Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 837 din 27 mai 2004  privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 837 din 27 mai 2004 privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 4 iunie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, al art. 1 alin. (3) şi al <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare a Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, precum şi al <>art. 5 alin. (3) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, denumitã în continuare AVAS, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
ART. 2
Sediul AVAS este în municipiul Bucureşti, str. Cãpitan Aviator Alexandru Şerbãnescu nr. 50, sectorul 1.
ART. 3
(1) Atribuţiile AVAS sunt cele prevãzute la <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2004 .
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, AVAS colaboreazã cu ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu Banca Naţionalã a României, organismele internaţionale, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale.
(3) Persoanele fizice şi juridice rezidente sunt obligate sã furnizeze, la cererea scrisã a AVAS, toate datele şi informaţiile pe care le deţin, în vederea îndeplinirii atribuţiilor din domeniile de activitate ale AVAS.
(4) Bãncile sunt obligate sã furnizeze, la cererea scrisã a AVAS, toate datele şi informaţiile referitoare la cuantumul disponibilitãţilor bãneşti, precum şi al oricãror active deţinute la aceste bãnci de cãtre debitori, potrivit <>art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(5) Informaţiile obţinute în temeiul alin. (2), (3) şi (4) se pun la dispoziţia AVAS cu promptitudine şi în mod gratuit, fiind clasificate ca secret profesional.
(6) Salariaţii AVAS, membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare şi membrii Comitetului de coordonare a restructurãrii, prevãzut la <>art. 26 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, au obligaţia de a pãstra secretul profesional, fiind interzisã folosirea sau dezvãluirea, în timpul activitãţii în cadrul AVAS, precum şi o perioadã de 5 ani de la încetarea activitãţii în cadrul instituţiei, de date sau fapte care, devenite publice, ar dãuna intereselor AVAS.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a AVAS se aprobã de Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. În structura organizatoricã a AVAS pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, precum şi activitãţi în teritoriu.
(2) Numãrul maxim de posturi în structura organizatoricã a AVAS este de 450, exclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii, din care 200 de posturi pentru activitatea de valorificare a activelor statului prevãzutã de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi 250 de posturi pentru desfãşurarea activitãţii prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002 privind unele mãsuri de urmãrire a executãrii obligaţiilor asumate prin contractele de privatizare a societãţilor comerciale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 506/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Statul de funcţii al AVAS se aprobã prin ordin al preşedintelui.
(4) În cadrul AVAS, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza colective temporare de lucru, având nivelul de organizare al compartimentelor funcţionale prevãzute la alin. (1), cu excepţia direcţiei generale.
ART. 5
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile compartimentelor din cadrul AVAS se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã la art. 4 alin. (1), prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a AVAS, aprobat de cãtre Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului AVAS se stabilesc prin fişa postului, care constituie anexã la contractul individual de muncã.
ART. 6
(1) Salariaţilor AVAS li se interzice sã reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial ori de altã naturã, care i-ar pune într-o poziţie în care interesul lor personal ar intra în conflict cu obligaţiile şi îndatoririle lor faţã de AVAS.
(2) Salariaţii AVAS îşi desfãşoarã activitatea şi sunt salarizaţi în conformitate cu contractul colectiv de muncã, încheiat la nivelul instituţiei potrivit prevederilor legale în materie şi ale contractelor individuale de muncã.
ART. 7
(1) Supravegherea şi îndrumarea activitãţii AVAS sunt asigurate de un consiliu de supraveghere şi îndrumare, format din 9 membri, în urmãtoarea componenţã:
a) un preşedinte, care este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
b) 8 membri, respectiv câte un reprezentant al Bãncii Naţionale a României, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Integrãrii Europene, Ministerului Justiţiei, Autoritãţii Naţionale de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.
(2) Membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS sunt numiţi prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea conducãtorilor instituţiilor prevãzute la alin. (1).
(3) Componenţa nominalã a Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(4) Revocarea din funcţie a oricãrui membru al Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS se face prin hotãrâre a Guvernului, caz în care conducãtorul instituţiei al cãrei reprezentant a fost revocat va face o nouã propunere în termen de 10 zile.
(5) Modalitãţile de lucru ale Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS.
ART. 8
(1) În termen de 2 zile lucrãtoare de la solicitarea preşedintelui AVAS, preşedintele Consiliului de supraveghere şi îndrumare al AVAS va convoca membrii acestuia.
(2) Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS adoptã hotãrâri cu majoritatea voturilor membrilor sãi.
(3) La şedinţele Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS participã, fãrã drept de vot, preşedintele AVAS.
ART. 9
(1) Conducerea AVAS se exercitã de cãtre preşedinte, ajutat de 4 vicepreşedinţi, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele este ordonator principal de credite.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Vicepreşedinţii AVAS exercitã atribuţiile delegate de cãtre preşedinte. Atribuţiile şi rãspunderile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui.
(5) În cazul în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã prin ordin pe unul dintre vicepreşedinţi sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 10
Pe lângã preşedinte funcţioneazã colegiul director, ca organ colectiv de analizã şi evaluare, cu caracter consultativ. Componenţa, atribuţiile şi modalitãţile de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a AVAS.
ART. 11
(1) Finanţarea AVAS este asiguratã din sursele prevãzute la <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2004 .
(2) AVAS administreazã, angajeazã şi utilizeazã fondurile provenite din sursele prevãzute la alin. (1), potrivit reglementãrilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii.
(3) Administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor provenite din veniturile obţinute din privatizare se fac potrivit <>art. 51 din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
(1) Pentru desfãşurarea activitãţilor specifice proprii, AVAS are în dotare un numãr de 49 de autoturisme, din care 5 autoturisme în parc propriu, pentru preşedinte şi vicepreşedinţi, celelalte autoturisme fiind utilizate în parcul comun, precum şi pentru activitãţi specifice.
(2) Consumul de carburanţi este de 400 litri/lunã/ autoturism pentru autoturismele care deservesc preşedintele şi vicepreşedinţii şi de 300 litri/lunã/autoturism pentru autoturismele din parcul comun.
(3) Nu se considerã depãşiri la consumul normat pentru autoturisme consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de autoturisme aprobat.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se revocã din funcţie membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare a activitãţii Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, numiţi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, cu modificãrile ulterioare.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 17 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 627/2002 privind aprobarea numãrului de autoturisme şi a consumului de carburanţi pentru activitãţile specifice desfãşurate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2002;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 678/2001 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Preşedintele Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea Ursache

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 27 mai 2004.
Nr. 837.


ANEXĂ
COMPONENŢA
Consiliului de supraveghere şi îndrumare a Autoritãţii
pentru Valorificarea Activelor Statului


Neculae Eugeniu Plãiaşu - preşedinte, reprezentant al Ministerului Finanţelor
Publice
Niculae Ion Vulpescu - membru, reprezentant al Bãncii Naţionale a României
Iulian Iancu - membru, reprezentant al Ministerului Economiei şi
Comerţului
Aurel Milescu - membru, reprezentant al Ministerului Administraţiei
şi Internelor
Adriana Fulga - membru, reprezentant al Ministerului Integrãrii
Europene
Claudiu Seucan - membru, reprezentant al Ministerului Justiţiei
Marin Popescu - membru, reprezentant al Autoritãţii Naţionale de
Control
Dragoş Condrea - membru, reprezentant al Cancelariei Primului-Minis-
tru
Eugen Ovidiu Chirovici - membru, reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru
Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016