenţã, a aprobãrilor legale de defrişare emise cu scopul realizãrii unor obiective sau lucrãri de interes naţional, clasificate astfel de lege, anunţate la licitaţie conform art. 10, se vor vinde prin negociere directã agenţilor economici interesaţi, dacã dupã primul anunţ nu se înscriu la licitaţie cel puţin 2 agenţi economici.
(3) În caz de lipsã de cerere, exploatarea produselor prezentate la alin. (2) se asigurã în regim de urgenţã de cãtre deţinãtorii de pãdure, proprietate publicã, în conformitate cu prevederile art. 22.
ART. 26
Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva valorificã, prin licitaţie sau negociere, sortimente de material lemnos (lemn pentru celulozã şi sortimente de lemn mãrunt), stabilite pe baza prevederilor actelor de punere în valoare, urmând ca livrarea sã se facã în cadrul graficelor de fasonare.
ART. 27
Prevederile art. 20 se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul negocierilor.

CAP. IV
Rãspunderi şi sancţiuni

ART. 28
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) modificarea listei de partizi dupã alte criterii decât cele prevãzute la art. 2 alin. (4);
b) neincluderea în caietul de sarcini al licitaţiei a informaţiilor prevãzute la art. 7 alin. (2) sau refuzul de a pune la dispoziţie solicitanţilor caietul de sarcini;
c) admiterea la licitaţie a persoanelor juridice care nu îndeplinesc una sau mai multe condiţii prevãzute de prezentul regulament pentru a fi admise la licitaţie;
d) necomunicarea rezultatelor preselecţiei, prevãzutã de art. 13 alin. (4) şi (5);
e) nerezolvarea, din motive imputabile, a contestaţiilor în termenul prevãzut de prezentul regulament;
f) neasigurarea de cãtre organizatori a condiţiilor prevãzute pentru vizionarea partizilor sau a loturilor licitate;
g) necompletarea sau completarea incorectã a cazierului tehnic de exploatare;
h) modificarea de cãtre organizator a datei, locului şi/sau a orei de începere a licitaţiei, dupã comunicarea prin anunţul publicitar;
i) neîntocmirea sau întocmirea incorectã ori incompletã, din eroare, a procesului-verbal de licitaţie prevãzut la art. 16 alin. (3) şi/sau a procesului-verbal de negociere prevãzut la art. 24 alin. (3);
j) acceptarea şi înregistrarea în cazul licitaţiilor cu oferta scrisã în plic închis, de cãtre organizatori, a plicurilor cu oferte scrise, nesigilate sau desfãcute;
k) refuzul neîntemeiat de a semna procesul-verbal de desfãşurare a licitaţiei sau de negociere;
l) neprezentarea de cãtre agentul economic a cazierului tehnic de exploatare, pentru completare, reprezentantului furnizorului de masã lemnoasã sau reprezentanţilor instituţiilor cu atribuţii de control al regimului silvic.
ART. 29
(1) Faptele prevãzute la art. 28 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei, faptele prevãzute la lit. a), b), d), e), f) şi k);
b) cu amendã de la 20.000.000 lei la 30.000.000 lei, faptele prevãzute la lit. c), g), h), i), j) şi l).
(2) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 30
Urmãtoarele categorii de personal au calitatea de agent constatator şi au dreptul şi obligaţia sã constate contravenţiile prevãzute la art. 28 şi sã aplice sancţiunile prevãzute la art. 29:
a) personalul silvic de control, special abilitat;
b) ofiţerii şi agenţii de poliţie, precum şi ofiţerii şi subofiţerii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, special abilitaţi;
c) personalul care exercitã controlul financiar al statului, inclusiv organele de control ale Gãrzii Financiare, pentru contravenţiile prevãzute la art. 28 lit. c), h), i) şi j).

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 31
(1) Semnarea contractului de vânzare-cumpãrare a masei lemnoase adjudecate prin licitaţie sau negociere va avea loc în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data licitaţiei, respectiv a negocierii directe.
(2) Autorizaţiile de exploatare se elibereazã la începerea exploatãrii într-o partidã pentru întreaga partidã.
(3) Predarea spre exploatare se face pe postate delimitate exploatabile într-o lunã, conform eşalonãrii. Procesul-verbal de predare spre exploatare a masei lemnoase constituie document gestionar.
(4) În scopul asigurãrii fondurilor necesare pentru acoperirea cheltuielilor legate de eventualele prejudicii de natura celor prevãzute în <>art. 45 alin. 1 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, titularii autorizaţiilor de exploatare vor depune la emitentul autorizaţiei de exploatare, anticipat emiterii acesteia, o garanţie echivalentã cu 5% din valoarea lemnului, stabilitã prin contractul de furnizare a masei lemnoase, într-un cont special. Acest cont este purtãtor de dobândã, iar restituirea, dupã caz, a sumei şi a dobânzilor aferente se va face numai dupã reprimirea parchetelor respective.
ART. 32
Actele de punere în valoare, caietele de sarcini, lista de partizi, precum şi contractele prevãzute de prezentul regulament se întocmesc în conformitate cu prevederile normelor privind stabilirea termenelor, modalitãţilor şi perioadelor de exploatare a masei lemnoase din pãduri şi din vegetaţie forestierã din afara fondului forestier naţional, aprobate prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã şi cu celelalte reglementãri în vigoare.
ART. 33
(1) Deţinãtorii de fond forestier proprietate publicã pot scoate la vânzare şi partizi pentru care nu sunt asigurate condiţiile corespunzãtoare pentru transportul masei lemnoase exploatate ca urmare a stãrii drumurilor auto forestiere şi pentru care, prin contract, se convine ca lucrãrile de întreţinere şi reparaţie a acestora sã fie executate de agentul economic cumpãrãtor şi sã fie plãtite prin compensare cu valoarea masei lemnoase contractate în urma licitaţiilor/negocierilor, la preţurile stabilite prin deviz pentru repararea şi/sau întreţinerea drumurilor forestiere, întocmit de o persoanã fizicã independentã autorizatã sau o persoanã juridicã autorizatã.
(2) Masa lemnoasã neexploatatã, rãmasã pe picior sau doborâtã şi nescoasã din parchete pânã la sfârşitul anului, constituie cu prioritate resursã pentru anul urmãtor. Aceasta se va inventaria şi, în funcţie de volumul neexploatat, se va reeşalona la tãiere, prin act adiţional la contractul respectiv.
(3) Prin reeşalonare se va avea în vedere sã nu se depãşeascã termenul de exploatare de 15 aprilie din anul de producţie respectiv, în zona de câmpie, şi 30 aprilie din anul de producţie respectiv, în zona de munte.
ART. 34
(1) Agenţii economici participanţi la preselecţie sau la licitaţie, care considerã cã au fost respinşi din motive neîntemeiate sau cã nu au fost respectate prevederilor prezentului rgulament, pot face contestaţie. Contestaţia se formuleazã în scris, pe loc, şi se adreseazã spre soluţionare organizatorului licitaţiei. Conducãtorul organizatorului licitaţiei este obligat sã ia mãsuri pentru soluţionarea contestaţiei, în termen de douã zile lucrãtoare de la data depunerii ei, în cazul preselecţiei, şi în termen de 5 zile lucrãtoare, în cazul licitaţiei.
(2) Dacã în urma analizãrii contestaţiei se stabileşte cã aceasta a fost întemeiatã, organizatorul anuleazã licitaţia şi ia mãsuri pentru organizarea unei noi licitaţii, dispunând totodatã mãsuri de sancţionare corespunzãtoare împotriva celor vinovaţi.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016