Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 846 din 28 august 2001  privind organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor si a corpului de arbitri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 846 din 28 august 2001 privind organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor si a corpului de arbitri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 555 din 6 septembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 3 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2001 privind unele mãsuri în domeniile culturii şi artei, cultelor, cinematografiei şi dreptului de autor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor, denumit în continuare Oficiu, funcţioneazã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniul dreptului de autor şi drepturilor conexe, cu autoritate unica pe teritoriul României în ceea ce priveşte evidenta, observarea şi controlul aplicãrii legislaţiei în domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe.
(2) Oficiul este persoana juridicã cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 91-93, sectorul 1.
ART. 2
(1) În domeniul drepturilor de autor şi al drepturilor conexe Ministerul Culturii şi Cultelor elaboreazã, potrivit legii, proiecte de acte normative şi coordoneazã activitatea de evidenta şi control a Oficiului, în scopul aplicãrii şi respectãrii legislaţiei specifice.
(2) Oficiul îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu strategia Ministerului Culturii şi Cultelor şi în corelare cu mãsurile concrete privind domeniul proprietãţii intelectuale.
ART. 3
Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţeazã din venituri extrabugetare şi din alocaţii acordate de la bugetul de stat, conform prevederilor <>art. 3 alin. (2) şi (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2001 privind unele mãsuri în domeniile culturii şi artei, cultelor, cinematografiei şi dreptului de autor.
ART. 4
(1) Oficiul exercita urmãtoarele atribuţii principale:
a) iniţiazã programe de cooperare, în calitate de autoritate unica pe teritoriul României în ceea ce priveşte evidenta, observarea şi controlul aplicãrii legislaţiei în domeniu, convenite cu alte autoritãţi competente sa exercite acţiuni de control, pe baza de protocol, privind culegerea şi centralizarea informaţiilor, efectuarea de analize privind încãlcarea legislaţiei specifice, derularea acţiunilor comune de control şi urmãrirea soluţionãrii în justiţie a cazurilor constatate;
b) elaboreazã şi propune Ministerului Culturii şi Cultelor proiecte de acte normative în domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe;
c) organizeazã şi administreazã evidenta repertoriului de opere şi de autori, primit de la organismele de gestiune colectivã pentru drepturile de autor şi drepturile conexe;
d) acorda avize pentru constituirea ca persoane juridice, în condiţiile legii, a organismelor de gestiune colectivã şi urmãreşte aplicarea legislaţiei de cãtre organismele a cãror constituire a avizat-o;
e) avizeazã, în condiţiile legii, elaborarea şi negocierea tabelelor şi a metodologiilor stabilite de organismele de gestiune colectivã cu asociaţiile patronale de utilizatori;
f) exercita, la cererea şi pe cheltuiala titularilor unor drepturi protejate, funcţii de observare şi de control asupra activitãţilor susceptibile de încãlcarea legislaţiei privind dreptul de autor şi drepturile conexe;
g) încheie procese-verbale de constatare a faptelor care incalca dispoziţiile legale referitoare la dreptul de autor şi la drepturile conexe, în condiţiile prevãzute de Codul de procedura penalã, şi sesizeazã organele competente în cazul faptelor care ar putea întruni elementele infracţiunii, în legatura cu care acţiunea penalã se pune în mişcare din oficiu;
h) constata şi sancţioneazã contravenţiile din domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe;
i) controleazã şi decide asupra modului de gestionare a marcajelor holografice utilizate în domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe;
j) administreazã Registrul naţional al fonogramelor şi Registrul programelor pentru calculator;
k) intervine, pe cale de mediere, în negocierile dintre organismele de gestiune colectivã şi utilizatori;
l) colaboreazã cu organele de specialitate similare şi cu organizaţiile internaţionale din domeniu.
(2) Oficiul îndeplineşte orice alte atribuţii potrivit competentelor prevãzute de lege.
ART. 5
Structura organizatoricã, numãrul de posturi şi statul de funcţii ale Oficiului se aproba prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
ART. 6
(1) Oficiul este condus de un director general, ajutat de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii.
(2) Directorul general are urmãtoarele atribuţii principale: a) rãspunde de organizarea şi de conducerea activitãţii Oficiului;
b) numeşte personalul din subordine în condiţiile legii, decide asupra structurii pe compartimente a direcţiilor din cadrul Oficiului şi stabileşte atribuţiile pe compartimente şi sarcinile personalului din subordine;
c) examineazã dinamica veniturilor extrabugetare şi propune mãsuri corespunzãtoare;
d) este ordonator tertiar de credite, aproba efectuarea cheltuielilor din bugetul propriu şi urmãreşte execuţia bugetului;
e) coordoneazã activitãţile prin care se asigura resursele financiare necesare, precum şi evidenta valoricã a miscarii întregului patrimoniu;
f) coordoneazã activitatea serviciului de audit intern, potrivit legii;
g) aproba bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã;
h) aproba planul de dezvoltare şi de investiţii al Oficiului;
i) verifica şi asigura achitarea obligaţiilor financiare datorate de Oficiu la bugetul de stat;
j) coordoneazã activitatea de control privind aplicarea legislaţiei specifice domeniului;
k) coordoneazã şi controleazã activitatea juridicã, de contencios şi relaţii internaţionale;
l) numeşte membrii Colegiului consultativ al Oficiului şi convoacã Colegiul consultativ al Oficiului;
m) aproba Regulamentul de funcţionare a Colegiului consultativ al Oficiului;
n) coordoneazã şi controleazã activitatea privind registrele naţionale şi gestiunea colectivã a dreptului de autor şi a drepturilor conexe;
o) reprezintã şi angajeazã Oficiul în raporturile cu alte autoritãţi publice, cu organisme şi organizaţii din ţara şi reprezintã România în raporturile cu autoritãţi similare din strãinãtate, în baza delegarii Ministerului Culturii şi Cultelor.
(3) Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii potrivit competentelor prevãzute de lege.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite decizii.
(5) În absenta directorului general Oficiul este condus de directorul general adjunct, în baza unei decizii de delegare.
ART. 7
(1) În cadrul Oficiului, pe lângã directorul general funcţioneazã Colegiul consultativ al Oficiului.
(2) Directorul general este preşedintele Colegiului consultativ, pe care îl convoacã lunar sau ori de câte ori este necesar.
(3) Colegiul consultativ al Oficiului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezbate strategiile pentru îndeplinirea obiectivelor prioritare în domeniul protecţiei dreptului de autor şi a drepturilor conexe;
b) dezbate programele periodice de acţiune ale Oficiului;
c) analizeazã proiectele de acte normative propuse de Oficiu.
ART. 8
(1) Personalul de conducere - directorul general şi directorul general adjunct - din cadrul Oficiului va fi salarizat potrivit <>art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2001 .

(2) Salariaţii Oficiului sunt salarizaţi conform prevederilor <>Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Oficiul exercita acţiunile de observare şi control din oficiu sau la solicitarea persoanelor fizice ori juridice.
(2) Acţiunile de observare şi control exercitate din oficiu se finanţeazã din bugetul propriu.
(3) Acţiunile de observare şi control exercitate la cererea persoanelor fizice sau juridice se efectueazã de cãtre personalul specializat al Oficiului numai în baza unei solicitãri scrise şi motivate. Personalul specializat al Oficiului împreunã cu reprezentantul solicitantului convin asupra programului şi bugetului acţiunii. Contravaloarea cheltuielilor aferente estimate va fi depusa la casieria Oficiului înainte de începerea acţiunii. Dupã efectuarea acţiunii, pe baza documentelor justificative se va face decontarea sumelor.
(4) În exercitarea atribuţiilor de observare şi control personalul specializat al Oficiului are acces la toate actele, documentele şi informaţiile necesare pentru îndeplinirea scopului acţiunii.
(5) În exercitarea atribuţiilor de observare şi control la cerere, precum şi a atribuţiilor de constatare şi sancţionare a contravenţiilor asociaţiile constituite de titularii de drepturi de autor şi de drepturi conexe în scopul combaterii pirateriei pot participa în calitate de observatori.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor de observare şi control personalul împuternicit al Oficiului colaboreazã cu direcţiile pentru cultura, culte şi patrimoniu cultural naţional, servicii publice descentralizate ale Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) În exercitarea atribuţiilor de observare şi control personalul împuternicit al Oficiului colaboreazã cu asociaţiile de titulari de drepturi de autor şi de drepturi conexe pentru stabilirea unor strategii, obiective şi programe de instruire în probleme de interes comun.
ART. 11
În exercitarea atribuţiilor sale Oficiul colaboreazã cu autoritãţile care au competente în domeniul protecţiei proprietãţii intelectuale şi poate sa efectueze împreunã cu acestea acţiuni comune. În acest scop Oficiul poate stabili cu aceste autoritãţi proceduri prevãzute în protocoale avizate de Ministerul Culturii şi Cultelor.
ART. 12
(1) În vederea soluţionãrii litigiilor asupra tabelelor şi metodologiilor negociate potrivit <>art. 131 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificãrile ulterioare, pãrţile negociatoare vor desemna prin tragere la sorţi 3 arbitri de pe lista celor 20 de arbitri numiţi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, care vor participa la medierea efectuatã de Oficiu.
(2) Arbitrii au obligaţia de a prezenta un raport final asupra arbitrajului efectuat, cuprinzând o soluţie unica rezultatã prin vot, în baza cãruia Oficiul va decide forma definitiva a tabelelor şi a metodologiilor negociate, conform procedurilor prevãzute la <>art. 131 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Înainte de desemnarea arbitrilor prin tragere la sorţi pãrţile negociatoare vor conveni asupra sumei globale cuvenite acestora şi o vor depune la Oficiu. Oficiul convoacã arbitrii desemnaţi prin tragere la sorţi şi organizeazã desfãşurarea şedinţelor de mediere la sediul sau.
(4) Raportul arbitrilor se depune în termen de 15 zile de la data desemnãrii lor. În cazul depãşirii acestui termen de cãtre arbitri Oficiul va decide forma finala a tabelelor şi metodologiilor. În aceasta situaţie arbitrii nu vor fi remuneraţi, iar Oficiul va propune ministrului culturii şi cultelor revocarea acestora din corpul de arbitri.
(5) La depunerea raportului în termen arbitrii vor fi remuneraţi în mod egal din suma depusa la Oficiu.
ART. 13
Oficiul are dreptul la un autoturism în parc comun, pentru transportul personalului din aparatul propriu, cu un consum lunar mediu de carburanţi de 250 litri, şi la doua autovehicule pentru transport de marfa şi persoane, necesare pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, cu un consum lunar mediu de 400 litri pentru fiecare autovehicul.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 60/1997 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor şi a corpului de arbitri, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 18 martie 1997, cu modificãrile ulterioare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016