Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 845 din 31 iulie 2002  privind organizarea si functionarea Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 845 din 31 iulie 2002 privind organizarea si functionarea Oficiului Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 624 din 23 august 2002

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, denumit în continuare ORNISS, se organizeazã şi funcţioneazã ca autoritate nationala de securitate în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, instituţie publica cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului României.
(2) ORNISS asigura implementarea unitarã, la nivel naţional, a mãsurilor de securitate a informaţiilor naţionale clasificate, precum şi a celor echivalente care fac obiectul tratatelor, înţelegerilor şi acordurilor bilaterale sau multilaterale la care România este parte.
(3) ORNISS exercita atribuţii de reglementare, autorizare, evidenta şi control în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi ale Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 353/2002 , scop în care:
a) organizeazã evidenta listelor şi a informaţiilor secrete de stat, a termenelor de menţinere în nivelul de clasificare, a personalului verificat şi avizat pentru lucrul cu informaţiile secrete de stat şi a registrelor de autorizari de la instituţiile care deţin sau care utilizeazã informaţii clasificate;
b) elaboreazã norme, instrucţiuni şi proceduri pentru protecţia informaţiilor naţionale clasificate şi, respectiv, a informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord, denumita în continuare NATO;
c) asigura respectarea standardelor naţionale şi, respectiv, ale NATO privind gestionarea documentelor clasificate;
d) coopereazã cu instituţiile publice care au atribuţii de coordonare şi de control al mãsurilor privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
e) aproba eliberarea certificatelor de securitate pentru acces la informaţii naţionale clasificate;
f) elibereazã certificate individuale de securitate pentru acces la informaţii NATO clasificate şi pentru participarea la activitãţi organizate în cadrul Aliantei Nord-Atlantice;
g) stabileşte cerinţele de securitate pentru încãperile şi containerele speciale, mecanismele de închidere, sistemele de cifru şi încuietori şi autorizeaza utilizarea lor pentru pãstrarea informaţiilor secrete de stat, potrivit legii;
h) organizeazã şi coordoneazã activitãţile de pregãtire a structurilor şi funcţionarilor de securitate la persoanele juridice care gestioneazã informaţii clasificate;
i) elibereazã, în condiţiile prevãzute de standardele naţionale, autorizaţii speciale pentru fotografierea, filmarea, cartografierea sau executarea de lucrãri de arte plastice pe teritoriul României, în obiective sau locuri de importanta deosebita pentru protecţia informaţiilor clasificate;
j) asigura, prin intermediul agentiilor specializate, implementarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, referitoare la protecţia informaţiilor stocate în cadrul sistemelor de prelucrare automatã a datelor;
k) coordoneazã implementarea unitarã la nivel naţional a mãsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate din domeniul industrial;
l) elibereazã autorizaţii şi certificate de securitate industriala în conformitate cu standardele în domeniu;
m) organizeazã evidenta autorizaţiilor şi a certificatelor de securitate industriala la nivel naţional.
ART. 2
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin ORNISS este abilitat sa solicite informaţiile necesare de la conducãtorii autoritãţilor şi a instituţiilor publice, ai agenţilor economici cu capital integral sau parţial de stat şi ai altor persoane juridice de drept public sau privat.
(2) Conducãtorii autoritãţilor şi ai instituţiilor publice, ai agenţilor economici cu capital integral sau parţial de stat şi ai altor persoane juridice de drept public ori privat au obligaţia de a pune la dispoziţie ORNISS datele şi informaţiile referitoare la protecţia informaţiilor clasificate din domeniul lor de activitate, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.
ART. 3
(1) - ORNISS este condus de un director general numit prin decizie a primului-ministru, cu avizul Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii.
(2) Directorul general prezintã Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii, anual şi ori de câte ori este nevoie, informãri privind activitatea desfasurata de ORNISS.
(3) Directorul general este ordonator principal de credite bugetare şi reprezintã ORNISS în raporturile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu persoanele juridice şi fizice romane sau strãine, precum şi în justiţie.
(4) În exercitarea conducerii ORNISS directorul general emite decizii potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
(5) Salarizarea directorului general se face potrivit anexei nr. III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 4
(1) Pe lângã directorul general funcţioneazã ca organ consultativ Consiliul de coordonare.
(2) Componenta şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului de coordonare se aproba prin decizie a primului-ministru, la propunerea directorului general.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a ORNISS este prezentatã în anexa nr. 1.
(2) În cadrul inspectoratelor şi al Direcţiei tehnice se pot organiza servicii şi birouri.
(3) Numãrul maxim de posturi din structura ORNISS este de 80, exclusiv directorul general.
(4) Statul de funcţii al ORNISS se aproba de primulministru, la propunerea directorului general, în limita numãrului maxim de posturi aprobat.
(5) Inspectoratele şi Direcţia tehnica sunt conduse de adjuncţi ai directorului general numiţi în funcţie de acesta, potrivit legii, la propunerea Consiliului de coordonare.
(6) Atribuţiile compartimentelor, sarcinile concrete ale personalului şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare care se aproba de primul-ministru, la propunerea directorului general.
ART. 6
(1) Personalul de specialitate din cadrul ORNISS are calitatea de funcţionar public şi nu poate face parte din partide politice.
(2) Încadrarea şi salarizarea personalului ORNISS se face în condiţiile legii.
ART. 7
În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, ORNISS administreazã şi foloseşte spaţii corespunzãtoare, echipamente şi sisteme de receptionare, prelucrare, stocare şi transmitere a informaţiilor.
ART. 8
ORNISS are în dotare un parc auto stabilit potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 9
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ORNISS se asigura integral de la bugetul de stat.
(2) Fondurile necesare în anul 2002 pentru finanţarea cheltuielilor privind organizarea şi funcţionarea ORNISS se asigura din Fondul de rezerva bugetarã la dispoziţia Guvernului, în limita sumei de 3.800.000 mii lei, conform detalierii din anexa nr. 2.
ART. 10
În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri ORNISS va elabora şi va supune spre aprobare primului-ministru regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Atribuţiile Autoritãţii Naţionale de Securitate stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 864/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Securitate vor fi preluate de ORNISS în cel mult 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 12
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 13
La data încheierii procesului de preluare a atribuţiilor prevãzute la <>art. 11 se abroga Hotãrârea Guvernului nr. 864/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Securitate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 495 din 10 octombrie 2000, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Directorul
Serviciului Roman de Informaţii,
Alexandru-Radu Timofte

p. Ministru de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
George Cristian Maior,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihnea Motoc,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

p. Ministrul muncii şi
solidaritãţii sociale,
Razvan Ionut Cirica,
secretar de stat

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Bucureşti, 31 iulie 2002.
Nr. 845.






ANEXA 1

ORGANIGRAMA
Oficiului Registrului Naţional al
Informaţiilor Secrete de Stat

┌─────────────────┐
│ PRIMUL-MINISTRU │
└───────┬─────────┘

┌─────────┴───────────────┐
│ OFICIUL REGISTRULUI │
│NAŢIONAL AL INFORMAŢIILOR│
│ SECRETE DE STAT │
└─────────────┬───────────┘
┌──────────────────┬────────┴─────────┬───────────────────┐
┌───────┴────────┐ ┌──────┴───────┐ ┌───────┴───────┐ ┌─────────┴────────┐
│ Inspectoratul │ │ Inspectoratul│ │ Inspectoratul │ │ Direcţia tehnica │
│ pentru │ │ pentru │ │ general │ └──┬───────────────┘
│ informaţii │ │ informaţii │ │ pentru │ │ ┌──────────────┐
│ naţionale │ │ externe │ │ acreditare │ │ │Acorduri │
│ clasificate │ │ clasificate │ │ şi cooperare │ ├─┤internaţionale│
└┬───────────────┘ └─┬────────────┘ └─┬─────────────┘ │ └──────────────┘
│ │ │ ┌────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ ┌─────────────┐ │ ┌────────────┐ ├─┤Agenţii │ ├─┤Contencios │
│ │Evidenta │ │ │Protecţia │ │ │INFOSEC │ │ │administrativ │
│ │listelor şi │ ├─┤personalului│ │ └────────────┘ │ └──────────────┘
├─┤informaţiilor│ │ └────────────┘ │ ┌────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ │secrete │ │ ┌────────────┐ ├─┤Securitate │ ├─┤ Relaţii │
│ │de stat │ ├─┤ Protecţia │ │ │industriala │ │ │ publice │
│ └─────────────┘ │ │ fizica │ │ └────────────┘ │ └──────────────┘
│ │ └────────────┘ │ ┌───────────┐ │ ┌──────────────┐
│ ┌─────────────┐ │ ┌────────────┐ └─┤Secretariat│ ├─┤Resurse umane │
│ │Evidenta │ │ │Registrul │ └───────────┘ │ └──────────────┘
├─┤verificãrilor│ ├─┤central │ │ ┌──────────────┐
│ │şi avizarilor│ │ └────────────┘ │ │Compartiment │
│ │de securitate│ │ ┌────────────┐ ├─┤financiar- │
│ └─────────────┘ └─┤Secretariat │ │ │logistic │
│ ┌──────────────┐ └────────────┘ │ └──────────────┘
│ │Evidenta │ │ ┌──────────────┐
├─┤registrelor şi│ └─┤Secretariat │
│ │autorizaţiilor│ └──────────────┘
│ └──────────────┘
│ ┌──────────────┐
├─┤Informare şi │
│ │documentare │
│ └──────────────┘
│ ┌──────────────┐
└─┤Secretariat │
└──────────────┘





ANEXA 2

NECESARUL
de fonduri pentru organizarea şi funcţionarea
Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor
Secrete de Stat în anul 2002

- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori Suma

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Capitolul 51.01 "Autoritãţi publice" 3.800.000
Cheltuieli curente 2.500.000
Cheltuieli de personal 1.500.000
Cheltuieli materiale şi servicii 1.000.000
Cheltuieli de capital 1.300.000
Subcapitolul 05 "Autoritãţi executive" 3.800.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016