Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 849 din 31 iulie 2002  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Piscicole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 849 din 31 iulie 2002 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Piscicole

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 639 din 29 august 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 37 alin. (3) din Legea nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul şi acvacultura, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Piscicole, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Capitolul I "Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã cu punctul 10 cu urmãtorul cuprins:
"10. Inspecţia Piscicolã".

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Petre Daea,
secretar de stat

Ministrul apelor
şi protecţiei mediului,
Petru Lificiu

p. Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Razvan Ionut Cirica,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 31 iulie 2002.
Nr. 849.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Piscicole

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Inspecţia Piscicolã este organism de specialitate cu personalitate juridicã, finanţat integral de la bugetul de stat, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, are în subordine filiale teritoriale fãrã personalitate juridicã, organizate pe grupe de judeţe, şi exercita atribuţiile unui organism public de inspecţie specializat în urmãrirea respectãrii prevederilor legale în domeniul protecţiei fondului piscicol, pescuitului, acvaculturii, transportului, comercializãrii pestelui şi a altor vietuitoare acvatice.
ART. 2
Inspecţia Piscicolã îşi exercita atribuţiile prin inspectorul general, inspectorii-şefi teritoriali şi inspectorii piscicoli.
ART. 3
(1) Sediile administrative ale Inspecţiei Piscicole şi ale filialelor acesteia, precum şi dotarea necesarã functionarii lor se asigura de cãtre Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
(2) Sediul central al Inspecţiei Piscicole este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 17, sectorul 3.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 4
Inspecţia Piscicolã controleazã persoanele fizice şi juridice care desfãşoarã activitãţi în domeniul pescuitului, acvaculturii, transportului şi comercializãrii pestelui şi a altor vietuitoare acvatice şi aplica sancţiuni în cazul nerespectãrii reglementãrilor în vigoare.
ART. 5
Inspecţia Piscicolã propune autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi de acvacultura mãsuri legislative ce se impun în concordanta cu realitatea din teritoriu.
ART. 6
La acţiunile de control Inspecţia Piscicolã colaboreazã cu reprezentanţii inspectoratelor judeţene de poliţie, Garzii financiare, Poliţiei de frontiera, Agenţiei Naţionale Sanitare Veterinare, Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului şi ai Regiei Naţionale a Pãdurilor.

CAP. 3
Structura organizatoricã a Inspecţiei Piscicole

ART. 7
(1) Organigrama şi filialele teritoriale ale Inspecţiei Piscicole sunt prezentate în anexa nr. 1.
(2) Numãrul maxim de posturi se asigura în cadrul numãrului de posturi aprobat prin legile bugetare anuale pentru Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
(3) Normativele de personal şi de dotare, precum şi cele de constituire a compartimentelor functionale se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(4) Personalul încadrat la Inspecţia Piscicolã este salarizat conform anexei nr. IV/10 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Încadrarea personalului se face ţinându-se seama de pregãtirea profesionalã şi de vechimea în specialitate a acestuia. Funcţia de inspector general se asimileazã cu funcţia de director general, iar funcţia de inspector-şef teritorial se asimileazã cu funcţia de director.
(5) Asimilarea funcţiilor pe care se încadreazã personalul Inspecţiei Piscicole cu cele prevãzute în anexa nr. IV/10 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este prevãzutã în anexa nr. 9.
ART. 8
(1) Inspecţia Piscicolã este condusã de un inspector general şi de inspectorii-şefi teritoriali, numiţi în condiţiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(2) Inspectorii-şefi teritoriali vor fi selectaţi din cadrul absolvenţilor de învãţãmânt superior de profil, cu o activitate de minimum 3 ani.
(3) Inspectorii piscicoli vor fi selectaţi dintre absolvenţii cu studii superioare şi absolvenţii cu studii medii de profil.
(4) Inspectorul general şi inspectorii-şefi teritoriali pot fi eliberaţi din funcţie în condiţiile legii.
(5) Inspectorul general are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã Inspecţia Piscicolã în raporturile acesteia cu persoanele juridice şi fizice, cu autoritãţile locale şi centrale, cu organizaţiile guvernamentale sau neguvernamentale;
b) propune Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor modificãri pentru îmbunãtãţirea activitãţii şi a structurii de personal;
c) angajeazã personalul Inspecţiei Piscicole şi ia mãsuri de desfacere a contractului de munca, cu excepţia inspectorilor-şefi teritoriali;
d) propune îmbunãtãţirea dotãrii Inspecţiei Piscicole cu mijloace necesare bunei desfasurari a activitãţii;
e) aproba operaţiuni de plati şi încasãri;
f) controleazã încasarea amenzilor şi aplicarea sancţiunilor înscrise în procesele-verbale de contravenţie;
g) prezintã anual spre aprobare autoritãţii publice centrale care rãspunde de pescuit şi acvacultura raportul de activitate al Inspecţiei Piscicole şi bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 9
În acţiunile sale Inspecţia Piscicolã poate coopta inspectori voluntari, recrutati dintre specialiştii recunoscuţi din domeniile cercetare, învãţãmânt şi organizaţii neguvernamentale de profil, numiţi de inspectorul general.

CAP. 4
Atribuţiile şi responsabilitãţile inspectorilor piscicoli

ART. 10
Inspectorii piscicoli controleazã respectarea <>Legii nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul şi acvacultura, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a altor reglementãri în vigoare privind protecţia fondului piscicol, pescuitul, acvacultura, transportul şi comercializarea pestelui şi a altor vietuitoare acvatice şi au urmãtoarele atribuţii:
a) constata modul de respectare a reglementãrilor privind pescuitul şi acvacultura şi de aplicare a mãsurilor de protecţie a fondului piscicol şi aplica mãsuri de combatere a braconajului şi a furturilor de peste, a sustragerii de la aplicarea legislaţiei în domeniu;
b) au acces şi drept de control la bordul navelor/ambarcatiunilor de pescuit româneşti şi strãine pentru a constata modul în care sunt respectate reglementãrile privind pescuitul şi protecţia fondului piscicol. Procedura efectuãrii inspecţiei la bordul navelor/ambarcatiunilor de pescuit este prezentatã în anexa nr. 6;
c) controleazã mijloacele de transport, punctele de descãrcare/achiziţie a pestelui, unitãţile de comercializare, precum şi fermele piscicole/de acvacultura;
d) controleazã documentele şi înscrierea corecta a datelor cu privire la activitatea de pescuit şi acvacultura, provenienta şi circulaţia pestelui, condiţiile de igiena, normele de comercializare, condiţiile de depozitare şi de manipulare a pestelui şi a altor vietuitoare acvatice;
e) verifica respectarea condiţiilor impuse prin autorizaţii/permise persoanelor juridice şi fizice autorizate sa practice pescuitul în scop comercial sau recreativ/sportiv;
f) verifica marcarea sturionilor şi a altor specii de peşti protejate, înregistrarea şi raportarea capturilor, marcarea uneltelor, navelor/ambarcatiunilor de pescuit;
g) controleazã activitatea de pescuit şi de procesare a pestelui la bordul navelor/ambarcatiunilor de pescuit;
h) controleazã marcarea zonelor de pescuit şi a zonelor de interdicţie cu semne vizibile, precum şi întreţinerea acestora;
i) verifica tipul, numãrul şi rolul ambarcatiunilor de pescuit;
j) supun lunar aprobãrii inspectorului-şef programul de control, astfel încât toate obiectivele şi zonele sa fie controlate cel puţin o data pe luna;
k) controleazã programul de paza al agenţilor economici pentru protecţia fondului piscicol pe care l-au concesionat;
l) constata încãlcarea normelor de pescuit şi de protecţie a fondului piscicol, încheie procesul-verbal de constatare a contravenţiei sau infracţiunii, sisteaza pescuitul şi confisca peştele şi uneltele/ambarcatiunile folosite la pescuit, iar în cazul infracţiunilor sesizeazã organele de urmãrire penalã;
m) sprijinã şi participa efectiv la acţiuni de repopulare a apelor din domeniul public al statului, precum şi la acţiuni pentru salvarea puietului din balti, lacuri, garle, canale etc. supuse desecarii;
n) organizeazã acţiuni de combatere a vegetatiei acvatice dezvoltate în exces, conform programului aprobat de inspectorul general;
o) controleazã modul de combatere a pasarilor ihtiofage şi a altor pradatori, conform programului aprobat de autoritatea publica centrala care rãspunde de pescuit şi acvacultura şi de autoritatea publica centrala care rãspunde de mediu;
p) întocmesc rapoarte lunare privind activitatea desfasurata şi le înainteazã inspectorului-şef;
q) urmãresc aplicarea sancţiunilor prevãzute în procesele-verbale de constatare;
r) executa orice alte dispoziţii ale conducerii Inspecţiei Piscicole.
ART. 11
(1) Inspectorii piscicoli efectueazã controlul în baza legitimatiei, insignei şi a ştampilei cu numãrul de marca (cu acelaşi conţinut cu al insignei), conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei/infracţiunii la normele de pescuit şi de protecţie a fondului piscicol se va întocmi conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.

CAP. 5
Evidenta şi verificarea activitãţii organelor de control şi supraveghere

ART. 12
(1) Evidenta activitãţii inspectorilor-şefi teritoriali şi a inspectorilor piscicoli se tine în condica de serviciu.
(2) Sarcinile de serviciu se vor trasa şi se vor înscrie în condica de cãtre:
a) inspectorul general pentru inspectorii-şefi;
b) inspectorii-şefi pentru inspectorii piscicoli.
ART. 13
Inspectorii-şefi vor controla în mod obligatoriu şi permanent activitatea insepectorilor piscicoli, vor verifica şi vor viza condica de serviciu în ceea ce priveşte activitatea acestora şi vor aproba programul de control pentru perioada urmãtoare.

CAP. 6
Echipament şi mijloace de control

ART. 14
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul Inspecţiei Piscicole va purta uniforma şi echipamentul prevãzute în anexa nr. 4.
(2) Uniformele şi echipamentele vor fi asigurate personalului Inspecţiei Piscicole conform dispoziţiilor legale în vigoare. Personalul de control şi supraveghere este obligat sa pãstreze şi sa întreţinã în stare buna uniforma şi echipamentul atribuite.
(3) Durata de serviciu pentru uniforma şi echipament este prevãzutã în anexa nr. 5.
(4) Inspectorii piscicoli sunt dotati cu arme de foc care sunt utilizate pe baza permisului de port-arma şi a ordinului de serviciu eliberat în acest scop de Inspecţia Piscicolã, conform anexei nr. 7.
ART. 15
În exerciţiul funcţiunii inspectorii piscicoli pot face uz de arma numai în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 16
(1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor va dota Inspecţia Piscicolã şi filialele sale cu mijloace de transport pe apa şi pe uscat şi cu mijloace de comunicaţie, conform anexei nr. 8.
(2) Navele şi ambarcatiunile inspecţiei piscicole se identifica prin fanion specific la catargul principal şi sigla pe borduri. Navele şi ambarcatiunile mobilizate de la terţi pentru acţiuni specifice se identifica prin fanion la catargul principal.
(3) Mijloacele auto se identifica prin sigla pe portiere.
(4) Inspectorii piscicoli pot, de asemenea, sa foloseascã în situaţii speciale, stipulate în protocoalele de colaborare sau în contractele de concesionare, pentru deplasare numai în interes de serviciu şi pentru transportul pestelui sau al uneltelor confiscate, navele sau mijloacele de transport ale unitãţilor de administrare a fondului piscicol.
ART. 17
Este interzisã folosirea mijloacelor de transport repartizate Inspecţiei Piscicole pentru alte scopuri decât pentru îndeplinirea sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare şi în prezentul regulament.
ART. 18
Pe navele Inspecţiei Piscicole se tine un registru de inspecţie, în care se înscriu toate deplasarile efectuate, scopul şi rezultatele acţiunilor de control.
ART. 19
Modelele fanionului, siglei şi registrului de inspecţie la bordul navelor se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.

CAP. 7
Paza voluntara a fondului piscicol

ART. 20
(1) Pentru combaterea operativã a faptelor care constituie contravenţii sau infracţiuni în domeniul protecţiei fondului piscicol şi în cel al exploataţiilor piscicole, Inspecţia Piscicolã, cu concursul serviciilor de paza din asociaţiile locale de pescuit, poate organiza paza voluntara a fondului piscicol.
(2) Paza voluntara a fondului piscicol şi a exploataţiilor piscicole va fi organizatã pe baza instrucţiunilor speciale întocmite de Inspecţia Piscicolã, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 21
Personalul Inspecţiei Piscicole este obligat sa aibã o ţinuta corecta şi demna atât în timpul exercitãrii serviciului, cat şi în afarã serviciului.
ART. 22
Pentru abaterile sãvârşite de inspectorii piscicoli vor fi aplicate sancţiuni disciplinare pe cale administrativã, conform prevederilor legislaţiei în domeniu şi regulamentelor interioare.
ART. 23
Pierderea, cedarea sau deteriorarea armei, practicarea şi protejarea pescuitului ilegal, precum şi orice încãlcare a îndatoririlor de serviciu se pedepsesc conform dispoziţiilor legale.
ART. 24
Inspectorii piscicoli vor fi atestaţi de o comisie formatã din 5 membri specialişti în domeniu, numita prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, proveniţi din: Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Ministerul de Interne şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Marina "Grigore Antipa" - I.N.C.D.M. Constanta.
ART. 25
Inspecţia Piscicolã va organiza acţiuni de instruire a personalului din subordine privind noile reglementãri în domeniu.
ART. 26
Editarea unor materiale publicitare sau informaţii cu privire la mãsurile şi acţiunile de protecţie a fondului piscicol naţional, a mãsurilor şi acţiunilor care se întreprind, precum şi a constatãrilor privind patrimoniul piscicol naţional se realizeazã pe baza prevederilor legale în vigoare.
ART. 27
Inspecţia Piscicolã organizeazã sesiuni de lucru şi schimburi de experienta, cu participare nationala şi internationala, în domeniul protecţiei şi conservãrii fondului piscicol naţional şi al exploatãrii lui durabile.
ART. 28
Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1


la regulament
--------------

INSPECŢIA PISCICOLĂ

Total personal = 148,
din care:
- sediul central = 29
- filiale teritoriale = 119



┌───────────────┐
│ INSPECTOR │
│ GENERAL │
└───────┬───────┘
┌─────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│ SERVICIUL │ │ │ BIROUL AUDIT INTERN │
│ CONTROL ├───┐ │ ┌───┤ ŞI CONTROL FINANCIAR │
└─────────────────┘ │ │ │ └───────────────────────┘
┌─────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ SERVICIUL │ │ │ │ │ BIROUL RESURSE UMANE │
│ FINANCIAR ├───┼────────────┼───────────┼───┤ │
└─────────────────┘ │ │ │ └───────────────────────┘
┌─────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ BIROUL │ │ │ │ │SERVICIUL ADMINISTRATIV│
│ JURIDIC ├───┘ │ └───┤ │
└─────────────────┘ │ └───────────────────────┘
┌───────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────────┐
│ Filiala Marea Neagra ├───────┼───────┤ Filiala Delta Dunãrii │
│ (Constanta) │ │ │ (Tulcea) │
└───────────────────────────┘ │ └───────────────────────────────┘
┌───────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────────┐
│ Filiala Muntenia │ │ │ Filiala Bazinului Inferior │
│ (Giurgiu) ├───────┼───────┤ al Dunãrii │
└───────────────────────────┘ │ │ (Galaţi) │
│ └───────────────────────────────┘
┌───────────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────────┐
│ Filiala Bazinului Superior│ │ │ Filiala Oltenia │
│ al Dunãrii ├───────┼───────┤ (Craiova) │
│ (Drobeta-Turnu Severin) │ │ │ │
└───────────────────────────┘ │ └──────────────────────────────┘
┌───────────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────────┐
│ Filiala Somes Tisa ├───────┼───────┤ Filiala Moldova │
│ (Cluj) │ │ │ (Iaşi) │
└───────────────────────────┘ │ └──────────────────────────────┘
┌───────────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────────┐
│ Filiala Banat ├───────┴───────┤ Filiala Mures Olt │
│ (Arad) │ │ (Targu Mures) │
└───────────────────────────┘ └──────────────────────────────┘





ANEXA 2


la regulament
-------------

1. Modelul legitimatiei de inspector-piscicol



┌──────────────────────────┬───────────────────────────────┬───────────────────┐
│ ROMÂNIA │┌────┬────┬────┬────┬────┬────┐│ │
│ MINISTERUL AGRICULTURII, ││Sem.│2002│2004│2005│2006│2007││Posesorul prezentei│
│ ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR│├────┼────┼────┼────┼────┼────┤│legitimatii, în │
│ ││ │ │ │ │ │ ││temeiul Legii nr. │
│ INSPECŢIA PISCICOLĂ ││ │ │ │ │ │ ││192/2001 privind │
│ LEGITIMATIA DE CONTROL ││ │ │ │ │ │ ││fondul piscicol, │
│ Seria ... nr. .... ││ │ │ │ │ │ ││pescuitul şi acva- │
│ ││ │ │ │ │ │ ││cultura şi a HG nr.│
│ ││ I │ │ │ │ │ ││.../... este impu- │
│ ││ │ │ │ │ │ ││ternicit sa consta-│
│ ││ │ │ │ │ │ ││te, şi sa aplice │
│ ┌─────────┐││ │ │ │ │ │ ││prevederile legale │
│ │ │││ │ │ │ │ │ ││în domeniu, privind│
│Nr. Marca .... │ Foto- │││ │ │ │ │ │ ││stabilirea şi sanc-│
│ │ grafie │││ │ │ │ │ │ ││tionarea contraven-│
│Funcţia ...... │ ││├────┼────┼────┼────┼────┼────┤│tiilor la normele │
│ │ │││ │ │ │ │ │ ││de pescuit şi de │
│Numele ...... │ │││ │ │ │ │ │ ││protecţie a fondu- │
│ └─────────┘││ │ │ │ │ │ ││lui piscicol în │
│Prenumele .... ││ │ │ │ │ │ ││toate apele ce a- │
│ ││ II │ │ │ │ │ ││partin domeniului │
│ ││ │ │ │ │ │ ││public al statului.│
│ ││ │ │ │ │ │ ││ │
│ ││ │ │ │ │ │ ││Legitimatia este │
│Filiala ............... ││ │ │ │ │ │ ││valabilã împreunã │
│INSPECTOR GENERAL ││ │ │ │ │ │ ││cu insigna │
│ │└────┴────┴────┴────┴────┴────┘│ │
└──────────────────────────┴───────────────────────────────┴───────────────────┘

2. Modelul insignei de inspector-piscicol

MINISTERUL AGRICULTURII,
ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR

INSPECŢIA PISCICOLĂ

Inspector
Nr. marca ........

(Forma insignei este ovala)



ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

INSPECŢIA PISCICOLĂ
Filiala .............
Localitatea .........
Str. ........ nr. ... judeţul .......
telefon: ..... fax: ......


PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a
contravenţiei/infracţiunii*) la normele de pescuit
şi de protecţie a fondului piscicol

nr. ........... din ..........

În temeiul prevederilor <>Legii nr. 192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul şi acvacultura, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, subsemnatul ................, inspector piscicol angajat la Inspecţia Piscicolã filiala ..........., nr. marca ......., în urma controlului efectuat în zona ..........., la data de ........, ora ..., am constatat ca numitul .........., nãscut în anul .... luna ...... ziua ..., domiciliat în .........., str. ........... nr. ..., bl. ..., ap. .., judeţul/sectorul ...., posesor al actului de identitate seria ... nr. ......, eliberat de ........ la data ......, cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, ocupaţia ........., locul de munca ............, a sãvârşit urmãtoarele fapte care constituie contravenţie/infracţiune:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
data sãvârşirii contravenţiei/infracţiunii ....... ora ....., locul ........, împreunã cu numitii:

1. ....... B.I. seria ..... nr. ...., eliberat de ..... la data de ......
2. ....... B.I. seria ..... nr. ...., eliberat de ..... la data de ......
3. ....... B.I. seria ..... nr. ...., eliberat de ..... la data de ......
Faptele înscrise mai sus constituie contravenţie conform <>art. ........╔ din Legea nr. 192/2001 şi se sancţioneazã cu amenda de la ........ lei la ........... lei.
Se stabileşte amenda de ...... lei, care va fi achitatã în termen de 15 zile la C.E.C. sau la trezoreria finanţelor publice ........, în contul ........., urmând ca în acelaşi interval sa se remitã chitanţa şi copia de pe procesul-verbal Inspecţiei Piscicole filiala ............
În cazul neachitarii amenzii se procedeazã la executarea silitã a sancţiunii.
Se reţin în vederea confiscãrii urmãtoarele bunuri aflate asupra numitului/numitilor în momentul constatãrii şi care au servit la comiterea faptei:
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Contestaţia se poate depune în termen de 15 zile de la data încheierii prezentului procesverbal, însoţitã de copia de pe acesta, la Inspecţia Piscicolã filiala ..........

Constatator, Martor, Contravenient,
............., ......... ................... ................
inspector piscicol (numele şi prenumele în clar)
---------
*) Faptele care constituie infracţiune se constata şi procesul-verbal de constatare se înainteazã pentru soluţionare organelor în drept.

ANEXA 4
-------
la regulament
-------------

UNIFORMA ŞI ECHIPAMENTUL DIN DOTARE

1. Uniforma de vara:
a) costum din stofa sau doc, de culoare bleumarin închis, compus din veston deschis la gat, cu nasturi de culoare galbena, şi din pantaloni;
b) 3 camasi cu maneca scurta, de culoare bleu;
c) 2 cravate de culoare galbena;
d) cascheta cu cozoroc, din doc de culoare bleumarin închis, cu banda de culoare albastru deschis;
e) pantofi negri;
f) 5 perechi de sosete subtiri de culoare bleumarin;
g) cizme din cauciuc, scurte;
h) manta de ploaie din doc cauciucat, de culoare bleumarin, cu maneci şi gluga.
2. Uniforma de iarna:
a) costum din stofa, de culoare bleumarin închis, compus din veston deschis la gat, cu nasturi metalici de culoare galbena, şi din pantaloni;
b) 3 camasi cu maneca lungã, de culoare bleu;
c) 2 cravate de culoare galbena;
d) caciula cu urechi imblanita, din stofa de culoare bleumarin închis;
e) manta deschisã la gat, din stofa de culoare bleumarin închis, cu nasturi metalici de culoare galbena;
f) 1 fular bleumarin închis;
g) 1 pereche de manusi din bumbac;
h) bocanci;
i) 5 perechi de sosete groase de culoare bleumarin.
3. Semne distinctive: petlite de culoare albastru deschis pe bratul stang.
Inspectorii piscicoli vor avea pe petlita o linie verticala galbena.
Inspectorii-şefi vor avea pe petlita doua linii verticale galbene.
Inspectorul general va avea pe petlita o singura dunga galbena lata, în poziţie orizontala.

ANEXA 5
--------
la regulament
-------------

DURATA DE SERVICIU A UNIFORMEI ŞI ECHIPAMENTULUI

Echipament de vara:
- haina de doc .............................. 2 ani
- camasa ................................... 1 an
- sosete .................................... 1 an
- cravata ................................... 2 ani
- pantalon din doc .......................... 2 ani
- pantofi ................................... 1 an
- cizme din cauciuc ......................... 2 ani
- manta de ploaie ........................... 3 ani
- cascheta .................................. 2 ani
Echipament de iarna
- veston din stofa .......................... 2 ani
- camasa .................................... 1 an
- sosete .................................... 1 an
- cravata ................................... 2 ani
- fular ..................................... 2 ani
- manusi .................................... 1 an
- pantalon din stofa ........................ 2 ani
- manta din stofa ........................... 3 ani
- caciula cu urechi ......................... 3 ani
- bocanci ................................... 2 ani

ANEXA 6
-------
la regulament
--------------

PROCEDURA
efectuãrii inspecţiei la bordul
navelor/ambarcatiunilor de pescuit maritime şi fluviale

Inspectorii piscicoli vor efectua inspecţia la bordul navelor de pescuit maritime şi fluviale împreunã cu reprezentanţii Poliţiei de frontiera şi ai Inspectoratului Navigaţiei Civile - I.N.C., care vor participa la aceste acţiuni pe baza protocoalelor încheiate.
Navele/ambarcatiunile de pescuit sub pavilion romanesc sau strãin, supuse controlului, vor fi anunţate prin radio sau prin semnale vizuale, conform Codului navigaţiei civile. Comandantii navelor se vor supune imediat procedurii de inspecţie, manevrand nava/ambarcatiunea astfel încât urcarea la bord a inspectorilor piscicoli şi a celorlalte autoritãţi sa se facã în condiţii de siguranta.
Inspectorii piscicoli vor verifica legalitatea documentelor privind pescuitul (licenţe, autorizaţii), uneltele şi instalaţiile de pescuit, jurnalul de pescuit, documentele de debarcare a mãrfii, speciile şi dimensiunile pestilor capturati, modalitatea de prelucrare şi de ambalare.
Pentru acţiunea de control comandantul navei şi echipajul vor fi cooperanti şi vor rãspunde solicitãrilor inspectorilor piscicoli.
Toate datele referitoare la inspecţie se vor înscrie în procesul-verbal de inspecţie, al cãrui model va fi stabilit de inspectorul general. Procesul-verbal va fi semnat de inspectorul piscicol şi de comandantul navei.
În cazul în care se contesta sãvârşirea de contravenţii sau infracţiuni, se vor aplica prin reprezentanţii Inspectoratului Navigaţiei Civile - I.N.C. şi ai Poliţiei de frontiera procedurile prevãzute la art. 35 lit. c), <>art. 38 şi 42 din Legea nr. 17/1990 privind regimul juridic al apelor maritime interioare, al marii teritoriale şi al zonei contigue ale României.


ANEXA 7
-------
la regulament
-------------

LISTA
cuprinzând necesarul de arme de foc

Pistol tip "Carpaţi" ................................... 85 bucãţi


ANEXA 8
-------
la regulament
-------------

LISTA
cuprinzând mijloacele de transport pe
apa şi pe uscat şi mijloacele de comunicaţie

- Salupa maritima de control .............................. 3 bucãţi
- Salupa fluviala de control .............................. 8 bucãţi
- Autoturism de teren .................................... 27 bucãţi
- Remorca izoterma pentru autoturism de teren ............ 27 bucãţi
- Autoturism de transport persoane ....................... 12 bucãţi
- Statie de emisie-recepţie fixa .......................... 6 bucãţi
- Statie de emisie-recepţie mobila ....................... 15 bucãţi
- Telefon mobil .......................................... 85 bucãţi



ANEXA 9


la regulament
-------------

ECHIVALAREA
funcţiilor de execuţie pe grade
profesionale ale personalului Inspecţiei Piscicole


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Poziţia
din anexa
nr. IV/10
Nr. Funcţia Funcţia cu care se echivaleaza la Ordonanta
crt. de urgenta
a Guvernului
nr. 24/2000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inspector piscicol expert Inspector de specialitate
expert, inginer expert*) 1
2. Inspector piscicol gradul I Inspector de specialitate,
inginer*), gradul I 2
3. Inspector piscicol gradul II Inspector de specialitate,
inginer*), gradul II 3
4. Inspector piscicol gradul III Inspector de specialitate,
inginer*), gradul III 4
5. Inspector piscicol debutant inspector, inginer*);
debutant 5
6. Inspector piscicol - subinginer I Subinginer I 6
7. Inspector piscicol - subinginer II Subinginer II 7
8. Inspector piscicol - subinginer III Subinginer III 8
9. Inspector piscicol - subinginer Subinginer debutant 9
debutant
10. Inspector piscicol - studii medii; IA Tehnician observator
condiţii mediu; IA**) 10
11. Inspector piscicol - studii medii; I Tehnician observator
condiţii mediu; I**) 11
12. Inspector piscicol - studii medii; II Tehnician observator
condiţii mediu; II**) 12
13. Inspector piscicol - studii medii; Tehnician observator
debutant condiţii mediu; debutant**) 13
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------
*) Specialitatea funcţiei de inginer este cea care se regaseste în activitatea de baza a unitãţii. Cu acelaşi nivel pot fi salarizate, în activitatea de baza, şi funcţiile de biolog, chimist, fizician şi altele, dacã persoanele încadrate în aceste funcţii desfãşoarã activitate în specialitatea funcţiei.
**) Specialitatea funcţiilor de tehnician şi de observator condiţii mediu este cea care se regaseste în activitatea de baza a unitãţii.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016