Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 84 din 29 ianuarie 2004  privind organizarea si functionarea Comitetului interministerial pentru reteaua de transport de interes national si european    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 84 din 29 ianuarie 2004 privind organizarea si functionarea Comitetului interministerial pentru reteaua de transport de interes national si european

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 12 februarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 8 alin. (1) din Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) În scopul realizãrii, dezvoltãrii şi modernizãrii reţelei de transport de interes naţional şi european se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, Comitetul interministerial pentru reţeaua de transport de interes naţional şi european, denumit în continuare Comitet interministerial, organism cu caracter consultativ, în subordinea Guvernului, fãrã personalitate juridicã, înfiinţat potrivit <>art. 8 alin. (1) din Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, cu modificãrile ulterioare.
(2) Componenţa Comitetului interministerial este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Comitetul interministerial are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verificã îndeplinirea criteriilor şi specificaţiilor prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 203/2003 pentru propunerile de proiecte prioritare, în vederea completãrii listei prevãzute în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 203/2003 ;
b) emite avize consultative privind propunerile referitoare la proiecte ce urmeazã sã fie aprobate de Guvern, în vederea completãrii şi actualizãrii listei proiectelor prioritare prevãzute în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 203/2003 ;
c) elaboreazã propuneri, pe care le supune aprobãrii Guvernului, în vederea întocmirii rapoartelor prevãzute la <>art. 7 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 203/2003 ;
d) evalueazã planurile şi programele naţionale pentru realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei şi emite un aviz consultativ pentru fiecare proiect prioritar;
e) urmãreşte respectarea liniilor directoare pentru realizarea reţelei de transport de interes naţional şi european prevãzute în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 203/2003 ;
f) identificã modalitãţile optime din punct de vedere economic, pentru aplicarea principiilor de acţiune care stau la baza realizãrii reţelei;
g) urmãreşte menţinerea unui caracter unitar al reţelei pe parcursul realizãrii şi dezvoltãrii acesteia;
h) monitorizeazã respectarea termenelor asumate pentru proiectele prioritare, inclusiv ale celor privind efectuarea studiilor de prefezabilitate şi de fezabilitate, precum şi de evaluare a impactului asupra mediului, conform legislaţiei în vigoare;
i) analizeazã pânã în luna iunie, în fiecare an, lista proiectelor ce urmeazã a fi demarate, continuate sau finalizate în cursul urmãtorilor 2 ani şi, dacã este cazul, propune Guvernului mãsuri concrete, inclusiv sub aspectul completãrii surselor de finanţare, în scopul finalizãrii tuturor proiectelor prioritare;
j) analizeazã posibilitãţile şi oportunitatea realizãrii unor proiecte prioritare în regim de parteneriat public-privat, în conformitate cu legislaţia în vigoare, şi prezintã concluziile Guvernului;
k) propune Guvernului mãsuri concrete pentru proiectele prioritare care au documentaţii tehnico-economice aprobate în vederea asigurãrii finanţãrii, inclusiv prin atragerea de fonduri externe nerambursabile şi disponibilizarea resurselor necesare pentru cofinanţare din surse bugetare sau din alte surse legal constituite.
ART. 3
La solicitarea Comitetului interministerial, ordonatorii de credite bugetare, unitãţile şi/sau autoritãţile de implementare proiecte de transport finanţate prin fonduri comunitare şi agenţii economici implicaţi vor prezenta documentaţiile care însoţesc proiectele, împreunã cu avizele şi acordurile prealabile stabilite, potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 4
(1) Activitatea Comitetului interministerial se desfãşoarã în plen şi este coordonatã de preşedintele acestuia.
(2) La lucrãrile în plen ale Comitetului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, ai unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ministerelor implicate, ai asociaţiilor profesionale, ai unor instituţii de învãţãmânt superior.
(3) Comitetul interministerial colaboreazã cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu organisme neguvernamentale, în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale.
(4) Adunãrile ordinare ale Comitetului interministerial au loc în ultima sãptãmânã a fiecãrui trimestru al anului, iar cele extraordinare, ori de câte ori se considerã necesar, la propunerea unui membru, cu avizul preşedintelui.
(5) Membrii Comitetului interministerial sunt solidar rãspunzãtori pentru activitatea acestuia, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 5
(1) Secretariatul Comitetului interministerial se asigurã de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Pregãtirea şi desfãşurarea lucrãrilor Comitetului interministerial se asigurã de secretariatul acestuia, stabilit de preşedinte.
(3) Principalele atribuţii ale secretariatului sunt:
a) transmite spre analizã şi observaţii proiectul ordinii de zi, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru adunarea ordinarã, tuturor membrilor Comitetului interministerial, care au obligaţia sã transmitã rãspunsul scris în termen de 5 zile calendaristice de la primire;
b) proiectul iniţial al ordinii de zi împreunã cu propunerile membrilor se supune analizei vicepreşedintelui şi preşedintelui, care ia decizia finalã;
c) transmite documentele conform ordinii de zi stabilite, cu cel puţin 7 zile calendaristice înainte de data stabilitã pentru adunarea ordinarã, tuturor celor care vor participa la lucrãri, inclusiv invitaţilor, dacã este cazul;
d) redacteazã procesele-verbale ale adunãrilor;
e) redacteazã avizele consultative şi propunerile ce urmeazã a fi prezentate Guvernului, pe care le transmite spre avizare preşedintelui Comitetului interministerial şi, ulterior, Secretariatului General al Guvernului.
(4) Atribuţiile secretariatului pot fi completate, dupã caz, prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 6
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, membrii, inclusiv vicepreşedintele şi secretariatul, vor fi desemnaţi prin ordine ale conducãtorilor instituţiilor publice implicate.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 84.


ANEXĂ

COMPONENŢA

Comitetului interministerial pentru reţeaua de transport de interes naţional şi european

1. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului - preşedinte;
2. Reprezentantul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului - vicepreşedinte;
3. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice - membru;
4. Reprezentantul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului - membru;
5. Reprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor - membru;
6. Reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale - membru;
7. Reprezentantul Ministerului Integrãrii Europene - membru;
8. Reprezentantul Ministerului Economiei şi Comerţului - membru;
9. Reprezentantul Comisiei Naţionale de Prognozã - membru.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016